Ja bym sobie odpuścił i zblokował na zimnym na stałe. Nie ma teraz strasznych mrozów,zysk z tego niewielki w porównaniu do strat kiedy leci cały czas gorące. Nawet kiedy działa to poprawnie to zysk jest prawie żaden. Opieram się na podglądach z różnych aut i stwierdzam że konstruktorzy słusznie od tego odchodzą. Wystarczy rzucić okiem na jakieś konstrukcje...
Mam taki silnik więc nazbierałem trochę "serwisówek" ale dla "mojego" mechanika- ja osobiście nic nie podpowiem bo dla mnie to czarna magia. 1229151
Trzeba odkręcić wszystko co stoi na przeszkodzie w zdjęciu kolektora, a później w odwrotnej kolejności przykręcić 😉 Kolektor dokręcamy na 23Nm
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I... :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B5F06FX... :arrow: https://web.archive.org/web/201409141802... http://obrazki.elektroda.pl/2992936000_1...
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Ten kod silnika miał wadliwą pokrywę zaworów, pękała na szwach i się krzywiła. U mnie olej był w gniazdach wtryskiwaczy najbardziej 3 i 4 i też od dolotu. Wymieniłem pokrywę na Febi i susza.
Zaworek nie ma nic do odpalania tego silnika.
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Zapoznaj mu 12v bezpośrednio. Powinien się otworzyć.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
Różne problemy z pandami maja swój początek przy wtyczce ecu.
Wszystkie uszczelnienia w typowych siłownikach pneumatycznych tłokowych doszczelniają się dzięki nadciśnieniu. Podciśnienie będzie powodować zasysanie powietrza przez uszczelnienia, głównie dławicę. Dla tego do vacu stosuje się zwykle siłowniki przeponowe/ miechowe (vide siłowniki od pneumatycznych tempomatów lub serwo hamulców).
zwróc uwagę na świece i przewody WN i kopułkę z palcem,niedziałający jeżyk nie ma większego wpływu na odpalanie ,zmierz rezystancję przewodów WN.
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
Umów się z firmą regenerującą że dorzucisz im kaucję do ceny zregenerowanego a swój odeślesz po wymianie i tyle.
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C Zintegrowany z MAP lub MAF.
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
I sądzisz że ktoś z forum słuchając filmiku określi Ci gdzie ciągnie powietrze? Ty stoisz przed autem i nie możesz znaleźć a myślisz że z filmiku ktoś Ci wywróży? Nie możesz znaleźć to oddaj do zadymienia i wyjdzie gdzie ciągnie.
Piszesz że ma zbyt niskie ciśnienie doładowania na większych obrotach.Zobacz czy podciśnienie jest w normie(vacum.Podepnij Vacuometr).Podepnij na krótko turbo(daj bezpośrednie stałe podciśnienie na zmienne łopatki(siłownik)Tylko ostrożnie!Wykluczysz uszkodzenie elektrozaworu.I zobacz same łopatki.Jak wspomniałeś czy nie są zapieczone.I oczywiście same...
W passatach b5 pl najczęsciej pęka łącznik gumowy między rurą plastikową od ic a kolektorem ssącym.Ucieka tam powietrze i to najczęściej od dołu łącznika.
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Jedyne co to w parametrach ciśnienie jest gdzieś na poziomie 530mbar a powinno być raczej około 350 +- Potwierdzone manometrem?
przewód podgrzewania kolektora dolotowego po uruchomieniu silnika:)
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
Ta benzyna to wyleciała z kolektora czy z listwy wtryskowej przymocowanej do kolektora?
Uszkodzona membrana do wymiany regulator.
Przy kolektorze ssący od strony chlodnicy masz czarna puszke. Widać ją kilka razy na filmie. To jest sterowanie długością kolektora. Zdejmi pokrywke czesto tamtedy ssie lewizne. Na drugim filmie akurat na nią kamera "patrzy".
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
https://obrazki.elektroda.pl/3085699700_... https://obrazki.elektroda.pl/2476147300_...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Witam wszystkich, mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1. Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym Nieciągle 2. Kod DF 115 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym Na poziomie minimum Nieciągle (at)ElektrodaBot
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Jeżeli układ dolotowy do przepustnicy jest drożny to faktycznie wymień ten przewód o którym piszesz. W kolektorze ssącym wytwarza się duże podciśnienie więc ten przewód musi być sprawny.
Nowy kolektor, plus obowiązkowo uszczelka. Co się tyczy sprężyny regulatora to poszukaj na forum, było już kilkanaście razy opisywane, razem ze zdjęciami. Sprężynki, oczywiście też nowe.
Ok ale nadal nie rozumiem dlaczego nastawnik nie podejmuje żadnycn czynnosci w momencie zamontowania cięgna. gdy ruszam cięgno palcami chodzi bez najmniejszych oporów - więc nastawnik powinien bez problemu ruszyć nawet po załaczniu zapłonu - jak to jest przy nastwaniku z drugiej strony i jak to było podczas odłączenia cięgna.
witam sprawdź kolego węże dolotowe od 'turbiny do kolektora'. mogły się przetrzeć jak miałem przypadek w AFN-e w passacie b5- przetarł się wąż na kolanku i były przedmuchy, turbo pompowało i pompuje do dziś. objawy identyczne
Witam. Tak jak w tytule. Chodzi o kolektor dolotowy w BMW e46 318i silnik n42b20. Co to za część zaznaczona w czerwonym kółku? Przy zakładaniu połamało się gniazdo od wtyczki. https://obrazki.elektroda.pl/4861626300_...
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Witam ja mam taki sam problem w clio II 1.2 16V nie zawsze ale czasami gdy dojeżdzam do skrzyżowania itp na wolnych obrotach silnik szarpie a przy normalnej jeździe jest ok. na Cdif\2 pokazało błąd obwód czujnika podciśnienia w kolektorze P1004. był już raz usuwany przez jakiś czas wszystko było ok ale problem znów się pojawił. doradźcie co zrobić od...
To co odczytałeś.Od czego masz fukcje 08 z niezliczoną liczbą kanałów?
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Nie podałeś jaki tam typ silnika i wtrysku. Starodawne egzemplarze miały od góry, ukośnie, dużą śrubkę do regulacji wolnych obrotów. W nowszych obroty regulował sterownik - jeżeli są nieprawidłowe - to trzeba szukać usterki. Kolektor MUSI być szczelny - nie może być żadna niezaślepiona rurka. Wszelakie nieszczelności (tzw. "fałszywe powietrze") prowadzą...
Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
10,5 Bara a na dwóch i okolo 8 na pozostałych. Z tego co wiem to szalu nie ma "Szału nie ma" to zbyt delikatnie powiedziane. Taka różnica to tragiczna kondycja silnika.
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
A widzisz co tam jest napisane (przyjmując wiarygodność zabawki)? Czujnik temp kolektora, zwarcie do masy. Kolektora,więc albo jest dodatkowy dwupinowy albo chodzi o ten w MAP. Dlatego teraz weź miernik i sprawdź zasilanie czujnika w MAP ma być 5v albo szukaj dodatkowego co jak już wspomniałem nie widze go na schemacie. Są jeszcze parametry w które...
Na początek sprawdź, czy do przekładnika dochodzi na jednym z kabelków "mocne" 12v. Czyli nie sprawdzaj multimetrem, ale np. żarówką 12v. Tam powinien być prąd z bezpiecznika. Na drugim kabelku jest sterowanie masą. Odnośnie podciśnienia, to nawet lekkie przytkanie przewodu podciśnienia może powodować błąd. Bo sterownik żąda doładowania, zawór się otwiera,...
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Pompa CR musi być zdemontowana, a co za tym idzie rozrząd też.
Ciśnienie wahało się od 200 do nawet 1400 kPa w zależności od prędkości obrotowej silnika. Zmiany następowały bardzo szybko. Działo się to nawet przy ustabilizowanych obrotach na poziomie ok. 3000.
Krociec możesz zabezpieczyć taśmą. Wężyk nie nasuwaj na niego tylko wkreć do wężyka kawałek śruby że 2 cm uszczelnienie wystarczające i pewne że nic nie wlezie do środka. Dodatkowo możesz owinąć taśma.
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Witam, mam pytanie: gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego w KIA SPORTAGE 2.0 Benzyna 141km? Sprawdzałem od filtra powietrza po kolektor ssący i nic nie znalazłem, a cały czas wyskakuje mi błąd POO16.
wg mnie zapocenie uszczelki miski olejowej nie powinna być żadnym wykładnikiem, ponieważ przy różnych przebiegach zaczyna puszczać
Na scianie grodziowej,prostokatne pudelko plastikowe z doprowadzonym don wezykiem z kolektora ssacego.Dochodzi do niego zielona kostka z trzema przewodami. Dokladnie szukaj tego: http://obrazki.elektroda.net/42_12361935...
Idąc twoim tokiem myślenia można było by ominąć intercooler i tłoczenie powietrza przez sprężarkę bezpośrednio do kolektora a wykorzystać zbiornik sprężonego powietrza już zainstalowany w ciągniku i połączyć go z kolektorem a między tymi elementami zawór lub elektrozawór . Był by to tzw " strzał" na chwilę czyli na ile pozwoli zawartość ciśnienia w...
Z czym masz problem przy demontażu?
Daj logi 008,010,011 Zobacz na ten temat, logów nie będzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... czym się różni naprawa TDDI od TDI, że jedno da się bez lamerskich logów a drugie nie?
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
Jak na załączniku reszta zamazana, Ale definitywnego widać że to kolektor dolotowy I pod tym wężem jest dekielek jakiś luźny i za nim jak widać dużo oleju się zbiera tzn widać duże błoto, 1. Powinno to tam być ? 2. Czy ten korek musi być luźny lata na każdą stronę I mżona nim obracać ciągle Może jakaś UsZczelka pod nim lub w układzie dolotowym poszła?...
Witam. Jestem posiadaczem passata B4 VR6 1994rok 2.8 (przebieg 169000km) też z modułem "nowej generacji VR6". Miałem dokładnie taki problem z wystrzałami. Tylko UWAGA , mój pasek nie ma instalacji LPG. Dwa razy rozsadziło mi tłumik akustyczny szmerów ssania. Wybuchy były tak silne ze puszka ta pękała w strzępy... Długo szukałem przyczyny... Żaden z...
Zawór sterowany podciśnieniem? Jakie oznaczenie silnika?
Najlepiej uciąć stary i pospawać z jakimś większym od opelka czy hondziny
Wydaje mi się, że chodzi o taki mały 'pierdolnik' który włącza turbinę, to psuje się stosunkowo często.
Której rury ? Filtr -turbina, czy intercooler - kolektor ? Ile pokazuje MAF ?
kolega ma blad zwiazany z przeladowaniem [w szerokim tego słowa znaczeniu] a Wy mu kazecie odpinac przeplywomierz ..... :lol:
Witam Moim zdaniem najprostszym rozwiazaniem jest zamontowanie aluminiowego kolektora, wtedy o "strzaly" nie ma co sie bac, ale slyszalem rowniez ze kolektory w punkciaku II sa dosc wytrzymale nawet na strzal -----> ale tylko slyszalem, nie wiem jak to wyglada w praktyce :wink: Pozdrawiam
Map sensor jest w MEMS-ie, czyli w Roverowym sterowniku silnika
Witam Pytanie może i śmieszne ale niemoge znaleśc nigdzie odpowiedzi Gdzie w polonezie znajduje się czujnika temperatury który ma się znajdować w kolektorze dolotowym. Może pytanie wygląda tak jakbym sam sobie na nieodpowiedział ale jednak niewiem Najłatwiej by było jak by ktoś znalazł jakieś foto
Ma być 0,3 Źle ustawiony rozrząd
Pomiar ciśnienia sprężania odbywa się przez zmieżenie ciśnienia sprężania w cylindrach, a nie kolektorze ssącym. Świece jako że to część eksploatacyjna, to najłatwiej powiedzieć że wszystko wina świec, niestety w tym przypadku nie mają nic wspólnego z twoim problemem. Nie wiem czy widziałeś jak wyglada ten silnik...dostęp do świec jest utrudniony przez...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok?
Czy silnik na jałowych obrotach dymi? Tak samo na zimnym i na ciepłym? Nie dymi w żadnym z powyższych przypadków Jak wygląda sprawa z dymieniem podczas dodawania gazu/przyspieszania? Wtedy puszcza solidną, czarną chmurę (podczas mocnego dodania gazu) Korekcja na 4 cyl dość duża chociaż na 2 też bez szału Czyli nie są to zbyt duże różnice między korekcjami...
Witam Wiąże się z następującymi problemami w Hondzie Civic 1.3 mam urwany czujnik podciśnieniowy w kolektorze dolotowym. Co to za czujnik i do czego on służy?? Drugi problem to praca silnika na gazie. Ogólnie samochód jest mułowaty Raz jest dobrze raz nie, po rozgrzaniu są momenty w których nie chce wejść na obroty na wolnych pracuje równo a po dodaniu...
Witam orientuje sie ktoś z was gdzie 3.0v6 ma zawór zmienny kolektora dolotowego,może jakieś zdjęcie.
Witam. Problem dotyczy odpalania JCB 4CX 2013. Ciężko odpala zimna. Nie wysterowuje przekaźnika sterującego grzałką w kolektorze. W którym położeniu stacyjki powinno podgrzewać? Może jakiś schemat ktoś posiada?
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
jeżdzę dziennie do pracy po 15 km w 1 stronę
Podstawowe pytanie: Jaka wartość napięcia dochodzi do czujnika? Jak wygląda charakterystyka jego pracy? Należy pamiętać, że sam czujnik jest zapewne dobry, lecz, np. zapchany filtr powietrza, czy nieszczelności w układzie dolotowym, mogą zakłócać jego pracę!
Witm. Nabylem niedawno OMEGE MV6 98r i cos bylo przy niej robione. Przy kolektorze od strony kabiny sa 4 wezyki wpiete a jeden wolny wyprofilowany zeby mial byc gdzies tam wpiety. I teraz moje pytanie co ma byc wpiete i gdzie ? mamy 4 wejscia na kolektorze 2 grube weze i dwa ciekie. I chodzi mi o te ciekie wezyki bo sa 3 i dwa wejscia
Sprawdzałem kilka razy, wszystko jest wpięte jak się należy i nic nie pomyliłem...
Mam pytanie odnośnie montażu wtrysków gazowych.Czy montaż wtrysków bezpośrednio w kolektorze dolotowym ma sens?, czy jednak zamontować "standardowo"? Jakie są tego plusy i minusy? Z góry dziękuję za sugestie.
Dzień dobry. Mam pytanie dotyczące diagnozy przewodów zasilających cewkę zapłonową. Mam problem z gubieniem/wypadaniem zapłonu. Po wymianie świecy i cewki problem pozostał. Wymyśliłem, żeby sprawdzić przewody, ale cewki zasłania kolektor dolotowy.Pomyślałem żeby wypiąć wtyczkę od strony komputera, zewrzeć przewód od cewki do masy przez żarówkę np 5W...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Wczoraj wyciągnąłem pokrywę głowicy, jest ona zarówno osłoną klawiatury oraz kolektorem ssącym zarazem, na kolektorach dolotowych były ślady oleju i uszczelka też była mokra, wyczyściłem i wkleiłem ja na silikon. A czasami czy jest tam na pewno szczelnie. Być może nie ma jednak szczelności i silnik zaciąga olej i nim się "żywi" i dlatego ma takie obroty,...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
Dzisiaj, po długiej rozmowie z fachowcem, zorientowałem się, że problem może się znajdować w kolektorze dolotowym. Mapsensor po każdorazowym wyjęciu jest zabrudzony nagarem. Teraz pytanie, czy silnik się kończy, czy uszkodzona turbina tak bryznęła olejem, że syf siedzi cały czas w kolektorze. Mechanik wymieniający turbinę przybił się, że nie czyścił...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
ECU jest o strony silnika na podszybiu. małe sprostowanie MAF mierzy masę powietrza a nie ciśnienie. czasem używany jest również do pomiaru temperatury powietrza ZASYSANEGO a nie w kolektorze. U ciebie temperaturę w kolektorze mierzy czujnik temperatury zintegrowany z MAP sensorem. sprawdź elektrycznie ten MAP sensor wedle opisu może któryś styk zanieczyścił...
Posprawdzaj wszystkie przewody do przepustnicy przed i za.Sprawdz uszczelkę przepustnicy do kolektora dolotowego.Możliwe że zaciąga lewe powietrze i mieszanka jest uboga.
Tak, tylko klapy o których mówię są stosowane w turbo dieslu. Co do benzyn jako ciekawostka to np. Ford ma regulowane długości kanałów dolotowych.
I co mechanik zrobił? Bo mam podobne objawy dusi i szarpie na wolnych obrotach jak depresja na pedały gazu
Ale zobacz czy się nie wysunęła z kolektora.
adaptacja czyszczenie dolotow przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny
próba przelewowy wtrysk automapa numer licencji uszkodzony zasilacz telmor
ładowarka dewalt dcb115 schemat ładowarka dewalt dcb115 schemat
Podgrzewacz gazowy Neckar N19E włącza się bez odkręcenia kurka Jak zresetować napęd SupraMatic P bramy garażowej Hörmann