szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
Mechanik faktycznie coś wspominał ale o podciśnieniu w kolektorze podmieniał czujnik itd
W kolektorze ssącym
Podaj rok i kod silnika. Daj mu samostartu na próbę w kolektor
A klapa w kolektorze dolotowym sprawdzona ?
Podsumowując bo odpowiedzi nie uzyskałem, w 3.0 Jumperze pomogła podmiana przepływki, choć podobnież się nie psują. w Ducato udrożnienie podciśnień i wymycie bardzo dokładne kolektora ssącego. Pozdrawiam
Może wystarczy oczyścić czujnik cisnienia doładowania. Często zabrudzony jest sadzą, a znajduje się w kolektorze dolotowym.
Niestety połaszczyłem się na chiński zestaw kluczy z allegro o których piszecie. Efekt taki iż przy odkręcaniu przepustnicy i kolektora w ducato , rozjechały się nasadki i diabli wzięli grzechotkę . Może do delikatnych prac to się nadaje . Dodano po 25 Przepraszam ale zapomniałem dodać w poprzednim poście , że dopiero bratanek pożyczył mi zestaw kluczy...
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Witam Mam chwilę, to dokończę temat. Usterką okazał się uszkodzony kolektor dolotowy, który jest chłodzony płynem. Wygląda na to, że plastikowe elementy w Ducato mają tendencję do kruszenia się w sytuacji, kiedy silnik się zagotuje z powodu utraty płynu. Podobne uszkodzenie znalazłem też na chłodnicy EGR, ale powodem utraty płynu był kolektor. Około...
Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać...
Normalnie - wykręcasz wraz z całym doprowadzającym do niej ustrojstwem (masę musisz tylko doprowadzić bo bierze ja z kolektora) i przekręcasz zapłon...
W tym silniku świece się tak łatwo nie ukręcają, to nie sofim. Dostęp z przodu pod rampą wtryskiwaczy, trzeba kolektor zdjąć. --- Skan trochę niewyraźny ale da się rozróżnić: http://obrazki.elektroda.pl/4769025700_1...
Witam. Z tego co mi wiadomo to blok silnika jest taki sam zaś inny jest osprzęt silnika (kolektory, króćce, mocowania itp.)
Witam. Mam ten sam problem. Zaczęło się od pękniętego węża od doładowania tuż przed kolektorem. Ogólnie możemy jakoś prywatnie się zdzwonić? Nie podawaj publicznie numeru telefonu!
weź diagnoskop i sprawdź co się dzieje z wysterowaniem zaworu EGR oraz przepustnicy w dolocie. dodatkowo sprawdź przepływ powietrza oraz ciśnienie w kolektorze. uchylanie EGR jest związane z przymykaniem klapy. Jeżeli któreś nie działa- powstaje efekt jak opisujesz.
Migająca kontrolka oleju. Czujnik może być uszkodzony, zobacz na bloku pod kolektorem wydechowym.
(Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym) (montowane opcjonalnie). Podzespół <Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym> znajduje się przy kadłubie silnika, od strony zasysania. Według bosch esitronic.
z ducata podchodzą na 100% iveca były troche inne misa kolektory itp ale słupek powinien pasowac
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
ile wynosi ciśnienie w kolektorze dolotowym? objawy wskazują na brak doładowania . pozdrawiam
Więc sprawdź układ doładowania, i ciśnienie w kolektorze jakie jest w momencie występowania usterki. To wszystko jest ze sobą powiązane.
Panowie wielka prośba jeśli ktoś jest w posiadaniu lub wie gdzie mógłbym znaleźć rozpiskę pinów w komputerze do Ducato 2,3 jtd 2003 rok to bardzo proszę o podesłanie. Jeśli ktoś mógłby mi również podesłać zdjęcie wtyczki czujnika ciśnienia doładowania lub tylko rozpiskę 4 przewodów w tej wtyczce po kolorach to będę bardzo wdzięczny. Czujnik znajduje...
To na pewno turbo padło, jeśli silnik wymknął się spod kontroli i nie reagował na wyłączenie zapłonu i jeszcze dymił z wydechu i spod maski to turbo przepuszczalo olej z silnika przez kolektor. I ten olej był w tym momencie "paliwem"
Gościu zamiast twoich bajek z tym oszukaniem centralki wstawił bym po prostu blaszkę między EGR a kolektor odłączając go i jeśli on jest winny to diagnoza jest tylko jedna.
nie ma takich kodów błędów jak podałeś natomiast wiązka przeciera sie w tej obudowie plastikowej przy wtryskiwaczach, na jej rogach - czujnik ciśnienia jest na kolektorze - idz od jego złącza do tej obudowy - tam jest przetarta Lokalny P0100 Przepływ zbyt duży Lokalny P0100 Przepływ zbyt mały Lokalny P0100 Niezgodność sygnału Lokalny P0101 Przepływ...
jednak się bardzo różnią ,mocowania skrzyni ,inny rozrząd kolektor ssący,wydechowy turbo ,jedyne co pasuje to mocowania silnika i skrzyni od danego silnika na łapy w karoserii
wal pierwszy tlok 10 stopni przed ZZ , walki ,od gory glowicy po stronie kola zamachowego wykreca sie zaslepki i wto miejsce wklada sie bolce. , ustawienie pompy bez znaczenia Dodano po 6 jeszcze sprawdz zawor EGR czasem jesli sie zatnie to silnik zasysa spaliny i nie zapali albo lapie na chwile i gasnie ,, zdejm rure z kolektora ssacego
Nie zauważyłem jakiegoś specjalnego dymu podczas kręcenia czy po odpaleniu, ale zajrzę do tego kolektora. A wartości z przepływomierza mam sprawdzać w jakich warunkach? Obciążenie? bieg jałowy? Poza tym jeśli ciśnienie sprężania było by niskie nie miał by problemów z zapalaniem również gdy silnik jest rozgrzany? Wtedy pali na obrót wału
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Temp. Silnika też prawidłowa jedyne co mnie jeszcze zastanawia to to że program nie pokazuje temperatury paliwa A czujnik raczej jest sprawny. Od Niedzieli wieczorem robię mu kurację naftową i dzisiaj lepiej zapalił bez kasowania błędów po odpiętych wtryskiwaczach i bez kolektora dolotowego. Jutro przyjedzie mi jakiś specjalny środek na zapieczone pierscienie...
Nie jestem specem od ciągników, tutaj bardziej Kolega robokop ma więcej do powiedzenia, jednak pamiętam, że w koparka Białorus montowaliśmy świece płomieniowe chyba z Ducato, bo zawsze było ciężko odpalić to ustrojstwo w zimie. Kolektor w nich był dostosowany, miał wewnątrz rurkę o mniejszej średnicy, która służyła, jako grzałka po zamontowaniu świecy....
Cześć, Ostatnio pojawiła mi się kontrolka Check Engine, po sprawdzeniu tanim testerem otrzymałem trzy błędy: Auto: Fiat Ducato 2.3 JTD 2017, przejechane około 170 tyś km P2231obwód sygnałowy czujnika O2 zwarty z obwodem grzałki P0069сorelacja między ciśnieniem bezwzględnym w kolektorze a ciśnieniem barometrycznym P0130Błąd P0130 jest wyświetlany podczas...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Filtr czysty, przepływke podłożyliśmy na 100% sprawną (podobnież się nie psują - takie opinie chodzą). Zastanawia mnie kwestia wiązki do zaworu na listwie bo tylko ona z całego układu paliwowego była ruszana przy demontażu kolektora. Spróbuje z tym zaworkiem na pompie ale podobnież należy go adaptować a nie mam lexii. Po za tym wcześniej tych błędow...
Jestem umówiony z elektrykiem na czwartek. Elektryk zasugerował, że w ostateczności można załączać świecę ręcznie z kabiny. Niech ci jeszcze sznurek pociągnie do wtryskiwaczy jak się ecu popsuje to tez będziesz mógł jezdzić, a i cieńką rurkę pociąg od kolektora ssącego do kabiny jak nie będziesz mógł zapalić to do rurki popryskasz samostartem. Partactwo...
Witam. Pacjent: Fiat Ducato 250 2.3 diesel 96 Kw 2012 rok . Problem: Dymi z wydechu niespaloną ropą i taki też ma zapach. Po odpaleniu na zimnym silniku jest cisza i spokój przez około 2 minuty, potem silnik leciutko zaczyna falować i zaczyna wolno dymić z wydechu, po rozgrzaniu do około 60 stopni przechodzi dymienie, silnik się uspokaja i problem znika....
Witam. Panowie mam właśnie taki problem z Ducato 2.8 JTD. Zaczęło się od tego iż samochód nagle przestał palić po podłączeniu do kompa, komputer wykazał zbyt wysokie ciśnienie na listwie ok 700 atm. (A powinno być ok 300 atm.) Czujnik został wymieniony na nowy i dalej się dzieje to samo. Jeśli odłączę ten czujnik na listwie auto chodzi prawie normalnie...
mechanikiem nie jestem, lecz niektóre rzeczy sam sobie robiłem (czyszczenie turbiny, kolektora) a z czym mogę mieć kłopot? za pompę raczej sam się nie będę brał, ale z zaworem z dobrymi wskazówkami chyba sobie poradzę... a i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem
Osobiście chcialbym widzieć parametry bo troche ciężko cos powiedziec. Do sprawdzenia kanały dolotowe w kolektorze ssącym, może juz troche sie przetkały. Cale podciśnienie sterowania turbo, akumulator powietrza i rurkę miedzy pompa vacuum a serwem z ktorej wychodzi mały króciec i go zasila, często właśnie tam sie przytykało i brakowało podciśnienia.
Witam, wszystkich skorych do pomocy. Posiadam Fiata Ducato 94 rok wersja 2,5 tdi max czyli 116KM. Silniczek ten wyposazony jest w swiece płomieniową na kolektorze ssącym. Pozatym jest moduł IVECO dosc sporych rozmiarów z duzą okrąglła wtyczką. Moze mi ktos wyjasnic działanie tej swiecy? Tzn wiem ze jest tam zwykła swieca zarowa która się rozgrzewa i...
jaki remoncik chlopie xD? jak sie swieca urwie to nie koniec swiata, co prawda jest troche roboty ale bez tragedii, pozatym w 3.0 masz ladny dostep do swiec. Miesiac temu robilem swiece w 2.2 jumperze, tam odrazu sciagasz przod, chlodnice i kolektor dolotowy. Swiece mozna sobie zapuszczac kilka dni wczesniej, a jak sie bardzo boisz to probuj kluczem...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam wszystkich Forumowiczow, po krotce chcialbym opisac swoj problem bo walka trwa 2 miesiace i kazdy rozklada rece i pomyslow juz brak. Otorz autko wpada w tryb awaryjny tak jak w tytule po podpieciu kompa blad P2563 wspomne ze, autko jedzie max 90km/h po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienie jedzie normalnie jezeli trzymam powyzej 2000 obr/min...
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
Witam W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od...
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
Witam potrzebuję waszej porady (zmieniam silnik z racji z tego że 2,3 padło) kupuję silnik 2,8 znalazłem ofertę gość sprzedaje od fiata ducato 2,8 koni 68 podobno bez turbiny , pomoglibyście mi ze zdjęcia stwierdzić czy to jest 2,8 jtd czy 2,5 td silnik będe wstawiał do Iveco a wiem że Fiat miał takie same motory różniły się łapami kolektorami Pozdrawiam...
Skoro bierze olej, to silnik do naprawy W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa. Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy. Zbędne generowanie kosztów, skoro oleju zaczęło ubywać, to już żadne gusła nie pomogą. I proszę nie argumentować o żadnych cudownych regeneracyjnych właściwościach olejów, czy dodatków do nich. Zużytej mechaniki żadna chemia...
zacznijmy od poczatku : - Turbina , musi byc dobrana z glowa turbina z 324 TD mysle ze byla by odpowiednia gdyz diesel generuje mniej spalin i do wysokoobrotowego silnika 1.8 bedzie dobrze ale ogolnie to radzilbym Ci dobrac turbosprezarke z jakiegos 2.0 T gdyz taka turbina bedzie chlodzona woda i wiecej wytrzyma . Na turbo szykuj 800-1000zl bo jak mniemam...
ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki ducato sterownik ducato
podlicznik energii zasilacz przegrzanie klejenie drewna płytek
fotowoltaika instalacja dedra spawarka
Radio Blaupunkt - Napis "PROTECT" i brak dźwięku Bezpieczne użytkowanie i konserwacja agregatu w lodówce