OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Allegrowicz Merkel-B sprzedaje grzejniki BUDERUS pochodzące z demontażu i są one o rozmiarach 80/90/100/120/140x60 (szer x wys). Stąd moje pytanie. Czy szyby autobusowe nie mają przypadkiem hamować przedostawanie się ciepła do środka autobusu?
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
O jakieś wybuchy bym się nie martwił. Miałem kolektor z rurek miedzianych fi15, ok.15m i ledwo bojler 80l nagrzał więc tej rury dużo więcej musisz dać. Obieg grawitacyjny lepiej na grubszej rurce pójdzie, ale czy złączka na 1/2 cala przy wejściu do bojlera nie zadławi tej średnicy? Zawory kulowe wydają mi się zupełnie nie potrzebne, poza tym będą hamować...
Aha rozumiem. Nie nie mam ABS. Wiem że kolektor można całkowicie usunąć ale wtedy w zimie szybciej blokuje tył i może uciekać przy hamowaniu. Rok temu mi mechanik na przeglądzie powiedział żebym rozruszał cylinderki z tyłu gdyż to auto ma bardzo lekki tył i rzadko nim hamuje z dużą siłą. Ale cylindry nie były zapieczone a samochód zaczął hamować słabo...
Witam, przepraszam, minęło parę miesięcy, ale myślę że mam coś istotnego do powiedzenia w temacie. Może to komuś oszczędzi zmartwień. Sam posiadam m.in. Seicento (0,9l) i przyznam, że problem z przyczepnością nie leży w sprawności samochodu czy wadzie opon . Oczywiście kolektor może być uszkodzony albo tylne koła mogą się zapiekać, może być zła geometria...
O!! Fakt, że gdzieś ryjąc po forach tematycznych, trafiłem na takie informacje jednak nigdzie nie trafiłem na opis, że "tak mam i działa idealnie.." czy " zrobiłem to tak a tak.." ! Może za słabo ryłem.. ;-) Na chłopski rozum nie powinno być problemu bo kolektor jest aluminiowy, ma 4 doloty podobnie jak w MPI... np w starych Punto Fire MPI. Teoretycznie...
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
Mam takie pytanie bo w mojej kropce zauważyłem ze na tylnej belce z wężyków hamulcowych są zrobione takie kółka. Szukałem kolektorów siły hamowania i niema nigdzie. I odnośnie mam pytanie czy mógłbym założyć kolektory sily hamowania bez zmiany wężyków ? Czy w ogóle da sie to zrobić?? Bo trochę mnie Już to wkurza ze czuje jakby samochod bardziej hamował...
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
Naciskając / skacząc po tyle auta tak żeby tył się obniżał sprężyna przy kolektorze się rozciąga, pracuje te dzwigienka ? Na przeglądzie były uwagi co do hamowania tyłu ? Zaczynając to ruszać licz się z tym że trzeba będzie wymieniać rurki bo mogą się ukręić, a potem i weżyki a jak nie będziesz miał farta to i cylinderki hamulcowe z tyłu. Zobacz w jaki...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Witam, Posiadam Golfa 3 z 1996r silnik 1.8 90km Mam następujący problem, na stacji diagnostycznej wszystko bez zarzutu z wyjątkiem tylnych hamulców, Diagnosta stwierdził iż tył mi za słabo hamuje , ręczny mam słaby i lewe tylne koło słabiej hamuje. Byłem u dwóch mechaników. jeden z nich stwierdził że wystarczy podciągnąć gdzieś na regulacji i będzie...
Zrób zdjęcie zaworu albo podaj jego nr. Masz pewnie 5 przyłączy? 11, 12, 21, 22 ... 5 przyłącze wydaje mi się, że powinno być podłączone do kolektora siły hamowania tylnej osi. Odlacz ten przewod na próbę. Nie pamiętam dokładnie jak to jest, jeśli z niego leci powietrze to nasz problem z tym korektorem.
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Z tyłu są bębny. A jak się sprawdza ten kolektor siły hamowania bo jedyne co mogę powiedzieć to napewno jest suchy i nic nie cieknie. Dlaczego nie mogę odpowietrzyć tylnych hamulcy i tam sie pojawia ciągle powietrze ? Pozdrawiam
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
Pewnie to wina kamienia, który hamuje przepływ / odbiór ciepła.
Wyczyściłem prawy kolektor (strona co mocniej hamowała) w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowałem ponownie( z lewej strony mechanicy tak przykręcili, że nie dałem rady odkręcić, może zapieczony). Problem rozwiązany, różnica hamowania znikła. To byli jacyś pseudo mechanicy, że tego nie naprawili.
Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar Jak w kolektorze ssącym by było ciśnienie to byś się zabił przy pierwszym hamowaniu. Mowa oczywiście o silniku bęzynowym
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Może zalałeś kolektor płynem?
to na bank przewód podciśnienia innej opcji nie ma ;) sprawdź pod kolektorem tam idzie chyba taki cienki wężyk, (nie chodzi o wąż łączący serwo z kolektorem)
Przyczyną może być uszkodzone serwo hamulca i podczas hamowania podaje powietrze do kolektora.
Został mi jeszcze wąż wychodzący z odpowietrzenia silnika no i mam wolne jedno złącze przy kolektorze dolotowym (oprócz tego do wspomagania hamowania).
Witam. Mam w garażu stare Tico, w którym zostało zrobione: 1. Wymieniłem skorodowane przewody hamulcowe idące od pompy do tylnych bębnów oraz tylne cylinderki hamulcowe. 2. Wymontowałem pompę hamulcową i rozebrałem ją na części (to był chyba błąd) i wymieniłem w niej uszczelniacze gumowe. 3. Wymontowałem i przeczyściłem przednie zaciski hamulcowe. 4....
Może szwankować map sensor, jego połączenie elektryczne lub połączenie z kolektorem ssącym(jeśli to autko ma coś takiego). Jak podciśnienie(między kolektorem i map sensorem) gdzieś "ginie" to komp. może uruchamiać wtryski i dlatego szarpie przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy i przy normalnej jeździe też może dawać więcej paliwka. Szarpanie...
Podciśnienie powinno być jak wszystko ok to -1 bar bodajże, ale -0,8 też będzie ok. Ważne żeby i zaworek był szczelny i żeby przy hamowaniu nie spadało za bardzo i szybko wracało do prawidłowego.
prawdopodobnie dziurawe serwo odlacz przewód od serwa zaslep prowizorycznie i jezeli objawy ustana serwo do wymiany zaslep ten przewód co biegnie od kolektora ssacego
Witam w samochodzie jest wspomaganie układu hamowania , czyli serowo które to wykorzystuje podciśnienie z kolektora ssącego lub pompy wałku .W moim samochodzie którym przerabiam też będę potrzebował wspomagania układu hamowania a będzie to honda hr-v .Rozważam kwestie zainstalowania pompy hamulcowej z samochodu nissan leaf po 2014 jak to uruchomić.
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Problem rozwiazany. Gwizdalo przez uszczelke pod kolektorem wydechowym. Tak jak wyzej kolega napisal: "gwizdabie moze byc mylace". Pozdrawiam
Jak zdejmujesz nogę z gazu i przepustnica zamyka się, w kolektorze ssącym robi się podciśnienie, które otwiera zawór i wypuszcza nadmiar powietrza. Przy normalnej jeździe zawór blow off ma być zamknięty, otwiera się praktycznie tylko przy hamowaniu silnikiem.
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
Przy hamowaniu gaśnie-uszkodzone serwo,kolektor ssący ma w tym miejscu dziurę,tj fałszywe powietrze. Zdejmij przewód z serwa i zatkaj przewód korkiem, zobacz jak się silnik będzie zachowywać.
mercedes hamować bezpiecznik hamować odzysk hamować
licznik 93s56 option table samsung google sorry
unifi zasilacz gigaworks g550w
Napięcia na wyjściach głośnikowych Radmor 5412 Peugeot 807 2.0 HDI 2007 – brak nawiewu, wentylacja nie działa, diagnostyka bezpieczników i modułu PWM