chcę założyć do punto silnik 1.4 16v na kolektorze z punta 1 schematy z 1 mam ale poszukuję z punto2 głównie chodzi o podpięcie deski rozdzielczej
Witam Poszukuję kolektora wydechowego do fiata punto jedynki 1.7 diesel bez turbiny. Tel. 500 677 681
Który to rok tego punto? A tak apropos to czasem nie jest na gazie i nie ma plastikowego kolektora ssącego?
Sprawdz kolektor siły ham.
Zazdroszczę Ci, na serio zazdroszczę. Ja bym na ostrej fazie takiej cierpliwości nie miał. Z tym na masę to już przeginka. Jak mi który gaziarz wytłumaczy to pogadamy. Co ma emulator do walenia podobno paliwem w kolektor?
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
Gaz jest odłączony ale czy butla jest pusta/zakręcona? Skoro chcesz się pozbyć LPG to zdemontuj mikser i upewnij się, że podstawa wtrysku szczelnie przylega do kolektora.
Przyczyn moze byc kilka. Czy samochod tak sie zachowuje od poczatku zamontowania gazu? Jezeli tak, to prawdopodobnie masz zle ustawiony dolot powietrza. Jezeli silnik pracowal prawidlowo, a usterka nastapila dopiero po pewnym czasie, to moze byc problem z emulacja sondy lambda (masz emulator/komputer "gazowy"). Wtedy sterownik silnika (ten od benzyny)...
Pozwól Elektrit,że Cię wyręcze IACV-to twój silniczek krokowy,a MAP-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym łatwo go sprawdzić na wyściu w dość liniowy sposób zmienia się nap. od ok. 1V-4V.Ważne żeby nie było skoków !
Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym powinien sporo wyjaśnić. Przy okazji zdejmij przewód podciśnieniowy idący z kolektora do serwa i zaślep króciec w kolektorze - czy obroty biegu jałowego się ustabilizują?
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Chcę przewrócić Punto1 benzyna do konserwacji, tylko nie wiem na którą stronę. Słyszałem różne wersje (wlanie oleju do filtra, kolektora), więc pragnę doradzić się specjalistów.
"Coś" ci się nie rozpłacze bo to coś to kolektor ssący, jak usuniesz ten elektrozawór i zostawisz wolny wężyk to będziesz miał tak jakby a raczej będziesz miał na pewno lewe powietrze w kolektorze. Jak go zaślepisz to problemu nie ma żadnego.
czy kolega widzial taki silnik ?? tam nie ma wezyka, Map jest bezposrednio wtykniety w kolektor ssacy
Jak sadzisz, czy jakbym liczyl na pomoc to bym cosz atajal? Po co i dalczego? Nie rozumiem toku Twojego myslenia :) Ale luz, nic nie bylo grzebane, pod sklepem juz nie odpalil po prostu... Już tłumacze. Już nie raz widywałem przypadki: Silnik wyciągnięty z jeżdzącego auta (np. anglika) odpalał, ładnie jeżdził. Kupiny goły silnik - bo tak było taniej....
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
co wstawić żeby wraz ze wzrostem podawanego paliwa przepływomierz podawał więcej powietrza to włąśnie przepływomierz podaje sygnał o przepływie a komputer silnika tzw. ecu zwiększa dawkę. W pompie mechanicznej od tego jest nastawnik pneumatuczny z węzykiem z kolektora ssącego(większe ciśnienie w kolektorze=wiecej paliwa). A tak O.T. to maski nawet...
Zapomniałem dodać że mam w samochodzie LPG. Wczoraj w trakcie jazdy samochód strzelił podczas jazdy na gazie. Obroty wzrosły na 1500 i tak się już utrzymały. Po odpaleniu rano kolejnego dnia, silnik zaczął nierówno pracować (obroty 900). Po zagrzaniu obroty na benzynie 1200 a na gazie 1400 - 1500, silnik pracuje w normie. Podejrzewam że mogło nastąpić...
Witam ludzi dobrej woli, mam problem z punto 1.2 8v, otóż Podczas jazdy zgasł. Okazało się, że nie ma iskry, cewki nie dostawały zasilania, przekaźnik pompy paliwa wariował, świeciła się kontrolka code, oprócz tego chyba z 10 błędów po podłączeniu do komp. W mojej opinii to nie moduł popsuty (uszkodzony tranzystor-bocznik) ale brak masy-wówczas wszystko...
EEE tam. Uwalony aku by nie kręcił a tu nic nie ma mowy o czymś takim. Ten mechanik to faktycznie się znał. Nie czujnik obrotów a czujnik położenia wału korbowego. Z falowaniem obrotów to on najmniej ma wspólnego chyba w twoim przypadku. Już szybciej zgodził bym się na uszkodzony czujnik temp. silnika - tyczy się pracy na benzynie. Czy w ostatnim czasie...
dzisiaj mialem podobny przypadek. samochod plywal na obrotach od 800 do 2500 obr./min. oczywiscie w pierwszej chwili pomyslalem potencjometr, no i wymienilem. niestety po odpaleniu ten sam objaw, no i moje zdziwienie: co jest grane ??? czasu troche nad nim spedzilem i okazalo sie ze zaciagal lewe powietrze na kol. ssacym. gdy dociskalem od gory kolektor,...
Wszystko możliwe że tak będzie jak piszesz - zibi70. Czakram dość mocno rozprowadził po PL instalacje BRC ale z tego co czytam tutaj i na innych forach to sporo osób prędzej czy później narzeka na te instalacje. Moje doświadczenie z LPG zaczęło się od Blitza, który od samego początku nie nadawał się (tutaj ukłony i polecenie doszkolenia dla instalatorów)...
Witam wsystkich.Niedawno odebralem samochud od mechanika wymienil mi dwururke kolektorowa,pasek rozrzadu oraz napinacze.Samochood jezdzi bez zazutu gdy wjechalem w kaluze zaswiecila mi sie kontrolka wtrysku czy niewiem co to znaczy moze mi ktos podpowie co mam zrobic .Doradzano mi abym odlaczyl klemy na jedna noc zeby mi komputer zresetowal blad ale...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
w serwisie fiata montujemy instalacje firmy Tartarini do Puntoo I jak i II. pomimo iz Punto II posiada kolektor plastikowy to wcale nie zmienia ceny instalacji poniewaz wtryk gazu jest doprowadzany do filtra powietrza i auto chodzi ok. roznica polega tylko na dodaniu emulatora EOBD w Punto II. natomiast jezeli chodzi o kontrolke wtrysku (czyli bledy...
Ok moze troszeczke przesadziłem ze pic ale w moim przypadku napewno nic to nie da ;) Ze wzgledu na to ze mam kolektor wydechowy 4,2,1. Samo to sprawia ze w porownaniu z orginalnym kolektorem z punto lepiej mi sie wkreca na obroty ;) Pozdro i dziekowa z gory za jakies pomysly poz wzgledem kompa w punto. Ogolnie to jak by to chodzilo ciekawe jakbym wsadzil...
Kolego w takim roczniku to oba auta są podobne pod względem awaryjności. Słabością Punto na pewno jest alternator. O kolektor plastikowy przy sekwencji nie masz się co martwić, bo właśnie taka instalacja rozwiązała problem plastikowych kolektorów. Zresztą gaz jest do zapalniczek... Zamiast dokładać kasę na instalację dołóż do diesla. Jazda będzie troszkę...
No nie kolego tam właśnie był czerwony i działał poprawnie, więc go wymieniłem na taki sam.Niebieski o którym piszesz jest z drugiej strony silnika na kolektorze i do niego dochodzą dwa przewodziki
Prosze o sprawdzenie logow z odczytu komputera. Problemy mam takie: nie rowna praca silnika po rozgrzaniu i takie chwilowe zamulenia podczas jazdy. Widze ze jest blad lambdy ale czy to nie dlatego ze jest gaz?? Na kompie od gazu widze ze sonda pracuje tylko ta sinusoida jest taka bardziej rozwlekła nie taka skupiona. PARAMETRY: 2013-11-13 19:54:49 IAW...
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
SPI miało metalowy kolektor, w MPI jest plastikowy, stąd uszczelki są inne, nie spotkałem się taką przekładką. Kolektor z MPI 75 (Punto 75) był wymienny, ale ten z Punto II/Pandy II MPI to nie pomogę.
Sam silnik z głowicą zamontuj bez kolektora ssącego. Kolektor ssący z instalacja pozostaw to samo dotyczy alternatora i rozrusznika. Nie pamiętam jak wydechy ,jak są od strony grodziowej to tez kolektor wydechowy pozostaw swój dotychczasowy. Skrzynia biegów będzie pasować.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
jak masz czym to sprawdz w parametrach jak pracuje czujnik cieczy chlodzacej. ostatnio miale tak w punto ze falowaly obroty tak jak w twoim przypadku i jak weszlem w liste danych to czujnik pokazywal raz -20 a raz 45 60 stopni. ew uszczelke pod agregatem wtrysku jesli to jednopunkt lub pod kolektorem ssacym jesli to wielopunkt i jednopunk tez. moze...
Stożki dlatego nic nie dają bo są źle montowane.W wiekszości przypadków zapalony tuningowiec WT zdejmuje pojemnik na filtr powietrza,odkręca od niego przepływkę i zakłada stożek tuż przed przepustnicą he he.A potem jeszcze zachwala że niby +5KM.Zdejmując oryginalny dolot zmniejszył jego objetość co skutkuje minimalnym lub z reguły dość znacznie odczuwalnym...
Witam wszystkich! Mam pytanie do wszystkich, którzy są w stanie mi pomóc. Otóz planuję przekładke silnika w swoim Punto z 1,1 55 KM na 1,2 75. Na swój silnik z osprzętem mam kupca oraz znalazłem już dostawcę 1,2. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy przełozeniu, czy będzie pasować np skrzynia biegów od 1,1, kolektory wydechowe, elementy układu chłodzenia,...
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc gruntownym remoncie. Wymieniona glowica, kolektor,...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
witam, stabilizacje zapewnia sterownik, z niego wychodzi te 5V na wszystkie czjniki, sprawdż w taki sam sposób np. czujnik temparatury powietrza, ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, kolego jaki rocznik tego punto?,to sie poslipie w schemat, pozdrawiam Dodano po 1 i jaki system sterowania ,co pisze na ECU Dodano po 7 fiat podaje że zasilanie na poziomie...
Witam. Napisz jaka jest wersja silnika (jedno czy wielo puntowy wtrysk). I najlepiej jakbyś zrobił fotke w którym miejscu jest ten czujnik i wstawił na forum.
Witam. Jestem posiadaczem Fiata Punto 1.1 i od jakiegos czasu silnik zaczal nierowno pracowac tzn na biegu jalowym obroty nieznacznie spadaja po czym wracaja do normy i podczas ruszania z miejsca przy wzroscie obrotow wystepuje jak by dziura tzn spadek mocy po czym znowu zaczyna pracowac dobrze na wyzszych obrotach. Problem wystepuje takze podczas jazdy...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
Witam mam nastepujacy problem moje Punto mk1 z silnikiem 1.2 Mpi od pewnego czasu nie równo pracuje. Dzis zajrzałem pod maske i zobaczyłem nieszczelny weżyk od podcisnienia Idacy od kolektora ssacego do małego czarnego pudełeczka umieszczonym na podszybiu przy którym jest kosta (3pin)(czunik MAP) po zmianie węzyka auto przestało pracowac na jałowych...
Naczytałem się na różnych forach, że warto od czasu do czasu wymyć wtryskiwacze benzyny, postanowiłem więc to zrobić i tutaj opiszę jak to wyglądało. Na wstępnie straszono mnie, że w MPI konieczny będzie demontaż korpusu przepustnicy - to nie prawda, jest dość miejsca by wyjąć listwę wtryskową bez jego zdejmowania. Robiłem to pierwszy i trochę się bałem,...
Witam. Z doświadczenia wiem że Fiaty ogólnie nie lubią LPG Na gazie Fiatowskie silniki niesamowicie zmula po naciśnięciu pedału gazu ( np. ruszanie z krzyżówki) oraz czasami mają manewry przerywania i skakania obrotami. Sam osobiście przekonałem się na swoim byłym Fiacie Punto I oraz z recenzji znajomych!! Pozdrawiam Jak zakładaliście u czesia w stodole...
Witam wszystkich Powracam do tematu ,po przeczytaniu tego wszystkiego co pisaliście o problemie. Mam punto 1,1 55 s 95r i objawy bardzo podobne tyle ze wszystko dzieje się na ciepłym silniku . Konkretnie objaw pojawia się kiedy odpalę ciepły silnik ,kiedy odpalę go rano jest Oki mogę jechać aż do wypalenia całego zbiornika i będzie dobrze ale jak odpalę...
Tak musi byc szczelnie montowany, gdyz to wlasnie on jest odpowiedzialny za bardzo dokladne dozowanie dawki powietrza i nie ma mozliwosci, aby dostawało sie powietrze tzw fałszywe. Dodatkowo musi posiadac na kołnierzy gumowy oring, ktory to wlasnie po przykreceniu silniczka dokladnie go uszczelnia. Musisz sprobowac wykrecic obcieta srubke moze jakimis...
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Witam, mam punto 1 z 1995 roku, silnik 1.1, wersje s, który się posypał. planuję włożyć nieco mocniejszy silnik i z tego co się zorientowałem najmniej kłopotliwy będzie silnik 1,2 ale czy to prawda? Chodzi o to czy wystarczy podmienić silnik a cały osprzęt jak np. alternator, rozrusznik, kolektory, wtrysk, przepustnica, pompa wody, zapłon, rozrząd itp....
Znalazłem przyczyne: lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (kolektor ssący lekko zdeformowany) .Po usunięciu usterki wszystko ok.
Od kiedy tak się dzieje? Od kiedy masz auto czy coś się stało że tak zaczął działać? Może być przestawiony rozrząd, może być niewłaściwe ciśnienie paliwa- trzeba podpiąć manometr i sprawdzić. Może być padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze- do sprawdzenia To że ie ma błędów nie znaczy że jest ok, czasem uszkodzony czujnik jest tak że fałszuje sygnał...
Witam, szukałem podobnych tematów, ale zadne rady nie okazały się skuteczne. Jakiś czas temu Punto zaczęło chodzić na 2 cylindry. Sprawdzone: - świece ok - kable ok - cewki ok okazało się że łapie lewe powietrze przez popękaną uszczelkę kolektora ssącego. Uszczelka została wymieniona, wymienione też te uszczelki czy tam oringi na wtryskach, przez pół...
punto1108 A moje pytanie to czy można przedłużyć jeden z czujników temperatury, Nie znam tego sterownika ale w każdym sterowniku jaki byś nie kupił jest tylko około 2m kabla do czujników więc i tak musisz go przedłużyć jeżeli kolektory masz dalej , niektóre czujniki w sterownikach wymagają kalibracji ale większość nie. Czyli jaki wniosek kolego , przedłużenie...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,rozrząd sprawdzony ,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie zasilanie ale tylko licznika (ale co pewien czas) czujnik położenia...
Też widziałem kilka instalcji 2 gen na tych silnikach i słyszałem, że ASO je montuje, ale nie mogłem uwierzyć, że cała ta "ekologia" została zabita taką instalacją i to pod szyldem dilera fiata ;) Inną kwestią jest, że ciągle były problemy bo albo się na benzynie komp rozjechał, albo strzelało w kolektor itp.
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Mam pytanie do osób, u których kabel od prędkościomierza miał przerwę. Chciałbym się dowiedzieć, którędy on dokładnie przebiega pod maską samochodu zanim dojdzie do licznika? Oraz czy może przechodzi on w okolicach lewego reflektora i skrzynki bezpieczników? Zlokalizowałem impulsator w skrzyni biegów. Kable od niego są zabezpieczone plastikową osłoną,...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
jeśli to nie diesel to świece masz od strony kabiny między kolektorem ssącym a silnikiem pod obudową filtra powietrza który mósisz ściągnąć! ala miałem fiata przez 4 lata i nigdy nie było takiego problemu aby nie chciał palić!!
Źle ustawiony rozrząd,podepnij wakuometr pod kolektor,ma byc podciśnienie 0,7 bar na wolnych,każde inne będzie o tym swiadczyć. IAW16F przechowuje parametry adaptacyjne w pamięci EEPROM procesora,nie w RAM tak że ten myk z akumulatorem nie przejdzie
Samochód fiat punto 1.9 d bez turbiny ale z elektronicznym sterowaniem pompy. Przejrzałem posty ale nie znalazłem nic podobnego. Stało się nagle, silnik osłabł, zaczął kopcić w czasie przyspieszania , również na luzie po wciśnięciu gazu, co ciekawe również po odjęciu gazu bucha dymem. Fachowcy znaleźli usterkę "na wałku pompy" skasowali, znaleźli też...
Powodwem może być zubożenie mieszanki przez jakąś nieszczelność miedzy przepustnicą a cylindrami (kolektor, uszczelki, pęknięte wężyki itd.) Może tez się tak dziać jeżeli demontowali Ci czujnik położenia przepustnicy (racze nie musieli tego robic ale w razie gdyby...) i przy montarzu nie zresetowali jego wartości dla biegu jałowego (efekt taki że komp...
Dzięki za informację o tulejkach... Chodziłoby mi właśnie o wymiary tych szczotek, jak już wyciągnę to ustrojstwo to chciałbym powymieniać co się da, bo z tego co widzę samo wymontowanie rozrusznika zajmie mi pol dnia :( . Chyba że ktoś zdradzi mi jakiś przyjemny i szybki sposób na wyciągnięcie go bez odpinania milionów kabli, odkręcania obudowy filtra...
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Do tego strzela przez "bezpiecznik" przy mocniejszym depnięciu. uwazaj bo moze ci rozwalic kolektor dolotowy . !!!!!
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
Oczywiście kolega ma rację. Ale dodam z doświadczenia warsztatowego, iż może być nieszczelny zaworek gazu w parowniku i przy kilkuminutowym postoju zbiera się w kolektorze ssącym nadmierna ilość gazu co w połączeniu z uruchamianiem na benzynie daje bardzo bogatą mieszankę, która oczywiście się nie zapali z wiadomych względów (przekroczona granica palnośći...
Zgadzam sie z tobą Wojtula 11 w kwestii szybkiego podgrzania sondy ( nie ma podgrzania )ale przecież po paru minutach sonda się sama nagrzeje Sprawdziłem nim założyłem żaróweczkę na sprawnym samochodzie Przendzej kolektor nagrzeje sondę niż ta grzałka
Ścięty nadlewek/klin na dolnym kole rozrządu,powoduje przestawienie faz rozrządu a w konsekwencji spadek podciśnienia w kolektorze. Sprawdz dolne koło rozrządu.
Czy jest jakaś możliwość aby samodzielnie sprawdzić Map Sensor w Punto I 75, silnik 1,2 1997 rok? Auto pracuje nierównomiernie na jałowych obrotach - takie szarpanie zarówno na LPG jak i na benzynie. Przewody wysokiego napięcia cewki i świece sprawdzone - są OK. Rurka od Map Sensora jest OK, tzn nie popękana. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego...
mozna przeciez wymontowac czesc kolektora lacznie z tym silniczkiem....
IAW 8F5T dzięki za numer sterownika pozostaje tylko sprawa głowicy jak ją rozpoznać? można używać zamiennie sterownika IAW 18F.B4 ze sieny oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 spi 60KM, 1.1 spi; wszystkie z punto 1; widać tu wyraźnie że w 1.2 75 KM kanały są większe, a zewnętrzne szpilki trzymające kolektor ssący do głowicy nie są...
sprawdzenie sondy jest proste wystarczy do tego multimetr - rozgrzać samochód i sprawdzić napięcie na wyjściu około 1V trochę opisu tutaj: ale ja bym obstawiał na nieszczelny kolektor doprowadzający mieszankę - bierze lewe powietrze. Samochód jest słabszy i paliwa też bierze więcej. Pozdrawiam
Przychylam się do opinii kolegów Tzok i 5150 - podjedź gdzieś żeby odczytać błędy (no i parametry - może komputer czyta zbyt wysoką temperaturę?) - to może ułatwić szukanie. Przypomniało mi się jeszcze, że wentylatory włączają się również wtedy, gdy jest odłączony lub popsuty czujnik temperatury płynu - w 1,2 jest chyba w okolicach kolektora ssącego....
MAP jest pod tą plastikową osłonką na grodzi komory silnika, serwo (wspomaganie hamulców) jest pod MAPem, trochę na prawo stojąc przed autem. Wężyki wychodzą z kolektora dolotowego (spod przepustnicy). Nastawnik obrotów biegu jałowego jest przykręcany na 2 wkręty typu torx, jest po prawej stronie przepustnicy. --- Strony podaję stojąc przed samochodem,...
Witam wszystkich na forum i pozdrawiam. Samochod to jak w temacie Fiat Punto 1,2 8v na wielo punkcie z 2000 roku.Problem jest taki ze po odpalenu zimnego obroty sa okolo 2500 potem spadaja ale skacza tzn. 900 /1800 i tak caly czas.Wymienilem silniczek krokowy na nie nowy,wymienilem czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i nadal jest to samo. Po czym...
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Nikt nie bierze pod uwagę że zmiana oryginalnego filtra powietrza, na jakiś pseudo stożek może tylko i wyłącznie pogorszyć warunki pracy i sprawność silnika. Układy ssące nowoczesnych silników są projektowane z uwzględnieniem drgań powietrza w przewodzie, zmian jego ciśnienia i temperatury, jak sądzicie po co sa budowane silniki ze zmienną długościa...
Witajcie. Koledzy widze ze ten temat stary ale czy ktos moze jescze sie tutaj wypowiedziec? Posiadam Punto 2 1.2 litra 8V. Interesuje mnie przerobka na gaz... Powiedzcie co z tymi kolektorami? Czy wystarcza mi te plastikowe i ta klapka zalozona przez "gazownika" czy koniecznie zmiana na Alu? Jesli na alu to napiszcie gdzie mozna takie cos kupic bo ja...
Sprawdzając po kolei - świece, kable, wtyrskiwacze i kolektor, pasek rozrządu, luzy na zaworach, ewentualnie sprężyny od zaworów, doszedłem do uszczelki w której była wyrwa na 1,3 cm czyli troche ją przepaliło. Naszczęście brak wrzerów więc naprawa będzie prosta. Uszczelka uszkodzona międzi pierwszum a drugim cylindrem od lewej. Dziękuję za wnikliwe...
Witam. powodem może być to co kolega jorge83 napisał. Ale ja bym obstawał za tym żebyś sprawdził uszczelki pod kolektorem ssącym i pod wtryskiem, bo o ile się nie mylę jest tam jednopunktowy. Bo najprawdopodobniej silnik dostaje tzw. lewego powietrza przez co mieszanka się robi bardziej uboga. Pozdrawiam
Ja bym się zajął czujnikiem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Acha, i obalając ogólnoelektrodowy mit nie trzeba na ta usterkę czyścić krokowca.
To nie sirbanie a ruch trzpienia silniczka wolnych obrotów, tam własnie memła. Podlej benzyny do kolektora, zobacz czy zacznie chwytać.
Witam, mam kolejny problem otóż od jakiegoś czasu po odpaleniu auta świeci się kontrolka wtryskiwacza gaśnie po około 10-15km po ponownym odpaleniu na ciepłym lub letnim silniku kontrola się nie świeci . Autko ma troszkę mniej mocy spalanie nie jest wielkie około 8 litrów czujnik temp. cieczy w kolektorze ssącym został wymieniony wtrysk jest na nowych...
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Miałem dziurę w łączniku wydechu, na wolnych obrotach nie było słychać różnicy tylko przy dodawaniu gazu chodził jak WRC ;) podobny jest efekt jak się wykręci sondę lambda z kolektora - na wolnych obrotach praktycznie nie ma różnicy w dźwięku silnika. Jeśli jest sprawny to ten silnik chodzi równo i cicho, nic nie "pyrczy".
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
pod kolektorem dolotowym powietrza czyli to będzie od strony grodzi silnikowej. Najlepiej zdejmij tą górną plastikową osłonę będą lepiej widoczne
podmieniałem cewki na inne, niestety bez zmian. wężyk z listwy do kolektora jest suchy.
Rurka podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa nie jest wpięta w kolektor I cylindra?
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Mam fiata grande punto 1,4 8v. I od jakiegoś czasu falują mu obroty nie wiem co jest?? Silnikczek krokowy już sprawdziłem oprócz tego: Sonda lambda, kolektor ssący. No i wszystko jest ok ale auto dalej faluje. Już nie wiem co robić proszę o poradę