Wymienić reduktor/parownik. Ewentualnie szczelność ukłądu zasilania LPG - znaczy od reduktora do kolektora.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Kolektor wydechowy?
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Zobacz tu na drugim zdjęciu: https://www.otomoto.pl/oferta/kolektor-s... po prawej stronie przy tych niebieskich wężykach. To jest widok od spodu, okolice 4-go cylindra.
Choć pokazane tam miejsce jest hmmm... dyskusyjne. A jakie jest prawidłowe? Miejsce na filmie jest od spodu. W sumie nie patrzyłem ale to plastikowy kolektor?
Tak
Klapka.... często nie zdąży zadziałać , a szególnie jak jest jedna.. Najlpeiej metalowy kolektor
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Ułatwieniem utrzymania zadanej prędkości (czasu wtrysku) jest tempomat. Stała prędkość nie jest w żaden sposób tożsama stałemu czasowi wtrysku. Jeśli dla Ciebie dwaj czołowi inżynierowie firmy STAG nie są autorytetem, bo oni mimo ze zjedli na tym zęby wg Ciebie nie mają racji, to jak z Tobą można gadać? Ja tam widzę na ich filmikach i dokumentacji...
Chyba lepiej kupić używki ale raczej to nie ich wina. Ile on tam chce wymieniać tych wtrysków skoro tam jest tylko jeden? Może by tak sprawdzić co pokazuje czujnik ciśnienia w kolektorze?
"Coś" ci się nie rozpłacze bo to coś to kolektor ssący, jak usuniesz ten elektrozawór i zostawisz wolny wężyk to będziesz miał tak jakby a raczej będziesz miał na pewno lewe powietrze w kolektorze. Jak go zaślepisz to problemu nie ma żadnego.
Do tego strzela przez "bezpiecznik" przy mocniejszym depnięciu. uwazaj bo moze ci rozwalic kolektor dolotowy . !!!!!
...a sterownik i układ wtryskowy masz z tej Bravy? Masz opcję "plug and play" w postaci silnika z Punto I Sporting. Jak nie masz osprzętu to kup kolektor z Punto I 1.2 16V z wtryskami i komputerem.
Który to rok tego punto? A tak apropos to czasem nie jest na gazie i nie ma plastikowego kolektora ssącego?
EGR czyściłeś ale czy do kolektora zaglądałeś?
Gaz jest odłączony ale czy butla jest pusta/zakręcona? Skoro chcesz się pozbyć LPG to zdemontuj mikser i upewnij się, że podstawa wtrysku szczelnie przylega do kolektora.
Jak najbardziej uszkodzony czujnik temperatury silnika może być przyczyną znacznie zawyżonego spalania. Poszukaj wycieków paliwa, również ew. wycieku z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora...
To sprawdź szczelność kolektora dolotowego...
Zazdroszczę Ci, na serio zazdroszczę. Ja bym na ostrej fazie takiej cierpliwości nie miał. Z tym na masę to już przeginka. Jak mi który gaziarz wytłumaczy to pogadamy. Co ma emulator do walenia podobno paliwem w kolektor?
podmieniałem cewki na inne, niestety bez zmian. wężyk z listwy do kolektora jest suchy.
Kolektor wydechowy jest orginal z punto, ale fakt zaraz za kolektorem jest dorabiana reszta. Lambda jest wkrecona w rure tuz za kolektorem (jakies 3cm pod). Zrobie tego zdjecie. Nie wiem niestety w jakim miejscu jest orginalnie umiejscowiona ta lambda w punto -przed katalizatorem czy za ? Moze rzeczywiscie by trzeba pokombinowac np. z odsadzeniem lambdy...
czy kolega widzial taki silnik ?? tam nie ma wezyka, Map jest bezposrednio wtykniety w kolektor ssacy
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
Sprawdz kolektor siły ham.
Jak nie będzie ten styropian w bliskim sąsiedztwie silnika i kolektora wydechowego... ;o)
chcę założyć do punto silnik 1.4 16v na kolektorze z punta 1 schematy z 1 mam ale poszukuję z punto2 głównie chodzi o podpięcie deski rozdzielczej
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Rurka podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa nie jest wpięta w kolektor I cylindra?
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
W/g mnie najprostsze rozwiązanie to sterownik IAW-18.FD do tego kolektor z wtryskami z Punto Sporting (1.2 16V) i wiązka elektryczna z tego modelu. Powinno też działać na full-group, czyli IAW-18F z Punto 75, wtedy kolektor z wtryskami od tegoż a wiązka też, albo z Seicento 1.1MPI lub nawet 900 na IAW-16F.
SPI miało metalowy kolektor, w MPI jest plastikowy, stąd uszczelki są inne, nie spotkałem się taką przekładką. Kolektor z MPI 75 (Punto 75) był wymienny, ale ten z Punto II/Pandy II MPI to nie pomogę.
Ok moze troszeczke przesadziłem ze pic ale w moim przypadku napewno nic to nie da ;) Ze wzgledu na to ze mam kolektor wydechowy 4,2,1. Samo to sprawia ze w porownaniu z orginalnym kolektorem z punto lepiej mi sie wkreca na obroty ;) Pozdro i dziekowa z gory za jakies pomysly poz wzgledem kompa w punto. Ogolnie to jak by to chodzilo ciekawe jakbym wsadzil...
EEE tam. Uwalony aku by nie kręcił a tu nic nie ma mowy o czymś takim. Ten mechanik to faktycznie się znał. Nie czujnik obrotów a czujnik położenia wału korbowego. Z falowaniem obrotów to on najmniej ma wspólnego chyba w twoim przypadku. Już szybciej zgodził bym się na uszkodzony czujnik temp. silnika - tyczy się pracy na benzynie. Czy w ostatnim czasie...
Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym powinien sporo wyjaśnić. Przy okazji zdejmij przewód podciśnieniowy idący z kolektora do serwa i zaślep króciec w kolektorze - czy obroty biegu jałowego się ustabilizują?
Kupiłeś 1.2 bez wydechu?
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
pomyciu tego czujnika nie pomogło
Może na słuch? Jasne, że na słuch! Wykręcasz świecę, wkręcasz króciec w który pompujesz powietrze w kompresora, tłok u góry, oba zawory zamknięte. Wbijasz piąty bieg, ręczny zaciągasz. I wtłaczasz tam powietrze- i słuchasz skąd dmucha, czy z karteru, czy z kolektora dolotowego, czy z kolektora wylotowego.
Tak jak mówisz jacek0503, a jak regulacja nie wyjdzie i zuboży przy dodaniu gazu, to kolektor w strzępach, kolego 11111olo posłuchaj rady kolegów i pojeć do gazownika, będziesz pewny ze będzie oki, bo może twój następny post będzie "strzeliło punto i nie mam kolektora ssącego - co zrobić" nie pisze tego złośliwie, po prostu posłuchaj doświadczonych...
Skoro odpalił Ci na tym sprayu co napsikałeś do kolektora to nie podaje paliwa.
mozna przeciez wymontowac czesc kolektora lacznie z tym silniczkiem....
Właśnie tylne bębny nie są ciepłe i hamują bo sprawdzałem. Tylko słuchajcie mi sie przód grzeje nie mocno ale grzeje sie nawet na prostej. Więc zrób kompletny remont przodu i nie zapomnij o wymianie płynu hamulcowego w całym układzie. Kompletny czyli wyjęcie cylinderków, czyszczenie zacisku, wymiana uszczelek,czyszczenie prowadnic itd. Tu nie ma co...
Zapomniałem dodać że mam w samochodzie LPG. Wczoraj w trakcie jazdy samochód strzelił podczas jazdy na gazie. Obroty wzrosły na 1500 i tak się już utrzymały. Po odpaleniu rano kolejnego dnia, silnik zaczął nierówno pracować (obroty 900). Po zagrzaniu obroty na benzynie 1200 a na gazie 1400 - 1500, silnik pracuje w normie. Podejrzewam że mogło nastąpić...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,rozrząd sprawdzony ,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie zasilanie ale tylko licznika (ale co pewien czas) czujnik położenia...
:arrow: [url=http://fiatpunto.com.pl/post653172.... Punto 1.3MJ - MAF/MAP/EGR P0234 :arrow: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 1.3JTDm 90HP - MAP, MAF oczekiwane/zmierzone - spore rozbieżności ...do dzisiaj tego kolektora nie wyczyściłem :/
Usterka usunięta. Okazało się ze kolektor dolotowy był zapchany i blokował dopływ powietrza.
Ciśnienie powietrza w kolektorze: 100 kPa Masz zdecydowanie za małe ciśnienie w kolektorze, u mnie jest 1000 hPa, musisz to zmienić. ... z tymi 1000 hPa to oczywiście żart.
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
To nie sirbanie a ruch trzpienia silniczka wolnych obrotów, tam własnie memła. Podlej benzyny do kolektora, zobacz czy zacznie chwytać.
co moze powodowac za małe podciśnienie w kolektorze ssącym map odczytuje 350-400mmHg
Ja też nie jestem mechanikiem, ale jeśli decydujesz się samodzielnie zaglądać pod maskę to wypadało by wykazać minimum zaangażowania i poznać budowę i części składowe silnika i jego osprzętu... MAP-Sensor (Mainfold Air Pressure Sensor) to, jak sama nazwa wskazuje, czujnik podciśnienia w układzie dolotowym. Umiejscowiony jest na ścianie grodziowej/podszybiu...
Witam Poszukuję kolektora wydechowego do fiata punto jedynki 1.7 diesel bez turbiny. Tel. 500 677 681
To oczywiste, że po stronie kolektora ssącego masz ssące a wydechowego wydechowe.
Witam, mam problem z punciokiem zaczął mi więcej palić o litr, spadła mu moc i głośniej chodzi, tak jakby wibruje. Jak jadę na 5 biegu z gazem w podłodze to czuję pod nogą jak chodzi całe auto. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze, sprawdziłem turbo, próbowałem przepalić ale nic nie pomaga. Podpowiedzcie koledzy co jeszcze może być przyczyną takiego...
Wydech sprawdzony, jest drożny. Taaaa, odepnij wydech zaraz za kolektorem i zobaczysz jak zacznie jeździć.
no nie robi się tam ciśnienie ale słychać jakby w kolektorze ssącym ale nie pcha tylko ciągnie czyli właśnie czyli co ?
No nie kolego tam właśnie był czerwony i działał poprawnie, więc go wymieniłem na taki sam.Niebieski o którym piszesz jest z drugiej strony silnika na kolektorze i do niego dochodzą dwa przewodziki
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Jak na 1.2 silnik to dużo. Tak jak kolega napisał trzeba cały zbiornik wypalić na ciepłym silniku żeby sprawdzić spalanie, najlepiej w cyklu mięszanym. Gazu sie nieda dotankować precyzyjnie, bo zawsze inaczej sie rozpręża i raz ci zatankuje przy prawie pełnej butli a raz odbije i nie wlejesz ani litra, dlatego jedynie spalenie całego lpg daje realne...
nie wiem jak się sprawa ma w punto lecz w fiatach np, brava montowane są plastikowe kolektory ssące a w takim przypadku cena instalacji gazowej holendarnie rośnie nawet do 4000 pln(trzeba kolektor wymienić na alu) tutaj jest silnik 1,1 więc podejrzewam że kolektor jest aluminiowy ale na wszelki wypadek dobrze jest sprawdzić
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Znalazłem przyczyne: lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (kolektor ssący lekko zdeformowany) .Po usunięciu usterki wszystko ok.
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Zgadzam sie z tobą Wojtula 11 w kwestii szybkiego podgrzania sondy ( nie ma podgrzania )ale przecież po paru minutach sonda się sama nagrzeje Sprawdziłem nim założyłem żaróweczkę na sprawnym samochodzie Przendzej kolektor nagrzeje sondę niż ta grzałka
Przecież już pisałem, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. W Punto Sporting był ten zintegrowany czujnik w kolektorze, we wszystkich pozostałych Puntach mk.1 z silnikiem FIRE były dwa osobne czujniki - IAT przed przepustnicą i MAP przykręcony do ściany grodziowej i połączony wężykiem z króćcem w kolektorze. Ich charakterystyki są takie same. PBT-GF30...
Może ale nikt nie powiedział, że to ona winna. Zacznij to diagnozować a nie jeździć po buraczanych warsztatach, gdzie właścicielowi jak i jego pracownikom słoma z butów wystaje. Może by tak kolega coś doradził a nie buraczarnia i słoma. Niejeden burak któremu słoma nie jest obca doradził by coś mądrzejszego. Sprawdź wężyki podciśnieniowe w szczególności...
Ja mam zagazowany Fiat Punto 85 16V z plastikowym kolektorem dolotowym. Przebieg na LPG 40000 km, zero problemów. Zwykła instalka jak do gaźnika, tylko sam założyłem emulatory wtryskiwaczy ponieważ palił się CHECK ENGINE po przejściu do pracy na gaz ( gazownik ciemniak). Najważniejsze to dbać o kable W/N oraz świece( mogą pojawiac się strzały w kolektor...
Chcę przewrócić Punto1 benzyna do konserwacji, tylko nie wiem na którą stronę. Słyszałem różne wersje (wlanie oleju do filtra, kolektora), więc pragnę doradzić się specjalistów.
Witam. Napisz jaka jest wersja silnika (jedno czy wielo puntowy wtrysk). I najlepiej jakbyś zrobił fotke w którym miejscu jest ten czujnik i wstawił na forum.
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
korpus nowy. NAwet juz caly kolektor ssacy z wtryskiem wrzucilem z normalnie pracujacego punciaka. Rece naprawde mi opadly.
Mógłbyś jeszcze dać loga na Pb po wymianie sondy (kiedy auto chodzi ok na Pb) bo na tamtym podciśnienie w kolektorze nie bardzo. Pojeździj kilka dni tylko na Pb, jak będzie ok to ciśnij tego co instalował LPG. Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi. To jest tylko 1.2 mpi z Punto Mk1 więc chyba nie potrzebny...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Sprawdzilem to lewego powietrza nie zasysa, tps wymieniony razem a z silniczkiem krokowym inadal to samo.Wymienilem tez czujnik cisnienia w kolektorze ssacym,bez zmian.Co za G.. ten fiat.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Silnik Z19 DT 8V 120km 1.9 JTD Fiata stosowany w wielu modelach Punto, Dablo, Stilo, Croma , Astra H , Zafira B jest wersja DTH 16V150m lecz tu na dzień dobry wymienić kolektor na taki bez klap wirowych. Ogólny dostęp części.
Da się od góry i dołu. Ja bardziej preferuje od spodu wtedy jest więcej miejsca i mniej budelu u góry. Dodano po 3 Podciśnienie ma być stabilne dlatego należy nawiercić kolektor i zamontować dysze. Ale jak będziesz montowal dysze o z dołu to i tak będziesz wyciągał kolektor ssący. Wtedy fajnie się robi wszystko.
Siema problem z GP rozwiązany. Został wymieniony Czujnik ciśnienia atmosferycznego, znajdujący się w kolektorze dolotowym po lewej stronie patrząc od przodu samochodu. Dzięki za porady
Witam. Panowie proszę o poradę przymierzam się do zakupu samochodu (rocznik ok 2000) jak w temacie Fiat Punto 2 (1.2 16V) lub Opel Astra 2 (1.6 8V). Chcę wydać na ten cel w przypadku punta ok 8 tys a w przypadku astry ok 10 tys. W związku z tym, że miesięcznie będę robił ok 2000 tys. km planuje założyć do samochodu instalację gazową sekwencyjną. W Astrze...
Ja bym się zajął czujnikiem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Acha, i obalając ogólnoelektrodowy mit nie trzeba na ta usterkę czyścić krokowca.
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
witam, stabilizacje zapewnia sterownik, z niego wychodzi te 5V na wszystkie czjniki, sprawdż w taki sam sposób np. czujnik temparatury powietrza, ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, kolego jaki rocznik tego punto?,to sie poslipie w schemat, pozdrawiam Dodano po 1 i jaki system sterowania ,co pisze na ECU Dodano po 7 fiat podaje że zasilanie na poziomie...
Czyścić można, a gdzie się znajduje to Ci nie pomogę, bo mam Punto a w nim ten silnik ma chyba inne kolektory i osprzęt. Tak w ogólności to na kolektorze. Na tym filmiku mniej-więcej widać gdzie jest (widać jego złącze): http://www.youtube.com/watch?v=7lzJc7BIW...
Też mam autko z egr. Fiat punto 2 2000r 1,9JTD. i też się zastanawiam czy nie zaślepić zaworu. Wiadomo jak to diesel czasami lubi zakopcić i ta sadza dostaje się do kolektora. Napewno ta sadza nie jest zdrowa dla silnika.
Sam silnik z głowicą zamontuj bez kolektora ssącego. Kolektor ssący z instalacja pozostaw to samo dotyczy alternatora i rozrusznika. Nie pamiętam jak wydechy ,jak są od strony grodziowej to tez kolektor wydechowy pozostaw swój dotychczasowy. Skrzynia biegów będzie pasować.
Witam, Byłem u kolejnego mechanika, pozmieniał węże, opaski. Dalej cieknie. Ewidentnie z okolic tego króćca z boku. Mechanik twierdzi że aby go zmienić należy wymienić kolektor ssący. Uważa że ten króciec jest integralny z kolektorem. Czy tak jest rzeczywiście? No ręce opadają poprostu. Czy możliwe jest żeby ciekło spod kolektora? Myślę że sam mógłbym...
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
świece zostały dobrane z katalogu przez sprzedawce są to NGK BCPR 6E kable Janmor też do fiata punto 1.1 i dodam że aut chodziło do samej wymiany świec równo nie szarpało kręciło się normalnie. Aha znajomy powiedział że może ciągnie lewe powietrze wymieniłem pod wtryskiem uszczelki niestety pod samym kolektorem nie czuję się na siłach żeby wymienić
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
Witam, auto podczas przyspieszania szarpie od 2000 do 3000 rpm. do 3000 rpm. jest całkowita turbo dziura, dopiero później czuć że ciągnie. Na kompie nie ma błędów. W parametrach pracy silnika podejrzałem że podczas szarpania dawka paliwa skacze 20-30 mg. Zastanawia mnie działanie sondy lambda umieszczonej zaraz za turbo? Katalizator drożny, obecnie...
To się nie słucha tylko mierzy i to co max. 60 tys. km. Przepustnica jest czysta, wtryskiwacz nie leje? teraz w planach miałem kolektor 4-2-1 Jak już zmieniać kolektor to całość - wałek 866, kolektor dolotowy z wtryskami z "75", komputer IAW 8F.5T, pompa paliwa z "75".
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora.
sprawdzone wtryski 3 razy... Mechanik który to oglądał powiedział że słychać stukanie w dolot, i ogólnie tylko w kolektorze dolotowym to słychać stuki. Jutro idzie do mechanika na regulacje luzu zaworowego,,
O curwa ale masz świetny silnik. Jeżeli obniżysz mu ciśnienie do 13 atm (bar) to silnik zacznie palić 1,3 l/100 km. A tak na poważnie to czas wtrysku zależny jest od - temperatury silnika, ciśnienia w kolektorze ssącym. Napisz ile wynosi odczyt z MAP na wolnych obrotach.
Jedyna alternatywna możliwość względem usterki wtryskiwaczy (nie koniecznie wszystkich) to zablokowany regulator ciśnienia paliwa. Regulator jest tu przy pompie, a układ paliwowy w konfiguracji "bez powrotu". Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, ciśnienie w układzie może nadmiernie wzrosnąć i wtryskiwacze zaczną "popuszczać" paliwo do kolektora....
punto schemat punto przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny
wiena mostek minolta 1600w excel hiperłącze arkusza
Jak sprawdzić induktor Rbin 2000: Pomiar i diagnostyka Instrukcja obsługi pompy ciepła New Energy