\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
Kruczi astra I to nie astra G , ale masz rację X16XEL ma metalowy kolektor ssący
Podpowiadam Ci ale chyba nie dociera,że uszczelki pod kolektor ssący są źle wykonane i nie uszczelniają.wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym na pasującą kształtem. Firmy GLASER I ELRING zrobiły babola!!!!!
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Co to za część jest ta pęknięta bo nie wiem jak to ugryźć 😁 Wyglądało ze ten kawałek jest przy altku .. Jak zaznaczyłeś to rzeczywiście tak jak piszą inni to kolektor ssący . Przez ten otwór zaciąga lewe powietrze co powoduje ze mieszanka jest ubogo , co później próbuje wyrównać ecu zwiększając dawkę paliwa i stad taki problem.Po wymianie proponuje...
witam mam pytanko czy przełożenie kolektora ssącego od astry 2.2 do 2.0 ma jakis sens chce troszkę poprawić moc tego wozidelka. Szukałem jakiegoś podobnego tematu ale nic nie znalazłem z góry dzięki
Kolego Baca1988, udało się rozwiązać problem? U mnie to samo (silnik bez LPG). Wymienione świece na oryginał. Cewka: za pierwszym razem Delphi, teraz Beru. Nowy kolektor ssący i wydechowy. Nowa przepływka i dalej lekkie poszarpywanie między 2000 a 2500 obr./min przy szybszym przyspieszaniu. Zauważyłem, że przy delikatniejszym dodawaniu gazu w tym zakresie...
Tak, mieszkam daleko od szosy "mój" mechanik ma długi weekend, więc chciałem podyskutować z kimś kto ma pojęcie o ropniakach, czy miał podobne objawy. Bo ciekawi mnie związek obrotów z hamulcem, w benzynowcu kolektor ssący połączony jest ze wspomaganiem, więc można coś przypuszczać. W międzyczasie objawy ustąpiły i obawiam się że diagnostyka może niczego...
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Witam, jak w temacie, jaki tam jest kolektor? Plastik czy metal? Chodzi o to jaki gazik trza by było zamontować. pzdr
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
Witam. Czy jakaś trudność jest w zdjęciu osłony kolektora? Auto strasznie pierdzi i chcę sprawdzić czy nie ma dziury. Jestem zielony w tych sprawach.
Czolem! Orientujecie sie, czy kolektor ssacy w Oplach Astra i Vectra z silnikiem X20XEV jest taki sam? Musze wymienic kolektor ssacy w Astrze (ktory rozerwal wybuch gazu... 8O ) i mam okazje zakupic takowy z Vectry. Pozdrawiam, TW
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
Witam,mam zamiar wyczyścić dolot w mojej zielonej strzale, patrząc przez otwór od egr-a jest tam sporo sadzy, jak się zabrać do tej czynności?co mnie czeka ?jakieś niespodzianki?wiem,że trzeba zakupić nową uszczelkę ,czy coś jeszcze?
Pod pokrywą nie było za wiele syfu,ale do pewności wszystko umyłem,ogólnie astra jeździ normalnie tylko na wolnych obrotach chodzi na trzech cylindrach powyżej 1500 obr jest ok,jutro zerkne na przepustnice i kolektor ssący wszystkie wężyki od podciśnienia są całe.
Cześć wszystkim! Proszę o pomoc, pacjent Opel Astra K 1.6 CDTI, VIN W0VBD8EF1K8002861. Układ dolotowy w moim aucie jest, delikatnie mówiąc, w nienajlepszej kondycji. Przy przyspieszaniu słychać trzepotanie klapek, a przy odpuszczaniu gazu świsty. Od czasu do czasu, przy normalnym przyspieszaniu, auto szarpnie (delikatnie). Chciałem zakupić nowy kolektor,...
Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa. Kolektor ssący serwo.
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Witam, jak na razie usterka jest dalej. Jak do tej pory , sprawdziłem turbinę - jest ok, demontowany był cały kolektor ssący i czyszczony. Nic to nie dało, wymieniłem EGR na nowy i nic, Wymieniłem 4 wtryski na nowe i też bez zmian. A usterka , czyli szarpanie pomiędzy 1500 a 2000 obrotów na biegu 3 i 4 jest dalej. I nie jest to wypalanie filtra , bo...
Witam! Pacjent jak w temacie rocznik 2003 z podtlenkiem LPG Odpalony po nocy pierwsze 3 kilometry pokonuje bez problemu, im cieplejszy robi się silnik tym auto słabsze i wolniej się wkręca na obroty na postoju (i na PB i na LPG). Do tego zaczyna być słychać dziwny metaliczny stukot z okolicy kolektora ssącego przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu ( na...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Sprawdź czy kolektor ssący jest szczelny.
Napięcie z grubsza odpowiadające napięciu akumulatora, przekaźnik był jeden lub dwa jezeli to był model z dwustanowym podgrzewaniem-opornik redukcyjny wtedy znajdował się w postaci wkrętki wkręconej w kolektor ssący
Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono: -pierścienie na tłokach -panewki na wale -rozrząd -pasek -pompa wody -uszczelka pokrywy zaworów -zimeringi na wałkach rozrządu -świece -uszczelka pod głowicą -filtr oleju i paliwa -śruby głowicy -uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy Oprócz tego były jeszcze jakieś rzeczy robione z planowaniem głowicy (chyba,...
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
Drogi kolego.Masz aluminiowy kolektor ssący i niemusisz wstawiać droższego wtrysku gazu. W przypadku gdy ktos ma plastikowy kolektor ssący musi założyć droższą instalacje gazową.Ty zatem nic niemusisz robić.pozdrawiam.
Zbierałem sie do opisania mojego przypadku.Powiem tak u mnie ogólnie przyczyną był rozwalony kolektor ssący ale po drodze wymienili mi egra potem zawory zaczeli robić.W miedzy czasie wyszły inne problemy ale to nie zaiązane z wypadaniem zapłonu.auto stało u mechaników 3 miesiące teraz jeżdże ale gazu nie mam odwagi w tym aucie założyć.
Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach. Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Dzięki za info mam taki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... wymieniałem kasetory i czyściłem przepustnice i kolektor ssący dałem nową uszczelką i śruby i przejechałem na razie z 2tys km i niby było ok do wczoraj :( Na Pb i na LPG tak samo jest z wydechy słychać jak by pulsacyjnie pracował
Witam. To mój pierwszy wątek tutaj i ogólnie pierwszy dotyczący samochodów ( jestem w tym zielony). Mianowicie, Opel Astra Active 1.4l benzyna z 2010r, gasnie przy "jałowym" biegu, pod czas jazdy czasem szarpie, kiedy obroty są niższe niż 3000, świeci sie kontrolka silnika- błędy z czytałem x3 - P0100- Masowy lub objętościowy przepływ powietrza w obwodzie...
Egr wyczyszczony (było w nim masę oleju) Vakum wymienione bo zamiast ciągnąc i robić podciśnienie pluła olejem. Egr zaczął teraz elegancko chodzić (w dodatku wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia) Siłownik Egr też wszystko OK. Kolektor ssący wyczyszczony. Dalej ta sama usterka.
Jeżeli wydmuchuje w kolektor ssący to może coś z rozrządem nie tak... Sprawdzałeś czy nie przeskoczył?
Różnica jest ale dotyczy troszkę większego momentu obrotowego przy mniejszych obrotach. To czuć faktycznie jak się przyśpiesza z mniejszych obrotów. No i tych parę koników więcej też przy okazji. Chciałem zachować układ 8V, nie ruszając bloku nie wiem czy jest to konieczne, mam jeszcze wałek rozrządu z silnika 1,3S (ma krzywki inne troszkę) przy minimalnych...
Dziekuje. Rzeczywiście został wykryty błąd P0400 (5). Problem w tym, że przeczyściłem dokładnie kolektor ssący i to nie rozwiązało mojego problemu... Błąd nadal jest sygnalizowany:(
Moim zdaniem fachowca poznaje się po zdejmowaniu kolektora do wiercenia i nawiercenia jak na zapodanym obrazku. Gaz ma trafiać identycznie jak z wtrysków benzynowych pod zawór ssący , a nie 1-2 cm przed wtryskiem w kolektor i do tego każdy wtryski inaczej nawiercony. Potem same wtryski najlepiej pojedyncze , a nie na listwie - czyli zgrupowane po 4,...
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
Sprawdz przewód łączący kolektor ssący z przepływomierzem. Stawiam na 90 % że to jest pęknięte i łapie lewe powietrze. Identyczny przypadek ostatnio miałem w vectrze a.
Zobacz czujnik temperatury silnika, z tyłu po prawej stronie wkręcony w kolektor ssący w okolicach alternatora, zobacz jaką temperaturę widzi sterownik, miałem już taki przypadek, po wymianie było ok.
Jeżeli samochód był badany diagnoskopem i nic nie z błędów się nie ujawniło to przyczyną falowania silnika jest nie szczelny kolektor ssący i tu należy skupić uwagę.Może to być np.pęknięty kolektor uszkodzona uszczelka pod nim,uszkodzony elektrozawór EGR,pęknięty któryś z wężyków odchodzących od kolektora itp. Pozdrawiam.
Witam. Spalanie stukowe w samochodach opla to żadna nowość tylko tyle że twój problem tkwi gdzie indziej niż w czujniku, pewnie jak by był zepsuty to twój silnik był by już na złomie. Częste przypadki w oplach: Spalanie stukowe Przyczyna : kolektor ssący zabity nagarem. Jeżeli ktoś ma pojęcie na temat spalania stukowego to już wie dlaczego tak się dzieje...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Odkręć tą czarną cewkę i w jej miejsce zastosuj aparat ze starego motoru Dodano po 4 Podejrzewam ,że będziesz musiał też zmienić kolektor ssący bo u ciebie EGR,a pewnie nie było a tu widzę ,że jest.
Swap wykonany. Wszystko pasuje etc. - trzeba założyć swój stary kolektor ssący( nie zniechęcajcie się innymi otworami w głowicy bo pasuje bez problemu) -trzeba założyć stara obudowę rozrządu , odkręcić łapę silnika i w miejsce śruby łapy zakręcić rolkę od starego silnika - pompa wspomagania, klima - to wszystko jest po staremu wraz ze sprzęgłem skrzynia...
Dolot jak i wszystkie wężyki sprawdzone założona nowa uszczelka pod kolektor ssący jak i przepustnice psikałem zmywaczem do hamulców we wszystkie podejrzane miejsca obserwując czy obroty nie podnoszą się i nic w poniedziałek podmienie sam map sensor i zobaczę co się zmieni dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Po prostu patrzysz w astrze troche pod kątem i niby dobrze dopiero jak podniosłem silnik w góre to było lepiej widać ale różnica jest taka że znaki schodzą sie troche w innym miejscu.(niby pasują).Wałek ssący zawcześnie się otwierał i spaliny uderzały w kolektor ssący(na mijance).Kompresja mniejsza (240000) 14.5-1i4 ;13.8-2 ;13-3 (pisze z pamięcji)...
Cześć, twardo walczę z złomplem. Do tej pory: - turbosprężarka nie posiada luzów, podciśnienie zmodyfikowane (silikonowe wężyki + dołożony akumulator pneumatyczny jak w gulfach) - kolektor ssący zregenerowany (wywalone klapy zawirowań powietrza) - EGR zaślepiony od strony wydechu i strony dolotu i wyłączony w sterowniku - Przepływomierz wymieniony (ale...
Nie znam tego auta ale identyczny przypadek miałem z Lanosem 1.5 16V, zresztą opisany tu na forum. Sprawdzane było niemalże wszystko - mam na myśli czujniki, sonda, świece, przewody, wymieniona pompa paliwa itd.itd. Kiedy już ręce opadały w zwątpieniu - poczytałem trochę o problemie - również i na tym forum. Przyczyną był za słabo dokręcony kolektor...
astra kolektor ssący kolektor ssący kolektor ssący peugeot
vectra tłoki orange freedom router zwody zbrojenie
szlifierka parkside bateria macallister
Niskobudżetowy aparat fotograficzny do zdjęć makro Opornik R12 w mierniku DT830B - dane techniczne