Jeśli dobrze pamiętam, to poziom elektrolitu powinien być z 5mm ponad powierzchnią płyt. Te cele to ogniwa wtórne baterii, czyli akumulatory. 6 sztuk połączonych szeregowo tworzy baterię akumulatorów, którą kierowcy dla "uproszczenia" nazywają akumulatorem i te dziury z blaszkami dla "uproszczenia" nazywają importowanym cell. Rzecz w tym, że ogniwo...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Nim się zajmę do końca tym staruszkiem Bosch 72Ah -a będzie do "eksperymentów naukowych" -za parę dni się im zajmę. Nabyłem Viking Bronze 74Ah 680A 12V . Pomierzyłem gęstość elektrolitu bo ma korki: 5 cel 1,30 1 cela 1,32 . Napięcie na mierniku Woltomierz 12,91V . Teraz mnie interesuję jego prawidłowe napięcie max ładowania? Co oznacza ten symbol PB...
Brązowy elektrolit Akumulator ma już 5 lat. Elektrolit zrobił się brązowy. Używam go w samochodzie Ford Fiesta 1.8 Diesel. Bez obciążenia napięcie ładowania wynosi 14.1 V, na światłach spada do około 13.8 V. Czy brązowy elektrolit jest oznaką zużycia akumulatora oraz czy powoduje on jakieś zwarcie w akumulatorze?. Czy napięcie ładowania jest prawidłowe...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Witam. Koledzy, cytaty z wikipedi na temat akumulatora są nie na czasie i to dość mocno, bo dotyczy akumulatorów kwasowych, antymonowych. W nowych akumulatorach stosuje się wapń (Ca/Ca) lub w droższych konstrukcjach srebro (Ag/Ca) zamiast antymonu. Skutkuje to większymi prądami rozruchu, a w przypadku srebrowych, srebro wymiernie zmniejsza podatność...
Tu nie chodzi o bezsensowne opinie a o jeden ale jakże istotny zwrot z tym paleniem głupa w sklepie,jest to wina użytkownika że akumulator został zniszczony(lub podniszczony) i usiłowanie go wymieniać w ramach gwarancji jest po prostu nieuczciwe.Niemniej akumulator ten może jeszcze podziałać,niemniej wymaga on natychmiastowego dolania wody destylowanej(żadnego...
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany elektrolitu. Mam akumulator 12V 72Ah i stał rozładowany około 2 miesiące (nie dłużej). Moge wylać elektrolit (oczywiście nie sąsiadowi na trawnik :D ) wypłukać wodą destylowaną "do czystości" (-teraz płyn ma brazowy kolor :| ),zalać akumulator i ładować prądem np. 1/30 poj. akumulatora przez np 24h,wylać i zalać nowym...
Wyjaśnij proszę tę różnicę w odniesieniu do konkretnych pojazdów. Temperatura wpływa także na starzenie (zarówno ta dodatnia latem i ujemna zimą). Nurtując dalej temat to nawet kolor samochodu będzie mieć znaczenie. Nagrzanie czarnego w pełnym słońcu latem i elektrolit paruje.
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
Witam , posiadam akumulator marki Varta obslugowy 6-cio celowy. Autko zaczyna krecic nieznacznie dluzej niz zazwyczaj przy odpalaniu, tak wiec zajrzalem do akumulatora wpierw spojrzalem w tzw. magiczne oko akumulatora, ktore ukazalo mi kolor bialy/srebrny. Pozniej zajrzalem do kazdej celi i dostrzeglem ze pionowe plytki sa ledwo zanurzone w plynie,...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
Gwarancja na akumulator to jest tak ze jej nie ma, mam znajomego w sklepie z częściami do samochodów i mówi ze na gwarancji wymieniają 1 na 20 uszkodzonych akumulatorów, wystarczy ze elektrolit ma lekko ciemniejszy kolor i po gwarancji, sam wiem z doświadczenia bo kilka razy próbowałem wymieniać na gwarancji.
Stanowczo odradzam praktyki z ładowaniem akumulatora zwykłym prostownikiem powyżej czasu jaki jest potrzebny do naładowania prądem 1\10.Osobiście celowo sprawdziłem(zajmuję się regeneracją akumulatorów) co się stanie z akumulatorem podłączonym pod zwykły prostownik dłużej niż czas naładowania(celowo akumulator został wyładowany do 10 voltów aby czas...
Skoro elektrolit w niektórych celach ma kolor ciemny i mętny,to znaczy,że nastąpiło wykruszanie się masy czynnej z płyt.Taki akumulator nadaje się tylko na złom.Nawiasem mówiąc i tak długo pracował jeśli jak piszesz 3 razy rozładowałeś do do zera.Akumulatory kwasowe bardzo tego nie lubią.
Na czym polega wymiana celi? Powiem tak: po odkręceniu korka celi elektrolit ma kolor grafitowy, natomiast kiedy wsaziłem do każdej celi z osobna czysty kawałel białego plastiku, plastik był zabarwiony w kolrze takej lekko brudnej wody. Dodano po 1 pp W każdej celi jest taki kolor.
Dzieki za sprostowanie. To jasne, że z tymi amperami to mi się pomyliło, bo samym 30A się zasugerowałem i zapomniałem że ten mój prostownik 15Amax ma bezp. <2A na pierwotnym :D (Zmieniłem kolor tego w moim poście żeby kogoś to nie zmyliło jak "wygugluje" mu się przypadkiem ten fragment) Siła będzie, bo czasami brakuje teraz coś konkretnego podłączyć,...
Witam. Z opisu kolegi wynika że akumulator ma już parę ładnych latek więc prawdopodobnie przyszedł już czas na niego. Jeśli pomimo pełnego naładowania rozrusznik kręci coraz wolniej (zakładając że sam rozrusznik jest sprawny) może to oznaczać po prostu brak pojemności akumulatora. Jeśli masz areometr to po naładowaniu zaciągnij kilka razy elektrolit...
Akumulator jest sprawny trzyma w porządku napięcie oraz ładowanie jest ok w samochodzie. Po zdjęciu pokrywki celek w tym akumulatorze zobaczyłem iż należałoby dolać trochę wody destylowanej do poziomu max zgodnie z wskaźnikiem. Okazało się, że płytki te poziome co są między celkami są lekko podrdzewiałe a po wlaniu wody destylowanej rdza zaczęła się...
troche nie rozumiem czy wymienili akumulator, czy coś .... Bo jak akumulator to chyba niema problemu . Ja jechalem kiedys w zimie sporo po gorach powoli i wyparowało mi duzo wody z akumulatora, małe okienko zmieniło barwe Akumulaor był bezobsługowy ze sklejonym wieczkiem . Kupiłem wode zdemineralizowaną (nie elektrolit !!!!! woda wyparowuje) zrobiłem...
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
brunatny kolor oznacza splyniecie masy czynnej z płyt,taki akumulator można jeszcze przez krótki czas użytkować aczkolwiek w najbliższym czasie nadawał się on będzie do wymiany.
Ja też jak ładuję to robi się brunatny.
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Czy mógł czy nie, należało by stwierdzić po sprawdzeniu gęstości i kolorze elektrolitu. Przeładowywanie akumulatora również jest szkodliwe- tak samo jak jego dogłębne rozładowanie.
Ja swojego czasu też chciałem ratować akumulator, wylałem stary elektrolit (kolor szary) zalałem wodą destylowaną, dałem do ładowania, potem znowu wypłukałem wodą destylowaną, następnie zalałem świeżutkim elektrolitem i ładowałem małym prądem nie pamiętam jaką miał wartość, ale dałem opornik następnie rozładowałem go żarówką i chyba tak ze trzy razy.Po...
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
Mierzymy napięcie na akumulatorze, zapisujemy wynik. Mierzymy gęstość elektrolitu, zapisujemy wynik. W trakcie pomiaru gęstości oceniamy KOLOR elektrolitu. Brudnobrązowy- masa wypadła, będzie kiepsko odzyskaniem pojemności. Obciążamy prądem 10h, mogą być żarówki, ale to słabo, bo zmienia się obciążenie, lepsze sztuczne obciążenie. Zapisujemy czas, robimy...
Akumulator chyba jest jednak uszkodzony i do wymiany . Jeśli jak piszesz elektrolit masz brązowy to sądzę , że w tej celi odpadła częściowo masa czynna z płyt (jest właśnie koloru brązowego) i nie jest to do naprawy , a może powodować okresowe zwarcia płyt po osadzeniu na dnie akumulatora - stąd takie dziwne objawy okresowego rozładowania . Ładowanie...
Uzupełnij stan elektrolitu/aqva destilata/.
tak tak miales akumulatory i co ty tu teraz komu próbujesz wcisnać ? A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują. A moze regulatorów z za duża ilością paneli też nie miałeś ( co nie tylko ja na forum uznałem za niebezpieczne ) A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują w tej samej konfiguracji. co nie tylko ja na forum uznałem...
Jeśli wylany elektrolit będzie koloru brązowego to akumulator raczej na złom. Nowego nalej tak gdzieś około centymetr nad płytki. Co do ładowania to powinno się sprawdzać gęstość elektrolitu Areometrem,jeśli jest całkowicie rozładowany to powinien się ładować co najmniej 24H niskim napięciem.
Po pierwsze sprawdź teraz poziom elektrolitu bo zapewne dużo odparowało. Możliwe, że akumulator przeżyje ale zapewne pojemność trochę się zmniejszyła, to zależy od tego czy płyty ucierpiały (wybicie masy czynnej z płyt). Potrząśnij akumulatorem i sprawdź kolor elektrolitu, jeśli będzie klarowny to ok.
równolegle do elektrolitów, rezystory wyrównawczo-rozładowujące: Mogą mieć 150k/0.25W? Bo takie tu widzę, choć nie analizowałem jeszcze obu ich wyprowadzeń. Na pewno są przy tych elektrolitach. Ten czerwony (na schemacie) rezystor przed transformatorem może mieć 1kΩ/2kV (podobny do gasika, nawet kolor się zgadza, tylko mniejszy)? Co do tranzystorów,...
Witam. Kupiłem akumulator booster 50ah 420 A 20 grudnia 2009. W listopadzie przy -12 auto mi nie chciało odpalić. Rozrusznik normalnie kręcił, kontrolki nie gasły więc nie szukałem przyczyny w akumulatorze w końcu prawie nówka;) Gdy mróz był mniejszy jakoś się odpalało. Akumulator musiałem doładowywać. Napięcie spadało nawet do 12.18 a auto użytkowałem...
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle.
Zmiana koloru jest spowodowana zbyt długim ładowaniem akumulatora, lub zbyt dużym napięciem ładowania i jest bezpośrednią oznaką przeładowania akumulatora. Taki akumulator ma już bezpowrotnie zmniejszoną pojemność i żywotność.
czy koledzy uwazacie ze moj prostownik (nowy, pierwszy raz użyty) dobrze ładuje ? 4A max i to na koniec po nastej godzinie. Na początku 2-3A max Witam Kolego a może byś tak podłączył inny akumulator pod ten prostownik.... Jak tu słusznie zauważył kolega # wlodek22# stare dziady (akumulatory) pożerają prąd na zwarciu płyt spowodowanym osadami na dnie...
Ten Banner ma korki? Jeśli tak to odkręć i z pomocą latarki zobacz czy coś pływa w elektrolicie i czy na płytach jest siwy osad (jedne płyty są zwykle szare a drugie brązowe). Jeśli coś biało/szarego koloru w elektrolicie to podłącz pod prostownik, doprowadź do bąbelkowania i zmniejsz prąd do około 2 A i niech sobie bąbelkuje tak aż elektrolit i płyty...
Zmierz i porównaj gęstość elektrolitu w poszczególnych celach, akumulator mógł mieć wadę fabryczną, ( np. oderwane cześć płyt w tej celi), brunatne zabarwienie elektrolitu świadczy o uszkodzeniu masy czynnej na płytach dodatnich. Odkryłem tak naprawde wszystkie korki i wszedzie jest ten sam kolor zabarwienia elektrolitu czyli rudawy
duza roznica na celach moze swiadczyc o np. zwarciu wewnetrznym. Temat brzmi odsiarczanie Niedawno preprowadzalem taki eksperyment odsiarczania z naprawde duzym powodzeniem. Pacjent mial srednio po 50%poziomu elektrolitu w celach i niewiem jak dlugo nim jezdzilem ale na plytkach niebylo bialego nalotu-kolor brazowy i szary. Teraz zastanawiam sie nad...
co ciekawe oczko zielone i elektrolit pod oczkiem jest To tzw. magiczne oczko i jego wskazania bym sobie darował. Działa ono na zasadzie aerometru (mierzy gęstość elektrolitu co jest zasadniczo dobrą metodą dla akumulatorów kwasowych), ale jego wskazania są mocno szacunkowe i zwykle po prostu pokazuje wyniki "od czapy". Nie raz się spotkałem z sytuacją,...
Witam, Akumulatory bezobsługowe wymagają jednak minimum uwagi. Przed rozpoczęciem ładowania należy sprawdzić: - kolor "magicznego oka" kolor biały - niski poziom elektrolitu- akumulator uszkodzony - nie ładować! oddać do sprawdzenia i naładowania w specjalistycznym zakładzie. - stan odpowietrznika czy jest drożny np. nie zaklejony naklejką lub błotem,...
Witam Jeżeli masz zamiar zajmować sie swoim akumulatorem ,to podstawą jest posiadanie aerometru ,i prostownika.Skąd wiesz że Twój akumulator nie wymaga tylko odpowiedniego naładowania.Podaj co się stało że nie trzyma prądu .Druga sprawa że elelktrolitu się nie wymienia ,bo akumulator nie trzymie jak twierdzisz.Wymienić go możesz jedynie gdyby się wylał.Podstawa...
Istnieje coś takiego jak aerometr.Jest to szklana rura z gumową gruszką i umieszczonym wewnątrz pływakiem wyskalowanym w g/cm lub tylko oznaczony kolorami:czerwonym,żółtym i zielonym.Przy rozładowanym aku pływak zanurza sie do czerwonego paska.Przy dobrze naładowanym,do zielonego.Oprócz tego po kolorze elektrolitu,który nabierzemy do tej rury można...
Raczej do punktu utylizacji. ;) Zobacz jakiego koloru jest elektrolit, jeśli jest brązowy to znaczy, że akumulator jest uszkodzony. Przy obecnej cenie i dostępności akumulatorów nie opłaca się bawić w ich reanimację.
elektrolit kolor kolor elektrolit biały kolor elektrolit
iskry rover sterowanie lusterkami podlaczenie mikrofonu
schemat sterownika hulajnogi schemat sterownika hulajnogi
Dlaczego Jura WE8 zapowietrza się przy spienianiu mleka? Nieszczelność układu spieniania mleka w Jura WE8