Jak kolega wyżej, nie jest to zjawisko normalne i wskazywałoby na wyrzucanie masy czynnej płyt akumulatora z kratownicy, w której jest osadzona. W przypadku wyrzucania masy czynnej z płyt dodatnich elektrolit będzie zabarwiony na brązowo, z ujemnych na szaro.
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy.
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
brunatny kolor oznacza splyniecie masy czynnej z płyt,taki akumulator można jeszcze przez krótki czas użytkować aczkolwiek w najbliższym czasie nadawał się on będzie do wymiany.
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Jeśli dobrze pamiętam, to poziom elektrolitu powinien być z 5mm ponad powierzchnią płyt. Te cele to ogniwa wtórne baterii, czyli akumulatory. 6 sztuk połączonych szeregowo tworzy baterię akumulatorów, którą kierowcy dla "uproszczenia" nazywają akumulatorem i te dziury z blaszkami dla "uproszczenia" nazywają importowanym cell. Rzecz w tym, że ogniwo...
Po pierwsze sprawdź teraz poziom elektrolitu bo zapewne dużo odparowało. Możliwe, że akumulator przeżyje ale zapewne pojemność trochę się zmniejszyła, to zależy od tego czy płyty ucierpiały (wybicie masy czynnej z płyt). Potrząśnij akumulatorem i sprawdź kolor elektrolitu, jeśli będzie klarowny to ok.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Tu nie chodzi o bezsensowne opinie a o jeden ale jakże istotny zwrot z tym paleniem głupa w sklepie,jest to wina użytkownika że akumulator został zniszczony(lub podniszczony) i usiłowanie go wymieniać w ramach gwarancji jest po prostu nieuczciwe.Niemniej akumulator ten może jeszcze podziałać,niemniej wymaga on natychmiastowego dolania wody destylowanej(żadnego...
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Brązowy elektrolit Akumulator ma już 5 lat. Elektrolit zrobił się brązowy. Używam go w samochodzie Ford Fiesta 1.8 Diesel. Bez obciążenia napięcie ładowania wynosi 14.1 V, na światłach spada do około 13.8 V. Czy brązowy elektrolit jest oznaką zużycia akumulatora oraz czy powoduje on jakieś zwarcie w akumulatorze?. Czy napięcie ładowania jest prawidłowe...
czy koledzy uwazacie ze moj prostownik (nowy, pierwszy raz użyty) dobrze ładuje ? 4A max i to na koniec po nastej godzinie. Na początku 2-3A max Witam Kolego a może byś tak podłączył inny akumulator pod ten prostownik.... Jak tu słusznie zauważył kolega # wlodek22# stare dziady (akumulatory) pożerają prąd na zwarciu płyt spowodowanym osadami na dnie...
Ja swojego czasu też chciałem ratować akumulator, wylałem stary elektrolit (kolor szary) zalałem wodą destylowaną, dałem do ładowania, potem znowu wypłukałem wodą destylowaną, następnie zalałem świeżutkim elektrolitem i ładowałem małym prądem nie pamiętam jaką miał wartość, ale dałem opornik następnie rozładowałem go żarówką i chyba tak ze trzy razy.Po...
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle.
No też mi sie wydaje że jak kolega dał radę rozkręcić stacyjkę i poczyścił styki i zmostkował kable odpalił i pojeździł to taki cienki jak sik węża to on nie jest Jestem ciekaw co powie nasz GURU pan inż.tech.dr.hab. GOLDWINGER na ten typ schorzenia w maluchu. Ja obstawiam na zły kolor elektrolitu w akumulatorze lub ew. za wysokie ciśnienie w prawym...
Sprawdź areometrem gęstość i kolor elektrolitu. Może masa opadła z płyt i robi zwarcia rozładowując akumulator.
Mierzymy napięcie na akumulatorze, zapisujemy wynik. Mierzymy gęstość elektrolitu, zapisujemy wynik. W trakcie pomiaru gęstości oceniamy KOLOR elektrolitu. Brudnobrązowy- masa wypadła, będzie kiepsko odzyskaniem pojemności. Obciążamy prądem 10h, mogą być żarówki, ale to słabo, bo zmienia się obciążenie, lepsze sztuczne obciążenie. Zapisujemy czas, robimy...
Witam, Akumulatory bezobsługowe wymagają jednak minimum uwagi. Przed rozpoczęciem ładowania należy sprawdzić: - kolor "magicznego oka" kolor biały - niski poziom elektrolitu- akumulator uszkodzony - nie ładować! oddać do sprawdzenia i naładowania w specjalistycznym zakładzie. - stan odpowietrznika czy jest drożny np. nie zaklejony naklejką lub błotem,...
Czy mógł czy nie, należało by stwierdzić po sprawdzeniu gęstości i kolorze elektrolitu. Przeładowywanie akumulatora również jest szkodliwe- tak samo jak jego dogłębne rozładowanie.
Odkręć korki akumulatora i sprawdź kolor elektrolitu oraz płyt.Płyta dodatnia ma barwę brunatną, ujemna siwą, elektrolit musi być klarowny.Samo rozładowanie świadczy o wypadnięciu masy czynnej płyt/szlamowanie dołu płyt powodując zwarcia wewnętrzne ,co objawia się nie trzymaniem pojemności/ .Wymień na nowy.
Gwarancja na akumulator to jest tak ze jej nie ma, mam znajomego w sklepie z częściami do samochodów i mówi ze na gwarancji wymieniają 1 na 20 uszkodzonych akumulatorów, wystarczy ze elektrolit ma lekko ciemniejszy kolor i po gwarancji, sam wiem z doświadczenia bo kilka razy próbowałem wymieniać na gwarancji.
O ile jest dostęp do cel , to najpierw sprawdził bym stan elektrolitu . Naładował bym małym prądem i zmierzył jego gęstość . Sprawdził bym kolor elektrolitu w celach . Potem pomiar napięcia . 12 V to jest za mało . :|
Witam. Biały kolor oczka - zbyt niski poziom elektrolitu. Dolej wody destylowanej i doładuj. Pozdrawiam
Pierwsze słysze aby aku. marki JENOX miały swiecące diody (mają tylko kontrolki z przezroczystym plastikiem (oczkiem), gdzie przy dobrym poziomie gęstości elektrolitu iluminuje kolor zielony (ale nie świeci) to nie aku marki BOSCH lub podobne.
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany elektrolitu. Mam akumulator 12V 72Ah i stał rozładowany około 2 miesiące (nie dłużej). Moge wylać elektrolit (oczywiście nie sąsiadowi na trawnik :D ) wypłukać wodą destylowaną "do czystości" (-teraz płyn ma brazowy kolor :| ),zalać akumulator i ładować prądem np. 1/30 poj. akumulatora przez np 24h,wylać i zalać nowym...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Napięcie poranne rzędu 12,05-12,20V jest ok dla akumulatora 6letniego? 62Ah 540 wg aerometru 1,19-1,21 kolor elektrolitu przezroczysty Auto zawsze odpala, z tym że mam wrażenie że wszystko przygasa przy odpalaniu, a radio się zawsze wyłacza. Ładowanie 14,4-14,50V
Zmierz i porównaj gęstość elektrolitu w poszczególnych celach, akumulator mógł mieć wadę fabryczną, ( np. oderwane cześć płyt w tej celi), brunatne zabarwienie elektrolitu świadczy o uszkodzeniu masy czynnej na płytach dodatnich. Odkryłem tak naprawde wszystkie korki i wszedzie jest ten sam kolor zabarwienia elektrolitu czyli rudawy
Nim się zajmę do końca tym staruszkiem Bosch 72Ah -a będzie do "eksperymentów naukowych" -za parę dni się im zajmę. Nabyłem Viking Bronze 74Ah 680A 12V . Pomierzyłem gęstość elektrolitu bo ma korki: 5 cel 1,30 1 cela 1,32 . Napięcie na mierniku Woltomierz 12,91V . Teraz mnie interesuję jego prawidłowe napięcie max ładowania? Co oznacza ten symbol PB...
duza roznica na celach moze swiadczyc o np. zwarciu wewnetrznym. Temat brzmi odsiarczanie Niedawno preprowadzalem taki eksperyment odsiarczania z naprawde duzym powodzeniem. Pacjent mial srednio po 50%poziomu elektrolitu w celach i niewiem jak dlugo nim jezdzilem ale na plytkach niebylo bialego nalotu-kolor brazowy i szary. Teraz zastanawiam sie nad...
Witam. Kupiłem akumulator booster 50ah 420 A 20 grudnia 2009. W listopadzie przy -12 auto mi nie chciało odpalić. Rozrusznik normalnie kręcił, kontrolki nie gasły więc nie szukałem przyczyny w akumulatorze w końcu prawie nówka;) Gdy mróz był mniejszy jakoś się odpalało. Akumulator musiałem doładowywać. Napięcie spadało nawet do 12.18 a auto użytkowałem...
To ja dołożę od siebie, że warto było by wziąć areometr i sprawdzić gęstość oraz kolor elektrolitu. Oraz zajrzeć, czy masa nie sypie się z płyt. Czy zakup używanej ładowarki do akumulatorów trakcyjnych (24V, 60-100A) za parę stów stanowi aż taki problem, aby kombinować?
Pierwszy błąd jaki popełniłeś, to złe sprawdzenie stanu akumulatora, napięcie to może on generować 12V nawet przy małym poziomie elektrolitu, ogniwo to ogniwo niezależnie od wielkości będzie dawać akie samo napięcie dopuki nie będzie rozładowane. Problem w tym, ze prawdopodobnie Tobie opadła masa czynna, w skrócie posypały się płyty ołowiane i leża...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
Witam Jeżeli masz zamiar zajmować sie swoim akumulatorem ,to podstawą jest posiadanie aerometru ,i prostownika.Skąd wiesz że Twój akumulator nie wymaga tylko odpowiedniego naładowania.Podaj co się stało że nie trzyma prądu .Druga sprawa że elelktrolitu się nie wymienia ,bo akumulator nie trzymie jak twierdzisz.Wymienić go możesz jedynie gdyby się wylał.Podstawa...
Stanowczo odradzam praktyki z ładowaniem akumulatora zwykłym prostownikiem powyżej czasu jaki jest potrzebny do naładowania prądem 1\10.Osobiście celowo sprawdziłem(zajmuję się regeneracją akumulatorów) co się stanie z akumulatorem podłączonym pod zwykły prostownik dłużej niż czas naładowania(celowo akumulator został wyładowany do 10 voltów aby czas...
Ciekawostka dla reklamujących akumulator. Przed zdaniem do reklamacji sprawdzić czy elektrolit nie jest brunatny( przekręcić do góry nogami i wstrząsnąć następnie odkręcić cele i zobaczyć kolor. Jeżeli okaże się brunatny wypłukać akumulator wodą destylowaną aż będzie wylatywała w miarę czysta woda. Następnie zalać go wodą destylowaną i zdać na reklamację...
A może wymiana elektrolitu? Nie ma polskiego przedstawicielstwa. Sic! Bardziej wymiana celi. Ten ciemny kolor to jest w jednej celi czy we wszystkich?
Ja regeneracje przeprowadzam ładując prądem około 100mA poprzez żarówkę 5 watt 12 volt i akumulatory wzięte ze złomu, totalnie zasiarczone (wszystkie płyty dodatnie oraz ujemne mają ten sam kawowy lub srebrny kolor, w zależności od akumulatora)po miesiącu takiego ładowania z przerwami co tydzień, akumulator zazwyczaj odzyskuje prawie w pełni swoje parametry(gęstość...
Wyjaśnij proszę tę różnicę w odniesieniu do konkretnych pojazdów. Temperatura wpływa także na starzenie (zarówno ta dodatnia latem i ujemna zimą). Nurtując dalej temat to nawet kolor samochodu będzie mieć znaczenie. Nagrzanie czarnego w pełnym słońcu latem i elektrolit paruje.
Witam zmierz napiecie dokładnie na slupkach nie na klemach przy odpalaniu, sprawdz czy kolor elekt. w wszystkich celach jest jednakowy, sprawdz poziom elektrolitu i w razie braku dolej wody destylowanej, podładuj go i sprawdz czy laduje sie (gazowanie) czy tylko prostownik chodzi na luzie, jak to nie wyda to jest po prostu oberwana cela i akum. nie...
o jakie lepsze traktowanie Ci chodzi? Na przykład prawidłowo ustawione napięcie ładowania - nowe wymagają większej dokładności, stare działały marnie (duże samowyładowanie, konieczność dolewania wody) niezależnie od ustawienia. Pamiętam informacje o przedwojennych akumulatorach, które wytrzymywały parę tysięcy cykli - ale w trakcie tego trzeba było...
Skoro elektrolit w niektórych celach ma kolor ciemny i mętny,to znaczy,że nastąpiło wykruszanie się masy czynnej z płyt.Taki akumulator nadaje się tylko na złom.Nawiasem mówiąc i tak długo pracował jeśli jak piszesz 3 razy rozładowałeś do do zera.Akumulatory kwasowe bardzo tego nie lubią.
równolegle do elektrolitów, rezystory wyrównawczo-rozładowujące: Mogą mieć 150k/0.25W? Bo takie tu widzę, choć nie analizowałem jeszcze obu ich wyprowadzeń. Na pewno są przy tych elektrolitach. Ten czerwony (na schemacie) rezystor przed transformatorem może mieć 1kΩ/2kV (podobny do gasika, nawet kolor się zgadza, tylko mniejszy)? Co do tranzystorów,...
Dawnymi laty robiłem odsiarczania i skutecznie na zwykłych akumulatorach kwasowych (nie Ca/Ca). Dało się osiągnąć zmniejszenie oporu wewnętrznego o pewną wartość, co ułatwiało rozruch samochodu osobowego. Pomiar oporu wewnętrznego ani prądu rozruchowego nie był prowadzony ani przed ani po procesie, tylko pomiar gęstości elektrolitu i subiektywnie łatwość...
Akumulator ładowałem 10 godz., odpalił mi samochód ale miałem problemy więc doładowałem akumulator innym prostownikiem i jest naładowany w 100% a miernik gęstości elektrolitu pokazuje mi wszystkie 6 cel na kolor zielony czyli OK. Coś musi być z tym prostownikiem bo wychodzi na to, że ładuje, tylko że bardzo małym natężeniem 0,5A więc żeby naładować...
okolo 12 V mialem wczoraj na akumlatorze dzisiaj tez sprawdzalem i bylo rowniez okol 12 V jak zalozylem klemy i po po dluzszej chwili znowu sprawdzilem napiecie to z 11,8 zrobilo sie juz 11,4 i tak gdybym dluzej zostawil to spadaloby... wczoraj przez okolo 1,5 godziny spadlo mi z okolo 12 V do 8 V...Ale to mnie zastanowilo ze przez cala noc stal odlaczony...
Witam Wczoraj po odpaleniu rano przejechałem 3km i zgasiłem auto. Chwilkę potrzymałem na załączonym zapłonie (aby posłuchać radia) i kiedy chciałem znowu odpalić zabrakło prądu, powoli akumulator "zdechł" Pożyczyłem trochę prądu z innego auta i wróciłem do domu. Podładowałem aku około 1/h i ku mojemu zdziwieniu prostownik pokazywał, że bateria jest...
Witam serdecznie! Odpowiedź co prawda po długiej przerwie, ale dla potomnych chcę napisać rozwiązanie i zamknąć ten wiszący temat. Otóż, po moich obserwacjach, pomiarach woltomierzem w stanie jałowym, zwarcia i imitowanego rozruchu (przez opornicę o mocy 1,5kW), a także po zbadaniu aerometrem wszystkich cel w obu akumulatorach. (aerometr - przyrząd,...
co ciekawe oczko zielone i elektrolit pod oczkiem jest To tzw. magiczne oczko i jego wskazania bym sobie darował. Działa ono na zasadzie aerometru (mierzy gęstość elektrolitu co jest zasadniczo dobrą metodą dla akumulatorów kwasowych), ale jego wskazania są mocno szacunkowe i zwykle po prostu pokazuje wyniki "od czapy". Nie raz się spotkałem z sytuacją,...
Witam. Z opisu kolegi wynika że akumulator ma już parę ładnych latek więc prawdopodobnie przyszedł już czas na niego. Jeśli pomimo pełnego naładowania rozrusznik kręci coraz wolniej (zakładając że sam rozrusznik jest sprawny) może to oznaczać po prostu brak pojemności akumulatora. Jeśli masz areometr to po naładowaniu zaciągnij kilka razy elektrolit...
w akumulatorze bez obsługowy nie sprawdzisz poziomu naladowania elektrolitu jezeli go ktos wyżucił to raczej oznacze że juz sie nie nadaje.jezeli go naladujesz to może byc sprawny ale tylko przez chwile bo nie będzie "trzymał" prądu. jeżeli na akumulatorze jest jakś kontrolka stanu naladowania to kolor jasno zileno bedzie oznaczał ze akumulator jes...
Jeśli wylany elektrolit będzie koloru brązowego to akumulator raczej na złom. Nowego nalej tak gdzieś około centymetr nad płytki. Co do ładowania to powinno się sprawdzać gęstość elektrolitu Areometrem,jeśli jest całkowicie rozładowany to powinien się ładować co najmniej 24H niskim napięciem.
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...
Witam , posiadam akumulator marki Varta obslugowy 6-cio celowy. Autko zaczyna krecic nieznacznie dluzej niz zazwyczaj przy odpalaniu, tak wiec zajrzalem do akumulatora wpierw spojrzalem w tzw. magiczne oko akumulatora, ktore ukazalo mi kolor bialy/srebrny. Pozniej zajrzalem do kazdej celi i dostrzeglem ze pionowe plytki sa ledwo zanurzone w plynie,...
Witam. Koledzy, cytaty z wikipedi na temat akumulatora są nie na czasie i to dość mocno, bo dotyczy akumulatorów kwasowych, antymonowych. W nowych akumulatorach stosuje się wapń (Ca/Ca) lub w droższych konstrukcjach srebro (Ag/Ca) zamiast antymonu. Skutkuje to większymi prądami rozruchu, a w przypadku srebrowych, srebro wymiernie zmniejsza podatność...
Wygląda jakby to aluminium było mocno utlenione czy to ma dużo lat? Tak się robi jak jest stare aluminium głęboko skorodowane dajmy na to że uchwyt skrzyni samochodu osobowego znajduje się pod akumulatorem i podczas wycieku elektrolitu nie został umyty korozja postępuje głębokimi wżerami nie jesteś w stanie tego oczyścić ponieważ korozja aluminium ma...
Witam. Posiadam akumulator Centra PLUS 12V 44Ah 400A. Akumulator ma 1,5 roku (od kupienia go w sklepie bo kto wie jak długo leżał na półce). Po około pół roku zielone oczko zmieniło się na czarne i pomimo wielokrotnego doładowywania prostownikiem rzadko była okazja aby dostrzec zielony kolor w tym oczku. Niedawno tata uzupełnił w nim poziom elektrolitu...
Akumulator jest sprawny trzyma w porządku napięcie oraz ładowanie jest ok w samochodzie. Po zdjęciu pokrywki celek w tym akumulatorze zobaczyłem iż należałoby dolać trochę wody destylowanej do poziomu max zgodnie z wskaźnikiem. Okazało się, że płytki te poziome co są między celkami są lekko podrdzewiałe a po wlaniu wody destylowanej rdza zaczęła się...
Uzupełnij stan elektrolitu/aqva destilata/.
Trochę szybko zleciał z prądu ładowania a to nie za dobry objaw. Kondycja tego aku wymaga sprawdzenia. Odkręć jeśli możesz korki i sprawdź poziom elektrolitu w celach (w razie ubytku koniecznie uzupełnić), sprawdzić gęstość elektrolitu (możliwe że mocno zasiarczony więc próba przywrócenia go do stanu nadającego się do użytku może potrwać trochę czasu,...
Ok to wiem że caszami szfankują. Na innym poście zobaczyłem że oczko działa pod światłem latarki: Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam Także jest chyba...
troche nie rozumiem czy wymienili akumulator, czy coś .... Bo jak akumulator to chyba niema problemu . Ja jechalem kiedys w zimie sporo po gorach powoli i wyparowało mi duzo wody z akumulatora, małe okienko zmieniło barwe Akumulaor był bezobsługowy ze sklejonym wieczkiem . Kupiłem wode zdemineralizowaną (nie elektrolit !!!!! woda wyparowuje) zrobiłem...
tak tak miales akumulatory i co ty tu teraz komu próbujesz wcisnać ? A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują. A moze regulatorów z za duża ilością paneli też nie miałeś ( co nie tylko ja na forum uznałem za niebezpieczne ) A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują w tej samej konfiguracji. co nie tylko ja na forum uznałem...
Problem rozwiązany. :D AKUMULATOR Wyjąłem do podładowania aku i sprawdziłem poziom elektrolitu, okazało się , że w jednej z cel jest zwarcie, aż korek okopcony był...Aku przy jakimkolwiek obciążeniu(np. włączenie zapłonu)dymił lekko i się gotował. Założyłem inny i cienki aż bzyknął, wszystko działa, jutro jadę po nowy akumulator. Pożytek z tego taki,...
Witka! Czy to może VW-VBM2 12V 2.0 Ah? Stoję przed tym samym wyschniętym do cna problemem. Napewno jest to akumulator kwasowy,bo posiada 6 cel przy 12V. Wstępnie myślałem,że to aku żelowe.Jednak po co w takim razie te korki. Jak klasyczny elektrolit,to jakość tych korków dość zastanawiająca( nie zakręcane,proste kapturki zakładane na końcówki bez kołnierzy)....
Witam w moim aucie mam akumulator z lutego 2008 który do dej pory był cały czas rozładowywany przez alarm w którym miałem wył trąbke i nic o tym nie wiedziałem usterka została już usunięta lecz chyba akumulator jest do niczego lecz nie jestem pewny dlatego pisze dodam jeszcze że jeżdziłem codziennie autkiem po 15 km w jedną strone do pracy prąd ładowania...
Ogolnie prace przy akumulatorze sa niebezpieczne sam kiedys przy dolewaniu wody sie o tym przekonalem. Stalem z glowa nad otworem wlewowym do celi i lalem przez maly lejek, ku mojemu zaskoczeniu po kapnieciu wody do srodka w gore wystrzelila kropla z akumulatora trafiajac mnie prosto w oko. Rzucilem caly szajs i biegiem do lazienki wyplukac oko. Po...
Tranzystory wzmacniacza mocy to C4467x2 A1694x2 + drugi kanał -kolor czerwony Małe tranzystorki umieszczone na wprost potencjometrów montażowych ( tych białych ) to tranzystory odpowiedzialne od prądu spoczynkowego i temperatury- kolor zielony Dwa pozostałe na radiatorach to raczej stabilizatory dla przedwzmacniacza- kolor niebieski Białe kostki przy...
To wglebienie jest to wzkaznik jakosci naladowania akumulatora i jego nie wyjmuje sie.Zmienia on kolor w zaleznosci od naladowania.Jesli jest zielony akumulator jest sprawny i naladowany. To jest jest magiczne oczko. Koledzy czytajcie dokładnie post! Tam w oczku nie ma żadnych wgłębień. Ten Wskaźnik jest koło biegunu - A mi chodzi o to co jest pod...
http://obrazki.elektroda.pl/2386293200_1... Projekt: Przedstawiam projekt, który opracowałem z potrzeby posiadania wielofunkcyjnej ładowarki. Projektując układ kierowałem się uzyskaniem maksymalnej funkcjonalności przy zachowaniu prostoty i niezawodności. Procesora z premedytacją do tego projektu nie pchałem, zwłaszcza że w codziennej...
nie pamiętam jaki ma być kolor ,pewnie że byłoby dobrze trzymać się zaleceń producenta ,twoja bateria może mieć duża rezystancę wew. w stosunku do wymaganej -to na pewno da się odczuć na zimnie jednak ja uważam że jeśli rozrusznik kreci wesoło a auto nie odpala ,to przyczyna jest inna niezależnie warto wziąc pod lupę twoją baterię -zmierzyć stężenie...
Raczej do punktu utylizacji. ;) Zobacz jakiego koloru jest elektrolit, jeśli jest brązowy to znaczy, że akumulator jest uszkodzony. Przy obecnej cenie i dostępności akumulatorów nie opłaca się bawić w ich reanimację.
Dzieki za sprostowanie. To jasne, że z tymi amperami to mi się pomyliło, bo samym 30A się zasugerowałem i zapomniałem że ten mój prostownik 15Amax ma bezp. <2A na pierwotnym :D (Zmieniłem kolor tego w moim poście żeby kogoś to nie zmyliło jak "wygugluje" mu się przypadkiem ten fragment) Siła będzie, bo czasami brakuje teraz coś konkretnego podłączyć,...
Istnieje coś takiego jak aerometr.Jest to szklana rura z gumową gruszką i umieszczonym wewnątrz pływakiem wyskalowanym w g/cm lub tylko oznaczony kolorami:czerwonym,żółtym i zielonym.Przy rozładowanym aku pływak zanurza sie do czerwonego paska.Przy dobrze naładowanym,do zielonego.Oprócz tego po kolorze elektrolitu,który nabierzemy do tej rury można...
Nie da sie chyba tego aku otworzyć. Próbowałem na różne sposoby. Niby jest jakieś wieczko, ale za cholere nie da się go podważyć. Ten aku pasuje chyba do tego opisu (znalazlem w necie): Akumulatory szczelnie zamknięte nie zapewniają dostępu do elektrolitu, i nie można go uzupełniać. Nie ma na nich wyjmowanych korków odgazowania, ani centralnego układu...
Witam Mam problem po wymianie akumulatora którego dokonałem trzy miesiące temu. O tuż posiadam dwa auta, pandę i poczciwego maluszka. Pandę posiadam od nowości to znaczy piąty rok. W maluszku padł akumulator i zmuszony byłem kupić nowy. Jednak pomyślałem że nie bardzo mi się opłaca już w niego inwestować więc nowy aku dam do pandy a zupełnie sprawny...
Dziękuję za odpowiedz. Nie pytam dlaczego bo z grubsza mam świadomość ryzyka podłączania dodatkowych urządzeń w istniejącą wiązkę. Miałem kilka samochodów, w każdym robiłem gniazdko do CB, czy do lodówki w bagażniku. Czasem nie trzeba zaglębiać się w teorię by zrobić coś dobrze "na chłopski rozum" Jednak jak pisałem gniazdko to element "tjuningu" który...
Dobra mam wiadomości z placu boju... Udało się kupić dwa obrotomierze i co się okazuje? To wcale nie obrotka :[ Wszystkie trzy podłączone pod wtyczkę stroją tego samego focha... Gdzieś tam wyczytałem iż w gnieździe diagnostycznym jest wyjście impulsu do obrotki(u mnie numer 2, kolor zielony z żółtym paskiem, taki jak i we wtyczce) i tutaj podłączone...
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
Witam Zgadzam się z "harnasx", ten akumulator jest odpowiedni do tego samochodu Jeśli sprawdzisz czy instalacja nie pobiera prądu w czasie postoju i jeśli poboru nie będzie, to sprawdź aerometrem gęstość elektrolitu w tym akumulatorze Sprawdź 1 raz jak jest nienaładowany i drugi raz po naładowaniu. Akumulator naładuj prądem ok. 5 A w czasie 10 godzin....
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Prostownik własnej konstrukcji Mamy różne rodzaje prostowników, jak np. lampowe, selenowe i elektrolityczne. Każdy z nich zamienia prąd zmienny sieci na prąd stały, który nadaje się do prac galwanotechnicznych. Uwaga: napięcie prądu w sieci oświetleniowej wynosi 220 V, tymczasem Ty do swych prac potrzebujesz najwyżej 20 V. Stąd wniosek, że chcąc zastosować...
Póki co wszystko na to wskazuje, że udało się bez fajerwerków przygotować 11% roztwór H2SO4 ;) W sklepie z akumulatorami nabyłem elektrolit akumulatorowy 1.27g/cm3 i wodę destylowaną. http://obrazki.elektroda.pl/8359576300_1... Zmieszałem w proporcjach opisanych powyżej-odmierzone 250ml elektrolitu przelałem aerometrem (w rękawiczkach...
Patrony,jak można w akumulatorze bezobsługowym zmierzyć gęstość elektrolitu,skoro w nim nie ma elektrolitu????Podejrzewam,że kupując akumulator sprzedawca zrobił cię w "bambuko" i tylko tak ci powiedział,żeby namówić cię do sprzedaży.Przed kupnem akumulatora warto zapoznać się jak powinien on wyglądac,bowiem,wbrew pozorom nie jest to taka prosta sprawa...
Witam do oceny stanu akumulatora używa się przede wszystkim aerometru i jest on bardziej wiarygodny niż mierzenie napięcia bez obciążenia. Akumulator w temperaturze pokojowej w pełni naładowany powinien pokazywać na aerometrze 1,28 ( to chyba że jest wyskalowany kolorami to zielony pasek). Jeżeli ładując akumulator mamy dosyć obwite gazowanie elektrolitu...
aku sprawdzalem 2-3 miesiace temu w punkcie gdzie sprzedaja i sprawdzaja akumulatory. Serwisant powiedzial, ze do zimy spokojnie przejezdzi ;) Mimo, ze elektrolit na dnie byl ciemnego koloru o.O Miernik mam jeden z tanszych - Miernik DT-830B Multimeter
Nie, bo jak ci wózek wybuchnie to sam się chyba nie zaskarżysz prawda? A wracając do akumulatorów czy niema firm regenerujących używane akumulatory (pewnie wyszłoby to dużo taniej niż nowe) Taniej chyba wyszłoby nawet kupienie prostownika mikroprocesorowego z "odsiarczaniem" i innymi tego typu bajerami. Kiedyś widziałem sposób na odsiarczanie polegający...
Witam - możesz podłączyć się dwoma sposobami . Pierwszy to w miejsce przewodów od transformatora ( nie ma znaczenia gdzie dasz plus a gdzie minus bo mostek Gretza poda właściwie ) . Oczywiście na diodach wystąpi spadek napięcia ale coś za coś . Drugi to podpiąć się pod kondensator elektrolityczny ( ten duży walec w kolorze niebieskim ). Do kondensatora...
Akumulator chyba jest jednak uszkodzony i do wymiany . Jeśli jak piszesz elektrolit masz brązowy to sądzę , że w tej celi odpadła częściowo masa czynna z płyt (jest właśnie koloru brązowego) i nie jest to do naprawy , a może powodować okresowe zwarcia płyt po osadzeniu na dnie akumulatora - stąd takie dziwne objawy okresowego rozładowania . Ładowanie...
https://obrazki.elektroda.pl/7007974500_... Obudziłem się skostniały z zimna. Pomyślałem że znów wyczerpałem swój limit energetyczny i w ramach kredytu będę musiał pół dnia pedałować własnym generatorem aby zdobyć trochę prądu na przyszłą noc. System o niedoborach powinien mnie co prawda wcześniej poinformować ale różnie z tym bywa....
Witam , od kilku lat mam prostownik transformatorowy półautomatyczny 15A Kukla z potencjometrem do ustawienia prądu i mikroprocesorem . Generalnie zauważyłem w pracy coś takiego i nie wiem czy to jest normalne ...mianowicie : ładuję np. prądem 14V , napięcie rośnie powoli ...14.1 , 14.2 , 14.3 ,14,4 , 14.5 ....po czym z powrotem spada do ....14.4 ,...
Witam.Po uzupełnieniu akumulatora wodą DESTYLOWANĄ najlepiej byłoby doładować go prostownikiem i sprawdzić areometrem na areometrze są kolory,zielony oznacza naładowanie.Jednak do zmierzenia właściwej sprawności akumulatora służy amperomierz widełkowy z opornikiem.Pozdrawiam
Może kolega spróbować, ale według mnie jedna cela dostała zwarcia. Jak jest rozwiercony to sprawdzić gęstość elektrolitu w poszczególnych przegrodach. Powinno wykazać w której jest woda. Po kolorze można też zobaczyć ile masy spadło albo czy aku nie jest przeładowane.
Według ciebie ma to być ekologiczniejsze? A gdzie wylejesz stary elektrolit i zużyty perhydrol? Poza tym, takie regeneracje raz: nie maja racji bytu, akumulatorów masz do koloru, do wyboru; dwa: nie jest to skuteczne i działa krótkotrwale. Dyskusje na ten temat już były i zawierały praktyczne wskazówki (sam zamieszczałem przedruk "sprawdzonej" metody...
Dziurkami na dole i na górze wyplywała woda podczas ładowania - akumulator nie ma dziurek na dole a na górze najwyżej korki a przy takim mono-wieczku ze wskaźnikiem to nie ma korków do każdej celi tylko ewentualnie takie otwory odgazowujące. Jak ma dziurki na dole i na górze to raczej jest pęknięty i w przynajmniej jednej celi brakuje elektrolitu (zależy...
Wysokość napięcia, do którego się ładuje bateria jest bez znaczenia o ile osiąga ona 1,28 g/cm3 Pokaż mi areometr, który ma taką dokładność - ale rzeczywistą a nie deklarowaną. :D Każdy, kto widział szklaną zabawkę z kolorową plakietką w środku (za 20-30 pln) doskonale wie, że on pokazuje jakiś tam zakres - a nie dokładnie 1,28. Poza tym w każdej celi...
Zmiana koloru jest spowodowana zbyt długim ładowaniem akumulatora, lub zbyt dużym napięciem ładowania i jest bezpośrednią oznaką przeładowania akumulatora. Taki akumulator ma już bezpowrotnie zmniejszoną pojemność i żywotność.
elektrolitu akumulatorze poziom elektrolitu akumulatorze wymiana elektrolitu akumulatorze
ustawienie taśmociągu szumy nikon przyciski przestają działać
rezystor wentylatora chłodnicy peugeot wysoki rachunek
Nie działają podgrzewane fotele w Maździe CX-3 - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja wyłącznika awaryjnego w Bashan 250