Jeśli dobrze pamiętam, to poziom elektrolitu powinien być z 5mm ponad powierzchnią płyt. Te cele to ogniwa wtórne baterii, czyli akumulatory. 6 sztuk połączonych szeregowo tworzy baterię akumulatorów, którą kierowcy dla "uproszczenia" nazywają akumulatorem i te dziury z blaszkami dla "uproszczenia" nazywają importowanym cell. Rzecz w tym, że ogniwo...
brunatny kolor oznacza splyniecie masy czynnej z płyt,taki akumulator można jeszcze przez krótki czas użytkować aczkolwiek w najbliższym czasie nadawał się on będzie do wymiany.
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Ja też jak ładuję to robi się brunatny.
Nim się zajmę do końca tym staruszkiem Bosch 72Ah -a będzie do "eksperymentów naukowych" -za parę dni się im zajmę. Nabyłem Viking Bronze 74Ah 680A 12V . Pomierzyłem gęstość elektrolitu bo ma korki: 5 cel 1,30 1 cela 1,32 . Napięcie na mierniku Woltomierz 12,91V . Teraz mnie interesuję jego prawidłowe napięcie max ładowania? Co oznacza ten symbol PB...
Na samym akumulatorze (zdjęciu) widoczna jest legenda opisująca stan diody, "czarna", czyli nieświecąca to OK - zielony haczyk. jeśli zaświeci (według opisu na aku na żółto) to znaczy, że coś się dzieje.
Witam. Kupiłem akumulator booster 50ah 420 A 20 grudnia 2009. W listopadzie przy -12 auto mi nie chciało odpalić. Rozrusznik normalnie kręcił, kontrolki nie gasły więc nie szukałem przyczyny w akumulatorze w końcu prawie nówka;) Gdy mróz był mniejszy jakoś się odpalało. Akumulator musiałem doładowywać. Napięcie spadało nawet do 12.18 a auto użytkowałem...
Brązowy elektrolit Akumulator ma już 5 lat. Elektrolit zrobił się brązowy. Używam go w samochodzie Ford Fiesta 1.8 Diesel. Bez obciążenia napięcie ładowania wynosi 14.1 V, na światłach spada do około 13.8 V. Czy brązowy elektrolit jest oznaką zużycia akumulatora oraz czy powoduje on jakieś zwarcie w akumulatorze?. Czy napięcie ładowania jest prawidłowe...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Akumulator posiada "zielone oczko" To taki zabawkowy aerometr. Tam jest chyba przezroczysta kulka i w zależności na jakiej wysokości się znajduje w tym kanale taki kolor się w niej odbija. Oczywiście by jako tako to działało w elektrolicie nie może być zbyt dużego ubytku wody i pęcherzyków gazu. W poniedziałek przy napięciu 15,1V pokazało się na stałe...
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
Pierwsze słysze aby aku. marki JENOX miały swiecące diody (mają tylko kontrolki z przezroczystym plastikiem (oczkiem), gdzie przy dobrym poziomie gęstości elektrolitu iluminuje kolor zielony (ale nie świeci) to nie aku marki BOSCH lub podobne.
No też mi sie wydaje że jak kolega dał radę rozkręcić stacyjkę i poczyścił styki i zmostkował kable odpalił i pojeździł to taki cienki jak sik węża to on nie jest Jestem ciekaw co powie nasz GURU pan inż.tech.dr.hab. GOLDWINGER na ten typ schorzenia w maluchu. Ja obstawiam na zły kolor elektrolitu w akumulatorze lub ew. za wysokie ciśnienie w prawym...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
w akumulatorze bez obsługowy nie sprawdzisz poziomu naladowania elektrolitu jezeli go ktos wyżucił to raczej oznacze że juz sie nie nadaje.jezeli go naladujesz to może byc sprawny ale tylko przez chwile bo nie będzie "trzymał" prądu. jeżeli na akumulatorze jest jakś kontrolka stanu naladowania to kolor jasno zileno bedzie oznaczał ze akumulator jes...
Akumulator jest sprawny trzyma w porządku napięcie oraz ładowanie jest ok w samochodzie. Po zdjęciu pokrywki celek w tym akumulatorze zobaczyłem iż należałoby dolać trochę wody destylowanej do poziomu max zgodnie z wskaźnikiem. Okazało się, że płytki te poziome co są między celkami są lekko podrdzewiałe a po wlaniu wody destylowanej rdza zaczęła się...
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Czy mógł czy nie, należało by stwierdzić po sprawdzeniu gęstości i kolorze elektrolitu. Przeładowywanie akumulatora również jest szkodliwe- tak samo jak jego dogłębne rozładowanie.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Ja swojego czasu też chciałem ratować akumulator, wylałem stary elektrolit (kolor szary) zalałem wodą destylowaną, dałem do ładowania, potem znowu wypłukałem wodą destylowaną, następnie zalałem świeżutkim elektrolitem i ładowałem małym prądem nie pamiętam jaką miał wartość, ale dałem opornik następnie rozładowałem go żarówką i chyba tak ze trzy razy.Po...
Po pierwsze sprawdź teraz poziom elektrolitu bo zapewne dużo odparowało. Możliwe, że akumulator przeżyje ale zapewne pojemność trochę się zmniejszyła, to zależy od tego czy płyty ucierpiały (wybicie masy czynnej z płyt). Potrząśnij akumulatorem i sprawdź kolor elektrolitu, jeśli będzie klarowny to ok.
Tu nie chodzi o bezsensowne opinie a o jeden ale jakże istotny zwrot z tym paleniem głupa w sklepie,jest to wina użytkownika że akumulator został zniszczony(lub podniszczony) i usiłowanie go wymieniać w ramach gwarancji jest po prostu nieuczciwe.Niemniej akumulator ten może jeszcze podziałać,niemniej wymaga on natychmiastowego dolania wody destylowanej(żadnego...
Akumulator chyba jest jednak uszkodzony i do wymiany . Jeśli jak piszesz elektrolit masz brązowy to sądzę , że w tej celi odpadła częściowo masa czynna z płyt (jest właśnie koloru brązowego) i nie jest to do naprawy , a może powodować okresowe zwarcia płyt po osadzeniu na dnie akumulatora - stąd takie dziwne objawy okresowego rozładowania . Ładowanie...
Jeśli wylany elektrolit będzie koloru brązowego to akumulator raczej na złom. Nowego nalej tak gdzieś około centymetr nad płytki. Co do ładowania to powinno się sprawdzać gęstość elektrolitu Areometrem,jeśli jest całkowicie rozładowany to powinien się ładować co najmniej 24H niskim napięciem.
czy koledzy uwazacie ze moj prostownik (nowy, pierwszy raz użyty) dobrze ładuje ? 4A max i to na koniec po nastej godzinie. Na początku 2-3A max Witam Kolego a może byś tak podłączył inny akumulator pod ten prostownik.... Jak tu słusznie zauważył kolega # wlodek22# stare dziady (akumulatory) pożerają prąd na zwarciu płyt spowodowanym osadami na dnie...
Mierzymy napięcie na akumulatorze, zapisujemy wynik. Mierzymy gęstość elektrolitu, zapisujemy wynik. W trakcie pomiaru gęstości oceniamy KOLOR elektrolitu. Brudnobrązowy- masa wypadła, będzie kiepsko odzyskaniem pojemności. Obciążamy prądem 10h, mogą być żarówki, ale to słabo, bo zmienia się obciążenie, lepsze sztuczne obciążenie. Zapisujemy czas, robimy...
Uzupełnij stan elektrolitu/aqva destilata/.
tak tak miales akumulatory i co ty tu teraz komu próbujesz wcisnać ? A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują. A moze regulatorów z za duża ilością paneli też nie miałeś ( co nie tylko ja na forum uznałem za niebezpieczne ) A wiesz ze nadal je mam ... i wiesz ze one nadal pracują w tej samej konfiguracji. co nie tylko ja na forum uznałem...
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle.
Ten Banner ma korki? Jeśli tak to odkręć i z pomocą latarki zobacz czy coś pływa w elektrolicie i czy na płytach jest siwy osad (jedne płyty są zwykle szare a drugie brązowe). Jeśli coś biało/szarego koloru w elektrolicie to podłącz pod prostownik, doprowadź do bąbelkowania i zmniejsz prąd do około 2 A i niech sobie bąbelkuje tak aż elektrolit i płyty...
Raczej do punktu utylizacji. ;) Zobacz jakiego koloru jest elektrolit, jeśli jest brązowy to znaczy, że akumulator jest uszkodzony. Przy obecnej cenie i dostępności akumulatorów nie opłaca się bawić w ich reanimację.
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Witam, Akumulatory bezobsługowe wymagają jednak minimum uwagi. Przed rozpoczęciem ładowania należy sprawdzić: - kolor "magicznego oka" kolor biały - niski poziom elektrolitu- akumulator uszkodzony - nie ładować! oddać do sprawdzenia i naładowania w specjalistycznym zakładzie. - stan odpowietrznika czy jest drożny np. nie zaklejony naklejką lub błotem,...
Sprawdź areometrem gęstość i kolor elektrolitu. Może masa opadła z płyt i robi zwarcia rozładowując akumulator.
Witam. Biały kolor oczka - zbyt niski poziom elektrolitu. Dolej wody destylowanej i doładuj. Pozdrawiam
O ile jest dostęp do cel , to najpierw sprawdził bym stan elektrolitu . Naładował bym małym prądem i zmierzył jego gęstość . Sprawdził bym kolor elektrolitu w celach . Potem pomiar napięcia . 12 V to jest za mało . :|
Odkręć korki akumulatora i sprawdź kolor elektrolitu oraz płyt.Płyta dodatnia ma barwę brunatną, ujemna siwą, elektrolit musi być klarowny.Samo rozładowanie świadczy o wypadnięciu masy czynnej płyt/szlamowanie dołu płyt powodując zwarcia wewnętrzne ,co objawia się nie trzymaniem pojemności/ .Wymień na nowy.
Istnieje coś takiego jak aerometr.Jest to szklana rura z gumową gruszką i umieszczonym wewnątrz pływakiem wyskalowanym w g/cm lub tylko oznaczony kolorami:czerwonym,żółtym i zielonym.Przy rozładowanym aku pływak zanurza sie do czerwonego paska.Przy dobrze naładowanym,do zielonego.Oprócz tego po kolorze elektrolitu,który nabierzemy do tej rury można...
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany elektrolitu. Mam akumulator 12V 72Ah i stał rozładowany około 2 miesiące (nie dłużej). Moge wylać elektrolit (oczywiście nie sąsiadowi na trawnik :D ) wypłukać wodą destylowaną "do czystości" (-teraz płyn ma brazowy kolor :| ),zalać akumulator i ładować prądem np. 1/30 poj. akumulatora przez np 24h,wylać i zalać nowym...
duza roznica na celach moze swiadczyc o np. zwarciu wewnetrznym. Temat brzmi odsiarczanie Niedawno preprowadzalem taki eksperyment odsiarczania z naprawde duzym powodzeniem. Pacjent mial srednio po 50%poziomu elektrolitu w celach i niewiem jak dlugo nim jezdzilem ale na plytkach niebylo bialego nalotu-kolor brazowy i szary. Teraz zastanawiam sie nad...
Gwarancja na akumulator to jest tak ze jej nie ma, mam znajomego w sklepie z częściami do samochodów i mówi ze na gwarancji wymieniają 1 na 20 uszkodzonych akumulatorów, wystarczy ze elektrolit ma lekko ciemniejszy kolor i po gwarancji, sam wiem z doświadczenia bo kilka razy próbowałem wymieniać na gwarancji.
Pierwszy błąd jaki popełniłeś, to złe sprawdzenie stanu akumulatora, napięcie to może on generować 12V nawet przy małym poziomie elektrolitu, ogniwo to ogniwo niezależnie od wielkości będzie dawać akie samo napięcie dopuki nie będzie rozładowane. Problem w tym, ze prawdopodobnie Tobie opadła masa czynna, w skrócie posypały się płyty ołowiane i leża...
Zmierz i porównaj gęstość elektrolitu w poszczególnych celach, akumulator mógł mieć wadę fabryczną, ( np. oderwane cześć płyt w tej celi), brunatne zabarwienie elektrolitu świadczy o uszkodzeniu masy czynnej na płytach dodatnich. Odkryłem tak naprawde wszystkie korki i wszedzie jest ten sam kolor zabarwienia elektrolitu czyli rudawy
Witam zmierz napiecie dokładnie na slupkach nie na klemach przy odpalaniu, sprawdz czy kolor elekt. w wszystkich celach jest jednakowy, sprawdz poziom elektrolitu i w razie braku dolej wody destylowanej, podładuj go i sprawdz czy laduje sie (gazowanie) czy tylko prostownik chodzi na luzie, jak to nie wyda to jest po prostu oberwana cela i akum. nie...
Witam Jeżeli masz zamiar zajmować sie swoim akumulatorem ,to podstawą jest posiadanie aerometru ,i prostownika.Skąd wiesz że Twój akumulator nie wymaga tylko odpowiedniego naładowania.Podaj co się stało że nie trzyma prądu .Druga sprawa że elelktrolitu się nie wymienia ,bo akumulator nie trzymie jak twierdzisz.Wymienić go możesz jedynie gdyby się wylał.Podstawa...
Napięcie poranne rzędu 12,05-12,20V jest ok dla akumulatora 6letniego? 62Ah 540 wg aerometru 1,19-1,21 kolor elektrolitu przezroczysty Auto zawsze odpala, z tym że mam wrażenie że wszystko przygasa przy odpalaniu, a radio się zawsze wyłacza. Ładowanie 14,4-14,50V
To ja dołożę od siebie, że warto było by wziąć areometr i sprawdzić gęstość oraz kolor elektrolitu. Oraz zajrzeć, czy masa nie sypie się z płyt. Czy zakup używanej ładowarki do akumulatorów trakcyjnych (24V, 60-100A) za parę stów stanowi aż taki problem, aby kombinować?
elektrolitu akumulatorze poziom elektrolitu akumulatorze wymiana elektrolitu akumulatorze
kable średnich napięć redox schemat zadanie rozwiazania
philips 43put6101 wyrównanie podłogi
Wymiana elektrozaworu w zmywarce Mastercook ZBI-478 Montaż zmywarki Mastercook ZBI-478: krok po kroku