palnik jest jeszcze w dobrym stanie poskładaj to i odpalaj efekt to jakość paliwa i skład mieszaniny paliwo powietrze upewnij się że przewód którym jest zasysane powietrze jest w pełni drożny nie pozaginany a nawet możesz go wyrzucić uszczelka pod palnikiem musi być cała
To źle wywnioskowałeś. Silnik Diesla ma dużo mniejszą komorę spalania, przy jednakowym skoku i średnicy tłoka - różnica jest w denku tłoka oraz głowicy.
Prawdopodobnie jednak jest niewielki przedmuch z którejś komory spalania, w dieslu objawia się to nalotem emulsji o szaro-czarnym zabarwieniu.
No niestety komora spalania w dieslach jest mała i jeżeli wody jest więcej wypchnie uszczelke. I już ostrzeżenie powinno być za powielanie bzdur. Prędzej tzw. "kolano" pokaże, niż wypchnie uszczelkę. Normalnym skutkiem wody w cylindrze są pogięte korbowody. [/mod]
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
A propos uszczelki pod głowicą: mogłaby być aż taka różnica w grubości, że aż tak by waliło o pokrywę? Jak montowałem wszystko wokół głowicy, to idealnie pasowało na swoje dziury, w tym także kolektor ssący, który u mnie jest przykręcany zarówno do głowicy, jak i do bloku i nie było żadnej różnicy. Nie wiem jaki problem jest u Ciebie ale: Ilość karbów...
Obejrzyj świece żarowe. Na początek omomierzem - każda powinna mieć poniżej jednego ohma. Bywa jeszcze, że świeca rezystancyjnie wygląda dobrze, ale po wyjęciu jej i podłączenia "na krótko" pod aku, nie grzeje jej czubek, tylko gdzieś w środku lub przy oprawce. Jeśli to nie to, w następnej kolejności wziąłbym na warsztat wtryskiwacze i samą pompę. A...
Pokrec walem korbowym kluczem z nowym paskiem i ustawionymi fazami rozrzadu i wyczuwaj opor, jak bedzie gdzies dobijac w glowicy to znaczy ze sie pogiely zawory. Ale to i od razu kompresja spadnie bo wygiety zawor nie uszczelni komory spalania.
Nie zawsze trzeba bo nie zawsze ma to sens. A tym wystawanie tłoków to też nie zawsze ma to sens. Bo teoretycznie jak zbierzesz za bardzo głowice w diesli gdzie komory spalania są w tłoku to nic się nie zmieni. Poza tym że obniżą się zawory. Wtedy teoretycznie jak dasz grubszą uszczelkę to po to by wyrównac to co zebrane. Nie wiem czy to mądra teoria....
Dobrze sprawdzić ciśnienie paliwa (zakładam, że filtr paliwa wymieniony i filtr powietrza też ok), ale już podstawą jest sprawdzenie ciśnienia w komorze spalania.
A od czego by miały być krzywe ?? Może że było coś kiedyś nie tak z rozrządem? Pada turbina i pompuje olej do interculera i do silnika a w dieslu komora spalania maleńka jest.
TDI czyli z intercolerem Raczej to : TDI- Silnik wysokoprężny doładowany z bezpośrednim wtryskiem, dokładnie producent silnika opisuje to jako : TDI-Turbodiesel Direkteinspritzer zwykły diesel masz na myśli oznaczenie DT to: TD- silnik wysokoprężny doładowany ze wstępną komorą spalania (lub komorą wirową) oba typy mogą mieć intercooler, wtryski raczej...
Przecież to prawie w każdej jednej książce typu "sam naprawia" było. Dodatkowo odnośnie głowic Volkswagen nie przewiduje jej planowania. W dieslu komora spalania nie zmieni się po splanowaniu głowicy. Na pośrednim wtrysku komora spalania jest w głowicy nikt przy szlifowaniu jej nie zmniejsza. Na wtrysku bezpośrednim komora jest w tłoku przy szlifowaniu...
Wklęsły zawór to mniejsza masa i mniej materiału. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność. Płaskie zawory stosuje się np silnikach diesla z komorą spalania w tłoku. Wklęsłe zawory powodowały by że komora powiększała by się o te wklęsłości w zaworach. W benzynowych silnikach komora spalania jest w głowicy i wtedy można zaoszczędzić trochę materiału plus...
Wszystkie diesle jakie znam są kolizyjne, bo nie mają komory spalania w głowicy, tylko jak już to w tłoku. Akurat ten silnik jest z komorą pośrednią w głowicy. Tłok jest płaski.
oj nie wiem.... musisz szukac. ale jak silnik ma zamalo powietrza w komorze to paliwo zle sie spala i nie masz dynamiki. a co z olejem? lyka czy nie? wtlaczanie do komory spalania poprawialo dynamike zwyklego diesla. i dodanie IC rowniez ja poprawia bo im chlodniejsze powietrze typ mniejsza objetosc zajmuje i masz wiecej tlenu w komorze. a turbina w...
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Tylko powstanie niepotrzebna komora spalania, spadnie przez nią wydajność kompresora.
Może i racja z tym, że silnik chodzi na sucho. Ale dlaczego tylko zimą? Są co najmniej dwa powody: - gorsze warunki pracy akumulatora, czyli mniejsza moc przekazywana do rozrusznika, - w przypadku diesla to zbyt niska temperatura w komorze spalania. Sprężona mieszanka nie zapala się bo ciepło przemiany (adiabata) jest częściowo oddawane do ogrzania...
Paliwem jest metanol. Nie olej. Silniki modelarskie to dwusuwy o zapłonie samoczynnym ze tak powiem. Olej jest do smarowania. Jak mixol. Choć też się spala. Powiedzmy ze działanie jest podobne raczej do silnika średnioprężnego. Tu raczej chodzi o czystość paliwa w przyadku takich małych silniczków. Znajomy miał stary rosyjski silnik modelarski który...
To ogólna fizyka. A nie fizyka silnika. Ciepły silnik szybciej kręci bo stwarza mniejsze opory rozruszników. Dlatego pytałem o obroty. Do tego ciepła komora spalania daje lepsze warunki zapłonu. Dlatego grzeje się zimnego Diesla.
Skoro to diesel to może wypadałoby najpierw podgrzać komory spalania.
nie wiadomo ile była planowana Nie ma to zadnego znaczenia. Glowica jest przeciez plaska a komora spalania jest w tloku.
https://autokult.pl/swieca-zarowa-pelni-... Ciekawy artykuł w tym temacie. Dodano po 6 Ciekawe jest, że nowoczesne świece mogą też mierzyć ciśnienie w komorze spalania.
ciągle pokazuje max. taką temperaturę jak na załączonym zdjęciu??? nie jest to wartość zbyt mała ? Na środku to wartość optymalna, to bodajże 90 stopni. Niczym się nie przejmuj :D A SDI to silnik diesla o wtrysku bezpośrednim, one się bardzo wolno nagrzewają ponieważ mają małe straty ciepła do układu chłodzenia ze względu na konstrukcję komory spalania...
wtrysk wody do komory spalania nie jest niczym nowym ale pamiętać należy że tej wody musi być naprawę mało żeby nie uzyskać odwrotnego efektu, z tego co pamiętam jest to kilka procent pojemności komory
Myślę, że trzeba skierować się w stronę urządzeń typu "Webasto" do ogrzewania postojowego samochodów. Swego czasu na poligonie do suszenia mundurów mieliśmy urządzenie zasilane olejem napędowym. Wyglądało to jak dwie rury wsadzone jedna w drugą. Do wewnętrznej rury z jednego końca zamontowany był wentylator zasysający zimne powietrze, które w tej rurze...
No i oczywiście muszę pierścienie wymienić ale tu nie problem. A w jakim celu? A po co ? Tłok w GMP i po kłopocie. No to opisz mi, jak założysz zabezpieczenie. kiedy zawór jest podparty tylko tłokiem w tym silniku? musi mieć adapter do podtrzymania zaworów ciśnieniem! I to potwierdzam. ;) Piszecie dla samego pisania, czy zapomnieliście obydwaj jak...
Wiesz... Stan urósł o ok. 1cm w niecałe 500km... Auto nie dymi na żaden kolor a to byłby tez efekt uszkodzonych pierścieni. Bo skoro paliwo idzie do misy olejowej to i olej musi iść do komory spalania...
Niekoniecznie. Taka przeróbka była w latach 90 zaprezentowana w którymś z numerów Auto. Przerobiono małego Leylanda. Szybciej to robisz niż wymiana silnika. I dopasowanie elementów. Masz gotowe elementy i działasz. W Auto Technika Motoryzacyjna z przełomu lat '80 i '90 był artykuł dotyczący silników MAN zasilanych metanolem do napędu autobusów miejskich....
(at)Aleksander_01: No dobra, powiedzmy że to była pomyłka... :P Ale mam kolejną uwagę - piszesz: "pojemność nad tłokiem w górnym punkcie". W benzynie - tak. Ale w silnikach diesla z bezpośrednim wtryskiem komora spalania jest w tłoku, a głowica płaska. Więc nad tłokiem nic nie ma. :D Możesz teraz napisać, że się czepiam, ale przyjmę to na klatę. :D
Jeśli odpuszczasz gaz i wtedy jest cisza, a na luzie dalej brzęczy to pompowtryski sieją w dieslu. Nie jest to alternator bo pracuje przez cały czas, a podczas zwalniania na biegu paliwo nie jest pompowane do komory spalania. Szczotki zostaw w spokoju. Pozdrawiam
Silnik Diesla: Zbyt duże opóźnienie zapłonu przy detonacyjnym spalaniu. W silniku Diesla prowadzi do niekontrolowanego spalania przy wysokich skokach ciśnienia i do mechanicznego przeciążenia progów pierścieni tłoka. Przyczynami tego mogą być: Zbyt niskie ciśnienie sprężania. Ciśnienie wtrysku jest zbyt niskie. Pomoc w zapłonie np. spray startowy...
Podtlenek, można do niemalże każdego typu silnika benzynowe zastosować( gaźnik, turbo, n/a) W dieslu tez moża to zastosować i to bez względu na to czy jest to diesel n/a, czy turbo. W dieslu ponadto stosuje sie N2O jak i propan z dodatkami. N2O działa podobnie jak w benzynowym silniku. Natomiast jest też coś takiego jak instalacja wtrysku propanu i...
Tak swoją drogą, ciekawi mnie tylko jak długo powinny się grzać Jeszcze jedno bo przeoczyłem.. Świece zarowe powinny tylko grzać kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika.Napewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać, bo niby po co by miały to robić skoro w komorze spalania jest zapłon? Sa...
Racja, powiększyłem, rozjaśniłem i widać oba pęknięcia. Mimo to, wydaje mi się, że płyn nie tędy się dostawał do komory spalania. Koledzy mają słuszność, używka to najrozsądniejsze wyjście.
jak pan zamierza trzymać to auto to polecam remont, najpierw bym ustalił którędy olej się dostaje do komory.
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Ja się obawiam, czy wtryskiwacz, taki samochodowy od benzyny wytrzyma wysoką temperaturę. Pracuje on w kanale dolotowym, a nie w samej komorze spalania, dlatego zastanawialem się nad wtryskiem od diesla, tylko tam są potrzebne chyba spore ciśnienia. Mam cztery wtryski od mojego starego silnika toyoty, więc na jednym może przetestuję :). A ty od czego...
w benzynie mogły by być szanse że silnik jest bezkolizyjny tzn zakładamy nowy pasek i jeździmy dalej... w dieslu z uwagi na wymiary komory spalania i stopień sprężania czaka kosztowny remont... radze zaprowadzić samochód do dobrego mechanik... ważna jest też prędkość obrotowa przy jakiej pasek pękł dodam że ostatnio naprawiałem golfa w którym to nawet...
czy mozna przerobic webasto thermo top benzyne na zasilanie dieslem? jaka jest roznica miedzy thermo top benzyna a diesel? Nie opłaca się, cena MJ ciepła uzyskanego z oleju i benzyny jest zbliżona. Ale odpowiadając to różnią się komorą spalania i pewnie rozmiarami dysz.
To bardzo proste. Bo cylinder może mieć rysę i zejdzie,a ten słabszy rysy nie musi mieć. Bo jeden ma większą owalizację niż ten drugi słabiej sprężający. Bo tłok/cylinder jest nieszczelny,a spręża lepiej bo ma szczelne zawory. Bo pierścienie doszczelniają solidniej jak dostaną ciśnienie z rowka,może ten sprężysty nie jest,ale jak tłok idzie w górę to...
Ale nie miałeś w tym samochodzie silnika nowego, tylko używany. Czemu niby domagasz się wymiany na nowy? Z tego co napisałeś wynika, że silnik się rozbiegał, do komory spalania poszedł olej i silnik samoistnie dostał obrotów przekraczających dopuszczalne. Podkreślam, samoistnie, nikt nie cisnął mu gazu. Zdarza się w starych dieslach. Przyczyną jest...
powiem więcej, że jak temperatura otoczenia przekroczy 16 stopni to wcale sie nie będzie palić kontrolka bo swiece nie będą uzywane - np latem. Silnik po jezdzie i krótkim postoju jest jeszcze ciepły i swiece nie będa podgrzewały komór spalania w cylindrach. Jak miałem starego diesla i po zakupie auta z DTI też myslałem ze cos padło bo w citroenie ZX...
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
Im większe obroty tym częściej powstaje zapłon, który spala przedostający się olej do komory spalania. Po za tym przy wyższych obrotach wzrasta ciśnienie układu smarowania.
Tu raczej chodzi o "wypłukanie" nagarów z układu dolotowego (EGR) i ew. komory spalania i ich spalenie. Czyli powinny opuścić silnik przez wydech.
OR podgrzewa się nie tylko po to, aby był gorący w komorze spalania, ale aby pompa mogła bez nadmiernego obciążenia pociągnąć paliwo.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
Zgodzę się, każdy silnik sie nadaje poza dwusuwowymi ale najlepiej 4-suwowy diesel wielki stopien sprężania wieksze cisnienie sprężania = lepsza wydajeniejsza sprężarka wysokociśnieniowa Nadaje się każdy silnik z płaskimi tłokami albo wypukłymi (można stoczyć). Wklęsłe tłoki odpadają. Nieistotne czy Diesel czy benzyna bo stopień sprężania zależy od...
. Pytanie dotyczyło, czy w konstrukcji użyć lepiej cieńsze czy grubsze kształtki szamotowe, aby dopalały spaliny? Odrębną kwestią jest sposób ich zabudowy. A w jaki sposób płytki szamotowe( grubsze, czy cieńsze) mają dopalać spaliny? czy jest to odpowiednik turbo w silnika diesla? Tu chodzi tylko o zmniejszenie komory spalania w kotle, czyli mniej...
U mnie raczej wsio się dopala. W lufie też tylko jasny popiół. Jednak wolałbym to czyścić zdecydowanie rzadziej. Co tydzień też nie jest źle, a u Ciebie jak to wygąda ? Wiadomo, że najwięcej jest paliwa z diesli a ono ma skład jaki ma i to daleko różny od oo. Nie mniej uważam, że spaliny są o wiele czystsze niż z ekogroszku spalanego na super retorcie....
u mnie płytka sterująca jest przymocowana do webasta i tam są te czujniki http://obrazki.elektroda.net/51_12563753... tu je widać biały czujnik płomienia a ten naprzeciwko to czujnik temperatury Czujnik płomienia na płytce sterownika byłby ryzykownym pomysłem. Prawdopodobnie 100% sterowników spaliłoby się od płomienia. To białe to termistor - czujnik...
Proszę o pomoc w diagnozie Webasto Thermo Top C Diesel, z BMW e65 06'. Wymontowałem, rozkręciłem. Na elektronice się nie znam, wiec sterownika nie sprawdze. Cala reszte chcialbym wykluczyc. Czy sprawdzac poszczegolne komponenty podlaczajac na krótko do akumulatora? Komora spalania osmolona zbytnio nie jest. Po OBD jest błąd Heating Locking. Proszę o...
Typowe dla kończących się wtryskiwaczy. Generalnie jest to problem większości diesli. Można jeszcze sprawdzić czy gdy źle pali podgrzewane są świecie i pobawić się aby przy każdym odpaleniu na kilka sekund dogrzewał komorę spalania.
Widzę, że szalonych pomysłów nie brakuje. "Przepracowany" olej ze smażalni rozumiem, ale silnikowy? Olej do silników czterosuwowych, w szczególności przepracowany, jest jednym z gorszych kandydatów na paliwo do diesla. Zawiera dodatki które będą powodowały koksowanie w komorze spalania oraz zapiekanie się wtryskiwaczy. Lepkość nie ta... Przepracowany...
a paliwo jak ma się nagrzać podczas jazdy od komory silnika???? Sorry, to nie diesel.
Koledzy obydwaj macie racje I oznacza i to i to a zależy tylko od producenta samochodu. Kolega Ociz ma racje jest to oznaczenie wtrysku bezpośredniego czyli bez wstępnej komory spalania, żeby wykluczyć wątpliwości silnik SDI nie ma intercoolera
Hi ! Mama takie pytania: Jakie jest ciśnienie maksymalne podczas suwu pracy w silniku benzynowym i diesla. Oraz jakie jest ono na końcu suwu pracy ale jeszcze przed momentem otwarcia zaworu. Może ktoś z was wie....
Świece żarowe rzekomo sprawne, ale czy zasilanie dochodzi do każdej świecy. Z opisu usterki (moim, zdaniem) wynika, iż "chwilowy biały dym" może pochodzić z niespalonego paliwa w którymś cylindrze. Stałe "dymienie" na biało mogłoby m.in. sugerować uszkodzoną uszczelkę a niebieski spalanie oleju. Silnik diesel tdi o tej porze roku niby nie powinien korzystać...
Silnik diesla ma wystarczającą kompresję aby paliwo rozpylone do cylindra mogło przenikać przez pęknięcie głowicy ewentualnie pęknięcie cylindra w jego górnej części (w układzie chodzącym jest znacznie niższe ciśnienie nić w komorze spalania). Pęknięcia potrafią nie dawać o sobie znać ale do czasu aż się nie powiększą/pogłębią. Najpierw należy wykluczyć...
Kolego, mam ten sam silnik i ten sam problem. Przy tych objawach (obroty max. 2000-2200) winny jest prawdopodobnie przepływomierz powietrza. Odłącz przewód z kostką od przepływomierza i przejedź się. Jeżeli auto będzie zachowywać się normalnie tzn. że przepływka do wymiany. Natomiast jeśli chodzi o przekaźnik świec żarowych, to akurat ten element nie...
Benzyna: Olej dostaje się do komory spalania - jak masz turbinę to regeneracja jak nie to pierścienie zgarniające lub/oraz uszczelniacze zaworów. W najgorszym wypadku jedno i drugie. Diesel: Turbina do regeneracji lub wtryski.
Większość samochodów poznaje po zapachu spalin na zimnym katalizatorze i co wy na to ? Odgłos diesla pochodzi od rezonującego dolotu- tak. Spalania paliwa w cylindrze, stopnia sprężania który jest mniejszy w CR tak jak i w komorze wstępnej przez co te silnik chodzą miękko bardziej niż na bezpośrednim wtrysku.
a co w zimie? Proste, w zimie tankuje się znacznie lepszej jakości gaz, tzn więcej propanu. Nie wierzysz to zatankuj teraz i spróbuj pojeździć na tym w zimę. W takim razie dlaczego w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa ,ciekły gas zdąży się rozprężyć przy rozruchu zimnego silnika? Te silniki bardziej przypominają diesle, paliwo jest precyzyjnie...
[url=http://www.uprp.pl/wydawnictwa/wyd/... UP RP, 10/2008, Warszawa, dnia 12 maja 2008 r. A1 (21) 380992 (22) 2006 11 06 (51) F02B 47/00 (2006.01) F02M 25/00 (2006.01) (71) Nowe Technologie Ekologiczne Sp. z o.o., Dzierżoniów (72) Chabecki Piotr, Wroński Rafał (54) Sposób doboru optymalnego środowiska do spalania...
A sam pierścienie wymieniałeś? Może któryś olejowy pękł ci podaczas montażu. Olej powinien ci znikać jeżeli tak masz. Gdyby to był diesel, to postawiłbym na lejące wtryski .A tak pozostaje ci tylko olej. Który dostaje ci się do komory spalania. Ile już przejechałeś po tej wymianie?
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Biały dym z rury po nagrzaniu silnika, to nie jest coś normalnego. Na razie do komór spalania dostaje się nieznaczna ilość płynu chłodniczego, ale problem będzie się pogłębiał. Zrób test na obecność CO2 a najlepiej jedź do dobrego mechanika od diesli, bo coś czuję, że sam z tym nic nie dasz rady zrobić. Pozdrawiam.
Słynny Passat B6, jakościowo to jest poziom niestety szrotu i to jest suma opinii nie tam gdzieś zasłyszanych "u Janusza", tylko od kilku użytkowników i mechaników. 5 moich znajomych ma Passata B4. 2 diesle, 2 benzyna-gaz i jeden benzyna, dwa z nich eksploatowane intensywnie (długie, częste trasy), jeden "ekstremalnie" (kierowca lubi przypalić gumę...
Witam, Dzięki koledzy ! Skróciłem wydech do 1m (średnica rury spiro 125mm) Teraz chodzi jak ta lala . Nie kopci jak wcześniej tylko trochę jak z diesla . Zauważyłem że kolano nie może być zbyt ostro zgięte bo to też przeszkadza . Najlepiej jak spaliny laminarnie są wyrzucane bez tłumienia małą średnicą lub zakrętami . Dekiel przy pierwszym biegu brunatno-czerwony...
Wiem, że w tym temacie to OT ale nie mogłem się powstrzymać: www.findsminimodelhotbulbengines.dk Te modele mnie po prostu urzekły. Prawdziwe, działające (semi)Diesle. Z wtryskiem paliwa, chłodzeniem wodnym, rozrządem zaworowym i innymi bajerami. No i ten dźwięk podczas pracy...
Sory za odkopanie ale diesle dlatego się wolno grzeją, bo zawirowanie powietrza sprawia że przy ściankach głowicy jest o wiele mniejsza temperatura niż na środku komory spalania nie tak jak w benzynie. Gdyby nie było zawirowania to biorąc pod uwagę o wiele wyższą temperaturę przy której wybucha olej to był by problem z chłodzeniem takiego silnika.
Witam ! Chciałbym odświeżyć temat. Na Youtube są filmy na których ludzie pokazują swoje auta przerobione na Wodór.Jest to przeróbka na podstawie patentu niejakiego Meyera który skonstruował Auto na wodór który uzyskiwany jest z reaktora z płytkami ze stali nierdzewnej przekładanych naprzemiennie (+/-/+/-) i zasilanych prądem z akumulatora. Proszę o...
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
ja mam wątpliwości czy aby sprężanie takiego gazu w butli nie jest niebezpieczne w końcu jest to mieszanina różnych związków chemicznych które mogą pod większym ciśnieniem zachowywać sie dosyć nieprzewidywalnie Nie jest to bardziej niebezpieczne niż propan-butan w wielu polskich kuchniach, niż propan w wielu polskich samochodach i nie bardziej niż...
U mnie w aucie (Escort diesel) działa to w ten sposób, że po zgaśnięciu lampki dopiero po pięciu sekundach słychac stuk rozłączającego się przekaźnika świec. Ma to prawdopodobnie na celu dogrzanie komór spalania w zimnym jeszcze silniku. Jeżeli jednak odpalę silnik po całkowitym wyłączeniu świec to nie ma problemów z gaśnięciem czy czymś takim. Swiece...
Bzdury już w drugim zdaniu opisu: Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Bzdura bo w silniku Diesla nie następuje sprężanie mieszanki. No ale przynajmniej prostują w trzecim zdaniu: Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Tyle...
albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki W dieslu _zasadniczo_ nie ma przepustnicy. Tam do zapłonu potrzebne jest wysokie ciśnienie i gdyby dolot przymknąć przepustnicą to ciśnienie w komorze spalania nie byłoby wystarczająco wysokie do zapłonu. *tak wiem, są tam w dolocie różne klapy, ale one bardzo niewiele obniżają MAP....
[quote="Błażej"] Była też konstrukcja silnika diesla z dwoma tłokami pracującymi przeciwsobnie w jednym cylindrze, bez głowicy: dwa zazębione wały, tłoki pracujące w jednym cylindrze, którez zbliżały się do siebie, tworząc komorę spalania. Pracowało to w cyklu dwusuwowym. Już nie pamiętam, czy miało to pracować w czołgu, czy na statku. quote] Taki silnik...
Ja nie mam doświadczeń z prostym D. Wiem że ćiśnienia są mniejsze i jest komora wirowa. Więc proces spalania trochę inny niż w TDI czy nowszych silnikach z CR. Do zakupu tego auta zachęciło mnie min to ze jest to najprostszy diesel podobno najmniej awaryjny ze wszystkich możliwych diesli. Zastanawia mnie tylko to że bez podgrzania tymi świecami to rozruch...
Tylko czy jest się sens pchać w auta elektryczne które będą niebawem zakazywane w centrach miast - bo okazuje się że , trują bardziej niż 10 letni diesel . Trują bo szybciej zużywają się w elektrykach opony i tarcze hamulcowe/ okładziny a to z racji tego że masa pojazdu ( nie licząc pasażerów i bagażu ) się nie zmienia bo akumulatory nie chudną . Ja...
Od razu mówię nie jestem fachowcem ale z tego co mnie uczyli to diesla w żadnym wypadku nie wolno odpalać na zaciąg ze względu na dużą kompresję w komorze spalania, dopalanie tekie może w dużej części przypadków spowodować przeskoczenie paska a w końcu przeskoczenie zapłonu ( kopnij w du... tego twojego pseudo mechanika i zmień warsztat na inny ). Jak...
Troszkę jedno drugiemu przeczy, hmm... Nieszczelny IC ale problemów nie ma. No nie wiem, nie widziałem tego na oczy, nie mnie to osądzać ;) W turbinie są pewne elementy które się najzwyczajniej w świecie zużywają. Nie mam pojęcia ile może kosztować regeneracja Twojej turbiny, nie wiem gdzie mieszkasz więc nie mogę polecić pewnego człowieka, który naprawdę...
(do 2 przedmówcy) W zimie, gdy silnik (zależy jeszcze jaki) jest bardzo schłodzony (zwykle poniżej -15) to EGR jest zamknięty aby paliwo spalało się w możliwie najlepszych warunkach które i tak są trudne a otwiera sie później w miarę nagrzewania. W średnich przedziałach temp. powoduje szybsze grzanie to fakt ale nie sprzyja EKONOMII ponieważ ogranicza...
Świeca żarowa ma dwie funkcje. Po pierwsze ma rozgrzać dodatkowo powietrze zassane do silnika tak aby po sprężeniu, w momencie wtrysku, jego temperatura była właściwa dla zapłonu paliwa. Podczas rozruchu, ze wzgl. na niskie obroty wału i zimne elementy komory spalania i ukł. dolotowego ta temperatura jest niewystarczająca do zapłonu. Dzieje się tak...
Estry są rzadsze i to raczej one są nazywane bio-diesel a nie sama dolewka oleju. Podobno jednak ma gorsze właściwości smarne niż ON i może wpływać na zużywanie się aparatury wtryskowej. Według tego opracowania paliwa z biododatkiem mają lepsze właściwości smarne. https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/re...
ale czy obecność pary nie wpłynie negatywnie na zdolność zapłonową mieszanki?? moim zdaniem sprawdziło by się takie rozwiązanie wtylko w silnikach diesla gdzie zapłon następuje samoczynnie i iskra nie jest potrzebna ale nie zapominajmy że podobne rozwiązanie już istnieje nowsze diesle posiadają coś co się nazywa bodajże recyrkulacją spalin gdzie część...
Przydymia na biało... Samo "na biało" - to trochę mało precyzyjne... Ważne też przy jakiej temperaturze silnika. Jeśli jest to "w miarę czysty biały" przyczyną może być przedostawanie się płynu chłodzacego do komory spalania - najczęściej to sprawa uszczelki pod głowicą. Natomiast biały z lekkim odcieniem niebieskiego może oznaczać spalanie oleju -...
ad 1 nie do konca moze odpalic ale zalezy jaki masz typ ogrzewania eber ? webasto ? ale skoro swieca sito to pewnie eber ;P ad 2 nie mozna ad 3 dobre ceny :) ad 4 jak powyzej Mogi napisal i jeszcze jedno moze to byc sito swieca jezeli znow w krotkim czasie sie to pojawi bedzie to wina zbyt malej predkosci silnika i nie dopala calego paliwa w komorze...
Witam. No to kolega zaszalał. Ma 3 różne kotły ale diagnozować chce na tych samych zasadach. To trochę jak diagnostyka silników w autach. Diesel to jedna bajka, benzyna to drugie, no a napęd elektryczny to już wcałe inna para kaloszy. Panie Autorze to nie taka prosta zabawa jest. W jednym kotle mamy osobno dwie elektrody w innym elektrodę 2 w 1, jeszcze...
Większość osób wypowiada się tu o starych dieslach i ich legendarnej trwałości - to prawda, ale niestety prawda, która stała się legendą i tylko legendą... Wystarczy spojrzeć na warunki pracy układu wtryskowego w silniku CRD a benzynowym - w Dieslu, końcówka wtryskiwacza znajduje się w komorze spalania, w benzyniaku w kolektorze dolotowym (temperatura),...
Witam Reanimowałem swoje webasto, składając z dwóch jedno bo w moim padł sterownik. Po odpaleniu strasznie dymiło i w programie do diagnostyki przestawiłem suwak od regulacji CO2, tylko że zapomniałem jak było ustawione fabrycznie. Jak się później okazało webasto dymiło, bo miałem zapchany wydech. Teraz problem polega na tym, że po jakimś czasie komora...
W gruncie rzeczy z tą klimą to jest tak że jak ktoś tam napisał o temperaturze parowania r134a to jest racja.Nowoczesne układy klimatyzacji w samochodach posiadają czujnki temperatury żeby nie doszło do zamrożenia kompresora i jego uszkodzenia i rączki proszę daleko trzymać od klimy w aucie bo to jest jedyne urządzenie w aucie gdzie panuje tak wysokie...
O ile pamiętam, kopcenie na biało w dieslu to zbyt mała ilość paliwa w cylindrze. Sprawdź pompę i wtryskiwacze lub coś co powoduje wtryśnięcie oleju napędowego do komory spalania - nie wiem jaka jest konstrukcja tego silnika(?). Czego może być wina, wtryskiwacz leje? Efekt byłby "odwrotny" - czarne dymy. Trzeba sprawdzac o kolei. Zaczął bym od filtrów...
gdy na zimnym silniku jak postoi ponad dzień to nie odpala za pierwszym razem Masz już przejeżdzone widać 227 tyś km. Kiedyś dla Diesla to można by powiedzieć że się dopiero dotarł i ułożył silnik. Na filmiku nie widać czy grzejesz świece żarowe tak bardzo potrzebne aby podgrzać komorę spalania, zwłaszcza przy -13'C jak kolega zauważył. Następnym razem...
A wałek rozrządu jest w głowicy ?? To więc chcący ściągnąć głowice musiał ściągnąć rozrząd .... a niechcący mógł przestawić na wale i górę ustawił wedle znaków a dół został przestawiony i może być problem tego typu.... A nie każdemu chce się sprawdzać po dwa razy czy dobrze złożył ..... A motor działa Dodano po 1 A gdyby był to diesel a byłby przestawiony...
Ok, to porównaj sobie silnik 1.9 SDI (wolnossący) i 1.9 TDI (doładowany) różnica jest ogromna. Różnica tkwią min. w korbowodach, tłokach. Nie wiem jak jest z głowicą ale napewno jest też inna komora spalania. Przecież wraz ze wzrostem stopnia sprężania rośnie temperatura pracy silnika, a bez odpowiedniego chłodzenia (np. natrysk oleju na denka tłoka,...
......powiększenie kolektora nic nie da , bo silnik zassa sam tyle ile może i nic więcej , po to są turbosprężarki żeby wepchnąć powietrze do komór spalania na siłę - czyli więcej . Sprężarka o której piszesz może i ma tę wydajność , tylko to by było powietrze bardzo gorące i co za tym idzie rzadkie . A diesel potrzebuje powietrza spory nadmiar i aby...
otwarta komora spalania zamknięta komora spalania duża komora spalania
instrukcja obsługi royal instrukcja magnetowid toshiba podstawowy narzędzie lutowniczy
problem hałasu spawarka silnik żaluzji zewnętrznych
Lumatron - firma oświetleniowa i marka RTV Zegar świeci po wyłączeniu silnika w Renault Clio