3 na LP i 9 na HP czyli wychodzi że wszystko OK. Zrób tak - podepnij manometry, włącz silnik i klimatyzację. Obserwuj manometry, gdyby wysokie osiągnęło 15 bar i nie włączył się wentylator to zgaś silnik. Co to znaczy bo nie rozumiem "zdechł akumulator.okazało się że cewka pobiera 1.6A wiec ja odpiołem". O jaką cewkę chodzi ?
Silnik może i jest suchy ale połączenia elektryczne niekoniecznie. Musisz to porozłączać i wyczyścić, nawet WD-40. Tam naprawdę ma się co zalewać. Sprawdź też kabelek od lambdy. bardzo trafna rada ,wiadomo jak te wtyczki robią teraz są prawie chermetyczne ale nie zupełnie ,więc woda jeśli wejdzie to nie wyjdzie ani nie wyparuje ,tworzy się upływność...
Sprzęgiełko to nie łożysko, łożysko siedzi w środku alternatora, a wyć może wiele rzeczy od rolek paska osprzętu przez wspomniane łożyska po rolki na rozrządzie i pompę lub kompresor klimy, na początek zrzuć pasek i odpal bez, będzie wstępna diagnoza, potem poszukamy dalej. pozdr
HE to funkcja pracy z ogrzewaniem postojowym, widocznie dałeś plusa tam gdzie nie trzeba. Nie wiem czy ten czarno-żółty to nie sygnał do załączenia kompresora po uruchomieniu silnika, zanik plusa na nim na czas kręcenia rozrusznika powoduje załączenie AC po około 5sekundach Tak jest u mnie. W takim przypadku vag nie zarejestruje błędu ponieważ klimatronik...
Poprawiłem w temacie, oczywiście BKC. Uszczelniacze na pompowtryskach to już nie moja działka wiec auto idzie do mechanika. Zastanawiam się czy można sprawdzić jakoś szczelność głowicy. Spróbuje zaślepić na ciepłym silniku powrót z pompy i podać 7 bar z kompresora na zasilanie pompy.
ABS to średnio wyścigowy silnik - mam taki w swoim "roboczym wole" - z monopunkta cudów nie zrobisz. Kup sobie w ogóle silnik 2.0, zobaczysz różnicę. Dodano po 39 Albo dołóż kompresor z osprzętem z G60.
nie czepiaj się tego tak jest dobrze , ewentualnie sprawdź czy cewka kompresora się nie włącza
Wiem tylko tyle że to model silnika z wkładem olejowym i kompresorem kodu silnika nie znam rocznikowo koło 2008roku Dodano po 2 Sprawdziłem występuje u mnie zawor zwrotny ale nigdzie nie jest przypchany wyczyściłem go dobrze pracuje na sprężynach i dalej beż zmian czy idzie odpalic beż tego zaworka i sprawdzić czy w 100% on jest zepsuty?
Witam Temat ma miesiąc prawie ale dołoże swoje 3 grosze.Właśnie zrobiłem kompletnie nowy sterownik do sterowania silnikiem kompresorka.Klient zanim pojawił się u mnie wymieniał 3 razy pompki do golfa3.Miał pecha bo kupował bardzo zużyte ,padała elektronika i palił się silniczek.Nie chciało mi sie analizować dokładnie jak to działa(jest tam procek)-wolałem...
Kolego, w eksploatacji auta nie jest ważny tyle okres użytku, co przebieg auta, więc może twoja koleżanka nie zdążyła jeszcze dotrzeć silnik, albo trafił jej się pozbawiony wad silnik. Nie od dziś wiadomo, że 1.4 TSi ma problemy ze sprzęgłem elektromagnetycznym, które uruchamia kompresor. Co najgorsze, jest on połączony z pompą cieczy... Można jeszcze...
Był też silnik 1.8 turbo G60 160 KM. To nie był turbo, tylko z kompresorem. Niemożliwy do znalezienia w zadowalającym stanie - szczególnie z niezniszczonym kompresorem. Miałem kiedyś GTI 16V i osiągi były rewelacyjne. Jak wyżej.
Panowie ktoś podpowie co to może być za błąd ? VW Golf VII 1,5 Tsi 2019 rok, po każdym odpaleniu pojawia się prędzej czy później powodując zaświecenie się chcek ikonki. Przeskanowałem ręcznie wszystkie moduły i tylko ten błąd występuje w sterowniku silnika. skanowane launch golo3, auto "zachowuje" się normalnie. Druga sprawa, nabiłem układ klimatyzacji...
WItam, mam problem z klima z takim golfie. Silnik 1.9TDI, 99rok. - Nie włącza sprężarki, ani wentylatorów - Przycisk się podświetla, więc bezpieczniki (z tego co wyczytałem) odpadają - Sprzęgło kompresora jest dobre. Zanim wydam stówke za sprawdzenie ilośći czynnika, wolał bym przeglądnąć ją od strony elektrycznej. Pozatym, jak na mój gust czynnika...
Co z resztą? Skoro na 5 i 8 brak zasilania to presostat nie zwiera 1 z 2 - uszkodzony presostat lub brak czynnika, dalej masz czujnik temperatury zewnętrznej i czujnik temperatury silnika. Jeden z tych trzech elementów może nie pozwalać na załączenie. Zasilanie z panela klimatyzacji idzie na presostat a dalej jest w szeregu cz. temp. zewnętrznej i silnika...
Witam wszystkich otóż próbuje rozwiązać problem zrywajacego się paska wielorowkowego w moim 1.9tdi AHU. Posiadam wersje z Climatronickiem. Napęd polega na napędzie dwóch pasków z koła napędowego. Niestety w moim przypadku kolo od sprezarki wgl się nie kręci próbowałem je rozruszać (pukanie, smarowanie ) nic nie pomaga. Teraz tak klima nie działa gdyż...
Strasznie precyzyjnie określiłeś- jaka wydajność i moc silnika. Do jakiego zastosowania. Ile ma pracować- godzinę na miesiąc, codziennie 8 godzin? Konkretnie model bo każdy producent ma w swojej ofercie drogie i tanie modele. Mercedes produkuje też wózki golfowe jak samochody wyścigowe.
oczywiście ze płyn był uzupełniony. Szczelność sprawdzona za pomocą Azotu jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji jest już wszystko ok. Czyli załącza się i działa poprawnie. Może ktoś zna odp co może być przyczyną pytania nr 2 powiem szczerze że raz działa dobrze raz tak że jak chce uruchomić wentylator muszę dodać jedną prędkość więcej lub zmniejszyć....
Witam, panowie mam problem w moim Golfie IV TDI z 1998 roku. Otóż na włączonej klimatyzacji coś terkocze na lużnych obrotach i tak do 2 tys obrotów silnika, i napinacz skacze a sprężarka wydaje charakterystyczne "terkotanie". Pierwsza myśl kompresor. Dziś rozebrałem dolną osłonę i zważyłem, że jest luz na kole pasowym klimy plus drobne ocieranie, i...
Witam, posiadam golf'a mk3 1.6 do którego wstawiłem turbo. Silnik był remontowany ponieważ poprzedni się stopił, po złożeniu do kupy silnika pompa wspomagania bardzo głośno hałasuje. Płyn został wymieniony na nowy w pomie wspomagania, samo wspomaganie działa i nie czuć oporu na kierownicy. Zrobiłem ok. 100km i dalej pompa jest bardzo głośna. Przed remontem...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
Witam. Jeżeli masz silnik 1,9TDI (taki jak w niektórych Golfach) i masz przebieg cirka 200 -220 tysięcy to wiem jak wyleczyć Twojego passata, gdyz zrobiłem w ten sposób Golfa 1,9. W układzie doładowania jest mały elektrozawór sterujący przepływem powietrza. W Golfie jest on po lewej stronie (patrząc od przodu), dochodzą do niego 3 cienkie wężyki w oplocie...
Na chłodnicy są dwa wiatraki. a co do mocowania kompresora podrzuć r.pr. i typ silnika. Jest na obudowie paska rozrządu. Znajdę Ci rysunek i nr katalogowy. Pozdrawiam
Zeby poczytac np.vag,iem manualna klime musisz wejsc w silnik.Kompresor wlacza sterownik wentylatorow,sterownik silnika ma nad nim kontrole,z presostatu tez czyta informacje
zrob to co napisal kompresor i bedziesz wiedzial czy turbo siada. Moze masz cos luznego w komorze silnika. co to za glosny dzwiek, stukanie, piszczenie, odglosy tarcia?
Witam wszystkich fanów forda oraz tuningu mechanicznego. Na wstępie powiem że auto nie ma wyglądać tylko jeździć a tuningowane auta nie muszą się kojarzyć tylko z kupą plastyku i kilogramami kitu. "Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%" Postanowiłem napisać ten temat, aby pomódz osobą wejść w świat tuningu, oraz podzielić...
Taa i remont takiego 126 p co zimę :P może gdy by nie to, że miałem styczność z takimi wynalazkami na silniku malucha to bym go nie odradzał, ale na prawdę nie widzę tu sensu szczególnie ekonomicznego zrobienia SAM'a na silniku z malucha. Każda alternatywa (może oprócz silnika od motoru) jest dobra. I jest masa silników które dużo lepiej zastapią ten...
To że jest ustawiona klima na grzanie nie oznacza że sprężarka ma być wyłączona, Napis ECON świadczy o wyłączeniu klimatyzacji. Przyjrzyj się sterownikowi wentylatorów jeżeli przy napisie ECON włącza kompresor klimy.
2E to raczej tylko Digifant Bosch-a z klapowym przepływomierzem, a tu masz Simensa więc kod silnika to AGG lub AKR. Niebieski tak samo, pin 39, a odcięcie kompresora na pinie 15.
A co do mocy..to jest leciutki program..praktycznie to samo co w mocniejszych wersjach Audi A3 1,8T 180 KM czy Golf IV Jubi 25jahre 180 KM...także to nie jest 300 KM, tutaj nastąpiła zmiana o niecałe 30 koni, takie rzeczy to tunerzy robią z zamkniętymi oczami, akurat u mnie była zabawa bo stara jednostka, sterownik silnika i zabawa z lutowaniem ale...
Super a co z resztą, zbędna? Bez zasilania elektroniki sterownik działać nie będzie nigdy. Sterowanie pierwszego biegu jest bez sterownika, drugi ze sterownika - to jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Przy pracy klimatyzacji sterownik zarządza już dwoma biegami. Podstawa to masa - oznaczona jako 31, plus po stacyjce - X, dalej to sprawdzenie sterowania....
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
W górach nie byłem :) a te świsty słyszę od 2 miesięcy odkąd jest cieplej i się jeździ z otwartymi szybami. No tak koło napompuje ale taki kompresorek mały nie jest wstanie podać ciśnienia żeby cały układ napompować, przynajmniej tak mi się wydaje, jak podaje kompresorem na stacji ciśnienie przyciskiem "+" to czuć jak pęcznieją wężę, przy takim lipnym...
Nie włącza się klimatyzacja. Pojazd - Golf 4 1998r 2.3 AGZ Klimatyzacja - oryginalny climatronik Przy próbie włączenia lub wyłączenia klimatyzacji przyciskiem ECON bądź ustawieniem temperatury na najniższą obroty silnika wzrastają i obniżają się.To jest pełna reakcja na uruchomienie i wyłączenie klimatyzacji. Cewka nie zasprzęgla kompresora. VCDS widzi...
To skoro jesteś taki mądry to dlaczego w moich trzech autach VW TDI w tym jeden to Bora 1.9 TDI , i wszystkie mają na biegu jałowym ładowanie jak pisałem -oczywiście po włączeniu świateł , ogrzewania szyby czy klimy , pewnie dlatego że są popsute ??? Cogito ergo sum, a teraz czas na ciebie bez tego nie da rady iść dalej. Jeśli uważasz że ładowanie...
W gruncie rzeczy z tą klimą to jest tak że jak ktoś tam napisał o temperaturze parowania r134a to jest racja.Nowoczesne układy klimatyzacji w samochodach posiadają czujnki temperatury żeby nie doszło do zamrożenia kompresora i jego uszkodzenia i rączki proszę daleko trzymać od klimy w aucie bo to jest jedyne urządzenie w aucie gdzie panuje tak wysokie...
beczki to miały pneumatykę mechaniczną bez elektryki-w lewych drzwiach był taki sterowniczek podciśnienia-przy nieszczelnej instalacji po dłuższym postoju otwierały sie tylko drzwi kierowcy i trzeba było odpalić silnik żeby trochę popracował kompresorek,ale czy 190 i 124 miały z dzyndzla?
środkowy czujnik G191 temperatury wylotu (Steruje środkowym rozdzielaniem powietrza i pracą dmuchawy świeżego powietrza w zależności od temperatury wylotu). i nie ma on wpływu na załączanie kompresora , co wiecej w większosci klimatroników nie jest zamontowany(dotyczy wersji silnikowych ) stad te wskazania w blokach pomiarowych
Zamontuj kompresor mechaniczny. Firma ROTREX ma bardzo bogatą ofertę :) A tak poważnie to obydwie modyfikacje (czyli zaturbienie silnika lub montaż kompresora) przekroczą niestety wartość całego pojazdu. W silniku wolnossącym zasadniczo wszelkie modyfikacje są bardzo ograniczone. Po taniości to możesz co najwyżej wydech od dławić (pozbawić kata i zrobić...
Witam serdecznie. Mam golfa 4 gti z klimatronikiem. Jakiś czas temu klima przestała chłodzić- wiadome stwierdziłem brak cieczy chłodzącej. Przy nabijaniu system został sprawdzony pod kątem szczelności i oczyszczony. I teraz... Klima chłodzi na zimnym silniku perfekcyjnie. Gdy temperatura wzrośnie wiatraki na chłodnicy przestają pracować jak również...
Dobra, ale jak sprawdzić ten czujnik, co do ilości czynnika to przed uzupełnieniem było 1/3 czynnika i było to samo, norma 750g byo tyle napisane i tyle koleś wpuścił, a tak po za tym to koleś jak wpuszczał ten gaz to mówił, że wszystko w porządku od strony ciśnieniowej, wczoraj klima była nabijana. Jak odłączyłem zasilanie od kompresora i zmierzyłem...
W audi silnik jest wzdłużnie, inny kolektor wydechowy (ma wylot pod kątem). Sprzęgło musisz założyć z golfa, bo jest zbudowane odwrotnie niż w większości samochodów (docisk przykręcony do wału korbowego). Inny korpus filtra oleju. Łapę (tylną) przykręcasz tam gdzie w audi jest wspornik kompresora klimy. Jak ten silnik z audi jest na KE-Jetronicu, to...
Witam mam skodę 2 z klimatronikiem zrobiłem auto test i wywaliło mi takie kody 4CF 07h 2F5 0A.h 4FA 00h - silnik obiegu zamkniętego 382 0A.h Poza kodem 3 nie mogę nic znaleźć co by mogły oznaczać. Dodam że klima nie działa, to znaczy kompresor chodzi ale nie schładza. Po podaniu napięcia na elektrozawór na kompresorze klima zaczyna chłodzić. Ciśnienie...
Witam. Mam problem z klimatyzacją w moim golfie. Padła kilka dni temu (sic! a dziś wracałem z pracy gdy na dworze było 33 stopnie...). Ogólne objawy to brak chłodzenia i charakterystycznej zmiany obrotów silnika po włączeniu przycisku A/C. Pierwszego dnia po stwierdzeniu pojechałem do pierwszego lepszego mechanika ten stwierdził że cisnienie jest (sprawdził...
Potrzeba DUŻO części i OGROM pracy - pół auta rozbierzesz - ale jeśli masz chęć to spoko :) Lista zakupów : :arrow: Nagrzewnica wraz z wentylatorem i elektryką. :arrow: Panel sterowania ogrzewania. :arrow: Włącznik klimy i obiegu zamknietego, wiązka - pomiędzy włącznikiem, panelem sterowania i skrzynką przekaźników. :arrow: Wiązka komory silnika wraz...
A co z wentylatorami kręcą się czy tylko wyłącza sprężarkę? Kompresor i wentylatory staja na stale po gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu lub przy wiekszym obciazeniu silnika
Witam, posiadam dwie sprężarki WAN AW s1p-135, chcę je napędzić jednym silnikiem diesla i jest mały problem z doborem mocy silnika, mam pod ręką silnik z Golfa 2 1.6D 40KW 54KM, czy taki silnik poradzi sobie z dwiema sprężarkami? silnik będzie napędzał paskami obie sprężarki i pracował z ok. 2000obr. znalazłem że ten silnik największą sprawność ma dopiero...
Witam jak w temacie sprzedam wszystkie części do Golfa 4 3D 2001 1.9 TDI AXR 101 KM Oprócz Silnika który jest zatarty posiadam wszystkie części Przykładowe Ceny Alternator 100 Kompresor klimatyzacji 200 Pompa wspomagania 70 Przekładnia kierownica 300 Osłona na Silnik 60 Lampy przód Soczewki 300 komplet przód Zderzak Przód czarny 130 Belka pod zderzak...
Witam, takie pytanie czy to norma że jest problem z serwisem silników 1,8 turbo? To znaczy mam wrażenie że dla wielu mechaników grupa VAG to tylko 1,9 tdi. Mam wg logów nieszczelność w dolocie, byłem w trzech serwisach i w jednym twierdzą że to musi być specjalistyczny sprzęt z kompresorem do mierzenia ciśnienia a oni tego nie mają, w drugim że auto...
Witam. Auto to golf mk4 z 1999 roku, silnik 1.9 tdi alh. Presostat 3 pin, wersja z climatronicem. Nie załącza się wogóle sprężarka. Po diagnozie z poziomu panelu były dwa błędy: 510 i 318, chłodnica z dołu była uszkodzona, zmieniona na nową, szczelność sprawdzona, nabite i w tej kwesti jest ok, błąd 318 znikł ale dalej nic. Zacząłem szukać po tematach,...
To w takim razie: Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski
Mają się kręci oba wentylatory. Trzeba by sprawdzić czy czasem nie jest uszkodzony pierwszy bieg obu wentylatorów - to dość częsta usterka. Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze. Jeżeli wirnik kompresora się kręci na odpalonym silniku to powinien jakiś chłód z kratek lecieć. Sprawdź ręką węże idące do kompresora jaką mają temperaturę. Możliwe że kompresor...
Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad kupnem golfa jedynki. Oryginalnie siedzi tam 1.1 jak się nie mylę ale sprzedawca przebudowal zawieszenie i hamulce że samochód znieisie więcej jak 1.1 Samochód posiada 4 hamulce tarczowe, zawias od passata (rocznik?) I parę innych rzeczy. Sprzedawca miał w planach wsadzić 1.8 G60 (nowy kompresor, nowe tłoki, pierścienie...
Czołem, Potrzebuję pomocy kogoś kto się zna na climatronicu. Do mojego Golfa 4 1.6 16V BCB, dołożyłem sobie układ klimatyzacji climatronic. Na pozór wszystko wydaje się być ok, kabelki podpięte, wszystko się steruje itd. Nie mam jeszcze gazu w układzie, ale zanim pojadę nabić chciałem sprawdzić wszystko co możliwe. Sprawa rozbija się o zazbrojenie kompresora....
wspólczuję Ci bo to na prawdę będzie niełatwe znalezienie przyczyny. Ja miałem tak w audi 80 (bo to ten sam silnik tylko wzdłużnie ułożony), okazało sięze jakiś paproch wdarł siedo komory silnika i go pompa gdzieś zassała i podała w jeden z kanalików olejowych, kupa roboty, albo uszczelka pod głowicą gdzieś Ci cieknie. Ja przedmuchałem kanaliki olejowe...
ja wstawialem do Golfa II silnik od Audi A3 (www.syncro.friko.pl) i wiem ile jest z tym roboty, niechcialbym Cie zniechecac ale to pochlonie duuzo pracy i kasy. A co do samego silnika G60 to nie ma tam turbosprężarki tylko kompresor którego regeneracja kosztuje 4000zl, powodzenia
nie wiem nic o zaworze elektromagnetycznym sterujacym turbina ale wiem ze jest zawor elektromagnetyczny sterujacy bodajze cisnieniem doladowania - chyba kosztuje ok. 300-400 PLN i podczepione sa do niego 3 wezyki gumowe a umieszczony chyba jest na plycie po srodku mniej wiecej pod szyba - samemu mozna wymienic, jesli o ten zawor chodzi. Ale gdzies...
podlaczenie jest magiczne proste ;) Duze i male przewody sa w sumie tylko 2 ;) glowne z czego z chlodnicy idzie jeden do kompresora czyli w sumie masz 3 przewody Schemat identyczny jak golf 3 ;) nawet te same czesci ;) Przewody z G3 pasuja do Tolka notabene ;) Proponuje rysunek pogladowy ze strony 260-40 Kat ETKI lub strona www.vagcat.com
Nauczyć się, lub zrobić sobie dymiarkę. Można tez tak, że nagrzewasz silnik i odkurzaczem przez gardziel lub kompresorem wdmuchujesz powietrze, wodzisz dłonią wokół silnika, tak gdzie poczujesz wyraźny zefirek-tam jest nieszczelność.
Witam serdecznie - Mam prośbę związana z climatronick-iem Cały Panel mi działa poza podświetlaniem i temperaturą po lewej stronie.Nie załącza się kompresor klimy. Da się sterowac nawiewami ciepłem zimnem itp. Wertujac inne fora znalazłem informacje iż taki stan rzeczy wynikać może z podmienionego centralnego panela sterowania climatronikiem (J255) Po...
hehe no nieżle turbina napedzana elektrycznie, kiedyś o tym słyszałem ale to chyba kompresor czy cos w tym stylu co do turbiny napedzanej paskiem to zgadza sie to g40 z silnikiem 1,3 montowany w polo lub g60 z silnikiem 1,8 montowany w corado(silniki benzynowe). Co do twojego przypadku to w wezach jeszcze nigdy sie nie spotkalem zeby nie bylo oleju,...
Spróbuj kupić gdzieś na szrocie turbo od polo G40 razem z akcesoriami. W tych polówkach były montowane silniki 1.3 z turbo 105 KM. poszukaj jeszcze coś na ten temat w necie g40 to nie turbo tylko kompresor jak juz to nie warto montować g40 tylko g60 i nie do 1,3 bo kupa złomu i nie majakichkolwiek podstaw by coś podnosić moc a największy problem w...
daje jak z kompresora, jutro sprawdze dokładnie jakie jest cisnienie w kazdym razie jak włozył bym na miejsce mapsensor nie przykrecajac wkretow to chyba by go wypluło z otworu, najwyzej wkleje logi z vaga to moze mi cos panowie podpowiecie. Jesli chodzi o zawor N74 to jest ten co steruje gruszką w turbo? taki z białą głowiczką to załozyłem nowy, jak...
Tam dziala kilka czynnikow bezposrednio odpowiedzialnych za zalaczenie sprezarki lub wentylatorow. I nie mozesz pisac "wentylator od klimy" bo takowego nie ma, sa wentylatory chlodnicy i juz, oba dzialaja na rzecz silnika i klimatyzacji. Predkosc a raczej pozycja przełącznika o którym piszesz nie ma elektrycznego powiązania z układem elektrycznym klimatyzacji....
Wszystko już pozakładane sprawdzone. Czynnik nabity od kilku miesięcy działa jako ogrzewanie ciepło się zrobiło i klima by wypadało aby działała. Wyskakuje błąd: 01296 - czujnik temp wylotu sterownik jest z Passata reszta z golfa i tu prawdopodobnie tkwi problem i sedno sprawy 01206 sygnał zapłonu obrotów brak osprzętu Nie mam spiętego climatronica...
Opiszę dokładniej ,straciłem klucz do auta a miałem wlaną wodę w chłodnicy i przyszły mrozy i nie szło się dostać do auta żeby zmienić na płyn, jak już otwarłem auto odmroziłem silnik z lody ,przedmuchałem kompresorem wlałem płyn odpaliłem i jeździłem .Na drugi dzień zaczął klekotać i piszczeć ,ale nie odczuwam żeby stracił na mocy . Ciśnienie mierzone...
Ekspertem motoryzacyjnym nie jestem, ale wydaje mi sie że pomyliłeś się przynajmniej 1000 razy. Na 1kg paliwa potrzeba ok 15kg powietrza, to jest jakieś 12500 litrów powietrza. Zauważ też że jeśli auto ma pojemność skokową 1000cm^3 to 1 litr mieszanki powietrza z paliwem wciąga na 2obroty silnika (czterosuw), więc przy 4000obr/min potrzebuje 2000 litrów/min...
TSI to inna sprawa, jest tam kompresor i sprężarka gdzie efekt ''dziury'' jest pomijany. Jeśli silnik ciągnie normalnie a szarpnięcie następuje przy wysprzęglaniu to zwrócilbym uwage właśnie na ten element czy w sprzęgle powierzchnie cierne odbijają bądź nie ma tam ciał obcych
Jeśli posiadasz termometr elektroniczny zmierz jaka jest temp. przy wylocie z kratki po odpaleniu silnika i uruchomieniu klimy. Na tej podstawie można coś powiedzieć o poprawnym funkcjonowaniu tego układu. Widziałeś kupiony kompresor przed założeniem? Pytam ponieważ często handlarze częściami po zdjęciu kompresora z auta nie zabezpieczają (zatykają...
Witam Dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie bo szukam szukam i nie mogę zaleś czy podejdzie mi licznik od golfa 1?? z obrotomierzem ?? a co do skrzyni to właśnie nie wiem nie mam obrotomierza ale to mniejsza od kąt kupiłem auto to silnik mi gwizda tak jak bym miał kompresor gwizda nawet na postoju a jak dam gazu to jeszcze bardziej
Witam, wczoraj rozebrałem uszkodzony kompresor, taki mały jak na zdjęciach trochę wyżej i ku mojemu zdziwieniu jest całkiem solidnie zrobiony dlatego postanowiłem że spróbuję zrobić z niego silnik spalinowy. Ambitnie? Czy głupio? antwito cylinderek od VW masz jeszcze jakieś zdjęcia. A co do skoku to lepiej niech się to wszystko wolno kręci, przynajmniej...
Kompresor, przewody,czujnik ciśnienia 3 pinowy, kombajn nagrzewnicy ,sterownik wentylatorów z golfa 4 Instalacja została z silnika toledo 2.0 16v abf.
Witam, stworzyłem sprężarkę z silnika 1.6 golf, wydajność do 5 bar 1400l/min (nie mam jeszcze manometru do 8bar), ma pracować ciągle bez wyłączania po dobiciu ciśnienia, i mam pytanie co można zastosować do upuszczania powietrza gdy osiągnie określone ciśnienie, czy nadawał by się zawór bezpieczeństwa od zwykłego kompresora?
Sterownik silnika wymusil wylaczenie kompresora, ograniczone funkcjonowanie (blad niestaly). Gdzie to wyryles?
A dla silnika "AGU" ten schemat będzie taki sam? Bo AUQ z tego co wiem to ma 180 koni i inne turbo itd tak? Dla 1.8T AGU schemat będzie podobny. Nie ma całego układu SAI - na rys. na czerwono. W AUQ tzw.zimna strona turbosprężarki jest odrobinę większa. 180KM to zasługa software. ten silnik dla mnie to jest masakra, chyba już lepiej tfsi brać bez problemów...
M510 - silniczek obiegu wewnętrznego M500 - silnik wentylatora w nagrzewnicy R500 - opornica S512 - czujnik temp zewnętrznej (rozłącza poniżej 5 stopni) Y500 - kompresor klimatyzacji M18 - wentylatory na chłodnicy S501 - czujnik na chłodnicy A24 licznik B515 - czujnik ciśnienia klimy A54 - sterownik silnika Bez podłączenia 14/3 i 14/13 będzie działać
W samochodzie Ford Escort (1.6 16v) z 2000r po właczeniu klimatyzacji (tam była manualna) też mi siadał silnik na wolnych. Podczas jazdy po autostradzie czuć było szarpanie gdy kompresor się właczał.
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
Witam, u mnie problem polega tym, że nie chcą się załączyć wentylatory, golf 4 silnik apf climatronic 1,6 sr, na początku wentylatory wariowały, załączał się 2 bieg na 2s i wyłączał na 2s, okazało się, że walnięty był czujnik od klimy, po wymianie na nowy wszystko jak ręką odjął, po 2 miesiącach pojawił się problem taki, że wogole nie chcą się załączyć,...
Podepnę się pod temat. Pacjenci Golf IV oraz New Beetle , obie sztuki z rocznika 1999 i o kodzie motoru AQY. Klimatyzacje manualne. Obie osobiście podpiąłem pod stację TEXA i są po "serwisie" układu tj. 725 g czynnika , test szczelności wg stacji "ok". W obu przypadkach bezpieczniki także te na aku niewiarygodnie OK (dawno tak ładnych nie widziałem)...
Kolega wyżej widać, nie potrafi czytać ze zrozumieniem, gdzie napisałem że Fiatami i Fordami jeżdzą emeryci? Jest różnica Mondeo a Ford KA i jest różnica Fiat Panda i Bravo... Szybkiej jazdy 100 km/h po mieście nie skomentuje, natomiast jak ktoś nie wie jak jeździ auto z turbiną, np w obliczu włączania się do ruchu, płynnej jazdy i przyjemności z jazdy...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku. Zjawisko...
żadnego bmw. kup sobie jakieś audi 2.3 w quatro, albo civic 5 gen, z silnikiem b16, starczy tobie, albo zobacz golf2, w oglaszeniu jest pełno ładnych z silnikiem 1.8, lampami od mini, z glebowany, i z podtlenkiem. kompresorek eaton m62 sobie wlożysz i masz calkiem przyzwoite osiągi, części tanie, dużo części tuningowych, pomysły jeszcze ciekawsze a...
To kup sobie peugeota 206 1.4 hdi, spala ok 4-5l/100km na trasie lub słabszego zwykłego 1.9 diesla , trochę słabszy ale wiesz że jest bez turbo, comon rail i nic ci się nie popsuje, spalanie ok 6l/100km na trasie. Masz więc małe opłaty, niska eksploatacja a i blachy wytrzymają dłuszży czas bo mają podwójny ocynk-gwarancja producenta to 12 lat na perforację...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
A ja powiem tak albo coś obić porządnie albo wcale, a co za problem zrobić piec do wytopu stali czy kompresor bo na temat napędu elektrycznego się wypowiadał nie będę bo dla mnie jak niema silnika spalinowego to to nie jest pojazd jak czujesz za sobą benzynę i łapy masz w smarze to wiesz ze jedziesz pozatym tak to zdecydowanie wózek golfowy a nie buggy...
Witam Jestem ciekaw czy mieliscie kiedys przypadek, ze kupiliscie autko po atrakcyjnej cenie, a pozniej sie okazalo ze to byl totalny niewypal!!! Opowiem swoja historie: Rok temu natrafilem na vw golfa III z automatyczna skrzynia biegow, a ze jestem fanem automatow i golfa takiego jeszcze nie widzialem, nie mowiac o jezdzeniu, wiec go kupilem. Cena...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Kolega Kune widać że zapatrzony w markę, jeśli dla kogoś takiego nie ma znaczenia że ASO dobrze zna problemy TSI, że każdy mechanik odradza TSI, że w czasopismach, programach telewizyjnych tego typu benzyniaki są najgorszymi silnikami od 25 lat w grupie VW to nie ma o czym mówić. Miałem sporo aut VW, było audi 80, Golf III, teraz Golf IV, w pracy Audi...
A to juz pytanie na 2 godzinny wyklad wszystko zalezy od tego ile chcesz na ten cel przeznaczyc i jak czesto chcesz wykorzystywac pelna moc swojego autka. Jesli raz na jakis czas polecam podtlenek efektywnie i za relatywnie male pieniadze(tylko ze gaz kosztuje i jesli masz amiar scigac sie co swiatla z kazdym kto popadnie to odradzam). Jesli jestes...
A może poprostu siłownik pneumatyczny :) Kompresor powietrza od centralnego zamka np, od Mercedesa ( '84-'94r, np W124 - koszt ok 60-100zł), VW ( golf 3, 60-100zł)/ Posiada ona dwa tryby pracy, albo daje ciśnienie, albo podciśnienie. Jest o tyle łatwo, że montując siłownik pneumatyczny nie musisz się martwić o sterowanie silnikczka jak monitor juz wyjedzie...
W golfie IV to zapewne chodzi Ci o AHF lub ASV. Ja bym się nie pchał w coś takiego, za dużo problemów. Bez względu na to czy to jest z silnika DCI czy Di. Kup coś z rodziny gt1749V+ lub podczas regeneracji zamów stronę kompresora (zimną) od ASZ bo wirniki są te same co u Ciebie. No chyba że chcesz już iść na prawdę "szeroko" z modami to lista jest długa....
Pamiętam, wiem o tym. Kompresor z lancą i dokładnie wszystko wydmuchane a przed wkręceniem nowych świec było jeszcze umyte..;-) Jestem pedantem.. ;-) Świeca pierwsza to świeca od rozrządu, z resztą zgodnie z opisem na głowicy. Nie wiem czy jest odcinana pompa paliwa. Nie ja zakładałem ten gaz. taki wóz kupiłem, ale nie wydaje mi się. W mojej Pandzie...
Touran to taki golf rozciągnięty, Superb klasa wyżej Natomiast jedyny pewny wybór to silnik diesla ale to zalezy od przebiegów i gdzie jazda czy trasa czy miasto... te TSI w Touranie z 2012 są chyba doładowane turbo i kompresorem - kiepska opcja i mają chyba bodajże łańcuchowy rozrząd.
Witam, kupiłem za grosze sprawną sprężarkę od Scani knorr, sprężarka o numerach LP4844. Teraz mam kilka pytań może ktoś mi doradzi: -Jak rozwiązać smarowanie, czy pompa oleju od 1.9 TDI (np. golf 4) i zbiorniczek poniżej kompresora wystarczy (spływ)? -czy chłodzenie głowicy mogę zrobić grawitacyjnie? zbiorniczek nad głowicą i obieg grawitacyjny -jakie...
Dlaczego uważasz że nie mam pojęcia o problemie? Potrafisz uzasadnić? Miałem dawniej Golfa 3 TDI, wiedziałem dokładnie gdzie jaka część do czego służy, mógłbym silnik razem z pompą wtryskową, turbiną itd. rozkręcić na części i skręcić. Znam dokładnie zasady działania silników wysokoprężnych i benzynowych, różnice w ich zasilaniu, zasady pracy (jestem...
Tak można zastosować dowolny kompresor od aut grypy Vag od 2004 do 2014 co najmniej. Golf v, vi, toledo, Altea, octavia, passat b6 B7. Silnik benzynowy czy diesel 4 cylindry. Rozstaw taki sam.