Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Masz jakiś tester czy nic? Może być niskie ciśnienie czynnika, uszkodzony BSM ,BSI albo przerwany kabelek itd.
Nieszczelność na kompresorze a plyn to olej z kontrastem UV
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Witam Posiadam Audi A3 8L 2001 5 D LIFT ASZ z climatronic. Po sezonie zimowym nie załancza się kompresor sprężarki klimatyzacji. Dodam że od dłuższego czasu przez okres zimowy nie była ona w ogóle załanczana. Proszę o doradę gdzie zacząc szukać przyczyny ? Dziekuję
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/4276069100_1... Kondensator 25uF/450V. Proszę pamiętać że pracowała z gazem R407C. Pozdrawiam
kompresor klimy z edc ? o czym piszesz ... o sprężarce klimatyzacji czy o sprężarce powietrza ? zresztą ani jedno ani drugie nie jest sterowane z edc Faktycznie mój błąd. Sterowanie cewki kompresora Y114 idzie przewodem nr 23300 z panelu sterującego ogrzewaniem i klimatyzacją.
Agregat ten podczas pracy w instalacji "klimy" ma stałe smarowanie ( w czynniku chłodzącym ), natomiast wykorzystany jako sprężarka w kompresorze będzie pozbawiony smarowania i skutek do przewidzenia - zatarcie.
9477872 - Pierwsze uruchomienie sprężarki klimatyzacji. Wymagana adaptacja i poprawne kodowanie.
Uszkodzony zawór sterujący sprężarką. Normalna przypadłość. On jest sterowany PWM.
Przecież to zabytek, tam były sprężarki na sprzęgło, może pracować bez czynnika, przecież się nie załączy.
Co rozumiesz przez "odłączenie w pełnym obciążeniu"? Kick down, w pełnym bucie odłącza kompresor żeby nie zabierał koni z silnika
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Zakładając że koszty są identyczne, jest jakaś zaleta napędzania sprężarki falownikiem wektorowym?
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/29894-... http://naprawa-auta.wieszjak.pl/klimatyz...
No ale jak jest przyśrubowany do silnika to jaki będzie? Znasz takie pojęcie jak ciepłoprzewodność? Poza tym poczytaj też o przemianach izotermicznych (taka częściowo nastepuje w sprężarce) oraz tarciu.
W manualu to, co uwarunkowuje włączenie sprężarki to sygnał z czujnika ciśnienia gazu.Sprawdź czy obwód czujnika wskutek ciśnienia jest zamknięty.
W Lexia3/Diagbox jest opcja testu załączania sprężarki z tego, co pamiętam.
Glowne zrodlo halasu (najbardziej slyszalnym)w sprezarkach tlokowych to klekotenie na zaworze ssacym (cmokanie). Sadze ze moznaby to wyeliminowac zasilajac ja malutkim turbo zasilanym z innego silnika. Sprezarce tlokowej to nie zaszkodzi i nie zwiekszy obciazenia czesci. Daloby to zwiekszenie wydajnosci sprezarki i wyciszyloby klekotanie. Trzeba by...
Urządzenie oraz czynnik r22 powinny zostać poddane utylizacji. W grę wchodzi kompresor na r407c wyłącznie. Pozdrawiam
Najczęściej gniną kable przy wtyku sprężarki lub/i czujniku temperatury. Awarie samej sprężarki także się zdażają. Przy 0,5bar też się uruchomi, ale nie będzie chłodzenia.
Tak była taka akcja, dotyczyła po pierwsze megane II, po drugie silników 1.5 DCI. Po drugie dotyczyła również Scenic II oraz Clio RS oraz silników 2.0 , 1.4 , 1.6 ( benzyna ) oraz 1.9 dci oraz wymieniony 1.5 dci P0534 to najprawdopodobniej DF1070 obieg zimnego powietrza. Jest to zabezpieczenie układu przed zerwaniem paska akcesoriów na wskutek zablokowania...
Kolego kilka dni temu uszczelniałem właśnie u siebie v5. W sumie prosta sprawa, jutro albo pojutrze załaduję sprężarkę olejem, całość do auta i na sprawdzenie szczelności i nabicie. mam nadzieję,że będzie ok. a co do uszczelnień to sprawdź to: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Z...
Masz rację,mój błąd.Szerokość łożyska 20mm,najlepiej zmierz ile szerokości ma korbowód.Pisałem z pamięci.Najtaniej takie łożysko znalazłem na allegro 15zł+przes.W sklepie z łożyskami mieli takie od 50zł,pasują do sprężarek klimatyzacji
Podmieniłem w aucie sprężarkę. Na nową czy ze złomu ?, 6bar na HP wskazuje na to drugie pochodzenie kompresora
W Japończykach wentylator chłodnicy pracuje na pierwszym biegu od razu że startem kompresora klimatyzacji. Można wykorzystać prąd z cewki sprężarki klimatyzacji do włączenia przekaźnik wentylatora chłodnicy.
Myślałem o tym ale one są dosyć duże gabarytowo i dosyć hałaśliwe a chciałbym coś bardziej mobilnego i cichszego, coś wielkości sprężarki klimatyzacji, sprężarki kompresora.
Uszkodzone sprzęgło klimatyzacji. Przy tarta. Wymiana sprężarki na nową.
Wygląda mi to na silnik od kosiarki elektrycznej. Nie zmieniać nic tylko złożyć elektryczne sprzęgło od sprężarki klimatyzacji samochodowej. Silnik startuje bez obciążenia a kompresor (sprężarka) dołączany później.
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
czujnik zawsze jest wkręcony w rurkę aluminiową biegnącą do sprężarki tą grubą [niskiego ciśnienia,przy braku gazu nie włącz się sprężarka] zaś wysokiego jest w cienkiej rurce -ten daje rozkaz do wentylatora chłodnicy
Tu wszystko w porządku. Wypadało by sprawdzić ciśnienia LP (czy schodzi poniżej 3 bar) i czy te 8 bar na wysokim jest prawidłowe. Wygląda na to że sprężarka nie robi różnicy ciśnień (nie pompuje). Ale to potwierdzi pomiar ciśnienia w porcie LP. Wyprzedzając fakty czasem jest to sam zwór regulujący wydajność sprężarki (n280) albo sama sprężarka (jest...
Zeby sprawdzić musi być olej w sprężarce na sucho nie sprawdzisz. Tak sprężarka spręża powietrze palcem nie utrzymasz.
W parowniku może być olej tylko jakim cudem skoro taka ilość czynnika nie powinna spowodować jego migracji pozostanie w parowniku. Raczej piana olejowa mogła to wywołać z powody np. podlewania sprężarki cieczą. Jeśli uruchomileś sprężarkę bez oleju to słabo to widzę zależy jeszcze jak długo trwał ten proces.
Zatkany przewod ssący kompresora
Twój spec się nie mylił. Powinieneś mieć tam sprężarkę VALEO (VAL699088) i ona jest właśnie z klinem.
W Toyotach często stosowany jest układ odwracania obiegu, jest to zawór zamontowany przed skraplaczem i tam w jednym z przewodów zamontowana jest dysza rozprężna która ulega zatkaniu i dlatego niema obiegu czynnika chłodniczego ,a to powoduje wysokie ciśnienie skraplania i wysoką temperaturę przewodów od strony tłoczenia .Wyciąganie sprężarki nic CI...
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
po włączeniu klimy wentylatory chodzą, gdyby nie było gazu do nie chłodziła by po podaniu napięcia na kompresor.
Jeżeli nie ma czynnik to nie ma też napięcia. Nie pozwoli uruchomic kompresora
Tak, tylko gdzie ona się znajduje? :) Rozumiem, że kompresor to to samo co sprężarka klimatyzacji?
Dzięki. Trochę przeraża mnie cena. Brutto wychodzi prawie 2200zł. Do tego pewnie sterownik około 1000 zł. Jak policzę wszystko razem z robocizną to wyjdzie koło 4000 zł. Zastanawiam się czy tyle inwestować w starą klimatyzację. A czy tego typu kompresory się naprawia?
Witajcie, poszukuję schematu klimy. BSI wali błędem: "Sterownie sprężarki klimatyzacji. Niebezpieczeństwo: zwarcie z masą." Od BSM'a do kompresora nie ma żadnego zwarcia. Sprzęgło sprawne.
Wiecie może ile oleju idzie do sprężarki, a ile do układu w e90? Nie pytam o czynnik.
Te kompresory raczej sie nie psuja,pala sie tylko cewki.Przy zakupie trzeba sprawdzić stan oleju w kompresorze(czystosć).
Witam, czy problem został rozwiązany? Bo mam ten sam problem z załączeniem klimatyzacji po wymianie kompresora i nabiciu klimatyzacji w warsztacie — nie załącza się.
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Tam nie ma sprzęgła, to sprężarka z zaworem regulującym ciśnienie Jesteś pewien? Bo to zmienia postać rzeczy o 100%. W skrzynce bezpieczników pod maską jest bezpiecznik od sprzęgła sprężarki.
SEIKO SEIKI to sprężarka mocowana w ukłądach klimatyzacji niefabrycznych (dokładanych do samochodu) I to wcale nie jest taki dinozaur ale popularna spręzarka w takich układach
O właśnie, bo spor idzie w złą stronę, jaka by nie była klima, układ powinien być albo napełniony, albo będą problemy. Mniejsze lub większe. Błądzeniem jest, pisanie, że jeśli sprężarka ma sprzęgło mechaniczne, nie ulegnie uszkodzeniu. Ulegnie. Pogadajcie z ludźmi, którzy profesjonalnie regenerują kompresory.
Sprzęgło w sprężarce klimatyzacji do wymiany.
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Dodaje zdjęcie tego bezpiecznika, udało mi się załączyć klimatyzację po podaniu napiecia na pin 10 na wtyczce sterownika wentylatorów, także kompresor jest sprawny.
Odnalezc przekaznik sprzegla kompresora,zmostkowac.Jesli kompresor nie pracuje to do servisu klimy na sprawdzenie ilosci czynnika.Poza tym skan systemu,czujnik cisnienia i temperatury w ukladzie klimy podaje sygnal do komputera silnika.Komputer pozwala lub nie zalaczyc kompresor. Jak wlaczysz przycisk klimy to wlacza sie wentylator chlodnicy?
sprawdź też czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji jeżeli jest uszkodzony lub jest uszkodzona wiązka do niego to kompresora nie załączy
Zacznijmy od tego czy jest tam w ogóle magnes czy nie ma?? Mi się wydaje że tam jest bezzprzęgłowa sprężarka. Spójrz czy wał sprężarki (środek kółka) się w ogóle kręci? Dodano po 2 Jak tam nie ma sprzęgła to do sprawdzenia czujnik klimatyzacji i zawór regulacyjny kompresora ewentualna wymiana tych elementów. Sprawdź jeszcze wcześniej czy prąd dochodzi...
Witam. może ma ktoś rozpiskę wyprowadzeń sterownika silnika albo na który pin przychodzi info i klimatyzacji i z którego pinu wychodzi info do skrzynki bezpieczników aby załączyć kompresor klimatyzacji.
(at)khoam w Warszawie faktycznie, system nie rozpoznaje żółtych pasów (w sumie często sam mam problem z interpretacją co autor miał na myśli) więc działa tak sobie. U mnie załącza się powyżej 70km/h więc w Warszawie zazwyczaj z nim nie obcuję, po za WWA na trasach za to wygodna sprawa (przynajmniej w moim przypadku gdy sam powraca na tor ruchu). (at)fredw...
https://obrazki.elektroda.pl/1350425600_... Zacznij od pierwszego schematu, bo dalej są tylko CAN-interfejsy od panelu AC do BSI, od BSI do PSF. W PSF jeszcze jest przekaźnik kompresora, ale cała płyta zalana hermetykiem.
Jak się upierasz z tą jazda na rowerze to coś Ci podpowiem. Silnik bez zakucia powinien wytrzymać około do 170KM. Taki home-made z kompresorem to zamontowanie go na stelażu od sprężarki klimatyzacji kompresor od mercedesa bodajże najpopularniejszy M45, jeżeli chodzi o turbinę (D-seria) ładują kolektory wydechowe od d15z1(łatwo dopasować do niego turbo)...
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Uczepiłeś się napięcia na cewce przekaźnika. A sprawdziłeś, czy jest napięcie na stykach roboczych? Może przekaźnik jest sprawny, tylko nie ma czego podać na sprzęgło sprężarki.
Na tym przewodzie który powinien być masą pojawia się +12v mierzone miernikiem czy pojawia się napięcie które potrafi zapalić żarówkę 21W . :?: Ja bym sobie określił przy pomocy żarówki 21W podłączonej do masy na którym przewodzie na pewno pojawia się prąd służący do zapięcia sprzęgła. Na drugim przewodzie w takim razie musi być masa . :D Jeśli żarówka...
Sprzęgło sprężarki. Jest ono załączane elektrycznie.
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Nasadka 8mm i kręcisz ośką sprężarki (najlepiej udarem), koło sobie jakoś zablokuj
A ja pozwolę sobie dopytać, jaki olej chce nasz kolega tam wpuścić? Interesował mnie ten temat niedawno - w takim kompresorze fabrycznie jest olej PVE (FVC68D), który jest baardzo drogi (chyba koło 500zł/litr) i chyba nie aż tak chętny na zawilgocenie (nieusuwalne próżnią), jak POE
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Jest jeszcze blokach pomiarowych status włączenia/wyłączenia sprężarki.
Sprawdź styki przekaźnik sprzęgła sprężarki może jest tam jakiś problem, ewentualnie zmień przekaźnik
Witam zbudowałem kompresor na bazie sprężarki klimatyzacji FK 40 wykorzystywanych w autobusach czterocylindrowa V 465cm3. Silnik do napędu 4kw 2900 obr/min obroty kompresora 1500obr/min. Wydajność szacuje na ok 550/600l/min. Zbiornik 300l z hydroforu i tu pojawia się pytanie odnośnie tego zbiornika na tabliczce znamionowej ma max 6bar ja go "przetestowałem"...
Daj, napięcie bezpośrednio na kompresor 12 V. Sprawdź masę sprężarki.
Łożysko kompresora, kompresor, napinacz/rolka jeśli klima jest na osobnym pasku. Możliwe, że coś niedrożne w samym układzie, nie ma obiegu, ale wtedy czujnik ciśnienia powinien odłączyć sprężarkę.
Zmierzyłem przewody wychodzące ze sprężarki i mam 0,00 Ohm. Naprawde ? To już bezpiecznik kompresora by się spalił. Sprawdź przez szeregowe podłączenie żarówki 12V/21W . Jeżeli zaświeci, po załączeniu się klimatyzacji - zacięte (mechanicznie) elektrosprzęgło.
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
Przyczyną zamieszania okazał sie zawór rozprężny umieszczony w złączu śrubowym jest zapchany opiłkami, sprężarka do wymiany czy płukanie układu?! :( Jedno i drugie, opiłki mogą pochodzić tylko ze zmielonego kompresora,
W tym samochodzie nie ma sprzęgła kompresora klimatyzacji. Jest to rozwiązane w inny sposób i tam należy szukać przyczyny.
Miałem identycznie w swoim getzie. Przyczyną było łożysko na sprężarce.
Kiedyś w Toyocie yaris miałem usterkę TZR, uszkodzenie membrany spowodowało całkowitą blokadę obiegu czynnika, kompresor zamykał manometr HP na stacji, a jest wyskalowany do 35bar, silnik w samochodzie prawie gasł (jakieś 0,9 czy 1l pojemności benzyna). Na Twoim miejscu poeksperymentował bym z jakimś kompresorem z Forda, są tam montowane sprężarki scroll,...
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Po numerze oryginału 1K0 820 803 N w różnych katalogach można dobrać sprężarkę kilku firm (np. ogólnodostępny e-katalog IC). Pasujący po śrubkach niekoniecznie .Wybór marki to kwestia indywidualna, w grupie montowane są Denso, Sanden, Mahle, ja zakładałem też Nissens. Są też marki własne hurtowni np. po regeneracji. Jak naprawa ma być zrobiona dobrze...
już fakt że być może trzeba odessać czynnik z klimatyzacji. Jeżeli się uprzesz to pomożemy, Układ napełniony jest 1234YF więc jakiego finału oczekujesz ? Poza tym to klima z zaworem proporcjonalnym, już B6 taką miały i wyłaczenie nie odłącza napędu sprężarki tylko daje czynnik na przelew.
O to daleko odemnie a z tego opisu wynika ze zawor z tyłu kompresora raczej do wymiany, jezeli po załaczeniu klimy jest napiecie na wtyczce zaworu, a klima i tak nie załacza kompresora.
Witam Sprzęgło kompresora masz dobre (jego zadaniem jest załączanie i rozłączanie kompresora), wymień łożysko które jest w tym kole, jak klima jest włączona chodzi sprężarka, jak klimę wyłączysz pompa się zatrzymuje a koło obraca się na tym łożysku
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Jeśli nie wypłuczesz układu i nie wymienisz osuszacza oraz dyszy dławiącej ,bo zaworu rozprężnego w tym passacie nie ma to masz powtórkę z rozrywki po paru minutach pracy na nowej sprężarce .
Nie nic nie podpowiada bo jak napisałeś klima nie działa. Co może dolega klimie? Proszę bardzo podstawowe awarie w twoim przypadku. 1 wyciek gazu 2 zapchany układ chłodniczy 3 zawór rewersyjny zablokowany w pozycji środkowej 4 uszkodzona sprężarka mimo że pracuje nie tłoczy
Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2. Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD.
Witam Elektrit wiem że to już stary temat ale akurat mam podobne przejścia z takim Partnerem i nie moge dojść który to przekaźnik załącza zasilanie do sprężarki . Pamiętasz może ?
Nie da się stwierdzić po jakim czasie wszystko zależy od wydajności sprężarki włączasz klimatyzacje zaczyna pracować i za chwilę załącza went jeśli nie sprężarka staje aby nie doszło do uszkodzenia układu
Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
Dzień dobry, mam do wymiany zawór sprężarki klimatyzacji. Moja sprężarka to Sanden PXC16 NR.P31315453 Z tego co widzę występują dwa typy tego zaworu. Zanim zdemontuję kompresor... proszę o pomoc w zweryfikowaniu jaki typ zaworu będzie odpowiedni do mojego modelu. Volvo XC60 2010r. 2.4D5D 205KM Pozdrawiam Artur
Jeśli posiadasz termometr elektroniczny zmierz jaka jest temp. przy wylocie z kratki po odpaleniu silnika i uruchomieniu klimy. Na tej podstawie można coś powiedzieć o poprawnym funkcjonowaniu tego układu. Widziałeś kupiony kompresor przed założeniem? Pytam ponieważ często handlarze częściami po zdjęciu kompresora z auta nie zabezpieczają (zatykają...
Faktycznie nie ma elektromagnesu, cóż tu moja wiedza się kończy. Zostaje jako podejrzany sam kompresor.
Wiem, że trzeba uszczelnić. Po prostu założę nowy, ale jak mogę sprawdzić czy działa sprężarka.
Trzeba sprawdzić skąd dokładnie jest wyciek. I czy w oleju z sprężarki nie widać śladu opiłków aluminium! Wtedy albo uszczelnianie albo regeneracja kompresora.
Problem rozwiązany przewody zasilające kompresor
Jak rozwiązałes problem. ???Mam ten sam przypadek klima się nie włącza, dopiero jak ruszę wtyczka to sprężarka startuje....
Wygląda na to, że nie będziesz miał sterowania zaworem od przepływu czynnika który siedzi w tej drugiej sprężarce.
Pomaranczowy idzie do przekaźników przez bezpiecznik f13 10 amper, czarny do 31 EP2 masa. Oczywiscie mowimy o sprzegle sprężarki.
sprężarki klimatyzacji kompresor klimatyzacji łożysko sprężarki klimatyzacji
uszkodzenie martwa płyta spawarka wywala korki instrukcja salus 091fl
Samsung – ustawienia tunera DVB-T2, DVB-S2, DVB-C w telewizorach Smart TV Volvo V40 1.8 benzyna – błąd P0351, cewka zapłonowa A, objawy i diagnostyka