Taka mała uwaga -sprawdź czy dla tego konkretnie modelu na pewno ma być 1450g czynnika. Ja spotkałem się w zeszłym tygodniu z 2 sztukami R serii i na obydwu była fabryczna naklejka R134a 1235g. I w obydwu przypadkach nabijałem 1235g pomimo tego, że katalog jak i stacja Bosch podawała 1450g.
Co by się nie rozpisywać. https://m.youtube.com/watch?v=6kPLAOATGR...
Gdzie wycieka ten olej? Z pod rurki czy obudowy?
Uszkodzone będzie miało jakieś luzy?? Jeśli to taka konstrukcja z jaką się spotkałem to tak, w uszkodzonej będzie wyraźnie odczuwalny luz między sprzęgłem a kołem pasowym.
Moze uszkodzil prz zakladaniu(znam to)
Najczęściej gniną kable przy wtyku sprężarki lub/i czujniku temperatury. Awarie samej sprężarki także się zdażają. Przy 0,5bar też się uruchomi, ale nie będzie chłodzenia.
No ale jak jest przyśrubowany do silnika to jaki będzie? Znasz takie pojęcie jak ciepłoprzewodność? Poza tym poczytaj też o przemianach izotermicznych (taka częściowo nastepuje w sprężarce) oraz tarciu.
Łożysko pewnie NACHI, 35x55x20 sprawdzić możesz odkręcając sprzęgiełko. Jaki numer nie pamiętam. „sanden” SD5H09, SD7H13, SD7H15, SD7V16. Zielona nalepka. Jeśli nie masz doświadczenia, to kup gotowe z kołem.
Skraplacz ma nr: 1J0 820 413 D Osuszacz: 1J0 820 191 D
znalazłem rozwiązanie.Po przejrzeniu zdjęć na alle.... znalazłem interesujące mnie zdjęcie.Plus od strony zatrzasku(kabel żółto niebieski)Dziękuję za zainteresowanie tematem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Wał jest połączony z tarczą sprzęgła.. Kompresor masz uszkodzony i nie ma opcji naprawy bez demontażu.
Twój spec się nie mylił. Powinieneś mieć tam sprężarkę VALEO (VAL699088) i ona jest właśnie z klinem.
Powinno pomóc ;).
2 pin w kostce 12 i 12 pin w kostce 16 ta z mniejszymi pinami, ale gdzieś jest wtyczka łącząca wiązka silnika i wiązka klimatronica i w niej jest te połączenie.
Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
Zobacz tu [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... U Ciebie jest praktycznie identyczny układ, zaworem steruje (pwm) panel klimatronika
Wstaw równolegle z zasilaniem zaworu, diodę. Oczywiście zaporowo. To powinno zgasić impuls widoczny na foto. Dodano po 47 Podobnie mają zapiętą diodę niektóre przekaźniki.
musisz sprawdzic czy masz gas w ukladzie bo jak niema to czujnik cisnienia nie zalaczy kompresora zobacz czy niemasz wycieku na przewodzie od kompresora bo to jest naczeszcza przyczyna musi byc tlusty od oleju to w tedy jest do wymiany pozdrawiam
Zacznijmy od tego czy jest tam w ogóle magnes czy nie ma?? Mi się wydaje że tam jest bezzprzęgłowa sprężarka. Spójrz czy wał sprężarki (środek kółka) się w ogóle kręci? Dodano po 2 Jak tam nie ma sprzęgła to do sprawdzenia czujnik klimatyzacji i zawór regulacyjny kompresora ewentualna wymiana tych elementów. Sprawdź jeszcze wcześniej czy prąd dochodzi...
Będziesz musiał jechać do tych podejrzanych naciągaczy niestety, bo sam bez narzędzi i specyficznej wiedzy w tym zakresie nie zrobisz nic. Pompowanie powietrza do układu, nawet pustego, jest szczytem głupoty- tym sposobem aplikujesz wilgoć do oleju kompresora- który musi zostać wymieniony (olej). Szczelność sprawdza się suchym azotem. Im szybciej wymienisz...
Ogólnie, to musi być czynnik, i odpowiednie wartości ciśnienia i temperatury. http://www.autogenius.info/pl/ford-ka-mk... T05 ma opis ?
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
Schematy są do znalezienia w necie / wyguglania. Ogólnie to idą 2 przewody między modułem wiatrakowym a silnikiem. Ale tam chyba jakaś komunikacja cyfrowa idzie, w sumie nie patrzałem nigdy oscyloskopem. Najlepiej to podłączyć się z diagnozą i patrzeć co w wartościach bieżących widać. Do celów amatorskich ABCOM załatwia sprawa - prosty interfejs + soft...
Kolego wentylatory
nie czepiam się ciśnienia ,bo nie mam zasilania na sprężarkę,w momencie załączenia powinien załapać elektromagnes i powinien się kręcić razem z kompresorem a on stoi w miejscu To sie czepnij! W 95 przypadkach na 100 powodem niedzialania sprezarki jest brak gazu. Przepraszam za ton, ale zaczynaja sie mnozyc na tym forum tematy klimy i wszyscy szukaja...
Nie wiem jak w seacie ale w golfie jest na podszybiu. Jak jest uszkodzony klima nie ruszy. Czujnik przegrzania (na wężu wodnym też )-sprawdz. Na pw schemat.
Witam Sprzęgło kompresora masz dobre (jego zadaniem jest załączanie i rozłączanie kompresora), wymień łożysko które jest w tym kole, jak klima jest włączona chodzi sprężarka, jak klimę wyłączysz pompa się zatrzymuje a koło obraca się na tym łożysku
W Toyotach często stosowany jest układ odwracania obiegu, jest to zawór zamontowany przed skraplaczem i tam w jednym z przewodów zamontowana jest dysza rozprężna która ulega zatkaniu i dlatego niema obiegu czynnika chłodniczego ,a to powoduje wysokie ciśnienie skraplania i wysoką temperaturę przewodów od strony tłoczenia .Wyciąganie sprężarki nic CI...
Te przewody to dodatkowe zasilanie do wykorzystania przez klienta . musisz podłączyć komputer i sprawdzić przyczynę , tam kolego masz klimatronik.
Czy to normalne, że się tak nagrzewa? Może być dobrze gorący ale parzyć w żadnym wypadku.
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Zeby sprawdzić musi być olej w sprężarce na sucho nie sprawdzisz. Tak sprężarka spręża powietrze palcem nie utrzymasz.
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Sprzęgło kompresora klimatyzacji, mam mieszane uczucia co do wymiany części której nie znasz.
Olej musisz uzupełnić do stanu minimalnego we wzierniku. Napełniacz układ czynnikiem najlepiej stacją odzysku wrzucić na skraplacz nominapną ilość i uruchomić. Lub napełnić cieczą układ na stronę skraplacza po uruchomieniu dopełniać małymi dawkami cieczy na linie ssącą.Mała ilość oleju może swiadzczyć że czynnik wyemigrował do układu lub odzyskałeś...
Wymieniałem kompresor bez czyszczenia układu i działało, tym bardziej że problem jest z wyciekiem. Naturalnie dla świętego spokoju warto by było oczyścić cały układ.
Pytałem już nawet fachowców od regeneracji sprężarek i nikt nie wie jak w tym typie sprężarek zdjąć sprzęgło Kogo pytałeś ? Przecież to jest sprzęgło jak każde inne, jest wieloklin na wale i śrubka lub nakrętka mocująca. Ja robię tak i zawsze się ściąga - odkręcasz centralną śrubkę lub nakrętkę. Delikatnie obstukujesz młotkiem tarczkę dociskową (nigdy...
Tam jest prawy gwint ? Jak zablokuje koło to ośką w prawo czy w lewo kręcić ?
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Kiedyś w Toyocie yaris miałem usterkę TZR, uszkodzenie membrany spowodowało całkowitą blokadę obiegu czynnika, kompresor zamykał manometr HP na stacji, a jest wyskalowany do 35bar, silnik w samochodzie prawie gasł (jakieś 0,9 czy 1l pojemności benzyna). Na Twoim miejscu poeksperymentował bym z jakimś kompresorem z Forda, są tam montowane sprężarki scroll,...
Siemka, może ktoś podesłać zdjęcie, na jakie śruby jest montowany kompresor klimatyzacji w Peugeot Partner 2.0 HDi RHY 90 KM?
Szukam sterowania przekaźnika kompresora klimatyzacji Nissan Juke f15 2014 r. Nie było w nim klimatyzacji i ja dołączyłem wszystko działa tylko brakuje sterowania na ten przekaźnik. Na schematach nie mogę tego znaleźć. Jak by ktoś wiedział to proszę o pomoc AI: Czy zauważyłeś jakieś komunikaty o błędach lub objawy, które mogą wskazywać, dlaczego sterowanie...
Zakładając że koszty są identyczne, jest jakaś zaleta napędzania sprężarki falownikiem wektorowym?
Hej, Mam nieszczelny kompresor klimatyzacji, ucieka przez rozszczelnienie na obudowie. Uszkodzenie powstało przy próbie azotowej 15barów, której ofiarą też padł też przewód łączące kompresor ze skraplaczem, rozerwało go, po wymianie przewodu okazało się że powstała nieszczelność na kompresorze, od testu kompresor nie pracował już więcej. Myślę o tym,...
Pozostał jeszcze czujnik temperatury parownika.
Czyli nawet jeśli opornica uszkodzona klimatyzacja powinna się załączyć? Sprawdziłem od samego czujnika do ECU. Na chwilę obecną błąd zniknął pozostał tylko ten p0693. Kompresor wciąż się nie załącza
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/29894-... http://naprawa-auta.wieszjak.pl/klimatyz...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Często padają skrzynki bezpieczników pod maską (bsm) to tłumaczyło by brak błędów i niskie napięcie na ten kompresor. Jeśli masz możliwość podmień. Sprawdź błędy i parametry w bsi to właśnie bsi zezwala na start klimatyzacji.
Który rok produkcji tego auta?
Cześć, przychodzę do Was z problemem z klimatyzacją w Octavii 1 z 1999 roku. Nie włącza się kompresor, napięcie na przekaźniku wynosi 12V, ale z niego dalej nie idzie. Wymieniłem go i dalej nic. Czujnik ciśnienia jest dobry, kostki dobre, przejścia są. W czym tu może tkwić problem?
Oto jak z prostego pomiaru przekaźnika zrobić problem. Poziom tematu sięgnął dna.
Po paru tygodniach jazdy padł mi kompresor. Bez freonu będzie chodzić Dziwne by było, jak by auto z 2012 roku z kompresorem sterowanym elektromagnetycznie, nie miało czujnika ciśnienia na systemie klimatyzacji i pozwoliło na zatarcie sprężarki... Po paru tygodniach jazdy padł mi kompresor. Ale skąd wiesz, skoro nie było gazu? Stanął i zerwało mu to...
Masz konfigurację w USM na kompresor z zaworem, zrób fotę kompresora w aucie i wrzuć na forum
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Witam, Golf mk4 1998 rok, klimatyzacja manualna, 1.9 ALH. W zeszłym roku wszystko działało prawidłowo, pod koniec lata układ się rozszczelnił a czynnik uciekł. Przez zimę nie decydowałem się na naprawę. W chwili obecnej wymieniłem uszkodzone uszczelki, a układ został nabity na nowo. (czynnik r134a 800g). Problem w tym, że kompresor włącza się jedynie...
Sterowanie na kompresor nie idzie przez przekaźnik tylko z EDC.
dzień dobry proszę o informacje gdzie jest umiejscowiony kompresor w VW Phaeton (2008 ) z góry dziękuje Jaki kompresor (klimatyzacja, doładowanie, pompowanie zawieszenia, awaryjne pompowanie kół, ...) ? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady...
Czyli rozumiem że kupując tej firmy chwilę na nim kompresor opracuje bez problemu? Dodano po 1 A jeszcze jedno. NSK, SKF, SNR. Z tych 3 firm jest jakaś przodujaca czy wszystko to samo. A może jest jakaś inna godna polecenia firma do tego mojego kompresora.
Nie rozwiązałem tematu, bo to nie było u mnie w warsztacie i nie miałem ze sobą narzędzi ani też czasu się zagłębić.
Sprawdź styki przekaźnik sprzęgła sprężarki może jest tam jakiś problem, ewentualnie zmień przekaźnik
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
Jeżeli dobrze pamiętam to jak jest przepustnica z przodu i rura dolotowa plastikowa idze w dół to ta rura dolotowa na wysokości kompresora klimatyzacji będzie czujnik z kostka 4 pin https://obrazki.elektroda.pl/7552933300_... Dodano po 1 Lepiej od dołu to zróbic ale miejsce nie powala...
Katalog on-line [url=http://www.denso-am.pl/e-katalog/]D... Kompresory klimatyzacji, pompy wspomagania, elektryka...
Witam. Astra G 1.7DTI isuzu, klimatyzacja nienabita, po uruchomieniu silnika słychać piski prawdopodobnie ze sprzęgła kompresora. Czasami słychać a czasami nie, przy wyższych obrotach potrafi coś zazgrzytać i widzę, że tarcza czasami potrafi się bardzo wolno obracać. Pytanie - czy tarcza sprzęgła kompresora jest zabrudzona lub podkładka dystansująca...
Wymieniłem cewkę. Klimatyzacja ożyła. Problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany . Przyczyną był moduł sterujący klimatyzacją i wiatrakami
Co może być przyczyną jeżeli z kompresora klimatyzacji wydobywa się piszczenie jakby jakaś guma obcierała .Gdy klimatyzacja jest załączona w tedy pisku nie ma. Pasek nowy koła nie uszkodzone
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Wymiana uszczelnienia może skończyć się tak samo jak wcześniej. Problemem nie musi być samo uszczelnienie a zużyta i/lub skrzywiona oś sprężarki lub skrzywiony,zwichrowany dekiel. Jeżeli na wale sprężarki są "wżery" lub wał nie pracuje współosiowo to żadna wymiana uszczelnień nie zapobiegnie ucieczce czynnika.
Olej PAG46, próba szczelności na azocie i nabicie. Inaczej nie sprawdzisz czy zawór pracuje (na azocie podessie się prawie zawsze, tak że trudno wyczuć czy działa poprawnie) bądź dobrej myśli, z tego co w firmie robimy to około 20% pada, więc masz 80% szans na sukces :). Poza tym w tym typie kompresora takie objawy nie tyko uszkodzony zawór daje, Jeżeli...
Podaj do kompresora napięcie 12V (ale osobnymi przewodami i w odpowiednim miejscu) powinieneś usłyszeć "kliknięcie", sprawdzisz w ten sposób czy elektromagnes działa. Potem to pozostaje szukanie uszkodzonego przewodu. Co do komputera to powinno wykazać że otwarty lub zwarty obwód kompresora klimatyzacji. Link do książki sam naprawiam jest tam schemat...
Ile czynnika, ważony czy tylko na oko. To też daje taki objaw. Do sprawdzenia styki w presostacie pod które podpięte. Wystarczy wypiąć przewody.
Jak rozwiązałes problem. ???Mam ten sam przypadek klima się nie włącza, dopiero jak ruszę wtyczka to sprężarka startuje....
Witam auto to Touareg 3.2 VR6 2003 rok a problem polega na tym że nie mam sterowania sprężarką klimatyzacji ktoś wyciął instalację elektryczną od sprężarki klimatyzacji . Wiem że tam sprężarka jest sterowana masą a moje pytanie brzmi skąd wziąć sterowanie bardzo będę wdzięczny za podpowiedzi pozdrawiam
To jest alternator na zwykłym kole pasowym , auto jest z 2007r
Wystarczyło zrobić adaptacje czasu pracy kompresora
Kolego jak ci wentylator pracuje na 1 biegu i ukłąd sprawny to ci nic nie rozwali.
Ale to nie silnik tylko cewka kompresora klimatyzacji samochodowej ktora sluzy jako elaktromagnes podłączona luzem odwrotnie do akumulatora
Witam Elektrit wiem że to już stary temat ale akurat mam podobne przejścia z takim Partnerem i nie moge dojść który to przekaźnik załącza zasilanie do sprężarki . Pamiętasz może ?
Sprawdź zasilanie na cewkę kompresora probówką żarówkową
Na tym przewodzie który powinien być masą pojawia się +12v mierzone miernikiem czy pojawia się napięcie które potrafi zapalić żarówkę 21W . :?: Ja bym sobie określił przy pomocy żarówki 21W podłączonej do masy na którym przewodzie na pewno pojawia się prąd służący do zapięcia sprzęgła. Na drugim przewodzie w takim razie musi być masa . :D Jeśli żarówka...
No za ta podpowiedz to chyba zgłoszę do moderatora żeby przydzielił ci druga gwiazdkę bo oświeciłeś mnie. Podstawą forum jest pomaganie sobie w sprawach w których dany użytkownik nie ma pojęcia bo gdyby miał to by nie pisał postu. Na przyszłość daruj sobie taki odpowiedzi bo tylko zaśmiecają posty i marnują mój czas na odpisywanie i innych którzy w...
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
Witam,uszkodzona opornica .
Witam' Mam już drugi przkeźnik i stary też poprawiłem wg. nowego. Sprawdziłem wszystko co da się sprawdzić odnośnie klimatyzacji. Jedyna rzecz jaka nie działa to komputer nie daje masy na przekaźnik załączający na którym jest już 12V. Komputer dostaje odpowiednie wartości na innych pinach odnośnie klimatyzacji. Na owym nieszczęsnym pinie jest +12 z...
Hej. Z tego co pamiętam w 106 kompresor jest zasilany bezpośrednio z modułu klimatyzacji/ ogrzewania (ECU ATC) za pośrednictwem przewodu o numerze 5055.
ze sprężarką pewnie wszystko jest ok - najprawdopodobniej presostat (steruje pracą sprzęgła sprężarki) włącza i wyłącza sprzęgło. Kwestia tylko dlaczego. Może masz za mało czynnika w układzie lub niedrożność lub po prostu jest zbyt zimno na zewnatrz.
Nie jest to jednoznaczne. Wentylator startuje jak ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrasta. W jednych pojazdach zaraz po uruchomieniu kompresora w innych po uzyskaniu odpowiedniego cisnienia.
Witam panowie.Pacjent to seat toledo 2006r 1,9 tdi pd.Problem z klimatyzacją. Otóż za małe napięcie idzie na kompresor. Po włączeniu klimatyzacji jest około 9 wolt i sprężarka nie startuje.Ciśnienie w układzie jest i komputer pokazuje ponad 4 bary temperatury wszystkie zgodne.Może ma ktoś schemat do tego modelu ewentualnie jakiś pomysł
Zapomniałem o tym właśnie dopisać.
Dzień dobry, Potrzebuję pomocy w zakupie kompresora klimatyzacji do mojej wersji samochodu. Czy może znacie Państwo nr tej części (nie mam tabliczki na kompresorze) Tak jak pisałem wcześniej posiadam amerykańską wersję samochodu SUZUKI SX4, silnik 2.0 benzyna, 4 x 4, 101 kW Za wszelkie podpowiedzi jak sobie z problemem poradzić będę wdzięczny. Pozdrawiam,...
Dziękuje za odpowiedzi Tylko że układu nie uszczelniali bo powiedzieli że po sprawdzeniu układ jest szczelny A jednak jest gdzieś mała nieszczelność bo gaz uciekł nabicie wytrzymało na pół roku Samochód nie jest zajechany ma pewne przejechane 128 000 km Możliwe jest że skraplacz też jest do wymiany
Mam pytanko,jaki jest moment dokrecania (rozebralem go na czesci)jest jusz gotowy tylko nie wiem jak mocno dociagnac obudowy
Przekaźnik jest sprawny, zamieniony miejscami działa w obwodzie kompresora klimatyzacji. Ps. To też była jedna z pierwszych czynności, które wykonałem. Błąd siedzi w układzie silnika, w skrzyni nie ma błędów.
Chodzi o to że montując nowy kompresor aby mieć na niego gwarancję trzeba wypłukać układ klimatyzacji. Nie da się wypłukać chłodnicy i parownika stąd koszty. Generalnie jak nie chcesz inwestycji kup używaną sprężarka klimatyzacji, wymień osuszacz i ten nowszą sprężarka klimatyzacji poproś aby nalać 150-200 ml oleju pag. Będzie działać jak będziesz miał...
kompresory dźwięku kompresory domowe kompresory kupczyk
przekrój kabla tabela schemat ogranicznika prądu inwerter naprawa
Zbyt wysokie ciśnienie w naczyniu przeponowym - przyczyny i rozwiązania Objawy uszkodzonego reduktora gazu w kuchence