Mam :P http://obrazki.elektroda.net/29_12786289... No więc kolego masz Tylko linię K i zasilanie i masę czyli 3 kable ci starczą o rozpiskę pinów napisz na PW do mnie P.S W dokumentacji KTS-a to jest :P
Pati popatrz na wiadomość pw pozdrawiam
To niech cie nerwy nie biora askoro sprinter zarabia to zaprowadz gdzies do kumatego faceta i będzie najszybciej bo masz kase przeciez,sam i tak nic niezdzialasz jak jesteś użytkownikiem. Proszę sprawdzić linie komunikacyjna do samego ecu czy jest ok. Z drugiej strony powiedz czy to niebyl jakiś anglik i masz gniazdo diag odwrócone bo dużo takich spronterow...
Musisz podłączyć pod dobry komputer diagnostyczny i wszystko będziesz wiedział. Mercedes odcina zasilanie czujników gdy wykryje niesprawność. Jeden niesprawny czujnik wyłącza cały układ.
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
czy komputer 1. My ciebie również witamy! 2. Zdania zaczynamy od wielkiej litery. 3. Jaki komputer??? Bo w aucie jest ich kilkanaście! Mercedes A160 Co to jest "Mercedes A160"??? Zobacz sobie ile ich jest! https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... Ponad ćwierć wieku w produkcji! Tobie się nawet nie chciało napisać jaki to rocznik - nie mówiąc...
Przygotowanie klucza systemu FBS3 polega na wprowadzeniu do jego pamięci 200 tysięcy jednorazowych kodów. Komputer SD nie ma takiej możliwości. Tylko specjalna maszynka do programowania kluczy. Dlatego czystego klucza nie dostaniesz w sieci ASO Mercedes. Tak to wygląda oficjalnie.
VIN podam jak dzisiaj klient podjedzie tak dla swojej i waszej wiedzy. ALE wielkie dzięki dla kolegi T.I.R. za opis naprawy POLECAM zastosowałem porady i po 1roboczogodzinie pneumatyka ożyła A to ten post: :D CYTAT " Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop...
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Chciałem zresetować komputer poprzez odłączenie akumulatora na 20 minut, co się okazało błędem. Wybacz kolego, ale jeżeli masz takie pojęcie o obsłudze skomplikowanej elektroniki współczesnego auta to lepiej czym prędzej poszukaj fachowca. Zanim coś więcej nabroisz.
Nie ma możliwości wyłączenia w sterowniku. Pewnie po prostu jest jakieś uszkodzenie i dlatego nie działa. Podłącz komputer i na początek odczytaj błędy.
Cześć Przyczyn takiego zachowania może być co najmniej kilkadziesiąt. Takiego auta nie naprawia się "co koledzy o tym sądzicie" tylko po prostu podpina się komputer diagnostyczny. Chyba że naprawdę chcesz sobie powymieniać trochę części - mogę z radością w tym pomóc :) ale dobrze dla ciebie (i dla twojej kieszeni) to się najprawdopodobniej nie skończy.
Błędy z tymi żółtymi/złotymi znaczkami po prawej (czyli drugi, czwarty i piąty) komputer sugeruje jako priorytetowe w poszukiwaniach. Zacząłbym od drugiego. „Wchodzimy” w błąd i komputer prowadzi. Gorzej bo wszystkie są zapamiętane i teraz wszystko będzie w pomiarach OK.
Jezeli chcesz przeprowadzać jakikolwiek reset i następnie adaptację musisz mieć oryginalny komputer diagnostyczny Star Diagnose.
Przy przeglądach musi trochę czasu upłynąć aby komputer policzył kiedy wymiana. Dodano po 15 błąd 17309 Zawór proporcjonalny 2 nieprawidłowa parametryzacja modułu sterującego MR sprawdź i ew. skoryguj parametr 007 musu być ustawiony jako NIEAKTYWNY trzeba przeprogramować kasetę silnika ciekawe czy TEXA to potrafi Dodano po 1 Na pewno zrobi to serwisówka
Zastanów się może i napisz o co ci chodzi - bo na razie błąkasz się jak nawiedzony :-/ Chcesz wyłaczyć system AdBlue na drodze (awaryjnie) czy chcesz go wyłaczyć w ogóle (w warsztacie)? Na drodze na pewno nie zrobisz tego przez zwarcie kabelków, wyjęcie bezpiecznika lub odmówienie zaklęcia. Czyli ten filmik na youtube to ściema. Nie - to nie jest sciema....
Widocznie występują zakłócenia sygnału ABS z czujnika na tym kole i sterownik załącza działanie regulacyjne. Pierwsze co bym zrobił to podłączył komputer i sprawdził jak wyglądają sygnały prędkości z czujników kół w czasie powolnej jazdy i jednocześnie kręcenia kierownicą (nie piszesz czy lewe tylne czy przednie). A tak w ogóle to powinieneś właśnie...
Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał. Akurat w Mercedesie za pomocą SD jest możliwość zaprogramowania różnych czujników lub innych elementów do konkretnego auta. Pierwsze z brzegu dla Atego to czujnik ciśnienia i temperatury oleju jako dwa osobne czujniki lub jeden zespolony czujnik ciśnienia...
Podbijasz kolego ten temat i podbijasz. A co zrobiłeś ze swojej strony? Podłączałeś auto do komputera serwisowego? Są jakieś błędy w tym sterowniku? Robiłeś zalecane testy czujnika? W tym przypadku najlepszy byłby Star Diagnose - komputer specjalnie do Mercedesa. Sprawdzałeś kodowanie wyposażenia czy nie ma jakiegoś błędu? Czujnik był fabrycznie? Jest...
Jest to automat
Podpięcie pod komputer diagnostyczny pomoże . Warto sprawdzić zasilanie w konektorze 9-pin , jest on na prawym słupku w poniżej deski rozdzielczej , stamtąd przewód idzie pod nakładką progową do tyłu . Często pojawia się tam wilgoć itd. Sygnał załączenia najpierw idzie do MSF z niego do GM a po tym do sterownika ogrzewania . Sprawdź , czy można włączyć...
ASO krzyczy za wymianę nie tyle modułu - co całej przekładni. Ponieważ jeden z błędów sygnalizuje nieprawidłowe działanie czujnika momentu obrotowego który jest "zaimplementowany" w przekładni kierowniczej i nie występuje jako część zamienna. Ciekawe na czym oparli swoją decyzję. Bo komputer Star Diagnose potrafi podpowiedzieć kolejne czynności diagnostyczne...
Błąd ten oznacza problem z ciśnieniem płynu hamulcowego na tylnym lewym zacisku, często wina leży w ugnitych przewodach hamulcowych z tyłu. Błąd pojawił się dlatego, że komputer SBC zauważył minimalny spadek ciśnienia. Na star diagnosis można też sprawdzić ile jeszcze zostało z pompy sbc, jeżeli zbliża się już "koniec" trzeba wymienić szczotki w silniku...
1106: Parametrization fault of digital input „X2 18/11” Trzeba znaleźć co jest na tym pinie do licznika podpięte i sprawdzić parametryzację. Temperatura to może być wina czujnika. O komunikacji zdalnie nic nie powiem. Może komputer diagnostyczny nie taki jak trzeba?
Sprawdzałeś to o czym wyżej napisałem? Uparłeś się na ten komputer... A o sprawdzeniu tych podpowiadanych elementów ani słowa. Komputer nie poda większej dawki dopóki nie będzie widział doładowania, puszczonego sprzęgła, wyłączonego luzu skrzyni biegów, sprawnego pedału gazu. Ciśnienie paliwa mierzyłeś na bloku, zawór przelewowy sprawdziłeś, czujniki...
Jeśli masz "Dekielki"czujniki zużycia procentowe to musisz podłączyć pod komputer jeśli dekielki trzy przewodowe jeśli typu dwu przewodowe rezystancja dekielka 120 om jeśli okładziny OK jeśli okładziny zużyte brak rezystancji.
Błąd P2200 to uszkodzenie czytnika obrotów wyjściowych (Y3/6n2) http://obrazki.elektroda.pl/9762353900_1... . Do wymiany płyta elektryczna umiejscowiona na płycie zaworowej. Możesz użyć zamiennika (sam stosuję, cena ok. 550 zł.). Nie trzeba nic programować. Po zamontowaniu nowej oczyścić komputer skrzyni biegów z zapisanych usterek.
Po włączeniu tempomatu w ogóle nie mogę ustawić limitu tylko komunikat speedtronic szukać warsztatu. Wyskakuje Ci niby błąd na liczniku którego nie widać pod kompem? Podłącz ten samochód pod komputer i nie rób ludzi w balona...
Najpierw to go podłącz pod komputer i odczytaj błędy i parametry bieżące bo tak to szukanie igły !
Gdzie w Mercedesie clk 320 3.2 v6 1997 znajduje się komputer pokładowy??
Jest procedura synchronizacji "z ręki" ale korzystałem z niej chyba raz w życiu - tutaj raczej ona nie pomoże. Auto obsługuje komputer serwisowy HHT i przyznam, że kilkakrotnie udało mi się reanimować takie przypadki poprzez ponowne wpisanie numeru podwozia do sterownika. Czemu tak jest? Nie wiem, ale zadziałało.
Tak może być powodem ponieważ kiedy m,asz wyłaczony bieg elektrozawór sprzegła przepuszcza olej a jak masz uwalony ten czujnik to komputer nie wie czy go załaczyc czy nie.
Nie masz w tym aucie przypadkiem EBS z modulatorami jednokanałowymi EA2000 Knorr? Jeśli tak to ta na pierwszej fotce zapala się jak są jakieś anomalie w działaniu EBS i może mieć kolor żółty lub czerwony. Ta, która świeci na żółto na fotce sugeruje awarię na osi tylnej, a obok masz wygaszoną, która powinna odnosić się do osi przedniej. Problem w tym,...
Wspomaganie elektryczne ma swój sterownik, jest on diagnozowalny i ma pamięć błędów. Zamiast więc teoretyzować podepnij komputer i zobacz co się tam dzieje. I tak ciebie to nie ominie - wcześniej lub później.
Trzeba podłączyć komputer i poczytać. Brak zmiany automatycznej może wystąpić w przypadku błedów - i to NIE TYLKO W SKRZYNI BIEGÓW! Część błędów zapisanych w komputerze silnika również! Tylko że to blokuje cały zakres - a nie tylko niektóre biegi. W drugim kroku sprawdzamy ciśnienie które generuje pompa hydrauliczna. Nie należy ona do szczególnie trwałych...
Start -stop pod wyłącznik na silniku. Do INS podłącz sygnał włączenia PTO wtyk x4 pin 13 .Wyswietla włączenie przez styk do masy. Daje to możliwość regulacji obrotów wyższych niż ustawione seryjnie. Regulację obrotów możesz zrobić dublując dźwignię z prawej strony kierownicy. Musisz niestety mieć komputer , żeby sparametryzować FR i INS inaczej nie...
moje pytanie jest nadal aktualne - gdzie powinien być podłączony napęd przepustnicy - czy do komputera wtrysku , czy do czujnika temperatury. Przepustnica w układzie KE jest MECHANICZNIE (linką) połączona z pedałem przyspieszenia. W nowszych silnikach (M111) przepustnica RÓWNIEŻ jest połączona mechanicznie z pedałem przyspieszenia, natomiast dodatkowy...
Będzie pasować, śmiało można zakładać. Nie pamiętam jak jest z poduchami, chyba trzeba podjechać na kompa i wykasować błąd. Co do adaptacji taśmy nic takiego się nie robi. Aby zaprogramować ESP należy przekręcić do końca w jedna a następnie w drugą stronę aby komputer zaprogramował sobie położenie kierownicy wtedy kontrolka od ESP zgaśnie.
Komputer to nie tylko odczyt błędu P2001 check N3/9 (controller CDI) A/D converter. P2001 check N3/9 (controller CDI) reference voltage P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 1. P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 2. P2001 check N3/9 (controller CDI).Circuit voltage supply unit fault P2001 Component N15/3 (ETC control module)...
Witam. Żeby skasować migający CHECK trzeba skasować na serwisie (VeDoc). Ale często usterka ta pojawia się gdy uszkodzeniu ulega czujnik ciśnienia powietrza. Umyj wszystko w czystej cieplej wodzie, i zobacz czy zadziała. Najlepiej jak jest komputer to widzisz wszystkie parametry i jest możliwość wykonania testów ciśnień. A tak wróżenie z fusów, uda...
no a widzi jakiekolwiek ciśnienie na listwie ? Zapnij kable bezpośrednio, jak regulator sprawny to wiadomo komputer.
Cześć, Dwa tygodnie temu miałem to robione w moim VW, więc opiszę na jego przykładzie: Czyjnik różnicy ciśnień sprawdza jaka jest różnica przed filtrem i za filtrem. Na tej podstawie określa mniej-więcej, ile gramów syfu w filtrze się zebrało. Jak uzna, że jest za dużo - rozpoczyna się procedura wypalania. U mnie czujnik podawał jakieś kosmiczne i zmienne...
Odpowiedź trochę nie ścisła, bo "błąd zasilania" ale czym: paliwem czy prądem. Ja mam podane jako: "błąd wysterowania" - czyli prąd. P.S.: "nieścisła" trzpień zaworu cewki pompowtryskiwacza. W tych silnikach nie ma pompowtryskiwaczy. Co do usterki 4041 do wyświetlany komunikat przez komputer pokładowy brzmi: "Wentylator/hamulec silnikowy nie działa"...
Oczywiscie ze sie da, ale oni krzyczą sobie cene 1500 zł.jako wyjsciową, a ile bedzie finalnie? kto to wie. znam gościa który sprzedaje używane za 600zł i prosił mnie o zamienniki bo takiego nie posiada. wiec nadal proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich.
Nic nie zepsujesz jeśli będziesz robił wszystko tak jak powinno być :) jak masz czujnik do którego 1 kabel dochodzi to poprostu opornik 1k dotknij do niego i drugą część opornika do masy, zobacz wtedy czy wskazówka się podnosi, jeśli czujnik ma dwa kable to najpiew załącz zapłon i kontrolką sprawdź czy dochodzą jakieś plusy do niego, jeśli nie to wsadź...
Niestety zdarzają się przypadki że olej ze skrzyni biegów przedostanie się do komputera skrzyni przewodem elektrycznym. W takim przypadku komputer i wtyczki myję benzyną ekstrakcyjną i przedmuchuje sprężonym powietrzem. Następnie wymieniam gniazdo w skrzyni biegów i oringi gumowe na wtyczce. Po tym zabiegu powinien zniknąć błąd elektrozaworu ciśnienia....
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Witam, kto potrafi odblokować komputer po awarii Adblue w Mercedesie Sprinterze
Pompa paliwa w benzyniaku 124 nie jest zasilana przez ten przekaźnik. Układ wtryskowy w tym modelu może pracować bez prądu. Elektronika nie będzie zasilana, nie będzie wzbogacania i zubożania mieszanki, ale auto będzie jechać i jakoś tam kulawo w razie awarii dowiezie nas na miejsce. Dlatego obwód zasilania pompy paliwa jest poza srebrnym przekaźnikiem....
mercedes komputer mercedes komputer pokładowy błąd komputer mercedes
at9100 tuner cisza podajnik minimag połączyć diodę przekaźnikiem
liebherr moduł schemat czujnika wilgotności
Przetwornica 24V/230V piszczy - przyczyny i rozwiązania LG Joy - Czaszka zamiast logo LG przy uruchamianiu