To może mieć związek z opcją BiPower, czyli fabryczną instalacją CNG...
Sprawdż luzy zaworowe,jeżeli możesz wypisz jakie były.
Nie ma co bić piany jak to auto nawet nie zostało pod komputer podłączone, 90% tego typu problemów to wina sterownika i starego oprogramowania które nie pokazuje prawidłowej temperatury powietrza zasysanego, 10 minut roboty z wyjęciem sprzętu.
A skąd pomysł, że w tym aucie body komputer ma funkcję kontroli żarówek? Może licznik być "uniwersalny" dla różnych wersji, a body nie i funkcja nie będzie działała.
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Moliwe że masz walnięty czujnik temperatury w parowniku i nie przełącza Ci zaworu gazu . Jedź jeszcze raz do gazownika niech go podepnie pod komputer i sprawdzi wszystkie podzespoły instalacji.
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Ja to robię na M.C, stary komputer i kwarc na 8MHz.
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Pewnie ECU leży i dlatego, 3 minuty roboty do sprawdzenia na stole i się wszystko wyjaśni. Nie umiesz to daj komuś kto ma pojęcie. Wystarczy nawet komuś przesłać sam komputer to sprawdzi czy jest z nim komunikacja. /ja stawiam że zdechł kompletnie. Można sprawdzić podłączając same zasilania i masy czy ma jakikolwiek pobór energii ale to zobaczysz na...
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
Jak chcesz to ci wyslę taki co zapniesz i auto odpali .
Jest taki można to nazwać program Prawo Jazdy 2006 v1.0 zasiadamy za sterami FIATA PUNTO coś typu 3D Driving School tyle że owiele trudniejsze i z polskim instruktorem.
To znaczy że wszystko jest ok. dzięki
Musisz bardziej opisać instalację gazową i nie ma problemu, bo to co opisujesz wygląda na źle zadbaną instalację lpg. Napisz jaki dokładnie masz reduktor, jaką masz centralkę sterującą gazem i komputer od gazu. Czy na wężu od reduktora do miksera masz silnik krokowy czy pokrętło ręczne? Kiedy zapala się check-point?
Jakie jest oznaczenie komputera w Twoim aucie a jakie w aucie znajomego? Bo pierwsze słyszę o Pandzie (169) 1.1 SPI... były 1.1 i 1.2, obydwa MPI, jeden taki jak w Seicento CF3, a drugi jak w Punto II. W 1.1 były dwa różne ECU - hybrydowy IAW-59F/IAW-5AF i tradycyjny IAW-4AF. No chyba, że mówimy o starej Pandzie, to tam był 1.1 SPI ze sterownikiem IAW-6F/16F.
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
Dlatego też ja ma lutownicę gazową jak i przetwornicę 12/230 do lutownicy żeby nie ciągnąć przedłużaczy. Pompę tam gdzie można i komputer tego nie nadzoruje uważam, że należy odcinać. Parę spaleń samochodów na gaz było przez pracującą pompę paliwa. Pęka wężyk od PB i auto staje a na LPG pracuje dalej, a benzyna się leje.
komputer zresetujesz odłączjąc klemę "+" na ok. 30 min. wtedy skasują się błędy ale jeżeli któryś z czujników jest uszkodzony bład pojawi sie ponownie. Dodam tylko iż to jest wada fabryczna tych samochdów spotkałem się już parę razy i nawet wymiana czujników nie dała efektu (po jakiś czasie problem pojawiał się ponownie).
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
aby zgasla lampka od wtrysku musisz rozciac przewod od check przekaznikiem pin 6 z sterowniku gdy auto przelacza sie na gaz przekaznik rozwiera styki musisz zresetowac komputer benzynowy ja to robier ktsem bo gdy caly czas ma blad komputer mysli ze wtryskiwacz jest uszkodzony zresetowac mozna takze przez zdjecie klemy na dluzszy czas potrem odpalic...
Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów. Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km. czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem...
wiem jak wyglada kontrolka od wtrysku ,jesli odlaczysz wtrysk to komputer wykrywa brak obwodu i wtedy zapala kontrolke , zapali tez z innego powodu ,np zly sygnal obrotow czy czujnika temp . ale niekoniecznie od razu,radzil bym ci sprawdzic sygnal sondy lambda . byc moze padla . , wepnij sie w czarny kabelek miernikiem i sprawdz czy pojawia sie napiecie...
Podam przykład mojego kolegi który miał podobny problem, muliło przy ruszaniu, komputer pokazywał kosmiczną wartość zużycia paliwa, ciśnienie było około 2,5 bara. Przyczyną to źle zaprojektowany kapturek nakładany na pompe paliwa który pod wpływem ciśnienia wysunąć się może, powodując wyciek paliwa obniżający poziom ciśnienia pompowanego paliwa. Uszkodzenie...
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
Jak piszą 4 godziny to napewno 3 godz. wytrzyma. Te czasy są podchwytliwe. Dlatego, źe ten czas dotyczy pracy "netto" czyli włączasz komputer i używasz tylko jakiegoś programu np. Worda i wykonujesz tylko operacje dyskowe. Jeśli wejdziesz w urządz. peryferyjne np nagrywarka lub FDD (są takie)to pobór prądu gwałtownie wzrasta. Wtedy ten czas deklarowany...
Witam ! Czy wie ktoś może czy body komputer z punto 2 fl podejdzie do punto 2 przed liftingowego ( ten sam silnik to samo wyposarzenie ) czy były jakieś zmiany i czego dotyczyły. Założyłem ten po lifcie i wszystko działało tylko immo świeciło i samochód nie palił - ale to inny temat Pozdrawiam
Z tego co piszesz to wygląda na to że uszkodzenie jest w liczniku brak podtrzymania stałego zasilania.
Szyby i zamek napraw bo sterownik niema nic wspólnego z nimi. Bezpieczniki chociaż sprawdziłeś
Mam pytanie czy jest ktoś kto rozkoduje komputer IAW 5SF3.M1 do grande punto lub da namiar na jakiegoś elektronika Pozdrawiam i wielkie dzieki
Witam. Moje pytanko brzmi od jakiego rocznika w punto 1 siedzą komputery (centralki) silnika IAW 59f. firmy magnetti marelli ??
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Okazało się, że komputer jest uszkodzony.
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Ciśnienie 15 a na jednym 13 Dodano po 11 Według mechanika świece są ok, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wydaje mi się że obrotomierz pokazuje około 900 a komputer 730. Wszystkie parametry,ciśnienia, sondy są w normie
Te przyciski są połączone w układ klawiatury opartej na dzielniku rezystancyjnym. Sygnał z nich trafia na komputer Body, następie on steruje przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i modułem wentylacji (prędkość wentylatora i nastawnik recyrkulacji). Należy w pierwszej kolejności sprawdzić poprzez interfejs diagnostyczny czy pojawiają się sygnały z...
Witam, szukam kogoś kto ma przerobioną pompę w fiacie punto 1.9d z lucas na mechaniczną, prosiłbym o jakąś instrukcje, zdjęcia, filmiki, jak to zrobić oraz jaka pompa najlepiej pasuje oraz się sprawuje. Problem to szarpanie silnika oraz konieczne odpalanie na „dwa razy”. Błąd jaki pokazuje mi komputer to czujnik położenia wirnika, bez możliwości...
Jak ją sprawdzałeś ?
Jaki komputer steruje silnikiem Twojego samochodu, jest napisane na naklejce.
Z jakiego powodu wymieniasz ECU ?? Pytam z ciekawości bo pamiętam miałem kilka przypadków braku komunikacji i ni ebył to komputer
Punto II - komputer tak umiejscowiony, żeby polewać go płynem do spryskiwaczy jak się nalewa (jak wiadomo, zawsze się rozleje) + alternator bez osłony pod autem, który pękał regularnie.
Gdzieś masz zaśniedziałe kostki . Dając większe napięcie to odpala . Sprawdź mu kablotekę czy nie ma zielenizny . Może akumulator już padaczka ??? Dodatkowo komputer i spr jakie napięcie widzi na ecu i innych modułach .
Tak, komputer w Punto II podawał spalanie km/l, amerykanie powszechnie podają spalanie w mpg, czyli milach na galonie, u nas się przyjęło podawać w l/100km (i Punto IIFL już w tych jednostkach też potrafiło podawać), ale dla niektórych matematyka i fizyka to czarna magia.
W punto 2 generacji nie było napinaczy ze sterowaniem ze sterownika poduszek a wiec albo sterownik się wysypał albo komputer błędnie odczytał.
witam. mam samochód fiat punto 1.2 98r. padł w nim komputer IAW 49F.D1, na tyle że brak jest impulsów na wtryskiwacze pozatym wszystko jest.immo gaśnie iskra jest paliwo podaje. kupiłem drugi sterownik .i teraz pytanie czy da sie przelutować którąś kość w której jest immo tak żeby nie inwestować pieniedzy w czyszczenie immo.jakiś sprzęt do lutowania...
Witam serdecznie pacjent Fiat Punto EVO 2010r. (1,4 8V) Jaki kabel diagnostyczny obsłuży w pełni diagnostykę , kodowania , oraz modyfikacje wsadu sterownika w tym mapy paliwa itd. (at)ElektrodaBot... 1. Krótka odpowiedź 1. Diagnostyka/kodowanie (MultiEcuScan, AlfaOBD): • ELM327 USB na układzie FTDI + mikrokontroler PIC18F25K80 (wersja 1.4/1.5) – nie...
Witam forumowiczów. Miałem niedawno w planach poszukać silnika 1.4 T-Jet do zamontowania w Punto, jednak trafiło mi się fajne ogłoszenie Grande Punto po kolizji tylnej z silnikiem 1.4 StarJet 95KM, więc stwierdziłem, że to ten silnik pójdzie do mojego Punto. Wiem, że silnik sam w sobie wchodzi do Seicento bez większych przeróbek, więc i w Punto nie...
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
No jutro tak właśnie spróbuje zrobić bo próbowało już kilku mechaników to z kalibrować i niby komputer pokazuje ze kalibracja się powiodła a nadal w lewo się lekko kręci a w prawo ciężęj
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Podglądnij dane jakie widzi komputer .
Witam. Jestem posiadaczem samochodu Punto 1.4 turbo. Ostatnio rozbierałem komputer i był w nim wlutowany taki mały moduł na płytce uniwersalnej. Wylutowałem go i nie wiem od czego on jest ? Co robi? Dodam że robi coś z sygnałem z czujnika Halla (impulsy) który odpowiada za fazę wtrysku. Załączam zdjęcia płytki z elementami oraz pseudo rysunek gdzie...
Sprawdź ten czujnik położenia wału korbowego - u mnie pomimo braku informacji o błędzie po podłączeniu pod komputer to właśnie on (czujnik) okazał się problemem.
Silnik mam od bravy a kolektor ssący mam od Punto i przepustnica jest na linkę i nie wiem czy ja podłącze komputer od Punto do instalacji co idzie do auta bo napewno bym musiał kupić instalacje silnika od Punto bo komputer od Punto ma jedną długa wtyczkę a przy 1.1 mam dwie i nie wiem co teraz zrobić
koledzy, komputer wskazał błąd p1773- ciśnienie oleju, sprawdziłem, że na pewno nie jest to czujnik ciśnienia, bo on działa, moim zdaniem może być to pompa, a wy jak myślicie?, piszcie jeśli coś wiecie.
mam taki problem z fiatem punto 2 mianowicie mam zalozony gaz i podczas jazdy czy to na gazie czy na benzynie ostatnio samochod mi gasnie i nie mozna go zapalic ,dopiero po jakims czasie odpala .Byl ostatnio podlanczany pod komputer i wszystko jest ok.Prosze o jakies porady
Tak
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Miąłem tak w golfie, że po przejechaniu 2 kilometrów nie odpaliłem samochodu, można było kręcić aż do zjechania aku. Odpalałem z drugiego akumulatora na kablach. Jak zgasiłem zaraz po odpaleniu to normalnie załapywał. Nie miałem możliwości podpiąć go do komputera diagnostycznego wtedy gdy nie odpala żeby sprawdzać czy jakieś błędy są dokładnie w tym...
Po pierwsze procedury wypalania na postoju nie zaleca nawet producent z uwagi na wysoką temperaturę która może zdeformować podłogę a w skrajnych przypadkach pożar, patrz przypadki w W. Brytanii. Drugie - podczas procedury komputer zwiększa dawkę paliwa o 15% by właśnie osiągnąć tą temperaturę.
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Witam. Po wymianie rozrządu pojawil sie dziwny problem. Przy odpaleniu po 3 godzinnym postoju nie może zgasnąć kontrolka oleju, pali sie ok 5 sekund a komputer wyświetla bład "min. ciśnienie oleju". Po odpaleniu i zgaszeniu kontrolka gaśnie na rozruszniku. Czy spotkaliście się z takim przypadkiem? Brakuje mi pomysłów - nowy olej, filtr itp...
Proszę o poradę Punto 2 - 2005 r podnośnik szyby prawy . Po zdemontowaniu podłączyłem do aku i działa w obie strony. Natomast po podłączeniu do kostki w drzwiach nie rusza się. Napięcie na kostce jest -też sprawdzałem - po przyciśnięciu włącznika na konsoli dół i góra. Dlaczego tak jest - czy jest jeszcze jakiś przekażnik ,a może komputer pokładowy...
Witam, dziś byłem u mechanika, który zrobił badanie diagnostyczne punto okazało się, ze mój komputer nie czyta żadnych czujników, ani cewek, bo wyskakują błędy, jedyny błąd, który nie wyskoczył, to sonda lambda. Stwierdził mechanik, że albo wiązka kabli jest gdzieś przerwana i przez to komputer nie widzi czujników, cewek itp, albo było gdzieś na kablach...
Sprawdź przewody przy wtyczce od komputera. !!! Pociągnij je każdy z osobna. Miałem takie przypadki jak Ty opisujesz. Stawiali wszyscy na komputer.
yyyy właśnie dzwonił do mnie mechanik i powiedział, że nie może wejść głębiej w komputer tylko pokazuje mu powierzchowne rzeczy, nie może odczytać nic poza tym. Powiedział że jak na jego nos to mam walnięty komputer... Co teraz???
Witam skrzynka rozebrany na jednym pilnie od przekaźnika było zielono. Ale było przejście wyczyszczone i zrobione i dalej nie odpala czy może ma ktos jakieś pomysły a już się ucieszyłem że będzie działało bo naprawdę się utlenia blaszka plusowa. Może ma ktoś schemat takiego Fiata jakie zasilania masy na komputer powinny być Punto 2009 rok 1.2 8v Na...
Elektroniczne urządzenia oszukujące komputer lub oszukanie drugiej sondy.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
"Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100" - komputer pokazuje ile możesz zrobić km/l paliwa w punto, czyli 15/100 daje jakieś 6,5l spalania - może źle spojrzałeś?? Skoro niema czego się uczepić :)
Tak P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, ale dalej mamy: usterka obwodu TRS (Transmission range sensor) to znaczy że jest problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym (selekcjonerem). Przyczyn należy szukać w połączeniach elektrycznych skrzyni biegów (kostki, wtyczki pomiędzy skrzynią a komputerem).
Witam. Zakręć gaz na butli niech auto wypali tyle ile mu komputer pozwoli i samo przejdzie na benzynie potem zobacz jak chodzi na samej benzynie. BEZ odkręcania butli! Chyba parownik siada i zalewa silnik. Pozdrawiam.
Czyli nic nowego. A co najciekawsze body komputer do punto kosztuje ponad 2 tyś a do pandy nie całe 200 zł a działają na tej samej zasadzie. Dzieki wielkie.
Nie przekaznika w body komputer
Zajrzałeś w ogóle do zbiorniczka wyrównawczego, czy od razu na komputer chcesz lecieć? Ewidentnie nie ma płynu chłodniczego i właśnie przytarłeś silnik.
Podeślij mi body komputer i dopisze ci transponder.Najtaniej,najszybciej,ajpewn... i w orginale. O szczegoly pytaj na pw.
Wiem, że ledy są sterowane prądowo, ale w tym aucie jest tyle elektroniki, że komputer może sterować tym wszystkim. Niestety nie widziałem wcześniej płytki która jest w tych lampach stąd było moje pytanie. Na szczęście dzisiaj problem został rozwiązany i lampa została naprawiona. Co do samej sygnalizacji to w przypadku uszkodzenia postojowek komputer...
więc jest to punto II 1,2 8V nie działa cewka 2 i 3 cylindra kto może naprawić komputer lub podać inne metody ps. wie ktoś z kolegów ile serwis sobie życzy ????
Witam, dzisiaj przy próbie przełożenia pestki od immo niestety ją uszkodziłem podczas demontażu. Pacjent to Punto 2 fl. Co mogę zrobić we własnym zakresie żeby uruchomić auto? Czy zakupienie komputera bez immo rozwiąże mój problem jeśli sam założę? Ewentualnie komputer z innym immo przełożyć?
Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 90 KM, skrzynia automat, auto cały czas odpalało normalnie, wjechałem do garażu zgasiłem i jak chciałem znów odpalić auto nie odpala. Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci, żadne błędy nie wyskakują, akumulator, stacyjka i przewody do body komputera ok, rozrusznik i bezpieczniki sprawne. Body komputer...
Czyli w skrócie mówiąc mam znowu zakodowany komputer do punto, a jest jakiś sposób żeby go odkodować ? Jeżeli tak to co mam zrobić? Ten komputer co kupiłem był używany i ktoś go odblokował.
Jeżeli pytasz o wykonanie płyty PCB to nie różnią się miedzy sobą niczym maja tylko wgrany inny program.Niestety trafienie tych sterowników po tylu latach w dobrym stanie graniczy już z cudem.Jedynie zastosowanie sterowników z Punto lub Pandy 1.2 IAW5NF.XX HW104 jest jeszcze sensowne z powodu ich montażu w tych samochodach orginalnie o bok akumulatora...
E tam, ja nawet czasami "resetuję" swój stacjonarny komputer
Dziekuję tzak, super odpowiedzi. To jestem w domu. Przy okazji rozminowania tego auta, wczoraj osunęliśmy kolejna minę w postaci ułamanej końcówki od wężyka z powietrzem który odchodzi z filtra powietrza. Szkoda że zdjęcia nie zrobiłem jak wyglądało połączenie z "latającą luźna wetknięta rurką miedzianą z wężykiem". Zdjęcie z internetu obudowy. https://obrazki.elektroda.pl/3757035500_...
Wiesz powtarzam co mi powiedział gazownik. Twierdził że po podpięciu pod komputer za cholerę nie mógł u trawić gazu gdyż raz działał raz nie. Wtedy zaczął grzebać po kablach i znalazł tą masę jednak ja żadnego luźnego kabla wcześniej nie widziałem. Wtedy dopiero udało mu się ustawić ten gaz. Mówił coś o błędach w komputerze.
Sprawdź wszystkie połączenia masowe, oraz plusowe. Po przekręceniu kluczyka upewnij się, czy przekaźniki się załączają. Następnie dostań się do przewodów od pompki paliwa, dwa grubsze będą od jej zasilania - sprawdź napięcie. Jeżeli okaże się brak, to masz uszkodzony przekaźnik, ale przekaźnikiem steruje komputer silnika.
Witam wszystkich . Zakupiłem silnik razem z wiązką elektryczną od fiata punto 1.2 8v MPI ( wielopunktowy wtrysk ) celem włożenia go do malucha . Niestety nie wiedziałem że prawdopodobnie był tam immobilajzer i kupiłem bez stacyjki i kluczyka. Okazało się że nie ma iskry ( pompa paliwa pracuje , cewki i przewody podłączone prawidłowo ) , Kupiłem więc...
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Nowe świece to trzeba było sprawdzić przed wkręceniem. Przekaźnik można łatwo sprawdzić już wpięty w układ, np. tym próbnikiem z żarówką. Zresztą stare świece też można było sprawdzić po wykręceniu, bo mogły okazać się dobre - skoro jak piszesz walnięty był bezpiecznik w klemie. Komputer mógł to zapamiętać i będzie blokował sterowanie przekaźnikiem,...
Witam Sprubuj sciagnac klemy od akumulatora i zostaw na noc moze pomoze a jesli nie to tylko kasowanie poprzez komputer w stacjach fiata. Niestety to jest fiat i nie kazdy ma do tego interfejs ja mam tez fiata i sciagniecie klem pomoglo . Pozdrawiam Darek
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Podłącz pod komputer i powinno się wyjaśnić... pewnie uszkodzony presostat od klimy.
witam prawdopodobnie masz uszkodzoną przepustnice powietrza do diagnozy nalezy podłączyć komputer
Mam Fiata Punto 1.4 poj, po regeneracji głowicy silnika. Po złożeniu przez mechanika Fiat kręci lecz nie odpala. Komputer pokładowy nie pokazuje usterki. Jaka jest przyczyna?
Oczywiście nie chciałbym podważać kompetencji serwisu, w dodatku dysponującego Examinerem, ale swoją drogą dziwne, że nic nie wyszło przy zagłuszonym EGR. Wtedy dopiero komputer wariuje :-))
punto komputer schemat komputer punto wymiana komputer punto
tauron płatność antena zewnętrzny modemu huawei niebieski ramka windows
robot sprzątający samsung układ pneumatyczny
Moment dokręcenia nakrętki piasty Toyota Avensis T25 Dlaczego ktoś jest zawsze dostępny na Messengerze?