Tzok, weź ty się zajmij swoją robotą a nie pisaniem pierdoł gdziekowiek! Jeżeli mówimy o sterpowniku silnika, to dane adaptacyjne przechowywane tam są w pamięci EEPROM procesora ( 68HC11F1 jak byś nie wiedział) a pamięć EEPROM jest pamięcią nieulotną. Więcej-wymontowanie centrali z jednego punto i zamontowanie jej w innym powoduje to, że i borca będzie...
Sprawdź przewody przy wtyczce od komputera. !!! Pociągnij je każdy z osobna. Miałem takie przypadki jak Ty opisujesz. Stawiali wszyscy na komputer.
Tak P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, ale dalej mamy: usterka obwodu TRS (Transmission range sensor) to znaczy że jest problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym (selekcjonerem). Przyczyn należy szukać w połączeniach elektrycznych skrzyni biegów (kostki, wtyczki pomiędzy skrzynią a komputerem).
No to albo zwarcie albo uwalony tranzystor w sterowniku. Ewentualnie uwalony emulator w komputerze lpg.
Albo źle zrozumiałeś, albo cię w trąbę zrobili. Nic nie powinni nawet zmieniać w tym komputerze.
No ale co za sterownik,bo to że Punto to za mało.Moze być IAW 6F albo IAW 16F.I jeszcze podaj dwie ostatnie litery (EO,SO,itp)
A co on tak dokładniej robi ?
Ustawienia portu w systemie nie mają nic do rzeczy, kabelek w VW będzie działał i w nowszych Fiatach też może, ale do mojego programu musi być na chipie FT232, inaczej jest objaw taki jak opisujesz. To musi być kabel VAG-COM 409.1 na USB z chipem FT232.
Podglądnij dane jakie widzi komputer .
To może mieć związek z opcją BiPower, czyli fabryczną instalacją CNG...
Ja to robię na M.C, stary komputer i kwarc na 8MHz.
Może kwestia kodowania komputerem.
Sprawdż luzy zaworowe,jeżeli możesz wypisz jakie były.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Moliwe że masz walnięty czujnik temperatury w parowniku i nie przełącza Ci zaworu gazu . Jedź jeszcze raz do gazownika niech go podepnie pod komputer i sprawdzi wszystkie podzespoły instalacji.
Jak spojrzysz do tego złącza to masz tam cyferki. Jeśli nie to od strony anteny górny rząd 1-wolne 2-kontrolka code we wskaźnikach (białożółty) 3-zasilanie stałe +12V (30)(czerwonoszary) od strony anteny dolny rząd 4-masa diagnostyczna na pin 16 sterownika wtrysku (czarny) 5-(nie wiem ale jest kolor zielony) - przy opisie nie ma połączenia 6-linia code...
Czyli tak jak myślałem możesz mieć uszkodzony komputer.
Silnik mam od bravy a kolektor ssący mam od Punto i przepustnica jest na linkę i nie wiem czy ja podłącze komputer od Punto do instalacji co idzie do auta bo napewno bym musiał kupić instalacje silnika od Punto bo komputer od Punto ma jedną długa wtyczkę a przy 1.1 mam dwie i nie wiem co teraz zrobić
chyba kolego mnie nie zrozumiałeś ja poszukuje wsadu a nie ceny komputera.
Pomogła wymiana przekaźnika CF2-12V. W body komputerze znajdują się takie dwa. Po wymianie obydwóch rozwiązałem problem z lewym kierunkowskazem, oraz centralnym zamkiem.
Z jakiego powodu wymieniasz ECU ?? Pytam z ciekawości bo pamiętam miałem kilka przypadków braku komunikacji i ni ebył to komputer
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Witam ! Czy wie ktoś może czy body komputer z punto 2 fl podejdzie do punto 2 przed liftingowego ( ten sam silnik to samo wyposarzenie ) czy były jakieś zmiany i czego dotyczyły. Założyłem ten po lifcie i wszystko działało tylko immo świeciło i samochód nie palił - ale to inny temat Pozdrawiam
Komputerek po regeneracji coś chyba około 600 zł.
Po co wymieniasz body ?
Czy podlaczaleś go pod komputer?
Udekoruj samochód oryginalnym bcm (odbiornik radiowy musi działać). Czy możesz znaleźć kogoś, kto może wziąć pastylkę dla ciebie? I zrób zdjęcie pastylek po ich odczytaniu z urządzenia lub komputera.
Tak, komputer w Punto II podawał spalanie km/l, amerykanie powszechnie podają spalanie w mpg, czyli milach na galonie, u nas się przyjęło podawać w l/100km (i Punto IIFL już w tych jednostkach też potrafiło podawać), ale dla niektórych matematyka i fizyka to czarna magia.
Fiat Punto 1.2 rok 1999.Wymiana body komputera. Witam. Chciałem wymienić body komputer w fiacie punto z innego.Czy ktoś mi podpowie jak to zrobić?Nr sterownika IAW59F.M2
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
Mam pytanie czy jest ktoś kto rozkoduje komputer IAW 5SF3.M1 do grande punto lub da namiar na jakiegoś elektronika Pozdrawiam i wielkie dzieki
Witam, kupiłem komputer sterujący silnikiem od fiata bez elektrycznych szyb i zamku. Mój (Fiat Punto II 1999) to posiada, jednak po wymianie komputera sterującego szyby i zamek nie działają. Czy jest na to jakaś rada, czy też muszę kupić nowy komputer?
Nie przekaznika w body komputer
tam chyba jest ID-48. - zakodowanie nowego transpondera ( cena transpondera20 zł sztuka ) to tylko z plików body komputera.
Podpinał pod komputer?
Ok w takim razie poczekam do poniedziałku zobaczymy co pokaże komputer.
Ukazał się błąd ,poduszka, należy jeśli poducha jest sprawna skasować błąd komputerem.
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Więc najpierw udam się na komputer.
Miałem taki sam problem w Peugeocie 106. Wykręć ten silniczek całkowicie. jeśli obroty będą niskie to znaczy że jest nie sprawny komputer.
dokładnie wersja komputera to FIAT PUNTO 1.2 CM MPI ECOL. Powiedz mi jakie problemy są z tymi sterownikami.
Witam. Moje pytanko brzmi od jakiego rocznika w punto 1 siedzą komputery (centralki) silnika IAW 59f. firmy magnetti marelli ??
Dzieki za Odpowiedzi, W poniedziałek Jade pod komputer.
Wiesz powtarzam co mi powiedział gazownik. Twierdził że po podpięciu pod komputer za cholerę nie mógł u trawić gazu gdyż raz działał raz nie. Wtedy zaczął grzebać po kablach i znalazł tą masę jednak ja żadnego luźnego kabla wcześniej nie widziałem. Wtedy dopiero udało mu się ustawić ten gaz. Mówił coś o błędach w komputerze.
W punto 2 generacji nie było napinaczy ze sterowaniem ze sterownika poduszek a wiec albo sterownik się wysypał albo komputer błędnie odczytał.
Nie, prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę elektryczną i brak komunikacji między ECU a BCM. Po podłączeniu do komputera pewnie zgłosi uszkodzenie magistrali CAN.
sterownik silnika - masz na myśli 'komputer' ?
E tam, ja nawet czasami "resetuję" swój stacjonarny komputer
Czyli w skrócie mówiąc mam znowu zakodowany komputer do punto, a jest jakiś sposób żeby go odkodować ? Jeżeli tak to co mam zrobić? Ten komputer co kupiłem był używany i ktoś go odblokował.
Byłem w Serwisie,powiedzieli żeby pojeździć, bo możliwe że coś tam się zalało... Chyba nie pozostaje nic innego jak pojechać tam jeszcze raz i podłączyć punciaka pod komputer...
Slynna firma pewnie pomoze Ci i wysle czytsy komputer.
na obu kluczykach jest to samo, przed wpieciem pod kompa tez tak palił i gasł.....immo od seicento bedzie pasował czy musi byc dopisany do komputera
prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia gazu (mapsensor) , ale może też byc kilka innych przyczyn ,któch i tak nie zdiagnozujesz bez podłączenia się do komputera. Odwiedź gazownika :D
Witam po przerwie. Samochód jest już w 100% sprawny Powodem przerywania po nagrzaniu był uszkodzony ECU. Uwaga bo to ważne!! Mimo uszkodzenia ECU nie wyrzucał żadnych błędów po podłączeniu pod komputer.
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
Punto II - komputer tak umiejscowiony, żeby polewać go płynem do spryskiwaczy jak się nalewa (jak wiadomo, zawsze się rozleje) + alternator bez osłony pod autem, który pękał regularnie.
Dokladnie niewiem jakie bledy wyskakuja bo to znajomy podpinal do komputera bledy wtedy kiedy mi zgasl wyskoczyly ze komputer.
Czyli nic nowego. A co najciekawsze body komputer do punto kosztuje ponad 2 tyś a do pandy nie całe 200 zł a działają na tej samej zasadzie. Dzieki wielkie.
Witam! Jak w temacie poszukuję schematu komputera do Fiata Punto z silnikiem 1.1... Jeśli ktoś ma , to bardzo proszę o udostępnienie... Pozdrawiam! Dodano po 4 Oznaczenia na komputerze są następujące: Fiat 600 1.1 cm spi fase 2 . Naprawdę nikt nie ma schematu??
Czy ktoś z forumowiczów wie co oznacza komunikat jak w temacie wyświetlany na wyświetlaczu komputera pokładowego w Grande Punto wraz z ikonka klucza serwisowego ? Jak się tego pozbyć ? Pozdrawiam.
Póki co, nie widzę tu żadnej diagnostyki, tu potrzeba myślenia i kontrolki. Nie koniecznie od razu komputer.
witam prawdopodobnie masz uszkodzoną przepustnice powietrza do diagnozy nalezy podłączyć komputer
jaki kod silnika?
szanowni koledzy czy któryś z was posiada wnętrza komputera od punto IAW 16F.EB/2A21-38 prosze o pomoc
Okazało się, że komputer jest uszkodzony.
Ładowanie ledwo się poprawiło, mierzone dzisiaj wynosiło 14,11V. A co do sprawy, planuję podpiąć punto pod komputer, może coś wykaże.
Popieram wypowiedź kolegi TZOK, fiat punto jest szczególnie wrażliwy na niskie napięcie akumulatora, zmierz napięcie akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem. Oraz sprawdź masy silnika i komputera.
Obecność iskry nie wyklucza uszkodzenia czujnika położenia wału, nie zawsze psują się na całkowitą przerwę. Może być też czujnik podciśnienia. Najprościej będzie pojechać na komputer.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Podepnij auto pod komputer, trzeba też sprawdzić sprężanie, zrób próbę olejową, możliwe,że była źle zrobiona głowica i to ona jest przyczyną, ale najpierw komputer!
A dlaczego żarówką . Sprawdzałem voltomierzem. Znajomy zasugerował mi że może to być błąd w komputerze pokładowym- czy to możliwe?
Witam może wiecie jak przerobić ten ELM by chodził po lini Can bo nie chce mi się łączyć z body komputerem w Punto II . Gdzieś przeczytałem że trzeba wylutować opornik R14 więc to zrobiłem ale nic to nie dało.
Oczywiście nie chciałbym podważać kompetencji serwisu, w dodatku dysponującego Examinerem, ale swoją drogą dziwne, że nic nie wyszło przy zagłuszonym EGR. Wtedy dopiero komputer wariuje :-))
Tak komputer- Tester Diagnostyczny w serwisie Fiata. Niczego nie wymieniaj najpierw wykasuj błędy i parametry samodopasowawcze.
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
nie wymaga przypadkiem aktywowania dodatkowych funkcji w komputerze auta W przypadku Fiata Grande Punto - nie ma takiej konieczności. czy działa "odrazu" po podłączeniu i zaprogramowaniu alaramu Zazwyczaj tak, chociaż na początku produkcji (do 2007r) w G.Punto były montowane różne wersje "modułu nadwozia" i wymagało to drobnych korekt przy montażu...
Świece, przewody do sprawdzenia i podłącz go pod komputera.
To znaczy że wszystko jest ok. dzięki
A skąd pomysł, że w tym aucie body komputer ma funkcję kontroli żarówek? Może licznik być "uniwersalny" dla różnych wersji, a body nie i funkcja nie będzie działała.
podłączenie silnika całej instalacji z body komputera do zespolonych wtyczek
Komputer z punto 1 i pochodne są proste do strojenia i proponuję zrobić nowe mapy pod turbo niż kombinować z półśrodkami. I odradzam komputery po 2000r są znacznie trudniejsze do ogarnięcia.
Sprawdź wszystkie połączenia masowe, oraz plusowe. Po przekręceniu kluczyka upewnij się, czy przekaźniki się załączają. Następnie dostań się do przewodów od pompki paliwa, dwa grubsze będą od jej zasilania - sprawdź napięcie. Jeżeli okaże się brak, to masz uszkodzony przekaźnik, ale przekaźnikiem steruje komputer silnika.
Pisałem wyżej już , najlepszym wyjściem jest wiązka z bravo z komputerem i przepustnicą.
Proste wysterowanie z komputera i się dowiesz
Diagnozy nie da się przeprowadzić ponieważ nie można połączyć się z komputerem samochodu
Na komputer do warsztatu podjedż
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Witaj:) W navigacjach Blupunkta sygnal "tacho" jest na pinie A1 zlacza ISO. Sygnal ten zwany rowniez "gala" powinien wystepowac wlasnie na tym pinie w instalacji autka poniewaz wykozystywany jest w funkci automatycznego regulowania glosnosci radyjka w zaleznosci od szybkosci autka. Naiezapomnij podlaczyc sygnalu RFLS czyli wstecznego i ustawic Gyro...
Pierwsze co to podłącz pod komputer zobacz jakie bledy
Witam, dziś byłem u mechanika, który zrobił badanie diagnostyczne punto okazało się, ze mój komputer nie czyta żadnych czujników, ani cewek, bo wyskakują błędy, jedyny błąd, który nie wyskoczył, to sonda lambda. Stwierdził mechanik, że albo wiązka kabli jest gdzieś przerwana i przez to komputer nie widzi czujników, cewek itp, albo było gdzieś na kablach...
Były przypadki ze komputer silnika padał
Prawdopodobnie czujnik temp. silnika - należy zrobić diagnostykę elektroniki silnika, a potem dopiero dumać, co może bycć przyczyną usterki zapamiątanej przez komputer. Pozdrawiam.
samochód przez lipiec i sierpien stał nieużywany w garażu, przez ten czas nikt do niego nie zaglądał i akumulator padł można powiedziec do zera,dokladnie nie pamiętam ale chyba wtedy to sie zaczelo, jest możliwe żeby przez to stanie cos mu sie przestawilo w komputerze?
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
Dzisiaj będę diagnozował komputerem zobaczymy.
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
Castrolu nie polecam, często spotykam się z opinią, że dopóki ludzie jeździli na Selenii to auto nie brało oleju, jak zmienili na inny - to zaczynał go brać... ale jak już coś tańszego to Mobil, Motul czy LiqiMoly też jak najbardziej, tylko uważaj na podróbki, 5l dobrego oleju 5W-40 musi kosztować koło 200zł. Ja tam wolę podjechać do ASO, za 500zł umyją...
Magiel - Zobacz ile ma obrotow od lewej do prawej u staw po środku. Kolumna - nie ma to znaczenia , bedzie jedna albo dwie możliwości, kierownicy chyba nie da sie przestawić. Zakladasz kierownice na kolumne i jak jest prosto to spinasz z maglownicą. Po podłączeniu zapewne musisz wykonać procedure osiowania za pomocą jakiegoś komputera diagnostycznego.
Nie ma co bić piany jak to auto nawet nie zostało pod komputer podłączone, 90% tego typu problemów to wina sterownika i starego oprogramowania które nie pokazuje prawidłowej temperatury powietrza zasysanego, 10 minut roboty z wyjęciem sprzętu.
punto wtyczka komputer schemat komputer punto wymiana komputer punto
astra belka wartość skuteczna napięcia tętnień odtwarzacz trzeszczy
BZP650C12 – zamienniki diody Zenera 12V 5W: 1N5349B, BZT03-C12, BZD27C12 Seat Ibiza 6L 2006 – reset centralnego zamka, kodowanie pilota, typowe usterki