Potrzebujemy kasety silnika Scania czwórka 470 HPI o n-rze modelowym DT1202 (euro3). Pomocne też będą namiary na człowieka w sterownikach, lub częściach do ciężarowych - lokalizacja Janów lubelski. To bym go chwalił po wszystkich odpustach. Siedziałem nad nim, ale nic z tego, bo za bardzo zjarany. 500-625-725 Marcin.
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Kabel od rozrusznika do alternatora sprawdzony. Problem już jest znaleziony,powodem braku ładowania jest uszkodzony komputer silnika.
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Jest to scania r480 z 2006 r. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić wiskoze bez komputera samemu?
A ja to bym zaczol od diagnostyki komputerem a nie wruzenia z fusow , czasy przecinaka sie skonczyly i placi sie za wiedze panowi z komputerem !
Witam Na jakim sterowniku silnika jest ten samochód S8 czy S6?A może na S7 jeśli tak to na którym,początek produkcji czy końcówka z przejściem na S8?Rozumie że ten ,,główny komputer sterujący" to sterownik silnika,który został zregenerowany.
posiada ktoś może opis pinów komputera silnika i (lub) coordynatora??
Silniki stacjonarne maja inna kaete sterujaca. A sterowanie musisz przeprogramowac komputerem. Przede wszystkim regulator z RQV na RQ oraz uaktywnic zadana krzywa momentu obrotowego dla agregatu. Ogranicznik predkosci na 0km/h I powinno pracowac na kasecie z ciezarowki.
Problem polega na tym ,że dopóki wyświetlało "usterkę silnika"na pomarańczowo scanie można było odpalić ,a teraz "usterka silnika" świeci na czerwono i nie ma możliwości odpalenia scanii (brak reakcji rozrusznika). Czy może być przerwa na przewodzie dochodzącym do komputera? Kolego chodzi Ci o jednostkę sterującą umieszczoną na silniku?
Czyli wystarczyło wypiąć wtyczki, jak sugerowałem w momencie gaszenia.. Aby to wiedziec, czy winny komputer.
Witam zawory i pompowtryski wyregulowane i silnik nadal nierówno pracuje chciałbym się zapytać który to komputer jest odpowiedzialny za nierówną pracę silnika. Domyślam się że chodzi ci o jednostkę sterująco która jest zamocowana przy silniku. Chciałbym się dowiedzieć czy te komputery można gdzieś naprawić?
W takim razie zrób diagnozę komputerem,a najlepiej programem SDP3.
kolego miałem ten sam przypadek niestety kasetki od komputera w silniku koszt u mnie wyniósł 1500zł netto
Alternator jest nowy założony jakiś rok temu na serwisie Scanii. Czyli można przypuszczać że komputer ograniczył obroty??
witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia komputera (wskazującego zużycie paliwa i prace turbiny) + kostka FMS scania 164
Coordynator nie jest sterownikiem (komputerem) sterującym pracą silnika ale jest z nim powiązany.
Może ktoś wie jak to usunąć Komputerem diagnostycznym. Mając podłączony komputer przy okazji sprawdzisz co było przyczyną.
witam. mam problem ze scania r410 idzie cały czas wisko przez co ciężko osiągnąć temperaturę robocza. Testy wiskozy były robione i wszystko przeszło dobrze błędów brak. Przy wypalaniu dpf zauważyłem ze wiskoza nie szła i silnik osiągnął temperaturę. W komputerze sterownik cały czas załącza wiskozę.
Podał Ci serwisantscani1 Czujnik przy termostacie jest z przodu i zostaw go w spokoju. To jest silnik HPI?
Witam. Tak naprawa była w Scanii w Gorzowie Wlkp., koszt to w moim przypadku 2000 zł. Komputer wykręcili i wysłali do jakiegoś speca co go rozebrał i naprawił ścieżkę odpowiadającą za ciśnienie i temperaturę paliwa, brakowało jeszcze masowania w komputerze. Trwało to kilka dni, ale auto naprawione. Pozdrawiam.
Tak. Silnik ten był ze sterownikiem tzn komputerm tego silnika jednak nie odpalil na tym komputerze, odpalil dopiero po podmianie komputerana ten z EURO 3 czyli z silnika DC1104 i to dopiero po interwenciji elektromechanika
Czy czasem nie działa odwrotnie albo co gorsza losowo. Przydało by się sprawdzić jaki sygnał wysyła. Albo miernikiem albo w komputerze stan pedału sprzęgła.
Wtryski OK układ dolotowy i wylotowy też powinny być w porządku dostałem teraz informacje od znajomego z serwisu że to na 100% komputer silnika mają go sprawdzić Powiedz Czy podzielasz ich zdanie???
cisnienie w ukladzie powinno wynosic 17-20 bar. Za utrzymywanie cisnienia odpowiada zawor przelewowy ktory znajduje sie w kolektorze paliwowym wkrecony od czola w okolicach 2 cylindra. Sproboj go wymontowac i przedmuchac powietrzem. Warto tez zmierzyc cisnienie w filtrze paliwa manometrem i porownac ze wskazaniem komputera
Jeśli zapisałaś na sprawnym samochodzie przed zmiana EMS sopsa na komputerze diagnostycznym- to nie powinieneś mieć problemu to po zmianie EMS Sdp3 samo powinno cię poprowadzić.
Tylko teraz pytanie numer części to wychodzi komputer silnika ?? A jak jest pompa wysokiego ciśnienia uszkodzona to powinien wyjść inny blad??
Po prostu olali sprawę komputer nie pokazał błędu i maszyna nie do naprawienia.Myślenie najwidoczniej sprawiało bul.
Tu masz problem z czujnikiem ciśnienia oleju, zwarcie w jego okablowaniu lub sam czujnik ale jest też możliwa usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa lub przepływomierza powietrza co może tłumaczyć pojawienie się dymka na desce. Najlepiej było by sprawdzić to komputerem diagnostycznym.
Podłączenie komputera coś da? To pierwsze co powinieneś zrobić a potem decyzja co dalej.
Witam wgralem drugi komputer sterujący silnikiem i bez zmian nadal jest to samo teraz już nie wiem gdzie szukać problemu.
PDE da sie sprawdzić a HPI niestety nie (jedynie testy komputerem w silniku) Najczęściej przyczyną jest zużycie elektrozaworów dawki i kąta wtrysku. W HPI można pokusić się wymienić oringi uszczelniające oraz je wyregulować, i tyle w temacie.
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
Witam. Mam problem ze Scanią. Nr Vin: 4424695. Mam do zrobienia EBS i układ ECAS. Nie mogę połączyć się z żadnym sterownikiem. Próbowałem też połączyc się z Retarderem, bądź silnikiem i nic. Co może być przyczyną, że z niczym nie mogę się połączyć?
Cześć, walczę cały czas z błędem EDC w Scanii 4, 420 HPI. Mam problemy z temperatura cieczy, raz jest okej, później pokazuje albo 0 lub 120. Rano po odpaleniu kierowca zauwazyl, że ok 50 km wszystko jest okej czyli temperatura jest taka jak powinna, moc jest. Później zapala się EDC i zaczynają się anomalie temperatury oraz Scania wydaje się trochę słabszą....
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Masz obrazek do zaworu paliwowego http://obrazki.elektroda.pl/9998981400_1... Zmien tez filtry paliwowe... zapchane powodują szwankowanie elektroniki. Mialem podobnie w actrosie... aluminiowa obudowa modułu sterującego silnikiem (komputer) skorodowała od środka i działy się cuda, po wyczyszczeniu (bialego osadu) i przetarciu spirytusem...
Dziś sprawdzałem ale nie ma na kasecie, na wyświetlaczu nie pokazuje więc chyba zostało tylko podłączenie pod komputer czy może jest jeszcze gdzieś zapisany?
Witam. Po naprawie sterownika silnika wyświetliło następujący błąd : EMS 4130. Problem w tym że po podłączeniu komputera błąd ten nie ma wyjaśnienia a wykasowanie go nic nie daje . Ograniczenie mocy jest aktywne cały czas. Miał ktoś taki problem ??
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Witam, Mam taki problem w śmieciarce marki Scania, że podczas załączenia jakiejkolwiek funkcji zabudowy, zwiększają się obroty silnika jednak za mało. W związku z tym mam pytanie jak można zwiększyć te obroty? Model scanii to P420 , czy poprzez komputer zwiększyć obroty podczas załączania pto? czy może zabudowa podaje impuls i wtedy ecu silnika "wie"...
Zobacz jakie błędy Ci wyskoczyły na wyświetlaczu to może coś podpowiedzieć, pompa jakby padła to by nie odpalił czy po godzinie czy po 5h według mnie.... Pompe możesz szybko sprawdzić, nie koniecznie komputerem, wystarczy dorobić króciec i mieć zegar do 30bar podłączyć się i zobaczyć jakie pompa daje ciśnienie.
Wprowadź silnik na obroty 1500-2000 puść pedał gazu i w tym momencie wyłącz stacyjkę. ... EHAB podmienilem na drugi, pompke zasilajaca tez, zaworek zwrotny rowniez... EHAB to sam elektrozawór czy hydraulikę też? Regulacja pompy też ma wpływ. Często jeśli pompa jest zużyta "pompiarze" podkręcają dawki i w momencie gaszenia pompa ma trudności z gaszeniem. Sprawdź...
Scania R 420 km 2006r Witam mam pytanie odnośnie wiskozy jak można ją zdiagnozować czy ona pracuje normalnie bo jest podejrzenie że właśnie to urządzenie zawodzi, grzeje się samochód,wiskoza pracuje od razu na 100% a komputer pokazuję w wartościach rzeczywistych na przemian 0 i 100% i tak przeskakuje ? i mam taki błąd ems 4357- czujnik prędkości obrotowej...
Po podłączeniu komputera-wszystko OK, brak błędów. Byłem kilka razy w serwisie i nie wiedzą co jest... zmieniałem EDC i bez zmian...
Czujniki w układzie retardera zostaw w spokoju. Jaka kolwiek usterka ich lub rozbierzność powoduje deaktywację retardera, a z tym problemu nie masz.Całkiem realne jest uszkodzenie komputera EDC, jeśli temp na desce jest wskazywana prawidłowo. Tak sdp2 szaman, zmyliło mnie to scania R.
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Witam, mam problem z Scania R410, euro 6, 2015 r., przebieg 1 100 000 km, dotychczas bez problemów technicznych. Od miesiąca zaczęła dużo więcej palić paliwa i ADBLU. Nie mogę zdiagnozować niczego, nie wyświetla się żadna informacja na moim komputerze, nie pokazuje żadnych usterek. Turbo działa, został wymieniony DPF, zawory zostały przeregulowane,...
jeszcze mam pytanie ten błąd czego się tyczy Nie masz Abs-u na naczepie. Sprawdź kabel spiralny pomiędzy ciagnikiem a naczepą jeśli dobry to diagnostyka przyczepy/naczepy Dodano po 3 komputerze nie mam jak zobaczyć a miernikiem można? Możesz zmierzyć rezystancjię tych czujników i porównać.
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
Z tego co serwisant mi powiedzial, to jest ten komputer przy silniku do wymiany, badz naprawy w zaleznosci od tego w jakim stanie to jest. Jakies zwarcie sie robi, byc moze kable posniedzialy badz luty pusciy z biegiem czasu.
Robi się to tempomatem. Stop wciśnięty cały czas, nacisnąć 5 sekund RES zwiększyć obroty nacisnąć 5 sekund RES, puścić pedał stopu. Warunek: sprawne czujniki sprzęgła, hamulca, gazu (idle switch). A tu od razu komputery programują :-P Analogicznie robi się to w 3 serii oraz Iveco Euro...
Scania dopiero zjechała na bazę. Po wciśnięciu ikonki silnika (EDC) z kodów błyskowych pojawiają się: 33,42,63 Po wciśnięciu gwiazdki z wykrzyknikiem (opticruise) pojawia się na wyświetlaczu: E045 255 E050 001 E075 001 E005 001 E089 001 E092 005 E091 016
Na forum znajdziesz jak się odczytuje błędy, było to wiele razy. Co do wtryskiwacza to tak, tzw. wtryskiwacz prowadzący. Dowiedz się jakie błędy w serwisie na komputerze powinni Ci podać od czego i jaki błąd - oczywiście zależy od mechanika. Oczywiście filtry itp. były wymienianie?
e i wieczne kłopoty z nim związane. Jest też XPI,440KM. to wspaniały silnik, inny świat technologiczny. Co do obsługi i czystości paliwa jest wręcz chorobliwy. Jednak oferuje czasem problemy z inteligentną turbiną i zdarzy się z wtryskiwaczami. Ale brak SCR.. Polecam inwestowanie w dobre, drogie oleje long life wraz ze skróceniem nieco przebiegów mndz...
Nie wiem jak jest w scani, ale w DAFie XF te objawy wskazały na zużyty potencjometr pedału gazu. Może tu tez jest takie coś? Eeeeeeee tam - nie pleć głupot. DAF to nie Scania a Scania to nie DAF. Jeśli wyskakują te dwa błędy, o których wspomniał autor tematu to są problemy z ciśnieniem zasilania. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa - pomiar mechaniczny...
Silnik PDE to taki traktor w sumie i tam nic wielkiego do odpalenia nie jest potrzebne. Czy na plaku silnik odpala?? Czy na komputerze widać obroty wału korbowego?? Od leżenia pompowtryski nie powinny się uszkodzić. Pytanie jeszcze gdzie one leżały... Zawory wyregulowane poprawnie?? Kompresja jest??
Witam zawory i pompowtryski wyregulowane i silnik nadal nierówno pracuje chciałbym się zapytać który to komputer jest odpowiedzialny za nierówną pracę silnika. Domyślam się że chodzi ci o jednostkę sterująco która jest zamocowana przy silniku. Chciałbym się dowiedzieć czy te komputery można gdzieś naprawić?Na komputerze nie wyświetlają się żadne błędy.
Witam , mam problem SCANIA z silnikiem HPI 420 2003r są wibracje przy ok 12000 obrotów na każdym biegu to samo przy obciążeniu więcej, sprawdzone pompowtryski zamiana z innego samochodu komputer też, głowice po naprawie (zawory nowe). Samochód u mnie 2 miesiące kupiony w WIZER Łeczyca ,przy naprawie głowic był oglądany wałek rozrządu z boku wzrokowo...
No, zostawiłem 5tyś. Najlepsze, że gdy wysiądzie zawór górala, to trzeba wymienić cały zawór proporcjonalny. Zrobiłem test z zaślepieniem EGR, Komputer wykrył to i wyłączył systemowo sterowanie zaworem, silnik przechodzi na euro3. Jazda testowa 2000km przyniosła oszczędność 80l. oraz spadek dymienia. Jest to odpowiedź na moje pytanie w temacie. Pozdrawiam.
Na czujniku :56.6 ohma Na kablu dochodzącym do sterownika: 57.1 ohma Temp ok. 0 st Dodano po 1 Zamieniłem czujniki ze Scanii kolegi. Pomogło. Błąd niewystepuje.. ale Scania nie chce przełączać biegów. Po przełączeniu na D próbuje wbić bieg. Słychać ciągle powtarzający się dźwięk siłownika pneumatycznego który próbuje przesunąć wybierak. Za którymś razem...
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna zapalać się lampka ciśnienia. Czujnik jest podmieniony na nowy,...
Spotkałem się taką możliwością gdy EDC się zaświecało a z kodów błyskowych było czysto, a komputer to VCI w ASO czy inny ?. Kolejna sprawa to czy lampka EDC gdy się zaświeca, to na stałe do momentu wyłączenia silnika, na 4 sekundy czy inaczej ?
A mógłbyś napisać numer błędu z pamięci komputera, to może pomóc rozwiązać problem, bo przyczyn może być kilka, np. zbyt duża różnica temperatury między czujnikiem cieczy a czujnikiem powietrza doładowania na zimnym silniku po włączeniu zapłonu. Lub po prostu padł czujnik temperatury płynu silnika.
(at)ElektrodaBot Jak przepisać moduł EEC w Scani Ngs programem SDP3 krok po kroku na inny używany nieuszkodzony Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby przepisać (wymienić) moduł EEC (Engine Electronic Control) w pojeździe Scania NGS za pomocą oprogramowania SDP3, należy: - Wyposażyć się w oryginalny interfejs diagnostyczny (VCI3), komputer z aktualnym...
Witam. mam dokładnie taki sam problem, gdy silnik się nagrzeje wyskakuje błąd 53252,kiedy silnik gaśnie pojawia się następny błąd 53253.W parametrach widzę że silnik gaśnie gdy ciśnienie paliwa osiąga wartość powyżej 24 bar.Mierzylem ciśnienie zegarem na filtrze i tam pokazuje 15-17 bar,a według komputera jest 20bar.Tak samo jest gdy silnik gaśnie,...
Witam wszystkich.Musiałem wymienić komputer silnika w Scani R480. Komputer który założyłem jest używany.Teraz mam problem z niezgodnością numeru PIN pomiędzy koordynatorem a komputerem silnika.Wiem że numer PIN ma być zgodny.Pytanie moje,czy któryś z szanownych kolegów jest w stanie mi powiedzieć jak to zrobić.
Witam , przepraszam za podwójny post,ale chciałem aby znalazł się on na górze i czesc czytelnikow poznała rozwiązanie mego problemu. Zgodnie z dokumentacją ( dzieki kol(at)oporniczek ) usterką okozała sie cewka elektrozawora pompowtryskiwacza. Jako że cewki tej nie idzie kupic osobno, trzeba było kupic i wymienic cały pompowtryskiwacz, nie chciałem...
Witam, mam problem z moja scania XPI 2011 rok e5 bez adblue, od jakiegoś czasu zaczęła dużo palić- tj 3-4 litry więcej niż wcześniej na tych samych trasach, zero błędów, ale dzisiaj spostrzegłem ze kiedy tempomatem wprowadzam ja np na 1000 obrotów na luzie to w krótkich odstępach czasu słychać dziwny dźwięk ( takie jakby wycie) gdzieś spod kabiny i...
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
Zrobić test komputerem diagnostycznym. trzeba zrobić kalibracje czujnika różnicy ciśnień się nie kalibruję, to nie Scania... Jaka powinna być wartość ciśnienia spalin? Mi pokazuje na zimnym 55 mbar na zgaszonym silniku -3 do +3, najlepiej 0 Pozdrawiam WIMM
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Witam wszystkich którzy mogą pomóc, a mianowicie Scania 2007 r, bez adblu, 420r, dla podniesienia mocy zdemontowany został egr, silnik działa ok, tylko zapala się i gaśnie podczas jazdy dymek i wysoka emisja spalin, jeśli może ktoś pomóc mi w rozwiązaniu tego problemu będę wdzięczny,konkretnie chodzi mi o wyprogramowanie z komputera egr dziekuje za...
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc mam pytanie czy obejdzie się bez serwisu? Czy jest...
Moja ulubiona usterka w tej Scanii. Ogólnie usterka ma 2 przyczyny, mechaniczną i elektryczną. Elektryczne to najczęściej skorodowane lub luźne połączenie na pompie lub pod centralką, przetarte przewody itp. do uszkodzenia (przegrzanie) solenoidu lub komputera włącznie. Mechaniczne to na ogół zacinanie się listwy w pompie albo wykraczanie listwy poza...
Na placu mam Scanie r420 Euro 4 Usterka: -nie wchodzi na obroty, jak doda się gaz to się krztusi. -po odpaleniu słychać ostre walenie tłoka na jednym cylindrze. -po kilku minach się uspokaja, lecz po odłączaniu cylindra testerem (6) znowu zaczyna ostro tłuc. -sprawdzono panewki, zawory, cewki, wyregulowano wtryskiwacze, - po zdjęciu kolektora wydechowego,...
Da się, bo wszystko pasuje mechanicznie. Małe modyfikacje z wydechem. Silnik razem z komputerem, ale musi to kumaty elektryk podłączyć do nadwozia, koordynatora i wszystkich systemów zgodnie ze schematem. Koordynator pewno trzeba wprogramować do EDC, czy też EDC do kordynatora. Wał można kupić używany i kwestia, czy blok wymaga "przestrzelenia" (panewki...
Witam W sdp3 da się sprawdzić ile procentowo jak również godzinowo pompuje sprężarka w odniesieniu do ogólnej liczby godzin pracy silnika, w pewnym okresie czasu. Niekiedy wydaje się że pompuje dobrze a tak naprawdę dla komputera jest to zbyt długi czas (w pliku SOPS zapisana jest pojemność zbiorników pneumatycznych i na tej podstawie sterownik APS...
Witam ! Ja planuje zakup testera Magneti Marelli TECH, podłacza sie go do komputera przez bluetooth, usb lub rs 232. Posiada on oprocz bazy aut osobowych także mozliwosc diagnozowania ciezarowek autobusow ciagnikow rolniczych i naczep. Dosc dlugo zastanawiam sie nad zakupem testera, bralem pod uwage kilka wariantow. W tej chwili jestem zdecydowany na...
Problem rozwiązany, pisze bo może kiedyś komuś się przyda. Przy pedale sprzęgła jest czujnik jego położenia, podający w % jego skok. Jeżeli jest jakikolwiek odczyt powyżej 0% to komputer nie pozwoli dodać gazu - takie zabezpieczenie przed spaleniem sprzęgła w przypadku jego nie całkowitego zesprzęglenia . Na skutek zbyt dużego luzu na popychaczu pompy...
Filtr wymieniłem zaraz po tym zajściu. Byłem na komputerze w serwisie diesla, po podłączeniu mówią że wszystko jest ok ciśnienia, napięcia. Ale gdy błąd się zapalił i podłączyli komputer, i wyszło że ciśnienie paliwa wynosi 4,5 bar co nie jest realne bo silnik nie pracuje przy takim ciśnieniu paliwa. W końcu zadzwoniłem do chłopaka co zajmuje się tylko...
Witam, scania r 420 pomiar ciśnienia oleju manometrem wskazuje poprawne wartości, po odpaleniu na zimnym lekko ponad 4 bar. Czujnik cisnienia oleju (aktualnie zamiennik, pewnie chiński) nawet na zgaszony silniku pokazuje na komputerze cisnienie 1,1bar. przy podłączeniu komputera diagnostycznego przeliczone jest to na napiecie 1,3V. po odpaleniu cisnienie...
Witam, ECU naprawione, niby nic nie wyskakuje, autko śmiga, niestety sporo pali. Mam drugą identyczną i różnica około 3 - 4 l/100 km. Te same trasy, ładunki itp... filtry nowe oryginalne, intercooler szczelny, zawory i pompy ustawione, w układzie doładowania sucho (bez śladów oleju), pełna diagnostyka w serwisie i zero błędów, nic niepokojącego komputer...
Witam walczę z tym od roku spalanie na poziomie 36-38l/100km., przebieg 700 tys.-wmieniony silnik. W serwisie podpinają pod komputer i mówią że wszystko w porządku, tylko że nie znają przyczyny dużego spalania. W tym roku zrobiłem w niej: - 02.12r regeneracja turbosprężarki. - 07.12r wymiana czujnika położenia, wymiana kompletu pompowtryskiwaczy HPI...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
filtr staram sie zmieniac co 4 ,5 tygodni zalezy przy jakiej robocie autko ma podwyższone obroty do 600 przez kilka sekund zalezy jaka temp na polu. Do dzis juz od dłuższego czasu nie zaswieciło sie EDC po zaswieceniu swieciło sie przez jakies 10minut i bez gaszenie auta samoczynnie zgasło nawet miałem ochote podjechac do miechanika podpiąc pod komputer...
Witam Czy ktoś wie, gdze w takiej Scani znajduje się czujnik predkości (obrotów) silnika (wału korbowego lub podobnie) Piszę tak, ponieważ po niemiecku jest to "Geschwindigkeitsgeber". Instrukcja opisująca mozliwą usterkę (wybłyskaną lampką EDC - kod 11) zaleca sprawdzić przewód i ów czujnik. Znalazem w necie tłumaczenie listu błedów komputera EDC i...
Witam serdecznie po trudnej walce z elektroniką wreszcie auto odpaliło komputer pożyczony z innego auta wraz z koordynatorem też nie zadziałał, okazało się że koordynator miał przypisany immobiliser. Rozrusznik nie drgnął za to zegar od temperatury wody nie wychylił się na 120"c, to oznaczało że instalacja jest ok. Ponownie oddałem swój komputer do...
Witam mam problem z Scanią z 2008r silnik 440 XPI a mianowicie ciągle włącza wiskozę. Kierowca zauważył że jak temperatura otoczenia przekroczy 16 stopni to wentylator pracuje normalnie cichnie i temperatura silnika wzrasta do normalnej. A jak jest chłodniej to temperatura dojdzie do drugiej kreski i wentylator zaczyna chłodzić i tak w kółko. Sprawdziłem...
A znowu do powrotu gdyby uchodziło to przy zdjętej rurce która jest z zaworem tez bym to widział.. A sprawdzałaś? Odkreciles ja gdy miałeś wysokie ciśnienie czy tylko wziąłeś komputer i zrobiłeś test? odkrecilem od strony zAworu, a na drugim jej końcu przy listwie powrotnej zaslepilem tak żeby nie puszczał powrót ropy i wtedy przeprowadzałem test na...
Witam, Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami. Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie wytracanie ciśnienia doładowania (na wskaźniku) pod górki....
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Witam Przy okazji przeglądu Scani R380 e4 podłączyłem komputer i był tam taki błąd 4373 -regulacja cylindra, cylinder 5 -wyłączony -osiągnięto najniższy poziom regulacji objętości paliwa dla danego cylindra przez moduł sterujący błąd 135 -ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku -wyłączony -niepoprawność Błędy udało się usunąć. Kierowca...
Autko to Scania R 420 problem polega na tym że autko po przekroczeniu 1400 obr/min odcina obroty (gaz) to max na jaki się wkręca,obroty spadają do granicy zgaśnięcia motora (czasem silnik gaśnie) i ponownie zaczynają iść do góry. Nie ma znaczenia czy pedał gazu jest wciskany wolno czy szybko odcięcie jest tak samo, dodatkowa zapala się inf. o błędzie...
Silnik może wciąż pracować ale będąc napędzanym od strony skrzyni biegów a nie przez spalanie paliwa. Nie wiem na podstawie jakich danych liczy spalanie. Czy z czasów wtrysków. Czy z przepływu powietrza, czy z obu. Jak to jest diesel to raczej powinien z czasów wtrysków. Od kiedy tak się dzieje? W nowym i w pełni sprawnym pojeździe jakie wartości były?...
Witam mam scanie z 2003 roku 124 420km z ukladem paliwowym pde i ten samochod bardzo duzo pali jezdze nim sam bardzo delikatnie a spalanie wynosi 42 litry na 100km gdzie mam druga taka scanie a tamta pali 35 przy takiej samej robocie. Na komputerze wszystko pokazuje.ok niby nie ma zadnych bledow turbina dziala prawidlowo, jedyne co zauwazylem to w tej...
dzisiaj przeprowadzilem wszystkie dostepne testy w sdp3, wszystko w normie opróćz tego, że podczas sprawdzania szczelnosci zaworu bezpieczeństwa po 2 sekundach od wygaszenia przez komputer silnika spadek cisnienia miesci sie w normie i wynosi okolo 17-25 bar przy kolejnych próbach, ale spadek cisnienia po 30 sekundach (przy normie podanej do 300 bar)...
Witam. Zacznę od tego ze w tamtym tygodniu silnik zaczną dziwnie pracować jak by ktoś wrzucił garść śrubek do silnika. Zaczęła więcej palić (35-37) wcześniej ok 31. Pojechałem do mechanika i podłączył komputer okazało się ze pompo wtryski do roboty ok wyjęli zrobili zawory ustawili wtryski też. Zabrałem auto i w trasę 660km i auto spaliło mi 45L/100km....
Witam! O tym, że uszkodzeniu ulegały te porcelanki, tłoczki też słyszałem. Należy wtedy wylać olej, zdjąć miski olejowe i umyć ropą pod ciśnieniem silnik, i przepłukać też silnik ponieważ porcelana jest bardzo twarda i rysuje wszystko, panewki, wał i tuleje. Co do wyrzucania oleju odmą tą prawdopodobnie trzeba rozebrać i wyczyścić tą jakby wirówkę,...
scania komputer komputer scania silnik scania
indukcja plyta kabel taśmowy skrętka połączenie komputerów
kondensator rozruchowy silnika nawigacja goclever aktualizacja
Błąd uwierzytelnienia Outlook w GNOME Evolution Świecenie próbówki na obudowie silnika - przyczyny