Szczotki się kończą i ewentualnie komutator.
Tak.Skosami mogą być źle ułożone do komutatora.
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Według mnie cena za usługę jest właściwa chociaż że tak powiem z górnej półki. Jeśli sewisant zrobił tak jak napisał łącznie z dobraniem właściwych fabrycznych szczotek i przeszlifowaniem komutatora to ok. Jeśli nie to tak jak napisał Kretactwo i kłamstwo musi być pietnowane. Ja wiem że nie macie za dużo napraw ale tacy ludzie popsuje wam opinie. Kolego...
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Osobiście przyjrzałbym się na początek jeszcze raz tej szczotce - może się zawiesza w prowadnicy a może sprężynka przegrzana.Spróbuj zamienić miejscami szczotki i zobacz efekt.
Jak szczotka nie łączy, robi się matowa od komutatora.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Szczotki do wymiany a komutator do wyczyszczenia.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Kolega sprawdzi szczotki i komutator.
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Potrzebuję wymiary łożysk oraz typ komutatora dla Bosch 0124 225 004. Z góry dziękuję.
W kilku chłopa bez przesady. można osiągnąć złoty środek Co z tym komutatorem
Panowie, dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Chyba najprościej będzie poszukać używanego młynka z silnikiem w lepszym stanie, a w wolnej chwili zajrzeć do obecnego i sprawdzić: szczotki czy komutator.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Możesz podesłać zdjęcie komutatora?
Jest bardzo podobny ale nie pasuje. Mam taki z Celmy, jakie chcesz wymiary? Długość ośki 183 mm, średnica wirnika 46 mm, szerokość pakietu 45 mm, średnia komutatora 33 mm.
Nic tylko pogratulować czyszczenia komutatora papierem ściernym. Teraz tylko czekać aż zewrze komutator :)
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Silnik do remontu: łożyska, szczotki do wymiany. Do sprawdzenia stan komutatora.
Co kolego rozumiesz pod pojęciem "wyprowadzenia komutatora"? I co te rzeczy co napisałeś mają do dotarcia szczotek? Łożyska to inna bajka. Jak ciężko pracują to czuć że maszyna nie daje rady i owszem, pali szczotki, ale one się wtedy kruszą. łożyszka mogą być powodem spalenia wirnika, co skutkuje iskrzeniem i wtedy ich wymiana nie naprawi problemu.
Podłączyłem na krótko i kręci... Lecz łuk jak na spawarce, a szczotki dopasowane, i komutator przeszlifowany.
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
Wykręć silnik i sprawdź w jakim stanie są szczotki oraz komutator.
Sprawdzić silnik ( ..Najlepiej na autotransformatorze ) .Czy jest duża iskra na komutatorze?
Mierzyłeś rezystancje cewek na stojanie? Szczotki dotykają komutatora?
Wymień koniecznie, doszlifuj do kształtu komutatora
Panowie, mam pewien problem z szlifierką kątową. Mianowicie mam taki model jak GWS 9-125 C i komutator uległ uszkodzeniu. Więc postanowiłem kupić wirnik nowy, mianowicie skusiłem się na zamiennik. I okazało się, że jest z nim problem. Mianowicie szlifierka działa poprawnie, ale zmniejszyły się obroty. Co może być tego przyczyną? Dodam, że łożyska są...
Witam. Prądniczka tachometryczna w tych pralkach jest w silniku. Magnes znajduje się między łożyskiem, a komutatorem.
Tak jak wyżej. Podejrzany jest silnik a szczególnie wirnik, jego komutator i szczotki.
Wrzucam jeszcze zdjęcia wymienionych szczotek. Są starte ukośnie, niesymetrycznie A jak wygląda komutator? bo sama wymiana szczotek nie ma sensu, jak komutator wypalony, nierówny.
Przetoczyć komutator
Zrobiłem tak ale nie za bardzo wychodziło. Teraz jak mam pewność to mocniej pociągnę. Jakie szczotki do tego oryginał drogi. Jakieś specjalne wykonanie /firma w ramach zamienników? Czytałem o uwaleniach sterownika przy marnej jakości szczotek. Aż tak? (zwarcia od pyłu na komutatorze?)
Szczotki do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Komutator wygląda dobrze? Wirnik daje się obrócić palcami?
narzędziowych itp bo podobny problem jak autor tematu miałem w boschu gws 750W z castorampy a dla porównania komutator w boschu gws13-125cie który wytrzymał do końca. https://obrazki.elektroda.pl/3462748500_... Raczej nie wytrzymał. :lol: Wygląda jak w 10 letniej kątówce Handy Power, którą niedawno wyrzuciłem na złom. Czyli bosch czy...
Witam, Szukam wirnika do wiertarki BOSCH CSB 550RE. Nie wiem z jakiego powodu odpadł jeden z listków komutatora. Czy to można jakoś naprawić? Pozdrawiam Włodek
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Zacznij od wymiany szczotek, i przeszlifowania komutatora.
W jaki sposób czyściłeś komutator?
Komutator wyczyściłeś?
https://as-pl.com/pl/p/A0158 to Bosch dedykowany do silnika 1/4 skoda https://as-pl.com/pl/p/A3642PR to ten od passata/audi Masz dokładne numery w tabeli obok coś dopasujesz. Problem z częściami jest tylko do twojego obecnego Magnetona. Bosch czy Valeo bez problemu dostaniesz prawie wszędzie.
No musi chodzić bo jak będzie silnik pracował? Z takim przebiegiem to ona ma już krater na komutatorze. Kup wkład i wymień - tylko Bosch albo może być Magnetti Marelli ( kiedyś do Leona kolegi montowałem i trochę to pojeździło). Generalnie lepiej zainwestować w original. Inna sprawa ze pompa po kluczyku będzie pracować po min 5 min przerwy z wyłączonym...
Przed założeniem szczotek przedmuchaj silnik sprężonym powietrzem w ten sposób usuniesz pył węglowy (rób to na zewnątrz pomieszczeń) oraz oczyść komutator.
Na bank masz uszkodzony komutator W miejscu gdzie jest przerwa pojawiaja się iskrzenia i tam masz osmolony komutator. Niekiedy pomaga "poprawienie" punktakiem tego miejsca gdzie są łaczone przewody uzwojenia wirnika do komutatora.
Wszystkie regulatory będą pasować. Szczotek nie zmienia się w oryginalnym Boschu. Najlepiej zrobić już całość z nowym regulatorem are0008, łożyska 6303 i 6003, komutator asl9008 i ewentualnie koło afp0010.
...(zawieszanie się szczotek to chyba najczesciej dotyczy nowych szczotek?). ... Aha, zamówie też te szczotki, bo w chwili obecnej to wydaje mi sie najwieksza przyczyna usterki. Witam. Właśnie jak są krótkie lub za krótkie mogą sie blokować w szczotkotrzymaczu, a sprężynka nie ma siły dopchnąć ich do komutatora.
Dziękuję mrice. Jeszcze musze nad tym posiedzieć. Sterownik jest na pewno dobry- choć wolałbym, żeby to on był odpowiedzialny- bo to łatwiejsze dla mnie. Silnik uruchamiany na krótko z sieci bez pośrednictwa sterownika. Czyszczony i docierany "jako tako" czyli byle jak. Teraz muszę się przyłożyć... Zatem, to, że pracował na krótko nie jest miarodajne....
Zdjęcia komutatora mile widziane...
Na wirniku klatki nie mają przejścia między sobą czy szczotka nie dociska? Jak wirnik ma przerwę w uzwojeniu to złom (albo przewinięcie) przez to mogły się też szczotki przypalić i komutator
Wyczyszczenie tylko powierzchni przylegania szczotek do komutatora to jedna sprawa a druga sprawa to zanieczyszczenia pomiędzy działkami komutatora.
Szczotki na silniku znany temat w tych modelach. Pilnuj by były oryginalne, zastosowanie "podobnych" skatuje lamelki na komutatorze.
Wymień szczotkotrzymacz , wyczyść papierem komutator ,złóż i można odpalać. Nie rozbijaj na drobne
http://obrazki.elektroda.pl/1210705400_1... Stojan kosztuje 53,00 zł
czyściłeś wirnik pomiędzy wycinkami komutatora?
na 90% są uszkodzone szczotki silnika. Kup dobre w cenie powyzej 40 pln za kpl. Tanie szczotki mogą uszkodzic komutator
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Przecież pisał, że wymiana szczotek była. Dokładnie jak kolega wyżej nie dotarty komutator :P
iskrzenia na komutatorze brak. Jutro sprawdzę łożyska
Witam. O ile się nie mylę to te szlifirki mają układ miękkiego startu. Kiedyś miałem okazję naprawiać taką szlifierkę .W moim przypadku poszedł właśnie softstart. Szlifierka podłączona pod autotransformator i płynnie uruchamiana działała ładnie , natomiast włączana na sztywno do sieci bez softstartu wywalała bezpiecznik 10A. Jeśli szlifierka ci szarpie...
Nowe szczotki są dość długie, co do trzeszczenia to muszą się dotrzeć i dopasować do komutatora wirnika.
Witam Zobacz czy szczotki w silniku się nie skończyły i czy blaszka nie jedzie po komutatorze pozdrawiam
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Obawiam się, że poleciał silnik. 1. Wrzuć zdjęcie silnika ze szczególnym uwzględnieniem komutatora. 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Witam. Po wymianie szczotek powinno się je dopasować do komutatora, ale na miejscu kolegi sprawdził bym czy nie są zamontowane odwrotnie skoro silnik pracuje teraz bardzo głośno bo gdyby tak było to może się uszkodzić komutator silnika.
Pytanie co z tą osłoną bo łożysko to w rolniczym kupie. Tylko ja mam na myśli osłonę zakładaną na łożysko, a nie to pomiędzy łożyskiem, a komutatorem. a co do sklepu to patrząc na adres - sklepów u Ciebie chyba nie mało.
nowe ( te które miałem) nie wchodziły wogóle, ale już je dopasowałem i sprzęt ruszył. Tylko mam jeszcze pytanie ile czasu potrzeba aby nowe szczotki się dotarły bo strasznie trzeszczą(piszczą) i iskrzą zwłaszcza przy wirowaniu (w jednym kierunku bardziej). Czy jest to może objaw uszkodzonego komutatora
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Takie tzn na 200 Hz ?? silnik komutatorowy ?? niechaj kolega uczen jeszcze sie cus poduczy zobaczy taka maszyne od srodka cała rzecz w tym aby wyeliminowac zawodne komutatory i szczotki
Robot naprawiony. Przyczyną usterki były szczotki, których powierzchnie styku z komutatorem były nierówne. Powodowało to silne iskrzenie komutatora, a po kilku minutach całkowite zatrzymanie silnika. Po wyrównaniu powierzchni szczotek i wyczyszczeniu komutatora silnik działa bez zastrzeżeń.
Nowe trzeba założyć tak aby odpowiednią powierzchnią przylegały do komutatora. jak założysz źle to ostrze szczotki będzie przylegać do komutatora.
Ciekawy pomysł silnik z Samsunga do Boscha a pewnie uszkodzony czujnik poz. 0333 do wymiany ! to faktycznie czyszczenie komutatora papierem i przedmuchanie pomoże !!! jak umarłemu......
A jak ma działać silnik skoro jedna ze ścieżek idących do komutatora odparowała. https://obrazki.elektroda.pl/2051047300_...
Są dwie rzeczy. Pierwsza to sprawdź czy szczotki dobrze dolegają do komutatora. A druga część raczej do wymiany to przełącznik lewo/prawo. Dostaniesz go w każdym serwisie za pare groszy.
Na mojego nosa szczotka ma luz w szczotkotrzymaczu, w kierunku wirowania. Zresztą na focie wyraźnie widać wytopiony cypel palstiku, druga fota, górna szczotka, na lewo od szczotki. Domino, wiem co piszę. Gdyby było coś nie tak z wirnikiem, np zwarcie lub wywalona do góry lamela komutatora to niszczyło by obie szczotki i dodatkowo siało ogniem naokoło...
Wypalona lamela na komutatorze?
Zmień szczotki na nowe i sprawdź stan komutatora.
Szczotkę należy wymienić- to niewielki koszt. Jeśli widoczny będzie spadek mocy wraz z iskrzeniem na komutatorze, skorzystaj z wyszukiwarki...
Można wymienić cały komutator, ale to kupa roboty, więc koszt wyższy od nowego wirnika- takie rzeczy robi się tylko wtedy, gdy nowej części nie można dokupić. V.
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Szczotki sprawdzałem są sprawne przeczysciłem komutator wygląda na dobry
Trzeba było jednak wyjąć silnik, oczyścić komutator i dokładnie za zewnątrz przedmuchać go powietrzem pod ciśnieniem w celu usunięcia pyłu węglowego. Po tych zabiegach motorek pracować będzie jeszcze długo.
Witam. W podłączeniu kolegi iku18 jest błąd ponieważ do szczotek podłącza się albo początki albo końce cewek stojana. Podłącz to tak. 1 do L 6 do N 4 do 5 2 do 3 Gdyby obroty były nieprawidłowe (może objawiać się dużym iskrzeniem na komutatorze) to musisz podłączyć tak. 1 do L 6 do N 3 do 5 2 do 4. Pozdrawiam
Jak to sprawdzić , wyjąłem szczotki . na przełączniku obroty lewe to jest przejście miedzy dwoma stykami , a w prawo te pozostałe dwa styki się stykają . A od komutatora przejścia nie ma
mam taka przecinarke i moj problem polega na, ze przy uruchomionym silniku iskrzy mi jedna szczotka.po zmianie kierunku wirowanie iskrzy druga szczotka(ale tylko jedna).nie wiem co jest tego przyczyna.po ogledzinach i jakis pomierach stwierdzilem, ze dwa wycinki komutatora sa nadpalone.
Witam. I jaki jest finał? Wymiana wirnika pomogła? Mam podobny problem z wiertarką Bosch GSB 22-2RE.
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Witam. Mam problem z resetem programatora pralki Bosch WLX 20362PL, Kod F21, silnik po remoncie. Wymienione szczotki, łożyska, przetoczony komutator i przefrezowane żłobki komutatora, wywarzony wirnik. Proszę o pomoc, może ktoś wie jak to zrobić?
Szczotki powinny być markowe, dwuwarstwowe.Komutator przetoczony lub przynajmniej wyczyszczony dokładnie pumeksem .Po spełnieniu tych warunków docieranie szczotek do komutatora nie będzie takie kłopotliwe.
Pralka została naprawiona, okazało się, że szczotki były do wymiany i komutator. Działa jak nowa.
Są sprawne To znaczy że są długie, wystają pow. 1,5cm. z obudów a komutator nie jest przypalony?
Myślałem że może jakieś zabezpieczenie Szczotki Bosch-a mają zabezpieczenie minimalnej długości. Po jej osiągnięciu izolowana sprężynka odpycha szczotkę od komutatora.
jeżeli iskry ciągną się po obwodzie komutatora to na 100 % uszkodzony silnik
bosch komutator komutator bosch pralka bosch iskrzy komutator
silnik elektryczny łożyska pralka blokada polar wymiana silnika nawiewu
internet satelitarny satel powiadamianie radiowe
Skoda Fabia 1.2 2003 - Czy miała klimatyzację? Marantz UD5005 - Jak usunąć komunikat "tray lock"?