Bo lozysko od strony komutatora nie siedzi w szajsowatej gumce?
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Tak na moje oko, to dobrze by było przeszlifować komutator, jest nierównomiernie zużyty, są różne wysokości lamel i szczotka podskakując nie zawsze ma dobry styk. A lekkie iskrzenie na komutatorze będzie zawsze występować.
Komutator iskrzy, to niby normalne, ale nie tak mocno. Przyczyny najprawdopodobniejsze są trzy, 1. komutator zabrudzony (to co się kręci gdzie iskrzy) - wyczyścić bardzo drobnym papierem ściernym; 2. szczotki się kończą - trzeba wymienić 3. najgorsze - nadpalone uzwojenia i zwiększony pobór prądu, czas użytkowania, to tylko kwestia czasu aż się całkiem...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Komutator uszkodzony.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Dobrze chcesz go podłączyć.
Osobiście przyjrzałbym się na początek jeszcze raz tej szczotce - może się zawiesza w prowadnicy a może sprężynka przegrzana.Spróbuj zamienić miejscami szczotki i zobacz efekt.
Sprawdż dokładnie przyleganie szczotek do komutatora. Może nacisk jest niewłaściwy. Czasem sprężyna może się zawiesić. P.S. Niestety ten objaw jest częsty po wymianie szczotek :wink: . Pozdrawiam :) .
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Komutator w silniku iskrzy?
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Jedna iskrzy czy obie? I tylko iskrzy czy sieje ogniem naokolo komutatora? A komutator w jakim stanie?
łódż ul obywatelska 98
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
Indukcyjność nie wyszła, i już wiem czemu. Dlatego komutator iskrzy. Pewnie kolejny segment za tym z przerwą robi się czarny.
Niestety wirnik ma uszkodzony komutator. Iskrzy strasznie jak się podłączy. Wirnik do wymiany. Ale to chyba sie nie opłaca.
Komutator powinien być monolitem w przekroju jak najbardziej zbliżony do koła, owal, wysunięte, luźne lamelki, mogą powodować iskrzenie, różnica średnic którą podajesz może wywoływać iskrzenie, przyczyna deformacji powinna być ustalona i usunięta, jeżeli oczywiście komutator nie posiada wady wrodzonej.
Ostatnimi czasy jest mnóstwo podróbek scalaków - to że wg datasheeta jakiegoś producenta zabezpieczenie termiczne jest i działa, nie znaczy niestety, że tak jest w twoim przypadku. Zobacz jakie masz oznaczenia na scalakach. W dodatku, kiedy zrównoleglasz układy każde zabezpieczenia działa po swojemu potęgując chaos w twoim układzie. Transile są szybkie,...
Zwykle kończy się na wymianie silnika. Smród i dziwny dźwięk to pewnie iskrzenie dookoła komutatora.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
[url=http://www.morgancarbon.pl/download... do docierania szczotek i czyszczenia komutatorów Strona 6.
Uzwojenia (oba) mają mają mieć identyczną oporność, choć i tak to jeszcze o niczym nie świadczy, bo to zbyt niedokładny pomiar. Tzw. ciągniecie łuku świadczy o tym, ze albo wirnik, albo stojan są uszkodzone. Ponieważ wirnik założony nowy, więc pozostaje wymiana stojana, o ile wirnik nie uszkodził się przy próbach.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Jaki bezpiecznik wybija? Obraca się lekko? Iskrzy na komutatorze?
Sprawdź czy są równe oporności na przeciwległych stykach komutatora.
Spadek obrotów , spadek mocy , silne iskrzenie na komutatorze, opalony komutator.
Witam mam problem z młotowiertarką hitachi dh24pc3 nie ma siły zakręcić i bardzo iskrzy na komutatorze nowy wirnik ori i nowe szczotki ori i nie pomaga ktoś wie jak sprawdzić stojan albo co może jej dolegać?
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
Moim podejrzanym jest wirnik Uszkodzony wirnik powodował by iskrzenie na komutatorze lub nierówną pracę silnika, jeśli czuć spaleniznę to powinieneś wyczuć skąd, czy ze stojana czy z wirnika.
Zapewne iskrzenie widać na komutatorze silnika po którym ślizgają się szczotki. Jest to normalna rzecz.
Nie jest czasem uszkodzony sam komutator (podniesione lamele) ?
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
To jest normalna sprawa ona hamuje zamieniając na krótką chwilę kierunek obrotów co skutkuje dużym prądem i iskrzeniem coś w rodzaju zatrzymania awaryjnego.
Iskrzenie na komutatorze wskazuje na zwarcie w wirniku. Omomierzem tego nie wyłapiesz.
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Jaki to jest iskrzenie? Delikatne, czy "sieje" iskrami?, sprawia wrażenie, że ciągnie się wokoło komutatora?
I jak Pan to robi na tokarce? Proszę podać sposób.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Na połączeniu szczotek z komutatorem iskrzy i buczy jak przy spawaniu, ale silnik się kręci.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Pisałem już w innym temacie, napiszę i w tym. Jakikolwiek gaz tworzący mieszaninę wybuchową do klimy się nie nadaje. Co z tego że mamy lpg w samochodzie jak cała instalacja jest poza kabiną. Teraz klima, wyobraźmy sobie że rozszczelni się parownik. Zazwyczaj jest to mała dziurka, więc gaz powoli się sączy mieszając sie z powietrzem. Włączamy dmuchawę...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Uszkodzony; wirnik, stojan albo komutator.
witam Mam starą szlifierkę kontową CELMA. Ostatnio zauważyłem że przy komutatorze jest iskrzenie. Po rozebraniu stwierdziłem również zużycie jednej ze szczotek (zostało jej 10% gdy drugiej było ok 50%). Podejrzewałem że jest to uszkodzony wirnik - zwarcie międzyzwojowe. Wymontowałem go i poszedłem do zakładu gdzie przezwajają wirniki. Tam na miejscu...
Szukaj na forum był rysunek jak go wykonać z dosłownie kawałka drutu
Witam wszystkich Potrzebuje rady jak zlikwidować iskrzynie w szlifierce kątowej Makita 9555NB. Wymieniłem wirnik, stojan, szczotki, kondensator, włącznik na nowy. Mimo wymiany komutator bardzo iskrzy. Szlifowałem już szczotki pod komutator mimo tego nie ma zmiany.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
Sprawdziłem zwykłym multimetrem opór wycinków komutatora, mierzyłem je obok siebie 1-2 2-3 itd. Wychodzi wszędzie 3.6Ω, a na jednej parze prawie 19Ω. Wyczyściłem te rowki na komutatorze, jeden rowek jest mocno wypalony. Komutator jest w miarę czysty, tylko w okolicy tego mocno "wypalonego rowka" jest czarno od szczotek. Iskrzenie jest mocne...
W domowych warunkach to mozesz drobnym papierem sciernym przeczyścić >800 i dodatkowo igłą w "przerwach" - fachowo robi sie to na tokarce. Natomiast marne szanse że to coś pomoze - zazwyczaj to oznaka "uwalonego" wirnika! :(
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Witam. Szczotki należy wymieniać obydwie a przed tym przeszlifować komutator drobnym papierem.
A wirnik nie ma czasem zwojówki ? Podłączałeś sam silnik do napięcia bez elektroniki? Komutator nie iskrzy?
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Dzięki za podpowiedź. Einhella naprawiłem. Wymieniłem wirnik i łożysko od strony przekładni i jeszcze szczotki. Jak na razie działa ale jeszcze nie została przetestowana przy grubszej robocie. Black decker nadal rozłożony . Może spróbuję zaryzykować i wymienić łożyska. Jeśli pomoże to git jak nie to nie będę naprawiał. Cały silnik wirnik i stojan znalazłem...
Witam! Mam problem z młoto wiertarką Makita HR2450, otóż podczas pracy z pod obudowy zaczął wydobywać się dym z okrutnym zapachem, obroty wiertarki zmalały (straciła moc). Rozebrałem odkurzyłem, wyczyściłem okolice szczotek i wirnika z kurzu i pyłu, sprawdziłem szczotki długość około 1cm wydają się dobre. Wszystko poskładałem i w tej chwili po odpaleniu,mocy...
Należałoby zacząć od wyczyszczenia komutatora,ale jeżeli silnik wymaga rozebrania to sprawdź wirnik czy nie ma zwarć.Czy iskry zamykają się na obwodzie komutatora?
Ten kondensator, ma za zadanie eliminować zakłócenia pochodzące od iskrzenia na szczotkach, które jest słyszalne w postaci trzasków w radiu, czy telewizorze. Iskrzenie na szczotkach/ komutatorze jest zjawiskiem normalnym, pod warunkiem , że jest niewielkie. Duże iskrzenie jest spowodowane jakąś usterką, np. zużyte szczotki.
Co kolego rozumiesz pod pojęciem "wyprowadzenia komutatora"? I co te rzeczy co napisałeś mają do dotarcia szczotek? Łożyska to inna bajka. Jak ciężko pracują to czuć że maszyna nie daje rady i owszem, pali szczotki, ale one się wtedy kruszą. łożyszka mogą być powodem spalenia wirnika, co skutkuje iskrzeniem i wtedy ich wymiana nie naprawi problemu.
http://obrazki.elektroda.pl/1210705400_1... Stojan kosztuje 53,00 zł
Zmień szczotki na nowe i sprawdź stan komutatora.
Witam Posiadam odkurzacz zelmer meteor "Super" typ 1120s z silnikiem o mocy 1500W. Byliśmy bardzo zadowoleni z tego odkurzacza. Przed paroma dniami stało się z nim coś złego zaczął chodzić dziwnie jak pod obciążeniem (wolniejsze obroty) i zaczęło śmierdzieć. Wczoraj rozebrałem odkurzacz i widzę że w zakresie obrotów średnich - najwyższych mam straszne...
Obejrzyj dokładnie silnik, komutator silnika może są nadpalenia na powierzchni komutatora, możliwe zwarcia.
Ta "podkowa" to rdzeń ferrytowy, nie ma wpływu na pracę. Najprawdopodobniej uszkodzony wirnik/komutator.
Sprawdź kondensator, on dużo pomaga na iskrzenie. Powodzenia.
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Sprawdz wirnik na zwarcie miedzyzwojowe.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
A skąd ten drugi wirnik? Nowy czy używany? Może ma minimalne bicie na komutatorze, to wtedy będzie iskrzyć. Szczotki mogą mieć nieprawidłowy docisk, być niewłaściwie dobrane lub nie dotarte. Po kolei trzeba wyeliminować te możliwości.
Wirnik kupiłem ze Zgierza +szczotki . Stojan sprawdziłem jest dobry.Najpierw omomierzem taka sama oporność obu cewek i zasiliłem napięciem zmiennym ~14V ze śrubą w środku na drugiej cewce pokazało takie samo napięcie. Komutator docierałem papierem 1200 a potem poprawiłem 2000. nastepnie wyciąłem pasek papieru 2000 nakleiłem delikatnie na komutator i...
Witam . Moim zdaniem jeżeli został sprawdzony stojan i jest ok to iskrzenie na szczotkach może byc spowodowane tym iż szczotki nie są jeszcze dotarte i nie mają profilu komutatora .
Musisz mieć połączenie z masą. https://obrazki.elektroda.pl/4493559600_... Ten układ https://obrazki.elektroda.pl/6414146400_... ma za zadanie zewrzeć sygnały z wkładki do masy, gdy gramofon wykonuje operacje związane, między innymi, z podnoszeniem i opuszczaniem ramienia. Sprawdź elementy tego układu, poczynając od kondensatorów....
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Gdyby się dało to bym kupił. Jak na razie znalazłem tylko magazynowy za 400 zł. A to się mija z celem Dodano po 1 Stojan powinien mieć ok 220 zwojów. Zastanawiam się tylko jak!! Mi ledwo udało się tam wetknąć 160.
Czy silnik wchodzi na pełne obroty?Czy w czasie pracy silnika na komutatorze widać mocne iskrzenie?
Zwarcie między płytkami komutatora powoduje duże iskrzenie na szczotkach. Szczeliny między płytkami też przeczysciłeś? Zmierz oporność między płytkami, czy nie ma zwarcia.
Witam. Mam wiertarkę w której wymieniono wirnik na nowy. Kiedy wirnik ma lewe obroty jest normalne (minimalne) iskrzenie na szczotkach, kiedy przełączę na prawe obroty, pojawia się ogień na całym komutatorze. Zamiana przewodów na przełączniku kierunku obrotów nic nie zmienia. Iskrzy przy obrotach w prawo. Jeśli ktoś zna odpowiedź to proszę o podpowiedź,...
Do sprawdzenia stan łożysk, komutatora i szczotek. Technik nie sprawdził ?
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
jerry1960 To zdjęcie poglądowe komutatora. Wirnik mam w całkiem niezłym stanie. jan24 Po głębszej analizie wyszło, że to szczotki są powodem iskrzenia. Mają małe pęknięcia które wraz z zużyciem powodują odpryski materiału. Podczas używania młota, wibracje musiały spowodować odprysk większego elementu który dostał się pomiędzy wirnik a stojan, co było...
Podmieniłem triak, na tym nowym też szarpie iskrzy komutator i wchodziła na wyższe obroty niż powinna wlutowałem stary triak przy ustawieniu na 100 obr/min przechodzi cały program i da się prać. Chyba wirnik jest uszkodzony, w domu planują kupić nową pralkę
To może trzeba komutator przeszlifować?
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Być może komutator jest nierówny po wierzchu i podrzuca szczotki w czasie pracy. Samo czyszczenie papierkiem ściernym nie pomoże. Trzeba przetoczyć komutator, ale tak, aby go nie uszkodzić.
Milimetr to dużo. Szczotki specjalnie dlugie też nie są. To wszystko może wpływac na iskrzenie. Zrób zdjęcie komutatora wirnika, tylko wyraźnie to będziemy bliżej rozwiązania. Ewentualnie jak masz możliwość nagraj dzwiek pracy odkurzacza, bo wiekszość usterek ocenia się wlasnie na słuch, a opisowo niestety możemy gdybać, że to uszkodzenie wirnika (chociaz...
zaczął się dymić po włączeniu Zlikwidować go i też będzie działać, efektem ubocznym będzie tylko, że silnik będzie generował odrobinę więcej tak zwanych zakłóceń. A nie będzie bardziej iskrzył komutator? Bez kondensatora szczotki na komutatorze bardziej iskrzą i stąd te większe zakłócenia.
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
iskrzenie komutator szczotki komutator iskrzenie iskrzenie wirnik komutator
mocowanie głośników odblokowanie galaxy kamera własna chmura
pralka electrolux pralka electrolux
Przyczyny wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia samochodu Toyota: CHECK VSC SYSTEM, ESP, ABS, trójkąt ostrzegawczy