Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
Witam! W moim Zelmerze typ 281.5 robi trzeba przetrzeć komutator papierem ścierny. Jest tylko taki problem jaki typ papieru wybrać? Proszę o odpowiedź
Masz rację z wyjęciem silnika. Po tylu latach należą mu się nowe szczotki. Komutator przetrzyj papierem ściernym o ziarnistości 600 (używają przy lakierowaniu samochodów i prawie każdy warsztat da ci odrobinę). Wytrzyj później dokładnie szmatką komutator, "wrzuci" troszkę smaru na łożyska. Wydaje mi się, że do silnika można dostać się od spodu.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
szczotki były zamiennikami oryginałów, i takie małe pytanie, co to są "lamelki" i czy przy wymianie szczotek zawsze trzeba przetrzeć komutator drobnym papierem? Jak będziesz czyścił komutator papierem ściernym, to szybko umrze (silnik). Do tego służy tzw. "PUMEX". Tylko twardy!! A lamelki, to sobie poszukaj... Pozdrawiam.
Powiem tak-za dobrze to to nie wygląda. Wirnik RH w dzisiejszych czasach już nie dostaniesz. Jedyna rada to przetrzeć komutator drobnym papierem ściernym (przyjmijmy że nie masz dostępu do tokarni) i załóż nowe łożyska i miękkie szczotki. Może jeszcze trochę podziała. Teraz patrząc na 2 foto widzę że stan komutatora jest tragiczny. Decyzję musisz podjąć...
Rowki czyściłem, komutator przetarłem papierem 2500, nadal to samo. Jaka pewność, że może być to wina wirnika?
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Szczotki zostawiają ślad na całej szerokości komutatora? Wcześniej pisałem z telefonu ; komutator przetarłeś papierem ściernym? Lamelki miały jednakowy kolor? Możesz dla spokoju jeszcze raz wyjąć wirnik i pokazać komutator po pracy na nowych szczotkach.
Komutator jest ewidentnie przegrzany i wytarty. Kolega użyje sprężarki i wyczyści cały wirnik i stojan ze szczotkotrzymaczami, później trzeba przetrzeć ten komutator jakimś bardzo drobnym papierem ściernym lub czyścikiem do rur miedzianych. Być może to pomoże. Dodano po 1 Szczotki mają się luźno przesuwać w szczotkotrzymaczach.
Odnośnie szczotek to wyglądają na takie które dobrze dolegają, cały komutator jeszcze przetarłem papierem ściernym aby usunąć wszystkie zanieczyszczenia.
wymnien szczotki i przetrzyj komutator drobnym papierem sciernym
Witam.Na początek proszę sprawdzić stan szczotek i komutatora.Zbyt krótkie szczotki wymienić,a komutator przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym lub czyściwem do miedzi.
możesz jeszcze wyczyścić rowki między lamelkami komutatora, ogólnie przetrzeć go troszkę papierem ściernym i sprawdzić czy uzwojenie wirnika nie ma zwarcia do masy - może wirnik jest spalony
Szczotki na allegro - patrzeć po wymiarach. Nie spotkałem się z przypadkiem, żeby szczotka miala 700 ohm??? Komutator do regenracji - wyrównac i przetrzec papierem sciernym. Skoro zjadlo takiej dlugości szczotki to silnik może już długo nie pociągnąć. Łożyska tez do wymiany.
Możesz spróbować jeszcze wyjąć wirnik i wyczyścić komutator. Cienkim narzędziem należy usunąć pył szczotkowy miedzy wycinkami komutatora, ewentualne zadziory przetrzeć drobnym papierem ściernym (400) i wymyć w benzynie. Jak nie pomoże wówczas wirnik do wymiany lub cały silnik.
Wirnik możesz przetrzeć benzyną np.ekstrakcyjną, lub lakową. Rdzę z części żelaznych usuń płótnem ściernym, tak by nie dotykać uzwojeń. Komutator przetrzyj drobniutkim papierem ściernym i przedmuchaj. Warto by wirnik wysuszyć np niech poleży na grzejniku co kilka godzin. Wirnik pomimo ładnego wyglądu może mieć niewidoczne uszkodzenie, które wyjdzie...
Szlifierka kątowa Metabo milczy po włączeniu nie dzieje się kompletnie nic ,nawet po podłączeniu na krótko napięcia bepośrednio do szczotek również ( tak ze to chyba nie jest problem kabla włącznika ani kondensatora przeciwzakłóceniowego ani szczotek bo zostały wymienione} ale jeśli zewrę obudowę szczotki z komutatorem wirnik rusza ze standartowego...
Witam wszystkich po raz pierwszy. Do tej pory udawało mi się znajdować odpowiedzi na moje problemy przeszukując fora, teraz proszę o pomoc. Próbuję naprawić pralkę jak w temacie, objaw to wyświetlany błąd F:43. Sprawdziłem i uważam, że silnik prawdopodobnie jest sprawny: uzwojenia, szczotki, tacho. Z wyglądu komutatora wnioskuję, że mogło nastąpić chwilowe...
Iskrzą obie.Komutator wydaje się być w niezłym stanie.Był troszkę "wyżłobiony" ale lekko przetarłem papierem ściernym p240 i jest gładki.Jeśli chodzi o iskrzenie to właśnie "sieje" ogniem wokół komutatora.
Hej, Alternator 90A Valeo z 1.9 TDI, wymieniłem szczotki i komutator. Po uruchomieniu silnika zaczyna ładować dopiero po około minucie, dwóch. Jak zacznie ładować tak już jest idealnie, znowu do ponownego rozruchu silnika. Po wymienia nie docierałem ani szczotek ani komutatora, myślałem, że dotrze się samo - zrobiłem ok. 20 km od wymiany. Jeszcze trochę...
Dzięki za odpowiedzi. Komutator troszku zużyty, troszku przetarłem papierem ściernym i troszku pomogło. Ale za którymś razem znów.. ale nie jak wcześniej od połowy wciśniętym włącznikiem strzela, lecz gdy już do końca . Łożysko ok. Chyba faktycznie kupić wirnik.. na alle.. są po ok 50zł nowe.
Masz strasznie zjechany komutator. Wygląda na to, że już obcierał nie o grafit szczotek, ale o miedź(?), sprawdź czy szczotkotrzymacz któryś się nie poluzował - może obtarło/ szarpnęło o jakiś występ na segmencie komutatora i stąd ten strzał (+łuk). Komutator możesz lekko przetrzeć papierem ściernym, a potem ściereczka+izopropanol (lub ew. benzyna ekstrakcyjna)....
Poprawiłem mocowanie łożyska tak, że guma z łożyskiem wchodzi bez większego oporu. Wcześniej musiałem wpychać. Jak doświetliłem to miejsce gdzie jest łożysko to dookoła się stopiła ta guma i zmniejszyła średnicę otworu. Teraz więcej zeskrobałem i weszło łatwo. Zmierzyłem prąd na największych obrotach i wyszło 1.8A przy najwolniejszych 0,8A. Szlifierka...
Nie, całego korpusu ze szczotkami włącznie nie rozbierałem został tak jak był. Czy szczotki się blokują, no raczej nie sprawdzałem i chodziły tak jak chodzić powinny. Obawiam się że to może być uszkodzony wirnik. Dodam że przetarłem komutator i szczotki papierem wodnym ale to nic nie dało , wtedy juz nawet iskrzył na wolnych obrotach. A ułożenie komutatora...
Sprawdziłem szczotki w silniku. Są ok. 4,5 cm długości, przy okazji przetarłem komutator papierem ściernym. Zabrałem się za zamek blokady klapy. To był problem. Poprawiłem wygięcie blaszek w przełączniku. Teraz po włączeniu i zamknięciu klapy kontrolka gaśnie. Niestety pralka nadal nie działa. Przekręcając pokrętło programatora w dowolne położenie zawsze...
Panowie 5-cio letnia pralka Samsung Eco Bubble podczas wirowania iskrzy ze szczotek. Wymieniłem dziś na nowe szczotki oraz przetarłem leciutko super drobnym papierem komutator i w sumie elegancko wygląda, ale dalej iskrzy i teraz nie wiem, czy te silniki mają dwa rodzaje uzwojenia? Czy szukać nowy silnik czy przyczyna gdzieś jeszcze może leżeć? :arrow:...
Witam. Czyścić komutatora papierem,hmm, ja bym tego nie robił. Ziarnka ścierne wciskają się w miedziane powierzchnie komutatora i są wtedy niezłą szczotką ścierną. Można na tokarce delikatnie przetrzeć bardzo drobnym pilnikiem i wypolerować filcem, i nic więcej. W twoim wypadku podejrzewam jednak zwarcie w wirniku. Polecam radę Darka-Krakowa. Pozdrawiam....
Przepraszam za brak konkretów ale bałem się trochę podłączać ten silnik no i nie wiedziałem do końca jak wyciągnąć te wkłady szczotek ale nie taki wilk straszny... Tak więc komutator przetarłem delikatnym papierem ściernym, a silnik sprawdziłem i po podłączeniu działa tylko strasznie iskrzy: Poniżej filmik -> http://obrazki.elektroda.pl/1650354700_1...
Wyczyść szczotkotrzymacze w środku, a szczotki możesz delikatnie przetrzeć papierem ściernym z dwóch boków. Gdy szczotki będą na swoich miejscach, i gdy złapiesz za końcówkę (linkę) łączącą szczotkę z trzymadłem to powinna swobodnie poruszać się w obu kierunkach (gdy dociska ja dźwigienka). Odległość "trzymadeł" od komutatora powinna wynosić max. 0,5cm....
tylko papierem go przetarłem, 3 wycinki są napalone na czarno połączenia to są te miejsca co jest zaprasowany wycinek komutatora z przewodem uzwojenia tak ?
U mnie w innych modelach taka sama sytuacja była, pomogło przetarcie papierem ściernym na klocku na tokarce i oczyszczenie rowków komutatora oraz oczyszczenie pozostałych elementów w pierwszym okresie nie przeciążam wymagane jest aby szczotki trochę się ułożyły i dotarły. Szczotki Hitachi Carbon Brushes 999041. Jeszcze nie zdarte do końca.
Witam. Wystarczy zamienić miejscami przewody które idą na szczotki, to na pewno zmieni kierunek obrotów. Po zamianie powinno ustać iskrzenie na szczotkach, jak nie ustanie to wirnik do przezwojenia na nowo i ustalenia prawidłowej komutacji według sprawnego stojana i położenia szczotek według stojana. Przy zamianie wyciągnij wirnik z narzędzia i jak...
Nie oddawałem urządzenia do serwisu, rozebrałem urządzenie, które w środku było bardzo zanieczyszczone pyłem cementowo - wapiennym, szczoteczki zużyte w 90 %, dlatego przeczyściłem wszystkie elementy i odkurzyłem wnętrze, komutator wirnika przetarłem lekko papierem ściernym drobnoziarnistym P 800 i przemyłem benzyną ekstrakcyjną, zużyte szczoteczki...
Wczoraj wyjąłem i rozebrałem alternator. Faktycznie było odrobinę oleju na szczotce bliżej pompy podciśnieniowej. Wyczyściłem szczotki regulatora, pierścienie ślizgowe komutatora z oleju i przetarłem drobnym papierem ściernym. Wyczyściłem również łożysko i uszczelkę. Poskładałem do kupy i dziś włożyłem w auto. Odpaliłem i lampka ładowania zaświeciła...
Witam. Z góry mówię, że jestem technikiem RTV a nie AGD ale potrzeba zmusiła mnie do chwilowej zmiany branży. Więc mam odkurzacz BOSH, w którym żona źle założyła worek i część kurzu dostawało się na silnik. Rozebrałem cały silnik. Wyczyściłem, przetarłem komutator drobnym papierem ściernym, zrobiłem przerwy pomiędzy lamelkami, sprawdziłem oporności...
Komutator był czyszczony, przetarty bardzo drobnoziarnistym papierem (1200) i przemyty IPA. Poczyszczone przerwy między stykami. Może być problem ze szczotkami, są trochę luźne. Powinny być 13.5x5x36 a są 12.5x5x36. Nie było innych, dopiero dzisiaj kupiłem przez internet oryginalne (cały zespół ze szczotkami). Iskrzy tylko przy wysokich obrotach. Na...
Witam, sprawdź czy ten przewód nie jest podłączony do blach stojana, jeśli tak to powinien być podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego, jeśli nie ma tego kondensatora lub kondensator nie ma trzeciego wyjścia to zostaw ten przewód wolny. Sprawdź czy komutator nie ma wyraźnego nadpalenia w jednym miejscu, jeśli tak to wirnik jest uszkodzony,...
Dziękuję za zainteresowanie. Silniczek już rozbierałem i to dwa razy. Komutator i szczotki które są w formie dwóch blaszek wyczyściłem i przetarłem papierem o gradacji 2500. Laser jest założony nowy oryginalny. Objaw jest taki, że czasami po włożeniu oryginalnych płyt CD do napędu nie są są czytane. Jak załapie to czyta niektóre nie oryginały ale podczas...
Witam! Ostatnio mam problem z alternatorem w Yarisce, mianowicie pokazuje napięcie ładowania 13,1V. Gdzie i czym mierzyłeś , jaki masz silnik. Multimetrem na klemach dochodzących do akumulatora, tak jak wszystkie filmiki instruktażowe na YT pokazują. Dziękuję wszystkim za tak obszerną dyskusję i teorie na temat diód oraz ich przewodzenia. Zszedłem...
Tak czytam te posty, tak czytam i mam nieodparte wrażenie że w podanych przypadkach trzeba było tylko wymienić na nowy pasek napędowy wielorowkowy. wziąłem wódkę, nasączyłem wódką papier toaletowy, czyściłem delikatnie sekcje miedziane komutatora na wirniku tak żeby usunąć nadmiar grafitu z rowków między sekcjami i na powierzchni sekcji. Było sporo...
Witam Zmianą obrotów sterują naprzemiennie przełączane styki w panelu, nie kółeczka. Kolega chyba mnie źle zrozumiał. Nie pisałem o obrotach wirowania przełączanych na panelu, tylko o programatorze i mniejszym kółeczku z ząbkami, które kręci się dość szybko i to właśnie ono przełącza obroty rewersyjne podczas prania. Zresztą aby nie odbiegać od tematu:...
Witam. Na ten temat jest kilka postów, przeanalizowałem wszystkie, proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki. Wygląda to tak. Pralka stopniowo słabła, źle wirowała itd...na sam koniec silnik zaczął wykonywać takie ruchy jak na filmie w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Sprawdziłem prądniczkę, rezystor 2,7K i triak wymieniłem...
Mogłeś kupić te szczotki trochę większe (jeżeli nie było pasujących) i dotrzeć na papierze ściernym do wymiaru. Niedopasowana szczotka - źle. Zawęglony komutator wirnika - źle Pójdź do pani ze sklepu i weź takie na dotarcie do wymiaru ( tak swoją drogą dlaczego nie maja wymiaru w sklepie????) Przed założeniem szczotek przetrzyj iglaczkiem szczotkotrzymacz...
Cześć, dziś podczas koszenia kosiarka wciągnęła drut i się zablokowała. Po usunięciu drutu nóż się nie obracał (nie dało się ruszyć ręką). Rozebrałem kosiarkę aż do silnika i silnik, żeby ruszyć, wyczyściłem wnętrze z trawy, której było niemało, i złożyłem, po czym działa, ale dziwnie buczy i ostro iskrzy oraz nie ma mocy. Przy wjechaniu w trawkę coś...
Niby czemu wiertarka miała by nie działać pod wodą? Czysta woda nie jest przewodnikiem to tak na boku bo niema co w niej przewodzić. Silnik to tylko szczotki i komutator bez izolacji reszta zaizolowana. Nawet gdyby preparat działał to jestem ciekaw jak radzi sobie na komutatorze który jest w ciągłym ruchu. Pryskanie całego silnika nie ma sensu. Nigdy...
Wprawne ucho odróżni zakłócenia z alternatora od zapłonu. Zwykle trafiam na wyczucie. Źródłem zakłóceń alternatora są głównie szczotki i komutator. Po wmianie szczotek często przez niedługi czas jeszcze są zakłócenia nim szczotki się ułożą i dotrą.Najlepiej podejśc kompleksowo, rozebrać alternator, przeszlifować lub jeśli są duże bruzdy na komutatorze...
Ze smaru to już chyba kalafonia... :). Obudowy dolne 600 i 1000 to ta sama część katalogowa, więc powinna pasować na stare dziury.... . Brama nie wygląda na ciężką - raptem kilka profili, kątownik i deski ( raczej nie z drzewa żelaznego...) - może masz coś z prowadnicą i wózkami? Dół wygląda na nieco dotknięty przez rudą. Rdza z fotki ślimaka nieistotna...
ostatnio miałem ten sam problem, wymieniłem szczotki. Następnie na silniku jest kostka z przewodami - lekko poodginałem końcówki złączek. Jednak musisz wyszlifować nowe szczotki pod kontem podobnym jak stare szczotki, najważniejsze jest ich prawidłowe włożenie pod odpowiednim kontem, komutator przetrzeć papierkiem, pędzlem z spirytusem dokładnie przemyć...
Pisk z silnika. Słychać po ilości obrotów. Wystarczy papierkiem ściernym (800) przetrzeć komutator.
komutator papier papier ścierny komutator iskrzyć komutator papier
konwerter telewizor sharan skrzynka spryskiwacz tylny wycieraczka
powerbank diagnoza powerbank diagnoza
Edycja programu – podaj hasło w dekoderach Polsat Box, WIWA, Opticum, Comsat, Kaon – PIN, blokada, zarządzanie kanałami Spadek napięcia DC po podłączeniu odbiornika – przyczyny, normy, kompensacja, zasilacze laboratoryjne