zauważyłem na komutatorze jeden rowek dużo szerszy niż reszta Chyba nie to powinno być zmartwieniem. Cały komutator jest już dość mocno zużyty i nie wiem czy przetoczenie jego coś da.
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Sprawdziłem zwykłym multimetrem opór wycinków komutatora, mierzyłem je obok siebie 1-2 2-3 itd. Wychodzi wszędzie 3.6Ω, a na jednej parze prawie 19Ω. Wyczyściłem te rowki na komutatorze, jeden rowek jest mocno wypalony. Komutator jest w miarę czysty, tylko w okolicy tego mocno "wypalonego rowka" jest czarno od szczotek. Iskrzenie jest mocne...
Nie mam gdzie sprawdzić,ale jak uzwojenie ma przegrzane druty i komutator ma rowek (trzeba by przetoczyć) to nie zamontuje tego silnika bo może za chwilkę dostać zwarcia (jeśli już nie ma). Jak nie znajdę nic ciekawego to podjadę do zakładu przezwajania żeby sprawdzili mi ten wirnik.A na portalu aukcyjnym podobne silniki są w cenie 70-140zł (koszt regeneracji...
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
Witam, posiadam młotowiertarkę akumulatorowa BOSCH GBH 36 VF-Li od pewnego czasu zauważyłem brak mocy wiertarki.Pierwsza myśl to padł wirnik,ale moim zdaniem iskrzenie na komutatorze w normie (chociaż komutator posiada rowek na szczotkach.Podłączyłem miernik pod szczotki i okazało się że max .napięcie dochodzące do szczotek wynosi 28 v średnio 26v....
Wymontowałem dmuchawę, kręci się lekko, niestety konstrukcja nierozbieralna i nie ma jak dostać się do szczotek. W zwiazku z tym zamówiłem nowy zamiennik i zamontowalem, na razie działa. Wymontowanie i zamontowanie nie jest skomplikowane, ale wymaga umiejętności akrobatycznych, trzeba nurkować pod deskę rozdzielczą od strony pasażera, bardzo złe dojście,...
Dlatego masz tyle problemów. Regeneracja polega na wymianie części uszkodzonej. Często jest tak że jeśli szczotki zrobią rowek w komutatorze to sie go przetacza aż w końcu nie ma co przetoczyć bo wyciera się do izolatora jak szczotki są zbyt twarde. Najlepiej jest założyć orginał i wtedy możesz zapomnieć na jakiś czas o nim.
Zobacz czy nie jest przypalony na rowku komutatora Jesli tak to do wymiany silnik P
Nic nie piszesz na temat tych "rowków".... więc są nasze gdybania. Jeżeli stojan sprawny, a na komutatorze jest ciągła wyżłobiona linia (ten rowek o którym piszesz) to szczotkotrzymacz dotyka do komutatora i go nacina. Sprawdź czy szcotkotrzymacz jest gładki i czy dobrze są założone szczotki. Wracając do stojana - często się zdarzy ,że razem z wirnikiem...
To prądnica nie żyje i tyle na początek. Przetocz komutator wyczysć rowki miedzy blaszkami komutatora i załóż nowe szczotki.
o szczotkotrzymaczu nie pomyślałem. ten rowek to jego wina zapewne.
Przed wyrównaniem komutatora warto pogłębić szczeliny między działkami. Po przetoczeniu znowu trzeba sprawdzić głębokość rowków między działkami komutatora.
Hej, w przypadku wymiany szczotek na nowe zawsze delikatnie spiłuję ostre krawędzie ponieważ stare szczotki wycinaja rowek w komutatorze i jezeli nie wyruwna sie powierzchni na tokarce to nowe szczotki zanim się dopasują to nie jednego fachowca wyprowadzą z równowagi . Poza tym przyczyn może być wiele, błędy montazowe, brak styku itd. Pozdrawiam.
Spoleruj komutator i wyczyść rowki między miedzanymi blaszkami.
Czyli mogę go usunąć lub spróbować zrobić rowek dla niego? Szczotka powinna wychodzić z tej obudowy i napierać na komutator "po prostu"? (pierwszy raz wymieniałem)
Napisałem że jest na wykończeniu, komutator ma wytarty od szczotek, jest bdb rowek i dlatego chcę go wymienić bo już powoli siada ale ostatnimi siłami ciągnie.
Witam. W jak wyżej wymienionej pralce mem problem z silnikiem, ale prawdę mówiąc to z komutatorem który jest trochę zdarty przez to że kiedyś szczotki całkowicie się zdarły i powstał do tego rowek na nim wyczyściłem komutator do miedzianego koloru ale i tak zapewne długo nie posłuży ponieważ jeden szczebelek komutatora jest urwany i szybko przez to...
Nie ma podkładek pod półksiężycem i pewnie wytarty rowek na niego w wirniku, dlatego go tak ciągnie do przodu
pomysl, po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went, skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ??? Sprawdz to co pisali poprzednicy: czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.
Witam, mam problem z silnikiem od kosiarki. Pobór mocy kosiarki jest zgodny z parametrami kosiarki. Natomiast jest problem z komutatorem. Wymieniłem szczotki, porobiłem pomiary multimetrem, nie ma zwarcia, jak również rezystancja w każdym miejscu na komutatorze jest taka sama. Lekko przeczyściłem komutator, rowki też przeczyszczone. Po uruchomieniu,...
Nie tyle opory kręcenia są istotne, oczywiście bez przesady, ale zbierający się w rowkach komutatora pył, który powoduje prace "na zwarciu" i zwiększa pobór mocy.
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Komutator ma rowki zrobione przez szczotki. Pytanie czy dam radę sprawdzić diody w domowych warunkach czy może lepiej oddać to do warsztatu?
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
dzisiaj jeszcze raz z nim walczyłem. nic nie znalazłem. zastanawiałem się właśnie nad tym kołem pasowym i jeszcze nad komutatorem. jest on już lekko zjechany i powsał tam rowek. chcoć wątpie że to może być tego przyczyna. ładowanie ma dobre więc tak to zostawiłem. mam jeszcze jedno pytanie. nie ma nikt żadnych książek z których można się dowiedzieć...
Sa to typowe objawy kiepskiej baterii. Kiepskiej jakościowo? Bo jeśli chodzi o stan naładowania to przez ostatnie pół roku nie musiałem do niej zaglądać , w morzy -18 zapalał bez problemów, stoi na parkingu pod blokiem. Byłem w warsztacie gdzie mają komputer diagnostyczny ale najbliższy termin na koniec kwietnia , i jak tu nie próbować samemu coś naprawić....
Rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Dodano po 3 rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Mniej iskrzy niż przed szlifowaniem ale żeby zaczęła się kręcić trzeba zakręcić palcami
Od starego typu,tam gdzie jest nasuwany bendix ma dwie płetwy,nowy tym ma w tym niejscu rowek śrubowy. Porządny wirnik ten na zdjęciu,jeszcze produkcji Jugosłowiańskiej,poznać to po chorągiewkach komutatora Bendixy są odmienne pomiędzy nimi.
Komutatorowi trzeba wyczyścić rowki, wyszlifować drobnym papierem ściernym i dotrzeć dokładnie szczotki. Zrób zdjęcia jak dokładnie wyglądają szczotki i komutator
Wyczyść rowki komutatora w silniku.P
Słuchaj-to typowa usterka w punto\stilo.Przyczyna jest prozaiczna-makarony źle skonstruowali silniczek.Błąd konstrykcyjny polega na tym że są za głębokie rowki pomiędzy działkami komutatora,w rowkach tych zbiera się pył se szczotek,utwardza tam,i powoduje skrót.Naprawa prozaiczna-ostrą igłą należy ten osad usunąć. Tyle.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko brzegami póki się nie dopasuje. Tokarki w domu nie...
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy wycinkami komutatora. Jest taka zasada, że przed pierwszym...
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
dwóm kolegą nade mną odpowiem tak, wiek rzadko kiedy zabija wirnik, jeśli łożyska są w dobrej kondycji a worek nie przepełniony to odkurzacz będzie chodzić długie lata, u nas w zakładzie jest jamnik z lat 60 jeszcze z płozami drucianymi zamiast kółek, na oryginalnym silniku a jedwabiem go nie karmimy:P druga sprawa, najczęstszą awaria wirników w odkurzaczach...
Rowki czyściłem, komutator przetarłem papierem 2500, nadal to samo. Jaka pewność, że może być to wina wirnika?
sprawdź silnik bo często robi się zwarcie na komutatorze więc przeczyść rowki bo najprawdopodobniej to jest główną przyczyną uszkodzenia bezpiecznika
Hej, tu bardziej chodzi o wydajność pompy (ciśnienie) niż o prąd jaki pobiera, U mnie prąd skakał i był wskaźnikiem źle działającego układu paliwowego. Ale kiedy osiągnął wartość 5A samochód zapalał. Założyłem, że pompka się zużyła (zacina się, kleszczy lub ma wyrobiony komutator (rowki na szczotkach) i niejako się rozpędza dając nominalne warunki po...
Znaczy źle się tu może wyraziłem, chodziło mi o to że pomiędzy działkami komutatora, jest jakiś izolatory prawdopodobnie, jest ścierany razem z działkami, przejeżdżając paznokciem prawie niewyczuwalny jest rowek. W pierwszej chwili myślałem że jest to syf. Ale jest to co twardego. Pierwszy raz się z takim komutatorem spotkałem stąd te pytanie :) jeśli...
tuning marek ma racje dokladnie wyczyscic komutator,zwłaszcza miedzy rowkami i jesli nie pomoze to przegrzane jest uzwojenie
Cześć! Założyłem nowy wirnik do silnika i po uruchomieniu zionął ogniem,po zdemontowaniu zmierzyłem suwmiarką średnicę komutatora i okazało się, że jest jajo.Przetoczyłem w tokarce komutator,przeczyściłem rowki pomiędzy lamelkami i po złożeniu silnika działa poprawnie.Tak przytrafiło mi się 2 razy.
Po kilku dniach doszedłem co jest nie tak w moim golfie. Niestety wymiana regulatora nic nie dała, natomiast zauważyłem, że komutator ma dwie rolki (na każdej z nich pracuje jedna szczotka) pierwsza z nich miała delikatny rowek od szczotki, natomiast druga (ta bliżej paska pk) jeśli ma to jakąś różnice miała rowek ok. 3mm i szczotki w starym regulatorze...
Nie ma to związku z tą blaszką jest to jedynie zapadka regulatora sprzęgła a jej miejsce zaznaczyłem na zdjęciu. Przypuszczam, że silnik zakończył żywot być może jedynie zaklejony komutator i wystarczy wyczyścić w nim rowki. Trzeba by sprawdzić silnik na "krótko" z pominięciem przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/7105360100_...
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Czy zamiast toczyć komutator, można umieścić wirnik w wiertarce i użyć grubszego papieru a następnie cieńszego do wypolerowania? Obecnie komutator nie ma rowków i wydaje się być równy.
Teoretycznie może, ale ja bardziej obstawiał bym na komutator. W rowkach zbierają się opiłki startych szczotek i metalu wiec powodują dużą upływność. Generalnie silniki po dłuższym postoju ( nie mówiąc już o zalaniu wodą) powinno się suszyć zasilając je obniżonym napięciem, bo jeśli woda wniknęła do uzwojeń to trzeba ją odparować wygrzewając uzwojenia.
Czy po przetoczeniu dokładnie wyczysciłeś rowki w komutatorze?Czy na szczotkach nie zauważyłeś nadmiernego iskrzenia?
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka odpadnie.
Jako, że odkurzacz jest po gwarancji, gdy zaczął szwankować (utrata mocy, zapach spalenizny), oddałem go do naprawy do autoryzowanego serwisu Zelmera. Podobno wymieniono wirnik silnika. Po kilku odkurzaniach, problem powtórzył się i odkurzacz ponownie oddałem do serwisu. Przy odbiorze pani stwierdziła że jest sprawny, ale nie wiedziała co z nim robiono....
To na 100% wina szczotek.Nie wystarczy je wymienić.Trzeba przeczyścić opalony komutator,wyczyścić potem rowki miedzy jego działkami,uważając by nie uszkodzić miedzianych działek, a szczotki dotrzeć wstępnie na skos papierem ściernym w kierunku i do kształtu komutatora.
Po włączeniu młynka do kawy Esperanza (taki najtańszy, żadnych elektronicznych części nie zawiera, w środku nic specjalnego nie ma poza wirnikiem) iskrzy że widać przez obudowę jak sadzi iskrami w środku i zaczyna śmierdzieć spalenizną. Postanowiłem go naprawić oczywiście jeżeli się da: Dotychczas wykonałem poniższe czynności: - rozebrałem młynek, -...
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Powiem kolego supchem inaczej. Dosyć znacznie ją starło na tyle że nie styka z wirnikiem, druga szczotka styka. Jak Włączyłem szlifierke to poszły iskry a potem dym. To wyczyszczenie komutatora coś da? Rowki także trzeba wyczyścic od wirnika??
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
Silniki które rozebrałem -komutator mocno wytarty- rowki od szczotek- W przegrodach, znajdowały sie ubytki z komutatora i robiły niekiedy zwarcie -układ zasilania silniczka gorący .Po takiej regeneracji pracuje, jednak nie uważam to za naprawę . Najlepiej byłoby wymienić na nowy-(komutator) Nie znam firmy która handluje silniczkami -dlatego pytałem...
proponuję najpierw przeglądnąć silnik dmuchawy czy nie jest zatarty i czy rowki na komutatorze są czyste wyeliminować przyczynę a nie skutek awarii
Kiedyś naprawiałem takie silniki przyczyną usterki było zacieranie się piasty i w wyniku tego palenie szczotek, i bezpiecznika. Musisz rozebrać silnik przez rozgięcie uchwytów wyczyszczenie i nasmarowanie piasty smarem (nie WD40), oraz rowków komutatora, i oczywiście sprawdzić szczotki . W jednym przypadku miałem dodatkowo wytopiony szczotkotrzymacz.
Komutator przeczyściłem leciutko a rowki są drożne, nie pozapychane. Kręcenie ręcznie główką wiertarki nie powoduje żadnego problemu, szczotki ładnie chodzą.
przyczyną dźwięku były wytarte tuleje z mosiądzu/miedzi a co za tym idzie wirnik obcierał o stojan. Do tego jeszcze szczotki były na wykończeniu, a sam komutator miał b.duzo rowków. Wystarczyło przeczyscic wszystko, przesmarować, komutator pilnikiem a potem papierem sciernym wyrównać oraz wymienić wszystkie tuleje. Rozrusznik kręcił jak szalony nawet...
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
U mnie w innych modelach taka sama sytuacja była, pomogło przetarcie papierem ściernym na klocku na tokarce i oczyszczenie rowków komutatora oraz oczyszczenie pozostałych elementów w pierwszym okresie nie przeciążam wymagane jest aby szczotki trochę się ułożyły i dotarły. Szczotki Hitachi Carbon Brushes 999041. Jeszcze nie zdarte do końca.
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
tak jak jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali sprawdziłem ladowanie i jest dobre (13,5V pod obciążeniem). prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Za niskie ładowanie albo akumulator kiepski, gdyby były zabite rowki komutatora kręcił by zawsze słabo,ale spróbować możesz.P
Podłączałem go pod 24v i obracał się powoli i tak skokowo. Opory na poszczególnych cewkach są różne, na jednej z 2 na innej 4 a na jeszcze innej 8 Ohm. Dodano po 7 Panowie, problem rozwiązany! Całkowicie przypadkowo rozebrałem jeszcze raz silnik i czyściłem komutator. Z rowków pomiędzy tymi płytkami pęsetą wygrzebałem resztki smaru pomieszanego z pyłem...
Według mnie przezwajający nie wymieniają komutatora,tylko robią nowe uzwojenia i zostawiają stary komutator. Tak robią tylko partacze. Porządna firma zawsze wymienia komutator, przetacza go, frezuje rowki, wyważa, wymienia łożyska na markowe i na końcu dociera komutator. Po takiej robocie silnik jest prawie jak nowy.
Już przyszedłem do domu od mechanika. Tam są wyraźne rowki na pierścieniu komutatora, mechanik chce go oddać do jakiejś firmy Bosha do regeneracji, jestem ciekaw, ile to będzie kosztować i czy nie lepiej by było dla tak starego samochodu, który planuję i tak w najbliższym czasie zezłomować, kupić używany alternator na szrocie.
Sprawdź i oczyść wirnik rozrusznika, może ma zabite rowki komutatora, wtedy słabo kręci, pobiera bardzo duży prąd i może to powodować grzanie a wręcz spawanie włącznika.Przyczyną może być też słabe masowanie deski rozdzielczej, są tam tylko 2 śrubki, które też się nagrzewają a nawet mogą stopić z tyłu obudowę akumulatora gdy są zardzewiałe. Ja tak miałem...
komutator jest w porządku, widoczne rowki, lamelki tez sa w porządku chciałbym tylko dodać ze w serwisie komutator był szlifowany Zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Moderator ; Krzysztof Reszka
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
Według mnie jest to naturalne, że szczotki szybciej się ścierają przy mniejszych obrotach. Mają więcej kontaktu z komutatorem, a w nim są rowki i te rowki zdzierają warstwy szczotek. Im obroty wyższe, tym mniej kontaktu z rowkami mają szczotki, a jeśli obroty będą zbyt duże, to szczotki nie zetrą się bardziej, ale wtedy mogą się spalić. Zasada taka...
Sam twierdzisz, że dołożyłeś podkładek i rozrusznik jest ściśnięty, może to właśnie utrudnia mu osiągnąć właściwe obroty i uruchomić silnik. Sprawdź szczotki w rozruszniku, może się kończą i słabiej dotykają komutatora, który też należy oczyścić i "udrożnić" rowki komutatora z pyłu szczotkowego, który może robić zwarcie. Akumulator musi być naładowany,...
mialem podobny problem!!! wymienilem mase miedzy silnikiem a karoseria - dalem najgrubszy przewod jaki mialem pod reka:) (bo za ten kawalek tasmy dalbym pewnie z 20 zl) wyjolem rozrysznik i srubokretem poglebilem "rowki" w komutatorze bo sie troche zlewaly!!! po takiej operacji przed dluzszy czas bylo dobrze Pozdrawiam
Iskrzenie nie musi oznaczać uszkodzonego wirnika. Przede wszystkim sprawdź jak szczotki przylegają do komutatora. W następnej kolejności przeszlifuj komutator papierem ściernym i wyczyść igłą rowki z pyłu. Silnik musi być mocno zbity i skręcony. Istnieje jednak możliwość uszkodzenia wirnika przy wymianie łożysk, ale tego nie da się już naprawić. Jedynie...
Wirnik wcale źle nie wygląda ... wygląda dobrze więc chyba nie jest uszkodzony, chyba że zdjęcia wszystkiego nie pokazują, To czarne to jest ślad po szczotkach a na spalone nic tu nie wygląda. Wyjmij szczotki i wyczyść komutator drobnym papierem ściernym, tak jak mówiłem sprawdź stan łożysk i szczotek(min 1cm) - Sprawdź styk szczotek z komutatorem i...
Wyczyscilem tylko tak zgrubsza. Szczotki sa jeszcze ok jakies poltora centymetra moze wiecej.Komutator jest troche zuzyty ale rowki sa widoczne. Czym go nasmarowac?
Jeśli biegi terenowe działają to pewnie blokada ze sprzęgła jest ok, ja miałem kiedyś z tym problem bo łożysko na jednym z wałków skrzyni się wybiło i podobne problemy się pojawiały. Co do silnika top jak masz robić remont to zrób go od razu i nie pal na razie ciągnika. Wymień po remoncie wszystkie oleje, oraz sprawdź i ustaw wtryskiwacze. W pompie...
No niestety wygląda na uszkodzony wirnik. Ale jak będziesz miał jeszcze chwilę czasu to: 1. Zablokuj szczotki w szczotkotrzymaczach, jak pociągniesz za miedziny drucik od szczotki na zewnątrz, one sie zablokują w środku. Rozłóż cały silnik na części pierwsze, wyszczyść do błysku komutator drobnym papierem sciernym (800), przeczyść rowki komutatora nożykiem...
Szczotki są jeszcze długie, około 1,5 cm. Podmieniłem na inne i jest to samo. Mierzyłem opornikiem komutator i nie ma nigdzie zwarcia. Rowki tez delikatnie przeczyściłem igłą i dalej iskrzy. Jak można sprawdzić, czy wirnik jest dobry?
Witam. Tak, trzeba BARDZO dokładnie przeszlifować komutator i szczotki. Najprościej zrobić to, włączając silnik bez obciążenia na wolnych obrotach i czekać, aż szczotki dopasują sie do komutatora (docieranie) - zakładam, że komutator masz wyrównany np. przez stoczenie nierówności na tokarce, potem oczyszczenie rowków między segmentami komutatora. Później...
Rozebrałem wiertarkę jeszcze raz, okazało się że paski miedzi na komutatorze są zwarte. Małym śrubokrętem przeczyściłem rowki i wiertarka ożyła.
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Na razie naprawiłem silnik napędu płyty. Wymontowałem szczotki, przepłukałem porządnie wd40, potem wyczyściłem szczeliny komutatora i sam komutator (miękką nitką +WD40). Na razie wszystko chodzi, ale myślę, że niezbyt długo, ponieważ komutator ma już spore rowki a i szczotki przytarte nieco. Muszę znaleźć zamiennik silnika. Na razie temat do zamknięcia.
Przed napisaniem tutaj wymontowałem i rozkręciłem silnik. Komutator wyczyściłem drobnym papierem, rowki również czyściłem - silnik pracuje tak samo jak przed. Mówiąc panewki masz na myśli łożysko? ponieważ nie zauważyłem tam nigdzie panewek jako takich a jedynie jednolite łożysko ślizgowe. Nie smarowałem go bo akurat nie mam nic przy sobie. Czy w ogóle...
Komutator..ma 20 lat.. Więc w jego rowkach zgromadziło się sporo pyłu ze startych szczotek, weź jakiś cieniutki śrubokręt lub ostry, szpiczasty nożyk i wyczyść komutator. Taki pył przewodzi prąd, co sprawia, że silnik pobiera znacznie więcej niz powinien i pali się regulator obrotów
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Prądnicy nie podejrzewam, ponieważ przeszła kapitalny remont. Może nie wyrażę się fachowo, ale stojan po podaniu napięcia prawidłowo wytwarza pole magnetyczne (nie ma przebicia). Podobnie wirnik nie ma przebicia. Komutator został wyrównany, rowki między celami wyczyszczone. Założone nowe łożyska. Nowe szczotki zostały dotarte do kształtu komutatora....
Byłem zdziwiony patrząc na właśnie te rowki i stan komutatora, były czyste szczotki wyglądały jak by były z dodatkiem miedzi lub czegoś podobnego bo nie były czarne. Ilość biegunów by sprawdzić to nie wystarczy sprawdzić miernikiem przejścia na komutatorze i podzielić to przez 4, bo dwa przejścia dają 1 biegun.
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
Marka tu nie ma znaczenia &-)))) ale skoro ma to pomoc to jest to polonez 1,6 gli wieku 10 latka, alternator był juz kilka razy wyciagany, a to łozyska, a to diody wymienione. Szczotki były tak mniej wiecej w połowie zuzyte, były tez i male rowki na komutatorze, stad moje przypuszcenia ,ze zrobił sie moze mały owal i dlatego jet to pulsowanie.
Jeżeli twoje rowki w komutatorze mają głębokość 1mm to myślę że nic nie wykombinujesz bo to alternator do remontu ponieważ pierścienie mają ścianki 1mm i prawdopodobnie nie masz przejścia przez wirnik. A jeżeli coś tam zaskoczy to na bardzo krótką metę dlatego bez zastanawiania wymontować i dać do naprawy.P
sprobowac zawsze mozesz naprawic, chyba drogie takie szczotki nie sa... ja mialem cos podobnego z wiertarka, ale przeszlifowalem drobnym papierem sciernym, zrobilem nowe szczotki, nozykiem lekko poglebilem rowki pomiedzy plytkami komutatora i wiertara dziala do dzis :)
Rozumiem że regulator jest razem ze szczotkami, bo nie pamiętam dokładnie. A jak wygląda komutator, jest mocno wyślizgany.Ma głębokie rowki?
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
rowek prowadnica kondensator rowek rowek prowadnicy
bezpieczniki mitsubishi carisma uszkodzony monitor karta graficzna instrukcje pralek gorenje
harman kardon reset moduł komfortu kierunkowskazów
Symbol kropli wody na ekspresie Saeco - co oznacza? Daewoo Lanos 1.4 – pomiar obrotów silnika bez obrotomierza, OBD-II, ELM327, tachometr