Komutator w silniku iskrzy?
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Zwykle kończy się na wymianie silnika. Smród i dziwny dźwięk to pewnie iskrzenie dookoła komutatora.
Komutator uszkodzony.
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Zapewne iskrzenie widać na komutatorze silnika po którym ślizgają się szczotki. Jest to normalna rzecz.
Jedna iskrzy czy obie? I tylko iskrzy czy sieje ogniem naokolo komutatora? A komutator w jakim stanie?
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
Witam. Szczotki należy wymieniać obydwie a przed tym przeszlifować komutator drobnym papierem.
Moim podejrzanym jest wirnik Uszkodzony wirnik powodował by iskrzenie na komutatorze lub nierówną pracę silnika, jeśli czuć spaleniznę to powinieneś wyczuć skąd, czy ze stojana czy z wirnika.
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Jaki bezpiecznik wybija? Obraca się lekko? Iskrzy na komutatorze?
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
W domowych warunkach to mozesz drobnym papierem sciernym przeczyścić >800 i dodatkowo igłą w "przerwach" - fachowo robi sie to na tokarce. Natomiast marne szanse że to coś pomoze - zazwyczaj to oznaka "uwalonego" wirnika! :(
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Ostatnimi czasy jest mnóstwo podróbek scalaków - to że wg datasheeta jakiegoś producenta zabezpieczenie termiczne jest i działa, nie znaczy niestety, że tak jest w twoim przypadku. Zobacz jakie masz oznaczenia na scalakach. W dodatku, kiedy zrównoleglasz układy każde zabezpieczenia działa po swojemu potęgując chaos w twoim układzie. Transile są szybkie,...
Panowie, dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Chyba najprościej będzie poszukać używanego młynka z silnikiem w lepszym stanie, a w wolnej chwili zajrzeć do obecnego i sprawdzić: szczotki czy komutator.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
silnik do przezwojenia :( Z wymianą komutatora. :wink:
A czy da radę zregenerować szczotki?To znaczy zeszlifować na płasko tą część która styka się z komutatorem. No i rozciągnąć sprężynę dociskową. P.S Dlaczego ten człowiek na , filmiku j/w oczyszcza komutator z tlenków? Tak należy serwisować silnik. Ja próbowałem chemicznie wyczyścić komutator. Ale nie da rady .Sprawę należy załatwić mechanicznie.
Obejrzyj dokładnie silnik, komutator silnika może są nadpalenia na powierzchni komutatora, możliwe zwarcia.
Iskrzy tylko podczas zatrzymywania się silnika ?
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Iskry najczęściej wypuszczają się z środka silnika z okolic komutatora No bo zwarty wirnik, jak koledzy piszą.
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Dokładnie tak jest. Najczęściej spotykałem się z iskrzeniem na komutatorze (szczotki).
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Ta "podkowa" to rdzeń ferrytowy, nie ma wpływu na pracę. Najprawdopodobniej uszkodzony wirnik/komutator.
Należałoby zacząć od wyczyszczenia komutatora,ale jeżeli silnik wymaga rozebrania to sprawdź wirnik czy nie ma zwarć.Czy iskry zamykają się na obwodzie komutatora?
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Trzeba zmierzyć szerokość i wysokość starych i udać się do sklepu. Być może podejdą od zelmera. Wcześniej jednak daj foto komutatora, bo (jeżeli silnik iskrzy), możliwe, że uszkodzony jest wirnik. pozdrawiam
Uszkodzony był komutator, nie do naprawienia.
Znalazłem, dziękuję. Jakaś diagnostyka dodatkowa silnika , czyszczenie komutatora?. Z tego co zaobserwowałem iskrzenie jest bardziej intensywne w jednym kierunku, w drugim mniej (tak mi się wydaje).
Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika - mogą być zużyte albo zawieszone w szczotkotrzymaczu. Obejrzyj dokładnie komutator.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Ale w którym miejscu iskrzy? Jak na komutatorze silnika to niestety do wymiany.
Czy silnik wchodzi na pełne obroty?Czy w czasie pracy silnika na komutatorze widać mocne iskrzenie?
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Wymień łożysko , a może i drugie też, bo skończy się spaleniem silnika. Każde połączenie komutator -szczotki musi iskrzyć. Jeśli silnik pracuje kilka minut i nic się złego nie dzieje, to iskrzenie jest w granicach normy.
Witam Możesz to zrobić poprzez zmianę połączeń stojana, ale wówczas komutator może iskrzyć.
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Będzie wypalać komutator, jeżeli zatrzyma się w tym miejscu to silnik nie ruszy. Taka sytuacja zniszczy silnik do reszty.
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
A wirnik nie ma czasem zwojówki ? Podłączałeś sam silnik do napięcia bez elektroniki? Komutator nie iskrzy?
Witam! Posiadam odkurzacz zelmer meteor 2 różowy bez regulacji obrotów silnika. Się trochę popsuł, strasznie iskrzy, po rozebraniu zobaczyłem że komutator jest trochę spalony. Wie ktoś może jaki tam idzie typ wirnika. I gdzie można go najtaniej kupić?
Wydaje mi się, że szczotki są źle dopasowane i niebawem się zużyją przez co po zakończeniu gwarancji (za rok) będę musiał naprawić to na własną rękę. Dobrze Ci się wydaje, a iskrzące nadmiernie szczotki zniszczą komutator silnika.
Obudowa jest czarno zielona. W czesci zielonej jest silnik.
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Silnik jednofazowy komutatorowy różni się od silnika uniwersalnego innym ustawieniem szczotek względem komutatora. Zasilenie silnika jednofazowego prądem stałem spowoduje większe iskrzenie i przedwczesne zużycie komutatora. Zasilenie silnika 110V z sieci 230V przez regulator triakowy ustawiony na wartość skuteczną 110V też spowoduje większe iskrzenie...
Musisz mieć połączenie z masą. https://obrazki.elektroda.pl/4493559600_... Ten układ https://obrazki.elektroda.pl/6414146400_... ma za zadanie zewrzeć sygnały z wkładki do masy, gdy gramofon wykonuje operacje związane, między innymi, z podnoszeniem i opuszczaniem ramienia. Sprawdź elementy tego układu, poczynając od kondensatorów....
Sprawdziłem tyle co potrafię i co znalazłem na internecie. Brak zwarć między uzwojeniami stojana, a masą. To samo miedzy komutatorem, a masą. Rezystancja między kolejnymi celami komutatora 0,3 Ω, a silnik iskrzy.
Czy istnieje mozliwosc zmniejszenia lub calkowitego usuniecia iskrzenia na komutatorze silnika 1500W pracujacego z regulatorem obrotow na aplikacji U2008B (bez regulatora tak samo iskrzy) Bardzo prosze o pomoc, nie moge zastosowac silnika bezkomutatorowego pozdrawiam wszystkich forumowiczow
Czyli z tego wynika ze w tych silnikach siadają komutatory, a nie powinno tak być że przy uszkodzonym komutatorze powinno być iskrzenie podczas pracy? . w moim silniku nic nie iskrzy
Witam. Przepraszam, że się wtrącę. Wg.mnie wirnik do wymiany. Najprawdopodobniej jedna lub więcej sekcja uzwojeń jest spalona. Powoduje to gigantyczne iskrzenie i żdne szczotki tego nie wytrzymają. Sprawdź czy rezystancja, a najlepiej indukcyjność , sekcji jest jednakowa! A najprościej jest sprawdzić wielkość iskrzenia komutatora na pracującym silniku....
Sprawdź masę na antenie, szczególnie w miejscu mocowania anteny do dachu. Możliwe też, że iskrzy komutator silnika nawiewu.
Szczotki na silniku są umocowane razem ze szczotkotrzymaczami, powinny być odkręcane na śrubki, Iskrzenie komutatora silnika nie powinno występować podczas normalnej pracy, domniemam, że masz do przetoczenia komutator wirnika,wymianę szczotek, I ostatecznie sprawdź tą płytke elektroniki.
Szczotka musi mieć około 7 mm.długości ,nie może być ukruszona,najlepiej bedzie jak wymienisz na nowe ,a komutator przeczyścisz
mam na obu dławikach czyste zwarcie bez oporu, więc nie wiem czy to jest ok Jest. Przecież to zaledwie kilkanaście cm drutu... Bez dławików opalarka nie działa. Bo dławiki są włączone szeregowo z zasilaniem silnika! strasznie iskrzy mi silnik Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator.
Wygląda jednak na uszkodzony silnik. Jeśli komutator jest czarny i mocno iskrzy to na pewno...
Radio z dobrym filtrem , ANL, trochę wytłumi zakłócenia, sprawdzenie komutatora w silniku dmuchawy, mogą mieć iskrzenia szczotki.
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Może silnik jest uszkodzony i zbyt duży prąd powoduje zadziałanie zabezpieczenia. Powinno być małe, jasnoniebieskie iskrzenie spod szczotek - jakie jest? Czy wszystkie wycinki komutatora mają taką samą barwę?
Robot naprawiony. Przyczyną usterki były szczotki, których powierzchnie styku z komutatorem były nierówne. Powodowało to silne iskrzenie komutatora, a po kilku minutach całkowite zatrzymanie silnika. Po wyrównaniu powierzchni szczotek i wyczyszczeniu komutatora silnik działa bez zastrzeżeń.
Witam założyłem do silnika od pralki szczotki weglowe nowe jednowarstwowe a orginalnie były dwuwarstwowe ma to jakies znaczenie czy nie??? moze silnik bardziej iskrzyc na komutatorze??
Uszkodzony wirnik - prawdopodobnie komutator.
Jeżeli problem jest przy rozruchu i podłączaniu urządzeń to sprawa jest prosta. Ładowarki USB to stabilizatory impulsowe. Syfią i to słychać. Rozruch to pracujący silnik prądu stałego. Iskrzy komutator i masz gotowe zakłócenia. Wiszący kabel zbiera te sygnały a wzmacniacz je po prostu wzmacnia. Najprostsze rozwiązanie ? Obniżenie impedancji wejściowej....
Wyczyścić komutator, zrobię to z użyciem płynu do czyszczenia styków elektrycznych. Broń Boże :!:
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
Jeśli to nie szczotki to sprawa jasna... Przebicie na komutatorze i silnik na złom.
Na połączeniu szczotek z komutatorem iskrzy i buczy jak przy spawaniu, ale silnik się kręci.
Witam. Mam 4 letnią pralkę Electrolux-a. Model EWT 13420W. Pralka pod koniec prania przy ostatnim płukaniu. zaczęła wydawać dziwny dźwięk. Po otwarciu obudowy pralki widać, że silnik nie kręci. Buczy i iskrzy na komutatorze. Po chwili iskrzenia program się zatrzymuje. Po ściągnięciu paska sytuacja wygląda podobnie z tym, że od czasu do czasu silnik...
Witam. Ta kostka metalowa przy szczotkotrzymaczu to termik. Zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem w razie zużycia szczotek. Zastosowany jest tylko pod jednym szczotkotrzymaczem w którym szczotka zużywa się wiecej niż druga. Zużycie szczotki powoduje iskrzenie na komutatorze i nagrzewanie się szczotkotrzymacza. Silnik bez termika będzie działał. Wyeliminowanie...
Witam, sprawdzałeś czy komutator nie ma bicia?.
iskrzy komutator komutator iskrzy iskrzy komutator papierem
picasso benzyna kontrolki układ scalić zegarowy świateł focus
polonez abimex parkside robot koszący
Błąd kompilacji LOLIN(WEMOS) D1 R2 & mini w Arduino IDE Samsung płyta indukcyjna - kod błędu C0