Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Docieranie szczotek właśnie robię teraz przy pomocy wkrętarki - napędzając oś wirnika, jeszcze kilka prób zrobię. Tak właśnie myślałem, że tego zwarcia zwojowego nie sprawdzę miernikiem uniwersalnym. Dodano po 10 Jeśli chodzi o przetoczenie komutatora to próbowałem na starym wirniku z jednej strony wkrętarka a drugiej pilnik:), poprawiałem też taka...
Tylko czyszczenie/szlifowanie komutatora trzeba robic delikatnie, jednakowo ze wszystkich stron bo łatwo narobić problemów które mogą się skończyć szukaniem dobrego tokarza do przetoczenia komutatora.Komutator na zdjęciu jest w dobrym stanie, nie wymaga wielkich zabiegów. Delikatny papier ścierny w zupełności wystarczy.
Wyrównać szczotki (nawijam papier ścierny na komutator i szlifuję) i będzie OK ? A ustalenie przyczyny zdarzenia? Skoro wyłącznik nie zareagował, to należy sprawdzić dlaczego. Jeśli styki się skleiły, to do wymiany. Poza tym napisałeś Pierwsze użycie, Jest taka zasada, że przed pierwszym użyciem wypada przeczytać instrukcję obsługi. Czytał ktoś? To...
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
a czy szlifowanie komutatora papierem ściernym przyłożonym przez coś twardego ma w ogóle Można szlifować, jeśli są nierówności komutatora, ale nie ma nadmiernego iskrzenia - w celu lepszego przylegania szczotek.
Ale co ma komutator? Szlifowany był po wymianie szczotek.
(at)telo Obejrzałem ten filmik, choć nie wniósł on nic w sprawie docierania szczotek, bo cały czas jest tam pokazywane czyszczenie, szlifowanie komutatora. Docieranie szczotek, a takie robiłem nie raz w latach 80 to było właśnie "dopiłowanie"szczotki do kształtu komutatora. A odbywało się to tak że na komutatorze było opasane płótno ścierna - szczotka...
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Moje doświadczenie podpowiada mi, wymontuj silnik , zmień zużyte szczotki, bo wszystkie objawy zachowania pralki i okres jej użytkowania z tym mi się kojarzą. Sprawdź silnik i stan jego komutatora (może trzeba czyścić a nawet szlifować,przetoczyć). Przy praniu obroty są wolne, zużyte szczotki przy wyższych obrotach, przy wirowaniu "dają ognia i hałasu"....
Witam wszystkich Potrzebuje rady jak zlikwidować iskrzynie w szlifierce kątowej Makita 9555NB. Wymieniłem wirnik, stojan, szczotki, kondensator, włącznik na nowy. Mimo wymiany komutator bardzo iskrzy. Szlifowałem już szczotki pod komutator mimo tego nie ma zmiany.
"Trzymacz" jak to określiłeś wymienia się w przypadku jego mechanicznego uszkodzenia, wytopienia, przebicia. Szczotki winni się dopasować do komputera, ja to robię pod niższym napięciem np. 120V/ autotransformator, szlifując komutator na obrotach silnika twardym "pumeksem" w przypadku jego braku drobnym papierem ściernym na płótnie zachowują szczególną...
... ale pralka jeszcze u mnie służy, aż sam się dziwię że "jeszcze służy". Dziś ponownie kosmetyka komutatora, bo żona już od tygodnia mi żyć nie dawała :| Od ostatniego postu jakoś to wirowało, nieraz od strzała a nieraz pobłądziła, ale jednak zawsze... Kolego mars'ie, a powiedz czy przy "kosmetyce" komutatora szlifujesz również szczotki? Bo ja również...
Ciągle walczę z tematem. Nawet w serwisach AGD czy zakładach elektromechanicznych nie mogę dostać miedzianych szczotek - czyżby już nie były stosowane? W dmuchawach/wycieraczkach znalazłem tylko węglowe. Komutator szlifowałem ręcznie papierem ściernym o małej gradacji. Jak sprawdzić, czy uzwojenia nie są przepalone? Skoro silnik działa i kręci to chyba...
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
komutator jest w porządku, widoczne rowki, lamelki tez sa w porządku chciałbym tylko dodać ze w serwisie komutator był szlifowany Zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Moderator ; Krzysztof Reszka
Na koniec skończyłem papierem 2000. Może kolega 15kVmaciej nagra filmik jak prowidłowo szlifuje komutator i dociera szczotki?
Montujesz wirnik w wiertarce. Włączasz wiertarkę i szlifujesz komutator papierem ściernym. Potem czyścisz przegrody pomiędzy płytkami na komutatorze z miedzianych opiłek np nożem.
Własnie wczoraj robiłem taki odkurzacz, brak napędu na jedno kółko, jak mu sie pomogło palcem, to kółko ruszało. Rozebrałem silniczek - tragiczny wytwór małych, żółtych rączek, szczotki niedoszlifowane, komutator jakby go na krawężniku szlifowali. Na jednej szczotce styk z komutatorem miał powierzchnię łebka od szpilki, na drugiej troszkę więcej. Ogólnie...
Dziękuję, tak też zrobiłem. Zapomniałem się pochwalić i zamknąć temat :-) Długość dobrałem mierząc długość gniazda na szczotkę i długość ściśniętej sprężyny, zostawiając kilka mm luzu. Komutatora nie szlifowałem, tylko przeczyściłem spirytusem. Suszarka śmiga jak nowa od kilku miesiecy, i to za parę złotych. W serwisie producenta proponowali tylko wymianę...
co jakiś czas wskakuje tryb serwis i świecą się trzy diody zielone przy tym patrząc od prawej to błąd f07-do sprawdzenia silnik, przewody, triak na module, szlifowanie komutatora- opisane już wiele razy na tym forum.
Wszyscy doczepili się do automatu ,przecież użytkownik nic nie pisze o automacie to rozrusznik po połączeniu na krótko nie działa. Może szczotki nieprzylegają do komutatora-sprawdź Jak szlifowałeś komutator to mam nadzieję ,że bardzo drobnym papierem, i nie ma po tych zabiegach zwarcia między żłobkami komutatora. A tak ogólnie to sprawdź, czy przy rozbieraniu...
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
Kolega szypek72 podał jak należy sprawdzić silnik.Do tej metody dodałbym mała modyfikację.Mianowice łączymy w szereg stojan,wirnik oraz dołączamy grzałkę.Przy zasileniu 230V silnik rozpędzi się od wolnych obrotów do bardzo szybkich.Przy szybkich obrotach wyłączamy zasilanie i możemy szlifować komutator.
Od razu powiem, że jeśli kolega sugeruje uchwycenie wirnika w uchwyt tokarski za największą średnicę (a z rozmowy to wynika) i próby centrowania go, to właściwie nie mamy o czym rozmawiać i nie zamierzam rozwijać tematu. Niech kol. nie polega na swojej wyobraźni tylko w razie wątpliwości dopyta bo nikt zajmujący się profesjonalnie serwisem elektronarzędzi...
Co do kosztów silnika do R600 płaciłem 120 pln , przezwojenie komutatora, wymiana szczotek , szlifowanie . 30% ceny nowego . Przy otwieraniu centrala działa z maksymalną ustawioną ( w zależności od ustawień zaawansowanych) siłą - prądem i napięciem do danej szybkości ( też ustawienia się różnią , bo do bramy ciężkiej idzie większy prąd, ale mniejsze...
Co do tego iskrzenia szczotek. To radzę obejrzeć dokładnie komutator i szczotki. Najlepiej wyczyścić mechanicznie - papier ścierny o małej gradacji i przeszlifować. Ja miałem podobny problem w silniku ale od maszyny do szycia też iskrzyły szczotki ale w chwili rozruchu. I powiem wiele robiłem szlifowałem komutator, wymieniłem szczotki i okazało się...
Dla potomnych i dla mnie :-) Szczotki: wyklepałem na płasko drut miedziany 1,5 mm, potem złożyłem we dwoje i wstępnie zeszlifowałem, przygotowałem jak na zdjęciu i przylutowałem. 877564 Potem jeszcze musiałem korygować dopasowanie /szlifować do komutatora, żeby szczotki przylegały maksymalnie dużą powierzchnią. 877565 Całość złożyłem jednak ze smarem,...
Zawsze zaczyna się od spraw oczywistych jeśli szczotki są krótkie to należy je wymienić zanim uszkodzi się silnik i od tego trzeba było zaczynać naprawę (czyli wymienić szczotki i przeszlifować komutator )to może być przyczyna takiego działania tej pralki Ale ponoć trzeba wymienić całe szczotko-trzymacze (podają koszt 120zł za parę) bo samych szczotek...
Masy to już robiłem na samym początku nie pomogło dziś po rozebraniu rozrusznika i czyszczenia wszystkiego jest znaczna poprawa ale okaże się rano ,szlifowałem szczotki,komutator i wirnik ,przerobiłem trochę instalację od licznika przebiegu że włącza się dopiero po zapłonie i pobór mam 0,02.
Udało mi się rozwiązać problem !!! po wyjęciu szczotek zobaczyłem że są obłupane (chociaż nowe) wziąłem kręciłem wirnikiem i trzymałem palec na komutatorze. znalazłem dwie nierówności.) Okazało się że między lamelkami komutatora były bardzo drobne kamyczki, dlatego odkurzacz iskrzył. Przeczyściłem dokładnie te rowki i iskrzył już prawie dobrze, więc...
W silnikach komutatorowych prądu przemiennego 95 % wszystkich uszkodzeń to uszkodzenia wirnika, pozostałe to układ szczotkotrzymacz- szczotki i stojan. Jeśli moc silnika jest rzędu kilkuset Watt wirnik można sprawdzic za pomocą omomierza. Przed sprawdzeniem wskazane jest oczyścic przestrzenie między wycinkami komutatora( dobrze się to wykonuje za pomocą...
Jeżeli jeden z wycinków komutatora wygląda inaczej niż pozostałe oznacza to, że masz uszkodzony wirnik. Charakterystyczny dźwięk wytwarza podniesiony wycinek komutatora, który haczy szczotkę. Wirnik do przewinięcia lub wymiana całego silnika. Należy zauważyć że w takim przypadku silnik na pewno by iskrzył, a autor wcześniej napisał że to zjawisko nie...
Praca w betonie to praca ciężka dla narzędzia.Co byś nie robił to do urządzenia i ważnych podzespołów (a tu wyłącznik, szczotki zawsze dostanie się mikropył,a krzemowy z piasku to tarka szlifująca komutator i szczotki,potem iskrzenie i spalenie wirnika).Duże przeciążenie to też morderstwo dla maszyny jeżeli nie jest do tego przeznaczona - zwęglone styki...
Witam. Niedawno mój rozrusznik wogule nie reagował więc postanowiłem wymienić szczotki... 2 były kompletnie starte :) Po założeniu nowego szczotkotrzymacza rozrusznik nie chce kręcić gdy podaje mu prąd z akumulatora, słychać tylko brzęczenie, natomiast bendix pracuje prawidłowo. Co może być przyczyna takiego zachowania? Uszkodzony wirnik, czy stator...
opisałeś klasyczny problem z uszkodzonym silnikiem wiem że to dziwne co mówię ale te silniki tak zakłócają pracę programatora (wtedy gdy ma się zmienić prędkość silnika na szybszą) przygasają diody i cykl zaczyna się na nowo i tak w kółko....albo pozostaje wyczyszczenie komutatora osełką lub zmiana silnika na nowy lub przewinięcie wirnika ze zmianą...
Ale niespodzianka :-) !!!! Już pogodziłem się z tym, że nie będzie odzewu , a tu ... na Elektrodzie zawsze znajdą się ludzie z wolą pomocy !!! Wielkie dzięki !!!! Od wczoraj nie było odzewu więc to prowokowało mnie do samodzielnego główkowania. I tak dobrnąłem do modułu gdzie odkryłem, że traczek zamontowany na radiatorze ma słabo zlutowane dwie nóżki....
Witam potwierdzam przypuszczenie kolegi w temacie czujnika uslizgu paska. Nie jest to fizycznie czujnik a kawałek programu sterownika analizujący obciążenie silnika jeżeli zerwany jest pasek nie tylko pralki AMICA'I ale także inne wykazują błędy silnika co może mylić, więc testy bez czegoś nie podłączonego mogą doprowadzić do furii :) Gdzieś w postach...
Witam, wiesz przynajmniej - ze pradnica daje prad / 'laduje', po uruchomieniu motocykla. Jesli komutator nie jest 'brazowy / fioletowy' od przeciazenia dawniej - to nie trzeba go szlifowac / przetaczac, itp. I jesli do tego szczotki pradnicy sa wystarczajaco dlugie i nie 'zawieszaja' sie - to jest bardzo dobrze, bo pradnica bedzie dlugo dzialac prawidlowo....
Wygląda na kulki zbite z materiału który szlifujesz (sprawdź czy twarde)? Rozbieraj dalej tam są trzy łożyska. Dwa na mimośrodzie (oś wirnika i mimośród) i na końcu wirnika za komutatorem jest trzecie. Jak łożyska ok w co wątpię to jeszcze sprawdź czy coś nie ocierało o siebie bo łożyska straciły podparcie.
Po kilku latach eksploatacji dochodzi do standardowego zużycia szczotek silnika oraz zabrudzenia blaszek komutatora na wirniku. W takiej sytuacji napęd reaguje tak jak opisujesz - sterownik wchodzi w tryb awaryjny sygnalizując to szybkim miganiem żarówki oświetlenia (u mnie 4 szybkie błyski) i konieczne jest ponowne programowanie przebiegu pracy. Zasadniczo...
Ogólna zasada jest taka, że jak oryginalne szczotki były miedziowane to takie zakładamy a nie zwykłe grafitowe i należy o tym pamiętać. Obawiam się, że problem ze szczotkami to nie wina ich jakości a bardziej zużytego komutatora/łożyska od strony komutatora lub pracy narzędzia w dużym zapyleniu np. nieszczelnego worka w odkurzaczu; używaniu narzędzia...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Witam.Mam dziwny problem. Bosch uruchamia się tylko pod pewnym kątem i pracuje bez problemów, jesli przechylić go w osi w prawo lub lewo rozłącza się. W praktyce wygląda to tak, że zeby włączyć trzeba ustawić ją prawie do pionu i nie wykonywać gwałtownych ruchów bo się sama rozłączy. Można tak szlifować bez problemu nawet kilka minut. Próbowałem sam...
Tak naprawdę słuchając muzyki nikt z nas nie zawraca sobie głowy silniczkiem, czy się akurat obraca, czy odpoczywa, czy też próbuje się uruchomić - skacząc w rytm muzyki. Silniczek komutatorowy próbując się uruchomić w skrajnym położeniu siły głosu (uruchamia się – staje i tak w kółko) największemu zużyciu ulega jego komutator, co po czasie odbija...
Jak szlifierka tnie lub szlifuje, to tak bardzo nie słychać. Hałas się nasila jak pracuje na luzie (wrażenie jest takie, jakby było brak smaru). Chyba ten typ tak ma. Wymienię jeszcze to łożysko, bo wg mnie jest za duży luz. Jaki powinien być typ łożyska? Chodzi mi o pasowanie. P.S. Od kolegi się dowiedziałem, że Skil przeszedł już dwukrotną wymianę...
Wprawne ucho odróżni zakłócenia z alternatora od zapłonu. Zwykle trafiam na wyczucie. Źródłem zakłóceń alternatora są głównie szczotki i komutator. Po wmianie szczotek często przez niedługi czas jeszcze są zakłócenia nim szczotki się ułożą i dotrą.Najlepiej podejśc kompleksowo, rozebrać alternator, przeszlifować lub jeśli są duże bruzdy na komutatorze...
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. A jak sprzęgiełko alternatora wystaje za dużo, to co się dzieje z paskiem ?? A to zależy ile za dużo, centymetr, dwa, pół? Po to tam jest pasek elastyczny aby małe różnice zniwelować....
szlifować komutator szlifować cylinder szlifować fornir
dodatkowy wzmacniacz anteny wireless bluetooth sterownik piekarnik whirlpool opinie
makita sterownik programator mastercook
Torq 125 – przepalanie bezpiecznika przy akumulatorze, przyczyny zwarcia i diagnostyka Programowanie radia Toyota Avensis III T27