Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Cewka wraz z dławikiem tworzy obwód szeregowy rezonansowy napięciowy i w czasie próby zapłonu wystepuje skok napiecia( mysle gdzies ze 500V pik jest--szkoda ze nie mam oscyla cyfowego + sonda wysokonapieciowa + trafo izolujace ) powodujacy przebicie przestrzeni miedzy elektrodowej i zapłon. Zwiększanie pojemnosci kondesatora powoduje przesunięcie prady...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Po tym jak Simson zgasł gaźnik byl dokładnie wyczyszczony nic to nie dało. Zmieniałem na taki sam model gaźnika bo akurat miałem sprawdziłem czy rozmiar dysz się zgadza dalej nie odpalił. Paliwo z kranika leci bardzo ładnie.Później "bawiłem" się przy zapłonie zmieniałem kondensator przerywacz sprawdziłem cewkę zapłonową wszystkie kable wychodzące z...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
W 175 były także własnie zapłony iskrownikowe ale w tych extra. WSK kupywało to u Szwedów. Zwało się to jakoś chyba SEM czy jakoś- nie pamiętam. Miałem taki dałem znajomemu trialowcowi bo potrzebował. Normalnie to sie mieściło pod obudowę. One były używane w sportach -trial,enduro,cross własnie ze względu na 'wywalenie akumulatora', a klakson czy światło...
Zapłon dobrze jest ustawiony?
Witam dostałem do naprawy kosiarkę 2t sachs sb77 usterka polega na braku iskry przeglądnąłem cały zapłon od cewki, kondensator przerywacz a kończąc na fajce (magnesy na wentylatorze dość dobrze przyciągają) i wychodzi na to że padnięta jest cewka tylko problem polega na tym że cewka jest nie do dostania czy ktoś przerabiał temat z adaptacją cewki z...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Cześć .Może platynki są nadpalone oczyśc polniczkiem iglakiem ustaw przerwe od 0.47 mmdo 0.53mm .Może być przestawiony zapłon . Może być uszkodzony kondensator na aparacie może być zwarcie między kondens a aparatem .Może być uszkodzona cewka
http://obrazki.elektroda.net/62_12110360... System kontroli żarówek i bezpieczników w samochodzie. System obejmuje kontrolą wszystkie światła oświetlenia zewnętrznego samochodu, oraz wszystkie bezpieczniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników. Jest zamontowany w samochodzie Skoda Octavia kombi, i do tego samochodu odnosi się uproszczony...
Świeca (ja mam od pily) + cewka + kondensator <---- tak wygląda zapłon w pile tylko nie pamietam kolejonści... Przy pociągnięciu tego czegość czym się odpala cewka się ładuje i cos tam, cos tam, i mamy iskrę :) I nie wiem jak to połączyć... Tylko jeszcze jegnego nie wiem... Skąd cewke wytrzasnąć... Taka od motoroweru to kosztuje 35zl, a od pili nie...
Witam Ten sposób który podam nie jest za bardzo fachowy ale działa i jest sprawdzony w praktyce. A więc wszystkie końce cewek trzeba połączyć I połączyć wszystko według rysunku: Cewka najlepiej na 6V A kondensator od malucha. Powtarzam nie jest to fachowe rozwiązanie ale podobnie był rozwiązany zapłon w Romecie a w WSK był sprawdzony w praktyce i sprawował...
Objawy: ostatnio nie chcial odpalic po deszczu. Rozrusznik kreci a silnik nie odpala. Spaliny śmierdzą jajami. Kontrolka Check Engine sie zaswieca a jak krece dalej to pulsuje. Słychać dziwne ciche stukniecie na sam koniec. Przed awaria mialem metaliczny terkotanie (pewnie rozrzad), ale jezdzilem tak z miesiac/dwa. 0. Samodiagnostyka...
I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba? Oczywiście zapłon został wyczyszczony i ustawiony? Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka zapłonowa w tym zapłonie. Kondensator...
Mam z kolei taki problem, przy drugiej WSK 125, świeca jak poczuje mieszankę to daje białą iskrę. Zapłon wielokrotnie przestawiany i w tej chwili ustawiony, na pusto jest ładna iskra fioletowa, a jak wkręcę w głowicę i próbuje odpalić to odpali ale dużych obrotach gaśnie i nie ma mocy. Gdy wykręcę tą świecę, to daje białą iskrę. Świeca też wielokrotnie...
Wiem, że sugerujecie się tymi ostatnimi objawami na dławienie po dodaniu gazu, ale to nie jedyne objawy tak się zaczęło w momencie gdy zacząłem przyspieszać i opóźniać zapłon w nadziei na poprawę. Wykluczyłem już to połączenie jest szczelne gaźnik-cylinder. Przytykałem też gaźnik nie zmieniało to nierównej pracy silnika. Wygląda to na zanik iskry bo...
Witam mam problem z blokadą zapłonu w leonardo 250 odcina zapłon przy 7100obr udalo mi sie rozebrac modul cdi pytanie teraz który lub gdzie i jak jest przewaznie podłączony kondensator blokujący (w silnikach 4t) obroty czy jest miedzy impulsatorem a masa czy raczej miedzy cewka itp mam kilka kondensatorów obok siebie i niewiem jaki mam zlikwidowac nie...
Nie ma być przejścia bo to jest oddzielny obwód, źle coś zrozumiałeś we wcześniejszych tematach. Miernik na tym obwodzie nie zapiszczy bo nie ma prawa.Przewody miernika jeden na masę a drugi do wyjścia na świecę. Oczywiście musisz zmienić zakres w mierniku. Dobra już czaję że to nie ten sam obwód.Kiedy przerywacz się otwiera to wtedy rozłącza masę...
Witam. Jestem posiadaczem quada samoróbki wsk 125. Mam pewien problem, że nie chce wchodzić na wysokie obroty i przerywa. Wymieniłem takie części jak : cewka zapłonowa (polska) , kondensator (polski) , przerywacz, przewód WN , świece , zestaw gaźnika , nowe dysze , główna dysza , filtr stożkowy i paliwa. I chwile pochodził i nagle zaczął przerywać i...
Kondensator ktoś wcześniej zmieniał bo widac że jest całkiem nowy nic nikt wcześniej nie grzebał prawie koleś się nic nie znal o rozregulował zapłon zmienił kondensa a winna była cewka ja wymieniłem cewkę ale dalej dupa
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
no kolego jeżeli chcesz to zrobić bez akumulatora to najtańszym i najprostszym sposobem zostaje ci naprawić zapłon oryginalny, niestety. Zresztą nie ma tam nic skomplikowanego zostają ci do sprawdzenia platyny, cewka zapłonowa i kondensator. Pytanie czy masz w ogóle iskrę no zakładam że świecę masz sprawną, jeżeli masz to czerwoną czy niebieską, jeżeli...
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania i nie czuję się zbyt mocny w teoretyzowaniu. Teorii może poszukać wyszukiwarka po wpisaniu frazy np.: "stykowe układy zapłonowe silników". Zasugeruję jednak coś innego, bardziej konkretnego, co sam bym zrobił w takiej sytuacji. Jeżeli uważasz, że przerywacz i kondensator jest w tym układzie niepotrzebny, to po...
tak , przerwa jest ok. Wogole to przerwa i zapłon były regulowane pod okiem fachowca... Jaak silnik jest zimny odpoala ok, ale musi upłynąc parę ładnych godzin żeby wszystko wróciło do normy... Ma ktoś wogole jakieś dane odnośnie parametrów różnych cewek?? oczywiście samochodowych?? Dodano po 15 Mariopi->> faktycznie podczas sprawdzania nie było iskry...
nie dawno zapalił ale gasł po około 10-ciu sekundach i już nie chcial odpalić Dodano po 3 ale zauważyłem że mocno platynki iskrzą Dodano po 1 to co kondensator był by niedobry
Cewka którą kupiłeś jest na pewno do zapłonu z przerywaczem mechanicznym? Wyłącznik zapłonu zaznaczyłem na zdjęciu, kondensator może być np. z motoroweru. Przewód z cewki idzie do wył. zapłonu dalej jest podłączony do śrubki przy przerywaczu, kondensator też jest podpięty do tej śrubki. Odepnij przewody od wyłącznika złącz je razem i zobacz czy będzie...
Witam posiadam simsona s51 zapłon platynkowy i mam z nim problem że nie chce odpalić . Iskra jest paliwo dostaje . - Cewka butelkowa wymieniona z przewodem wysokiego napięcia - Kondensator w zapłonie wymieniony - Przerywacz wymieniony - świeca nowa - kompresja jest bardzo dobra - wkładany inny gaźnik - lane świeże paliwo Macie jakieś pomysły co może...
Chłopie! Radzę dobrze: zostaw to elektroniczne badziewie - narobisz się jak dziki koń by to uruchomić a w razie awarii kompletnie nie będzie wiadomo gdzie szukać; i nikt Ci nie pomoże inną radą jak "podmieniaj wszystkie, po jednym, elementy zapłonu". W konwencjonalnym zapłonie wszystko jest jak na tacy: widać młoteczek, kondensator to kilka złotych...
Układ tzw CDI (capacitor discharge ignition - zapłon z rozładowywanego kondensatora (wolne tłumaczenie)) jest zbudowany najprościej jak sie da - chodzi o wzgledy awaryjności najlepsze są najprostsze rozwiazania. Kondensator ładowany jest przez jedną diodę (tylko jedna = jedna połówka zasilania). napięcie kondensatora jest doprowadzone przewodem do cewki...
zapłon na stuł rozebrać wszystko starannie wyczyścić platyny kondensator nowy i cewka wysokiego też najlepiej nowa lub stara orginał
Chodzi mi o kondensator przy bramce tyrystora, czy on czasami nie decyduje za przerywanie i szybkość przerywania. Iskra na świecy jest dobra, tylko jak cewka weźmie z tego kondensatora 1uF/600 czy 330nF/630 prąd to będzie decydowało o mocy iskry, długości, a nie obrotach i cyklu?? Chyba, że przerwa na świecy ma zbawienne znaczenie. Działa bardzo podobnie...
No oczywiście na 6 v śmiga jak piorun . ----------------------------------------... Mam jeszcze jeden ciekawy patent z którym sie chce z wami podzielić . Maluch to fajny poligon - jako że w zimie są problemy z odpaleniem , wykombinowałem coś takiego teraz tok rozumowania jeżeli nie chce zapalić tylko kreci rozrusznikiem a jak go na pych to od razu...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
Cewka zasilająca CDI to ta na zacisku „3” (Z). Przykładowe wyniki pomiaru pracującego zapłonu: https://motelek.net/andere/cdi/labor/ene... Na tym przykładzie chwilowa moc cewki zasilającej wynosi niecałe 5.5 W. W układzie zapłonowym CDI napięcie na kondensatorze zwykle nie przekracza 400 V. W obwodzie pierwotnym cewki WN może przepłynąć...
Na początek wymień kondensator przy cewce zapłonowej, w drugiej kolejności cewka -zakładam że masz zapłon bez modułu elektronicznego. Jeżeli elektronik to w pierwszej kolejności czujnik obrotów, potem moduł. Po drugie: chorobą fiatów była złej jakości instalacja elektryczna - korodujące zaciskane złącza. Jedyny sposób to polutować nowe w podejrzanych...
W WSK jest wpust czółenkowy i jest on po to ty by ustalać wirnik, a na tym samym rowku wpustowym wirnika ustalona jest krzywka za pomocą kołka. Mówiąc szczerze idziesz i innym kierunku niż ja,bo ja chciałbym poprawić tą cewkę jak mówiłeś zoptymalizować ją względem WSK 175 i proszę idźmy póki co tą drogą. Z czystej ciekawości pobawimy się w inne zapłony...
Tak, symeringi na wale również są nowe jak i cewka zapłonowa, kondensator i przerywacz, kompresja również jakaś jest, wczoraj kupiłem 2nowe świece i fajkę. Wyregulowałem zapłon (3mm przed górnym położeniem tłoka i styki zaczynają się rozwierać tak chyba ma to wyglądać) i znowu nic, próbowałem na pych i tez nic, tylko jak dam jej pod świece, to się odezwie,...
Jaki to model silnika? 1 - kondensator nie 2 - to zależy jaki model silnika, generalnie nie ustawia się zapłonu, chyba ze w starych modelach. Jeżeli klin koła nie jest uszkodzony a cewka na swoim miejscu to iskra jest w odpowiednim momencie. 3 - obróć gaźnik do góry pływakiem i powinien on być równolegle do obudowy gaźnika 4 - z należytą powagą.
W simsonie cewka zapłonowa daje napięcie rzędu kilkuset wolt, także transformator jest zbyteczny. szkoda gadać ... co ma cewka zapłonowa do zasilania ? jak sie nie wie to sie w błąd nie wprowadza a simson ma zapłon bateryjny Dodano po 3 transformator jest po to by podnieśc napięcie do ponad 200v by naładować kondensator a kondensator zasila cewke (...
Cewka L20 ładuje kondensator i wytwarza wysokie napięcie. Cewka L10 spełnia role impulsatora w momencie przejścia obok niej gwałtownie zmieniającego się pola magnetycznego. Iskra powstaje gdy drugi magnes wchodzi pod rdzeń. http://obrazki.elektroda.pl/8218765200_1...
Pamiętasz może jakie luzy zaworowe powinienem ustawić? O ile dobrze pamiętam to było 0,25mm na wydechowym i 0,20mm na ssącym (na zimnym silniku). Pokrywa nie pogięta, ale ogólnie rzecz biorąc auto niestety jest totalnym składakiem, podłubanym straszliwie i tak na dobrą sprawę to nie wiadomo jaka część z jakiego rocznika pochodzi. Silnik 650, gaźnik...
Może cewka podwójna od fiata 126p, tu masz zapłon z przerywaczem a cewka z fiacika ma mniejszą oporność ale za to napięcie instalacji to 6V, powinno to działać. Obejrzyj instalację dokładnie bo to może być jej wina, jakieś skorodowane styki i na niskich obrotach bez ładowania zaczyna brakować prądu aby cewka się właściwie naładowała. Popraw masę na...
Zmiana kondensatora C1 powoduje tylko zmianę napięcia przetwornicy. Im mniejsza pojemność, tym wyższe napięcie. Minimalna zmiana wartości powoduje różnicę prawie o 100V. Odłączyłem bramkę tyrystora od układu. Podawanie napięcia poprzez rozładowany wstępnie kondensator rzędu 100nF wyzwala iskrę. Ponowne rozładowanie kondensatora i podanie przez niego...
Wg. mojej skromnej wiedzy byłego posiadacza 126p to akumulator nie ma tu nic do "gadania". Trzeba sprawdzić najpierw gaźnik. Nie pamiętam jak się ustawiało zapłon ale trzeba sprawdzić, czy jest podawana dobra iskra. Gaźnik czyli wolne obroty i skład mieszanki - to zawsze ustawiałem na słuch i na badaniach technicznych przy przedłużaniu dowodu rejestracyjnego...
Dla sinusoidy napięcie szczytowe (do którego ładuje się kondensator po prostowniku) wynosi 1,41 napięcia skutecznego. Ponieważ z Twojej prądnicy korzysta już oświetlenie, więc nie wiadomo ile jeszcze zostaje "zapasu" mocy na obsługę akumulatora zasilającego zapłon. Jeśli cewka prądnicy nie dostarcza dość energii dla prostego układu zapłonu, to nie ma...
Witam nie wiem czy zamieściłem temat w danym dziale, jeżeli nie to bardzo przepraszam. Mam silnik 2 suwowy po remoncie i chciałbym go odpalić zanim włoże go do ramy, chcę podłączyc do niego zapłon bateryjny lecz mam taka cewkę http://obrazki.elektroda.pl/1585227300_1... mam też akumulator 12V lecz nie wiem czy mógłbym podłaczyć przerywać...
Witam, stałem sie posiadaczem WSK 175 w wersji Sport 2, rózni sie ona od zwykłej WSK tym ze posiada między innymi inny zapłon. Mianowicie problem polega na braku iskry. Zapłon zbudowany jest w nastepujący sposób: Od strony cylindra: Cewka zapłonowa- nie typowa butelkowa jak to w zwykłej wsk lecz z napisem sem przykręcana do ramy z jednym pinem do którego...
Chłopaki serdeczne dzięki. Poza tym nie robię takich samochodów ale to znajomy i męczył mnie (chociaż zobacz) i jak zobaczyłem to zacząłem robić :) na moje nieszczęście. Do aparatu dołożę kondensator i myślę że zadziała. Najgorsze to to że jak wcześniej ktoś zmieniał położenie aparatu to będzie walka z ustawieniem bo dostęp kiepski. cewka jest jakaś...
Witam. Walczę z kartą trzy-przyciskową HF. Działają przyciski, pięknie działa HF, ale w czytniku loteria - włączy zapłon lub nie. W zależności jak przycisnę kartę. No to rozebrałem, przelutowałem: cały jeden dostępny rząd scalaka (nogi od 1), po drugiej stronie mam gluta klejowego nad częścią radiową pilota, ale od strony brzegu płytki 4 nogi scalaka...
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Witam. Tak jak w temacie moja wsk ma iskre,paliwo i jest szczelna kilka dni po kapitalnym remącie. Problem polega na tym że raz odpali raz nie a jak odpali to wkreca się jak by stopniowo na obroty wygląda to takmanetka do połowy obroty rosną i nagle grach jak by straciła iskre gaśnie i przy niskich obrotach dalej chyta. MIENILEM kondensator kilka razy...
Znowu ciekawosc mnie pozera co to sa obroty eksploatacyjne ,bo ja mam modul jezdze na nim kilka lat niby org.ale nie ma nic on w sobie czym mógłbym regulowac,kiedy pierwszy raz uslyszalem o reg.modulu obejrzalem go wzdluz i wszerz i nic nie ma Jak nie masz elektronika to poniższy wywód opuść Tyrystorowy zapłon kondensatorowy jest ładowany poprzez styk...
Tak wiem że powinien być akumulator ;) Selen też był tyle tylko że spalony... jeśli pali na 3 kopy po 2 tygodniowym postoju to chyba nie warto zakładać tego akumulatora która zawsze będzie niedoładowany a światła będą świecić tak jak teraz :D po zobaczeniu schematu wydedukowałem , że prostownik selenowy służył do prawidłowego ładowania akumulatora,...
Wykonałem układ wedle schematu podanego przez Plumpi-ego - musze powiedziec że działa przyzwoicie :) mam tylko pytanie : czy kondensator C1 można zastąpić elektrolitycznym ? chciałem możliwie zminiaturyzować całą konstrukcje a zastosowanie kondensatorów prądu przemiennego znacząco to utrudnia ;> jak na razie wstawiłem tam właśnie elektrolita 15uF 400V...
Witam wszystkich serdecznie!! W moje ręce wpadł ostatnio silnik radziecki zaburtowy , 2T, z 1979r. Silnik ma dość słabą kompresję bo 5,9bar ( według książki norma 7,9bar ) Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Pierwszy problem jaki napotkałem to nie ma żadnych tłoków...
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
jack63 Przede wszystkim dzięki Panowie za odpowiedzi i pomoc. Odpowiedź na wykonie map jest bardzo prosta, jestem elektronikiem informatykiem, zatem wykonie elektroniki czy napisanie softu nie jest czymś odległym od tego co robię na co dzień. Pewnie szybciej zbuduję nowy elektroniczny zapłon np TCI, niż znajdę uszkodzenie elektryczne bo tu faktycznie...
Witam, chciałbym zaprojektować układ sterujący wysokoprężną lampą sodową. Trochę mało znalazłem na ten temat informacji w sieci, dla tego chciałbym zapytać tutaj, wśród ekspertów. Zaznaczam, że temat zaklasyfikowałem do tego działu, bo może być ciekawy dla osób początkujących, a sam nie jestem mocny z analogówki, więc w tym kontekście jestem "przedszkolakiem"...
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach z platynkami, do cewki dopinało kondensator. W tym wypadku nie zakładasz żadnego kondensatora, gdyż właśnie on działa jako filtr i zmniejsza iskrzenie ale w wersji na przerywaczu mechanicznym.
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Udało mi się już naprawić te luzy na młoteczku, ale mimo wszystko iskry nadal nie ma
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
to za mały prąd dochodzi na cewke WN zeby wytworzyć iskre co myślisz o tym? Już pisałem: Użyj akumulatora albo zablokuj zasilanie sporym kondensatorem elektrolitycznym. Ponadto cewka może być przebita. a jak podłącze odwrotnie cewke WN czyli mam czarny i zielony i pod zielony mam podłączony + a czarny - czy dobrze to podłączyłem? W jednym z tych połączeń...
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
Odnośnie zapłonu - przez te kondensatory przechodzą impulsy otwierające tyrystor oraz na cewkę, żeby spowodować przeskok iskry. Co do Elemisa - najprawdopodobniej do wymiany kondensatorki elektrolityczne przy scalaku p.cz.
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Można sprawdzić oporność jej uzwojenia i porównać ze sprawna. Tez tak kiedyś miałem i winna była cewka, blokowalem srubokretem magneto przy odkręcaniu i się omsknął po cewce. Wymiana na jedną z zapasów pomogła.
kondensator zapłon zapłon kondensator indukcyjność cewka zapłon
piony wodne irf740 przetwornica samsung e8500
intermac genius naprawa taśmy matrycy
Specjalistyczna kamera do monitoringu – Axis, Dahua, Bosch, Hanwha, Hikvision, termowizja, PTZ, LPR Pralka Candy Alise piszczy, migają kontrolki, brak wirowania