A czy zapłon jest ustawiony poprawnie? Bo regulacja przerwy na przerywaczu to nie wszystko, jeśli chodzi o regulację zapłonu(tak jakoś wszysty omijają ten aspekt). Przy dobrze ustawionym zapłonie musi sie coś indukować, jeśli nie to wymiana cewki. Jeśli temat jeszcze aktualny pytaj, odpowiem.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Przecież napisałem że kręci się najpierw w prawo (opóźnienie zapłonu), następnie w lewo delikatnie do zapalenia kontrolki, wtedy jest ok.
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
http://obrazki.elektroda.pl/7060133900_1... Na styku przerywacza podłączony ma być kondensator i czarny przewód idący do cewki. Nic więcej. Ta śrubka ma mieć styk ze sprężyną przerywacza (z blaszką) ale musi być odizolowana od jego podstawy. W praktyce nakładasz sprężynę z podkładką na śrubkę, na to podkładka izolująca i taka krótka gumowa...
Witam, mam zamiar zamontować zapłon bateryjny, krzywkę w Simsonie.. Wiadomo, że do tego potrzeba akumulatora, cewkę butelkową i kondensator. Usuwa się cewki z zapłonu, co za tym idzie nie ma prądu, który daje nam wtedy gdy mamy cewki i magneto.. Moje pytanie, czy da się zrobić w jakiś sposób ładowanie? Albo czy da się zrobić w razie problemu tak, że...
Chodzi mi o kondensator do zapłonu iskrowego, do cewki zapłonowej, do aparatu zapłonowego. Bez niego iskra jest bardzo mała lub jej nawet nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/1055245800_...
wszystko może być wina wadliwego kondensatora? Może. Kondensatory w Simsonach były wciskane. Ludzie albo kupują takie o zbyt malej średnicy i "latają" bez dobrego styku, albo niszczą przy wciskaniu te bardziej pasowne, albo przekręcają nakrętkę/wkręt i niszczą kondensator. Osobiście montuję pod spodem podstawy iskrownika kondensator "elektroniczny"....
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Proszę o pomoc!!! Moja WSK 125 po nagrzaniu silnika traci iskrę choć kopie prądem. Nic się nie zmieniło po wymianie cewki i kondensatora. Po odczekaniu ok 10 min znowu ma iskrę. AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej i innych elementów układu zapłonowego, takich jak przełącznik zapłonu? w miarę tak AI: W jakich warunkach środowiskowych (temperatura,...
2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach z platynkami, do cewki dopinało kondensator. W tym wypadku nie zakładasz żadnego kondensatora, gdyż właśnie on działa jako filtr i zmniejsza iskrzenie ale w wersji na przerywaczu mechanicznym.
Masz tam 3 cewki - dwie są ze sobą połączone, to te dwie zasilają światła. Ta trzecia ma być połączona z platynkami. W tym samym miejscu ma być również podłączony kondensator oraz cewka butelkowa (wyjściem nr 15). Pamiętaj że całe te połaczenie skręcone śrubką nie może dotykać metalowego uchwytu! To musi być odizolowane od masy. Kolejny temat - przerwa...
aha....a miedzy kablami od kondensatora a od cewki??
Sprawdź najpierw świece, przewód WN z fajką , iskrownik, kondensator oraz wyłącznik zapłonu. Kabelek, idący od wyłącznika do cewki, może być przetarty.
Ale chodzi mi o schemat całego zapłonu jak są cewki do przerywacza i kondensatora podłączone
szczelina ustawiona, wyprzedzenie zapłonu również, a kondensatora i cewki nie moglem dostać w sklepie( byłem w 4) muszę gdzie indziej ich poszukać :( Dodano po 32 bo mój tata właśnie przypuszcza winę kondensatora
Kłaniam. Kondensator faktycznie znajduje się w oprawce iskrownika, nieopodal cewki WN, na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze ustawienie zapłonu (wyprzedzenie) Kąt wyprzedzenia zapewne jest Ci znany, zależy jaki silnik (023 czy inny?) Bass
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Poczytaj tutaj <http://www.nsu-riders.pl/index.php/t... Jak łykniesz trochę teorii: akumulator 6v, probówka samochodowa, woltomierz. Jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest na stałe przyłączony do masy, jedna szczotka również. Na korpusie prądnicy masz styki przerywacza zapłonu,...
Cewka którą kupiłeś jest na pewno do zapłonu z przerywaczem mechanicznym? Wyłącznik zapłonu zaznaczyłem na zdjęciu, kondensator może być np. z motoroweru. Przewód z cewki idzie do wył. zapłonu dalej jest podłączony do śrubki przy przerywaczu, kondensator też jest podpięty do tej śrubki. Odepnij przewody od wyłącznika złącz je razem i zobacz czy będzie...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Jest jasność!!! :) Napięcie zapłonu (za stacyjką) podłączasz w miejsce oznaczone "+". Te 4-5 sekund być może będziesz musiał dobrać pojemnością kondensatora. Dobrze, gdybyś w sklepie popytał o transoptory o jak największej czułości, np. CNY17-III, PC827C itp. itd... Albo - jak napisałem - drugi przekaźniczek. Ten o możliwie dużej rezystancji cewki....
Jaką rezystancję ma pierwotne uzwojenie zamontowanej przez ciebie cewki zapłonowej? Jak wygląda przerywacz zapłonu? Daj zdjęcia. Czy kondensator ma prawidłową pojemność? Ok 220n. Czy punkt zapłonu jest OK?
Im dłuższy błysk, tym więcej światła zostaje wytworzone - tym jaśniej. Oko ma bezwładność. Cewkę można odłączyć, i kondensator (koniec od cewki) łączyć np. na zmianę z zasilaniem i masą.
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Załóż to co "mocniej ciągnie, zobacz czy przerwa na przerywaczu jest OK. Zobacz stan przerywacza, czy nie ma ŻADNEGO oporu na ośce, oczywiście po odczepieniu sprężynki. Możesz też zastosować zapłon bateryjny, trzeba dokupić cewkę zapłonową. Wadą tego zapłonu jest konieczność posiadania akumulatora.
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
No to jak mam ją podłczyć do akumulatora 12v 5Ah. Po prostu plus do plusa minus do minusa ? To jest cewka od zapłonu CDI, działa w ten sposób że naładowany do 200..300V kondensator rozładowujemy przez cewkę, tu sam akumulator nie starczy - do takiego zastosowania szukaj cewki od zapłonu tradycyjnego z przerywaczem. Podstawowe pytanie - do czego ci...
"Przy ustawianiu zapłonu na której kresce na obudowie rozrządu ma zacząć świecić żarówka? " - według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. "ale zmiana pozycji aparatu nawet sporo poza zakres nie robi różnicy i silnik chodzi tak samo czyli prawie wcale... " - przy wolnych obrotach faktycznie tak...
Mam nadzieje, że +12V nie odłączyłeś od cewki? Pozatym kondensator w takim układzie (ten przy przerywaczu) jest zbędny. To chyba tyle.
Dzięki za informacje, powinienem dolewać dodatek do benzyny i przestawić zapłon czy jak już zagada to zostawić w spokoju? Stosuję profilaktycznie POTASOL, co do zapłonu, to jak łatwo odpala i wchodzi na obroty to po co ruszać. Dodano po 4 Zacznij od ustawienia przerwy 0,4 na przerywaczu i ew. sprawdź kondensator na zwarcie, wymiana cewki to jak będzie...
Nie ma takiej możliwości, to nie perpetum-mobile. Napisz poprawnie jednostki elektryczne. Z założenia, jeśli cewka pobiera z zasilania 1W to jest prąd około 0,083A. Cewka zapłonowa działa impulsowo, magazynuje energię w rdzeniu (lub kondensatorze, zależy jaki typ zapłonu masz na myśli) i oddaje ją w postaci impulsu wysokonapięciowego ( zasada indukcji...
A jak wymienię wszystkie to od zapłonu kondensator musze wymieniać chyba nie a cewkę trzeba?? ile powinno wynosić napięcie z cewki 6V na wolnych obrotach?? Dowiedziałem się że cewki 12V są inne od 6V
Silnik 1583-B jest silnikiem dwusuwowym, ma zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Silnik ma dźwignię przyspieszacza zapłonu? Gaźnik z membraną? Ważne jest prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu, stan kondensatora. Uszczelniacze wału, szczelność misy korbowej, uszczelki gaźnika i króćca połączeniowego. Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący...
Witam Pacjent Mercedes CLS 550 W219 https://obrazki.elektroda.pl/9055411500_... Samochód po okresie zimowym (nie jeżdżony) doznał wypadania zapłonu na 1 i 5 cylindrze oraz pokazał się błąd przepustnicy. Do 1 i 5 cewki dochodziło napięcie lecz nie było pracy cewki. Cewki po przełożeniu pracowały dlatego rozebrałam ecu. Znalazłem wypalenie...
Według mojego doświadczenia awaryjność tych podzespołów to maks kilka procent - to znaczy od razu z pudełka są walniete :). Raz testowałem 50 modułów... każdy był sprawny. A poza tym co tam ma się zepsuć? Przecież to kilka nawinietych cewek i ze dwa kondensatory. A trzymanie się stereotypu że chińskie to złe to dla mnie ignorancja :)
witajcie moze mi ktos doradzi mam taki problem od jakiegos czasu jestem posiadaczem junaka i mam problem z odpalaniem jest nowy gaznik ,zapłon ustawiony ok ,nowy przerywacz i kondensator a mimo to straszne kłopoty z zapalaniem czy powodem moze byc rodzaj cewki prawdopodobnie jest to cewka od syreny /oczywiscie instalacja w junku przerobiona na 12v/czy...
Brak zapłonu całkowity,zdemontowałem cewkę,kondensator,podłaczyłem na krótko.ale jak dostarczam 12v do cewki to płynie duzy pršd,zwarcie w cewce???jak to wszystko podłaczyc by sprawdzic.ile cewka powinna mieć rezystancji na zaciskach 12v a ile na wysokim nap.
Czyli jak mam rozumieć brakiem iskry są zaśniedziałe platynki? Platynki i przerwa na nich, kondensator(y), ogólnie styki, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i same cewki, przewody WN i świece. W Maluchu najważniejszą rzeczą jest dobra masa, od tego bym zaczął Dodano po 1 :D ten to do zanegowania czy potwierdzenia ??????? + oczywiście
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Po wielu bojach znalazłem przyczynę braku iskry w pewnym ułożeniu magneto (akurat w tym w którym przerywacz powinien być otwarty a iskra przeskakiwać na świecy). Nie brudny przerywacz, nie kondensator, nie brak wiedzy, nie złe ustawienie zapłonu. Problemem było to, że w pewnym ułożeniu magneto (chyba jest niesymetryczne i nie trzyma stałej odległości...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Cewka świetlna wiadomo zależna od obrotów silnika będzie dawać inny prąd. Dlatego też przetwornica wyłapuje prąd niby od 5-34V a na wyjściu 0.8-30V mi dokładnie potrzebne jest 12V więc potencjometrem ustawi się prąd na wyjściu. Niezbyt realnie kombinujesz. Posiadana przez Ciebie przetwornica jest typu step-down, czyli po naszemu obniżająca. Czyli zawsze...
Przykład symulacji: https://obrazki.elektroda.pl/3157473600_... Główna przyczyna niedokładności to kształt impulsu wejściowego który zrobiłem na oko z kilku prostych odcinków. Nieznane są też parametry cewki zasymulowanej przez R4 i L1 Kondensator 330nF z rezystorem 180kOm dają stałą czasową 60ms ta ma największy wpływ na działanie...
jack63 poczytałem o zapłonie iskrowym i wszystko się zgadza z tym co piszesz. Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Masa na cewce WN jest realizowana poprzez przykręcenie jej do obudowy silnika, jedyny wystający przewód z cewki musi być podłączony wspólnie do cewki magneta/ przerywacza/ kondensatora ( tak wynika...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
Nie wiem czy cewki do takiego zapłonu są robione na pod jakieś konkretne napięcie. Przy konstrukcji mojego zastępczego modułu nie brałem tego pod uwagę i zadziałało. Z tego co pamiętam jak sprawdzałem napięcie jakie daje cewka na kondensatorze ładowanym przez diodę, to przy jednym podłączeniu cewka dawała napięcie ok. 30V, a przy odwrotnym 60V. Obroty...
Cewka jest zapewne do zapłonu CDI gdzie energia jest gromadzona w kondensatorze naładowanym do kilkuset woltów - w odróżnieniu od cewek samochodowych gdzie energia jest gromadzona w indukcyjności cewki. Ergo - zasilając tą cewkę z akumulatora 12V iskra będzie mizerna o ile w ogóle ją zaobserwujesz.
Wymień kondensator. A najlepiej kup mały kondensator 220nF/400V i wlutuj go od spodu podstawy iskrownika bezpośrednio do wyjścia cewki zapłonu. Drugą nogę włóż pod nakrętkę mocującą cewkę. Zakładam, że reszta układu zapłonowego i simmeringi na wale są OK. Zrób zdjęcia iskrownika bez koła zamachowego.
Simmering jest nowy, wszystkie są nowe podobnie jak cylinder, tłok, łożyska itd. Ale tej nowej metody ustawiania zapłonu nie rozumiem, możesz mi objaśnić. Kondensator mogę dołączyć, bardziej mi pasuje do cewki butelkowej pod styk 1.
Domyślam się, że to cewka butelkowa? Jeżeli tak, to Czy ta cewka jest sprawna? Nie wiadomo. Sam pomiar rezystancji można traktować tylko orientacyjnie. Możesz zastąpić jakąkolwiek cewką butelkową byle nie niskoomową. Żuk, Fiat, Syrena. Pełno tego na szrocie i taka byle sprawna będzie na 100% lepsza niż dzisiejsza chińszczyzna. Kondensator podobnie....
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Witam !!! Wczoraj żona zajechała "biedronką" pod dom i nic się nie dzialo. Rano nie udało się jej już odpalić. Objawy są następujące: - nie pali się ani nie miga check-engine - brak iskry na świecach - brak kontaktu z ECU (na początku myślalem, że mój laptop zdurniał, ale z kumpla k11 połączył się bezproblemowo) - led od immo miga przy wyłączonym zapłonie,...
Przecież tam ma byś ustawione odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. Dane masz ogólnie dostępne. Jak sprawdzić cewkę? Umiesz posługiwać się miernikiem? Masz w ogóle pojęcie, co chcesz zrobić i jak się należy za to zabrać?
Hmmmmmmmm tak sobie myślę iiiiiiiiiiiii :-) Może masz jakiego kumpla co sie wozi malczanem :D Podmiana cewki lub kondensatorka to 5 minutek, w ten prosty sposób stwierdzisz co nie tak :-)
Witaj, Kondensator podpięty pod cewkę od strony zasilania - owszem to jest prawidłowo, po to jest by wygaszać zakłócenia z cewki do instalacji. Inny kondensator jest podpięty w lub na korpusie kopułki jak najbliżej przerywacza. Podpinając dodatkowy kond. do cewki od strony przerywacza zmieniasz charakterystykę zapłonu. Sam robiłem blokadę zapłonu podpinając...
A ja myśle o zmianie cewki do zapłonu na 12V trzeba cos ieszcze wymieniac bo butelkowa mam wsadzoną 12 w 6V instalacji wiec jej nie trzeba. A kondensator i platynki te same??
Witam Mam jawę 350 w której oba cylindry pracują jednakowo (równo) i nie wiem jak podłączyć zapłon. Mogę zrobić tak że podłączę jeden przerywacz, kondensator na dwie cewki zapłonowe, nie popali się coś i czy będzie ładowało akumulator. Proszę o pomoc.
Tyrystor - 12 zł (przepłaciłem ;) ) Kondensatory sieciówki 6.4zł Diody 1zł Płytka uniwersalna - 10zł (wykorzystałem tylko jej połowe, za duża była) Rezystory - 16zł (brałem wszystkie po 10sztuk) Pozostałe kondensatory - 1zł W sumie 46 zł. Cewke WN już miałem ,ale jakby ktoś chciał kupić to koszt cewki butelkowej do zapłonu elektronicznego około 50 zł....
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
Witam 1. Dioda przy akumulatorze jest niepotrzebna, będzie powodowała że akumulator będzie ładowany natomiast nic z niego nie będzie można wziąć. 2. Nie znam sposobu ładowania tego układu, ale zawsze spotykałem tylko jeden prostownik, zastanów się czy cewki na prądnicy nie powinny być połączone w szereg (ale ja nie jestem tego pewien). Jeszcze jedno...
Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151...
Sprawdzałeś kondensator, pod względem zwarcia z masą. Tak samo wyłącznik zapłonu i przerywacz. Sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki, oraz kabel niskonapięciowy, ten z cewki do przerywacza. Szczególnie wtyczki, którymi jest podłączony.
Jesli do akumulatora podpinałeś cewkę wysokiego napięcia to mogłeś ją dodatkowo uszkodzić (spalić uzwojenie pierwotne). Ta cewka współpracuje z kondensatorem który jest wewnątrz modułu. Iskra powstaje gdy kondensator jest rozładowywany. Nie kombinuj z zastępczym układem bo koszt naprawy wzrośnie. Moduł musi mieć zasilanie z cewki więc zacznij od przezwojenia.
Wziąłem kondensator z WSK 125 która pali bez problemu i iskra dalej była na platynach. Gdy podłączyłem miernik na kablach wychodzących z zapłonu napięcie było bardzo małe na to wygląda ze cewki są uszkodzone.
Witaj kolego no to masz do sprawdzenia dwie rzeczy odepnij obydwa przewody od cewki , na jednym z nich po załączeniu zapłonu musi być stały plus drugi to impulsy przerywacza zwierające masę zakładam że nie masz miernika teraz podepnij ten przewód prądowy włącz zapłon a do drugiego wolnego zacisku cewki podłącz kawałek przewodu i impulsowo dotykaj do...
Myślę że piszesz o tradycyjnym układzie zapłonowym tj. cewka kondensator i przerywacz. Rozwiązaniem może być zwiększenie odległości cewki od koła z magnesami . Zmniejszy to napięcie generowane w cewce ,a co za tym idzie napięcie na kondensatorze . Inny sposób to zastosuj równolegle do kondensatora warystor na około 200V.
Cewka z kondensatorem to układ rezonansowy. W twoim przypadku to jakiś zbieg okoliczności, że w ogóle jest iskra. Policzyłeś spadek napięcia na rezystorze 1,7 Ohma w szeregu z cewką 1,7 Ohma i prąd dla cewki 0,6Ohma bez rezystora?
Kondensator nic nie zmieni, rezystor wystarczy 0,5W. Kondensator miał sens przy pracy przerywacza z cewką - zmniejszał iskrzenie na przerywaczu i w ten sposób przedłużał jego żywotność ponadto usprawniał pracę cewki. Dla obciążenia rezystancyjnego jak teraz jest on nieistotny.
Witam wszystkich! Chciałbym zrobić zapalarkę do gazu (czy coś w tym rodzaju) na baterię 1,5V lub 9V. Generator zapłonu miałby być w czasie przez przytrzymania i naciśnięcia microswitch'a. Chodzi mi o to, aby w układzie nie było żadnej cewki ani trafa (zamiast tego np. ładujący się kondensator, czy jakoś tak). Czy byłoby to możliwe? Bardzo proszę o schemat...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Też. Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Bardziej stabilizacja na jakiejś prędkości obrotowej. To jest układ ładowania kondensatora CDI jednym impulsem. Pisałem o tym...
Witam, od jakiegoś czasu borykam się ze słabą iskrą w hondzie kolegi. Posprawdzałem wszystko pokolei... cewka niskiego napięcia ok, imulsator ok, cewka wysokiego napięca ok. Moduł? Tutaj moje pytanie, ponieważ dostać moduł do tego motorka ciężko wpadłem na pomysł żeby zstosować moduł od jakiegoś chińskiego skuterka. Zda to egzamin? Impulsator znajduje...
Energię wyładowania można znacznie zwiększyć stosując zamiast darlingtona N-MOSFET. Co do mas: zasilanie uzwojenia pierwotnego podłączamy do złącz śrubowych cewki (przynajmniej w przypadku mojej olejowej z jakiegoś opla), drut ogrodzenia podłączamy do wyprowadzenia na rozdzielacz zapłonu, uziemienie to metalowa obudowa cewki. Kolejne bzdury! Energię...
Masz alternator obcowzbudny więc nie masz magneta z magnesami. Nie masz też cewki zasilajacej CDI WIĘC NIE MASZ NIC. Jesteś ADHD, czy co. Każdy normalny zastosował by zapłon z magazynowaniem i stabilizacja energi iskry w indukcyjności a nie kondensatorze.
Dzięki, podłączyłem dodatkowy przewód do cewki WN i kondensatora i przy zwarciu z masą WSK gaśnie a światła też działają, tylko z jednej cewki, na drugiej wcale nie ma napięcia. Chyba przydało by się ją wymienić, ale na razie wszystko jest ok.
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Dzieki za odpowiedź. Wszystkie części, w tym przerywacz są czyściutkie jak niemal nowe, niemniej jednak wziałem się za testy samej cewki na stole zeby odhaczyć temat czy to koła czy to upływności itp. i bardzo bym chciał prawidłowośc tego testu potwierdzić. Rozmagnesowane goło było moim pierwszym tropem, ale kiedy okaząło się, że to od kolegi ma słabsze...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Witam Jak w temacie mam Roverka 420 TDi z 97r i chcę w nim zrobić odcięcie zapłonu. Rozkminialem na kartce jak to mogłoby wygladać, ale nie wiem czy zadziała czy nie schrzani mi instalacji, czy dobre i gdzie dokłądnie wpiać? Kondensator chę dobrać na podtrzymanie cewki stycznika na jakieś 15-20 sekund A te kółka na schematach to to co jest uruchamiane...
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat. Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego. Takowego przebicia cewki...
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Zasadę działania znam, jeżdżę tymi pojazdami już 13 lat. Po prostu pojawiły się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:) Uzwojenie wtórne i pierwotne są mi znane, tak samo ich oporności i diagnozowanie. Napisałeś, że po każdym nawinięciu zwoi(nazwijmy to "serią" czyli nawinięciem całej powierzchni od lewej do prawej...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Po pierwsze, jak koledzy wcześniej wspomnieli, stanowi on dodatkową pojemność wtórnego obwodu rezonansowego. Pozwala to na celowe zbicie rezonansowej, a także stabilizuje częstotliwość (bez torusa masz tylko relatywnie małą pojemność własną uzwojenia i wyładowania, dodając stosunkowo spory kondensator jakim jest torus zmniejszasz podatność układu na...
nie znamy parametrów cewki zapłonowej użytej w tym przypadku a Kolega pytający jeszcze sobie dowolnie zmienia elementy w stosunku do i tak małoczytelnego oryginału co zmienia i przebiegi napięć, i być może opóźnienia czasowe w układzie powodujące, że iskra pojawia się poza optymalnym przedziałem czasu cyklu silnika. A więc cewka jest od Fiata 125 12V....
Nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie, podłączenie impulsatora do modułu, nie wiem jak w tym przypadku jest to realizowane. U mnie w agregacie prądotwórczym z zapłonem cdi, jak wystąpił brak iskry, okazało się, że padł tyrystor w module, ale sprawdziłem wszystkie elementy: cewkę zasilającą, moduł i samą cewkę zapłonową. I przy sprawdzaniu cewki...
Na prywatnych wiadomościach skąd kolega jest.
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
Wiem, że sugerujecie się tymi ostatnimi objawami na dławienie po dodaniu gazu, ale to nie jedyne objawy tak się zaczęło w momencie gdy zacząłem przyspieszać i opóźniać zapłon w nadziei na poprawę. Wykluczyłem już to połączenie jest szczelne gaźnik-cylinder. Przytykałem też gaźnik nie zmieniało to nierównej pracy silnika. Wygląda to na zanik iskry bo...
Chodzi mi o następującą rzecz czy w przypadku zapłonu bateryjnego z tzw. zewnętrzną cewką butelkową jest wymagane pozostawienie kondensatora w podstawie iskrownika czy kondensator ten należy usunąć
wymiana cewki zapłonu stroboskop zapłonu kondensator uszkodzony kondensator zapłonu
zmywarka bosch chiny cyfra moduł kocioł zapowietrzony
stacja lutownicza tosca303 schemat
Nie działające pedały w organach elektronicznych - przyczyny Marker CYFRA 21-1 wynik 4,8 ng/mL - czy to rak?