Na początek podmień kondensator.
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Tzn. że brum pojawia się w raz z większym obciążeniem. (rozpędzanie silnika, ogniskowanie) 2 główne kondensatory za mostkiem wymienione ? 3 kondensatory za stabilizatorami wymienione ? 2 kondensatory 47µF zaraz obok wzmacniacza słuchawkowego wymienione ? można wstawić deczko większe.
Z tym większym kondensatorem silnik ruszył z pełną mocą, ale bardzo szybko się nagrzewa. Może mimo małego rozmiaru silnik ma większą moc. Sprawdzę z innym kondensatorem o mniejszej pojemności gdzieś ok 20 może 30uf. Tylko tyle mi przychodzi mi do głowy. Kupię 2 różne na próbę i dam znać jaki będzie efekt. Dziękuję wszystkim za pomoc.
1. Tam nie pisze, że przy większym napięciu. Jeśli zasilacz nie ma kondensatora, a silnik może chcieć dużego prądu, to trzeba dać kondensator na zasilaniu.
Witam 16uF to za dużo, możesz spalić silnik.
Większy kondensator to większy prąd płynący przez uzwojenie silnika. Większe grzanie się silnika, szlifierka nie pracuje długo ale jeśli jest 5 to taki trzeba zamontować. Ten ostatni będzie wyśmienity.
Cewki i kondensator w tym układzie stanowią filtr przeciwzakłóceniowy, tak wiec nie są niezbędne do prawidłowej pracy urządzenia. Jak już zostało wyżej wspomniane zlokalizuj źródło zwarcia, możliwości są dwie albo silnik albo mostek, z większym prawdopodobieństwem na to drugie.
Rozważałem tą opcję . Czekam aż się zablokuje . Spróbuję z większym kondensatorem .
Silnik indukcyjny dwufazowy z kondensatorem pracy przy wirowaniu pracuje w w układzie dwóch par biegunów przy wirowaniu, co przy 50Hz oznacza 3000 obr/min -synchroniczna prędkość wirowania pola magnetycznego ( i odpowiednio z tabliczki zn. 2850 obr/min - asynchroniczna). Praca rewersyjna (wolniejsze obroty) to przełączenie ilości par biegunów na 16...
Zastosuj dławik ze szczeliną. Do zrobienia z kształtki EI.
Witam. Nie kombinuj tylko wymień kondensator.
jdubowski... Nawiązując do twej odpowiedzi. Proszę, wytłumacz mi, dlaczego tak oczywiste wydaje Ci się uszkodzenie triaka poprzez równoległe do silnika podłączenie kondensatora, W momencie załaczenia traiaka płynie prąd o wartości I=Ut/Rs gdzie Ut - chwilowe napięcie sieci (w najmniej korzystnym przypadku 325V) a Rs - suma rezystancji w obwodzie, na...
Super agregat!! A jak sobie poradziłeś ze stabilizacją napięcia? I czy sie nie odwzbudza przy większym poborze prądu?
Za duża pojemność kondensatora.
Tzn, zrobi konkretnie silnik pod 220V i 60Hz, czy użyje standardowego silnika na 50Hz łącząc go z większym kondensatorem? Dopytam jeszcze konkretnie. Zdam się jednak na jego zapewnienie i na tabliczkę znamionową. Na pewno sprawdzę też parametry kondensatorów jak dostanę ten silnik. Wrócę z odpowiedzią.
Ja bym proponował jednak zastosować falownik zamieniający 1F ,230V na 3F, 3x230V. Silnik z kondensatorem co prawda będzie działał, ale dużo straci na mocy.
Silniki jednofazowe mają niższy moment obrotowy niż trójfazowe. Nie. Silniki jednofazowe mają mniejszy moment "rozruchowy" niż trójfazowe. Przy obrotach znamionowych jeśli obroty znamionowe i moc znamionowa są te same przy silniku jednofazowym jak i trójfazowym, to momenty są równe. Momenty przy obrotach znamionowych. (at)CHLASTA92 Jeśli silnik nie...
Nie mam takiego schematu, nigdy nie robiłem automatyki do takiego silnika. Może ktoś z większym doświadczeniem w sterowaniu takim silnikiem wypowie się ? Zanim kupisz kondensatory pożycz może od kogoś, upewnij się czy silnik jest sprawny zanim kupisz.
Wymień kondensator silnika. Ten duży.
Witam.Nie kojarzę jaki jest tam silnik indukcyjny- to wymień kondensator. Kondensatora szukać w okolicach silnika tak ? Pozdrawiam, Michał
Przy 4 barach zwalniają obroty silnika. Przy 4,5 bar chodzi tak jakby z przerwami po czym się zatrzymuje i wywala bezpiecznik termiczny. Tak trzeba było na początku napisać. Dla koła pasowego 80mm na silniku, wał kompresora będzie miał ~850rpm. Powinien dobić do wyższego ciśnienia ale 8bar to nie osiągnie wg mnie. Ważne są kondensatory przy silniku...
Spróbuj podmienić kondensator (ten duży ) na silniku z którym jest problem. A jak automatyka ma kilka miesięcy to może gwarancja ? (jeżeli kondensator będzie dobry)
Diody świecą ciągle. Dałem kondensator 4,7uF 400V i jest ok. Tylko silniczek nie kręci.Być może to był powód eksplozji elektrolitu. Silnik nie dał rady kręcić i pobierał za duży prąd. Ogólnie silnik działa przy większym napięciu swobodnie kręci. Jutro pomierzę napięcia. Te przewody czerwony i czarny od silnika. Silniczek to typowy DC z magnesem trwałym.
Nie mam w domu siły a silnik chodzi na 220 v więc czemu nie.. Bezpiecznik mam 24a dawał radę bo jak już wspomniałem na pierwszym kondensatorze chwile podziałałem ale przy większym oporze strzelił . Nie mogę nigdzie dostać odpowiedniego kondensatora .. Wydaje mi się że powinien być coś około 300uf 400v. Mogę się mylić
Witam, Próbowałem otworzyć dzisiaj dwa uszkodzone silniki i mała przestroga dla tych co chcą na własną rękę to naprawiać. Silniki mam w dwóch rozmiarach, z jednym poszło łatwo, tak jak pisał chucu trzeba było 2 troxów w różnych rozmiarach. Ale mniejszy silnik ma nieco inną budowę i jest złożony na dobre. Ma jednego troxa i jeden jakby nit, którego nie...
Dioda ma za zadanie zabezpieczyć układ sterowania silnikiem przed przepięciami, jakie mogą powstać w pracującym silniku. Zakłócenia są przeważnie likwidowane (w większym lub mniejszym stopniu) przez kondensatory połączone z biegunów silnika do masy, i ekranu (stad też SILMA była montowana w dodatkowej "puszce" stalowej). W "zachodnich" silnikach rolę...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Oryginalnie był 2uF 450 V, na silniku też pisze, żeby takiego użyć. założyłem taki sam Jaki proponujesz większy kupić? To w poniedziałek spróbuję z jakimś większym.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
kondensator: 50 uF ~ 5% b V ~ 450 Hz 50 Pozdrawiam :) Gdzie dostać taki kondensator Na allegro coś mi nie znajduje ... Te dane to kondensatora tego który jest w tej chwili czy tego jaki ma być- Jeśli tak to skąd wziąłeś te dane. Taki kondensator dostaniesz w każdym większym sklepie lub hurtowni elektrycznej albo w zakładzie naprawczym. 20÷30zł.
Kondensator 10V raczej nie zostanie przebity, ale popracuje krócej, niż jakiś na odrobinę wyższe napięcie. Potrzebna pojemność kondensatora zależy od tego, na ile czasu ma wystarczyć - przy 9A napięcie na kondensatorze o pojemności 9mF (9000µF) spadnie o 1V w ciągu 1ms - jak to się ma do czasu, przez który chcesz, żeby silnik nie odczuwał oporności...
Silnik klatkowy podmień kondensator rozruchowy według danych 12uF
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
firmy jak to zrobic proszę o zdjęcie, z silnika wychodzi 6 przewodów penie jest potrezebnya cewka tam wyjołem coś takiego jak kondensator tylko że w większym rozmiarze posiada 4 wyjścia do podłączenia kabli chciałym zastosowć ten silnik do bramy przesuwnej pomurzcie plizzz
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam! Jeśli połączyłeś tak jak opisałeś i silnik normalnie startuje i dobrze chodzi to nie rozbieraj całej maszyny szukając kondensatora , bo jakiś rodzaj rozruchu ma zastosowany (kondensator lub wyłącznik odśrodkowy) ,bez tego przy załączeniu silnik by nie ruszył tylko by buczał.(stąd tyle wątpliwości sugerując się tym że przewody wychodzą bezpośrednio...
Do silnika 520W to kondensatory stanowczo o zbyt dużej pojemności. Ja mam szlifierkę z silnikiem 1,1 kW i kondensator 10µF spokojnie wystarcza. Kiedyś zapomniałem ją wyłączyć i pracowała około 10 godzin. Silnik był ledwo wyczuwalnie ciepły.
Witam. Kolega niutat i sp3ots mieli rację. Silnik jest nawijany podwójnym drutem. Dolutowałem trzy kabelki wyprowadziłem na tabliczkę połączyłem w trójkąt i przez kondensator podłączyłem do 230V. Silnik wchodzi na obroty ale tylko wtedy gdy lekko się ruszy wirnik. Kondensator to 7.5uF wiec to pewnie wina zbyt małej pojemności. Muszę poszukać takiego...
Tu można zastosowac falownik 400 woltowy, a zasilić go z podwajacza napięcia (dwie diody dwa kondensatory o dużej pojemności (800 µF/450 V). Zabezpieczenie co najmniej 63A, o charakterystyce "D" - tak pobieżnie analizując prąd ładowania kondensatora 800µF bezpośrednio z sieci- nawet biorąc pod uwagę że półfalowo. Do tego jaka sieć jednofazowa uciągnie...
1. Sam potencjometr nie wystarczy, potrzebny jakiś układ regulacji, z innego urządzenia lub budowa zgodnie ze schematem. 2. Silnik ten może pracować 7,5 min, potem tyle samo musi stygnąć. Z większym obciążeniem pewnie krócej. Zastanów się przed kupnem układu regulacji, czy zadowala Cię ten rodzaj pracy. Pomijam fakt że silnik ten jest dość słaby i może...
dziś zmieniłem świece i chodzi normalnie przy większym wyciu silnika czyli max gazu szczela w tumnik ale to normalne bo zawsze lubi sobie pierdnąć
Ponawiam: masz silnik, który przy obrotach znamionowych (ok 3000) osiąga 200W i potrzebuje 36V. Jeżeli masz 30obr/min to mocy wyciągniesz ... 2W? A i napięcie powinno być w granicach 0.3V... Posiadam silnik z magnesami od deskorolki od deskorolki to ma już wewnątrz przekładnie - dlatego przy 50obr/min otrzymałeś swoje 5V. potrzebujesz więc, jeszcze...
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
Na większym kondensatorze 15mV a na mniejszym 0V Aha i na pierwotna stronę trafa dochodzi 230V
Im większą moc posiada silnik tym większy prąd pobiera. To jest normalne. Kondensatory też dobiera się do wielkości silnika. Ale jeżeli moc nowego silnika jest niewiele większa od mocy starego to kondensator mógłby zostać. Najlepiej przeliczyć jaki kondensator do danego silnika.
Dokładnie tak - przy utracie pojemności kondensatora, silnik indukcyjny traci wprost proporcjonalnie moc rozruchu.Dlatego przy małym obciążeniu pralka bangla :) , a przy większym nie. Pozdrawiam.
dlaczego nie masz złącza programującego , L293D wymaga min. 4,5V dla logiki musisz liczyć się z spadkiem napięcia na mostku , układ musi mieć stabilizację napięcia dla części cyfrowej ( ATmega , logika L293D , czujniki ) ponieważ wahania napięcia w czasie pracy silnika spowodują niewłaściwą pracę układu , masz gotowy projekt z Atmega w ostatniej części...
Czy podłączając w gwiazdę kondensatory mogę "0" przewód neutralny otrzymywać z gwiazdy kondensatorów Nie za bardzo. Przy małym odbiorze pewnie to zadziała, ale przy większym obciążeniu ten sztuczny punkt neutralny zacznie pływać. gdyż mam silnik 7,5 kW który ma 7,5 kW w trójkącie, a w gwieździe około 5kW i wolałbym mieć 7,5 kW 400V i możliwość wpięcia...
Bez transformatora też moża zasilić układ opóźniający , tym sposobem http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_be... a dalej przekaźnik na 24V z kondensaorem 1000uF lub większym ( w zależności od rezystancji cewki)
Z transformatora 12V/4A możesz uzyskać stabilizowane napięcie 10V/2,5A. Dlaczego tak - doczytaj sam. Ale jak napisano wyżej - to rozwiązanie bez sensu, znacznie lepsze jest sterowanie PWM. Tym bardziej, że nie podałeś (nie znasz?) poboru prądu przy obciążonym silniku. Jeśli go nie znasz to należy bezpiecznie założyć prąd nawet 10-krotnie większy (start...
Nie da rady, za duży silnik. Nawet bateria kondensatorów nie pomoże.
Zauważył, ale sam producent pisze, że ten obecny to ewolucja tego starego. Nie zmierzył jeszcze kondensatora, ale jutro zmierzy. Czy zepsuty kondensator może sprawić, że silnik się grzeje i stoi zablokowany? Jak się wyłączy to dalej ciężko chodzi. Z tego co udało się znaleźć kondensator to 5uF/400V. Znalazłem schemat i faktycznie są 2 biegi. Ale jeżeli...
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Ale po zmianie kondensatora (na większy) silnik ruszył (a wczesniej ze starym kondensatorem tylko burczał) tylko że zaczął lecieć dym. Nie chcialo mi sie już sprawdzać ale najprawdopodobniej zaczeła topić się izolacja na zwojach wirnika.
Falownik jest drogi, a może źle współpracować z tym silnikiem, gdyż jest tam kondensator dla przesunięcia fazowego. Użycie zwykłego "sciemniacza" - mimo, że niezbyt "poprawne", może się okazać skuteczne: silnik będzie pracował w większym poślizgu, z niższymi obrotami. Zakres regulacji może być dość ograniczony i nieliniowy: ustawienie wystarczajace...
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Czy sofstartery nie są tańsze od falowników, jak mi się wydaje i nie spełniają identycznej roli w tym przypadku ? Tańsze są. Tylko w rozruchu silnika nie pomogą, a zrobią generatorowi taką "kaszankę" że układ regulacji napięcia zgłupieje. Z pustego i Salomon nie naleje. Porównywanie mocy w warunkach ustalonych jest bez sensu i może się sprawdzić tylko...
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
Ja u siebie zastosowałem moduł falownika z 320 DC na 230AC z AliExpress. Mój agregat nie miał AVR-u, wirnik prądnicy jest w postaci wirnika, jak w silniku indukcyjnym, jest to prądnica asynchroniczna. Poprzez wymianę kondensatora w prądnicy z 40 na 50uF uzyskałem 300V przy 50 Hz. (chociaż w moim przypadku nie ma to już znaczenia) Potem wyprostowałem...
Witam ! Posiadam podobny silnik jedno fazowy, 220V 50Hz. Obudowa jest podobna, ze silnika wychodzi 8 przewodów. Tak jak w Twoim silniku są po dwa uzwojenia o podobnej oporności. Różnica, to inny przełącznik, Ty masz 5x2 styki, w moim silniku cztery pakiety po dwa styki. Jeśli chcesz to będę starał się rozrysować schemat tego silnika. W silniku są dwa...
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Witam. Zaczął bym od wymiany bezpiecznika na co najmniej C10 i zdecydowanie polecam bezpieczniki ETI zamiast legranda. Właśnie nie dawno miałem przypadek że bezpiecznik legranda B6 zabezpieczający tylko cewki dwóch styczników które pobierają około400mA i przekaźnik czasowy gwiazda-trójkąt który pobiera około30mA zaczął się wyłączać. A przez prawie rok...
Kondensator dla takiego silnika dobierany jest dla określonej częstotliwości zasilania czyli 50Hz i mocy silnika. Przy zmianie częstotliwości spowodujesz większą asymetrię w zasilaniu silnika im większa różnica częstotliwości tym gorzej dla silnika.
Silnik jest jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 2 kondensatory silnika okazały się alternatywą dla jednego większego kondensatora. Podpiąłem silnik według schematu w oparciu o wasze uwagi i śmiga jak szalony. Dziękuję za pomoc.
Czy z oszczędności nie dają tego kondensatora pracy i tylko dają 120yF na rozruch? Bo przeciez uzwojenie rozruchowe jest w czasie pracy bezczynne i mogło by dac kilka W na wirnik. Masz rację, ten sam silnik z dołożonym kondensatorem pracy ma większą moc. W ten właśnie sposób "Wiefamel" z silnika 0,75 kW z jednym kondensatorem zrobił 1,1 kW, a później...
Trafo 9v ma za małe napięcie , kup takie jak do halogenów czyli 11,5v po prostowaniu i filtracji uzyskasz ok 15v jednak po obciążeniu napięcie zjedzie do 13,5-14 co jest bdb wartością gdyż w instalacji elektrycznej przy uruchomionym silniku jest ok 14v :!: a napięcie z pełni obciążonego trafa zawsze ciut przysiądzie - szczególnie przy takiej mocy odbiornika...
Spodziewałeś się cudów? Zastosowania tego układu masz podane w PDFie. Jest to klasyczny driver dla układów PWM z wykorzystaniem kondensatora bootstrap - nie nadaje się do sterowania ciągłego - czyli pełnym napięciem. Musi mieć sterowanie wypełnieniem większym od 0% i mniejszym od 100%
Witam! Jak piszą, że to silnik dwufazowy to pewnie tak jest. Sieć dwufazową 3-przewodową spotyka się sporadycznie (kiedyś były stosowane dwufazowe małe agregaty prądotwórcze). Silnik dwufazowy konstrukcyjnie różni się od jednofazowego z kondensatorem włączonym na stałe tylko tym, że posiada symetryczne dwa uzwojenia, (jednofazowy ma dwa różne uzwojenia)....
Otóż dlaczego w silniku jednofazowym, przy takim samym napięciu płynie większe natężenie niż w silniku dwufazowym (tym samym tylko po podłączeniu kondensatora)? Kolego rozjaśnij problem. Bo na rynku nie istnieją silniki 2 fazowe w dokładnym słowa tego znaczeniu.
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
chodzi mi o różnicę napięć i pojemności dla silnika 2.2kW?Jest mocą zbliżony do mojego i choć mniejszy a kondensatory mają większe pojemności a napięcia różne. Nie porównuj dwóch różnych silników, ich uzwojenia, materiał użyty na rdzeń stojana i wirnika itp. mogą się różnić i stąd te różnice w pojemności kondensatorów. Producent tak to zaprojektował...
Napisałem, trochę automatycznie, że większość małych wentylatorów ma taki silnik, większe maja z kondensatorem. Później przeczytałem że silnik z #1 ma fazę rozruchową z kondensatorem i producent chwali się że dzięki temu osiągnął większą sprawność i silnik startuje przy niższym napięciu. Odmian silników indukcyjnych jednofazowych jest kilka, zawsze...
Na tym większym radiatorze jest mostek prostowniczy , na mniejszym triak sterowania silnikiem ,natomiast pozostałe triaki wykonawcze są przy tych brązowych kondensatorach ( mam niewyraźne napisy ponieważ zdjęcia wykonane są w zbyt dużym oddaleniu ).Sprawdź omomierzem ustawionym na test diod czy wszystkie te triaki nie mają przebić na swoich wyprowadzeniach.Triak...
Pomierz mostek i kondensator ten większy obok mostka.
Musi być taki jak oryginalny przy większej pojemności silnik będzie pobierał większy prąd i będzie się grzał.
Owszem, będzie działał. ale wymaga to tego kondensatora rozruchowego. pytanie oczywiście jakiej mocy to silnik - im większa moc tym większy potrzebny kondensator.
Przykładowe rozwiązanie: http://obrazki.elektroda.net/85_12282590... BUZ11 wydaje się za duży dla silniczka 250mA ale nawet taki mały silniczek potrafi pobrać ponad 1A przy większym obciążeniu. Mozesz użyć innego, mniejszego mosfeta lub tranzystora NPN ale o prądzie Icemax (lub Idsmax) >1A Nie polecam ULN2803 - to są darlingtony ze spadkiem 1,2V...
Jest to efekt rozładowywania kondensatorów silnik stanowczo dużo prądu będzie potrzebował w momencie startu i musisz to przewidzieć i zastosować wydajniejszy stabilizator.
Uwaga! czasami w jednej obudowie są dwa kondensatory jeden od sprężarki drugi od silnika wentylatora. Najlepiej weź miernik do pomiaru kondensatorów zakładam że tam nie będzie większy kondensator niż 35 mikro faradów.
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Czy można zastosować większy kondensator, Nie, kondensator jest dobierany do silnika.
Kondensator nic nie zmieni. Wzmacniacz się przegrzewa - chłodzić musisz. No i siada ci napięcie w instalacji - albo większy akumulator albo słuchaj na odpalonym silniku.
Jeśli chodzi o silnik ze zdjęcia w poprzednim temacie, to do rozruchu na wirowaniu potrzebny większy kondensator (16µF+12µF) niż na praniu (tylko 16µF). Oryginalnie w pralce był przekaźnik włączający dodatkowy kondensator.
Ford wrócił po pierwszym większym deszczu z różnymi dziwnymi objawami, więc wziąłem się za wiązkę na podłużnicy, to co tam zobaczyłem aż mnie przeraziło, 99% przewodów do wymiany, nie tylko od silnika ale też klima i ABS :|. W moim Taunusie z 73r. instalacja była w dużo lepszym stanie.
Sprawdź kostkę silnika czy styki nie są uszkodzone lub zaśniedziałe a jeśli pod tym kątem będzie w porządku to sprawdź lub podmień kondensator rozruchowy silnika. Zdjąłes pasek napędowy pralki? Zakup nowego kondensatora to nie jest duży koszt: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Musisz oczywiście zastosować o tych...
Moja rada-uzwojenia silnika połączone są najprawdopodobniej szeregowo z wyprowadzonym punktem zerowym,najłatwiej znaleźć go za pomocą omomierza mierząc oporność pomiędzy przewodami.Przy największej oporności trzeci nie mierzony przewód będzie zerowy.Ten kondensator co masz jest za duży i może hamować silnik.
Witam. Otóż mam auto Mazda Xedos 9 z silnikiem 2.0 v6. Niedawno postanowiłem sobie i do tego auta założyć CB radio. Antenka to Sirio Turbo 1000 przycumowana na stałe, wystrojona z wynikiem SWR 1.2 na 20 kanale. I tu zaczynają się problemy. Testowałem 5 radioodbiorników CB i z każdym to samo m.in. Mtech legend II, Yosan Turbo 3031, President Lincoln/Jackson,...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Nie pasowało mi 6 zacisków, ale chyba powoli łapię. Niemniej jednak chyba uruchomię ten swój na kondensatorze - tyle, że mimo studiowania tematów na Elektrodzie wciąż nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, jaka wartość. Wiem, że można doświadczalnie, ale zakup kilku kondensatorów w zakresie między 100 a 250 mikro cenowo wyjdzie niewiele taniej, jak...
Procek siadł pewnie jak żaba weszła i dotknęła. Raczej nie, bo użytkownik pisze: Obserwacje: Przy kliknięciu przycisku krok po kroku dioda OK zaczęła szybciej migać wraz z diodą PP a potem migała w dłuższych odstępach czasu. a więc normalna reakcja procesora. Pomiar triaków, silnika i kondensatora dużo wyjaśni.
Tak ogólnie - w jednofazowym silniku indukcyjnym (zwlaszcza dwukierunkowym) większej mocy sa dwa kondensatory - pracy (czyli w Rox-ie Run Capacitor) który produkuje przesunięcie fazowe na uzwojeniach aby silnik w ogole kręcił, i Boost Capacitor czyli kondek rozruchowy - który narzuca większe przesunięcie fazy dla ułatwienia startu. Ten drugi wystepuje...
Jeżeli obroty będą stałe dla róznych obciażeń to jest właśnie to o co chodzi. Własnie dlatego jest podtrzebny sprawny regulator obrotów. Bo to on bedzie robił również za regulator napięcia. Pod większym obciążeniem obroty spadają bo wirnik zaczyna stawiać opór. Wtedy napęd musi zwiększać obroty. Dopytam jeszcze, bo być może coś pominąłem w moim rozumowaniu....
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Pomierz omomierzem oporności uzwojeń między tymi trzema przewodami wychodzącymi z silnika. N (przewód niebieski) będzie neutralnym (zerem), jeżeli oporności między niebieskim a zielonym i niebieskim a czerwonym będą jednakowe a oporność między czerwonym i zielonym dwa razy większa.
Różnicy w działaniu nie będzie, ale pełny prąd jednej z faz zasilających silnik będzie płynął przez przekaźniki sterownika - strasznie duży (przy mocy silnika 550W) nie będzie ale po co je zużywać - po to są styczniki. Do środkowego zacisku gwiazdy silnika (znaczy tych 3 zmostkowanych zacisków po prawej na schemacie silnika) nic się nie podpina bo 3...
Wg danych producentów 1000uF na wyjściu to trochę za dużo -pogarsza to charakterystykę stabilizatora. Nie rób zamieszania , silnik podczas podania napięcia jest tylko rezystancją, więc stanowi źródło wymuszenia bardzo dużego prądu. A w obwodzie nie ma dławika co by prąd wygładzał. Musi być duży kondensator.
W dziale Elektro Początkujący otrzymałeś już odpowiedź na swoje pytanie. Zalecana przez producenta silnika pojemność kondensata wynosi 5 uF. W moim podobnym silniku używany kondensator 6uF, ponieważ jego eksploatacja odbywa się przy maksymalnym obciążeniu. Przy minimalnym obciążeniu pojemność musi zostać zmniejszona, w przeciwnym razie uzwojenia zostaną...
Wiefamel-Poznań http://obrazki.elektroda.pl/2739309800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1319515700_1... Silnik ten bez kondensatora CB ma 1,1kW ( może bez niego pracować ). Przydało by się zdjęcie wnętrza silnika aby stwierdzić na 100% czy ten silnik ma 1440obr/min, a nie 2700obr/min. W tej samej obudowie i z dwoma kondensatorami...
zastąpić kondensator silnika większym zastąpić kondensator większym większym pokryciu
cieknie pojemnika proszek romet kierunkowskazy philips niebieskiego koloru
Niebieskie prostokąty na ekranie iPada - jak usunąć? Najtańszy laptop dotykowy do pracy zdalnej – Lenovo IdeaPad Flex 3, Slim 3i Chromebook, Acer Spin 3 X360