Źródło (s) do masy bramka(g) do wyjścia UCY przez 100 Dren (d) do żarówki. Drugi koniec żarówki do +12V Tak jak narysowałeś z boku swojego schematu w #1
Witam Sprubój do przweodów czujnika podpiąć zasilanie tak: do brązowego - fazę (230 V) do niebieskiego - zero do białego - jeden koniec żarówki drugi koniec żarówki podłącz do zera (zmostkuj z niebieskim na czujnik)
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
C1 jednego łącznika ma się łączyć z C1 drugiego. Podobnie B1 jednego łącznika ma się łączyć z B1 drugiego. Natomiast na A1 jednego ma przyjść przewód fazowy. Na drugi zacisk A1 maja przyjść żarówki (jeden koniec) a drugi koniec żarówek do przewodu neutralnego.
Demontaż reflektora i odpięcie wtyczki silniczka regulacji wysokości świateł. Łatwo rozpoznać, to jedyna wtyczka która nie ma na końcu żarówki.
Więc układ masz sprawny. Już pisałem że nie możesz podłączać się pod te same przewody. Musisz żarówkę odłączyć od obecnego układu. Czyli jeśli jeden koniec żarówki jest podłączony do plusa, to drugi odłączasz i podpinasz pod E. Nigdzie więcej.
http://obrazki.elektroda.pl/4242172200_1... Z dniem dzisiejszym w Unii Europejskiej zaczyna obowiązywać zakaz produkcji i importu tradycyjnych żarówek służących do oświetlenia wnętrz i mocy do 40W. Jest to już ostatni etap wycofywania tego źródła światła. Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów sklepowych użytkownik domowy będzie miał...
Do ładowania akumulatora 6V z zasilacza 12V wystarczy w najprostrzym układzie tylko rezystor (6ohm/10W). Tyle, że rezystor będzie się grzał... Drugie proste rozwiązanie to żarówka 6V-12V (polecam raczej 12V - będzie kontrola zwarcia). Żarówka o mocy ok.20W powinna byc wystarczająca dla takiego prądu. Rezystor (bądź żarówkę) włączasz w szereg z akumulatorem...
Jeżeli ufać kolorom to niebieski do PEN zera , brązowy do L- fazy , czerwony do żarówki . drugi koniec żarówki do N czyli zera- PEN. UWAGA na przewodzie czerwonym pojawia się napięcie 230 V w czasie wykrycia ruchu przez czujnik
W gnieździe mazs podłączyć 5 przewodów masa-do styku 3 / 31 kierunek lewy styk1/L kierunek prawy styk 4/R STOP styk 6/54 pozycyjne styk 5/58R i połącz mostkiem z7/58L Najważniejsze jest ustalić który przewód to masa- być może czarny, ale nie ma pewności. Inne przewody trzeba sprawdzać żarówką po włączeniu odpowiedniego światła- drugi koniec żarówki...
Pokaż dokładnie jakie kabelki wychodzą z sufitu. Pokaż dokładnie kostkę połączeniową lampy. Z twoich zdjęć teraz mało co widać. Lampa z dwoma żarówkami. (foto w załączniku) a później zapaleniem wszystkich 3 żarówek. to ile w końcu jest żarówek?
Normalna E27. W końcu żarówki standaryzowane na całym świecie.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
bierzesz kabelek długi podpinasz do masy aku a drugi koniec do żarówki i wtedy widzisz , jeśli zaświeci to nie ma masy :)
Sprawdź tą żarówkę bezpośrednio na akumulatorze jeden koniec do plusa a drugi do minusa a potem odwrotnie.
Wszystko źle. Podstawowe pytanie ,czy jest prąd przed czujnikiem? Sprawdź to żarówką potem napisz. Jak jest ,to przełącznik a dalej wiązka i na końcu żarówki.
To transformator dodawczy, zamontowany w celu podwyższenia napięcia. Żeby na końcu długiej linii żarówka świeciła a nie żażyła się :)
Faktycznie w wyposażeniach abonenckich nie było wolnych styków, natomiast to co widziałem na jednej centrali w nieistniejącej dziś jednostce wojskowej - i nieistniejącym poligonie - to po prostu do żyły C pola awiza dołączony był koniec żarówki 60V/20 mA/T6,8, drugi koniec przez diodę był włączony do baterii. Była możliwość odłączenia sygnalizacji tych...
Najłatwiej to zrobić tzw. opornik redukcyjny z żarówki 220V/70W. Jest tylko jeden szkopuł! Żarówka musi mieć dokładnie takie parametry j.w. Łączy się ją szeregowo z żarzeniem lampy i do sici! Trzeba jeszcze tylko zrobić wtyczkę z kołkiem uziemiającym, żeby jej nie odwracać bo wtedy wystąpi faza na masie. Jeden koniec żarzenia lampy na masę drugi do...
Metoda sprawdzenia gdzie jest + a gdzie- . Przylaczyc żarówke 12V do masy (minus na nadwoziu) a drugi koniec żarówki do jednego przewodu silnika wentylatora . kabelek na którym żarówka sie zapali to plus.(do testu wentylator musi pracowac).
Korzystając ze schematu Royal-Lux TV5599 mam pewną podpowiedź co do naprawy. UWAGA: Zanim zaczniesz pomiary wymień uszkodzony kondensator C641 na sprawny. WERSJA 1 (rezystor R305 występuje): Wylutuj jedną końcówkę rezystora R305 od strony zasilania +B. Następnie weź żarówkę i jeden jej koniec przylutuj w miejsce odłączonej końcówki rezystora, a drugi...
Mam długi, dwużyłowy przedłużacz. Na jednym końcu instaluję żarówkę. Jedną (pierwszą) żyłę podłączam do swojego gniazdka elektrycznego (wkładam np. do lewej dziurki), drugą żyłę spuszczam do sąsiada mieszkającego piętro niżej. Sąsiad wkłada koniec tej właśnie żyły do swojego gniazdka (załóżmy do prawej dziurki) Pytanie brzmi: czy żarówka się zaświeci?,...
Na przewodzie który zasila grzałkę ma być 12V i /lub żarówka ma świecić jasno. Jak jest 6v to jest źle ,albo korozja na połączeniach albo gdzie ugnity przewód. Oczywiście grugi koniec miernika czy żarówki masz przykładać do budy albo - akumulatora. Masa grzałki jest załączana dopiero jak komp o tym "zadecyduje" dlatego tam na zapłonie jak i gdy jest...
Tyrystor powinien być na około 20A jak prostownik jest 10A. Można go dość łatwo sprawdzić, z tego co widzę to od plusa mostka idzie na śrubę, więc płaską baterię plus do śruby drugi gruby koniec do żarówki latarkowej i do minusa. Następnie przez opornik około 100omów z plusa do cieńszej końcówki dotknąć na chwilkę. Żarówka powinna się zapalić zgasić...
żarówka podłączona jako obciążenie, delikatnie ''próbkuje Może działa zabezpieczenie przeciwzwarciowe? W końcu żarówka ma bardzo mały opór na zimno. Pozdrawiam, A.
Czy w przypadku poboru tak dużego prądu nie lepiej byłoby zrobić prościutkiego PWMa, chociażby na NE555 + tranzystor kluczujący (BUZ11A) ? W końcu to żarówki, tak więc nie podtrzebujemy aż stabilizatora liniowego. Dzięki temu straty mocy będą znacznie mniejsze (mniejszy radiator, większa sprawność całego układu). Ponadto regulacja PWM zapewni większą...
Pod względem działania nie ma dla żarówki znaczenia kolor przewodów. Ale należy się trzymać zasady kolorów. To w końcu to działa?
Musisz odkręcić listwę lub kabelki od każdej świecy i np. poprzez żarówkę h4 zasilić świece. Bierzesz jeden koniec żarówki do plusa drugi do łepka świecy, masa jest na świecy. Jak zaświeci żarówka tzn że świeca działa powiedzmy, znaczy że nie ma przerwy i coś tam grzeje. Sam sterownik sprawdzasz podpinając probówkę pod świece i masę.
Jest to do wykonania ale Twój opis bardziej gmatwa niż pomaga w zrozumieniu. Do sterowania wystarczą tylko dwa przyciski, jeden załączający automat czasowy z ogranicznikiem mocy, drugi uruchamiający ściemniacz, po wcześniejszym naciśnięciu tego pierwszego. Na końcu same żarówki poprzedzone wyłącznikami jednobiegunowymi, w celu wykonywania prób i dodawania...
Wylutowanie układu i pomiar elementów w jego aplikacji, typowa naprawa bloku przetwornicy, potem uruchomienie poprzez szeregowo włączoną żarówkę. Na koniec pomiar napięć po stronie wtórnej oraz weryfikacja ich poprawności. Przy układzie masz tylko kilka elementów SMD do zmierzenia... Strona pierwotna przetwornicy powinna Ciebie zainteresować...
Posiadam lapmki LED Parametry żarówki To w końcu co tam masz? Żarówki czy LEDy? 🤔
No to w końcu żarówka czy świetlówka??? Podaj oznaczenia znajdujące się na niej.
Niebieski (faza) pod wejście w ściemniaczu. Jeden koniec żarówki (obojętnie który) pod drugi koniec ściemniacza. Wolny koniec żarówki pod masę (brązowy). A ten zielono-żółty to uziemienie.
Z mostka prostowniczego wychodzą cztery przewody, dwa szaro-czarne jeden czerwony, a drugi zielono-czerwony. Żarówkę podłączam w taki sposób ze jeden koniec żarówki podłączam do ramy, a drugi koniec żarówki do cewki i wtedy żarówka świeci.
I na koniec szukaj i przeglądnij tam gdzie tej żarówki nie wymieniłeś i było ok, taka probówka to nie przy tym co się dzieje.
Rozumiem że +zasilania idzie na żarówkę.Z żarówki drugi koniec na T1 i na wyłącznik.Minus i dzie na T2.A od G idzie na opornik i przewód na wyłącznik.Czy dobrze odczytałem ten schemat Tak, właśnie tak. Pzdr.
Wymień elektrolity przy tym TDA4601(wszystkie 4 szt),potem uruchom zasilacz na żarówce;na koniec sprawdz hota.Ten ostatni będzie uszkodzony.
Jeśli nie masz miernika weź sobie żarówke i posprawdzaj jeden koniec żarówki do masy a 2 po kolei wszystkie wkładki topikowe (bezpieczniki).
Szukam prostszego rozwiązania, nie mam w tej chwili zasilacza w domu a dziś w wc mam ciemno jak nie powiem gdzie. Oporniki i kondensatory zawsze się znajdą. W końcu żarówki ledowe na 230V nie mają wbudowanego transformatora a działają podłączone bezpośrednio do sieci...
Do sygnału dla radia o włączeniu biegu wstecznego. Zazwyczaj jest to plus żarówki światła cofania. Drugi koniec do radia, kabelek oznaczony różnie np. ''back'', '' rear camera'', '' reverse'' itp.
Witam wszystkich :) Dziś wziąłem się za sprawdzenie mostka prostowniczego w swojej MZ, wg opisu z forum: 1. do końcówek U V W podłączamy plus (po kolei nie razem wszystkie) do końcówki 61 koniec żarówki. Tym sposobem sprawdzimy diody D7,D8 i D9. 2. do końcówek U V W podłączamy plus (po kolei nie razem wszystkie) do końcówki D+ koniec żarówki. Tym sposobem...
49 na plus zasilania. 49a na przełącznik kierunku migotania ( lub podepnij tam żarówkę, drugi koniec żarówki do masy) 31 to masa
Świece sprawdzisz na żarówkę, czyli zdejmujesz ze świecy przewód i odkładasz na bok, dorabiasz kabelek z żaróweczką, potem jeden koniec kabla z żarówką do + aku. drugi koniec do styku świecy. Jak świeci to świeca sprawna. To metoda bez demontażu świec. A poza tym dodam że przy odpalaniu przez 1s jak puści obłoczek czarnego dymu to normalne !! Dodam...
W tej spawarce wyrzuca O.H. jak nie pojawi się napięcie na wyjściu, oznacza to przeciążenie/przyklejenie elektrody. Jeżeli na szarej taśmie (DRV na zdjęciu w 1# poscie) jest przebieg to musi się pojawić napięcie na wyjściu. Na zdjęciu z termowizji widać że napięcie dochodzi do kondensatorów i nagrzewają się przy nich rezystory. Sprawdź żarówką 230V...
Wspólny koniec obydwu żarówek jest w kostce przy trafo z prawej,dwa brązowe razem.Drugi koniec żarówek wychodzi chyba ze środka kostki i idzie na mikroswicze które przełączają żarówki. Stawiam że padł któryś styk w tych mikroswitch-ach. Trudno wyczuć do czego idzie drugi koniec trafa z tym czerwonym przewodem. Termik chyba nie jest w szeregu z żarówkami,może...
Jeśli masz przewody jeden "zamknij" drugi "otwórz" (dojdziesz które to po starej centralce) to weź mała żarówkę 12v i jeśli nie wiesz czy sterowanie jest plusem czy minusem to jeden koniec żarówki do masy drugi po kolei do tych przewodów od pompki jak nic się nie będzie działo to jeden koniec żarówki do plusa a drugi do przewodów od pompki. W końcu...
Podłącz na końcu żarówkę (odbiornik) i zmierz to samo.
Nie koniecznie tak jak na rysunku, drugi koniec żarówki na mase.
Witaj ! Spróbuj tak - podłącz plus i minus, do głównego zasilania gongu i jak nie masz opornika 1kΩ, to użyj najmniejsze żarówki na 12V - 12V/2W. Jeden koniec żarówki do minusa podłącz, a drugim dotykaj do T1, T2, T3. Jeżeli to nic nie da, to zrób tak samo lecz, podłącz do plusa jeden koniec żarówki. Pozdrawiam. Bogdan
Chciałbym zamontować do niego dwie żarówki LED To w końcu, żarówki czy diody LED ? Jak diody to kup na napięcie 5V i podłącz je równolegle.
W serwisie facet pewnie się by spocił, żeby go naprawić. Kolega eltronic ma w sumie rację :D. Faktycznie tranzystor ten raczej nie jest już dobry. Kup nowy nie jest wcale taki drogi i kosztuje jakieś 5PLN. Podstaw w końcu tą żarówkę ! To chyba nie taki problem. Jak na żarówce będzie dobrze i nic nie będzie bzyczało to raczej będziesz musiał zmienić...
Przewiercić i zrobić mostek omijający złącze (przylutować jeden koniec mostka do kabla masowego a drugi koniec do ścieżki masowej oprawy żarówek.
Kontrolkę z zegarów podłącz do przerywacza do trzeciego zacisku na przerywaczu Powtarzam, że oryginalnie kontrolka nie ma połączenia z masą. (at)nikusert, jak doradzasz to doradzaj konkretnie. Jeśli przerywacz ma dodatkowy styk na kontrolkę, to jeden koniec żarówki pod ten styk, a drugi pod masę. Jeśli nie ma styku dla kontrolki, to należy zmienić...
Podłącz żarówkę jeden koniec do masy a drugi do wejść rezystora.Włączaj biegi i przekładaj kabelek.Jak świeci na wszystkich masz problem z rezystorem.Jak nie to kable,przełącznik,lub wypalone złącza.Prąd który dochodzi do przełącznika też sprawdź żarówką(min.21W) nie miernikiem.
Tak. W końcu żarówka i odbiornik są w szeregu i nawet jak się odbiornik zewrze to efekt taki sam jak by tylko żarówkę do sieci włączyć.
Wskaźnik napięcia nie nadaje się do takich działań. Podejrzewam, że masz przerwę w zasilaniu odkurzacza. Czy masz w tym odkurzaczu zwijacz, czy tylko zwykły przewód. Jeśli sam przewód, to sprawdź, najlepiej żarówką, czy po włączeniu przewodu do gniazdka, na drugim końcu zaświeci żarówka.
Wystarczy że "drugi koniec żarówek" podłączysz pod + zamiast pod masę, chyba, że konstrukcja oprawek to wyklucza.
Miałem podobny przypadek przy zakupie nowych żarówek do domu. Żarówki jednej marki pracowały poprawnie, innej z kolei w ogóle nie świeciły. Powód był prosty - w tych nieświecących stopka (styk na końcu żarówki) był płaski i nie stykał się z blaszką w oprawie po wkręceniu jej do końca. Podgięcie blaszek rozwiązało problem.
grubsza śrubka + akumulator, cieńsza żarówka (kontrolka) a drugi koniec żarówki +12V po stacyjce .... wszystko na temat :)
Jeden koniec żarówki podpinasz do mostka 16,18 drugi do 10 czyli masy kręcisz np wiertarką w kierunku zgodnym z strzałką na obudowie i żarówka musi świecić ponieważ prądnica wytwarza 18-19V i daje prąd w zależności od obciążenia.P
Nie zawsze trwałość żarówki halogenowej spada przy niższym napięciu, sporo zależy od tego jaka to marka, jaki producent. Natomiast rzeczywiście sprawność wtedy jest niższa, to wynika z zasady działania takiej żarówki. Kolego ryszard6, jeśli zasilisz wspomnianą żarówkę 30V 200W napięciem 12V to teoretycznie powinna świecić jak żarówka 32W, ale to tylko...
Dzień dobry Kabel jest nowy ( ten długi 50 metrowy ), po podłączeniu go w innym miejscu do zasilania i podpięciu żarówki na drugi koniec żarówka świeci. Czyli to raczej będzie rozłączenie przewodu N, na zasilaniu na samym początku, w puszce w piwnicy ?
Jak wyłączasz w nich + zasilania, to koniec + żarówek podłącz do masy. Bzdura. Ostrzeżenie. Porada mogąca doprowadzić do powstania zwarcia.
Prawdopodobnie ktoś zrobił przeróbkę.To że kontrolka na jednej stronie miga szybko świadczy o małym obciążeniu (niejednakowe żarówki ).Samą kontrolkę można też podłączyć pod prawą i lewą stronę to znaczy jeden koniec żarówki pod prawą drugi pod lewą.C-kontrolka ciągnika ,C2-kontrolka przyczepy,C3 -kontrolka całego zestawu i drugiej przyczepy.
Tak , sygnał "+" przechodzi przez żarówkę a następnie przez rezystor R1. Czyli jeden koniec żarówki lutuje się do zacisku plusowego a drugi do rezystora itd. wg schematu.
Ale ja połączę je równolegle i włączę na na końcu żarówkę, to się będzie palić ale wyłącz na początku już nie będę mógł.
Nie wiem czy będziesz zadowolony po wymianie żarówek na diody. W końcu żarówki dają światło całą powierzchnia jest ono bardziej rozproszone.
18 (SCA) służy do podpięcia sygnalizacji stanu bramy, wolne miganie sygnalizuje fazę otwierania, szybkie miganie sygnalizuje fazę zamykania, światło stałe sygnalizuje że brama jest otwarta, wiec jeżeli ten kabelek jest od właśnie takiej sygnalizacji to ok, jeżeli nie to szukaj gdzie jest podpięty jego drugi koniec. Żarówka, którą można użyć do tej sygnalizacji...
Spróbuję jutro wlutować żarówkę zamiast HOT-a ,a później wylutuję rezystor R813 i po wlutowaniu HOT-a sprawdzę czy świeci . Czy jak to będzie OK ! to może oznaczać jednak ,że trafo szlag trafił ? pozdrawiam Zacznij od odłączenia R 813(od tego ta naprawa powinna się zacząć), wymiany 1 uF i 47uF w zasilaczu,podłączenia na +C 619 i drugi koniec żarówki...
jeden koniec żarówki podłanczasz do wolnego kabla a na drugi co podajesz mase czy plus??. Pozdrawiam
We wszystkich kolumnach, które dotychczas naprawiałem żarówka była podłączona na samym końcu, szeregowo z głośnikiem. Np. Beyma czy Dexon. A co do żarówki to mała samochodowa z kierunkowskazów 12V 11W jest stosowana w każdym zestawie. Pozdrawiam i powodzenia!
Kolega podał już linki - ale pewnie nie kupisz - natomiast napisz jaką w końcu żarówkę kupiłeś - może ktoś z nas ma/miał taką i ma porównanie... do innych.
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Napisz dokładnie jak podłączyłeś tą kontrolke. Jeden koniec żarówki ma być podłączony pod + a drugi pod końcówke kontrolki na alternatorze.
A ten schemat to nie wiem na tym automacie który za co odpowiada https://obrazki.elektroda.pl/2823348700_... Ze schematu wynika, że na zacisk nr 1 przyłączasz przewód neutralny (popularnie zero) i do tego samego zacisku przyłączasz jeden koniec żarówki (na schemacie tak poglądowo pokazano 3 żarówki i 3 przyciski, ale próbnie podłączasz...
Najprościej zrób tak:Do tego czerwonego przewodu z wsuwką podłącz jeden koniec żarówki/probówki/,drugi koniec oczywiście podłącz do masy.Żarówka będzie świecić w momencie załączenia rozrusznika.Jeśli po cofnięciu i wyjęciu kluczyka,żarówka nadal będzie świecić oznacza to zespawanie styków w stacyjce.
plus na żarówkę, drugi koniec żarówki na kolektor, emiter na masę. Opornik 330 om do plusa, drugą nogą dotknąc do bazy, żarówka ma sie zapalic.
Jako awaryjne światła kierunkowskazy nie są kontrolowane przez CAN. Podczas pracy silnika, jako kierunkowskaz, już tak. Inna rezystancja niż żarówki, koniec mrygania. Dobranoc. kontrola oświetlenia nie ma związku z obecnością sieci CAN w aucie.
Zarówkę podłącz między masę_ akumulatora a ten przewód cienki podłącz pod drugi koniec żarówki i przekręć kluczykiem w pozycję zapłon.Powinna zapalić się żarówka.
Kolego rafal131313. Tak samo można ustawić zapłon za pomocą żarówki 12v i jakiegoś akumulatora. Plus podpinamy do żarówki, a minus do masy motocykla. Drugi koniec żarówki do platynek, żarówka po rozwarciu platynek gaśnie i wiemy kiedy następuje zapłon. Można też użyć próbówki samochodowej.
W sterowaniu, albo w samym trafie, daj tranzystor nowy, i wyizoluj jego colektor, do colektora daj koniec żarówki a drugi koniec daj w miejsce gdzie colektorek był orginalnie..i włącz
W takim przypadku najlepiej sprawdza się stary przyrząd, śrubokręt z żarówką 12 V w środku i kabelkiem z żabką do zapięcia na masie. Możesz sobie zrobić coś takiego, mała żarówka np. pozycyjna 5W dolutowujesz 2 przewody, żarówkę wsadzasz w termo-kurczkę lub owijasz izolacją, żeby nie zrobić zwarcia i masz gotowy tester. Światła wyłączone. Krokodylek...
Witam Jeżeli dasz żarówkę na fazę przed różnicówką,a drugi koniec do N-a po różnicowym to musi ją wybić, tak samo jak podłączysz się z fazy za różnicowym i dotkniesz drugi koniec żarówki do PE tak samo musi zadziałać.
hmmm ok :) rozumiem że jedno podłączam do drutu miedzianego a minus do drucików - ekranu, a na końcu analogicznie żarówkę ?
nie udało się mi sprawdzić patentu bozo86 z podłączeniem bezpośredniego napięcia z akumulatora do wzbudzenia, bo wcześniej wymontowałem alternator niż przeczytałem wypowiedź . Zanim go wymontowałem podłączyłem jeden koniec żarówki do minusowego pinu wyjścia z alternatora (drugi jest plusowy ) a drugi koniec żarówki do plusa. żarówka zaświeciła się ,...
Tak. Jeden kabelek od 230V wpinasz do gniazdka, do niego jednym końcem podpinasz żarówkę a drugi koniec żarówki łączysz z jednym kabelkiem 230V od zasilacza. To szeregowe wpięcie żarówki w obwód zasilania 230V. Jak żarówka zaświeci pełnym światłem to znaczy, że zasilacz jest dalej do dupy, ale nic tam nie powinno w nim strzelać ani zadymić. Po prostu...
Czy mogę podłączyć masę sondy oscyloskopu do jednego z tych wyprowadzeń, a do drugiego samą szpilkę pomiarową sondy? Po pierwsze wypadałoby sprawdzić, jak jest z tą separacją - czy miernik pokazuje, że to uzwojenie transformatora jest odizolowane od sieci? Jeśli tak, to pewnie można uziemić jeden koniec uzwojenia (może poprzez żarówkę) i sprawdzić,...
Ok, zrobię jak mówisz. A gdybym jednak chciał mieć wizualnie pokazane że prostownik jest włączony, to jaką w końcu żarówkę tam wstawić...?Na jakie napięcie?
Z pewnością widziałeś transformator, choćby taki od ładowarki telefonu. Pomyśl jak to jest, z jednej strony podłączasz go do gniazdka a na drugim końcu, do niczego nie podłączonym jest napięcie.Skąd ono się tam bierze? W dodatku kiedy podłączysz tam żarówkę o małej mocy,to ona świeci.Dlaczego?Tak samo jest z przewodami położonymi obok siebie. Jeżeli...
Podłączasz plusa zasilacza do żółtego przewodu i żarówki, minus do obudowy regulatora i drugiego styku żarówki. Błąd, minus do obudowy a drugi koniec żarówki do zielonego przewodu. Kontrolka do takiego sprawdzenia jest zbędna. Potrzebna jest w aucie aby był początkowy prąd wzbudzenia.
Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny (bezpiecznik sprawne ). Wymień w końcu żarówki z tyłu zanim coś uwalisz eksperymentami
Żarówki są po 20W. Jednak wszystko jest ok jak odłączę jedną z nich. Wtedy włącznik działa normalnie. I jeszcze jedno - ta instalacja jest zrobiona w taki sposób, że najpierw jest włącznik, potem transformator i na końcu żarówki.
Tu masz schemat takiego prostownika. Być może to ci ułatwi określenie biegunowości. https://obrazki.elektroda.pl/6619078700_... Tu jeszcze zdjęcie innego egzemplarza tegoż prostownika. https://obrazki.elektroda.pl/8181181600_... Najprościej ustalić gdzie jest plus, to wziąć zwykłą diodę prostowniczą, np. 1N4007 i do...
Oszczędność będzie na żarówkach :). Załączane łagodnie pracują dużo dłużej, niż te załączane na pełną moc: żarówki palą się zwykle w momencie załączenia - błysk i koniec. Żarówki w żyrandolu ze ściemnieczem, po długiej eksploatacji, miały już tak cienkie włókna, że zrywały się przy wykręcaniu żarówki - ale nie przepalały się.
A nie możesz w końcu wylutować tranzystora linii i wstawić za niego żarówki ?
Układ włącz szeregowo z żarówką 15W od lewej 1 to przewód wspólny kolejne to są gałęzie jest ich cztery dwa ostatnie to zasilanie gniazdka na końcu.
Zrób przerwę w gałęzi +B (za diodą i kondensatorem).Podepnij jeden koniec żarówki na katodę diody,a drugi do masy TV(np.emiter HOT-a).Żarówka np.60W
Na obudowie prądnicy powinna być wybita strzałka pokazująca kierunek obrotów. Wyjście ze szczotki izolowanej do D+ regulatora albo dla sprawdzenia do 1 końca żarówki ( prąd ładowania). 2 koniec żarówki do masy . 1 koniec wzbudzenia(cewki stojana) do szczotki izolowaniej. 2 koniec wzbudzenia do DF regulatora albo do sprawdzenia do masy (prąd wzbudzenia)....
, a drugi koniec żarówki do stacyjki nr.zacisku 58 ) B+ do rozrusznika ( czyli + akumulatora ) zacisk nr.30 Tam jest błąd podłączasz do 15 lub 54.P
jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie Ok, więc tego nie byłem pewien, ale jednak w Twoim roczniku jest tak jak we wcześniejszych, czyli kontrolka nie pokazuje tak naprawdę ładowania, tylko spadek napięcia (rozwiązanie bez sensu, u mnie kiedyś też właśnie prędzej silnik...
koniec linijki wirować koniec koniec pranie
nagłośnienie plenerowe sterowniki compaq 6720s zdjąć hydrostatu bosch
lutownica lutola lutownica lutola
Wymiana czujnika skroplin wody w Mercedes Atego Euro 6 Waga młota Bosch UBH 12/50 - szczegóły techniczne