pamiętaj że stosując silniki o innej ilości kroków musisz zmienić częstotliwość sekwencji sterującej , w tej chwili masz 48 kroków na obrót , przy silniku z 1,8°/ krok potrzebujesz 200 kroków na obrót , chyba że nie zależy Ci na prędkości obrotowej w sterowniku najważniejsza jest kontrola prądu silnika , idealna jest praca czoperowa lub pwm , napięcie...
Jeśli szyba ma duży opór, to się cofa, np żeby nie zmiażdżyć komuś palców. :) Kolega dobrze napisał. Przy zamykaniu auta nie ma kontroli prądu silnika ,więc jak mechanizm linek jest przycięty sterownik "targa" do oporu. Jeżeli kluczyk jest w stacyjce (zapłon) ,to przy najmniejszym oporze szyba jest "cofana" i nie dojdzie do końca (początku). Sprawdź...
w krokowym można wykorzystać PWM i sterować obrotami , zaś w drugim , tylko stanem(on/off) i kierunkami Odwrotnie , dla silnika krokowego o obrotach decyduje rodzaj sekwencji sterowania ( falowe , pełny krok , półkrok , mikro krok ) oraz szybkość zmian tej sekwencji oczywiście z uwzględnieniem parametrów danego silnika krokowego . Przy sterowaniu silnika...
Witam wszystkich. Odgrzewam trochę ten temat, ponieważ mam podobny problem, ale z całkiem nowym, ale takim sterownikiem. Silnik został sprawdzony na innej bieżni i jest OK. Może ktoś mi podpowie, czy układ o oznaczeniu CJ358 (prawdopodobnie to to samo co LM358) może tutaj na płytce pełnić rolę kontroli prądu silnika ? Dodam, że bez obciążenia silnik...
Witam. Tak dosyć łatwo połączyć to: Eaton - rozrusznik silnika MSC-DEA z SmartWire-DT (typowe do tych zastosowań) Możesz zajrzeć do oferty firmy LUMEL - mają przekładniki, rejestratory i analizatory jak również oprogramowanie - nie są specjalnie drodzy. Siemens Sentron PAC z interfejsem LAN (lub 485) albo coś podobnego. Rozwiązań jest wiele a pytanie...
Doceniam projekt no i wiedzę jaką Ci się udało posiąść. Mała uwaga odnośnie: kontrola prądu pobieranego przez koła. Obecnie jest to główna metoda wykrywania przeszkody i na razie sprawia się zadowalająco. Wspominałeś o odpoczywających zwierzętach. Tu chyba bardziej by się przydała kontrola prądu silnika układu tnącego :) No chyba, że mówimy o zwierzętach...
Widzę że wyrwałeś Zapika B1 z wózka... Wszystko jest OK. Cesab wprowadził własne oznaczenia i D2R/L to SH-R/L. To jest tylko kontrola prądu silnika R/L i ma tam być przejście. W środku nie masz ani IGBT ani tyrystorów. Mosfety i diody... Szkoda, że nie pomierzyłeś napięcia na D1R/L (VMNR/L) względem masy zanim wyrwałeś sterownik. Byłoby znacznie więcej...
Dziękuję, wlutowałem ponownie ten element. Jest on chyba w układzie kontroli prądu silnika, bo bez niego odkurzacz włącza się tylko na ułamek sekundy, po wlutowaniu silnik działa normalnie
Kolejna sprawa jest taka. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć bardzo prostym językiem na czym polega sterowanie wektorowe? Gdyby chcieć opisać wektor jakimiś parametrami - to ma on długość i kąt (liczony np. od osi). W silnikach (indukcyjnych, PMSM) dostępne (wytwarzane) są wektory prądów stojana (prądy wirnika są niekontrolowane), wektory strumieni stojana...
To nie tranzystor, szanowny Kolego, a układ kontroli prądu silnika zachowuje się poprawnie, chroniąc tranzystor przed przeciążeniem i przegrzaniem. Można by ewentualnie wymienić ten MOSFET na mocniejszy, ale wówczas należało by zmniejszyc wartość rezystancji bocznika (czyli układu zapewniajacego ,,miękki start" i ochronę silników i sterownika.) Sprawa...
Profilaktycznie zregenerowałbym silnik zalewając kontaktem i pod zasilacz. Sprawdź elementy w kontroli prądu silnika .
kortyleski , podobno są jakieś sprawdzone rozwiązania . Nie wiem na jakiej zasadzie działają ale na pewno nie na zasadzie kontroli prądu silnika. Roleta po zatrzymaniu przez przedmiot dalej się odwija a nadmiar kłębi się w kasecie.
Silnik jest komutatorowy, równoległy. Pomyślałem że zrobię regulator fazowy w oparciu o U2010B oraz triak, a na wyjście dam odpowiednio dobrany mostek. A żeby na zaciskach silnika nie pojawiło się ponad 220VDC RMS, to w obwód potencjometru wstawię odpowiednio dobrany rezystor. A z aplikacji tego układu wynika że jest soft-start, kontrola prądu silnika,...
Ten sterownik to typowy CAN wszelkie komendy idą po linii cyfrowej ,uszkodzeniu ulega obwód kontroli prądu silnika ,i dla tego wali błędami silnika .Wieczorem popatrzę w szpejach powinienem mieć takie sterowniki ,a mnie są one niepotrzebne
Najprościej kontroluj prąd płynący przez silnik i ustaw próg po przekroczeniu którego silnik zostanie odłączony i włączy się alarm. W celu kontroli prądu i jednoczesnej separacji układu pomiarowego od sieci w szereg z silnikiem włącz przekładnik prądowy.
nadal nic na temat sterowania , schematu układu ........ jak można Ci pomóc , przez zgadywanie czy wróżenie silnik krokowy bez problemu może pracować w temperaturze ok 50°C to że się grzeje to normalna rzecz , jeżeli sterujesz z małą częstotliwością to na pewno szybko się będzie grzał , szczególnie w układzie w którym nie masz kontroli prądu silnika
Kolego po pierwsze jaki masz bocznik do kontroli prądu silnika? Dodano po 1 I dlaczego użyłeś P mosfeta, jakaś niedorzeczność.
Widziałem ciekawe rozwiązanie zastępcze z silnikiem 3f 230V i falownikiem jednofazowym, tu sprzężenia nie było, ale całość działała naprawdę względnie. Bo taki silnik jest znacznie "sztywniejszy" niż komutatorowy. Komutatorowy potrzebuje sprzężenia zwrotnego (skrót myślowy) i tu rozwiązań jest kilka: tachoprądnica enkoder / impulsator kontrola prądu...
Witam. Wydajność można zwiększyć podnosząc częstotliwość na falowniku. Konieczna przy tym jest kontrola prądów silnika na falowniku, aby nie przekroczyły prądów znamionowych silnika. Pozdrawiam Jurek
dla silnika krokowego najważniejsze jest nie przekraczanie znamionowej wartości prądu silnika , napięcie może być nawet kilka krotnie wyższe tego typu rozwiązanie jest powszechnie stosowane w sterownikach CNC dzięki czemu następuje poprawienie w czasie parametrów silnika , podstawa to kontrola prądu silnika , przykłady sterowników masz w przyklejonym...
dokładniej to silniki krokowe mogą pracować z wyższym napięciem od znamionowego podanego na silniku , ale najważniejsze to kontrola prądu silnika aby jego wartość nie została przekroczona , tak wiec wszystko zależy od zastosowanego sterownika silnika
(at)maciej_333 Z tym dodatkowym rezystorem, wpiętym równolegle może nie działać prawidłowo. W tym układzie nie ma akurat kontroli prądu silnika. Stąd nie ma znaczenia rezystancja "widziana" przez pin 3. Tylko wtedy mogłoby to mieć jakieś znaczenie. Zgodnie jednak z dokumentacją U2008 przy -9 V na pinie 3 jest maksymalny kąt załączenia, czyli minimalny...
ADAMJUR1 ma rację z tym ze te 3 pkt można na siłe zastąpić kontrolą prądu silnika. Wyłaczy napotykajac na opó w krańcowum połozeni. A uderzając w samochód? Ja rozwiazałbym to jak na jachcie dajac odbojniki na bramę w postaci pianki na rurę bramy do kupienia w sklepach jako izolator na rury ogrzewania centralnego. Akurat mam taki układzik a steruje on...
Witam Sterownik ma aktywną kontrolę prądu, więc będzie bezpieczny dla silnika, można stosować wyższe napięcie zasilania nawet do 35V. Wyższe napięcie powoduje szybsze narastanie prądu w cewkach silnika co jest istotne przy wyższych obrotach. Ten sterownik od strony silnika wymaga o ile pamiętam minimum 8V. Na płytce jest potencjometr do ustawienia maksymalnego...
chyba nie do końca masz wszystko opanowane / przeczytane , najważniejszą sprawą dla silnika krokowego jest nie przekraczanie max. wartości prądu natomiast wyższe napięcie znacznie poprawia dynamikę silnika , dlatego tak ważna jest kontrola prądu przez sterownik na zasadzie PWM lub czoperowej , oczywiście napięcie musi być w rozsądnych granicach min....
L297 i L298 są bardzo prostymi sterownikami, chyba bez kontroli prądu. L298 ma kontrolę prądu.
Może sterować tylko nie będzie kontroli prądu uzwojenia silnika.
Zgodnie z danymi katalogowymi 7805 (wycinek w zał.) max Uz = 35 V. Proszę zauważyć, że w przywoływanym poście zasilanie dla 7805 jest podłączone przez rezystor R65 180 Ohm. W takim rozwiązaniu zasilanie w obwodzie+5V ma stabilną wartość napięcia zarówno w spoczynku jak i przy pracy silnika. Dla zapewnienia trwałości pozostałych obwodów zasilanych z...
Wszystko jest w datasheet. Czytaj. To nie jest układ analogowy, regulujący Uwy, ale układ sterowany cyfrowym sygnałem o poziomach TTL, w wyniku czego wyjścia półmostków dają zasilanie od plusa zasilania albo od masy, co zmienia kierunek obrotów, z możliwością kontroli prądu silnika. Zmianę ilości obrotów silnika dokonuje się na drodze PWM (do 30kHz).
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Jestem za pkt. 2. Ekran nie ma, krańcówek tak, A świstak ma, owoców nie... Muszą być krancówki, albo chociaż kontrola prądu silnika (jak w podnośnikach szyb w samochodach), bo dowolny kontroler silnika musi mieć jakieś sprzężenie zwrotne o pozycji windy. Sterowanie oparte o tylko i wyłącznie czasy posuwu skończy się prędzej czy później spaleniem silnika...
Te tanie wychodzą drogo ( proxima wymieniona w temacie za słaba), ostatnio trafił do mnie BX strong z jakąś tanizna, po 2 latach działania poupalane ścieżki, ślady przebić, marnej jakości zaciski. Varia B231 ma przekładnik kontroli prądu silnika, ale radio wlutowane współpracujące tylko z pilotami DTM ,za to EASY B231 można zamontować radio multi code....
układy można połączyć , wejścia podłącz do masy (gnd) tylko po co takie kombinacje zupełnie traci sens układ L297 który poza logiką sterowania jest dla kontroli prądu silnika , sterowanie step/dir można zrobić na dowolnym mikrokontrolerze lub bramkach , właściwie to są układy zawierające cała logikę z stopniem mocy dla silników bipolarnych , proponuje...
Kiedyś też sie tak zastanawiałem. Dwa przekaźniki przełączne i jakiś rezystor od strony masy do kontroli prądu silnika. Sterowanie na jakimś małym uC aby tylko miał komparator. Co do sterowania to opóźnienie kontroli prądu na jakieś 0.2..0.5 sekundy po załączeniu silnika i jak za dużo to anulujemy funkcję zamykania otwierania. Całość nie będzie duża...
krótka odpowiedź tak masz dwie możliwości albo zaprojektować układ pod silnik unipolarny , albo wykorzystać typowe zastosowanie L298 czyli obsługę silników bipolarnych ( z posiadanego silnika wykorzystać po jednym uzwojeniu z sekcji ) tak jak masz w poczatkowych postach l297 ma za zadanie odpowiednie wysterowanie l298 i kontrolę prądu silnika , powinieneś...
Kolego kup w pełni sterowalną przepustnice bez linki. Ma wbudowane potencjometry, sterowanie w układzie serwa programowego z kontrolą prądu silnika przepustnicy. Banał. Co do tej przepustnicy to moze masz cos konkretnego na mysli? i jak pozniej to polaczyc z pedalem gazu.. tzn czy bedzie mial za to odpowiadac za to jakis potencjometr wciskowy? ogolnie...
Witam. Intencje szlachetne , ale uklad ... hmm. Blad kardynalny: kiedy T5 jest OFF, zrodla T1 ... T4 wisza w powietrzu - jak zatem chcesz toto sterowac? Malo tego: kiedy T5 wylacza, czyli jeden z T1 .. T4 jest wlaczony, to cala reszta z tej cworki, bedaca w stanie wylaczenia orzymuje momentalnie Ugs = - 24 V i mozesz je wymienic na nowe :cry: Jesli...
często spotykam silniki krokowe które są zasilane 3,9V na faze a mój układ będzie zasilany 12V cała sprawa polega na tym że w układach z silnikami krokowymi często stosuje się podwyższone napięcie zasilania silnika w celu poprawy dynamiki , ważną sprawą jest nie przekroczenie prądu znamionowego dla danego silnika w tym celu używa się układów kontroli...
Teraz zasilam 12V, Do Ilu zwiększyć? Nie wiele możesz osiągnąc na tym sprzęcie. Teoretycznie są duże możliwości przekraczania nominalnych parametrów, jeżeli sprzęt na to pozwala. Silniki krokowe z reguły zasila się napięciem wielokrotnie wyższym niż jego napięcie nominalne po to aby poprawic jego parametry/ wydajnośc. Na przykład silnik 2.6V praktycznie...
Musi się oświecić wyświetlacz i pokazać błędy jeżeli nie podepniesz blokady, silnika, grzałki, pompy odpływowej, ale oba moduły muszą mieć zasilanie bo przypuszczam, że na dole pralki jest moduł główny.
tak jak napisałem wcześniej program nie kontroluje prądu tylko pozwala na wybór sposobu sterowania co wpływa na wartości prądu silnika , jednak równie ważnym jest napięcie zasilania , rezystancja 28Ω to dla jednej cewki i ta wartość Cię interesuje w układzie unipolarnym , uważam że śmiało możesz zasilić silniki 12V zawsze możesz zastosować dodatkowy...
->snow Jest luz, generatorek pikny, ale nie majacy raczej nic wspolnego z CC. Gdzie tam jest kontrola wypełnienia względem PRĄDU pobieranego przez silnik? Bez CC koledze krzycho123 ta droga i cenna dioda mocy sie co najwyzej zjara... Poza tym gosciu pisze ze to mosfet N, a na rysunku jest mosfet P? Albo sie myle? CHyba wszystko co jest N ma strzałeczke...
Witam, wygląda ze doprowadzasz do sytuacji "zacięcia wirnika" (to chyba tak się po polsku nazywa), obciążenie jest tak duże w stosunku do momentu silnika, że w pewnym momencie wirnik nie nadąża za wirującym polem magnetycznym i masz "przeskok jednej z faz". Jeżeli dzieje się tak przy rozpędzaniu, musisz przemyśleć parametry i sposób przyspieszania,...
Czy wpinałeś diody równolegle do uzwojeń? żadne zewnętrzne diody nie są potrzebne , UlN 2803 ma je w swojej strukturze wystarczy 10 połączyć z "+" zasilania http://www.elenota.pl/pdf/ON_Semiconduct... przy opóźnieniu kroku 1s, prąd przez cewki dochodził do 0.8A, przy większej prędkości około 0.2A to zupełnie normalne , była mowa o tym...
Zwiększył by się V-Max? Czy może w kilka minut by się spaliły silniki Bardziej to drugie,kontrola prądu idzie w d...e. Parę szybszych jazd i spalone silniki. Lepsze rozwiązanie jest z mapować sterownik silnika,ale ktoś musi dobrze ogarnąć temat
Jest tam jeszcze taki rezystorek szeregowo z zasilaniem silnika-około 10÷20 Ω wpięty do masy lub do zasilania tranzystora sterującego silnikiem.Z tego rezystorka jest mierzony spadek napięcia i dalej podawany na układ kontroli poboru prądu silnika wentylatora .Miałem kiedyś przypadek że ten rezystor puszczał pod obciążeniem .To może być to.
Jedyne porządne zdjęcie to płytka od strony druku , odkręć 4xM3 mocujące wyświetlacz po lewej stronie pionowo są 4 tranzystory przeczytaj ich symbole możesz zrobić dodatkowe zdjęcie . Na razie zgaduję że to mogą być BD1xx są to tranzystory bipolarne które raczej nie są dobrze wysterowane bezpośrednio z wyjść mikrokontrolera , ponadto na bipolarnych...
Chyba zbytnio kombinujesz- jeżeli ten silnik jest zasilany z szafy sterowniczej, gdzie grzebać nie możesz, to wystarczy na jego obwodzie zasilającym (poza szafą) wstawić wyłącznik silnikowy i odpowiednio go nastawić, np. z serii MM5xx Hagera- jak prąd silnika zostanie przekroczony, obwód zasilania zostanie przerwany i będzie wymagana interwencja w celu...
Producentem jest chyba: EDA S.A. 24-320 Poniatowa ul. Fabryczna 16 tel. (081) 820 32 92 fax. (081) 820 93 93 e-mail: eda(at)exe.pl internet: www.eda.exe.pl tu też mogą coś powiedzieć: ++48/61 833-94-72 -dla takiej pracy dla której chcesz go zastosować może być silnik z S1 A przewietrznik jest zabudowany? czy powietrze krąży sobie jak w wentylatorze...
Tak 16Mhz .. ale ckdiv8=1 więc 2Mhz ... na dodatek algorytmy PID zorganizowane są na zmiennych stałoprzecinkowych (chyba) wynika to z opisu konfiguracji. Jeśli chcesz to wrzucę Ci PID-a ale ze zmiennym przecinkiem .. trzeba by sprawdzić ile czasu zajmuje algorytm. ( coś mi się kołacze że na pusto (at) 18Mhz Atmega168 robił coś ok 100Khz ale nie jestem...
To jeśli kolega ma oryginalną elektronikę do tego można spróbować je uruchomić za jej pośrednictwem. Zrobić PCB pod ten układ i przy użyciu procesora podać niezbędne sygnału do układu ;] Trochę zabawy ale efekt będzie bardzo dobry. Ten układ posiada wszytko o czym pisałem od kontroli prądu po sterowanie mikro-krokowe ;] Pozdrawiam, Marcin
Tak jak pisałem wcześniej w układach napędowych obrabiarek, w których stosowane są silniki o takiej konstrukcji i mocy, stosuje się ograniczniki prądów dynamicznych ale i także kontrolę prądów roboczych. W okresie rozruchu i hamowania silnika układ kontroli prądu roboczego jest bocznikowany w czasie potrzebnym na dojście do obrotów nominalnych. Czas...
Witam Kolego prawdopodobnie jednak blokuje się mechanicznie, gdy sie nagrzeje materiał rozszerzając się blokuje tłok. Jeśli możesz sprawdż pobór prądu. Kontrolę czy silnik sie obraca tez przeprowadzic gdy napompuje i dalej nie chce pracowac.
bez kontroli prądu w układzie raczej odradzam badania silnika przy różnych napięciach , stosując ULN-na masz ograniczony prąd do 500mA tak więc przy dużym jego wzroście masz po układzie , zbyt duży prąd powoduje również silne grzanie się uzwojeń silnika aby badać w ten sposób właściwości silnika musisz mieć układ kontroli prądu jest faktem że zwiększenie...
Czyli wyłącznik silnikowy to specyficzny wyłącznik wyłacznik nadpradowy o charakterystyce C/D. Tego zdania to nie rozumiem: Wył. silnikowy ma przeważnie podwójny styk prądowy. Tzn jak podwójne? Specyfika wyłącznika silnikowego(termika) cechuje się możliwością regulacji prądu wyłączenia. Zazwyczaj nastawia się 1.1 prądu przy ustalonej pracy silnika....
Z mojego doświadczenia przy sterowaniu silników to nie ich indukcyjność jest problemem . Równoległe diody rozwiązują problem. Większy problem stwarza pojemność uzwojeń, która wymusza szpilki prądu w czasie załączania. Pomaga założenie pierścieni ferrytowych na przewody zasilające silniki. powodzenia
Tez uważam jak kolega padz. Jeszcze jedno od strony Softwarowej: Jeżeli masz opcje nadzoru poboru prądu przez silniki na falowniku, musisz wówczas go skalibrować. Przykład -> falowniki RASP f-my Moeller. Spowodowane jest to tym, ze Twój motor będzie pobierał mniej prądu niż ten nominalny i wówczas tracisz możliwość kontroli silnika od strony poboru...
po co schemat, łączenia sa bardzo proste trzeba kupić stycznik do 25A, wyłącznik M 250 z termikiem zależnym od prądu silnika i dobrze by było zastosować czujnik zaniku fazy z kontrolą styków stycznika przewody siłowe przepuszczamy przez stycznik i M250 sterowanie przez czujnik, wył. ciśnieniowy i cewkę stycznika
Musisz mieć falownik z bardzo dobrym wektorem, ale takie rozwiązanie nie jest tanie. Proponuje falownik Yaskawa serii CIMR-G5. Fuji Frenic G11 raczej też powinien pociągnąć. O ile cena nie zbije Cię z nóg oba powinny się sprawdzić. Tak czy inaczej przed zakupem czegokolwiek dobrze sprawdź karty katalogowe i zobacz jakie są zalecenia odnośnie odległości...
http://www.r2d2.faith.pl/zdjecia/schemat... to moje źródło inspiracji Nie do końca zastanowiłeś się nad tym źródłem , podany przykład to pseudo - mostek H dla silnika bipolarnego . Dolna część mostka jest zrealizowana na ULN-enie natomiast górna na 4 tranzystorach . Popieram kolegę daj sobie spokój z takimi rozwiązaniami , budując własny ploter musisz...
Zrobiłem kontrolę prądu trochę inaczej. Znalazłem płytkę regulatora obrotów silnika na 230V za 7 złotych na allegro i dałem ją między kabel z gniazdka a uzwojenie pierwotne. Teraz regulując napięcie na uzwojeniu pierwotnym ograniczam prąd na uzwojeniu wtórnym.
Tak, tę notę. Oczywiście , że się opłaca, bo lepiej coś zrobić sprzętowo. AWeX współpracuje z licznikiem, dodając do niego dodatkową funkcjonalność przydatną właśnie do sterowania, w tym sterowania silnikami, kontroli prądu itd.
http://obrazki.elektroda.net/87_12858776... Projekt który chciał bym zaprezentować powstał w cztery dni na potrzeby działalności w Kole Napędów przy Politechnice Lubelskiej. Jest to sterownik silnika BLDC do napędu pojazdu elektrycznego. Całość została wykonana w wielkim pośpiechu po to aby zastąpić docelowy moduł którego nie udało się ukończyć....
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
TB6600 to kompletny sterownik silników krokowych, w przypadku L298 to dopiero w zestawie z L297 będziesz miał kompletny sterownik. Porównując te dwa rozwiązania TB6600 ma większe możliwości - obsługuje pracę mikrokrokową. Zarówno TB6600 jak i L297+L298 stabilizują prąd cewek impulsowo i to jest właśnie chopper. W obu scalakach działa to prawie tak samo,...
Takie bajery realizowane są na układach kontroli poboru prądu przez silnik ale czy są samodzielne moduły do zamontowania-nie wiem. Można pobawić się w adaptację modułu domykania szyb ale czas i trochę wiedzy to podstawa. Niektóre modele mają przycisk (dwu położeniowy) sterowania szybą kierowcy(np niektóre starsze hondy) zintegrowany z modułem kontroli...
Kontrola ilości wsadu to nie czujnik Hala !!! Pralka mierzy pobór prądu przez silnik i tyle w temacie. Czujnik Hala to elektroniczny odpowiednik tacho - zlicza impulsy. Jak działa wyważenie prania? Bardzo prosto. Jeżeli do pralki wsadzimy coś małego a ciężkiego np. sweter z wełny, to ten sweter przyklei się do boku pralki, powodując przeciwwagę do strony...
Witam. w układzie muszę mieć kontrolę przekroczenia prądu silnika i mam zamiar to zrobić z wykorzystaniem komparatora analogowego zawartego w Atmedze8 - na jedno wejście będę podawał sygnał ustawiany potencjometrem a na drugie wejście sygnał - spadek napięcia na rezystorze(boczniku) wiadomo, że im mniejsza rezystancja tym lepiej (mniej traconej mocy)...
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
Witam Temat jest taki. Silniczek elektryczny zasilany za scalaczka (zdrapane numery) poprzez jakiś uC zapewne (także niewiadomy). Problem jest taki, że silnik się zepsuł i podmieniłem na podobny. Niestety ma trochę większy pobór prądu i wyskakuje mi, że układ zablokowany, bo silnik pobiera za dużo prądu. Kontrola prądu zapewne jest w tym scalaczku,...
Tak naprawde Faza nie jest na 24V tylko na 3.12V i 2A ( parametry znalazłem ) Wiec co tu daje to oznaczenie DC jesli to jest silnik krokowy ? Niektóre silniki nie są przystosowane do pracy ze sterowaniem zasilanym z wysokiego napięcia. Chodzi o wykonanie izolacji na uzwojeniach silnika. Generalnie najlepiej pilnować prądu znamionowego silnika. Wszystkie...
Kolego ten wyłącznik ciśnieniowy to zwykły presostat który steruje pracą silnika poprzez stycznik. Najczęściej w takich układach cewka stycznika jest na 230VAC i prąd płynący przez styk presostatu jest bardzo mały. Presostat jakikolwiek z możliwością regulacji pracy i podłączenia przewodów stycznika. Powody grzania się silnika pompy to zbyt duże ciśnienie...
Rozwiązałem problem. Okazało się, że: - Przesyłanie sygnału PWM przez transoptor, nawet przez taki z wbudowanym przerzutnikiem Schmitta i opisywany jako "superszybki", z kilku powodów nie jest dobrym pomysłem. - Układ przeciwsobny sterujący bramką mosfeta jest o wiele lepszy, gdy użyje się tranzystorów o większym prądzie kolektora niż BC5xx. Ja użyłem...
Należałoby zacząć od poobserwowania "cyklu życiowego" włączonej pralki automatycznej - czyli patrząc na zadany program prania, patrzeć co pralka kolejno robi. Na pewno zaczyna od sprawdzenia czy ma zamknięte drzwiczki - stan switcha blokady i uruchomienie elektromagnesu rygla. Potem uruchomienie pompki spustowej i wypompowanie pozostałości po poprzednim...
I oczywiście wiesz jak steruje się silnkiem krokowym? Z tego co widać to silnik bipolarny czyli już mostek H. Co ma poruszć silnik krokowy? Jeżeli nie interesuje cię mikrokrok to polecam sterownik na L297iL298 z kontrolą prądu(czoper).
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi ponieważ w obu przypadkach przy bezpośrednim przeniesieniu napędu będzie pobierany prąd w celu utrzymania zadanej pozycji. W serwie układ kontroli położenia, silnik krokowy tzw. prąd trzymania ich wartości będą zależne od zastosowanych elementów. Natomiast stosując przekładnie ślimakową problem utrzymania pozycji praktycznie...
Jak nie potrzebuje czujników położenia wału to znaczy że wykorzystuje Back EMF a to znaczy że nie rozwinie pełnej mocy - jeśli nie jest to problem to powinno wystarczyć - ja jednak pomyślałbym o wykorzystaniu wbudowanych czujników bo diagramy sugerują ze ich wykorzystanie pozwala kontrolować silnik w relatywnie prosty sposób (niemal samosterowanie...
(at)tos18 koledze chyba chodziło termoistor nie funkcję ETH. To zabezpieczanie kontroluje tyko prąd. tak wygląda to na wykresie ETH https://obrazki.elektroda.pl/4848979400_... Równie dobrze może włączyć wczesne ostrzeganie przed przeciążenie i z automatu będzie kontrolowany zadany prąd nigdy nie doprowadzi do przeciążenia i fajnie to...
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Witam silniki są podobne ale steruje się je inaczej PMSM wymaga sinusoidy ,sterowania wektorowego kontroli prądu ,zawsze są wysterowane 3 fazy BLDC sterowane jest trapezem, mogą być zasilane jednocześnie tylko 2 fazy do kontroli położenia wału wymaga halla lub mierzy SEM na nieczynnym uzwojeniu
Z takim silnikiem możesz spróbować 3,7 uF od świetlówek (takie do przesuwania fazy). Koniecznie zmierz prąd, albo napięcie na silniku z kondensatorem i bez.
Bieżnie nieprawidłowo działa pod obciążeniem - sterownik aktywuje tryb ograniczenia prądu (LED błyska z małą częstotliwością). Przy zdjęciu obciążenia bieżnia rozkręca się normalnie. Aktywacja "odcięcia" odbywa się po pewnym czasie od momentu obciążenia bieżni . Problem pojawił się gdy w trakcie treningu bieżnia wywaliła bezpiecznik (S-kę) - silnik...
Podziwiam, że ci się chciało zrobić PWM na piechotę. Jest tyle układów które to integrują. Wspomniany UC3843 umożliwia kontrolę prądu szczytowego na przykład. A jest bardzo stary i łatwo dostępny.
Silnik z odczepem (tap-field)? Jeśli tak, to sprawdź przekaźnik. Nie, zwykły 6 pinowy; para rotor, stator i tacho Wszystkie znaki na niebie wskazują że motorek do wymiany. Dziękuję za info. Ale nie rozumiem dlaczego? Co z nim jest nie tak? Objaw pomocniczy to gaśniecie diod LED streownika, Brak zjawiska po prostu resetuje się sterownik i program zaczynany...
Co do: 1. W przypadku gdy nastąpi zwiększenie rezystancji elementu (np. słabe połączenie) pomiar wykaże ok, a urządzenie nie zadziała. No tak tylko przy np.słabym połączeniu lub zimnym lucie początkowo element może zadziałać i test przejdzie a po minucie może się odłączyć. Tak że na takie usterki nie ma bata , ale tu z pomocą przychodzi kontrola płomienia....
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
ad1 sterownie mostek H , wkrętarek jest cała masa dokładnie jaki prąd silnika i napięcie pracy , może wystarczy L298 jak nie to mostek zbudowany na tranzystorach bipolarnych lub Mosfet ad2 kontrola napięcia , czy prądu to nie wszystko aby na pewno kręciły się z jednakową prędkością potrzebny jest enkoder , zamocowany bezpośrednio na kołach napędowych
Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów. Opis-schemat-druk. Jak Ci to odpowiada to podaj mail na PW z numerem A133.
Ty budujesz sterownik silnika czy grzałkę? :) Zapomnij o tranzystorach bipolarnych, nawet przy marnych 2A to się będzie nieźle grzało. Co to za silnik? Bo zwykle używa się mostków H-do sterowania, lub półmostków, a jakoś tego nie widzę. Zresztą zamiast dłubać coś co najpewniej nie zadziałą kup sobie dedykowany układ np. A3972, z zewnętrznymi diodami...
Zawsze mnie interesowało jak dokładnie dochodzi do uszkodzenia silnika przy zaniku fazy, jak dochodzi do zwiększenia prądów na fazach. Nie do końca to rozumiem.
Za kąt wyzwalania triaka jest odpowiedzialne napięcie na PIN5. Jednakże PIN3 - kontrola prądu - ma funkcję nadrzędną i blokuje kąt wyzwalania tak by nie przekroczyć prądu nominalnego. Ten prąd zależy od wartości rezystora włączonego w szereg z triakiem (spadek napięcia PIN8-3). Również napięcie z tachogeneratora ma wpływ. Powodzenia.
zapodanie w gałęzi zasilającej silniki bezpieczniki polimerowe ... Oprócz tego będą różnicówka na zasilanku ogółu i bariera podczerwieni. A i krańcówki nie mają prawa się popsuć bo to kontaktrony także myślę że zabezpieczenie jest całkiem nie złe. Fabryczne zestawy lepszych nie mają. Fabryczne zestawy, z tego co widzę w reklamach, mają kontrolę prądu...
A może kontrola obciążenia silnika napędzającego koło ? Przy zablokowanym kole prąd płynący przez silnik powinien być większy niż normalnie.
:arrow:TheWiktus Fajny akumulatorek polecasz, jednak jest mały problem jego waga to 66kg - przemyśl to. A faktycznie chciałem spytać czy zastosowany sterownik posiada kontrolę wartości prądu? Z moich doświadczeń podłączenie takiego silnika bez żadnej kontroli zapewnia nam dużą dynamikę pojazdu, lecz odbija się to bardzo negatywnie na szczotkach oraz...
Przecież pojedynczy mostek H układu L298 to tylko 2A można wykonać układ równoległy co da 4A , tylko przy takim prądzie L298 będzie wymagał sporego radiatora . Sam układ nie ogranicz prądu od tego jest wejście SENSE gdzie przez odpowiedni dobór rezystora oraz układ kontroli prądu można ustalić konkretna wartość prądu pracy silnika . Dla tak dużych prądów...
(at)klm787 Człeku :cry: Taki stojacy silnik to praktycznie zwarcie ! Zasilacz impulsowy zareaguje tak jak ma zareagować - wyłczy sie. Nie wiadomo jak jest rozwiązany układ kontroli prądu wyjściowego w zasilaczu Autora. Niech sobie Autor sam spróbuje.
Bezpośrednio będzie kłopotliwie. Najlepiej chyba przez pomiar poboru prądu. Serwo zablokowane będzie chciało wykonać ruch i jego silnik będzie pobierał energię. Serwo posiada własny system kontroli pozycji i na jego podstawie oraz odbieranego sygnału PWM steruje silniczkiem. Chyba, że zostanie uszkodzona przekładnia i serwo wykona ruch, ale dźwignia...
Mosfety są chłodzone całą obudową hulajnogii. Pełny prąd idzie tylko pdczas ruszania. Rezystor pomiarowy można zmniejszyć aby oszukać kontrolę prądu. Przewody są z zapasem. Myślę o mosfetach: N-MOSFET; unipolarny; 100V; 200A; Idm: 400A; Rds 6,6mOhm
Czy tak mogło by wyglądać podłączenie czujnika zaniku faz do układu : Ten Twój schemat to nieporozumienie: 1. Przez styk czujnika kontroli faz ma przepływać prąd roboczy silnika! Tak nie może być. 2. Czujnik bimetalowy to samo!
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
kontrola przepływu prądu kontrola poboru prądu kontrola prądu grzałki
przelacznik swiatla dziać bojler ariston kodować kluczyk
prostownik bester electrolux ewt1066edw
Bezpiecznik do sterownika solarnego Geco G-422 PO7 Silnik kosiarki Gardeline działa, ale nóż się nie obraca