Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Zobacz a nie pytasz...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Ubita dioda w alternatorze
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Przekaźnik od kontrolki ładowania.P
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
mostek do wymiany
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
To wada w oporniku równoległym. Ale w 145 była żarówka, z tego co pamiętam.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
Nie wiem, ale ja mam to samo w T43. Bez baterii czasami rusza a czasami nie. Nie ma reguły. Czasami z baterią tez ruszy, ale ogólnie częściej nie niż tak. Za stary na serwis.
Tak.
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Na przykład szczotki.
Toyota Yaris 2006 1.0. Niekiedy zapala się kontrolka ładowania. Podłączyłem miernik - ładowanie wynosi 14.1 V. W czasie, gdy zapala się kontrolka ładowania, dalej wynosi 14.1 V. Kable są OK.
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Jeżeli sama żaróweczka nie łączy, to ładowania też nie będzie.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Dobrze rozumujesz ale zastanawia mnie jak nie wyłączą prądu np: przez kilka miesięcy to akumulator będzie cały czas ładowany Nie będzie cały czas ładowany, tylko po naładowaniu będzie podtrzymywane napięcie. Zobacz jak np. opisane są 12V akumulatory AGM06 - ładować do 14,5-14,9V przy pracy cyklicznej; do 13,5-13,8V przy pracy buforowej. Porównaj też...
Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Witam mam problem otóż tak jak w temacie kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku gdy wyjęty jest kluczyk ze stacyjki nie jest to stan ciągły ale zdarza się to po wyłączeniu silnika lub po kilku sekundach od wyłączenia silnika czasami pomagał ponowny rozruch samochodu i gasła. Bagatelizowałem ten problem aż do dziś po 12h postoju auta w...
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
Spalony regulator napięcia.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Zwarcie w mostku prostowniczym (zwarta dioda plusowa)
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Jak się chce być uprzejmym to trzeba myśleć co się robi... Auto odpalaliście od razu czy poczekaliście chwilkę żeby tamten akumulator się doładował? Alternator do naprawy i nic na to nie poradzisz...
... Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V . I prawdopodobnie tutaj tkwi twoj problem. Sprawdz kabel 1072 miedzy alternatorem i pinem 14 na zoltej kostce BSI. Wystarczy, ze masz kiepski styk np na okraglej czarnej zlaczce na podluznicy (pin 9) i zamiast 12V na alternatorze,...
Sprzedałem stary kupiłem nowy.
A kontrolka ładowania świeci i gaśnie??? ABS 1 gen aktywuje pin 15 kontrolki ładowania
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Witam, wznawiam temat, mam podobny problem takie samo auto ( 1,8 benzyna )i taki sam problem nie odpala, ktoś podpowie gdzie wsadzić łapki?
akumulator 12,8 Alternator 9,3 i mam wrazenie ze jak by cos huczało łożysko? mocno to słychać jak z obrotów schodzi
Witam ! Problem znika jak wymienisz ten gruby przewód od akumulatora + do rozrusznika . Jak go rozetniesz to się dowiesz dlaczego . Pozdrawiam .
Ani alternator ani akumulator tylko instalacja samochodu.P
W Fergusonie masz 9 diod zobacz na schematy które Ci wcześniej podesłałem i sprawdź wszystkie , jest 6 dużych :3 z plusem na radiatorze i 3 z minusem na radiatorze oraz 3 diody mniejsze połączone katodami razem i wychodzą chyba do kontrolki ładowania.Najczęściej te małe diody ulegają uszkodzeniu. Powodzenia.............
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Jak to tylko czujnik poziomu naładowania to sprawdź wtyczkę czujnika na klemie, czy zapięta. Potem odłącz klemę na kilka sekund i zapnij ponownie. Przy naładowanych akumulatorach ostrzeżenie zniknie.
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
No i znalazłem.. Brakowało napięcia dodatniego po stacyjce na żarówce od ładowania. Widocznie musiała przez coś przechodzić masa i dlatego ta żarówka tak działała. Gdy podłączyłem kabel od żarówki do masy to nie świeciła a jak podłączyłem do plusa to świeciła. Dlatego był odwrotny efekt działania żarówki. Wyciągłem wtyczki w liczniku i włożyłem jeszcze...
Przepalony bezpiecznik 7,5A (+15 czyli "+po stacyjce") w skrzynce bezpiecznikowej w schowku.
Panowie bez nerwów. Sprawdziłem szary kabelek i w tej rynience był dwukrotnie łatany zrobiłem nowe złącze prześwietliłem też przewód i jest on ok. On idzie do skrzynki bezpieczników, która jest na nadkolu ale ostatecznie jest kicha nadal kontrolka świeci. Na tym czerwonym przewodzie jest 12 V na szarym około 13,6 jak pracuje silnik. Alternator ładuje...
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Sprawdż mase alternator - silnik - akumulator
Czy po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się świeci?
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
A przekaźnika po drodze nie ma? W poldku był...
Po co ? ,jak Nie MA SM/ boardview - napisałem na czym masz bazować i sie opierać Jest pod FX505 GD /MB REV 2.0 ASUS TUF Gaming FX505GD HM370 Coffee Lake 8th
99,9% regulator
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
witam ja mam podobny problem z alternatorem z poloneza który zamontowałem w ciągniku . diody sprawdziłem na kilka sposobów stojan i wirnik tez podkładałem rególatory i dalej to samo ładowanie jest ale kontrolka świeci wraz z dodaniem gazu coraz jaśniej co mam z nim zrobić bo takiego przypadku nie miałem
Było tryliardy razy, kiedy się nauczycie korzystać z wyszukiwarki? Uszkodzona dioda plusowa w mostku prostowniczym.
Ponieważ w alternatorach Denso siadają tylko mostki diodowe i to tak że trzeba poszczególne diody szarpnąć (ruszyć mechanicznie) aby wykryć ich uszkodzenie.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Witam, Opis Problemu: mam Citroen Xantia 2.0 z 98r (pewnie to nie ma znaczenia) wersja exclusive (to moze miec znaczenie). Dzisiaj wymieniałem fabryczny zegarek z termometrem na nowy. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale po wymianie i po skręceniu wszystkiego spowrotem w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję 2 nie zaświeca się kontrolka od ładowania...
Auto jak w temacie a problem polega na tym,że kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyka a po przekręceniu stacyjki gaśnie.Ładowanie słabe ,alternator sprawdzony na stole pod obciążeniem i jest ok.Co może byc przyczyną takiego stanu.
Zapomniałem dodać, jak kontrolka zapala się od razu, a w body widnieje błąd sygnał alternatora d+ To szukać na linii wzbudzenia tak jak wyżej pisałem. Jak kontrolka zapala się po chwili dopiero, a obroty silnika rosną powoli to oznacza faktyczny brak ładowania.
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
dzisiaj znów ten sam problem jednak czeka mnie demontaż może mi ktoś poradzic jak to zrobic w miarę szybko bo w moim poprzednim pasacie b4 było całkiem inne rozwiązanie.
astra świeci kontrolka ładowania kontrolka ładowania świeci skoda świeci kontrolka ładowania gaśnie
antena lesie kontrolka renault master elektrozaczep brzeczy
instrukcja obsługi pralka electrolux panel sterowania
Konfiguracja alarmu zaniku przepływu YF-S201 z Tasmota Pętla kolorów dla 14 lamp RGB w Home Assistant