Jeżeli chodzi o kontrolkę świec żarowych, to objawy które opisałeś oznaczają uszkodzenie świecy żarowej.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Podpowiem Ci, że to oznacza ogólną niesprawność "czegoś", taka kontrolka sprawdzająca. Popatrz, czy masz wszystkie światłą stop na początku ( to nie żart)
Świece sprawdzone,?
Tu masz wszystko opisane - co sprawdzać.
To jest kontrolka o błędzie w układzie wtryskowym. Pierwsza sprawa to konkretną diagnostyka i clipem radzę żeby sie nie orobic później na darmo. Ogólnie masz problem z przepustnica, kablami, wtyczka, lub sterownikiem silnika. Jeśli okaże się że sterownik pisz na priv pomogę. Ale na początek diagnostyka i po koleji. Przepustnica wtyczka kable sterownik....
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
Żaden problem tylko trzeba robić to spokojnie. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
Zawór egr padł.Elektrycznie.
Moim zdaniem musisz sprawdzić czy to wina samego sterownika czy mapy patrz tunera. Sprawdzałeś sterownik przed zmianą mapy?
Na lewym nadkolu jest taka duża puszka prostokątna. To przekaźnik świec żarowych. Ściągnij dekiel, będą dwie tyczki i kabel na śrubkę. Ściągnij tą większą wtyczkę, będzie miała sześć otworów, ale tylko w pięciu będą blaszki kontaktowe. Każda prowadzi do jednej świecy. Teraz są różne metody dalszej diagnozy (zależnie od tego co posiadasz) -multimetrem...
Problem tkwił w zaworze przy pompie paliwa No to klikaj "pomógł" ;)
Proponuje podłączyć normalny tester a lbo VCDS.
Nie ma sprawy, od razu mówiłem;];]
Jaką pompą??? Paliwową? Kontrolka od świec lubi się świecić nie tylko przy problemie ze świecami. Ale w pierwszej kolejności sprawdził styki i złączki przy wskazanej pompie oraz na drugim końcu kabla
Temat nie warty wałkowania, ma podane jak sprawdzić i co sprawdzić , temat prosty. Zamykam
Tak ma być, przecież to bezpośredni wtrysk. Jak będą duże mrozy to może zapali się na dłużej
http://wiki.ross-tech.com/index.php/1661... Dodano po 8 kolego to jest problem łożyska w sprężarce ze zmienną geometrią ,problem polega na tym że się przyciera i nie pracuje płynnie nie wracająć się a efektem tago jest przekroczona granica regulacji ,znaczy zbyt wysokie cisnienie doladowania czego wynikiem jest wylączenie przez ECU sterowania...
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece :)
sprawdź instalacje do pedału gazu i ster silnika
Kontrolka w ten sposób sygnalizuje niesprawnosc ukladu. Najczęstszą przyczyną jest przepalenie jednej ze swiec. Czy trzeba jechac do serwisu? To zalezy od twoich umiejetnosci. Przy okazji: kontrolka pełni jedynie rolę informacyjną - nie ma żadnego obowiazku żeby czekać aż zgaśnie przed uruchomieniem silnika. Motor w dobrym stanie pali w miesiącach „ciepłych”...
Ta różnica wynika z tego, że sterownik świec kontrolką informuje o możliwości odpalenia silnika po zgaśnięciu kontrolki, ale świece są jeszcze grzane w celu spokojnej pracy silnika. Po prostu polepsza to spalanie na zimnym silniku. Takie rozwiązanie jest stosowane w wielu modelach samochodów, m.in. w VW.
Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam. S.C. Załączaniem świec żarowych steruje sterownik silnika, poprzez przekaźnik 103, na podstawie wartości oporu jaką otrzymuje z czujnika G62 (pin 1 i 3), pin 2 i 4 to czujnik G2, który podaje wartość temperatury na wskaźnik w zegarach...
Kontrolka świec- spiralka jest kontrolką awari w elektronice silnika w tym samochodzie. Niesprawność w układzie paliwowym powoduje gaśnięcie silnika i zapalenie kontrolki o której mowa.
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
Czyli co ..podpięcie pod komputer rozwiąże ten problem?? Musisz podjechać do jakiegoś tunera żeby wyprogramował DPF ze sterownika , albo zamontować sprawny filtr DPF.
Więc ci piszę, że 109.
Oznacza to to że sterownik silnika wykrył błąd i wypadało by podłączyć komputer i sprawdzić co mu się nie spodobało.
https://obrazki.elektroda.pl/9152465700_... https://obrazki.elektroda.pl/6126635700_... Czy jakieś błędy na wyświetlaczu się pokazują ?
Bez konkretnego numeru błędu będzie strzelanie w ciemno.
Akurat No Communications to pod kod wywołania i oprócz niego może być jeszcze np. Check for DCT codes (sprawdź błędy w ECU)
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
jeśli wariuje licznik a silnik pracował prawidłowo to pozostaje jedynie strona elektryczna,wszystko przecież opiera się na czujnikach i przekaźnikach i co najważniejsze na prądzie;) ja sprawdziłbym w pierwszej kolejności napięcia na komputerze i alternator..w tym przypadku racja jest po Twojej stronie :) cieszę się że pomogło ale penie zabieg kosztowny......
Sprawdź czy świece żarowe są OK.
Który rok? Raczej w zegarach jest wydłubana zaklejona. PS Ale stare diesle chyba do 2002 roku nie miały kontrolki check engine i mrugały kontrolką świec żarowych.
Trzeba zregenerować przekaźnik odpowiedzialny za podawanie zasilania na sterownik silnika - znajdziesz go idąc za odgłosem jego tykania, zdjąć obudowę przekaźnika i lutownicą poprawić w nim luty na płytce drukowanej a nóżki przekaźnika przeszlifować papierem ściernym lub drobnym pilniczkiem.
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
Coś z pompowtryskiem, a że vag nie wskazał co to dziwne. Jak skasujesz i się nie pojawia to można jeździć. Jak się pojawia po skasowaniu i przejechaniu to możesz nie dojechać..
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 zaświeca się choć na chwilę kontrolka świec żarowych?
Dodam, że ma numerek 109
Wyczyść styki przy sterowniku w moim przypadku w sprinterze 411 2.2CDI pomogło też paliła mi się kontrolka edc
jedna strona bezp S39-80A przekaźnik J52, druga strona S125-80A przekaźnik J495. tylko dokładnej lokalizacji znaleźć nie mogę. Jak znajdziesz listwę przekaźników i bezp i znajdziesz tam dwa bezp 80A to nad nimi będą przekaźniki. Na listwie na pozycjach 2 i 8 są przeźniki, a bezp są na poz. 9 oraz 10. Szukaj na podszybiu, ew. pod tapicerką pod kierownicą....
Tutaj
czesto poprostu swieca zarowa nadpalona na poczatek pomierz swiece
Proszę . https://obrazki.elektroda.pl/4875039600_...
Z tym wymienianiem wszystkich świec to chyba lekka przesada, licząc średnio 40PLN za świecę to juz ładna sumka wychodzi.... ale tak jak napisał przedmówca pierwsza rzecz to sprawdzić świece
Słyszałem, że jak ten czujnik się zepsuje to kontrolka od świec żarowych będzie mrugać w czasie jazdy. Sprawdź tematy związane z kontrolką świec żarowych to może się dowiesz czegoś więcej. Pozdrawiam
Jest to typowy objaw związany ze sporadycznymi brakami zasilania sterownika silnika a winę za to ponosi przekaźnik zasilania styku prądowego "30". W Twoim samochodzie będzie to zapewne przekaźnik z oznaczeniem na obudowie "109". W takich przypadkach pomaga przeszlifowanie jego nóżek i/lub zdjęcie z niego obudowy i poprawienie lutownicą lutów na płytce...
Kolego to nie jest kontrolka świec tylko problem układu elektr. Po 1 zrób konkretną diagnostykę clipem a nie jakimś wynalazkiem. To co opisujesz wygląda na problem z przepustnica
hmm, może mieć ten sam punkt masowy hamulec i moduł grzania świec
Na zgaszonym napięcie czujnika RSW ma być 0.680-0.720V, dawka paliwa na rozgrzanym silniku w okolicach 3-4 mg na skok.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Pierw wymień co zepsute i potem zajmij się reszta. Skoro ponowne odpalanie naprawia problem to nie przejmowalbym się.... ;(
Mechanik moze miec racje, czesty problem nie tylko Dieseli od forda.
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
Witam. Właśnie rozwiązałem problem w mojej Caravelce 2.5 TDI. Problem był tego rodzaju, przekręcam kluczyk i świecą kontrolki jak zawsze ALE !!!! to ważne, poza kontrolką świec żarowych. Przekręcam kluczyk, silnik kręci lecz nie odpala. Winowajca to przekażnik napięcia 109 , a właściwie zimny lut, po przelutowaniu autko hula aż miło. Niemcy piszą że...
Kostka B M3 i M4
nie da rady zaraz wywali kontrolkę świecy żarowej i przejdzie w tryba awaryjnego i koniec :)
Sprawdź dokładnie wiązkę i wtyczki sterownika,masę rama silnik itd pod kątem śniedzi,przetarcia i obluzowania.
Najpier sprawdz w BSI a potem licznik, coś się uwaliło. W tym samochodzie nie ma typowego BSI!
Dodam że na serwisie nie ma żadnych błędów Bzdura.
Pierwsza porada to zobaczyć jakie obroty są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Druga ciśnienie na listwie.
https://obrazki.elektroda.pl/6270060100_...
Bezpieczniki sprawdziłeś, skoro nie masz ani zasilania świec ani immo wiec gdzieś brakuje zasilania. Trzeba poszukać. Dodano po 3 Muszę sprawdzić ale chyba almera nie ma tego wyłącznika uderzeniowego.
Poszukaj przekaźnika 109
Kolego, jaki masz silnik? Tylko kontrolka świec żarowych się pali czy coś jeszcze?
Sorki kolego ale chyba masz zly schemat bo wedlog mojego to jest jeden przekaznik glowny a te dwa o ktorych piszesz to przek. od swiec zarowych i od podgrzewacza chlodziwa. jest jeszcze bezposrednie zasilanie po zaplonie bez bezpiecznika (38 pin) pozdro
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
Nie traktuj WD-40 jak lekarstwo na cełe zło. Kiedyś u kolegi tylne lampy wariowały. Popryskał WD, a po miesiącu blaszki były całe zielone.
słynna 109-tka
Sprawdź czujnik na pedale sprzęgła i hamulca
Moje pytanie brzmi dla czego kontrolka od grzania świec nie informuje o uszkodzeniu? Bo ten sterownik nie ma takiej opcji.
witam kolego miałem ten sam problem a mianowicie podczas deszczu przechodził w stan awaryjny zapalała się kontrolka świec żarowych i pedał gazu przestawał reagować max 60 km/h, po wielu dniach a raczej tygodniach i wielu wymianach typu potencjometr pedału gazu bo masz elektroniczny bez efektów, w końcu wymontowałem kompa wraz z całą puszką w której...
Diagnostyka była? Jakieś błędy? Przekaźnik 109 jest? Kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę?
98,5 %, że nie będziesz musiał pruć wiązek. Sciąg sobie schemat z elektrody przeanalizuj i sprawdzaj. I podaj co to za błąd, numer błędu. Nie podałeś nawet kodu silnika. http://obrazki.elektroda.pl/6197423300_1... Przukładowy fragment schematu do AJM
Tam jest sterownik w pompie i sterownik silnika. Sterownik silnika jest nadrzędny względem sterownika pompy i to on jest odpowiedzialny za sygnalizację usterek. Nie można wykluczyć usterki sterownika pompy. Ale też możliwe są inne usterki, np sterowanie ciśnieniem doładowania itp. Trzeba wyczytać błędy.
Skoro wyświetlił się błąd (kontrolka żarowych) komputer silnika zapisał błąd z ramką danych. Odczytał go ktoś? Jaki kod błedu? Ramka danych do niego?
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
A po co, tam ma pewnie silnik 1Z... Teraz wiadome o co chodzi.
Przekaźnik zasilający edc (nr 109)
Niestety nie. To co uwazasz za hamulec górski to zwykły gasik do wyłączenia silnika. Po zapaleniu masz blokadę (prawdopodobnie sterowaną pneumatycznie) by nie wyciągnąć kluczyka ze stacyjki podczas pracy silnika. Dopiero po zgaszeniu silnika możesz obrócić i wyciagnąć kluczyk. Podobnie jest w wielu ciężarówkach z tego okresu ( np. Mercedes czy Kamaz)...
Jak nie chce odpalić , to czy po włączeniu zapłonu zapala się na sekundę kontrolka świec żarowych. Jak nie, wymień przekaźnik nr 109.
Rozbierz i przelutuj.
HDi krótko grzeje świece. To nie stare TDI ;) Silnik hdi Przybliżone czasy podgrzewania świec 18º - 0 sek. 10º - 0,25 sek. 0º - 0,5 sek. - 10º - 5 sek. - 30º - 16 sek.
Kolego wymień przekaźnik 109.
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Z zasilaniem
Mam identyczny przypadek. Czy kolega rozwiązał problem?
Sprawdziłeś chociaż czy dochodzi napięcie na automat przy rozruszniku. Sprawdziłaś, to kobieta.
Samochód po regeneracji sterownika pompy wtryskowej dopadł kolejny problem - miga kontrolka od świec żarowych. Myślałem, że wymienię sterownik i będzie po kłopocie Jaki założyłeś sterownik, nowy czy używany, jeśli używany to pewnie będzie problem z immo, w tym modelu sterownik pompy wtryskowej jest już kodowany. Najlepiej będzie jak go podłączysz pod...
Przekaznik 109 do przelutowania.
Trudno określić, powodów może być wiele, niektóre poważne. Dokładniejsze informacje da diagnostyka komputerowa - wskazane zrobić ją jak najszybciej. .
To ch,,j nie mechanik bo jeden błąd może mieć 2 lub 3 przyczyny trzeba to sprawdzić ale im się nie chce kasa kasa i bedzie cię doić.
109 lub fabryczny alarm-jeżeli jest
Jeśli nie pojawia ci się kontrolka od świec żarowych to nie masz zasilania ecu.
Sprawdź przekaźnik w tablicy rozdzielczej pod deską. Dokładnie jak ci przestanie jechać to pomacaj który jest gorący i go wymień.
Trzeba sczytać błędy zapamiętane w kompie samochodu po wejściu w tryb awaryjny - najlepiej oryginalnym testerem Forda (np IDS-em). Tak to jest wróżenie z fusów. Co to jest te bzzzzzz...? Skąd dochodzi?
sprawdź przekaźniki o ile dobrze pamiętam 109 jest odpowiedzialny za zaworek gaszenia
Sprawdż tak jak kolega napisał światło stop(czujnik stopu często pada-99%).Po drugie kontrolka świec żarowych służy jako check i może to oznaczać błędy.Prawidłowo powinna zapalić się na chwilkę przy starcie ,co informuje nas że możemy odpalić silnik.Jeżeli póżniej mruga to znaczy że sterownik silnika zapisał jakieś błędy(sam piszesz ze masz szarpania...
świece żarowe kontrolka świece żarowe zapala kontrolka mercedes świece żarowe kontrolka
schemat magnetofon moduł zasilający bosch zbiornik kombinowany
analizator widma analizator widma
Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808? Jak wyciągnąć pierścionek z szuflady w pralce?