Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
http://forum.opel24.com/zafira-b-zczytyw... tutaj masz opisana metode gaz hamulec.Dopiero po odczytaniu bledow mozna powiedziec co jest przyczyna zapalenia sie kontrolki check.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Koszt to 100 zł max 150 zł
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Miałem taki błąd związany z kontrolką check, przyczyną były zimne luty na płycie zegarów (złącze), kontrolka raz działała, raz nie, sterownik za każdym razem pokazywał błąd obwodu
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Mam pytanie dotyczące świecącej kontrolki Check Engine inaczej kontrolka silnika. mam uszkodzony EGR i z czasem po przejechaniu dłuższej trasy gdy postoi chwile zapali Mi się kontrolka, po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu zgaśnie i juz się nie pali.Mam pytanie do tego czy Komputer sterujący działa w trybie awaryjnym wtedy cały czas czy tylko...
pali średnio około 9l gazu:-)
tak, opowiadał mi o tym kolega z ASO Opel. A dodatkowe moje pytanie czy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika/brak mocy czy np kontrolkę check zaobserwowałeś?
Z doświadczenia, bo też kiedyś miałem tą astre. Na ciepłym zawór działał na zimnym się zacinał. W tym przypadku na pewno to nie EGR, wywaliło by kontrolkę check engine.
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
w oplu kody migowe zaczynają się i kończą kodem nr 12 ,a to co jest zawarte między tymi dwunastkami to są kody błędów i zawsze są dwie cyfry jednego kodu to skąd te 10 mrugnięć,chyba że sterownik nawalił
No wlasnie gdzie tego szukac..... daj namiary......
Takie cewki padają ,ale po stronie wysokiego napięcia.Taka usterka nie jest wykrywana przez ECU.Może być uszkodzenie w sterowaniu cewki np. złączki.Może być uszkodzony sterownik.
no dokładnie bo zapomniałem dopisać to we wcześniejszym poscie, gdy dostaje tych swoich "kaszli" to się kontrolka check świeci
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Ja wymyślilem jak zrobić, żeby nie świeciła się kontrolka "Check engine" Samo zaślepienie nie powoduje, że owa kontrolka zgaśnie.
Rozwiązałem problem?
to jedż do nich na reklamacje
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Wydech jest cały, odkąd kupiłem jest sportowy wydech, od Lipca do początku roku nie było zadnego problemu. Kontrolka zaczęła się pojawiać tydzień temu.
włączony zapłon to ta "pierwsza faza" przekręconego kluczyka - wsiadasz, przekrecasz, czekasz az znikna kontrolki i przekrecasz dalej - wtedy wlacza sie silnik.
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Bedzie działał obrotomierz napewno,nawet z benzyny jak włozysz do diesla tez bedzie prawie wszystko ok(temp.wody,paliwo,obrotomier,predkosci... kontrolki swiecy zarowej bo w liczniku benzyniaka niema i bedzie wówczas palił sie check.;-)
Kolego a czym te błędy zczytywałes,a nie świeci ci kontrolka check w liczniku
Dołaczam sie do tematu mam podobny problem. Co sprawdzić. U mnie w astrze gdy zapali sie ta kontrolka nawet swiatła jasniej swiecia i w głosnikach słychać zgrzyt. Pozdrawiam
Pastylka immo nie wypadła? ,kontrolka check świeci?mruga? , samo się nie psuje. Cos skopałeś
Najpierw odczyt z pamięci
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
Ok. Masz rację , trochę namieszałem. Ale wyraźnie słyszałem że zawór zostawił mi otwarty.- może się przejęzyczył ( Dla pewności wymontuję go i sprawdzę- na szczęście w moim aucie jest na wierzchu.). Masz rację kontrolka check się pali. Ale dzięki że mnie uspokoiłeś
Mi to wygląda na zawór egr identyczne objawy miałem w swojej astrze i zapalająca się kontrolka CHECK .Po zaślepieniu zaworu egr problemy znikły.
Hm nie wyświetla się kontrolka check engine to nie sprawdzałem
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
zapalają się 4 kontrolki, olej, akumulator, klimatyzacja i check energy.
Witam. Mam problem z moją astrą. Otóż po odpaleniu i przejechaniu parę km na gazie zapala mi się kontrolka check i błąd 25. Odczytałem że to może być problem z przekaźnikiem wyłączającym wtryskiwacz, który został założony przez gazowników. Przekaźnik wygląda na ok. Ale żeby było jeszcze tego mało to nierówno mi chodzi na gazie na wolnych obrotach (...
Sterownik tam pada. Trzeba wpierw sprawdzić, czy usterka wynika w braku iskry czy kluczowania wtryskiwaczami. Pisze, że kaloryfer wymienił, ale nie ma pewności, czy jest poprawnie sterowany. Poza tym nie jestem przekonany co do tej kontrolki ładowania, mam przypuszczenia, że pali mu się kontrolka "engine check".
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
No ale jaki błąd masz jak się check świeci? W moim przypadku samochód zamulał i twardo pracował, wywalał błąd układu regulacji wyprzedzenia wtrysku a powodem był czujnik prędkości obrotowej. Sprawdź w parametrach bieżących czy pokazuje prędkość obrotową. A jak tak zamula to widzisz że dymi? Wtryskiwacz też może takie szopki robić, ale to nie jest duży...
Myślę że tym optymistycznym akcentem zakończymy ten temat.
Sprawdź instalacje pomiędzy komputerem a pedałem gazu.
A nie zgubiłeś transpondera? To takie małe czarne cosik w kluczyku.
Do sprawdzenia alternator.
Witam, ostatnio moja Astra ma dziwne problemy... Jadę sobie normalnie i nagle zapala sie Check wraz z taką kontrolka układu chłodzenia. Ale samochód nie gaśnie, lecz nie pokazuje obrotów, a gdy sie zatrzymam ma jakieś dziwne obroty, raz troszkę wyższe a raz niższe. Nie mam pojęcia co to... Właśnie ta kontrolka, z tym wiatraczkiem i do tego Check.
Podaj dokładny model silnika, model komputera gazowego i jaka tam instalacja 1/2gen?. Bez wybadania błędów to strzelanie w ciemno - zworka i badać miganie. Gaśnie na gazie przy zatrzymywaniu czy na benzynie też? Spadają obroty czy coś innego i go gasi?
Jak się check zapalił to może przepływka.
Jak odczytać kod błedu w tym samochodzie. Obiawy usterki: po przejechaniu ok 15 km. zapala się kontrolka chłodzenia oraz check engine. Przestaje działać obrotomierz oraz brak wskażań ilości zużycia paliwa.
To może by tak odczytać błędy ze sterownika i usunąć ich przyczynę.
Od niesprawnego immo w Astrze G miga check.
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
"metoda dla pensjonariuszy szpitali psychiatrycznych" hmmm spalone 2 bezpieczniki 40, zalutowałem i wstawiłem inne i kontrolka zgasła
Nie mam LPG, kontrolka nigdy nie świeciła. Zakupię w tygodniu kabel diagnostyczny, będę sprawdzał błędy w silniku, poza tym sprawdzę kontrolkę, może dioda się wypaliła?
A jaki błąd pokazuje skoro zapala kontrolkę? Dodano po 39 Silnik z tej zafiry też 1.6?
Czy po przełączeniu na benzynę objawy po kilku-kilkunastu minutach jazdy na benzynie ustępują? Właściwie od razu ustępują, jednak kontrolka pojawia się znowu po jakimś czasie, już na benzynie
Proszę bardzo http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-...
Więc na tym należy się skupić. Rozebrać i aż się zdziwisz jaki będzie syf...
I zawsze jest zero błędów i kontrolka check się nie świeci i jest sprawna...
żółta kontrolka (tz. check)
Samo zaślepienie nie będzie powodowało świecenia kontrolki.
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
to po uruchomieniu auta na zimnym silniku świeci się kontrolka check Ojciec w Astrze II miał przepalone 2 świece i check się nie zaświecał (16V DI, czyli X20DTL).
Miałem kiedyś taką astre z silnikiem isuzu i też sie nie paliła kontrolka ponieważ tam była zwykła mechanicznie sterowana pompa i nie było komputera do silnika.
klasycznej stacyjki tam nie ma, i prawdę mówiąc bez diagnostyki CIM, UEC, ECM , to będzie wróżenie z fusów. Sprawdz na drugim kluczyku, jeśli masz. czy przypadkiem nie mruga kontrolka check, lub "auto z kluczem" ?
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
Mam Asterke II (silnik 1.6 8V X16SZR) i problem tkwi w kontrolce check engine, a dokładniej w jej niezapalaniu sie. Normalnie po włączeniu zapłonu powinna się palić a dopiero po uruchomieniu silnika zgasnąć,u mnie po przekręceniu kluczyka ona wcale sie nie zapala,dopiero po jakimś czasie ok.2 min, Silnik daje się uruchomiś ale na moment wskakuje na...
Skoro miga check to problem jest z immobilizerem sprobuj odpiac akumulator na 20 min jesli nie pomoze to potrzebny fachowiec
Dokładnie z tym co pokazują mignięcia kontrolki "check".
Witam Problem jednak leżał w sterowniku. Odlutowana jedna nóżka. Dzieki Wszystkim za pomoc.
Wyciągaj rozrusznik i na stół go.
Sterownik silnika się zdiagnozować??? Kontrolka " check " lub świecy zapala sie po włączeniu zapłonu???
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
no to na początku sprawdz co na twoje objawy powie sterownik. Zapalająca się kontrolka check engine to ogólne pojecie i może mieć wiele znaczeń. Jaki kod silnika?
pulsujace oswietlenie to tez wina pompy profil120 wez przestan
No to zacznij od sprawdzenia: rozrząd, paliwo , iskra.
Witam, chciałem odczytać kod błędu kontrolki check engine w Astra F 96r, 1.4 16V , mont. niemcy. Nie mogę zrobić odczytu zworką gdyż w gnieździe nie ma pinu B. Złącze diagnostyczne 10-pinowe. http://www.astra.auto.pl/images/stories/... Jaki jest inny sposób na wywołanie odczytu błędów? Czytałem, że w Astra II można wykonać hamulcem, gazem...
Zdiagnozować błędy i parametry i coś będzie więcej wiadomo
Witam wszystkich. Mam problem z kontrolką check engine w astra II 1,6 16V. 2 tygodnie temu założyłem sekwęcję 4 generacji z komputerem STAG-4. Kontrolka pojawia mi się od tego czasu regularnie kiedy silnik jest ciepły (pomiędzy 80 a 90 stopni). Kiedy silnik jest zimny nie ma problemu. Zapala się na chwilę i gaśnie. Pamiętam że ze 2 razy mi się zapaliła...
nierowne obroty , silnk drga bardziej niz ormalnie pozatym powinien sie zapalic check kontrolka ze cos jest nie tak
Kolego, mało możliwe, że dobry sprzęt nie zobaczy tej usterki. Skoro zapaliła się kontrolka, błąd został zapisany. Brak błędu to też jakaś informacja, ale tu objawy nie pasują do ginącego zasilania. Proponuję podjechać do kogoś, kto ma sprzęt do opla. Nie skaner uniwersalny.
Wmojej astrze po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów zapala sie kontrolka check engine. Sprawdziłem kody przez mróganie kontrolki po przez zwarcie pinów w kostce. Ale znów mam problem z odczytaniem ich. Na filmiku jest to pokazane http://www.youtube.com/watch?v=rJigg0Gyc... moze ktos z was mi powie jakie sa błedy:cry:
Iskra jest na wszystkich świecach. Czasami jakby próbował załapać, ale to bardzo rzadko. Jeden wtrysk to chyba za mało, żeby zatrybił. Czy jeszcze coś można sprawdzić, czy czas rozejrzeć się za innym sterownikiem? Już brak mi pomysłów. Jeszcze jedno. Przy próbie uruchomienia miga kontrolka check, ale błędu nie pokazuje żadnego.
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
Świece na pewno do wymiany, po zbadaniu miernikiem nawet oporności nie miały. Ogólnie jeśli chodzi o jakieś błędy, to było właśnie z brakiem zasilania na świecach i odpiętym czujnikiem temperatury. Mechanik ma to porobić i wtedy będę wiedział, co z tym kluczykiem, bo jak już odpali to ten check znika.
jechałem autem do pracy w lekki deszcz, przy prędkości ok 40 km/h i wjechaniu prawą strona w małą kałużę silnik auta zgasł, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po ponownym uruchomieniu auta za chwile część z kontrolek pogasła - zostały tylko dwie - "check engine" i kontrolka układu chłodniczego i klimatyzacji. Silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej i...
A nawet jeżeli będzie to cofanie się paliwa, to co z tym zrobić? Są jakieś szanse na uratowanie? Czasami, gdy jadę, świeci się kontrolka samochodu z kluczem i check, ale zaraz potem gaśnie, zazwyczaj tylko na chwilę, a poza tym, gdy jest ciepło, to normalnie odpala. To sam nie wiem.
A co to za kontolka? "check" z silnika? Jaki to silnik?
Miganie kontrolki check w oplu zwykle świadczy o nie "czytaniu" klucza
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
astra kontrolka check kontrolka check engine astra check astra
połączenie ogranicznika przepięć kontrolka przepalonego bezpiecznika zasilanie zestaw głośników
rozdzielnice elektryczne unitra gramofon
Awaria hamulców i prędkościomierza w Renault Espace IV Zamiana bezpiecznika T2AH250V na 10AL25009V - czy to bezpieczne?