Witam Mój problem polega na tym iż ostatnio alternator przestał ladowac. Akumulator padł. Postanowiłem kupic alternator wyminienilem sam kiedy zacząłem wykręcić dolną śrubę od osłony pod alternatorem porazil mnie prąd mimo to że auto było wyłączone. Udało się wymienić alternator Zaczął lądować bardzo dobrze Nagle popalily się żarówki od świateł mijania...
Czyli co mam zrobić?:D jestem kobietą i niestety nie znam się aż tak na autach, a chciałabym najprostszy sposób nie ukrywam Najprostszy sposób to oddać do warsztatu. Poważnie.
mam iża 49 (motocykl rosyjski) z prądnicą 6V 45W, prądnica jako taka jest sprawna i zaczyna lądować praktycznie od niskich obrotów, jednak jest z nią mały problem co jakiś czas zmienia sie jej biegunowość. wygląda to tak że podłączam akumulator plusem na masę odpalam motocykl pojawia się ładowanie wszystko działa cacy a w pewnym czasie (po zgaszeniu...
Jak dla mnie to luźny przewód i dlatego miga przy wstrząsach, a ładowanie jest dobre.
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam czy wiesz co było przyczyną zapalania się lampki ładowania pozdrawiam
Można przerobić samochodowy np. od "malucha", czy innego auta. Powinieneś też mieć kontrolkę ładowania taką jak w samochodach, by wiedzieć kiedy akumulator jest ładowany. Kontrolka powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika i nie zapalić się nawet na wolnych obrotach.
Jakim interface to odczytałeś? Sprawdź EGR, na początek.
Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
Jak naładować akumulator zasilający w Peugeot 3008 Hybrid? Świeci się kontrolka ładowania.
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
A ładowanie na światłach przy 2000 obrotów wynosi 13,7V Na jakim akumulatorze mierzone jest ładowanie na nowym czy na twoim startym??
Sprawdziłem i po podłączeniu żarówki w czasie rozruchu zero prądu dopiero jak silnik pracuje jest prąd, miernik po przekreceniu stacyjki pokazuje 0,7V w czasie rozruchu dalej 0,7 no i jak silnik pracuje już 14,4 Druga sprawa z podłączeniem kabelka niebieskiego od wtyczki do akumulatora + I zapaleniu silnika dalej mamy żółty akumulatorek na kompie. Jakieś...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
To jest od głośnika nie ma znaczenia. Przed erą kontrolek i procesorów akumulatory ładowało się na czas. Ustal polaryzację - sprawdź czy masa innego gniazdka ma przejście z bolcem czy z pierścieniem bo podłączając odwrotnie można narobić bigosu.
Naładuj akumulator, odpal, sprawdź ładowanie (którego i tak pewno nie ma)
A jest ładowanie?
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Po założeniu oryginalnego regulatora, kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 15.5V.
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
Sprawdź ładowanie, bo ja obstawiam brak ładowaniap
Moja też (silnik 1,6 98r.) zachowuje się tak samo (przed uruchomieniem silnika świeci się tylko ładowanie akumulatora).
Witam, Szukam jakiegoś rozwiązania, które załatwiłoby mi kilka rzeczy. Chciałbym, aby układ pobierał możliwie mało prądu :) Układ będzie podpięty do akumulatora ołowiowego (W przyszłości zmienię na żelowy) Główne funkcjonalności: Coś na wzór multimetra znalezionego w googlach (w sumie jedynej sensownej rzeczy, którą znalazłem przeszukując cały internet):...
naładuj akumulator i sprawdz ładowanie
Sprawdź akumulator, ładowanie i bezpieczniki. Od tego bym zaczął skoro wszystkie kontrolki nie świecą.
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
nie rozwiązany
Alternator wydaje mi się że jest ok bo tak naprawdę to tylko na nim dojechałem. Jak mogłeś dojechać na alternatorze? Na pewno nie ładował. Może mi jeszcze ktoś napisać jakie napięcie powinien mieć naładowany akumulator? Co najmniej 12v. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem kontrolka ładowania mruga?
Na początek ładowanie akumulatora sprawdź.
witam zainteresowanych postem mam pytanie czy kontrolka w akumulatorze samochodowym powinna świecić non stop jeśli akumulator jest dobry? sprawa wygląda tak zakupiłem nowy aku JENOX ma on kontrolkę taką zieloną jak mi go założyli i przyjechałem pod dom zauważyłem że ona się świeci teraz dwa dni nie odpalałem auta poszedłem zobaczyć i nie świeci , czy...
Witam mam pytanie Renault Trafić 2009 zapaliła się kontrolka stop akumulator, raz się pali po jakimś czasie gaśnie.Dodam że pierwszy raz miałam taki przypadek 2 lata temu zapaliła się 2 razy i później już nie,to samo w ubiegłym roku. Po odpaleniu auta dzisiaj kontrolka się pali Sprawdzone miernikiem ładowanie na odpalonym silniku 11.40. Czy to alternator...
To nie VAG, jak będzie wszystko ok w układzie AIRBAG to lampka sama zgaśnie. Masz problem z ładowaniem o którym Ci napisałem wcześniej. Nie wymieniaj akumulatora tylko napraw ładowanie. Wymienisz akumulator bez naprawy ładowania i będzie dokładnie to samo.
L to kontrolka ładowania są tam dwa stany masa (nie do końca prawda) jak silnik zgaszony nie kreci się, i plus jak silnik pracuje i jest ładowanie. Jak coś masz uwalone z L to i kontrolka ładowania powinna świrować.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Zgadza się, elektrit ma rację bo wywaliłem w kosz durzo takich prostowników nie mówiąc o regulatorach, zresztą tak jak w oplu ta sama kicha.Ale na początek można sprawdzić to co pisałem (sprawdzone już) bo zdarzały się "twarde sztuki" chodzi o prostowniki i regulatory.Więc pozostaje koledze Haruś wziąć lutowniczkę w dłoń i odlutować koreański złom od...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Co ma wspólnego alternator z zapalaniem jak auto czasami ma problemy z odpalaniem i to zapewnie nie od niedoładowanego akumulatora.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Jak wymienię akumulator to sprawdzę to ładowanie chociaż. Niestety nie naładował się nic. Umarł najprawdopodobniej. Dodano po 2 Zakupiłem nowy akumulator kobiecie. Jak upały zelzeja to spróbuję to pomierzyć. Dodano po 55 Nowy akumulator. Wszystko w porządku się wydaje. Udało się na szybko sprawdzić ładowanie. Nagrywane amatorsko hehe. Czy coś pobiera...
Co jeszcze sprawdzić? Niebieski cienki kabelek idący z alternatora do licznika. Lubi zgnić w okolicach rozrusznika. Koniec znajdziesz za skrzynką bezpieczników. Łączy się tam też z wiązką od dogrzewacza. Uszkodzony sterownik dogrzewacza też potrafi namieszać :)
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Czegoś tu nie kumam, dałeś firmie alternator do naprawy, powiedzmy sobie szczerze że coś skiepścili a teraz szukasz ratunku na forum ? Jedź tam z powrotem i niech naprawią porządnie. Prawdopodobnie wstawili zamiennik regulatora i teraz wali kontrolka, a ładowanie jest.
Po pierwsze popraw/przeczyść klemy na akumulatorze, naładuj akumulator, po dopaleniu sprawdź ładowanie.
Jeżeli żarówka przy pracującym silniku się żarzy to prawdopodobnie siadła któraś z diod. Jeżeli napięcie jest wyższe na wzbudzeniu to siadła dioda prądowa. Jeżeli wyższe od strony akumulatora to siadła któraś z diod wzbudzenia. Jeśli ładowanie jest to siadła któraś z trzech diod od kontrolki. Obstawiam którąś z tych 1N4007
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
kontrolka lądować długo lądować akumulator przekaźnik kontrolka lądować
filament własny zmiana adres fizyczny fujitsu diody świecą
makita migają diody interfejs lexia
Jak zwiększyć czułość wskaźników wysterowania w Marantz PM 400? Przekaźnik świateł drogowych w Mercedes Sprinter 319