Sprawdź (wymień) czujnik położenia wału.
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
17D
Daj znać czy doszło na priv.
sygnał na obrotomierz idzie z kompa ,bodajże z 6 pinu z dużej kostki.a bład to błąd obrotów.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
Jeśli nie zadziała obrotomierz to tablica będzie świecić "olejem"
To że z alternatora z wyjścia W idzie tylko 7 V to normalne bo tu chodzi o częstotliwość a nie o napięcie. Dodano po 13 Sprawdziłem i jak odłącze kable od alter. obrotomierz działa ale jak zdejme od cz.położenia wału to już nie ale miga lampka świecy żarowej.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
15 prąd po stacyjce S prąd stały z klemy plus L kontrolka W obrotomierz możesz pominąć Dfm sygnał obciążenia do ECU też możesz pominąć.
Problem z kablami sprawdz otulinę kabelków czy się nie łuszczą bo mają trochę czasu a wilgoć robi swoje.
Witam. Odświerzę temat, żeby nie tworzyć nowego. W moim T4 przestał działać obrotomierz i prędkościomierz , a na pulpicie świeci się lampka akumulatora. Po sprawdzeniu okazuje się, że przy wyłączonym silniku aku ma równe 12V, a po odpaleniu silnika 13,8V. Z tego wynika, że alternator i regulator napięcia powinien być ok, więc skąd ta lampka akumulatora...
Omomierzem nie sprawdzisz cewki WN. Skoro obrotomierz skakał, to znaczy że gdzie indziej jest wina - pewnie gaziarz włożył łapki tam gdzie nie powinien. Zasilanie sterownika do sprawdzenia na początek.
Miałem podobną sytuacje z A6 po zagrzaniu sterownik ABS zrywał komunikacje, zapalała się kontrolka ABS, obrotomierz opadał i zapalała się kontrolka smarowania. Po ostygnięciu znowu wszystko było OK.
witam udalo sie rozwiazac problem?
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Obrotomierz i kontrolka oleju to styk W w alternatorze.
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów Rozumiem.. w takim razie czekam na kolejne podpowiedzi do czasu aż udam się do mechanika. Dodano po 16 Dziś zauważyłem że nie działa obrotomierz (nie wiem jak mogłem to przeoczyć) a co więcej kontrolka od...
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
Piszesz alternator sprawdzony ,przez kogo, jeżeli obrotomierz wariuje alternator do naprawy.
Napraw alternator
Jak pamiętam w GPZ 550 też był wskaźnik ciekłokrystaliczny. Kontrolka "BATT" informuje o niskim poziomie elektrolitu w akumulatorze. Jako kontrolę ładowania służy obrotomierz który po wciśnięciu przycisku pracuje jako woltomierz. Aby potwierdzić tą informację, poszukaj serwisówki do swojego modelu i będziesz wszystko wiedzieć. PS. Kontrolki braku ładowania...
Hej Psooya. Tak na szybko: - Pod siedzeniem kierowcy,po lewej, jest szare gniazdo serwisowe. Należy zmostkować w nim styk TE1 i E1, wrzucić N( w automacie) lub luz,włączyć stacyjkę i liczyć mrugnięcia kontrolki check. Mrugnięcia powtarzają się od najmniejszej liczby mrugnięć do największej. Pomiędzy nimi następują przerwy.Ta najdłuższa zaczyna cały...
Po ponownym poprawieniu lutów, wszystkie się błyszczą (są w niektórych miejscach puste gdzie nie ma wyprowadzeń), cyna była odsysana, a następnie lutowane cyna z ołowiem i wszystko działało przez około 3 tygodnie i problem znowu powrócił. Najpierw zaczęła świecić się kontrolka oleju, a po kilku dniach obrotomierz. W trakcie jazdy czasami gaśnie, a obrotomierz...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
Cześć, Od jakiegoś czasu walczę z problemem w moim Golfie 4 1.4 16V i szukam pomocy. Kiedyś wyglądało to tak, że samochód odpalał normalnie i nie było żadnych problemów. Jednak po dłuższej przejażdżce po mieście auto potrafiło nagle szarpnąć, po czym obrotomierz gasł, zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Pomagało wtedy zgaszenie silnika, odpalenie...
Jeśli napięcie jest dobre, a kontrolka się pali , to napewno przynajmniej jest uszkodzona 1 dioda wzbudzeniowa.
Zanim wydostaniesz alternator sprawdź szczotki.Wiesz jak to zrobić?Wyjmuje się cały szczotkotrzymacz.Przeważnie trzyma go jedna śrubka.Chyba, że nie ma dostępu wtedy d...
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
czujniki sobie sprawdź. Autko masz od dawna? bo czujnik ABS zwykle lubi się psuc po wypadku. Jeżeli chodzi o obrotomierz który Ci działa "z przerwami" to kabel od czujnika obrotów możesz miec zwyczajni "siadnięty" (mimo wszystko stare autko) albo kostki zaśniedziały.
Sprawdź luty w liczniku
Wyjscie ,,W'' w alternatorze jest podłaczone do jednego z trzech uzwojen stojana,(przed diodą postownika).Jest na nim napiecie przemienne.Wyjscie D+ jest podłączone do diod prostujących z trzech uzwojen stojana.Sam sobie odpowiedz czy trzykrotnie wiekszy prąd jest w stanie coś.uszkodzic. 407b jak dobrze pamietam idzie do licznika motogodzin i z tamtąd...
Było setki razy Opcje są dwie-jak jesteś urodzony pod szczęsliwą gwiazdą to tylko prostownik -jak pod mniej szczęśliwią to prostownik, regulator i wirnik. A może i stojan do pary?
raczej wina alternatora/
Przepalony bzpiecznik oznaczony jako KL15
Wymiana szczotek w regulatorze, lub całego regulatora ze szczotkami-ok. 100 zł.
Problem nie rozwiazany
Czy alternator został wymieniony na ten sam model? Tzn. Bosch na Bosch lub Valeo na Valeo? Jaka była przyczyna wymiany alternatora? Sprawdź wiązkę po prawej stronie kabiny tzw trąba słonia, miejsce pod obejmą wiązki zarówno przy samej podłodze kabiny jaki i przy ramie zagięcie obok filtra pow. Połączenie w skrzynce elektrycznej w kostkę EDC.
Raczej alternator będzie OK bo sygnał nie idzie od niego tylko z dołu silnika do wtyczki przy silniku.
Sprawdź odszybie i wiązki wchodzące do kabiny czy nie są mokre
Witam, W moim Peugeot 306 nie działa obrotomierz. Z innego posta dowiedziałem się że czujnik obrotów silnika znajduje się nad kołem zamachowym, znalazłem go ale nic nie mogę powiedzieć więcej bo wygląda na sprawny. Czy może być to błąd w komputerze? Dodam że auto ma silnik 1.4 i jest to rocznik '93. Świeci też kontrolka żółta z silnikiem, myślałem że...
kontrolka oleju obrotomierz obrotomierz kontrolka silnik obrotomierz kontrolka akumulator
sterownik dream cyfrowy pomiar prądu zrobić dyskietka startowy
pilot emtec instrukcja pralka samsung zawiesza
Monitor Audio Silver 100 vs Dynaudio Emit M20 – porównanie brzmienia, wymagania, zastosowania Check Brake Pads - Co oznacza ten komunikat?