To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Brak napięcia żarzenia lampy lub innego związanego z lampą. W oscyloskopie nie ma jednego napięcia - przeważnie jest ich co najmniej kilka od niskich (żarzenie) do b.wysokich - anodowego lampy. Natomiast kontrolka sieciowa przeważnie w radzieckich oscyloskopach to neonówka - zasilana napięciem docierającym do uzwojenia pierwotnego oscyloskopu. Tak więc...
Najlepiej sprawdzić kontrolką (lub tak naprawdę oscyloskopem) czy dochodzą impulsy masy, czas impulsu ok 3 milisekundy. Nie wiem czy jest tak scalony driwer sterujący obiema cewkami czy osobne tranzystory, więc ciężko powiedzieć czy jest to prawdopodobna usterka.
To zależy, jak masz czujnik hallotronowy to masz zasilanie 5V lub około 12V. Jak masz czujnik indukcyjny to może być jakieś napięcie wstępne. Generalnie zależy od producenta sterownika silnika. Wstępnie można sprawdzić miernikiem, kontrolką Led a najlepiej oscyloskopem. Sposób sprawdzenia zależy od rodzaju czujnika. Przy indukcyjnych masz podaną oporność.
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
(at)max-bit Przerzuciłem ju trochę HPków, połowa nie odpalała, bo bateria była padaka, może i tu tak będzie. Żadnych danych kalibracji nie traciły.
Pomierz zasilanie tego G250 i wypadałoby sprawdzić oscyloskopem sygnał.Powypadkowe pompy generują taki błąd
Wywali usterke od przetartego czujnika ,chyba ratuje cie oscyloskop co najmniej dwukanałowy.
Nie sprawdzasz całych wiązek, tylko na początek sprawdź, czy masz masę i zasilanie stałe i po zapłonie. Kontrolką, nie miernikiem. Jak to będzie, to do sprawdzenia komunikacja Can, choćby kontrolką diodową, najlepiej oscyloskopem. Bezpieczniki też najlepiej sprawdzić kontrolką, albo przez podmianę, potrafi się tak spalić, że okiem nie zobaczysz.
A jak przekazują dane czujniki? impulsy czy paczki danych? Gdzie wychodzi kabel z drugiej strony? Impulsy mogę sprawdzić na oscyloskopie.
Jeśli to nie problem to prosiłbym o skan tej instrukcji i wysłanie na e-maila, albo nawet tu na forum w postaci załącznika. Może komuś się przyda. Niedługo będę mieszkał w Rzeszowie, może wtedy udałoby się to jakoś skserować. :)
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Jasniej-kontrolka LED do pinu 3 i podczas krecenia silnikiem powinna mrugac,dokladniej to juz trza oscyloskop
KR7203A - Szukam dokumentacji serwisowej lub chociaż schematu - dostałem taki oscyloskop, stan zewnętrzny bdb ale nie żyje - tzn. kontrolka zasilania się świeci i nic ponadto.
Witam :-) Szukam fachowca od napraw starych analogowych oscyloskopów - Pacjent: HP1707B. Warszawa i okolice (mogę dowieźć i odebrać urządzenie). Oscyloskop stał bardzo długo (kilka lat) w nieogrzewanym i wilgotnym pomieszczeniu. Od ponad dwóch lat jest przetrzymywany w domowych warunkach (już nie pachnie piwnicą). -Niestety ten "pacjent" swoje dobre...
Jeżeli w czasie sprawdzania zegarów na stole z zapiętym stałym plusem a nie tylko zapłonem kontrolka się nie żarzyła to chyba najprościej podłączyć rozebrane zegary do auta i szukać woltomierzem skąd to napięcie się bierze na niej. Zobaczyć oscyloskopem czy to przebieg prostokątny o małym wypełnieniu czy składowa stała. Spytaj kolegę rosak czy przerabiał...
Jeśli podłączałem w innym Scenicu II to działały bez zarzutów. Umknęło mi to zdanie, zatem liczniki masz sprawne a kłopot w aucie. Schemat i kontrolka plus oscyloskop i wszystko będzie jasne.
P0340 to czujnik wałka, P1228 to osławione zaworki SCV, przy zaworkach powinien gasnąć na wolnych od czasu do czasu. P0340 jeżeli dzieje się regularnie najlepiej sprawdzić oscyloskopem, kontrolka LED zasadniczo też powinna dać radę.
Moje fusy podpowiadają uszkodzenie w obrębie któregoś czujnika prędkości - pierścień sygnałowy, przełamany kabel czujnika, różne obwody kół. Podłączyć tester i/lub oscyloskop, podejrzeć prędkości kół i generowany sygnał.
Zobacz stałe zasilanie na wtryskach (miernik + kontrolka) i kluczowanie (oscyloskop)
Tez kiedyś miałem taki przypadek, jeździłem z manometrem i podpiętymi kontrolkami i oscyloskopem pod czujnik Halla . Autko po przejechaniu kilkunastu kilometrów nagle gasło a po chwili odpalało i znowu można było przejechać kilkanaście kilometrów. Przyczyną była pompa paliwowa, która gubiła ciśnienie . Po wymianie pompki autko śmiga jak złoto. Pozdrawiam...
Tolerance Data i Autodata podaje 0 Volt. Oscyloskopem można podglądnąć jego prace! Dlaczego robisz wymiany , co się dzieje , tylko zapala się kontrolka , czy też silnik ma inne objawy? słabnie ? strzela w dolot? jaka to pojemność silnika? rocznik.
Minus na wtryski podaje sterownik, ale ponieważ są to krótkie impulsy, od kilku do kilkunastu milisekund kontrolka żarówkowa czy zwykły miernik może ich nie wyłapać. Można sprawdzić kontrolką led, miernikiem „automotive”, a najlepiej oscyloskopem. Nie od rzeczy byłoby sie skomunikować jakimś testerem i podglądnąć parametry. Na pewno jest możliwość diagnozy...
Sprawdzić można oscyloskopem jak się go ma, wystarczy omomierzem p o rozłączeniu wtyczek czujnik powinien mieć około 1050 omów. Wykonaj ten krok zabaczymy, co dalej-potem.
Były dwa rodzaje tych zapalarek w takiej samej obudowie dlatego prosiłem o fotki. Interesuje cię wysterowanie z Pionowego USC oraz wysterowanie przekaźnika. Tam poszukaj jeden z elementów będzie jeszcze do wymiany. Szkoda ,że nie masz oscyloskopu. Sama wymiana rezystora nie naprawi tej zapalarki.
Przydałaby się jeszcze masa. Kontrolka diodowa najlepiej (najlepiej oscyloskop) i patrzysz, czy miga podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsy masy szerokości kilku milisekund.
i i czy czasem nie jest za daleko od siebie sam czujnik od zębatki Jeśli jest za daleko to pokazuje inną prędkość i stąd błąd. Możesz to sprawdzić bez programu serwisowego, jeśli masz oscyloskop albo jakiś miernik z funkcją pomiaru częstotliwości.
Zacząłbym od sterownika silnika schemat w rękę oscyloskop kontrolka 21w. Jeśli wymiana wszystkiego nic nie dała trzeba zająć się zdiagnozowaniem usterki, a potem ewentualną wymianą ;)
Kiedy się skończy przekonanie że komputer diagnostyczny to panaceum na wszystkie zło? Kontrolka, miernik i oscyloskop. Po kolei, napięcia w kluczowych punktach i przebiegi sygnałów zmiennych.
możesz sprawdzić miernikiem czy mają jakąś oporność, a najlepiej oscyloskopem
Gdzie wpiąć oscyloskop ?
Do wstępnej oceny wystarczy kontrolka led. Do pełnego obrazu sytuacji wymagany oscyloskop. Wszystko w temacie. Zapytał bym jeszcze jak tam sprężanie na garach?
Odłącz czujnik od centralki alarmowej. Nie demontuj z samochodu. Podłącz do niego zasilanie (+ i -) oraz miernik ( kontrolkę, diodę LED, oscyloskop itp) do wyjścia wyzwalania alarmu. ... i wszystko będziesz wiedział.
Port ustawiony jest tylko na samo ECP. Po uruchomieniu programu przez moment mignie kontrolka na oscyloskopie. pojawia się komunikat o błędzie komunikacji a na ekranie pojawia się ekran oscyloskopu, bez przebiegów i znaczek komunikacji po lewej nad ekranem swieci się na czerwono. Próbowałem Windows 98 jak i XP i nic. Zmieniałem w BIOSIE ustawienia portu,...
Jeżeli podwyższone obroty utrzymują się w czasie gdy samochód się jeszcze toczy,a zaczynają spadać po całkowitym zatrzymaniu, to jesze jeden eksperyment może coś wyjaśnić. Powinien tam być czujnik prędkości pojazdu. Taki łącznik na lince szybkościomierza przy skrzyni biegów. Zdejmujemy wtyczkę z niego i jazda próbna. Tylko uwaga ,sterownik zapisze kod...
Jest opcja możesz sprawdzić czy wtryski się otwierają ale potrzebujesz oscyloskop
Mój stoi obecnie u elektronika na testach oscyloskopem czy coś. Ogólnie auto porażka..
Podmiana. Może też poćwiczyć oscyloskopem, ale to dla tego kto takowy posiada :)
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
Masa od strony komputera to są krótkie impulsy od kilku do 40-50 milisekund. Do sprawdzenia kontrolką z diodą Led. Najlepiej oscyloskopem. Ale chyba nie tam leży problem. Kiedy ciężko pali? Na zimnym, na ciepłym, cały czas ?
O tej "wadliwej płycie" LA-8861P napisano na tym forum ponad 14x tematów Nie dość że wadliwa płyta, to mam wadliwy schemat i trzeba wyszukiwać sposobem. Szkoda gadać. Czy jesteś w stanie zmierzyć oscylację? Masz oscyloskop, albo multimetr z taką funkcją? Jeśli nie to i tak dmuchnij. Sprawdź też KBC. Zastosuj się do linkowanego przez liska postu.
moduł sterujący wspomagania układu kierowniczego (j500) brak sygnału/ brak komunikacji. Więc tylko ;) trzy możliwości, wiązka komunikacji, brak zasilania lub uwalony sterownik. Oscyloskop i kontrolka Twoim przyjacielem :) Dodano po 59 Bezpieczniki przy akumulatorze sprawdź żarówką np H4 lub H7.
Halla oscyloskopem sprawdzisz. Miernik nie wskazany.
Bez oscyloskopu ciężko , oporność Can Dodano po 3 Bez oscyloskopu ciężko , oporność Can
mam dostęp do oscyloskopu, ale nie mam schamtu
https://obrazki.elektroda.pl/6877765500_... Dzień dobry, Już w człowieku siedzi coś takiego, że od czasu do czasu musi dać się sponiewierać na elektrodzie... Ale do rzeczy: zabawka powstała dla mojego 4-letniego dziecka oraz dla mnie (wszak mężczyzna dojrzewa do 4. roku życia, a potem już tylko rośnie) i z założenia jej funkcja miała...
Nadal nie wiesz co piszesz.Zerknij na schemat i pomyśl.Pomiary kontrolką i miernikiem nie oscyloskopem to nie Sokół Millenium. :) 10 post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Pewnie tak. Oscyloskop albo ręczne sprawdzenie. A drugi błąd jest tak opisany że też nic nie wiadomo. Potrzebna diagnoza. Dodano po 1 To z volvem raczej nie ma nic wspólnego to jest fordowska pijawka. 🤣
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Najlepiej jest sprawdzić oscyloskopem, podane rezystancje są prawidłowe
Bierzesz na warsztat np ten błąd, dalej schemat i oscyloskop. Przyda się kontrolka 21W do prześwietlenia wiązki oraz zasilania ECU.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Reakcję na poruszanie wodzikiem czujnika wyjścia papieru z sekcji utrwalania możesz zauważyć w (chyba, nie pamiętam) F4 C01 lub C02. Na pewno nie w C00. Dość dawno tego nie sprawdzałem. Co do podanego przez Ciebie napięcia to rozumiem, że mierzyłeś je na tranzystorze czujnika. Pomiar miernikiem jest miarodajny tylko wtedy, gdy masz pewność, że dioda...
Dziś dalej mi to spokoju nie dawało i grzebałem w SRS, ale w starych błędach zapisanych a tam B00A0 - siedzenia pasażera czujnik zajętości. Wykasować tego nie można a nie wyświetla się jako aktualny DTC. Wtyczki pięknie podłączone, jutro pomierzę oscyloskopem co na wtyczkach gra.
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Już mierzył chyba oscyloskopem. Z breneką na zająca :)
Dziękuje wszystkim za pomoc. Problem rozwiązał się przypadkiem ;). Otóż zakłócenia (znanym tylko dla siebie sposobem :P) generował bom box podłączony do sieci i leżący na oscyloskopie ;). Po odłączeniu bom boxa od sieci kropka w trybie XY jest kropką, a nie kreską. Oscyloskop teraz pokazuje normalnie. Tak prosta rzecz, a tyle zachodu ;). Podstawiam....
Nie jeż się, tak po prostu nikt tak tego nie mierzy, Ty masz swojego Mercedesika, my mamy dziennie po kilka różnych aut i każde inne. Sprawdzasz, jak kolega wyżej napisał, żarówką, czy dochodzi zasilanie do jeża. Potem sprawdzasz silnik dmuchawy "na krótko", potem zapinasz żarówkę zamiast silnika, potem oscyloskopem albo kontrolką diodową sprawdzasz,...
jutro masz wolne? a masz dostęp do oscyloskopu ? w jednej reni miałem taki sam problem co prawda tez impuls nie wzbudzał kontrolki ale na oscyloskopie było widać impuls więc dwa tranzystory i fura działała. oczywiście komputer i tak został wymieniony bo przecież klienta nie można puścić i skasować za coś takiego. Powód dla którego bawiłem się z tranzystorami...
Jakie widzi predkosci diagnoskop, jakie błędy. Jakie napiecia oscyloskop?
Witam Jakie sa roznice miedzy oscyloskopami KR7202 i KR7203A? Czy poslugujac sie instrukcja serwisowa od KR7202 mozna probowac naprawiac ten drugi typ? Jakie sa najczesciej wystepujace uszkodzenia w KR7203A? Mam 3 sztuki przeznaczone do naprawy: w dwoch wszystkie kontrolki zdaja sie reagowac normalnie, ale brak obrazu, tylko momentami pokazuje sie plamka,...
Oscyloskopem.
Okresowo zwarcie do masy. Dodano po 1 Można sprawdzić oscyloskopem i nawet kontrolką.
Po demontażu górnej części kolektora dolotowego widać w pozostałej dolnej części kolektora, że doloty 1,3,4 są delikatnie wilgotne, a ten drugi jest suchy. Między świecami nie widać różnicy - wszystkie są mocno okopcone, a są nowe. Szkoda że wtryskiwacze nie są sterowane parami bo można wtedy zamienić wtyczki, ale sprawdzę jeszcze wysterowanie wtryskiwaczy...
Silnik najprowdopodobniej był rozbiegany z tego co wiem. Trop z wtryskiem na zewnątrz postaram się jutro sprawdzić. Oscyloskopu nie mam. Dioda miga, na kontrolce wyłacza silnik(kontrolka się żarzy przez dwa trzy razy)
są za niskie i po nagrzaniu silnika sporadycznie (60-80km) po spuszczeniu gazu zaświeca czujnik oleju, który był wymieniany na kilka egzemplarzy sprawdzana pompa, uszczelnienia , rozrząd , napinacz, silnik ma moc, odczyty stukowe są równe, a kontrolka se mignie czasem. na oscyloskopie zauwazyłem dziwne załączenia właśnie w chwili spadania poniżej 800...
Pierwszy jest do regulacji czułości, czyli podpinasz gitarkę i ustawiasz go tak, aby wzmocnienie byłoby nie za duże, ale wystarczało do uzyskania pełnej głośności na wzmacniaczu. Drugi służy nie do liniowej regulacji diody, tylko do ustawienia progu kontrolki przesterowania. Najlepszy jest oscyloskop i jakiś generator sinusa, ustawiasz tak aby dioda...
świece wszytkie grzeją .plus po zapłonie jest masa jest.a czy ten sygnał ze sterownika jest do sprawdzenia za pomoca oscyloskopu może????????
http://www.alm.hk/tiny/tinytog.php sprawdz oscyloskopem przebieg sygnału.
Dalej trzeba szukać przy czujniku położenia wału - oporność/oscyloskop (nowy czy używany?) Czy kontrolka CODE gaśnie na liczniku
Witam ponownie. Oscyloskop posiadasz?. Przebieg Ir.
Witam.Posiadam uszkodzony oscyloskop KR7001A.Potrzebuję schemat do niego albo namiar na kogoś kto to naprawia.Dostałem ten oscyloskop i oprócz kontrolki sieci o jego włączeniu nic nie ma na lampie a po otwarciu jego stwierdziłem że jakiś " fachwiec" go reanimował bo brakuje tranzystorów i innych elementów.Może ktoś ma jakiś namiar link?Pozdrawiam.
Napięcei na wtyczce od wtrysków ma byc 12 V do masy silnika. Drugi pin wtyczki to masowanie ze sterownika. Sprawdź je oscyloskopem lub zwykła kontrolka LEDowa. Z opisu twojego raczej stawiał bym na problemy z cisnieniem paliwa lub przepływka. Zmierz cisnienie na listwie, podmien przepływke lub wypnij.
a jak się nie ma oscyloskopu? można sprawdzić kluczowanie (impulsy) zarówką (kontrolka) 5W 12V, tylko musi byc druga osoba żeby kręciła rozrusznikiem
Nie może pomylić błędów, 335 wał, 340 wałek. A sygnał sprawdzany? Masz oscyloskop?
Witam. Mam takie pytanie czy sygnał dochodzący do zaworu sterującego podciśnieniem EGR(ten do którego idą gumowe wężyk) da się sprawdzić multimetrem, bądź kontrolką? Czy oscyloskop jest tu już narzędziem niezbędnym. Pytam ponieważ w dwu pinowej kostce pomiar na multimetrze wynosi 14,50V kiedy jest ona odłączona. Natomiast kiedy ją podłączyłem do zaworka...
Dostarczony komputer jest z 95', kontrolka check normalnie zapala się i gaśnie, nic nie wskazuje na immo.....po prostu szit... Masz jak sprawdzić go na stole? Z tego roku, bez immo na 100%. Zapnij oscyloskop na czujnik i odpalaj, zobacz czy zginie odczyt obrotów podawany na sterownik. Potem będziemy zastanawiać się co dalej. Dla pewności żarówą zasilania...
czujnik wału jak najbardziej ale czujnik wałka bez potrzeby wymieniałeś bo opel traci na mocy a pali dalej... podłącz pod kompa sprawdz błędy, oscyloskop, miernik i kontrolka- zasilania, ciągłość przewodów i sygnał z wału jeśli ok to prawdopodobnie sterownik hybryda padnięty
Rozmiar kół opon równy, trzeba by przejechać się z kompem i zobaczyć prędkości z kół. Albo oscyloskopem popatrzeć na impulsy z kół.
Elektronikę wspomagania się naprawia. Wcale nie powiedziane, że to ona jest winna. Oscyloskopem popatrzył?
Nie mając Vag-a można pomierzyć rezystancje czujników przy kołach, a mając oscyloskop obejrzeć przebiegi i porównać.
Ewidentnie problem za bogatej mieszanki, przydałoby się podpiąć oscyloskop i zerknąć na wysterowania wtrysków oraz na sygnał z czujników położenia wałków. Warto by też zmierzyć kompresję. Może problem z zaworami? Auto powinno trafić na wnikliwą diagnostykę, samo odczytanie błędów niestety nie wystarczy.
Moc 83W przy obciążeniu obu kanałów rezystancją 8R. Moc mierzona dla sygnału o 1Vpp mniejszego niż próg zniekształceń (obserwowane na oscyloskopie). Próg zadziałania kontrolki awarii ustala się dzielnikiem rezystancyjnym do którego dołączone jest jej jedno wyprowadzenie. W stanie normalnym ma nie świecić.
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
Lampka na desce to nie jest kontrolka załączenia świec. Masz pewno Euro5 i skomplikowany sposób sterowania świecami żarowymi. Są to świece nie na 12 tylko na 4V i sterownik zmieniając PWM dobiera moc grzania. Każda świeca ma swój sterownik więć za pomocą oscyloskopu ustal na początek czy wszystkie są sterowane takim samym przebiegiem. Współczuję jeśli...
Tak jak w temacie. Po włączeniu oscyloskopu kontrolka się świeci, przetwornica WN piszczy niemiłosiernie a na lampie ciemność. Podświetlanie skali działa. Napięcie między białą wtyczką przyczepianą do lampy a obudową wynosi 610VDC. Diody w powielaczu napięcia mierzone multimetrem (pomiar diody) zachowują się jakby były przerwami w obwodzie, ale po podłączeniu...
Znasz topologie Yaris Jaka masz głowicę do toyot? Masz oscyloskop żeby śmieci wyłapać?
Czyli najprawdopodobniej silnik x1,2sz. Sprawa jest prosta, musisz za pomoca oscyloskopu lub chociaz kontrolki led zobaczyc czy masz impulsy z ecu pojazdu na pinie 3 i 4. Impulsy sa dodatnie. Tym sposobem wykluczysz sterownik silnika i wszystko po drodze. Pozdrawiam!
Oscyloskop w rękę i sprawdzenie czy sygnał LIN wędruje po drucie. Bezpieczniki i obwody zasilania sprawdzone?
To więc tak dzisiaj uruchomiłem płytkę inwertera i w pp2 jest ok 50 kHz ale w pp1 nic mi nie pokazuje na oscyloskopie a tam gdzie powinno być +15 i - 5 V nie ma żadnego napięcia. Gdy zewrze punkty 9 i 10 to kontrolka gaśnie i przekaźnik nie wyłącza się. Gdy podgrzeję termik zapala się dioda a przekaźnik i tak się nie wyłącza. Gdy włączę do sieci przekaźnik...
Sprawdz oscyloskopem przy samym czujniku czy jest sygnal.
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać...
Odłacz przewód od pompy i czujnika i sprawdź przejście pomiędzy pinami najlepiej używając żarówki. Masz oscyloskop?
Schemat widziałem do ECU wychodzi 1 przewód który trzeba zbadać oscyloskopem wartość ok 2V/50ms.
a pozniej sprawdz rezystancje czujnikow i ew. przebiegi na oscyloskopie poza tym wszystkie zlaczki w ukladzie ABS, czy ktoras nie luzna etc
Panowie, bez nerwacji. Mój oscyloskop pokazał odkształcony przebieg. Ten sam oscyloskop na zaciskach trafo 1MW u mnie w zakładzie pokazuje przebieg prawidłowy. Ale nie to jest istotą problemu. Istotą jest fakt że migotanie jest widoczne na kontrolce podłączonej na zaciskach tablicy piętrowej przy odłączonym lokalu autora. ZATEM ZAKŁÓCENIA NIE POCHODZĄ...
Witam W czym programowałeś? Ten wykres rysowałeś "ręcznie" czy to jakaś kontrolka? Jak rozwiązałeś problem przedstawiania szybkozmiennych sygnałów ( wykres sie przesuwa ? )
Odpalałem auto co najmiej 3 razy od tamtego czasu i żaden błąd nie wrócił. Dzisiaj zamontuję nowe przewody ze świecami i spróbuję sprawdzić sygnał na wtryskiwacze, nie mam oscyloskopu więc użyję kontrolki diodowej. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale auto jest zagazowane, czy instalcja gazowa może zakłucać prwidłowe działanie sterownika silnika?
oscyloskop oscyloskop ogłoszenia oscyloskop oscyloskop ogłosić oscyloskop hantek
centralny zamek sygnalizacja sterownik lm339 strumienica zamiast katalizatora
quadral wzmacniacz quadral wzmacniacz
Citroen C5 2002 - ciągłe piszczenie z okolic licznika Posadowienie stopy fundamentowej na odpowiednim gruncie