Korozja na stykach w kostce pod fotelem to najczęstsza przyczyna. Spróbuj przeczyścić kontaktem i delikatnie dogiąć piny. Ostateczne pozostaje połączyć przewody z ominięciem kostki,fotela tak czy siak sie nie wyciąga. Od pasażera przynajmniej :) . Metoda diagnostyki opornikiem 3ohm też dobra.
Tak, przepustnica na linkę, ale z silniczkiem, który ją uchyla regulujac obroty biegu jałowego wymaga adaptacji. Nie widzę sensu odłączania akumulatora, to nie wykasuje błędu w srs
Oczywiscie ze miał taki przypadek setki razy. Podłaczyc normalne urządzenie diagnostyczne,zrobic diagnoze sterownika AIRBAG a nie ECU bo tam nic nie zobaczysz odnosnie poduszek. Odczytać usterki,skasować.Wyłączyc i włączyć zapłon i i ponownie odczytać kody,jeżeli beda błędy aktywne,usunąć powyższe usterki po czym ponownie przeprowadzić diagnoze i po...
Jeżeli światełko nie zapala się od każdych drzwi to raczej bezpieczniki trzeba sprawdzić
Tak, robi się to poprzez zółtą wtyczkę znajdującą się okolicy skrzynki bezpieczników, ta wtyczka stanowi zakończenie równie żółtego kabla.
Dokładnie ,tak jest w tych samochodach,że miga.
Rozbierz licznik, możliwe że płytę uszkodziłeś szarpiąc za wtyczkę. Trzeba było z dołu rękę włożyć, dostęp po odkręceniu maskownicy nad pedałami.
Kontrolka ta świadczy o tym że należy udać się do warsztatu. Najprawdopodobniej któraś wtyczka od AIR pod siedzeniem się poluzowała i złapał błąd - na diagnostykę, naprawę i wykasowanie błędu.
sprawdz kable idace do napinaczow pasow , to jest twoja usterka wszytsko na wylaczonym zaplonie
jest to błąd napinaczy pasów.Standard w fordzie.proponuje rozpiąc wtyczki napinaczy i spiąc ponownie dotychczas skutkowało.wtyczki są pod fotelami.wszystko rób na wyłączonym zapłonie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uszkodzony ( źle zrobiony :?: ) sterownik poduszek.
tasma kierownicy
trzeba zdiagnozować usterkę odpowiednim testerem. Nie ma innego wyjścia.
Sprawdzić kostkę napinacza pasa.
i jak poszło ? udało się ? jeżeli nie, to patrz, czy sterownik SRS jest podłączony, czy dochodzi do niego napięcie itd itp, a jak nie to zrób podmianke SRS, jeżeli zrobisz na podmienionym diagnostyke, to znaczy ze uwalony sterownik, a jak nie zrobisz diagnostyki to lecisz po przewodach itd itp..
Po przekręceniu stacyjki, lampka poduszki powinna się zapalić na 4 sek i zgasnąć. Jeżeli lampka miga cały czas to prawdopodobnie należy wymienić sterownik poduszek powietrznych. Ale przedtem należałoby skontrolować pamięć błędów układu. michał doradzasz to doradzaj dobrze 1. escort'96 nie ma diagnostyki poduszek więc nie skontrolujesz żadnej pamięci...
gniazdo diagnostyczne znajduje się pod zaślepką z prawej strony popielniczki,a co do usterki to powie ci VAG pozdro
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Witam. Po wymianie uszkodzonego czujnika powinny byc skasowane błędy ze sterownika. Jeśli tak się stało a kontrolka dalej świeci, oznacza to że w dalszym ciągu gdzieś jest uszkodzenie. Osobiście wątpię w czujnik w drzwiach. Bardziej stawiał bym na uszkodzoną taśmę w kieronicy ewentualnie w fotelu kierowcy.
Co wy piszecie, przecież opornikiem nikt nie wykasuje wypadku..., kolego auta powypadkowe jezda wszedzie tylko ze nie zawsze maja poduszki gdyz jest to drozsza czesc od zderzaka i aby zgasla kontrolka na desce rozdzielczej trzeba uzyc patentu , wtym wypadku patentem jest wpiecie opornika w przewod pod napinacz, i dlatego na alegro mozna spotkac zaslepki...
Każdy z tych błędów mówi o problemie z systemem bezpieczeństwa jaki są poduszki, Przyczyny tych błędów oraz ich spora ilość mogą sugerować np to że poduszki te już zadziałały. Auto wyklepane ale błędów nikt nie pousuwał. Może to też być wina braku jakichś czujników itd itp. I jeszcze ta wisienka na końcu posta... Auto kupione dopiero w komisie :D Błąd...
Nie widziałem dziękuję,mniejsza o to. Jeżeli numer byłby obojętny wszystkie oznaczone byłyby tym samym numerem,nie chce mi się pisać i uzasadniać dlaczego.
Coś mi się wydaje że masz coś namieszane w tym gnieździ OBD. Według schematów ten czarny przewód z żółtym paskiem jest od poduszek ale powinien być na pine 11 a nie 6 Przewód niebieski z czerwonym paskiem to linia K i powinien być na pine 7 a nie 8.
Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała. Jak się w czasie dzwona odczepi, to już będzie za późno- bo odczepi się po odpaleniu poduszek i pasów. Producent nigdy nie podaje dokładnie sposobu działania układu (zastrzegając się, że nawet w autach z tej samej serii mogą być różnice w oprogramowaniu)...
Posłuchaj co pisze yaaro mondeo w twoim roczniku ma kody poduszek 2 cyfrowe czyli kod który opisujesz to 42 czujnik uderzenia czołowego znajdziesz go pod grilem jak znam mundka to wygnity
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Do kasowania crash daty z tego rocznika chyba sprzet z allegro nie podejdzie musisz przeczytac na obudowie sterownika jego oznaczenia i wtedy szukac czy sie to uda, po drugie nie kazdy samochod z grupy volkswagena da sie zrobic przez zlacze wiec to kolejna przeszkoda. Musisz znalezcv kogos kto sie zajmuje konkretnie naprawa poduszek lub kupic identyczny...
Trzeba podłączyć tester diagnostyczny do samochodu, odczytać błędy z modułu poduszek powietrznych, naprawić usterkę, skasować błędy i kontrolka wtedy zgaśnie.
Przewody "stacyjki" idą do modułu poduszek w tunelu środkowym. https://obrazki.elektroda.pl/4428732300_... https://obrazki.elektroda.pl/1739543600_... Taśma idzie wzdłuż słupka kierowcy w dół, za BSI jest złączka IC85. https://obrazki.elektroda.pl/5525166500_...
Są napinacze niby sprawdzane u pięciu specjalistów byłem i nic nie wykazało co dokladnie jest.Kazdy stawiał na taśme w kierownicy ale ona jest sprawna a napinacze tez zostały połączone i sprawdzona ale nie znam się na tym dokładnie.Specjaliści również się poddają dlatego napisałem tutaj.
Witam mam podobny problem wczoraj podczas sprzątania w autku zapaliła mi się kontrolka od AIR BAGU i wyskoczył komunikat "SERVICE" na wyświetlaczu. W połowie sprzątania musiałem pojechać w jedno miejsce i jak jechałem to nic się nie świeciło. Wróciłem i zostało mi tylko poodkurzać tylna kanapę (zdejmowałem ją) i tylne dywaniki i pod przednim fotelem....
Poduchy sprawne. pamiec sprawdzona,bez cresha. Wydaje mi sie ze bedzie cos nie tak z Can ami. Tylko jak to sprawdzic?
jest tylko 1 kierowcy Masz też napinacz pasa
był wpinany w kompa i nie wykazało żadnego błędu w pamięci, Raczej błąd powinien być skoro kontrolka się zapaliła.Jakim testerem diagnozowane?
Bezpiecznik nie ma związku ze sterownikiem poduszek powietrznych, ale uszkodzenie w obrębie jednego ze sterowników samochodu, może zaburzać pracę innych sterowników. Z przepalonym bezpiecznikiem MODULE 2 nie powinieneś być w stanie uruchomić samochodu, bo ten bezpiecznik odpowiada m.in. za immobilizer i sterownik nadwozia.
O ile pamiętam to kontrolka nie zapiętych pasów na tablicy jest jedna, to znaczy jak siada kierowca to świeci póki nie zapniesz, jak dosiądzie pasażer to znowu zapala się ta sama kontrolka. Miałem tak że mata pasażera była uszkodzona ale kontrolka gasła po zapięciu pasa kierowcy, oczywiście kontrolka poduszek świeciła Wypnij całkiem moduł maty i powinno...
Twój opis problemu wskazuje na problemy z zasilaniem na moduł AIR BAG. Trzeba by znaleźć moduł i sprawdzić jego linie zasilania. Najlepiej je delikatnie obciążyć żarówką 21W i wtedy pomierzyć czy spadek jest na linii +12V czy masie. Tylko ostrożnie bo podanie 12 V na poduszki odpali je.
Jeszcze lepszy byłby adres najbliższego serwisu. - może by i podał taki adres, gdyby pytający miał trochę rozumu i zamiast Polska, wpisał w rubryce "skąd" jakieś miasto. I nie ma sensu dublować tematów, to nie śmietnik tylko forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71...
Daj nr i dokładny opis błędu. Jak dobrze pamiętam to gdy ktoś wyłączy poduszkę to należy odpiąć wtyczkę od poduszki bo inaczej sterownik zgłosi błąd. Gdy poduszka jest zdezaktywowana to kontrolka poduszek miga na początku a pozniej gaśnie. Jeżeli przyczyną jest jakiś inny powód to lampka poduszek nie zgaśnie. Nie używaj tam nic innego niż VCDS Lite...
Sterownik poduszek jest uszkodzony (65535) więc naprawa lub wymiana na inny. Nie wiem czy przy wymianie na inny nie będzie krzyczał błędami czujników zderzeń bocznych. Dopiero po tym patrzeć na resztę błędów o ile jeszcze będą.
Właśnie czytałem o tych kostkach i pewnie do nich zaglądnę. Tylko czy po takiej "naprawie" błąd się sam skasuje? Czy trzeba kasować z kompa?
VIN podam jak dzisiaj klient podjedzie tak dla swojej i waszej wiedzy. ALE wielkie dzięki dla kolegi T.I.R. za opis naprawy POLECAM zastosowałem porady i po 1roboczogodzinie pneumatyka ożyła A to ten post: :D CYTAT " Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop...
W Octavi 2 wyłaczenie czujnika zapietych pasów jest bardzo proste.Pod fotelem kierowcy jest złącze dwustykowe od zatrzasku zapiecia pasów w którym jest wyłącznik -czesto się zdaża że nie zawsze łączy i sygnał wkurza w samochodzie mimo zapiętych pasów.Nalezy wyjąć wtyk z gniazda i sprawa załatwiona.Nie ma to żadnego wpływu na działanie poduszek czy pasów...
Będę na dniach patrzył do tego wydechu. Mam jeszcze osłone przegubu do zrobienia (kupiłem sobie rozciągliwą z takim stożkiem), coś mi się pali czerwona kontrolka od poduszek (spod siedzenia pasażera wystają jakieś kable, wiem że tam są jakieś czujniki i było robione), muszę sobie wypolerować przednią szybę (bo był offroad robiony na campingu i kamienie...
Pytanie jest takie - jaki nr licznika włożyłeś? Są liczniki z CANem o nr xxx920xxx i bez CANa xxx919xxx i one nie są zamienne. Mają one inaczej sterowaną kontrolkę od poduszek i obrotomierz. Połącz się z poduchami i zobacz co je boli - może coś jest nie podłączone lub nie widzą licznika. Zobacz co za błędy są w liczniku. Jeżeli licznik jest z CANem...
Najlepiej jakbyś podał cały opis błędu wraz z kodem. N95 to jest poduszka powietrzna kierowcy, czyli może być albo tzw. taśma przy kierownicy, sama poduszka, lub przewody idące do sterownika (sensora) airbag. Najczęściej pada taśma.
Niedawno naprawiałem taki błąd w modelu FX-2015 kontrolka migając w ten sposób sygnalizuje usterkę, nie żaden tryb diagnostyczny, bez problemu diagnozowałem SRS urządzeniem G-SCAN czy LAUNCH
W internecie znalazłem taki sposób: Opis resetu SRS ściągnełem z civic club 1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...) 2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać! 3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą)...
Spokojnie możesz założyć, że w tak starym aucie poduszki i tak nie zadziałają jak należy, więc kontrolką bym się specjalnie nie przejmował... sterownik poduszek jest pod tunelem środkowym.
Ja może nie odpowiem stricte na Twoje pytanie ale może poduszka fotela? Ja kiedyś odkurzaczem coś pod fotelem poruszyłem i poduszki zaświeciły potem. Sprawdź może coś znajdziesz
kontrolka poduszek octavia citroen kontrolka poduszek toyota kontrolka poduszek
odzyskać zdjąć telefon samsung wymiana grzałki mercedes częsty zamiennik
gwiazda mrugająca mrugająca gwiazda
Vakoss TC-WF206K, Realtek RTL8188FTV – alternatywne sterowniki, linki nie działają, błąd 404 Toshiba 40L3433DG Firmware Download Guide