Korozja na stykach w kostce pod fotelem to najczęstsza przyczyna. Spróbuj przeczyścić kontaktem i delikatnie dogiąć piny. Ostateczne pozostaje połączyć przewody z ominięciem kostki,fotela tak czy siak sie nie wyciąga. Od pasażera przynajmniej :) . Metoda diagnostyki opornikiem 3ohm też dobra.
Jeżeli światełko nie zapala się od każdych drzwi to raczej bezpieczniki trzeba sprawdzić
Dokładnie ,tak jest w tych samochodach,że miga.
Oczywiscie ze miał taki przypadek setki razy. Podłaczyc normalne urządzenie diagnostyczne,zrobic diagnoze sterownika AIRBAG a nie ECU bo tam nic nie zobaczysz odnosnie poduszek. Odczytać usterki,skasować.Wyłączyc i włączyć zapłon i i ponownie odczytać kody,jeżeli beda błędy aktywne,usunąć powyższe usterki po czym ponownie przeprowadzić diagnoze i po...
Tak, robi się to poprzez zółtą wtyczkę znajdującą się okolicy skrzynki bezpieczników, ta wtyczka stanowi zakończenie równie żółtego kabla.
Modół poduszek masz po prawej stronie dźwigni zm. biegów w cześci tylnej przy podłodze. Musisz zdemontować cały plastyk / panel środkowy.
Sprawdzić kostkę napinacza pasa.
Witam. Proszę o pomoc, a mianowicie . W Ka-śce cały czas mruga kontrolka poduszek. Czytałem posty wcześniejszych wypowiedzi i myślałem że jakimś kodem ona nadaje , ale nie ,ona mruga cały czas. Więc mam pytanie co jest i jak temu zaradzić? A-ha auto jest z roku 97. Pozdrawiam i dziękuje za wypowiedzi. a.gry Dodano po 2 Przepraszam za tytuł postu. A...
sprawdz kable idace do napinaczow pasow , to jest twoja usterka wszytsko na wylaczonym zaplonie
tasma kierownicy
Crash czasami pomaga na ten błąd
trzeba zdiagnozować usterkę odpowiednim testerem. Nie ma innego wyjścia.
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam widać przy napinaczu. Później zewrzyj przewody we wtyczce i zobacz czy pojawi się "resistance to low". Jeżeli nie to zrób zworkę przy sterowniku na tych przewodach i zobacz wtedy co widać w blokach.
Kontrolka ta świadczy o tym że należy udać się do warsztatu. Najprawdopodobniej któraś wtyczka od AIR pod siedzeniem się poluzowała i złapał błąd - na diagnostykę, naprawę i wykasowanie błędu.
gniazdo diagnostyczne znajduje się pod zaślepką z prawej strony popielniczki,a co do usterki to powie ci VAG pozdro
jest to błąd napinaczy pasów.Standard w fordzie.proponuje rozpiąc wtyczki napinaczy i spiąc ponownie dotychczas skutkowało.wtyczki są pod fotelami.wszystko rób na wyłączonym zapłonie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak, przepustnica na linkę, ale z silniczkiem, który ją uchyla regulujac obroty biegu jałowego wymaga adaptacji. Nie widzę sensu odłączania akumulatora, to nie wykasuje błędu w srs
Uszkodzony ( źle zrobiony :?: ) sterownik poduszek.
Kolego sprawa prosta jedz autkiem na stacje gdzie mogą sie z autkiem połączyć starczy zwykły KTS i jak nie ma błędów w systemie srs to czyli ze sie kontrolka spaliła jak sa błędy to ktoś ja umyślnie wykręcił. Dodano po 2 Tosmy sie kolego zdublowali
Rozbierz licznik, możliwe że płytę uszkodziłeś szarpiąc za wtyczkę. Trzeba było z dołu rękę włożyć, dostęp po odkręceniu maskownicy nad pedałami.
Do kasowania crash daty z tego rocznika chyba sprzet z allegro nie podejdzie musisz przeczytac na obudowie sterownika jego oznaczenia i wtedy szukac czy sie to uda, po drugie nie kazdy samochod z grupy volkswagena da sie zrobic przez zlacze wiec to kolejna przeszkoda. Musisz znalezcv kogos kto sie zajmuje konkretnie naprawa poduszek lub kupic identyczny...
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Po przekręceniu stacyjki, lampka poduszki powinna się zapalić na 4 sek i zgasnąć. Jeżeli lampka miga cały czas to prawdopodobnie należy wymienić sterownik poduszek powietrznych. Ale przedtem należałoby skontrolować pamięć błędów układu. michał doradzasz to doradzaj dobrze 1. escort'96 nie ma diagnostyki poduszek więc nie skontrolujesz żadnej pamięci...
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Witam. Po wymianie uszkodzonego czujnika powinny byc skasowane błędy ze sterownika. Jeśli tak się stało a kontrolka dalej świeci, oznacza to że w dalszym ciągu gdzieś jest uszkodzenie. Osobiście wątpię w czujnik w drzwiach. Bardziej stawiał bym na uszkodzoną taśmę w kieronicy ewentualnie w fotelu kierowcy.
i jak poszło ? udało się ? jeżeli nie, to patrz, czy sterownik SRS jest podłączony, czy dochodzi do niego napięcie itd itp, a jak nie to zrób podmianke SRS, jeżeli zrobisz na podmienionym diagnostyke, to znaczy ze uwalony sterownik, a jak nie zrobisz diagnostyki to lecisz po przewodach itd itp..
Trzeba podłączyć tester diagnostyczny do samochodu, odczytać błędy z modułu poduszek powietrznych, naprawić usterkę, skasować błędy i kontrolka wtedy zgaśnie.
Witam mam podobny problem wczoraj podczas sprzątania w autku zapaliła mi się kontrolka od AIR BAGU i wyskoczył komunikat "SERVICE" na wyświetlaczu. W połowie sprzątania musiałem pojechać w jedno miejsce i jak jechałem to nic się nie świeciło. Wróciłem i zostało mi tylko poodkurzać tylna kanapę (zdejmowałem ją) i tylne dywaniki i pod przednim fotelem....
Trzeba sprawdzić czy kontrolka jest sprawna i czy dociera do niej zasilanie. Tam powinny być chyba jeszcze żarówki w kontrolkach. Co do poduszki to trzeba podpiąć się komputerem i zrobić diagnozę sterownika poduszek.
mam inny pomysl po prostu wyciag kostke zasilajaca modul poduszki i kropa!! a jezeli chcialbys bajerek ktory zastapi poprawne dzialanie AIRBAG-u to kliknij do mnie.
Są napinacze niby sprawdzane u pięciu specjalistów byłem i nic nie wykazało co dokladnie jest.Kazdy stawiał na taśme w kierownicy ale ona jest sprawna a napinacze tez zostały połączone i sprawdzona ale nie znam się na tym dokładnie.Specjaliści również się poddają dlatego napisałem tutaj.
Jeszcze lepszy byłby adres najbliższego serwisu. - może by i podał taki adres, gdyby pytający miał trochę rozumu i zamiast Polska, wpisał w rubryce "skąd" jakieś miasto. I nie ma sensu dublować tematów, to nie śmietnik tylko forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71...
z innego auta na kable powinien odpalić albo przynajmniej kontrolki chyba powinny się zapalić wszystkie a nie tylko z poduszek Przypuszczam że auto z 2010r, nigdy nie wymieniany akumulator, teraz padł i masz problem. Zapytam raz jeszcze aku sprawdzone?
był wpinany w kompa i nie wykazało żadnego błędu w pamięci, Raczej błąd powinien być skoro kontrolka się zapaliła.Jakim testerem diagnozowane?
Ale pomysł z testerem jest oczywisty To dlaczego nie zaczynasz od rzeczy oczywisty tylko od dupy strony. , co to za rada ? Najlepsza z możliwych. Alternatywę z wymianą na pałę już ci podałem. Chyba nie od tego jest forum, by z pierwszego strzału odsyłać do fachowca. Nikt cię nie odsyła. Dostajesz radę, dobrą radę. Wręcz najlepszą. A to forum trzyma...
Zacznij od sprawdzenia przelotki w drzwiach. Drugi problem to kontrolka poduszek, jak przesunę siedzenie pasażera do krańcowego tylnego położenia to kontrolka się świeci a jak ustawie fotel na środku to kontrolka nie świeci. Magia. Złącze pod fotelem do sprawdzenia.
Jakbyś zajrzał do instrukcji obsługi - rozdział 4, strona 7 (co uczyniłem za Ciebie), to dowiedziałbyś się, że miganie kontrolki poduszek powietrznych przez kilka sekund od włączenia zapłonu jest w tym samochodzie zachowaniem normalnym i świadczy o prawidłowym funkcjonowaniu systemu SRS.
LAUNCH CRP 359 Tester Diagnostyczny. Dodam, że rok temu też wyskoczyła kontrolka poduszek i było diagnozowanie tym samym testerem, który pokazał błędy i zostały skasowane.
Co wy piszecie, przecież opornikiem nikt nie wykasuje wypadku..., kolego auta powypadkowe jezda wszedzie tylko ze nie zawsze maja poduszki gdyz jest to drozsza czesc od zderzaka i aby zgasla kontrolka na desce rozdzielczej trzeba uzyc patentu , wtym wypadku patentem jest wpiecie opornika w przewod pod napinacz, i dlatego na alegro mozna spotkac zaslepki...
Niedawno naprawiałem taki błąd w modelu FX-2015 kontrolka migając w ten sposób sygnalizuje usterkę, nie żaden tryb diagnostyczny, bez problemu diagnozowałem SRS urządzeniem G-SCAN czy LAUNCH
Pomoże ktoś z tym cudem. Święci kontrolkę od poduszek . Nie ciągle jak się mu podana to zaświeci a jak nie to tydzień nic nie ma reguły. Z góry wielkie dzieki
O ile pamiętam to kontrolka nie zapiętych pasów na tablicy jest jedna, to znaczy jak siada kierowca to świeci póki nie zapniesz, jak dosiądzie pasażer to znowu zapala się ta sama kontrolka. Miałem tak że mata pasażera była uszkodzona ale kontrolka gasła po zapięciu pasa kierowcy, oczywiście kontrolka poduszek świeciła Wypnij całkiem moduł maty i powinno...
W internecie znalazłem taki sposób: Opis resetu SRS ściągnełem z civic club 1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...) 2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać! 3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą)...
Najlepiej jakbyś podał cały opis błędu wraz z kodem. N95 to jest poduszka powietrzna kierowcy, czyli może być albo tzw. taśma przy kierownicy, sama poduszka, lub przewody idące do sterownika (sensora) airbag. Najczęściej pada taśma.
jest tylko 1 kierowcy Masz też napinacz pasa
Pisałem Ci o tym w Twoim wcześniejszym temacie. Auto powypadkowe gdzie wystrzeliła poduszka kierowcy w wyniku czego została uszkodzona taśma poduszki. Tą taśmą idzie też sygnał do sterownia klaksonu - tu masz swój problem. Przełącznik zespolony pod kierownicą do wymiany. Wypniesz rezystor to zaświeci się kontrolka poduszek.
Renault Captur 2015 Po pracy uruchomiłem auto i ku mojemu zaskoczeniu zapaliła się kontrolka poduszek. Podłączyłem diagnostykę i pokazało mi lewy czujnik uderzenia. Gdzie to ustrojstwo się znajduje bo nie widzę nigdzie przy chłodnicy? Mogł się tak sam z siebie ten czujnik uszkodzić? W załączniku raport z diagnostyki.
Najprawdopodobniej jest to usterka
Daj nr i dokładny opis błędu. Jak dobrze pamiętam to gdy ktoś wyłączy poduszkę to należy odpiąć wtyczkę od poduszki bo inaczej sterownik zgłosi błąd. Gdy poduszka jest zdezaktywowana to kontrolka poduszek miga na początku a pozniej gaśnie. Jeżeli przyczyną jest jakiś inny powód to lampka poduszek nie zgaśnie. Nie używaj tam nic innego niż VCDS Lite...
Witam po odpaleniu auta cały czas kontrolka poduszek pali się nie gaśnie dodatkowo mruga kontrolka świec żarowych
Pytanie jest takie - jaki nr licznika włożyłeś? Są liczniki z CANem o nr xxx920xxx i bez CANa xxx919xxx i one nie są zamienne. Mają one inaczej sterowaną kontrolkę od poduszek i obrotomierz. Połącz się z poduchami i zobacz co je boli - może coś jest nie podłączone lub nie widzą licznika. Zobacz co za błędy są w liczniku. Jeżeli licznik jest z CANem...
1-sza sprawa prowdopodobnie komputer w samochodzie wpisał sobie błęda pasowałoby go podłączyć do komputera i to wykasować oprogramowanie do vw skoda jest popularne i z tym niema problemu 2-ga sprawa prawdopodobnie jeżeli jest fabryczny c.z to powinno ryglować klapę sprawdz może siłownik jest uszkodzony
Auto fabrycznie było pozbawione fotela pasażera. I co nadal nie ma? Komputerem wpisujesz konfiguracje sterownika poduszek, co jest a czego nie ma.
Witam! Myślę że będą mi przynajmniej nie udało się jeszcze wymienić "oryginalnego" zielonego na którykolwiek z niebieskich, bo zawsze jest problem z kontrolkami poduszek i ABS, już dokładnie nie pamiętam dokładnie jak to było ale w każdym razie miałem takiego Paska z Zielonymi i miałem parę liczników i była bieda. Immo z tego co pamiętam nie robiło...
Witam. Czy ktoś wie gdzie są połączenia sensorów czujników airbagów. Te pod siedzeniami zlokalizowałem ale z pozostałymi mam problem. Pozdrawiam
A z samym sensorem nie ma komunikacji?
Sterownik poduszek jest uszkodzony (65535) więc naprawa lub wymiana na inny. Nie wiem czy przy wymianie na inny nie będzie krzyczał błędami czujników zderzeń bocznych. Dopiero po tym patrzeć na resztę błędów o ile jeszcze będą.
Proponuję odwiedzić serwis nieautoryzowany.Sterownik używka=cena będzie sporo niższa.
VAG powinien sobie poradzić gasiłem poduszki w polo z 97r i bez problemu
Czyścić możesz Kontakt sprayem, możesz też podgiąć blaszki by się mocniej stykały. Octavia 2 ma przewody w podłodze, Octavia jeden ma pod siedziskiem. Od strony progu pod fotelem jest taka przykrywka a pod nią złącza od fotela, tam znajdziesz żółtą 3 pinową wtyczkę. Trzeba odkręcić śruby z tyłu fotela w prowadnicach które robią za ograniczniki, dajesz...
Każdy z tych błędów mówi o problemie z systemem bezpieczeństwa jaki są poduszki, Przyczyny tych błędów oraz ich spora ilość mogą sugerować np to że poduszki te już zadziałały. Auto wyklepane ale błędów nikt nie pousuwał. Może to też być wina braku jakichś czujników itd itp. I jeszcze ta wisienka na końcu posta... Auto kupione dopiero w komisie :D Błąd...
Kolego chcesz to Ci mogę podać namiar na firmę która robi takie rzeczy ??? Wysyłasz cały sterownik do nich i Ci kasują crashdatę.
Usterka rozwiązana, zamykam temat.
W jaki sposób skasować ten błąd tym programem "Bosch Airbag reset tool" i czy w ogóle można. PROSZĘ O POMOC !!! Sterownik się zgłasza tylko nie można skasować błędu.
Posłuchaj co pisze yaaro mondeo w twoim roczniku ma kody poduszek 2 cyfrowe czyli kod który opisujesz to 42 czujnik uderzenia czołowego znajdziesz go pod grilem jak znam mundka to wygnity
Coś mi się wydaje że masz coś namieszane w tym gnieździ OBD. Według schematów ten czarny przewód z żółtym paskiem jest od poduszek ale powinien być na pine 11 a nie 6 Przewód niebieski z czerwonym paskiem to linia K i powinien być na pine 7 a nie 8.
Witam Z tego co czytam to diagnostyki nie robiłeś , a teoretycznie od tego trzeba by zacząć . Tego typu historie w tym modelu są znane i często na forum opisywane . Sprawdź wiązkę na podłużnicy , gniją szybciej niż ryba , być może tam jest przyczyna / czytaj sprawdź ponownie /. Przeszukaj forum , są podobne tematy .
Jeżeli grzebałeś w sterowniku to sprawdź czy kodowanie poduszek się zgadza. Może być tak że jest zakodowany na inną wersję wyposażenia i wtedy będzie sypał błędami.
komputerowa diagnoza systemu SRS
Tak launchem, tylko wczoraj przeglądając wykaz marek nie widziałem chevroleta i stąd moje obawy.
Poduchy sprawne. pamiec sprawdzona,bez cresha. Wydaje mi sie ze bedzie cos nie tak z Can ami. Tylko jak to sprawdzic?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Emulator podaje sygnał zajętości siedzenia i zapiętych pasów.
Klasyczny objaw uszkodzenia taśmy zwijaka kierownicy.
samochod nie jest po wypadku a kontrolka zaswiecila sie sama sterownik jest firmy TEMIC 0018202126 (04) MRSZ2 9169 scalaczki ktore w nim sie znajduja to ZC439109VFU4 1P9BC9836
Do poduszek nie zaglądałem czy faktycznie są pod deską wspomaganie działa bez zarzutu a i kontrolki czasami migoczą potrafią się przyciemnić i rozjaśnić a z innymi się tak nie dzieje :)
Ten typ tak ma. Trzeba wykasować błędy.
Witam wszystkich , mam taki problem , przy naprawie przełącznika kierunkowskazów odłączyłem poduszke i niewiedząc o tym że nie można włączyłem zapłon , teraz świeci mi kontrolka od poduszki . Czy można to w jakiś sposób wyłączyć samemu czy tylko serwis ?
Nie minie no chyba że masz sprzęt do diagnostyki! Najprawdopodobniej został naruszony obwód poduszek ściągnięta klierownica lub odłączona wtyczka. Błąd mimo naprawy uszkodzenia wymaga ingerencji komputera.
skasuj błąd poduszek komputerem i po ptokach .
Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała. Jak się w czasie dzwona odczepi, to już będzie za późno- bo odczepi się po odpaleniu poduszek i pasów. Producent nigdy nie podaje dokładnie sposobu działania układu (zastrzegając się, że nawet w autach z tej samej serii mogą być różnice w oprogramowaniu)...
może kiepska masa albo zimy lut w liczniku
Masz włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć "zapłon" (nie rozrusznik), nie uruchamiając silnika.
a gdzie on może sie znajdować ?
Witam!!! Jak zrobic aby mi nie swiecila kontrolka od pasow jak nigdy zaczela mi swiecic.Gdy zgasilem auto i po 10min zapalilem ponownie zaczela mi wlasnie swiecic.Czego to jest przyczyna i jak ja usunac ? :(
Właśnie czytałem o tych kostkach i pewnie do nich zaglądnę. Tylko czy po takiej "naprawie" błąd się sam skasuje? Czy trzeba kasować z kompa?
A nie próbowałeś odłączać każdego z tych sterowników po kolei, tak by wykluczyć czy któryś nie jest uszkodzony i nie wysyła "brudów" do CAN , co mogło by powodować błędy komunikacyjne ze sterownikami . Ja bym zaczoł od poduszek , odpinasz element i sprawdzasz błędy i działanie wspomagania ( choć może nie zadziałać bez kalibracji czujnika skrętu ) ....
Kontrolka poduszek mruga na czerwono 2 szybkie przerwa 3 szybkie i dłuższa przerwa gdzie szukać co za przyczyna .
Jasne że pod kierownicą jest taśma do poduszki - jest w "zwijaczu" który umożliwia obracanie kierownicą bez zerwania jej :) - uwaga przy pracach z przekładnią kierownicy - zachowac poprzednie położenie koła kierownicy wzgledem przekładni. Możesz ją wypiąć i sprawdzić przejscia zwykłym omomierzem.
Dziękuję za odpowiedź, bardzo pomocne. Wynika z tego, że jednak ten czujnik przyspieszenia może powodować zapalenie kontrolki poduszek. Nie widziałem dodatkowego czujnika w drzwiach oprócz tego z numerem 4 opisanego jako czujnik ciśnienia, ale sprawdzę jeszcze dokładnie. Sprawdzę też lokalizację przy pasie bezpieczeństwa, z tego co widzę, jest to na...
Tylko że przy rozebranym przodzie nic nie ma co by je przypominało...
u mnie bylo to samo HONDA, zarżnąłem akumulator ;) i zapalila sie kontrolka zadzialania poduch, ktora tak naprawde sygnalizuje dwie sprawy ARS i zanik napiecia na kompie. Serwis kasuje to za 50 dych. Zgadzam sie z przedmówcą samemu nic nie kombinuj bo odpalisz poduchy :D, a moze cos gorszego.
Ja miałem kiedyś taką sytuację (Corsa B), że odpaliłem auto z kabli (padł akumulator) i chwilę świeciła poduszka - słabe napięcie w układzie. Jednak sama zgasła. Może w A4 jest jakiś problem z zasilaniem ? Moze pojawia sie ten błąd w wilgotniejsze dni ?
Ucieta linia sygnalowa miedzy sterownikiem airbag a kontrolka poduszek na desce(dlatego nie swieci airbag)Kontrolka niezapietego pasa nie swieci bo nowy napinacz nie posiada styku do sterowania kontrolka albo nie zostal podlaczony(nie ma nic wspolnego z kontrolka airbag)Zeby auto samo zamykalo sie po ruszeniu,trzeba na wlaczonym zaplonie przytrzymac...
Żadne Peugeoty nie miały czujników w drzwiach. Żeby kontrolka nie migała wytnij złączki napinaczy i poduszek bocznych (jeśli są) i zlutuj na stałe. To jest standardowa usterka i takie rozwiązanie sugeruje Peugeot.
był to błąd zapalnika poduszki od strony kierowcy Więc pytanie moje czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i jak już, jak został rozwiązany Spotkałem się nie raz. Uszkodzona taśma, uszkodzona poduszka, uszkodzona instalacja, uszkodzony sterownik.
Jak wykasować kontrolke od poduszek ?
Czy w Punto II FL 2004/05 r. w celu skasowania błędów poduszek wystarczy interfejs EUROSCAN oraz czy do diagnostyki poduszek jest przeznaczone drugie gniazdo diagnostyczne tak jak w pierwszej generacji punto (jeśli tak to gdzie się znajduje)?
Cześć, zarejestruj się tu i masz co chcesz : https://en.peugeotclub.eu/manuals?ddlb_m...
Kolego w samochodach z grupy VW bład od AIRBAG sam się nie wyświetlił , więc może tak jak kolega powiedział wcześnej podłącz pod Vaga oryginalnego to wtedy coś może odczytasz.Prawdopodobnie wyświetlił się błąd od słabego akumulatoa jeśli po nocy. Pozdrawiam - autoelektronik (group VW)
citroen kontrolka poduszek kontrolka poduszek octavia kontrolka poduszek citroen
programator zmywarki bosch regulacja silniczków pralka blokada polar
laptop gamingowy berges falownik
Arduino GIGA R1 z czujnikiem PMS7003 - kod i podłączenie Naprawa dekodera NBox 5720SX - gdzie szukać pomocy?