Witam, kupiłem na aukcji nawigację jak w temacie. Nawigacja wieszała się po nieudanej próbie zmiany logo startowego. Tak naprawdę problem ten pojawiał się dopiero po wejściu w menu "Telefon". Śladów grzebania nie było widać. Urządzenie było prawidłowo rozpoznawane przez system i przez program Navigon Fresh (który zasugerował aktualizację). Zrobiłem...
Ok dzięki za podżucenie tego schematu. Niedługo zrobię nową wersję płytki z twoim rozwiązaniem. A czy ten rezystor może być w wersji smd czy raczej nie wytrzyma? W kontrolkach 230V używają 2szt. (szeregowo połączone) SMD 1206. Przewlekany 1% 0,6W. (bardzo dobry- dlatego taki) Dioda SMD na 1000V jest mała. SMD 600-800V w innej obudowie jest trochę większa....
Problem polega na tym że podlutowałem 2 diody led (do podświetlenia wskaźnika i kontrolki ) połączone szeregowo z rezystorem 580 do zasilacza przedwzmacniaczy Tego.
Witam, mam dwa kontrolery Curtisa http://curtisinstruments.com/index.cfm?f... (pierwszy z lewej ver 200Amp) oraz http://curtisinstruments.com/index.cfm?f... (pierwszy z lewej ver 175Amp) o do tego silnik clark taki jak ten: http://www.google.pl/imgres?q=clark+moto...
Witam. Zrób lepsze zdjęcia. Ten opornik jest połączony szeregowo z kondensatorem?Razem są podłączone do wyjścia wzmacniacza? Jeśli tak to wzmacniacz się wzbudza.
Czujnik przegrzania stopnia śrubowego. Zablokuj na sztywno cewkę gaszenia i znajdź czujnik, który ją wyłącza metodą kolejnego mostkowania. Doprowadź do ładu instalację elektryczną maszyny. Zbadaj też ciśnienie oleju w silniku. Zacznij coś działać, bo przywaliłeś się do tego jednego czujnika i wymiany oleju, oraz separatora jak rzep do psiego ogona nie...
Przyczyną może być wadliwa lub nie właściwie dobrana żaróweczka. Jeśli mógł bym doradzić spróbuj zamiast żaróweczki użyć połączonej szeregowo: diody luminescencyjnej, diody prostowniczej oraz rezystora-mniej awaryjna kombinacja niż starodawna żaróweczka :)
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
wW DAFie system nie mierzy rezystancji w zaciskach tylko patrzy czy obwód jest otwarty czy zamkniety i połączony do masy.Czujniki w zaciskach są połączone szeregowo i wystarczy że jeden zacisk ma otwartu obwód i już komunikat się zaświeca.Przewód 3206 pod pokrywą złączy kabinowych trzeba podłaczyć do masy i kontrolka klocków gaśnie.
Podaj masę i sprawdź wtedy czy zgaśnie czujnik są połączone szeregowo .
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Temat stary, ale ponieważ wyświetla się jako jeden z pierwszych w momencie wpisywania w google hasła z nazwą produktu , może warto zwrócić uwagę dla przyszłych poszukujących, że w ofercie F&F znajdują się już Lampki kontrolne LK-BZ-3 w różnych kolorach. Na ich stronie jest to opisane jako nowość. W tym przypadku lampka i bezpiecznik są połączone szeregowo....
Ciekawe rozwiąznie, oba czujniki (płynu spryskiwacza i chłodnicy) są połączone szeregowo.
Można kupić można zrobić. Najtaniej wyjdź chiński woltomierz za 5zł. Lub sterowana dioda zenera i kontrolka. Każdy akumulator traktujesz osobno.
Jak ma być płaskie, to są baterie akumulatorków "pryzmatycznych", o grubości około 5mm. I są lutowane akumulatorki AAA (średnica 10mm). Świecenie LED-ów zależy od prądu; one mają jakieś napięcie progowe (zakres od 1.5V do 3.6V), i zwykle napięcie zasilania jest wyższe od tego progowego, a żeby przez LED-y nie płynął za duży prąd, włącza się szeregowo...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Sprawdź go. Ciekawostką jest to, że oba są połączone szeregowo.
Grzałka szeregowo z termostatem, kontrolka na zaciskach grzałki.
Nie chce cie wprowadzić w błąd bo nie wiem jak jest w Iveco z 2013r ale ja mam Iveco z 2006 (w nowej budzie) u mnie jest tylko jedno podłączenie pod wszystkie koła ( łączenie szeregowe) nie pamiętam dokładnie ale skrzyżowanie wiązki znajduje się nad lewym przednim kołem połączenie ich powinno pomóc
Znajdź gdzie jest włącznik (krańcówka) i sprawdź czy działa. Często jest ona połączona szeregowo i krańcówką klapki dostępu do młynka.
Może kolega rozrysuje, jak są podłączone te akumulatory i jak jest wpięta ładowarka, bo w 1 poście pisze o 5 połączonych szeregowo. Chyba że ten 5 ma tylko wspólny (-), ale wtedy jak jest ładowany.
Wygląda na PPP. Nie pracuje na windzie, w Linuxie wystarczyło by teraz uruchomić pppd na tym porcie szeregowym. Pod windą chyba trzeba utworzyć połączenie sieciowe ppp i tam odpowiednio skonfigurować. Zupełnie nie mam pojęcia jak to zrobić spod VB. Fragment 7E FF 7D 23 C0 21 - to zakodowany w/g asynchronicznego ppp początek ramki LCP.
dioda przeciwsobna powinna tam być. W przypadku gdyby nie było szeregowej to tak, przecież ona i tak nie "puści" w stronę zaporową. Tu przyczyną są najprawdopodobniej rezystory w wersji SMD 1206 (chyba) które mają dopuszczalne napięcie pracy około 200V. Powinny być "rozbite" na co najmniej dwa o mniejszej wartości połączone szeregowo.
Ładowarka akumulator 18 V ładuje do 21,7 V O ile bateria zbudowana jest z pięciu ogniw (5S), napięcie 21,7 V jest prawidłowym napięciem ładowania. 21,7 V : 4,2 V/szt. = 5 szt. połączonych szeregowo.
To nie jest przekaźnik. To rezystor połączony szeregowo z diodą, który to układ bocznikuje kontrolkę ładowania. Przy uszkodzeniu tego elementu alternator wzbudza się przy wyższych obrotach niż powinien.
Te poprzednie rady to przerost formy nad treścią. Kup od lanosa lub innego koreańca czy japończyka termistor rezerwy paliwa i po temacie. Schemat to połączenie szeregowe żaróweczki i termistora.
Włączanie rezystorów szeregowo z diodą nie jest szczęśliwym rozwiązaniem przy tak wysokich napięciach zasilania. Dla niewielkiego (ok. 15 - 20 mA) prądu diody moc tracona na rezystorze będzie dość duża, powyżej 1,5 W. Wydzielana moc zamieniana na ciepło spowoduje wzrost temperatury. Wpadamy w problemy chłodzenia etc. Szeregowo włączona dioda też niczego...
Dodam jeszcze od siebie, że często ładowarki oryginalne dołączane do sprzętu, są bardzo proste. Jedyną regulacja prądu jest wstawiony w szereg zasilania odpowiedni rezystor. Czasem dołożona dioda świecąca jako kontrolka przepływu prądu.
Połącz szeregowo dwie diody, jedna z nich będzie kontrolką. Kiedy wystąpi przerwa w obwodzie zgasną obie.
Jak na razie nie jest. O ile na schemacie poważnym błędem (a zarazem łatwym do usunięcia) jest zwarcie diody D1, to na podstawie twojego projektu płytki odnoszę wrażenie, że są rozbieżności pomiędzy schematem i płytką. Widać to na przykładzie rezystorów R3 i R4, które na twoim projekcie płytki są połączone szeregowo. Na schemacie nie ma żadnych rezystorów...
... czyli podlaczyc szeregowo jak radzi Bartek_Wosik W moim układzie jest połączenie równoległe a nie szeregowe ;-) Pozdrawiam
- czy muszę przerobić układ tak by to podłączyć na 48V ? wszystkie w szereg ? kontrolki są w obudowach metalizowanych i zalane klejem - nie do otwarcia - zrobione na napicie 12 DC do samochodu miało to być. W kontrolce jest połączone szeregowo wszystko (opornik 560ohm, LED, dioda BAV21 Te diody chciałem wykorzystać na 230AC Najlepiej jakbym je wydłubał...
To nie jest sprawdzenie, tam gdzie pokazuje 19,5V podłącz jeszcze 2 żarówki 35W 12V połączone szeregowo
Tak trzeba rezystor połączyć szeregowo, obojętnie z której strony. Zacznij od wartości 1k, 1k5, 2k2, 3k3.
Kolego mam wrażenie że albo sprzedali Ci zły czujnik albo Ty zajmujesz sie nie tym czujnikiem co trzeba ,albo zle zapietą jest wiązka elektryczna. - 1- czujnik temperatury oleju jest to ten w bloku elektrozaworów a nie ten na bloku filtra . -2- czujnik temp. na filtrze nie jest czujnikiem temeratury oleju skrzyni.Jest połaczony szeregowo z czujnikiem...
A jakbym połączył żarówkę szeregowo na przewodzie od alternatora do akumulatora to by działało prawidłowo?
są dwa czujniki temperatury w żródle połączone szeregowo (ok 150 Ω)po rozłączeniu zapala się kontrolka przegrzania więc chyba jest OK. Co jeszcze może powodować ERROR 10?
Włącz odwrotnie wtyczkę od zasilacza do gniazdka sieciowego - sądzę, że przez pojemności montażowe i upływności zasilacza przedostają się zakłócenia z sieci (50Hz + impulsy z innych urządzeń włączonych do tej sieci) Jeśli to nie pomoże, to napewno pomoże obciążenie zasilacza 12V miniaturową żaróweczką samochodową (kontrolką - NIE LED), lub kilkoma szeregowo...
kosmos99 - to raczej połączenie szeregowe Szeregowe bo nie ma grzałki. Grzałka jest podłączona w tym przykłądzie pomiędzy niebieski żarówki a niebieski zasilania.
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
Najlepiej by było zrobić schemat. Zasilacz 12V (może być stałe napięcie dla uproszczenia), bezpiecznik, do którego równolegle jest podłączona kontrolka (kontrolka skład się z szeregowo połączonej diody i opornika. Prąd przewodzenia ograniczony opornikiem 3k). Dalej za bezpiecznikiem jest żarówka podłączona do masy. Podłączasz zasilanie do bezpiecznika,...
Jeden jest nie dawno kupiony a drugi stary jeśli są połączone szeregowo, to ten starszy jak będzie uszkodzony to nie naładujesz go i kontrolka będzie się świecić bo ona dopiero zgaśnie jak wykryje pełne 24 V...czyli 2x12V. Dodano po 56 Kurde zielony jestem w takich rzeczach od tego jesteśmy tu, żeby pomóc, więc spokojnie..
No dokładnie jest;) chociaż mam w planach jeszcze spróbować pomierzyć stary zasilacz, https://obrazki.elektroda.pl/6867540400_... Czyli jest szansa że jak kupię coś tego pokroju, dostanę się do wnętrza i połączę szeregowo to nie stracę dużo na dźwięku
Kolego, nawet jak LED wytrzyma napięcie wsteczne to z "dymem" pójdzie któryś z rezystorów - na każdym z nich wydzieli się moc ok. 0,3W. Ale cóż - praktyka czyni mistrza :D jak wyżej koledzy napisali że rozbierali taka kontrolkę fabryczną i wszystkie elementy są połączone szeregowo i do tego SMD czyli małej mocy a do tego zalane w plastiku i brak chłodzenia,...
Ale nie działa, 3,3V to chyba za mało. Podałem na stałe 5V dział idealnie. Wejście sterujące tego układu składa się z diody transoptora (LTV-217) i szeregowego rezystora 470 Ohm (rezystor oznaczony 471). Ale jest tam jeszcze pewna bardzo istotna rzecz, której nie jestem w stanie w sposób pewny zweryfikować z samych zdjęć, a może powodować że samo przeliczenie...
Witam - czy to jest akumulator 18V NiMH DE9503 ? Prawie nowa to ile ( rok , dwa ) . Ten akumulator jest zrobiony z szeregowo połączonych ogniw , wystarczy że jedno ogniwo jest słabe to cały akumulator jest do ....
Witam, Temat jest stary ale jestem ciekawy czy poradził Pan sobie z tym tematem bo ja mam podobny problem. W Mazdzie 6 GH z 2009 roku chciałem dołożyć funkcję "inteligentnych kierunkowskazów" tak aby po dotknięciu dzwigni włączył się kierunkowskaz na 3-4 mignięcia. Kupiłem taki niby uniwersalny moduł z firmy Bartsoft, jego podłącza sie do przewodów...
Pracę idą dalej http://obrazki.elektroda.pl/7917519000_1... Skrzynka praktycznie gotowa i zawiera 1.sterownik na procesorze atmega8 z pomiarem trzech napięć, licznikiem obrotów, pomiarem temperatury, dwoma PWM-ami, (tryby pracy skokowy i płynny regulowane napięcia ON OFF MAX moc), cztery styki do załączania przekaźników (wykorzystuję...
Przegrzanie warystora może być spowodowane długotrwałym przepięciem o niezbyt wysokiej wartości, ale to niezbyt często spotykany i nie jedyny przypadek. Warystor ma ograniczoną trwałość, przepięcia które musi znosić podczas całego okresu użytkowania powodują powolną degradację i z czasem prąd upływu płynący przez warystor przy normalnym napięciu sieciowym...
Po pierwsze przepięciówkę (z ewentualnym dobezpieczeniem) podłączamy za FR. Po drugie brak zabezpieczenia do kontrolki faz. Po trzecie do obwodów oświetleniowych nie jest wymagane stosowanie RCD. Po czwarte do obwodów jednofazowych stosuje się RCD jednofazowe. Po piąte czemu ma służyć szeregowe połączenie RCD jedno i trójfazowego?
szeregowy połączyć tranzystor żarówka połączyć szeregowy połączyć szeregowy zenera
oporność głośnik thalia gaśnie powerbank lifepo4
bateria parkside bateria hilti
Inżektor Venturiego w uzdatniaczu wody Clack, Fleck – zasada działania, zastosowanie, typowe usterki Lodówka Liebherr, Samsung, Bosch – nie działa, brak chłodzenia, diagnostyka, czujniki, sprężarka