Witam Zalej pompę olejową , aby to zrobić musisz odkręcić filtr oleju i zalać kanały świeżym olejem , powinno pomóc w zaciągnięciu oleju. Pozdrawiam
Witam.Wszystko ok.Ktoś musi być orginalny i zrobić odwrotnie.
brak cisnienia oleju. pozdrawiam
Co mam zrobić? Remont albo wymianę silnika, zapewne wał i panewki nie przetrwały jazdy 1,5km "na sucho"
Od smarowania skrzyni reduktora.
Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?. Bo kontrolka smarowania jest sterowana masą. Przyłóż do masy i zaświeci. Ten czujnik ma szarą wtyczkę?
Problem w liczniku. Tam jest taki kawałek elektroniki właśnie od kontrolki smarowania i brzęczyka. Brzęczyk jest włączany jeśli powyżej 2000rpm nie zadziała drugi czujnik czyli ciśnienie jest niższe niż 1,8bar.
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
Ok nie będę go już odpalał .Pompa jest nowego typu. Zawleczka na swoim miejscu. Króćce dokręcone. Czy myśli Pan że to może być zapchany kanał. Czy mogą mieć z tym coś wspólnego panewki?.
Tak na szybko? Szukaj silnika.
Usterka usunieta, przyczyna był czujnik cisnienia a dokładnie odłamana plastikowa kostka, koszt 17,50zl za czujnik i 50zl robota.
W Twoim przypadku żadne podkręcanie nic nie da. Zegar oszukuje lub czujnik ma zbyt wysokie ciśnienie załączania. Choć to ciśnienie po rozgrzaniu też raczej nie jest ciekawe i kwalifikuje silnik do remontu.
No i co kolego,mamy ci przyjsc i wykręcić żaróweczke by nie świeciła czy co? Może by tak ze dwa zdania opisu więcej... .
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
A co z zegarkiem.P
Żeby wykluczyć zwarcie gdzieś po drodze (załóżmy, że jest okazjonalne) odpiąłbym kabelek od czujnika z wtyczki przy zegarach. Jeśli kontrolka nadal będzie się zapalać tzn, że usterka faktycznie jest w zegarach. Wymienić zegary? Tam są, zdaje się, diody led jako kontrolki. Może wystarczy pójść po ścieżce od gniazda do diody.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Jeżeli masz faktycznie problem ze smarowaniem to możesz w końcu już nie dojechać.
W B4 są 2 czujniki, sprawdzałem tylko jeden,pózniej znalazłem drugi z zsuniętym kablem. Temat zakończony
dość czesta przyczyną takich objawów jest usterka w liczniku - i chyba każdy elektryk samochodowy juz to przerabial :)
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
Sprawdzić poziom oleju, najlepiej zrobić diagnozę manometrem który pokaże czy czujnik oleju jest ok i czy silnik ma odpowiednie ciśnienie oleju... Odma powinna być szczelna bo może olej wydmuchać jak silnik pracuje, nie wolno- jakby się okazało ze silnik nie ma smarowania to szybko się silnik zatrze.
To sprawdz czujnik.
Nie wolno tego silnika odpalać przed pomiarem ciśnienia oleju.
Mam problem, zapalila mi sie kontrolka od smarowania. Sprawdzony stan oleju. Bardzo prosze o pomoc.
i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje? A widzisz wałek rozrządu? Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać. Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,
kupiłem orginalny tokio japan i dalej to samo
to nowy i byłby do du..y? A co do miski, to widziałem ze śruby są skrzynią zakryte( chyba dwie), jak dojś do tego??Skrzyni nie bedzie chyba trzeba demontowac?
pali sie caly czas smarowanie
CZESC MAMA PROBLEM ZE SWOIM GOLFEM JEST TO GOLF 2 1.3 NA GAZNIKU OZNAQCZENIE SILNIKA TO 'MH' GDY JADE W CIEPLEJSZY DZIEN JAK SILNIK SIE MOCNO ROZGRZEJE TO WłACZA SIE KONTROLKA OD SMAROWANIA JEST TAK PRZY 2000 TYS. OBROT. DODAM GAZU I GASNIE NA WOLNYCH OBROTACH TEZ JEST OK WYMIENILEM BIALY CZUJNIK NA NOWY TO SIE POGORSZYłO WLACZA SIE OD 2000 DO 3000...
Ten samochód ma dwa czujniki oleju. Ten od brzęczyka jest bliżej bloku. Żeby to sprawdzić należy woltomierz podłaczyć do plusa i na zacisk tego czujnnika, oczywiście nie zdejmujemy przewodu z czujnika. Na postoju , na rozgrzanym pracującym silniku musi cały czas być napięcie akumulatora, gdy będzie napięcie się zmieniać winy należy szukać w czujniku...
Jeśli będzie dokonywał tylko płukania miski to może się okazać, że jakaś zawalidroga z dna przesunie się dalej. Utknie np. w kanale smarowania panewek i wtedy o uszkodzenie silnika nie kłopot. Półśrodki czasem nie wystarczają. Warto coś zrobić raz a dobrze. To zaprocentuje.
gromleon , już któryś raz sugeruję, abyś zmierzył ciśnienie oleju, tak jak napisałem wyżej, jego wysokość wszystko ci powie. To jest pierwsza czynność którą się powinno zrobić w tej sytuacji. Jeżeli jest dobre, to raczej wszystkie elementy układu smarowania są w dobrym stanie czyli panewki sworznie smarowane przez ten układ (chyba że nie jest smarowany...
Witam! Przełożyłem silnik z jetty do audi b3 1,6 td. po rozgrzaniu silnika zapala sie kontrolka od smarowania. W jettcie kontrolka sie nie zapalała. Silnik z autentycznym przebiegiem 270 tyś
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
jeśli wszystko składałeś "na olej" to nie ma problemu - pompa olejowa zassie olej z miski i poda go dalej faktem jest że musi uzupełnić całą magistralę olejową i w związku z tym kontrolka zgaśnie później niż przy normalnym uruchomieniu silnika ale 15-20s bez ciśnienia nie powinno stanowić problemu - oczywiście jak silnik się odezwie nie możesz deptać...
Mam pytanie odnośnie masssey Fergusona 36 30 kontrolka smarowania się świeci ale nie przebija biegów i napęd się świeci po odpaleniu gdy próbuje go wyłączyć to nie ma reakcji
Kontrolka od smarowania skrzyni, świeci?
Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Jak spadalo cisnienie oleju, to kontrolka zaczela mrygac i do tego brzeczyk razem z nim i to dopiero mozna bylo wylaczyc po zgaszeniu silnika po czym po odpaleniu przez jakas chwile bylo ok po czym znow powtorka cisnienie spadalo i kontrolka wraz z brzeczykiem sie odzywaly.
witam,piszesz-głośny rozrząd,może być poluzowany napinacz,będzie głosniej i spadek cisnienia w układzie smarowania
Ok zobaczę,poczytam, nie chce żeby było jak w kombajnie John Deere zalalem mobil i po godzinie pracy kontrolka smarowania się paliła na niskich obrotach, wlałem turdus to po sezonie nic nie ubyło i kontrola też nie paliła się na wolnych obrotach nawet po całym dniu pracy
Wiele osób zatarło silnik nie z powodu braku smarowania ale niskiego poziomu oleju. Jak jest go mało szybciej się nagrzewa, a przegrzany traci właściwości smarne. Czerwona kontrolka nie zaświeci się wcale lub jak się zaświeci to i tak już będą spore uszkodzenia (na krótkich odcinkach zwykle ratuje bo olej się skończy zanim się przegrzeje, na trasie...
A kolega czytał posty odnośnie skrzyń w tych ciągnikach. I prosilibyśmy o więcej informacji. chociażby to czy kontrolka od smarowania skrzyni świeci. Po Twoim opisie to może byc wszystko od uszkodzonego czujnika zmiany po sterownik skrzyni biegów.
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Witam, niepokoi mnie komunikat "słabe ciśnienie oleju-wyłącz silnik" oraz kontrolka oleju. A dzieje się to tylko po długim staniu/po nocy przy pierwszym odpaleniu i tylko wtedy. Jak zgaszę silnik i odpalam ponownie to wszystko jest ok - kontrolka smarowania gaśnie szybciej niż pozostałe kontrolki. Przebieg Fiorino 132000 km.
Witam wszystkich. Odświeżam temat dodam ,że przeczytałem cały. Pacjent Audi A6C7 2.0 tdi cglc. Jest to moje prywatne auto. Dpf , egr off, program na około 215 km. Przebieg 250 tyś km.Problem niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu silnika i zapalająca się czerwona kontrolka oleju szczególnie po hamowaniu i na postoju jeśli olej ma większą temperaturę niż...
świeci kontrolka smarowania kontrolka smarowania silnika astra kontrolka smarowania
telewizory philips opinie bojler ariston ustawi radiotelefon straż
baterie makita amica plyta indukcyjna
Makro w PowerPoint: Pobieranie danych z dwóch plików Excel Schemat przekaźnika Omron G2RL-1-E 12VDC: wyprowadzenia i działanie