kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Wolno mruga zielony led zegara opóźnienia i szybko czerwony led blokady drzwi. Nie reaguje na żaden przycisk. Błąd F01 - sprawdź okablowanie silnika od kostki do modułu , ewentualnie rzeczywiście wsad się posypał i pozostaje zaprogramowanie kości pamięci .
Witam mam pytanie mam Mercedesa A klasa w168 mam podobny przypadek tylko w moim sie zyświetliło klucz zegar i -10 proszę o pomoc bo nie wiem jak to usunać
W czasie tych 4 sekund łapie błędy i następnym razem EDC świeci. Problem wydaje się leżeć w zasilaniu komputera. Należałoby posprawdzać, które z zasilań pozostaje chwilę po wyłączeniu kluczyka.
Witam najpierw musisz ustawić zegar.
Musisz podlaczyc kontrolke poprzez dwie diody. Tzn musisz ja podlaczyc inaczej niz w oryginale , jeden biegun kontrolki do masy a drugi poprzez diody do lewej i prawej strony kierunkow.
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
'98-'00, pierwsza to nieprawidłowe ustawienie świateł (czyżby była wersja z fabrycznymi ksenonami i układem samo-poziomowania?), druga to włączony tempomat.
ta kontrolka informuje o problemie z układem chłodzenia głównie wentylatora i nie ma wpływu na zapalanie czy też prace silnika
Jeżeli przez interfejs diagnostyczny wszystko działa to nie wina żadnego przekaźnika. Szukał bym przyczyny we włączniku. W DiagBox masz opcję sprawdzania różnych włączników z kalkulatora kierownicy.
naładuj akumulator i sprawdz ładowanie
Jeśli chodzi o kostkę(C9) sprawdzasz kontrolką to na pierwszym powinien być stały plus na drugim powinien być plus po przekręceniu zapłonu nie musisz odpalać auta wystarczy że zapalą się wszystkie kontrolki na zegarach na czwartym podając masę zapalasz kontrolkę ładowania w zegarach trzeci to sygnał do komputera.
Witam. Mam problem z Master3 2104r. Wczoraj ładowałem akumulator w aucie (były mrozy). Przy odpalaniu w pewnym momencie zgasły kontrolki na zegarach i brak reakcji rozrusznika. Po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 mam kierunki radio działa słychać przekaźniki, natomiast brak kontrolek na zegarach , nie słychać pompki paliwa , brak świateł postojowych...
Tak, jest poprawny. Złącze P jest do podłączenia kontrolki w zegarze.
Przy dzwigni hamulca jest mała krańcówka moze ona sie zacina i powoduje swiecenie kontrolki na zegarze
Odłącz kontrolkę kierunków w zegarach.
Centralka jest za zegarami
Przekaźnik RP1 działa? bezpiecznik nr 1... masz opis bezpieczników. http://obrazki.elektroda.pl/6418271200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3571168100_1...
brak masy na liczniku!
Witam, Mam do naprawy Mercedesa 300D. Pani przyjechała z całkowicie rozładowanym akumlatorem. Akumlator wymieniliśmy. Autko odpala za każdym razem, ale nadal jest problem z kontrolkami na desce rozdzielczej. Po przekręceniu stacyjki kontrolki z lewej strony ( ciśnienie oleju, alternator itd) zapalają się na sekundę i gasną. Po przekręceniu na rozruch...
Skoro dłubane przy stacyjce to może źle spięte przewody albo jakaś kostka rozpięta
To schemat jedynki poliftowej(99-03), Z ESP był CAN do komunikacji z czujnikiem przyspieszeń, kąta skrętu i wyprowadzony do gniazda OBD W dwójce ABS nie steruje kontrolkami w zegarach bezpośrednio jak na załączonym schemacie, wszystko leci CANem To jest ESP w Scenic2 https://obrazki.elektroda.pl/7877688200_...
uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne
Przyczyna może leżeć w różnicy sterowania kontrolką ABS. Numery zegarów powinny być na ich obudowie.
Zasilanie do zegara, masa do zegara, przewód łączący czujnik z odpowiednim wejściem w zegarze. Jeśli dodatkowo chcesz mieć kontrolkę, to potrzebujesz trójnik, by móc równocześnie wkręcić czujnik zegarowy i na kontrolkę.
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Witam... Tempomat dolozylem wszystko dziala poprawnie. Martwi mnie tylko kwestia kontrolki na zegarach. Ogladnalem schemat, ale z tego co widze pin odpoiwiedzialny za kontrolke na zegarach jest juz ajety. Sgtad tez moje pytanie. Jak moge aktywowac swecenie kontrolki na zegarach ggy tempomat jest aktywny? Pozdrawiam
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Albo coś ci się pomyliło. Albo to masz jakiegoś TDI a to kontrolka od świeć żarowych i jest na zegarze obrotomierza.
Witam. Wygląda to tak jakby zacisk 15 i 30 się gdzieś połączyły. Może przy radyjku coś robiłeś bo tam jest zasilanie przez i poza stacyjką. Pisząc "palące" miałeś na myśli świecące ?
A jak włączysz zapłon to świeci się na zegarach pomarańczowa kontrolka w kształcie samochodu z kluczykiem?
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Uwalona na pewno kostka stacyjki
Włącznik świeci po włączeniu pozycyjnych świateł, kontrolka zielona lub pomarańczowa na zegarach po włączeniu tempomatu lub ogranicznika
Miałem taki błąd związany z kontrolką check, przyczyną były zimne luty na płycie zegarów (złącze), kontrolka raz działała, raz nie, sterownik za każdym razem pokazywał błąd obwodu
Podepnij woltomierz do akumulatora i sprawdz napięcie w momencie kręcenia rozrusznikiem. Wygląda na to, że rozrusznik pobiera za duży prąd. Duży spadek napięcia powoduje, że wszystkie urządzenia wariują. Zdarza się, że rozrusznik w kiepskim stanie elektrycznym lub mechanicznym tak się zachowuje (Twój chyba blokuje się mechanicznie).
Witam, mam problem z e90 2007 2.0 136 km. Zaczęły się palić kontrolki od ręcznego, ABS-u i poduszek. Zegary nie działają, pokazują tylko obroty, a prędkościomierz pokazuje do czasu, jak nie wywali kontrolki od poduszek. O co tu może chodzić?
Potrzebuje info na temat kontrolki płynu chłodniczego w vw touran silnik 1.9 avq. Otóż , przy zimnym silniku po nocy w trakcie odpalania silnika zapala sie kontrolka płynu poziomu i zarazem wysokiej temperatury . Silnik jest zimny , płyn w zbiorniczku jak należy , włącza sie webasto dogrzewanie silnika . Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie...
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Witam. Sprawdź masę na silniku i nadwoziu.
koledzy przecież mu chodzi o własne potrzeby, odczytać i skasować... oczywiście ze możesz sobie kupić coś taniego i sam to zrobić, przecież nie będziesz używał tego profesjonalnie... napisz do mnie na pw to dam ci rade co i od kogo kupić a programik moge ci wysłać (WAG - 4,9) on już troche potrafi pozdrawiam
Sprawdź bezpieczniki, tylko dokładnie probówką.
W moim Clio to samo się dzieje ale poradziłem sobie - walnąłem dłonią z wierzchu w kokpit i zaświeciło! Zdarzyło się to kilka razy ale teraz już dłuższy czas spokój. Prawdopodobnie styki w złączce tablicy wymagają przeczyszczenia ale póki co to działa i nie chce mi się rozbierać. W necie jest manual jak wyjąć tablicę w Clio3
Bezpieczniki mają z tyłu stopki gdzie wtykasz końcówki kabli, musisz znaleźć bezpiecznik na którym na wyłączonej stacyjce nie ma 12 volt a gdy załączysz stacyjkę i zaświecą kontrolki w zegarach na bezpieczniku pojawia się napięcie 12 volt, wtedy z tyłu na tym bezpieczniku wpinasz się kablem od radia. Myślę że prościej się nie da wytłumaczyć i że pomogłem.
Nie wszystkie ale też, na pewno kontrolka przegrzania silnika, ładowania akumulatora to do masy, migaczy do plusa i światła drogowe. Nie kojarzę tylko jak było kontrolka ciśnienia oleju bo chyba 2 miała już dynamiczną kontrolę ciśnienia i nie wiem czy to był osobny moduł czy było w liczniku. Jak osobny moduł to tylko jeden pin odpowiada kontrolce oleju...
Z tym to byś musiał sprawdzić czy jest stałe zasilanie zegarów.
Na gazie w trybie awaryjnym także nie odpala? Skoro na zegarach nie masz kontrolki silnika to wygląda jak by ECU nie dostawało zasilania, dla pewności nagraj filmik żeby było widać zegary jak przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki na zegarach.
Witam wszystkich jestem tu nowy,chciałbym się podpiąć pod temat,mam ta sama sytuacje,wariują mi kontrolki na zegarach,falują obroty,czy udało wam się rozwiązać problem?
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Udaj się do elektronika sam on powinien mieć taki sprzęt do diag. sam tu nic nie zdziałasz immo to trudny temat i nieliczni to gryza
Problem rozwiązany blokada kierownicy padła i uniemożliwiła odpalenie auta
Może nie będzie to odpowiedź na Twoje bolączki, ale mam ten sam typ auta, w którym "szalały" kontrolki i zegary i przez kilka dni miałem obawy, czy korzystać z auta. Okazało się, że we wtyczce tablicy zegarowej urwała się większość pinów i to właśnie było powodem takich objawów. Jest to typowa dolegliwość aut z rodziny VW.
Tak jak w temacie, pralka pobiera wodę, kręci bębnem w prawo i lewo, po kilku ruchach bębna zaczyna wypuszczać wodę i zapalają się kontrolki przycisków zegara i żelazka oraz kłódka mruga. Dodano po 3 Dodam przycisk zegar i żelazko mrugają.
W momencie kiedy miga kontrolka jakie napięcie widzi BCU?
Kontrolka z ładowania pewnie też świeci po uruchomieniu silnika? Sprawdź, czy masz ładowanie. Jak ładowania nie będzie, to kontrolki nie zgasną. Chodziło mi o kontrolkę oleju, oczywiście. Twoja terminologia jest wybitnie mało precyzyjna. Dalej nie wiem, o której kontrolce myślisz. Może o kontrolce POZIOMU oleju?
Odwiedziłam elektryka - podpiął auto pod komputer - wyskoczył błąd czujnika ABS + ESP lewego przedniego koła. Zamówiłam tą część i wczoraj pojechałam na wymianę. Elektryk wymienił czujnik, popryskał wszystkie ewentualnie zaśniedziałe i zabrudzone styki - wykasował komputerem błąd ale nie przyniosło to pożądanego rezultatu i kontrolki na zegarze wciąż...
W moim przypadku doszło do zawarcia na kablach przechodzących z lewych tylnych drzwi do słupka poprostu się przetarły i zrobiły zwarcie co spowodowało usterki które opisałem. Pozdrawiam
Zasilania sprawdzaj żarówka np 5W, miernik nie jest zbyt dobry do tego. Możesz na próbę podać +12V na 1 pin wtyczki niebieskiej i zobaczyć czy wtedy zapalą się kontrolki.
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
Przede wszystkim zamiast kombinować z obejściem tej kontrolki i brzęczyka, naprawą zegarów, należało by obowiązkowo zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju w silniku. Wystarczy wkręcić manometr i wszystko będzie jasne. I będzie wiadomo, czy to to faktycznie usterka elektryczna, czy silnik kwalifikuje się do roboty.
wyciągnij wtyczkę z czujnika temperatury (tego dla zegarów) jak kontrolka zgaśnie to wszystko jasne (a zapewne zgaśnie)
Układ wskaźnika przepalenia żarówek na 2 tranzystorach był opisany w Radioelektroniku nr 2/1982 str. 32. Tam opisany układ przystosowany do LED jako wskaźnik przepalenia żarówki, ale po dodaniu jeszcze jednego tranzystora większej mocy (np. BD135) można dołączyć do żarówki kontrolnej. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Więc tak ledy dalej nie działają, a postojowe zaczęło świecić. Tylko, że sytuacja jest dziwna. Już tłumaczę, kontrolka na zegarach sama zgasła i postój zaczął świecić, ale podczas jazdy (przy skrętach) znów zapala się kontrolka na zegarach, a jak jadę już z kierownicą wyprostowaną kontrolka znika i tym samym znów postój świeci. Dziś odkręciłem plastik...
w stacyjce i nie swieciły sie kontrolki (zegarów) Witam . Czy poradziłeś sobie. Mógłbyś opisać co zrobiłeś. Pzdr.
Kolego przygasanie kontrolek oznacza problem z zasilaniem zegarów, gdy to wystąpi immo blokuję silnik dla tego Ci odpala i gasnie. Powodem może być jakaś utleniona masa, jakiś bezpiecznik zasilający zegary i jego jakiś słaby styk bądź problemem może być także kostka stacyjki.
Witam chciałbym dołączyć się do tematu.Posiadam renault trafic 2002 1.9.Dzis podłączyłem przyczepkę z kiepska końcówka i najpierw przestały działać kierunkowskazy a jak zgasiłem auto już nie odpaliło.Gdy przekręcę stacyjkę immo mryga deska się podświetla ale nie wyświetlają żadne kontrolki zegar od kilometrów i zegarka też nie działa.Swiatla awaryjne...
Dzwi od pasażera (szyba) komputer pokładowy centralny zamek licznik światła cofania kontrolki zegara
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
co to jest ten mikro wyłącznik? jak by widział drzwi jako otwarte to powinna się palić kontrolka w zegarach. a ona się nie pali
Pokaż, która masz wersję zegarów z LCD?
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Skończyłosię wymianą jednak altka.
Witam problem z zegarami powrócił . Po zapaleniu auta nie świwci żadna kontrolka podświetlanie nawiewu też nie šwieci i środkowy wyświetlacz nie działaja zegary, natomiast podświetlanie radia świeci ale radio nie gra . Dopiero jak przejade około 20 km i wiecej i gdy wjade w dziure wszystko sie włacza radio kontrolki zegary zaczynaja działać gdzie szukac...
Ale tu mowa jest o oryginalnej kontrolce z zegarów
Informacje wcześniejsze proszę wziąć pod uwagę. Sprawdź ponadto żarówkę oraz, czy nie są przerwane kable w przelotce klapa bagażnika-nadwozie. Światełko to pali się zawsze po otwarciu klapy bagażnika, tj. niezależnie od tego, czy są włączone światła zewnętrzne auta, czy też nie. W zależności od tego jaki masz model auta (podstawowy, czy full wypas)...
Witam VW T4 2.5 TDI 1997 wzbudzenie alternatora. Problem polega na tym, że auto oryginalnie miało starego typu zegary z kontrolkami żarówkowymi. Wiele lat temu nastąpiła konwersja na zegary nowszego typu, czerwone podświetlenie i kontrolki diodowe i od tego czasu alternator wzbudza się dopiero po lekkim przegazowaniu. O ile dobrze pamiętam, bo było...
Do Siwy... tak się składa że mam tzn miałem ten sam problem co Ty kolego tylko że może w troszkę innym samochodziku Audi80 b3 1,8benzyna/lpg bo z tego co się orientuje desel z gazem raczej ciężko spotkać :D problem tkwił w przerwanej ścieżce wewnątrz licznika, przy pomocy miernika z pewnością ją odnajdziesz, popraw też zimne luty bo to też lubi pie......
Żadne z tych samochodów nie odpala. Kontrolka przy teście zegarów jest, więc nie została spalona, tylko nie ma jej z konkretnej przyczyny. Może ECU siadł?
wymianie przekażnika nie ma poprawy to szukaj usterki gdzie indziej np. w zegarach.
Passat b6 1.9tdi (105km) 2006 nie odpala, nie działają zegary wyświetla się tylko kontrolka pomarańczowej kierownicy, ewentualnie kontrolka świateł długich jak zapalę. Samochód nie kreci i nie reaguje po włożeniu pilota do stacyjki kierownica się odblokowuje. Prąd jest działają światła włącza się radio samochód odblokowuje itp. Nie działają zegary poza...
Jeżeli masz komputer to powinieneś mieć min 2 czujniki. jeden z nich połączony jest z kontrolką przy zegarze a drugi połączony jest z komputerem. Jak nie masz kompa to ponimeneś mieć jeden czujnik i jest on wkręcony w blok silnika (patrząc od produ na silnik chyba po lewej stronie) lub przy chłodnicy lub przy termostacie. Po prostu poszukaj troche a...
Sprawdzałeś bezpieczniki?? Kostka stacyjki - masz zasilanie na czymkolwiek po zapłonie??
eh, lamah. chodzi o żółtą kontrolkę z gwiazdką na zegarach ? o żąda kontrolka klimatyzacji tylko sygnalizacja usterki tego cholernego modułu. czyli usterki w module, ale pewnie tak jak wcześniej napisano zgniło sie wtyczce sprzęglo jest na kółku tym co kręci sprężarką. Jak pasek kręci kółkiem a środek kółka stoi to sprzęgło rozłączone, jak obraca się...
Ten, co "sobie wisi" to jest właśnie resztka przewodu do kontrolki - ktoś odciął gdy demontował alternator na złomie. To w jego miejsce, zamiast niego, należy wpiąć ten poprowadzony od kontrolki w zegarach.
Radio działa klema okey z kluczyka się otwiera i zamyka normalnie Dodano po 32 Odpiąłem kostkę od ews i wsadziłem bezpiecznik kontrolek na zegarach nie było ale auto kręciło silnikiem
A jaki polecasz urządzenie do sczytywania błędu, może być jakiś który łaczy się z telefonem? Ja Ci polecę oddać auto do kogoś kto się zna bo samo odczytanie błędów nic Ci nie da a skoro do tej pory nie miałeś doczynienia z diagnostyką to sam nic nie zrobisz, dodatkowo wydasz kasę na ,,zabawki" które rzucisz w kąt. Gdybyś się interesował to byś wiedział...
Kontrolka zapala się tylko podczas pracy silnika i braku cisnienia. Czujnik podaje sygnał do BSI, a BSI zapala kontrolkę w zegarach tylko w opisanym wyżej przypadku.
Mam pytanie mam zegary jaeger beż temperatury oleju Auto nie posiada gazu ale mimo to świeci się kontrolka LPG ktoś wie w czym problem?
Sprawdz czy pod maską niema jakiegoś wyłącznika wstrząsowego
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post. Miałem kilka takich przypadków. Jeśli dobrze pamiętam to w jednym przypadku była to cewka zapłonowa a w pozostałych świece.
A może ten trop jest fałszywy? Na początku autor pokazał migającą kontrolkę immo. Jest w zegarach, więc to fabryczne immo. A ten alarm jakiś dokładany, więc może nie mieć nic wspólnego z awarią. Autorze - czy przed awarią było słychać syrenę podczas odblokowywania auta? A po awarii ucichła?
Dzień dobry, od paru dni mam następujący problem - po otwarciu samochodu, czy włożeniu kluczyka do stacyjki, deska rozdzielcza działa jak trzeba (kontrolki, liczniki, podświetlenie, strzałki kierunkowskazów itp.). Po sekundzie od uruchomienia silnika wszytko na desce rozdzielczej gaśnie - ale samochód nadal działa poprawnie, kierunkowskazy, światła...
Wstaw neonówkę taką jaka jest w śrubokręcie z kontrolką.
czyli generalnie nie dziala ci nic co jest zasilane z plusa po kluczyku (klema 15 tak to sie chyba nazywa) a tablica zegarów wstaje? kontrolki się świecą?
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Ciśnienie będę musiał zmierzyć ale ten od poziomu i temperatury też daje ciała ta na żółto kontrolka i zegary stoją w miejscu od temperatury. Można wyłączyć to w liczniku. Sprawdź czy zasilanie w kostce czujnika dochodzi (pin1 +12 V pin 2 masa) i pin 3 powinien mieć przejście do zielonej kostki licznika pin 15. Czekajcie, bo ja na żadnym schemacie...
Spróbuj zegary "zrestartować" przez wyciągnięcie bezpiecznika od nich na parę minut.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Po przekręceniu zapłonu zegary i kontrolki w zegarach wogóle nie reagują
a próbowałeś zewrzeć do masy przewód od zegara czy się wychyli. Jeżeli czujnik masz dobry to problem w zegarach lub instalacji
kontrolka zegar peugeot kontrolka zegar mercedes skoda fabia zegar kontrolka
speed renault szumy nikon piaggio cewko moduł
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Kod błędu DF135 w Renault - przyczyny i diagnostyka Schemat elektryczny Ford Fiesta Mk7 - gdzie znaleźć?