Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
A po co wymieniać?
Główne diody uszkodzone.P
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
nie podejrzewam że jest uszkodzony program. W większości fonów co miałem z taką usterką , to sprawa UEM. Czy jest przyklejony - sprawdź sam. Wymiana jego wiąże się z ponownym zaprogramowaniem go - przeliczenie ask-rpl - dodatkowe koszty. Jakaś przeróbka jest tego - ale pewnie będziesz miał problem z dostaniem ładowarki z kontrolka sygnalizującą stan...
żeby było widać że nie spaliła się kontrolka. Trzeba zrobić z ładowaniem.Sprawdzić połączenia, regulator,szczotki, diody itd.
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
daf xf nie ma oddzielnej kontrolki od ładowania tylko w momencie zaniku ładowania wyświetlany jest symbol akumulatora na wyświetlaczu cyfrowym w desce rozdzielczej.przewód D+ jest zasilany poprzez bezpiecznik i diodę po stacyjce.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
nie zawsze miernikiem da się sprawdzić diody miłem takie przypadki miernik pokazywał że są dobre a ładowania nie było po wymianie mostka ładowanie wróciło do normy. Napisz jak zachowuje się kontrolka ładowania, co z uzwojeniem sprawdzane?
błąd poduszek to przedni czujnik uderzeniowy. Błąd w ładowaniu to dioda lub regulator.
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Diody sprawne ?
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Podłączam akumulator do ładowania i zielona kontrolka, a akumulator się nie ładuje. Nawet dioda się nie zapala od baterii. Co może być uszkodzone? https://filmy.elektroda.pl/49_1707182334...
Ubita dioda w alternatorze
Na wzbudzeniu daje się żarówkę jak w samochodzie 24V 1W kontrolka ładowania. Przy zgaszonym świeci, po wzbudzeniu gaśnie.
Dzięki za zainteresowanie. Kontrolka ładowania (dioda led) jest w bezpośrednim sąsiedztwie "poważnych" układów scalonych, w związku z tym na pewno nie płyną tam duże prądy. Może z deski rozdzielczej idzie impuls na "coś" co steruje wzbudzeniem - przekaźnik, tranzystor otwarty kolektor lub tp?
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
Przewód niebieski z alternatora idzie na lamkę kontrolną ładowania (po drodze ma diodę i rezystor, ale to pewnie w zegarach).
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Wymienili cały mostek. Ładowanie jest poprawne, a gdyby to była dioda to przecież kontrolka by się świeciła cały czas.
Bardzo cieszę się z twojego sukcesu. :D A jeszcze bardziej z twojej dociekliwości. Jednak w tym zachwycie zapomniałeś podziękować kolegom którzy starali się ci pomóc. To taki miły zwyczaj i jedyna "zapłata" za bezinteresowną pomoc. Trzeba go pielęgnować. Na koniec dodam, że po mimo upierdliwości należy wlutować te trzy diody i zrobić kontrolkę ładowania....
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Kontrolka ładowania to dioda, więc wątpię. Miejsce na kontrolkę od świec jest, można dołożyć.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
Akumulator ma 50 Ah Ten alternator jak był w innym maluchu to też nie gasła kontrolka ładowania, diody są dobre, tylko własnie regulator jest "stary" tzn jest nadal zamontowany ten który był już przy tym alternatorze.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Trzecia linia to termistor. Czemu pytasz zamiast zajrzeć do dokumentacji ogniwa. Tam wszystko wyjaśnione. Odnośnie prądów i napięć ładowania i rozładowania. Jako kontrolkę wyładowania można użyć diody sterowanej TL431
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Pojechałem do mechanika, wykręciliśmy alternator i okazało się, że były spalone diody.
Witam przetestowałem płytę główną i napotkałem kolejny problem.... Otóż występuje problem z ładowaniem baterii. Bateria ładowana jest do około 20% i przestaje się dalej ładować. Gaśnie kontrolka (dioda) od ładowania. Jak odłączę zasilanie i nastąpi rozładowanie o kilka procent w dół to po podaniu zasilania ładuje osiąga próg około 20% i koniec ładowania....
Nie w alternatorze problem.P
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Połącz cienki przewód od włącznika rozrusznika z przewodem od kontrolki ładowania poprzez diodę 3-5 A i opornik 10 om 3 W. Przewody masz koło licznika.
nowy objaw dziś się pojawił, po podłączeniu ładowarki, kontrolka od ładowania zapala się i zaczyna migać lampka od załączenia, ale i tak nie ładuje ani nie da się pracować na samym zasilaczu. Chyba będzie fiasko....
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Podobny problem miałem z ładowaniem w VW TDI. U mnie po uruchomieniu silnika gasła kontrolka ładowania (dioda), mimo tego nie było ładowania. Z uwagi na obowiązek jazdy na światłach miałem problem z ABS-em i poduszkami, bowiem świeciły się kontrolki sygnalizując niesprawnośc tych urządzeń. Okazało się, że urwany był przewód niebieski, ( biegnący ze...
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Można próbować taką ładowarką ładować całą baterię.
Owszem, sa tam przekaxniki. Przeróżne. Wiecieraczek, kierunkowskazów, świec żarowych, sygnału dźwiekowego, odciążający styk X, itp. Ale nie ma tam żadnego przekaxnika ładowania lamerku, zrozumiałeś? Układ jest prosty- z deski za pomocą kontrolki ładowania (dioda świecąca z równoległym opornikiem) niebieskim kablem idzie na zacisk D+ alternatora.
- dioda zenera Co????
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Zacznij od pomiaru napięcia ładowania, jeśli jest ok.14.4V to jest dobrze, jak nie to sprawdzaj wszystko po kolei : szczotki i diody oraz regulator nap. do pomocy masz schemat instalacji i podobny temat z forum: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powodzenia......................
Hmmm... Dioda?
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Na moje szczotki słabo kontaktują.Jeśli kontrolka ładowania się żarzy to może być uszkodzona dioda wzbudzenia.Kontrolka nie powinna się żarzyć. Pozdrawiam.
Ten regulator był zamontowany na alternatorze 6 diod I kontrolka ładowania gaszona przekaźnikiem
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Mam turbinę air X400. Przy szybkości wiatru 8-10m/s turbina daje mi 12V, zmierzone na zaciskach akumulatora i prąd około 2 A. Czy któryś z kolegów ma taką turbinę i czy mógłby podać napięcie na zaciskach ładowanego akumulatora, gdy zapali się kontrolka-dioda ładowania?
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Żzżenie się kontrolki ładowania jest spowodowane uszkodzeniem diody (diód) wzbudzania alternatora.
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Kontrolka ładowania to chyba dioda LED , jeżeli tak to wszystko jasne.
Może świeci się kontrolka ładowani przy wyłączonym zapłonie jeśli tak to diody w alternatorze.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Płyta główna posiada zintegrowany układ graficzny. Można dla testu zdemontować dodatkową kartę graficzną Geforce 9500GT i sprawdzić na zintegrowanym układzie graficznym czy coś się ruszy. Czy po kontrolce pracy dysku widać, że system się ładuje, czy dioda od HDD nie świeci (albo świeci krótko na starcie i wyłącza się)? Patrząc na model zasilacza również...
12V/1000Ω=0,012mA Takim prądem można sobie wzbudzić wyobraźnię, a nie alternator. W starych VW gdzie kontrolkę ładowania stanowiła dioda led, jako wzbudzenie były zamontowane w liczniku dwa rezystory 100Ω połaczone równolegle. Tutaj, jako że jest żaróweczka 1,2W do wzbudzenia potrzebny jest jeden rezystor 100Ω
JAk będą zaśniedziałe połączenia na grubym plusowym kablu prądowym pomiędzy alternatorem a akumulatorem to kontrolka nie zgaśnie w czasie jak alternator ładuje. Najprościej się przekonać włączając diodę w przewód kontrolki lub amperomierz.
jest to przewód żółto czerwony na 5 miejscu w kostce licznika przed opdpaleniem jest masa po odpaleniu pojawia sie plus oddiel sygnał dioda i możesz wysterować np. przekażnik
Witam, jak w temacie. Podłączyłem automatyczne zapalanie świateł w nissanie navara, standardowo pod przewod ładowania idący do licznikow podłączyłem przekaźnik i dalej do świateł. Wszystko hula tylko po załączeniu przekaźnika zapala się kontrolka ładowania. Ładowanie jest tylko kontrolka sie zapala. Próbowałem użyć diody w szeregu przed przekaźnikiem...
U mnie w Fordzie padło ładowanie z tym , że przerwy dostał kabel, pomiędzy rozrusznikiem ale altelnatorem (objawy były podone i nie swieciła się kontrolka). Wymieniłem diody oraz kable i wszystko wróciło do normy. Nie wiem ale może szczotki ci się kończą , ale wtedy swieci raczej kontrolka.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
A to jest wejsja z lin 😄. To powinien 13V z wypieta wtyczką ładować. Przewod również gnije. Idzie do pcm. Kontrolkę "gasi" PCM. Ten podstawiony sprawny ? Diody sprawdziłem prostownikiem na małym prądzie. Ten regulator można sprawdzić czy tylko wymiana ?
Ze zdjęcia wynika, że nr 4 to masa. Kontrolka ładowania to dioda LED. Wymaga ona właściwej polaryzacji. Nie wiadomo też, czy jest wbudowany rezystor, czy nie. Woltomierz najprawdopodobniej podłączony jest do zacisków nr 3 i 4, natomiast dioda LED do zacisków nr 1 i 2. Sprawdź miernikiem jak podłączona jest dioda LED oraz woltomierz i wszystko będziesz...
Taka właśnie jest, mój błąd z tą diodą
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Czy w ogóle goła płyta główna z podpiętą ładowarką, RAMem, procesorem i układzikiem z diodami (kontrolki ładowania, zasilania i pracy dysku) ma szansę odpalić? Tak. Komputer jako urządzenie logiki cyfrowej i matematycznej potrzebuje do działania wyłącznie zasilania, płyty głównej, procesora i RAMu. Dysk, klawiatura, monitor jest zbędne by uruchamiały...
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Zwarcie może być wszędzie. Prąd ładowania 'wycieka' i bateria nigdy się nie naładuje, stąd czerwona kontrolka ładowania.
Nie zgasi, trzeba usunąć fizycznie diodę
Skoro ładowanie jest poprawne to na 99% nie będzie to problem diod. Jeżeli żarzy się kontrolka to może być wina regulatora zależy jaki tam jest.
Najpierw szczotki (czy nie mają powodu się zawieszaćczy są czyste, czy nie za krótkie), potem LUTY NA DIODACH. Może będzie widać rozwarstwienie lutu... Może też być uszkodzona dioda WZBUDZANIA, jeśli pracują tylko 2 może na wolnych przyświecać.
Proste: brakuje zasilania kontrolki od strony tablicy. przez kontrolkę zasila się więc jakiś obwód w tablicy "zjadając" napięcie w obwodzie pomocniczym alternatora, z którego jest zasilany regulator. Powoduje to przekłamanie regulatora. W tym aucie kontrolka ładowania to dioda LED zasilana z akumulatora poprzez: bezpiecznik, włącznik stacyjki, bezpiecznik...
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Sprawdź diody w altku.
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Diody i uzwojenia tez sprawdziles podczas wymiany regulatora ? Masz mozliwosc sprawdzic w testerze wykres napiecia w instalacji ? Moze dioda siada i pikuje a elektronika wariuje.
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
a kontrolka ładowania na przednim panelu mrugała sobie na pomarańczowo. Kontrolka ładowania powinna świecić się światłem pomarańczowym ciągłym, gdy ładowanie jest w toku, zaś światłem zielonym ciągłym, gdy ładowanie jest zakończone (bateria jest w pełni naładowana). Miganie diody oznacza problem zasilania - ściślej: obwodu ładowania baterii - który...
kontrolka ładować skuter żarzyć kontrolka ładować avensis kontrolka ładować
zasilacz przegrzanie whirlpool płyta indukcyjny dodatkowe oświetlenie
tefal frytkownica zegar elektronika
Huawei B593s-22 V200R001B180D20SP05C69 T-Mobile PL – gdzie pobrać firmware, ryzyka, weryfikacja PIUSI K600 przepływomierz – kod PC400-3- na wyświetlaczu, przyczyny i naprawa