Świece sprawdzone,?
Tu masz wszystko opisane - co sprawdzać.
Podpowiem Ci, że to oznacza ogólną niesprawność "czegoś", taka kontrolka sprawdzająca. Popatrz, czy masz wszystkie światłą stop na początku ( to nie żart)
To jest kontrolka o błędzie w układzie wtryskowym. Pierwsza sprawa to konkretną diagnostyka i clipem radzę żeby sie nie orobic później na darmo. Ogólnie masz problem z przepustnica, kablami, wtyczka, lub sterownikiem silnika. Jeśli okaże się że sterownik pisz na priv pomogę. Ale na początek diagnostyka i po koleji. Przepustnica wtyczka kable sterownik....
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
Jeżeli chodzi o kontrolkę świec żarowych, to objawy które opisałeś oznaczają uszkodzenie świecy żarowej.
Proponuje podłączyć normalny tester a lbo VCDS.
Moim zdaniem musisz sprawdzić czy to wina samego sterownika czy mapy patrz tunera. Sprawdzałeś sterownik przed zmianą mapy?
Nie ma sprawy, od razu mówiłem;];]
Na lewym nadkolu jest taka duża puszka prostokątna. To przekaźnik świec żarowych. Ściągnij dekiel, będą dwie tyczki i kabel na śrubkę. Ściągnij tą większą wtyczkę, będzie miała sześć otworów, ale tylko w pięciu będą blaszki kontaktowe. Każda prowadzi do jednej świecy. Teraz są różne metody dalszej diagnozy (zależnie od tego co posiadasz) -multimetrem...
Jaką pompą??? Paliwową? Kontrolka od świec lubi się świecić nie tylko przy problemie ze świecami. Ale w pierwszej kolejności sprawdził styki i złączki przy wskazanej pompie oraz na drugim końcu kabla
Problem tkwił w zaworze przy pompie paliwa No to klikaj "pomógł" ;)
Temat nie warty wałkowania, ma podane jak sprawdzić i co sprawdzić , temat prosty. Zamykam
Żaden problem tylko trzeba robić to spokojnie. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
Kontrolka w ten sposób sygnalizuje niesprawnosc ukladu. Najczęstszą przyczyną jest przepalenie jednej ze swiec. Czy trzeba jechac do serwisu? To zalezy od twoich umiejetnosci. Przy okazji: kontrolka pełni jedynie rolę informacyjną - nie ma żadnego obowiazku żeby czekać aż zgaśnie przed uruchomieniem silnika. Motor w dobrym stanie pali w miesiącach „ciepłych”...
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Tak ma być, przecież to bezpośredni wtrysk. Jak będą duże mrozy to może zapali się na dłużej
Oznacza to to że sterownik silnika wykrył błąd i wypadało by podłączyć komputer i sprawdzić co mu się nie spodobało.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Akurat No Communications to pod kod wywołania i oprócz niego może być jeszcze np. Check for DCT codes (sprawdź błędy w ECU)
Ta różnica wynika z tego, że sterownik świec kontrolką informuje o możliwości odpalenia silnika po zgaśnięciu kontrolki, ale świece są jeszcze grzane w celu spokojnej pracy silnika. Po prostu polepsza to spalanie na zimnym silniku. Takie rozwiązanie jest stosowane w wielu modelach samochodów, m.in. w VW.
Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam. S.C. Załączaniem świec żarowych steruje sterownik silnika, poprzez przekaźnik 103, na podstawie wartości oporu jaką otrzymuje z czujnika G62 (pin 1 i 3), pin 2 i 4 to czujnik G2, który podaje wartość temperatury na wskaźnik w zegarach...
Bez konkretnego numeru błędu będzie strzelanie w ciemno.
To nie jest cały kod błędu... 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Possible Causes Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty Diesel Particle Filter (DPF) faulty Czyli albo zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF (G450).
Więc ci piszę, że 109.
https://obrazki.elektroda.pl/9152465700_... https://obrazki.elektroda.pl/6126635700_... Czy jakieś błędy na wyświetlaczu się pokazują ?
Coś z pompowtryskiem, a że vag nie wskazał co to dziwne. Jak skasujesz i się nie pojawia to można jeździć. Jak się pojawia po skasowaniu i przejechaniu to możesz nie dojechać..
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
sprawdź instalacje do pedału gazu i ster silnika
Nie masz tam elektronicznego pedalu przyspieszenia ? Tak mialem w VW, identycznie z Twoimi objawami. Sprawdz ten rezystor na pedale gazu
sprawdzałem wszystkie 4 próbnikiem samochodowym Ale sprawdziłeś,czy dochodzi napięcie na każda ze świec!!!. A czy sprawdziłeś,czy świece grzeją?są dobre?
Trzeba zregenerować przekaźnik odpowiedzialny za podawanie zasilania na sterownik silnika - znajdziesz go idąc za odgłosem jego tykania, zdjąć obudowę przekaźnika i lutownicą poprawić w nim luty na płytce drukowanej a nóżki przekaźnika przeszlifować papierem ściernym lub drobnym pilniczkiem.
Kontrolka świec- spiralka jest kontrolką awari w elektronice silnika w tym samochodzie. Niesprawność w układzie paliwowym powoduje gaśnięcie silnika i zapalenie kontrolki o której mowa.
Wyczyść styki przy sterowniku w moim przypadku w sprinterze 411 2.2CDI pomogło też paliła mi się kontrolka edc
Przekaźnik głównego zasilania.
Tutaj
Jest to typowy objaw związany ze sporadycznymi brakami zasilania sterownika silnika a winę za to ponosi przekaźnik zasilania styku prądowego "30". W Twoim samochodzie będzie to zapewne przekaźnik z oznaczeniem na obudowie "109". W takich przypadkach pomaga przeszlifowanie jego nóżek i/lub zdjęcie z niego obudowy i poprawienie lutownicą lutów na płytce...
czesto poprostu swieca zarowa nadpalona na poczatek pomierz swiece
jedna strona bezp S39-80A przekaźnik J52, druga strona S125-80A przekaźnik J495. tylko dokładnej lokalizacji znaleźć nie mogę. Jak znajdziesz listwę przekaźników i bezp i znajdziesz tam dwa bezp 80A to nad nimi będą przekaźniki. Na listwie na pozycjach 2 i 8 są przeźniki, a bezp są na poz. 9 oraz 10. Szukaj na podszybiu, ew. pod tapicerką pod kierownicą....
hmm, może mieć ten sam punkt masowy hamulec i moduł grzania świec
Kolego to nie jest kontrolka świec tylko problem układu elektr. Po 1 zrób konkretną diagnostykę clipem a nie jakimś wynalazkiem. To co opisujesz wygląda na problem z przepustnica
Z tym wymienianiem wszystkich świec to chyba lekka przesada, licząc średnio 40PLN za świecę to juz ładna sumka wychodzi.... ale tak jak napisał przedmówca pierwsza rzecz to sprawdzić świece
Na zgaszonym napięcie czujnika RSW ma być 0.680-0.720V, dawka paliwa na rozgrzanym silniku w okolicach 3-4 mg na skok.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Sprawdź czy świece żarowe są OK.
Witam. Właśnie rozwiązałem problem w mojej Caravelce 2.5 TDI. Problem był tego rodzaju, przekręcam kluczyk i świecą kontrolki jak zawsze ALE !!!! to ważne, poza kontrolką świec żarowych. Przekręcam kluczyk, silnik kręci lecz nie odpala. Winowajca to przekażnik napięcia 109 , a właściwie zimny lut, po przelutowaniu autko hula aż miło. Niemcy piszą że...
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
Zobacz czy kostka sterownik silnika B D3 jest przejscie na jeden z tych 2 cienkich kabelków na jednym powinien być albo stały plus albo po przekręceniu zapłonu a wysterowany jest przez sterownik silnika który podaje masę. Jak. Nie będzie zasilania na jednym cieńkim to sprawdź bezpiecznik niby nr4 możesz isplc po kabelku jak chcesz https://obrazki.elektroda.pl/1254414700_...
Pierw wymień co zepsute i potem zajmij się reszta. Skoro ponowne odpalanie naprawia problem to nie przejmowalbym się.... ;(
Witam.Jak to gaśnie na chwilkę...?jak to wygląda jak go potem odpalasz?Co pokazuje komputer,jakie kody usterek bez tego ciężko będzie trafić bo lista tych przypadłości jest długa.
Pierwsza porada to zobaczyć jakie obroty są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Druga ciśnienie na listwie.
Bezpieczniki sprawdziłeś, skoro nie masz ani zasilania świec ani immo wiec gdzieś brakuje zasilania. Trzeba poszukać. Dodano po 3 Muszę sprawdzić ale chyba almera nie ma tego wyłącznika uderzeniowego.
Sorki kolego ale chyba masz zly schemat bo wedlog mojego to jest jeden przekaznik glowny a te dwa o ktorych piszesz to przek. od swiec zarowych i od podgrzewacza chlodziwa. jest jeszcze bezposrednie zasilanie po zaplonie bez bezpiecznika (38 pin) pozdro
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
Sprawdź czujnik na pedale sprzęgła i hamulca
Moje pytanie brzmi dla czego kontrolka od grzania świec nie informuje o uszkodzeniu? Bo ten sterownik nie ma takiej opcji.
Niestety jest on nad nogami kierowcy. Musisz ściągnąć tą osłonę, są dwie albo trzy śrubki na zewnątrz i chyba dwie pod osłoną bezpieczników. Klucz nr 8 albo t25
98,5 %, że nie będziesz musiał pruć wiązek. Sciąg sobie schemat z elektrody przeanalizuj i sprawdzaj. I podaj co to za błąd, numer błędu. Nie podałeś nawet kodu silnika. http://obrazki.elektroda.pl/6197423300_1... Przukładowy fragment schematu do AJM
słynna 109-tka
witam kolego miałem ten sam problem a mianowicie podczas deszczu przechodził w stan awaryjny zapalała się kontrolka świec żarowych i pedał gazu przestawał reagować max 60 km/h, po wielu dniach a raczej tygodniach i wielu wymianach typu potencjometr pedału gazu bo masz elektroniczny bez efektów, w końcu wymontowałem kompa wraz z całą puszką w której...
Tam jest sterownik w pompie i sterownik silnika. Sterownik silnika jest nadrzędny względem sterownika pompy i to on jest odpowiedzialny za sygnalizację usterek. Nie można wykluczyć usterki sterownika pompy. Ale też możliwe są inne usterki, np sterowanie ciśnieniem doładowania itp. Trzeba wyczytać błędy.
Mechanik moze miec racje, czesty problem nie tylko Dieseli od forda.
A po co, tam ma pewnie silnik 1Z... Teraz wiadome o co chodzi.
Dodam że na serwisie nie ma żadnych błędów Bzdura.
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Niestety nie. To co uwazasz za hamulec górski to zwykły gasik do wyłączenia silnika. Po zapaleniu masz blokadę (prawdopodobnie sterowaną pneumatycznie) by nie wyciągnąć kluczyka ze stacyjki podczas pracy silnika. Dopiero po zgaszeniu silnika możesz obrócić i wyciagnąć kluczyk. Podobnie jest w wielu ciężarówkach z tego okresu ( np. Mercedes czy Kamaz)...
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 zaświeca się choć na chwilę kontrolka świec żarowych?
Przekaźnik zasilający edc (nr 109)
Witam spotkał mnie podobny problem. W mojej a4 b8 Avant jest silnik 2.0 TDI 120 km na common railu. To od początku historia wyglądała tak: jesienią ubiegłego roku były wymienione wtryski, pompa filtry, przewody paliwowe itp, w sumie cały układ paliwowy bo rozpadł się filtr i śmieci zanieczyściły prawie cały układ. Wszystko po remoncie było w porządku...
Kolego wymień przekaźnik 109.
Sprawdziłeś chociaż czy dochodzi napięcie na automat przy rozruszniku. Sprawdziłaś, to kobieta.
Jak by ci tu pomóc, często ta spiralka się świeci z powodu uszkodzonego czujnika stopu (ale nie zawsze) 2, mechanik może robi cie w bambuko bo widzi kasę lub sam niewie co wymienić, 3 musiał byś podać jakieś kody błędów ale ich nie masz kup se taki tani LM na (A) pod komórkę ściągnij apke na telefon i sam se błędy podpatrzysz i będze łatwiej ci pomóc...
Trudno określić, powodów może być wiele, niektóre poważne. Dokładniejsze informacje da diagnostyka komputerowa - wskazane zrobić ją jak najszybciej. .
Dokladnie powycieraj rozlacz wtyczki wewnatrz przedmuchaj urzyj powietrza lub suszarki od wlosow ,z myjki cisnieniowej woda jest jak para potrafi wejsc nawet pod koszulke kabla niektore wtyczki maja uszczelke i woda nie tak latwo sie wydostanie z powrotem trzeba rozlaczac i przedmuchiwac mialem tez tak przy swoim vanie tyle ze przy benzynie v6, ale...
Samochód po regeneracji sterownika pompy wtryskowej dopadł kolejny problem - miga kontrolka od świec żarowych. Myślałem, że wymienię sterownik i będzie po kłopocie Jaki założyłeś sterownik, nowy czy używany, jeśli używany to pewnie będzie problem z immo, w tym modelu sterownik pompy wtryskowej jest już kodowany. Najlepiej będzie jak go podłączysz pod...
Mieszkam we francji i tu jest problem ogolnie z dobrym mechanikiem . A po drugie nie zam zadnego mechanika w okolicy ktory by mi przyjechal na miejsce zrobic diagnoze A po co skoro i tam na trawniku nie naprawi tego.
Trzeba sczytać błędy zapamiętane w kompie samochodu po wejściu w tryb awaryjny - najlepiej oryginalnym testerem Forda (np IDS-em). Tak to jest wróżenie z fusów. Co to jest te bzzzzzz...? Skąd dochodzi?
Sprawdź przekaźnik w tablicy rozdzielczej pod deską. Dokładnie jak ci przestanie jechać to pomacaj który jest gorący i go wymień.
sprawdź przekaźniki o ile dobrze pamiętam 109 jest odpowiedzialny za zaworek gaszenia
Sprawdż tak jak kolega napisał światło stop(czujnik stopu często pada-99%).Po drugie kontrolka świec żarowych służy jako check i może to oznaczać błędy.Prawidłowo powinna zapalić się na chwilkę przy starcie ,co informuje nas że możemy odpalić silnik.Jeżeli póżniej mruga to znaczy że sterownik silnika zapisał jakieś błędy(sam piszesz ze masz szarpania...
Znalazlem cos takiego: P1039 Vehicle Speed Signal Missing or Improper w wolnym tłumaczeniu "Utracono sygnał prędkości bądź jest niewłaściwy"
W moim fordzie connect świecenie kontrolki od świec sygnalizowało awarię silnika. Po podłączeniu pod komputer wyszedł spadek ciśnienia paliwa na listwie CR. Bez komputera raczej nie dowiesz się co go boli.
Który rok? Raczej w zegarach jest wydłubana zaklejona. PS Ale stare diesle chyba do 2002 roku nie miały kontrolki check engine i mrugały kontrolką świec żarowych.
Rozbierz i przelutuj.
W czujniku są dwie pary styków.Jedne to lamp stopu i komputera,drugie tylko do komputera.Jezeli jest jakaś nieprawidłowośc w nich-rózny czas załączenia,niezałączenie którejś pary,itp sterownik rejesruje to jako błąd. Czujniki sa w dwu wersjach-albo taki owalny ,albo kanciasty.Ten kanciasty jest lepszy.Owalny idzie uszkodzić juz przy montażu!
109 lub fabryczny alarm-jeżeli jest
Brak zasilania sterownika. Schemat, kontrolka i sprawdzasz. Tylko nie miernikiem.
Przekaznik 109 do przelutowania.
Mam identyczny przypadek. Czy kolega rozwiązał problem?
https://obrazki.elektroda.pl/6270060100_...
Masz zapchany DPF, musisz wypalić.
Sprawdz na początek przewód kontrolki i jego połączenia. To jest niebieski w T4. Zwarty do masy przy alternatorze powinien zapalić kontrolkę. Jak zapali to alternator do naprawy. Nie masz ładowania i tyle, nie wymyślaj ciekawych problemów bo ich tu nie ma.
Witam Wszystkich. Posiadam Citroena C5 II 1.6 HDi 110KM FAP. Problem mój polega na tym, że nie świeci się przy uruchamianiu silnika kontrolka świec żarowych, silnik normalnie się uruchamia - nawet jak jest zimno, na ECU nie ma żadnych błędów. Pozdrawiam i czekam na szybką pomoc.
Dobra dobra. Błąd egr to zapalić może ale kontrolkę check engine. Sprawdź czy i jak działają ci świata STOP. Miganie kontrolki świec żarowych po odpaleniu to uszkodzenie układu świec żarowych bądź uszkodzony włącznik świateł stop.
Co sprawdziłeś?
Diagnostyka była? Jakieś błędy? Przekaźnik 109 jest? Kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę?
Słyszałem, że jak ten czujnik się zepsuje to kontrolka od świec żarowych będzie mrugać w czasie jazdy. Sprawdź tematy związane z kontrolką świec żarowych to może się dowiesz czegoś więcej. Pozdrawiam
migająca kontrolka świecy żarowej kontrolka świecy żarowej mercedesie zasilanie świecy żarowej
kolba ekspres ekspres ariete spalić bezpiecznik kondensator
wykrywacz metali wykrywacz metali
Jak odblokować blokadę włącznika szlifierki Varo 10079 1200W? Brak dźwięku na projektorze - przyczyny i rozwiązania