No i tak powinno być... Ale do pewności zrób diagnozę i zobaczysz czy jakieś błędy się pojawiły....
Który rok? Raczej w zegarach jest wydłubana zaklejona. PS Ale stare diesle chyba do 2002 roku nie miały kontrolki check engine i mrugały kontrolką świec żarowych.
Podłączyć oryginalny vcds lub jakiś inny tester ... i wtedy skanować.
Brak komunikacji między pętlą a sterownikiem immo. A jak nie będzie zasilania ECM,to jak myślisz jakie będzie zachowanie immo podobne czy inne? Jedynie co zauważyłem to jednym przekaźniku (zaznaczony czerwonym kółkiem) pin był mocno zaśniedziały. Chyba trafiłeś,że to ten od ECM. Teraz sprawdź czy jest załączany jak i linie która jest załączana. Możesz...
I tak jestem zaskoczony że odczytałeś kody błędów. W nagrodę znalazłem opis na internecie. https://fault-code.com/p0238/
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Diagnostyka prawdę Ci powie. Przy miganiu checka przy przyspieszaniu spodziewałbym się problemów ze strony układu zapłonowego.
Sprawdż kody błyskowe może tam bedzie jakaś podpowiedź co jest nie tak.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Daj wtórnik napięciowy na jakimś wzmacniaczu operacyjnym... Jakie kolory przewodów masz na sondzie ?
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Sprawdź błędy według podanego schematu
Pierwsza ton dziesiątki druga jedności zresztą na tej stronie jest dobrze wytłumaczone.... Mam się czym martwić czy olać to Podnieś maskę silnika i zajrzyj... czy wtyczka spadła, kabel przetarty lub wymień na dobry...coś zrób...
Z błędem jest zapisana zamrożona ramka, po niej będzie widać o co mu chodzi - może być sterowanie turbiny albo EGR. Padały też MAP sensory (a wywala błąd przepływomierza). Dlatego trzeba patrzyć na przyczynę i okoliczności błędu, a nie tylko komponent który pada w opisie błędu.
Nie widać ma schematach wyprowadzenia "czeka" w tym sterowniku, więc chyba raczej nie da rady...
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Wygląda na to że to może być coś z pompą tak jak kolega napisał. No, niestety, nie diagnozuje się nowoczesnego turbodiesla na "wygląd". Skoro silnik jeździ jakiś czas normalnie, po czym po zatrzymaniu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, pracuje jeszcze chwilę, to jakim cudem pompa wc jest zepsuta? Czy po wykasowaniu starych błędów i pojawieniu się kontrolki...
Brak masy w tylnej lampie.
Może właśnie z powodu tej sondy ktoś majstrował przy kontrolkach. Taniej było kontrolkę załatwić niż sondę wymieniać przed sprzedażą. Pozostaje organiczna praca przy sprawdzeniu kontrolek skoro komp nic nie wykazuje. Rozumiem że po wymianie sondy zaktualizowano w aucie że była wymieniana. Teraz każdy bzdet trzeba wklepywać.
to wlasnie objaw uszkodzonego czujnika walu, ale trzeba to potwierdzic
Ciśnienie oleju prawidłowe?
Teraz diagnostyka komputerowa powie ci gdzie jest problem.
Sprawdź czy grzałka sondy ma ciągłość.
W A4 tego roku co piszesz,nie miałem kontrolki,zadzwoniłem do speca od VW,powiedział że może nie być i może też być że brak na zegarach ale jest wyjście ze sterownika.
po usunięciu usterki zgaśnie.
nic nie będzie
W sterowniku przepustnicy bezwzględnie musi być sucho i czysto. Przepustnica zamyka się gdy otwiera się egr, hamujemy silnikiem i przy gaszeniu auta. W innych przypadkach powinna być otwarta. Co do dźwięku, to nikt przez internet tego nie zdiagnozuje. Więc albo szukaj samemu albo jedź do dobrego fachowca.
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
CDIF go przeczyta, albo inny sprzęt czytający "renówki" bo to silnik i sterowanie "francowate"
Przerabiałem to samo w Zafirze B i po wymianie pedału gazu problem ustąpił. Oczywiście te do automatu są droższe niż inne :) Można też próbować rozbierać i czyścić ścieżki, bo to one są zabrudzone pewnie. O ile kojarzę (bo nie rozbierałem tego konkretnego) to są 2 potencjometry, które powinny zmieniać swoją wartość w ten sam sposób i to sprawdza ECU....
Sprawdź na krótko rozrusznik
kondesatory są dobre To znaczy sprawdzone miernikiem rozumiem pod kątem pojemności i ESR? Sprawdzałem napięcia na ECU i są ale nie mam rozpiski pinów. Więc nic tak naprawdę nie sprawdziłeś. Lampka MIL jest sterowana z ECM, więc brak jej świecenia to albo brak zasilania modułu, albo uszkodzony on sam.
Cześć , udało się może rozwiązać problem tej avensis z brakiem kontrolek checka i ładowania . Mam to samo w 1AD-FTV
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
Jeśli to jest jedyny błąd to nie jest to typowy objaw awarii ECU. Upewnij się, że nowe przewody nie mają przebicia, bo niestety tanie zamienniki bywają gorsze od starych oryginalnych.
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
witam mam problem z toyota corolla 2.0 d4d wyskakuje blad silnika traci moc czy ma ktos jakas podpowiedz
Czy rozwiązał ktos ta zagadke bledu p010129 z migajaca kontrolka i bledem ktory nie da sie skasowac
sprawdż dokręcenie oraz przewody (od czegoś trzeba zacząć)
Witam wszystkich W moim Junaku 607 4T Euro4 zaczęła 4 razy migać kontrolka Check Engine (błąd sondy Lambda). Miga tylko przy jeździe z maksymalnie otwartym gazem, po minimalnym odpuszczeniu gazu miganie znika. Dodatkowo wzrosło spalanie z 2.5-3l/100km do nawet 3.5l/100km. W serwisie sprawdzili sondę (jest ok), rozebrali i wyczyścili gaźnik (serwisant...
Doszedłem do tego (doczytałem). :) Schematy do 3,8 l 2005 r. by się przydały. Wydaje mi się, że to jakiś kabel padł. Komputer wstaje. Komputer jest jeden dla skrzyni i silnika. Nie ma błędu. Więc tylko kabel sterujący przekaźnikiem na 85 nogę. https://www.youtube.com/watch?v=a6ANR-qM... Wnioskuję z tego filmiku. Michał
co ma moduł silnika do modułu esp Generalnie jest tak we wszystkich samochodach, że poważny błąd w sterowniku silnika powoduje wyłączenie systemu ESP co jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolek check engine i esp
W którym miejscu się znajduje w silniku ???
Dla wszystkich zainteresowanych. Przyczyną są wyschnięte elektrolity w komputerze. Trochę czasu zajmuje wydłubanie żelu. Mi to zajęło 3 godzinki i kosztowało 2 złote.
Co do sondy to raczej dokonuje żywota i to jest powód kontrolki check engine. Jeśli chodzi o ABS to sprawdź stan połączeń. Zacząłbym od kostki na sterowniku i ew przelotkę do kabiny.
Wczoraj zakupiłem Vectrę Zobaczyłeś ominięty filtr paliwa, odbyłeś, jak mniemam jazdę próbną ?. W błędach widać odłączoną kontrolkę check engine... Po ch** żeś się pchał w tą padlinę, eech..
Po pierwsze podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie błędy są tj. (zapalanie kontrolki check engine). ''pocenie się'' pokrywy zaworów a zachowanie Twojego samochodu to mogą być dwie różne sprawy. Jedź na kompa i napisz jakie błędy są.
Witam 0077 problem z wtryskiem nieokreslony ktory (uwazam ze 3),0047 bledne dzialani sensora polozenia walka rozrzadu,0037 za niskie cisnienie na magistrali zasilania paliwem (sporadyczne).Pozdrawiam
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Witam. Usterkę już zdiagnozowałem. Temat zamknięty, mimo to dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Jak wypadanie zapłonu występuję przy 1500 RPM na pedale gazu na 100% (gaz w podłodze). Czyli wtedy czuć przerywanie i po chwili zaczyna mrugać kontrolka CHECK ENGINE. To raczej cewka ma ma niewielkie przebicie na drugim cylindrze ,które ujawnia się dopiero przy ciężkich warunkach. Dla potwierdzenia diagnozy można założyć dużą rurkę termokurczliwą na...
Dwa problemy. Brak kontrolka CHeck engine - nie ma pilnej potrzeby napawić. Uszkodzony czujnik temp. silnika, należy go wymienić oraz przy okazji termostat i płyn chłodniczy (profilaktyczne przez zimą).
Esp już się świeci, jak kilka razy uruchomisz silnik i wyłączysz zapłon powinien zaświecić się check. Jest jak najbardziej możliwe, że są problemy z rozruchem a błędów nie ma. Wystarczy, że paliwo cofa się do baku, na przykład.
Pierwsza sprawa to kontrola modułu świec żarowych. Czy ten sterowniki to przekaźnik R6 Sterownik świec żarowych J179 znajdujacy się skrzynce bezpiecznikowej komory silnika ?
Witam wszystkich, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od check engine, pierwszy raz od 3 lat prawie, kolega sprawdził mi błędy i pokazało że jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzną oraz zaczęły mi podnosić się obroty silnika na postoju do 1500 i po jakichś 10 sekundach opadać na 900-1000 obrotów i od nowa. Czy ktoś miał może już taki przypadek? Zdjęcie...
nie działa wtrysk. Z jakiego powodu?
Po skasowaniu błędów znów się zaświeciła kontrolka lecz z jednym błędem P02E4. Czy to jest brak zasilania przepustnicy czy uszkodzony silnik przepustnicy ?
Pacjent to Vw Polo 9n3 1.4 16v (bodajże 59kw) Problemem jest świecąca się kontrolka check niestety po przeskanowaniu gutmanem jak i vcds’em nie występują żadne zapisane kody błędów. Autko odpala, jeździ nic się nie dzieje, wszystko funkcjonuje prawidłowo jednak świeci się check a błędów niema… Ktoś miał podobną historię? Dzięki za pomoc
Mam problem z Renault Captur. Zapala mi się kontrolka Check Engine i poduszki. Macie jakiś pomysł, (at)ElektrodaBot?
Proponuję udać się do sprzedawcy i wyjaśnić sprawę. Należy się powołać na instrukcję i poprosić o wskazanie miejsca, gdzie jest napisane „że tak ma być”.
W oplu z tego rocznika i przy tym rodzaju silnika wystarczy kody 'wymrugać' nie potrzeba podłaczać go pod kompa, zworka w odpowiednich punktach (5 i 6) złacza serwisowego i obserwacja kontrolki check engine, inaczej MIL, inaczej tej żółtej - która Tobie sie zapala i odczytasz kod błędu. Jezeli to będzie 24 to postępowanie jak opisałem wczesniej. Pozdrawiam.
Ma Kolega TDI-ka? Sprawność włącznika śwateł STOP jest koniecznym wymogiem poprawnej pracy sterownika silnika (tzw. ECU); po prostu on musi "wiedzieć" o naciskaniu pedału STOP. A że nie ma tam kontrolki "check engine" elektryka tak daje znać o usterce. Wymiana = koniec trosk.
To początek problemu z DPF. Usuń. I po problemie. Ewentualnie dużo kasy na naprawę szykuj
Nie, na ssaniu ma jeszcze więcej. Na rozgrzanym około 2 tys Kurcze to chyba nic na odległość nie zdziałamy. A tak jeszcze zapytam czy świeci pomarańczowa kontrolka Check Engine? Generalnie może być dużo przyczyn, ale skoro stało się to po postoju to pewnie jakaś bzdura będzie. Najlepiej jednak byłoby podjechać na komputer, powinno coś pokazać. Kiedyś...
Przekaźnik.
Check zapalał się tylko w momencie szarpania auta. Jak auto przestawało poszarpywać, to gasł całkowicie.
Czy jest to coś czym powinienem się martwić czy niepotrzebnie zaprzątam sobie tym głowę? Pewnie, po co... Kontrolką check engine też się nie ma co przejmować - przecież auto odpala. ;) Ja bym zobaczył czy nie ma nowszego bios i spróbował zrobić reset. Miałem taki przypadek nie tak dawno przy czym komputer nie chciał się wlączyć i wyjęcie baterii oraz...
Podepnij kompa. Sprawdź też zmrożone ramki.
Witam kolegow, jestem nowy na forum a kilka miesiecy temu stalem sie posiadaczem Primery P12, 2002, 1.6 benzyna. Wszystko bylo cacy do pewnego felernego zimnego poranka. Primera odpalila jak zawsze 'od strzala' ale odrazu we znaki wdala sie nierowna praca silnika. Po wyruszeniu auto szarpalo jakby odcinalo doplyw paliwo czy cos. W miare uplywu kilometrow...
Witam, bmw e61 525d 197km Zapaliła mi się kontrolka check engine i trakcji. Auto straciło zupełnie moc. Wskakuje maksymalnie na 1250 obrotów co to może być? https://filmy.elektroda.pl/67_1712604030...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zobacz to.
Witam, Posiadam Sienne rok 2016, przebieg 160tys. Zaswieca mi się kontrolka check engine i komunikat o kontroli trakcji przy ostrym przyspieszaniu. Potem odcina mocy i silnik dostaje wibracji. Po ponownym odpaleniu silnika wszystko działa jakby normalnie, ale kontrolki nadal swieca, nie swieci kontrolka o ekonomicznej jezdzie i nie dziala cruise control....
Wszystkie kontrolki gasną tylko nie check engine.
Nie dopasowanie sterownika z silnikiem. Znaczy sterownik ma te same numery i jest z tej samej wersji silnikowej tylko jest z chipem
Czujnik tylko oryginał, zamienniki generują błąd
Wiem dokładnie o co ci chodzi. Po zrestartowaniu ustawień zerujących kontrolka check engine bedzie mrugać.Należy 3 do 4 razy przygazować prawie do odcięcia i puścić noge z gazu. Tak kilka razy. Kontrolka zgaśnie i bedzie wszystko OK. Jest to konieczne aby komputer ustawił wartości szczytowe i początkowe przepustnicy.Ja tak robie w fiatach po adaptacji...
zacznij od odczytania kodów migowych to sam zrobisz.:D
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka check engine. Został wymieniony kolektor i czujniki, jednak kontrolka dalej się zapala i nie gaśnie. Co może być przyczyną? Mechanik mówi, że zostało już wymienione wszystko co mogło, raczej wyklucza przewody i twierdzi, że pewnie to komputer pokładowy, ale wolałbym uniknąć jego wymiany. Drugi mechanik też nic nowego...
Nie jestem Ci teraz w stanie powiedzieć na 100% gdzie jest ten przekaźnik sterownika silnika, może być pod kierownicą. Na szybko Ci sprawdziłem na schematach, że dochodzi do niego 5 przewodów: gruby czerwony, gruby czerwono-szary, cienki brązowy, cienki czarno-fioletowy, cienki biało-czarny. Zlokalizuj go, wyjmij i zobacz czy będzie podobna sytuacja...
Podaj dokładny kod i opis błędu..
To jak podepniesz to wróć z błędami, wróżek tu nie ma tym bardziej dla kontrolki check.
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Świece zapłonowe się kończą.
Witam jeżeli na kompie Ci wykazało błąd czujnika położenia wału togo wymień i tym sposobem wyeliminujesz usterka.Mój znajomy ma corse jak padł mu czujnik położenia walu to auto chodziła ale miało za niskie obroty też się zapalała kontrolka Check Engine i jak się nagrzał to auto nie chciało zapalić i szarpało wymienił czujnik i było jak ręką odjął.pozdrawiam
Miałem z takim problem, ewidentne wypadanie zapłonów choć błędów żadnych nie było. Dostał nowe świece NGK dedykowane do tego silnika i nie pomogło, dostał kolejny raz takie same i naprawiony. Różnica polegała tylko na tym że te pierwsze były "made in france" drugie "made in japan".
temat rozwiązano
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
No i mam nowy problem.. Wszystko działało ok do dzisiaj.. odpaliłem auto bez problemu ale zapaliła mi sie kontrolka CHECK ENGINE i już nie chce zgasnąć. Chciałem zrobić diagnostyke mostkując piny A i B ale po podłączeniu drucika włącza się wiatrak a kontrolka nawet na chwile przez chwile nie mryga. Może ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
gdy po naprawieniu usterki i odpaleniu kilka razy silnika kontrolka błędu nie gasnie to zostaje urządzenie diagnostyczne.
Witam.Należy zacząć od rzetelnej diagnostyki.Bez tego ani rusz.
Dobra dobra. Błąd egr to zapalić może ale kontrolkę check engine. Sprawdź czy i jak działają ci świata STOP. Miganie kontrolki świec żarowych po odpaleniu to uszkodzenie układu świec żarowych bądź uszkodzony włącznik świateł stop.
Witam! Jak jeździsz na gazie to normalne że bedzie Ci się paliła kontrolka "check engine". A jeśli chodzi o to gaśnięcie to podejrzewam że masz pęknięty przewód gumowy co łączy filtr powietrza z kolektorem. Mój kumpel miał takie same objawy w swojej Vectrze. Taki przewód gumowy to wydatek ok 70-90 zł. Pozdrawiam ;)
druga sonda czyli która? ta przed katalizatorem czy za? bo za katalizatorem była wczoraj wymieniona
Jedynym nie diagozowalnym elementem (nie pokaże błędu) może byc teoretycznie pompa paliwa, ALE jeśli kontrolka CE się zaświeciła musi pokazać kod błędu.
A ja zapytam jakim programem mozna odczytać błędy silnika. Wystarczy interfejs KKL??
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
wyłączenie kontrolki check engine check engine misfire engine mazda check engine
odbiornik janeczek z18xe wymiana silnika czujnik biegu wstecznego
apple watch wyłączniki dotykowe
Elektrozawór Aqua-Stop Samsung DW60H9970/FS – objawy, numery części, wymiana Mercedes Atego 2018 – ciągłe świecenie świateł stopu, czujnik hamulca, FR, EBS