Czujnik podciśnienia w układzie wspomagania hamulca.Pompa vacum się kończy i daje zbyt małe podciśnienie dlatego pali się kontrolka.
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
A jakie napięcie jest na akumulatorze podczas rozruchu? Wtedy gdy "szaleją" kontrolki.
I tak zostanie? Zostanie i daj już temu spokój. A jak bardzo Cie irytuje to wy lutuj diodę z tej kontrolki.
Żeby owa lampka zgasła musi silnik pracować. Silnik nie pracuje - nie ma ciśnienia oleju - świeci kontrolka.
Pompa ma rzeczywiście niskie ciśnienie a to cudo to czujnik od kontrolki rezerwy paliwa
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
fabryczna ochrona przed kradzieżą Podłącz diagnoskop i odczytaj ewentualne błędy. Sprawdź, czy diagnoskop "widzi kluczyk" ?
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Migająca kontrolka DPF w maździe oznacza że auto domaga się wymiany oleju. Po wymianie testerem wystarczy powiedzieć sterownikowi silnika że jest wymieniony olej.
Proponuję sprawdzić przewody masowe i napięcie ładowania czy nie jest większe niż 14,4V
Masz może jakieś informację na które piny idzie i z którego jest wysterowana kontrolka.
Proszę podłączyć prawidłowo plus po stacyjce.
To jest kontrolka serwisu olejowego.
No jest tam przycisk ale niestety nie daje to nic , próbowałem nawet przytrzymać go dłużej wciśniętego ale nie gasną te kontrolki. A czy może to być spowodowane brakiem ładowania przez alternator bo chyba jest uszkodzony i może dlatego świecą te kontrolki.
To co pisałem sprawdź na zgaszonym silniku,i nie miernikiem tylko kontrolką.
Allegro i emulator maty pasażera za 100 zł wygasi ta kontrolkę.
Sprawdz uklad dolotu powietrza czy nie lapie gdzies lewego powietrza. Przeczysc wszystkie styki w tym ukladzie. To czeste przyczyny zapalania sie tej kontrolki. Jak nie pomoze to trzeba bedzie sie zajac przepustnica.
Miałem kiedyś taki przypadek po super odkurzenie samochody klijent przyciągnął samochód.Wyłącznik był pod tapicerką trzeba było wiedzieć dokładnie w którym miejscu nacisnąć dywanik na słupku obok siedzenia A immobilajzer o który pytasz to by pozwolił włączyć kontrolki wszystko by sie świeciło tylko silnik by nie odpalał
Rocznik 89, niestety ciężko znaleźć drugi alternator do tego samochodu , jestem ciekaw czy z innych mazd mogą pasować. To teraz pozostaje mi przegrzebanie kabli łącznie ze sprawdzeniem diody kontrolki.
Ja radził bym sprawdzić ładowanie może nie masz ładowania i pali sie od ładowania i razem sie świecą tamte pozostałe kontrolki:)
Kontrolka ładowania mazda 6gg. Po przejechaniu kilku km zapala mi sie kontrolka ładowania. Świeci mocno nie zarzy sie. Czasem gasnie po wkreceniu na wyzsze obroty. Ładowanie ma w normie bo ok 14.4 i spadnie na sekunde do 13.8 jak zapali sie swiatla czy cos. Podczas jazdy jest 14.3 wiec dobre. Komp pokazuje mi ze niby jest słabe ładowanie. Ma ktos pomysł...
Żaden problem tylko trzeba robić to spokojnie. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
A to ten mechanik nic nie doradził,nie sprawdził,nie podłączył komputera?
Sprawdź na początek wszystkie bezpieczniki
rok tego to 97 626GF 1840cm3 masy wydają sie być okibynsjmniej na pompie abs sa oki a na pinach nie wiem , generalnie jeśli by chyba coś było z pompą to nie gasła by wcześniej kontrolka. ????
Kluczyk jest wyposażony w transponder do immo. Czyli szukaj w okablowaniu immo.
Czy dobrze rozumuję, że jeśli pali się lamka braku ładowania, to szczotki uzwojenia wzbudzającego (czyli wirnika) są OK ? No i co oznacza ta druga kontrolka ?
Kolego jak jest pomarańczowa to na pewno od płynu spryskiwaczy.Zobacz czujnik w zbiorniczku i wyczyść tę kostkę która z niego wychodzi. Powinno pomóc.
Na szybkiego to daj mu opornik na to koło skasuj błąd i zobacz czy zgasi kontrolkę
wszystkie na raz ? to może zwarcie małe :) żarówki może zmieniłeś i sie zaświeciło? zamiast my tu wróżyć jedź proszę na komputer do pierwszego tańszego warsztatu .. wyniki opublikuj tu na łamach i podumamy No niech jedzie koniecznie, podłączą mu ten komputer chyba do tłumnika :D
Nie powinien, lecz jeśli zębatka zblokowała się z wieńcem koła zamachowego - to i może. A na marginesie: Z tym holowaniem lepiej nie przesadzać, dopóki nie ustali się przyczyny nieuruchamiania się silnika!
Zobacz bezpieczniki, zobacz czy jest napięcie na syku S alternatora.
Przekaźnik R1 pierwszy od lewej w rzędzie trzech przekaźników, skrzynka pod maską. Ale moim zdaniem, to bezpiecznik masz przepalony. Sprawdzaj wszystkie kontrolką.
Czujnik temperatury, przyjacielu,jakiś komputer?
Dzisiaj zlałem 0.4 L , łącznie 1 L a więc w silniku jest 3 L na bagnecie 1 mm poniżej Full. Czy w razie niskiego poziomu oleju zaświeci mi się jakaś kontrolka ?
Kontrolka cały czas miga
Czy w chwili braku mocy zapała kontrolkę silnika?
https://www.google.com/search?q=kontrolk...
Chłopie, zostaw tą robotę. Wogóle nie czaisz bazy. Podnieś maske, i w lewym narozu jak błotnik wewnętrzny schodzi się ze ścianą grodziową masz takie zajefajne gniazdko diagnostyczne. Nie trzeba do tego żadnego interfejsa który dla tej mazdy nie istnieje, wystarczy zwykły kabelek z diodą LED.
System zgłosił ci błąd w działaniu. Musisz zdiagnozować usterkę i ją usunąć.
Nic trudnego. Odkręcasz koło, odkręcasz i wybijasz czujnik, otwierasz tylne drzwi, demontujesz lub uchylasz tapicerkę boczną błotnika tam jest wtyczka. Kup czujnik z gwarancją bo ja kupiłem tani bez gwarancji i po 3 miesiącach zaczął szwankować( abs się uaktywnia nawet jak nie musi, lub zapalają się kontrolki)
Wypnij kostki a jeżeli są 2 grube kable to je połącz.
Automat? Skrzynia automatyczna?
Diagnostyka komputerowa prawdę powie, migająca kontrolka check engine oznacza błąd krytyczny
+15 to oznaczenia przewodu w którym płynie prąd po przekręcaniu stacyjki. Płynie przez niego 12V dlatego koledzy wyżej napisali +15 i +12V po prostu musisz znaleźć taki przewód którym napięcie płynie dopiero po przekręceniu stacyjki i do niego się wpiąć. Sprawdzisz to miernikiem lub zwykłą kontrolką.
ja bym sprawdził najpierw czójki i odpinał po kolei z drugiej strony jeśli padł sterownik to kontrolka ABS odrazu powinna się zapalić
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO? A no po to że wleciał inny silnik ,z mocniejszym alternatorem w miejsce tego sterowanego pcm ...,rozumiem że prostego rozwiązania nie ma ,pozostaje pociągnięcie dodatkowego kabla...
Jak już to Texa. W jakich sterownikach szukano błędów i czy w ogóle był program pod Mazdę, czy tylko generic OBD?
Kontrolka ABS też świeci. Więc zapalona kontrolka ręcznego co może sugerować? U mnie, Mazda 626 , świeci ABS i kontrolka hamulca a padł ,,tylko'' czujnik ABS w lewym tylnym kole (prosta wymiana, koszt max 100zł za cewkę), nie będę wymieniał, złomuję przed 4 listopada.
witam mam taki problem świeci mi sie kontrolka na uruchomionym silniku i niewiem od czego ona jest znajduje sie ona po lewej stronie deski rozdzielczej pierwsza z przodu jest to taki domek i swieci na czerwono. Mam tez drugą prośbe jak by ktoś miał żeby umieścił instrukcje obsługi do mojej mazdy z opisem kontrolek itp. szukałem ale niegdzie nie moge...
Masz na myśli, że jest zupełnie inny błąd? Miganie kontrolki potwierdza raczej błąd....
Jest mechaniczny tak?
U mnie uszkodzone jest Webasto - mechanik wypioł wtyczkę i problem znikł. To nie jest naprawa - druciarstwo i tyle... Swoje uwagi zostaw dla siebie. Rozumiem że jesteś mega mechanikiem i takie usteki robisz od reki. Szkoda ze nie dorosłeś do poziomu forum dyskusyjnego.
czy mozę ktoś wie jak wykasować kontrolkę paska rozrządu w samochodzie mazda 626 diesel 1990 rok produkcji jest to czerwona kontrolka na desce wskaźników proszę o pomoc.
Na blacie niby ma nakręcone 217 tys z Niemiec w 2012 przyjechał i od tamtej pory jest rejestrowany przebieg a czy jakby się zapchalo to nie swiecilaby się kontrolka oleju?
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Po długim postoju kontrolka ciśnienia zgaśnie parę chwil po odpaleniu albo po dłuższym kręceniu rozrusznikiem.
Mata pasażera. Albo wymiana maty albo 5 minut pracy cążkami i kontrolka się nie świeci.
Czujnik ciśnienia oleju ma próg zadziałania poniżej 0,4 bara, więc na pewno kontrolka przy 1 bara nie będzie świecić. http://obrazki.elektroda.pl/4588441100_1...
Ten układ ze wspomaganiem elektrycznym powinien być hermetyczny.Wskutek różnicy temperatur w środku urządzenia prawdopodobnie między wirnikiem silnika a stojanem podczas mrozu poprostu skropliny wody zamienione w lód unieruchamiają silnik wspomagania.Po przejechaniu samochodem około 20 min lód odtaje i dalej silnik pracuje poprawnie.W lecie ta usterka...
zapalają mi się dwie kontrolki, od ładowania oraz od świateł (chyba, na samym dole po lewej Jak można nie wiedzieć, co sygnalizują poszczególne kontrolki na desce?
Skoro zaświeciły się wszystkie kontrolki to może być brak odczytu prędkości obrotowej koła (czujnik ABS). Po prostu śnieg wlazł na którąś koronkę ABS.
Sprawdziłeś ten czujnik ? - nie poszukałeś co to za błąd? - nie Google nie gryzie. https://www.google.pl/search?q=mazda+b%C...
Kontrolka o symbolu lampy w kolorze czerwonym sygnalizować powinna uszkodzenie żarówki w tylnej lampie. Skoro one świecą możliwe jest zwarcie w instalacji musisz sprawdzić miernikiem skąd podany jest lewy sygnał. Możliwe przetarcie przewodów i zwarcie.
Witam Mam problem z kontrolka ładowania co jakiś czas mi się zapala i gaśnie razem z kontrolką poziomu wody w filtrze paliwa. Ale już wiem,że jak mam z ładowaniem to się zapalają obydwie kontrolki. Alternator wydaje mi się,ze jest ok bo akumulator mi się nie rozładowuje. W momencie zapalenia się kontrolek napięcie ładowania wynosi aż 15,2 V a przy normalnej...
Wyjmij wtyczkę z alternatora .Jeżeli masz w niej 2 przewody to jeden ma zasilanie ;plus; a drugi jest do kontrolki.Połącz ten który idzie na kontrolkę z masą Dodano po 3 Zle podłączałeś kontrolkę przy sprawdzaniu,ma być do masy i do przewodu od kontrolki ładowania .
Ciśnienie mierzyłeś na gorącym silniku? Ten manometr jest mało dokładny. Od 0,4 bara zaczyna migać kontrolka ciśnienia. Sądzę że jakbyś nim tak ostrzej pojeździł to zacznie migać. Jaki masz zalany olej?
nie rozwiązałem problemu
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Nie napisałeś że masz gaz a że masz objaw na benzynie co można było odebrać że nie jest to diesel :-) Jaki gaz w takim razie?Czy próbowałeś odłączyć aku?Czy zapala kontrolkę?Ciśnienie paliwa sprawdzone?
Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
troszkę jeżdziłam bez oleju ,ale dziś jak ją odpaliłam to kontrolka świeci i olej jest
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Nubira i ten sam objaw,świeciły obie kontrolki,po wymianie czujnika problem zniknął.
Brak masy, zasilania lub uszkodzenie przełącznika. Kontrolka i pomiary.
no to zmierz ładowanie gdy na uruchomionym silniku nie świeci kontrolka i także gdy świeci kontrolka ? i daj znać
w instrukcji od mazdy 323 piszą że zakres napięcia alternatora to14.1-14.7 na biegu jałowym przy prętkości obrotowej silnika 2500...3000 obr/min a jeżeli jest większe to regulator do wymiany w maździe 323 moc alternatora 60-65A, przy max. napięciu 14V daje to moc 840 lub 910 W
A zaświeca się kontrolka usterek silnika?
Sprawdziłem latarką, w tej mazdzie nie ma kontrolki świateł mijania tylko jest kontrolka tempomatu którego w moim samochodzie i tak nie ma także xD.
Dzięki. Sprawdzę u siebie.
do alternatora dochodzi gruby kabel od akumulatora i 2 cienkie, jeden idzie do kontrolki a drugi do plusa. to sprzwdziłemi nieznalazłem usterki, masa silnika też wydaje się być ok. Czyli zostaje alterantor. kupiłem drugi urzywany ale jest chyba padnięty bo jak go zamontuje i podłącze to wogóle niemam ani kontrolki ani ładowania.
Kontrolka poduszek mruga na czerwono 2 szybkie przerwa 3 szybkie i dłuższa przerwa gdzie szukać co za przyczyna .
A jak wypinałeś bezpieczniki po kolei to spadał pobór od czego to były bezpieczniki? No tak kluczyki w stacyjce i kontrolki świecą :D
Jako alternatywe dla wymiany katalizatora proponowałbym zastosować emulator sondy
To na początek prosimy o pomiary napięć ładowania.
Kontrolka "samochód w poślizgu" co ma wspólnego z zaworem EGR? Warsztat nie dał numeru lub opisu błędu?
Bezpieczniki sprawdzałem kontrolką i są na pewno okej
Sprawdż mase alternator - silnik - akumulator
Dawno wymieniałeś filtr paliwa?
fabryczny zapala się kontrolka czerwona samochodu z kluczykiem i gaśnie
Nie dziwi mnie 12V lecz,działanie krańcówki na drzwiach kierowcy,że tylko podaje sygnalizację na kontrolkę w liczniku.
Rozrusznik raczej powinien kręcić. Sprawdziłeś bezpieczniki?
Sprawdź bezpieczniki od licznika na początek
zapaliła się kontrolka błąd silnika Jaki błąd?
Kreci w koncu rozrusznikiem czy nie? Wal korbowy sie obraca?
Nie świeci czasem kontrolka od ABSu? W autach z ABS zazwyczaj sygnał jest brany z czujnika ABSu, a nie z impulsatora.
Kable wszystkie wyglądają na ok. Co do świec nie mam jak sprawdzić. Mnie to typowo wyglądają na awarie immo. Po przyłożeniu tego "czytnika" z trzema pinami zawsze były dwa kliknięcia z kierunków. Teraz tego nie ma i miga na desce o to taka kontrolka co dwie sekundy
Witam. Plusy są, ale czy tam zasilanie jest chyba sterowane minusem...? Jak to w japońcach...
prawdopodobnie masz popsuty kturys czujnik od absu z tych co sa przy kolach. ja mialem taki sam problem tylko na odwrut na zimnym kontrolka sie swiecila a na cieplym gasla.
mazda kontrolki kontrolki mazda silnik kontrolki desce mazda
wałka laserowej elektryczna tylna klapa fotel kierowcy renault megane
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Tryb serwisowy w radiotelefonie TYT UV98 - jak wejść? Jak zaktualizować oprogramowanie TYT UV-98?