tak ,trzeba.
Czas przejrzeć elektrykę auta. Zdalnie się nie da.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
Urwana masa silnika.
Które kontrolki dokładnie? Te które powinny, czy te które odnoszą się do opcji których nie posiadasz, a chcesz wymusić ich zapalenie np testerem diagnostycznym? Generalnie wszystko idzie po CAN, więc ciężko podpiąć kontrolki "na lewo". Niektóre zapalisz testerem bez przekodowywania opcji, inne dopiero jak przekodujesz. A niektóre kontrolki/opcje bywają...
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Muszą zadziałać wszystkie czujniki po kolei. Wtedy sterownik na nowo zaskoczy. Myślę, że z 20 minut wystarczy. Jak włączy się wiatrak, to zgaś auto i zobacz, czy jest poprawa.
Uszkodzone diody led?
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Zabezpiecz sobie te diody jakimś klejem epoksydowym. Jeśli dobrze kojarzę to fabrycznie czujnik od kontrolki jest przy ryglach zamków, wtedy kontrolka świeci, nawet jak drzwi są lekko niedomknięte. Ta kontrolka była opcją.
Aaa tak;) Sporo opisywanych usterek jest "typowych/powtarzalnych" w znacznej części egzemplarzy. Sprawdziłem żarówkę, bezpiecznik - sprawne. Nie mam garażu żeby pogrzebać głębiej a na zewnątrz aura nie sprzyja, zwłaszcza jak się nie wie czego szukać ;)
Zobacz na schemat i kontrolka a nie miernik w rękę. zaczynasz od mas. PINY: 5,6,21,22 potem zasilanie po stacyjce PIN 16, 40, 47 wtyczka A. Kolory przewodów i tłumaczenia skrótów masz na schemacie, to Tobie ułatwi sprawę. Jako kontrolki używaj żarówki 21W ale tylko tam, gdzie napisałem. Żarówka ma normalnie zaświecić.
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, po więcej szczegółów wymagana jest diagnostyka sterownika samej skrzyni.
na wolnych obrotach zmiany beda wolne, sprawdz przy 3000 obr,min sprawdz czy przewody sygnalowe sondy nie maja przebicia do masy ,- omomierzem i czy jest dobra grzalka w sondzie Dodano po 2 komputer nie zapali odrazu kontrolki gdy odlaczysz sonde . dopiero po kilkudziesieciu km . komputer wykorzystuje do sterowania sygnal od 400 do 600 mw. w tych granicach...
Dioda świecąca na 12V (lub z rezystorem 1KΩ) lub kontrolka z malutką żaróweczką, max1,2W jeden koniec przewodu kontrolki do plusa, drugi do przewodu sterującego wtryskiem. Ma błyskać w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
mase miernikiem, do plusa aku i do silnika To żadne sprawdzenie... weź sobie żarówkę H4, podłącz po 0,5m przewodu min. 1,5mm2, tak żeby oba włóka świeciły jednocześnie - podłącz ją między masę silnika a "+" akumulatora a miernikiem zmierz różnicę napięć między "-" akumulatora a masą silnika przy świecącej żarówce, powinno wyjść blisko 0V (poniżej 100mV)....
A kontrolki święcą cały czas od ABS i prędkościomierz też dalej nie działa ale to może trzeba by zresetować błędy na komputerze. Dobrze rozumuje?? Nie. Kontrola mas i zasilań na agregacie ABS.
Jak potrafisz zlokalizować rozrusznik i masz kawałek kontrolki z żarówką to sprawdź co jest na zaciskach rozrusznika (obecność masy też ) ew. "zastartuj" na skróty (tylko sprawdź luz, bo się rozjedziesz:D) To proste autko i temat do opanowania w parę minut.
Moje Punto przeszło uczciwy przegląd w ASO więc myślę że gdyby coś było nie tak to by to wykryli. Nie wiem jak u Ciebie wygląda "uczciwy przegląd" ale w Bielsku to jest delikatnie mówiąc kpina - nie chciał mi wpić przeglądu z powodu przeterminowanej kontrolki gaśnicy, a nie zauważył że z przodu skończyły się okładziny na klockach... poza tym na przeglądzie...
Po podłączeniu do modułu tablicy rozdzielczej błędów nie ma, przy teście check engine kontrolka zaświeca się i gaśnie. Natomiast po włączeniu zapłonu już się nie zapala. Immo jeszcze raz zaprogramowałem z karty kodowej, ale to nic nie zmienia.
Jakie czujniki, jak podczas kręcenia kontrolki gasną?
czy rozwiazal pan problem? mam ten sam i jestem ciekaw czy jest na to jakas rada?
Rada brzmi - sprawdź bezpieczniki.
Przyjedź, daleko z Rybnika nie masz.jak coś to PW
Sprawdzę jeszcze dzisiaj z tym City dziękuję bardzo z pomoc Dodano po 1 Odlaczenie przycisku City nic nie daje sprawdzałem kostki przy bezpiecznikach również bez skutku
Moim zdaniem to problem z połonczeniem kabli od centralki gazu. Gdy montuja inst. gazową do autka wpinają się w orginalna instalacje auta. Moim zdaniem w Twoim przypadku szwankuje połączenie doprowadzające prąd do centralki gazu, raz łączy a raz nie. Wystarczy ułamek sekundy w braku dostawy prądu do centralki i przełancza się ona samoczynnie na bęzyne...
Witam wszystkich, Jak tam, kolega poradził sobie z usterką? Czy inny elektryk też zawiódł ? :) Jeśli nie, zacznij od sprawdzenia wtyczki ECU - to chyba podstawa!!!! + 12 V pin 35 i 26 - ale tylko w niektórych modelach 75 - często ten pin jest pusty - 12 V (czyli masa) pin 34 i 17 Ktoś już tu sugerował sprawdzenie masowania komputera - słuszna uwaga....
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
przecież to standardowa usterka tego fiata, czujnik kąta skrętu do wymiany
A nie jest to wina gdzieś styków masowych. W samochodzie wiadomo, że kontrolkami steruje multiplekser z kompa....
A jaki olej masz wlany ? Półsyntetyk czy mineralny ? I czy dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach, czy cały czas ?
Jeżeli masz automatyczną skrzynię biegów, rozrusznik jest uruchamiany przekaźnikiem po spełnieniu warunków. Przede wszystkim położenie wybieraka biegów P lub N ,włączenia informacji stycznika hamulca lub sprzęgła. No i .... Kostka stacyjki do wymiany. , a przynajmniej sprawdzenia jej.
Dziwna sprawa bo spalenizną było czuć w środku samochodu i pod maska.
Witam, mam problem z w/w autkiem. Po przegladzie znikly niektore kontolki na zegarach, np. jak wlacze awaryjne to podswietla sie przycik slychac przekaznik ale nie pokazuje sie na zegarach ze sa wlaczone (a kierunkowskazy pokazuje normlanie), nie ma tez kontrolki od swiatel i od podgrzewania tylnej szyby (ale wszystkie te urzadzenia dzialaja normlanie)....
Punto Evo - zapalająca się i gasnąca żółta kontrolka żarówki. Od dobrych kilku tygodni mam problem z kontrolką żarówki, która od czasu do czasu zapala się i świeci na żółto, po czym gaśnie. Mechanik twierdzi, że przeczyścił styki, posprawdzał żarówki, oświetlenie tablic, a kontrolka dalej jak sobie przypomni, to się zapala, po czym, po jakimś czasie,...
Czy w Punto II FL 2004/05 r. w celu skasowania błędów poduszek wystarczy interfejs EUROSCAN oraz czy do diagnostyki poduszek jest przeznaczone drugie gniazdo diagnostyczne tak jak w pierwszej generacji punto (jeśli tak to gdzie się znajduje)?
jak się zatnie: 4,2-5,1V + kontrolki gasną Mi to wyglada na zwarcie w wirniku, musi olbrzymi prad plynac by na sprawnym aku. byl taki spadek napiecia. Mogl bys ew. zmierzyc pobor pradu na glownym kablu akumulatora amperomierzem cegowym wtedy gdy sie zacina.
Połączenie masowe akumulator <-> karoseria i akumulator <->silnik. Oba do sprawdzenia.
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
Tam siedzi IAW 5SF3.M1 lub IAW 5SF3.M2. Co innego psuje się w tych centralkach. Była akcja serwisowa na wymianę skrzynki bezpieczników pod maską bo były problemy z zasilaniem. A wygląda mi to ewidentnie na chwilowy zanik zasilania ma body.
Witam, problem polega na tym że przy przekręceniu kluczyka w stacyjce komputer nieodkodowany zapala się tylko kontrolka oleju i podświetlenie deski rozdzielczej, a po podłączeniu w serwisie centralki code do innego fiata zapalają sie prawidlowo wszystkie kontrolki co wg sewisanta wskazuje na uszkodzenie elektroniczne CODE za który nowy trzeba zapłacić...
Mam FIAT punto 1.1 rocznik 1997 Benzyna/LPG. Przy przykręceniem stacyjki (położenie stacyjki MAR) kontrolka wtrysku się zapalała przez 3-4 sek (słuchać też dźwięk pompy w zbiorniku) po czym przykręcam jeszcze raz (położenie AVV) i silnik odpala. Po kilka min (jak silnik osiągnie roboczej temp) przełączam na gaz po czym kontrolka wtrysku się zapala ponownie...
To skąd mam wziąść tą mase do głosników? Z tego złącza właśnie, np. prawy przedni głośnik podłączasz między "RF" i "RF-".
Może masz pęknięty alternator, zobacz go od spodu.
Koledzy proszę o POMOC może ktoś z was wie albo miał taki przypadek. Mam fiata punto II. Gdy mocno po pada przy hamowaniu zapaliły mi się wszystkie kontrolki na pulpicie i samochód zgasł nie mogłem go odpalić rozrusznik kręcił, ale na pulpicie nic się nie świeciło. Na drugi dzień, gdy było sucho samochód opalił i chodził normalnie do wczoraj, kiedy...
Więc najpierw udam się na komputer.
Czarna magia, a70, a1 ten schemat to nawet niewiem co do czego, ale dokładniej sprawdziłem masy i mimo że styki czyste, to żarówka nie świeciła na skrzyni, przewód masowy przerwany w środku otuliny, wątpię jednak żeby to była przyczyna braku kontrolki check silnika, ale niema co gdybać naprawie i się zobaczy. Dodano po 1 Przyczyną była przerwana masa...
punto kontrolki punto licznik kontrolki punto gasną kontrolki
ściszyć domofon bezpiecznik podgrzewania schemat oleju
zasilacz antenowy wzmacniacz zasilacz antenowy wzmacniacz
Pamięć RAM dla Lenovo ThinkPad L450: Specyfikacja i Kompatybilność ISDN: Likwidacja prefiksu 0 w centrali PABX, CLIP i kodowanie HDB3 – Slican, Siemens, Platan