Ja to robie odkrecając reflektor z tych dwóch śrub, co prawda on nie wyjdzie cały bo jest jeszcze przykrecony pod zderzakiem, ale odsunie sie na tyle że mozna wyjąc klapke i wymienic żarówke. Kontrolka sie na zapali na deste bo układ kontroli zerówek w body komputerze kontroluje tylko światła pozycyjne przednie i tylne oraz światła stop, reszty nie...
nie świeci się kontrolka check Podłącz diagnoskop i zrób test w którym ręcznie wymusisz uruchomienie kontrolki "check"
Jak nie zapala to przygasają kontrolki?
Co chcesz osiągnąć? Możesz tylko sprawdzić działanie danej kontrolki, nic więcej.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
Akumulator naladowany?
byc moze jest to kontrolka wtrysku pierwsze punta 2 mialy taka kontrolke koloru czerwonego . przedstawia ona symbol silnika z piorunem w srodku
to jest punto z ktorego roku?? jesli sa dwie sondy to jest EOBD . a ten system jest w PUNTO 2 , tam jest inna kontrolka , mozesz podeslac fotke silnika?? nic nie pokreciles??
Co mówi sonda lambda?
Zabezpiecz sobie te diody jakimś klejem epoksydowym. Jeśli dobrze kojarzę to fabrycznie czujnik od kontrolki jest przy ryglach zamków, wtedy kontrolka świeci, nawet jak drzwi są lekko niedomknięte. Ta kontrolka była opcją.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Jeśli świeciła się kontrolka to pokaże, chyba że były to problemy z zasilaniem.
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
A funkcja szukaj nie parzy. Zimne luty w przekaźnikach lub w miejscu ich montażu do płytki wewnątrz obudowy silnika.
Powinna samoczynnie zgasnąć
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Wymień ten uszkodzony bezpiecznik.
tak ,trzeba.
właśnie nie posiadam wskaźnika temperatury, sam nie wiem jaka jest zapala się kontrolka
Punto Evo - zapalająca się i gasnąca żółta kontrolka żarówki. Od dobrych kilku tygodni mam problem z kontrolką żarówki, która od czasu do czasu zapala się i świeci na żółto, po czym gaśnie. Mechanik twierdzi, że przeczyścił styki, posprawdzał żarówki, oświetlenie tablic, a kontrolka dalej jak sobie przypomni, to się zapala, po czym, po jakimś czasie,...
wysłałem ci info na PW
No najlepsze wyjście dla Ciebie ;).
Druciarze montujący Tartarini po prostu odcinali kontrolkę lub dokładali kasowacz błędów.
Jeśli włączysz 2 razy zapłon w ciągu 10s kluczykiem matką to centralka wchodzi w tryb programowania dodatkowych kluczy.
Prawdopodobnie powodem był kabel od zapłonu. Po jego wymianie wszystkie problemy znikły - od około miesiąca wreszcie nie mam kontrolki.
gdy aku się rozładował napięcie spadło do wartości w jakiej programuje się pamięć. Do jakiej to wartości spadło napięcie? Znasz się w ogóle na tym?
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Co może być przyczyną? Czujnik od wersji z wskaźnikiem temperatury, podłączony do zegarów bez wskaźnika (tylko z kontrolką).
moze kostka nie jest wsunieta do konca w gniazdo licznika trzeba sprawdzic czy dochodza do licznika napiecia zasilajace te kontrolki
Urwana masa silnika.
Witam. W punciaku swieci mi kontrolka oleju a olej jest? Jak wymienic usterke? Prosze o pomoc
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Czas przejrzeć elektrykę auta. Zdalnie się nie da.
Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
Wymienić, zaprogramować funkcje, potem zrobić osiowanie sterowników.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił. 2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej zegara...
Też sobie poradzisz jak pojedziesz na diagnostykę
Zostaw immo w spokoju zajmij się masami
Jakie czujniki, jak podczas kręcenia kontrolki gasną?
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Witam Mam podobny problem Auto odpala jeździ ale wskaźnik paliwa jest na dole nie podnosi się i mruga kontrolka rezerwy
czy rozwiazal pan problem? mam ten sam i jestem ciekaw czy jest na to jakas rada?
Które kontrolki dokładnie? Te które powinny, czy te które odnoszą się do opcji których nie posiadasz, a chcesz wymusić ich zapalenie np testerem diagnostycznym? Generalnie wszystko idzie po CAN, więc ciężko podpiąć kontrolki "na lewo". Niektóre zapalisz testerem bez przekodowywania opcji, inne dopiero jak przekodujesz. A niektóre kontrolki/opcje bywają...
proszę http://obrazki.elektroda.net/93_12574282...
Przejdzie o ile diagnosta nie sprawdzi spalin i akurat nue zapali kontrolki silnika.
Kontrola mas i zasilań na agregacie ABS. Jak zgaśnie kontrolka ABS to wszystko wróci do normy.
Sprawdź kostkę stacyjki.
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
A czy ten wątek nazywa się: moje fantazje na temat rozerwanych filtrów według Jarewa czy też może ma taki tytuł: Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku?
musisz sprawdzić po przewodach gdzie jest słaby styk spadek napięcia powoduje zapalenie kontrolki airbagu
a czy wspomaganie działa normalnie pomimo świecenia się kontrolki??
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
Żeby pozbyć się kontrolki musisz zdjąć osłonę zegarów, następnie wyjąć zespół wskaźników - oczywiście wcześniej odłączyć akumulator, następnie śrubokrętem typu torx rozkręcić zespół wskaźników i delikatnie wydłubać diodę LED wybranego wskaźnika, ewentualnie wyciąć lub zamalować lakierem plastikową szybkę kontrolki. A tak na poważnie, to wszystko o kasowaniu...
To akurat było oczywiste ;) Chyba pozostaje szukanie czegoś po wiązce kabli...
Uszkodzone diody led?
A nie jest to wina gdzieś styków masowych. W samochodzie wiadomo, że kontrolkami steruje multiplekser z kompa....
No ok tylko czy odpiecie centralki i zrobienie osiowania proxi zalatwi sprawe swiecacej kontrolki?
tak też myślałem ale ona zapala i gaśnie wszystkie światła działają zgasi się mijania zostawi pozycje to zgaśnie na chwilę i zapala znowu zapali się światła i to samo zmiana da drogowe i też taki efekt jedyny moment kiedy nie świeci to w momencie zapalenia kierunkowskazu. W sumie pewnie bym doszedł dlaczego tak jest ale miałem inną robotę w tym aucie...
Weź drugi kluczyk.
Kolego podskocz na tą diagnostyke testerem układu a nie pytaj za ile się kupi cały układ. Cena takiego układu zależy gdzie kupisz, i czy nowy czy z demontażu! Masz drobną usterke ponieważ auto jeżdzi ,gorzej jakby nie chciał zapalić a paliła się kontrolka.
Sprawdź przewody między klapą a karoseriom . Uszkodzony przewód i zwiera do masy powodując świecenie kontrolki na desce .
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
Poprostu wyjmij żarówkę z kontrolki albo jedź na kompa i skasuj usterkę.
nie wiem co to jest ta kontrolka marchewki wybacz brak znajomości języka To ja przepraszam pomyliłem tematy z SC. Kontrolka ta jest nazywana kontrolką wtrysku.
P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, po więcej szczegółów wymagana jest diagnostyka sterownika samej skrzyni.
róznie to bywa moze kluczyk czasem pętla w stacyjce proponuje diagnoze zanim na dobre staniesz
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Bezpieczniki bym sprawdził, zwłaszcza jeden 10A. No i jak się zachowuje kotrolka wtrysku (marchewka) i kontrolka immobilisera.
Dokładnie mam taki jak dodał viper555 . Czyli nie ma sensu go w ogóle rozbierać? Może wystarczy coś podlutować?
Jeśli błąd wraca to i kontrolka wróci.
Dziwny opis. Wygląda na wkład stacyjki czyli całość do wymiany. Opisz jeszcze jak zachowuje się kontrolka silnika.
może termostat nie otwiera do końca lub uszkodzony czujnik który włącza kontrolkę
Witam. W fiacie punto 1.3 multijet zapala się kontrolka oleju (raz gaśnie, raz pali się w czasie pracy). Olej wymieniony. Jaka może być przyczyna?
Odpowietrznik jest na wężu, w okolicach nagrzewnicy. Po rozgrzaniu śilnika aż do zapalenia tej kontrolki i odkręciłem troszkę, leci cały czas para tym odpowietrznikiem.
No właśnie nic nie naprawił powiedział że nie umie nadal mruga żółta kontrolka
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
niektóre akumulatory mają jakieś tam kulki ,może ta kontrolka to kulka.
:cry:
Jesli żarówką sprawdziłeś i masz napięcie na przewodzie prądowym grubym i na cieńkim też bez odpalania to alternator jest uszkodzony.Jest kontrolka?
sciagałes kierownice lub cos robiłes ???
Jak się zapali kontrolka to odczytaj błędy.
Dla zdrowia Twojego silnika lepiej zmień tego mechanika. Dla tego silnika polecany przez producenta olej to Selenia 10W40, czyli półsyntetyk. Ile km zrobiłeś na tym mineralu ? Przy ślizganiu paska powinna się zapalić kontrolka ładowania.
chyba sterownik zaczyna świrować. gorszym rozwiązaniem jest wyjęcie te kontrolki ale to jest głupi pomysł- gdyż to tylko półśrodek
Uszkodzenie układu wtryskowo-zapłonowego.
wprowadzanie kodu immo nic nie daje świecie sie po wprowadzeniu kontrolka code i wtrysk
Ja nie mam i drogowego , pali sie też kontrolka awari wsp ?
czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki
Moim zdaniem to problem z połonczeniem kabli od centralki gazu. Gdy montuja inst. gazową do autka wpinają się w orginalna instalacje auta. Moim zdaniem w Twoim przypadku szwankuje połączenie doprowadzające prąd do centralki gazu, raz łączy a raz nie. Wystarczy ułamek sekundy w braku dostawy prądu do centralki i przełancza się ona samoczynnie na bęzyne...
Podejrzewam pompę wody, ponieważ no nagrzaniu auta od strony rozrządu coś się zaczyna jakby obcierać. ale teraz przy odpaleniu i nagrzaniu nie pojawiła się kontrolka oleju.
poszukaj dobrze. procedura odpalania awaryjnego byla opisywana wielokrotnie. a co do tego co piszesz to: jezeli swieci tylko kontrolka "code", masz problem ze ECU, brak zasilania na jakims pinie lub masy lub uszkodzenie samego ECU. nie odpalisz awaryjnie samochodu jezeli nie swieci kontrolka wtrysku.
Nie wiem jak jest w Punto, ale w Skodzie kontrolka świec żarowych miga gdy jest uszkodzony włącznik stopu. Może wartowałoby go sprawdzić.
niestety nie ma tam tej mojej ;) podałeś chyba kontrolki od nowszego punto niż mój
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
witam mam zapytanie. świeci mi kontrolka od wspomagania kierownicy natomiast wspomaganie działa bez zarzutu...jaka może być tego przyczyna?? posiadam punto II FL rocznik 2003
punto kontrolki punto gasną kontrolki grande punto kontrolki
szlifierka kątowa kondensator schemat sprężyna siłownika krups skrzynia garbusa
philips senseo licznik geigera
Jak wejść w tryb serwisowy sterownika Luksus EKO TY? Lokalizacja bezpiecznika w sterowniku silnika BLDC