Zawsze powtarzam że silnik przegrzany to silnik nie do odratowania... Spala olej tak samo jak paliwo i mocno kopcić wcale nie musi.
witam gdy masz złe uszczelniacz zaworowe to samochód może brać olej i kopcić może intensywnie dmuchać odmą,korkiem wlewu oleju i bagnetem Brać olej tak, kopcić tylko jeśli to syntetyk a reszta mało prawdopodobna. a moze byc wtedy olej na tlokach i samochod ciezko odpalac albo w ogole? Nie, sprawny silnik spokojnie spali niewielkie ilości oleju.
Sprawdzałem rutynowo cały silnik. Cylinder i tłok były czyste, pierścienie nie zdarte/spękane, potwierdza się to tym że silnik ma niezłego kopa. Na razie tak to zostawię, najwyżej będę dolewał oleju. Dzięki za poradę.
Witam Mam problem z moim Golfem 4. Silnik to 1.3 ASZ zrobiony na 170 KM i wgrane popsy. Otóż, jechałem sobie spokojnie, aż nagle silnik zaczął kopcić na czarno i w ogóle nie chciał jechać. Muł totalny, odcina turbo i też bierze olej. Panowie, poratujcie, bo nie mam już siły.
Witam, Mam zamiar kupić mazdę 323f BA 2.0 V6. Czytałem, że te silniki lubią brać olej więc jeśli autko będzie kopcić to chyba lepiej szukać innego. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu? Pozdrawiam :)
Jak mają już wżery to już po nich. Czas wymiany na nowe tego sie nawet nie regeneruje. Może wystarczy tylko ich regulacja jeśli kopci tylko przy odpalaniu. Jeśli leja wtryskiwacze to z reguły bardzo kopci przy kazdym dodaniu gazu. Jesli silnik bierze olej to też będzie kopcić. Jak dym z rury jest czarny jak smoła to leją wtryskiwacze, jak dym jest szary...
Wymieniłem tydzień temu silnik w DS3 bo brał mi olej, teraz zaczyna kopcić, płynu z chłodnicy nie ubywa. Kopcenie odbywa się podczas ruszania, albo jak długo stoi na wolnych obrotach i później się ruszy. I do tego na klimatyzacji na postoju też bardzo dymi, nie śmierdzi to olejem tylko spalinami, dodam też że mechanik trochę za dużo płynu do chłodnicy...
Tak z ciekawości może mi ktoś odpisze. Jakby nie chciał zapalić i były pierścienie lub tuleje zużyte to chyba powinien brać olej a co za tym idzie kopcić na niebiesko? No chyba że kopcił ale nikt tutaj tego nie napisał.
Jak zmienię tuleje tłoki i pierścionki to zobaczę co się będzie działo. Wiem że nie naprawię tego niewchodzenia na obroty ale przestanie brać olej i może trochę kopcić. A potem zabieram się za wtryski.
Witam posiadam crossa 110 i mam problem w pewnym momencie zorientowałem się że praktycznie nie ma oleju w silniku więc dolałem i po odpaleniu zaczął strasznie kopcić. Teraz cały czas kopci i bierze ten olej. Nie mam pojęcia co to może być.
Mam silnik po remoncie wymiana uszczelki pod głowicą, pierścieni, uszczelniaczy i w dalszym ciągu bierze olej. Zrobiłem 2 tyś i dolałem już 0,7 kopcić jako tako nie kopci (przed remontem kopcił jak smok) silnik czyściutki nigdzie nie ma wycieków. Co to może być. Dodam jeszcze że mam problem z termostatem i silnik wogóle się nie dogrzewa ledwo co w korkach...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
zużyte pierścienie to by miało sens bo autko czasami zakopci Kopcić może równie dobrze z tego powodu, że ma olej w filtrze - jedno drugiego nie usprawiedliwia. czy pomiar ciśnienia będzie wiarygodny gdy silnik bierze olej Ciśnienie ma być w przedziale normy dla tego silnika, bez względu na to, czy bierze olej.
Witam wszystkich ponownie. Tydzień temu zmieniałem w golfiku rozrząd,przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów. Silnik przestał kopcić na niebiesko. Narazie zrobiłem jeszcze za mało km.żeby stwierdzić czy dalej ubywa olej(raczej nie powinien). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i pomoc.
A kiedy był robiony remont? Jeśli dopiero co to może dymić, brać olej, lekko kopcić i dmuchać przez odmę. Okres docierania jest rozłożony na 100mth. Jeśli ma już taki przebieg to sprawdz ciśnienie sprężania bo to oznaka przedmuchu pomiędzy tłokiem a cylindrem. Poza tym 30-ka lubi się spocić koło korka jak dostaje mocno w tyłek.
Witam, posiadam kosiarkę Viking MB248 silnik B&S z 2017r. i problem polega na tym, że po odpaleniu silnika kopci tak jakby bierze olej i klepie w silniku. Czyżby do wymiany uszczelniacze i regulacja zaworów, jeżeli tak to jaka wartość ssącego i wydechowego zaworu ma być? Pozdrawiam.
Jak kopci to prawdopodobnie bierze olej ... silnik za mocno wyczerpany.
poskładane napewno dobrze robie jestem mechanikiem z kilkuletnim doswiadczeniem. zaworów nie ruszałem wałków tez nie rozkrecałem. Co do pierscieniów to nie ruszałem progów nie było na cylindrach a sam tłok dosyc ciasno siedzi. Jutro bede jeszcze raz rozbierał moze czegos sie dopatrze. dam znac Co dalej z tym kopceniem? Mój silnik po wymianie uszczelki...
zaczne od początku autko było mojego ojca a on jest kierowcą który nie dba o auta zatarł silnik silnik p remoncie itd działał ok rozsypala sie skrzynie (wymiana) potem poszła pompa olejowa (wymiana) zaczela kopcić (wymiana turbo) auto p mechaniku dalj kopcilo ale zaczelo brać olej i petrygo (teraz w piątek mialem pdstawić do mechanika niewyszlo) zaóważyłem...
tłumnik odpada bo próbowałem nawet jazdy bez a przy simmeringu by kopcił i brał olej z silnika a nic takiego nie ma miejsca
Skoro kopci na czarno to bierze olej.
Witam mam problem astra F 180000km przebiegu,jestem pierwszym wlaścicielem. Rok temu robiony był silnik czyli wymiana uszczelniaczy zaworowych pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały. Po remoncie przestał brać olej praktycznie nic! Niestety po 13000km zaczęły się problemy z zaworem EGR przycinał się , szarpało na niskich...
Witam, jestem posiadaczem Audi A3 8P, z 2003r. Silnik 1.6 benzyna, MPI, 102KM. Auto od początku zakupu brało olej (10W40 1 litr na jakieś 1000km). Audi ma zrobione uszczelniacze zaworowe, uszczelkę na wale. Zaczęła sporadycznie pobierać płyn chłodniczy, więc została zrobiona uszczelka pod głowicą. Po wymianie tejże uszczelki zaczęła kopcić jak oszalała...
A wody z układu chłodzenia ubywa czy nie? Tak ubywało ale podejrzenie było upg, silnik wymieniłem bo i tak brał olej i kopcił, nowy silnik nowe turbo itp, post zrobiłem ponieważ przypomniałem sobie ze w zimę miałem takie zjawisko, po otwarciu maski wszystko miało na sobie warstwę szronu, jestem bardzo ciekaw czy przyczyną mogła być jakaś nieszczelność...
Witam, sprawa wygląda tak. Kosiarka bardzo mocno mi kopciła na niedogrzanym silniku, brała olej. Postanowiłem zrobić mały remont. Wymienić pierścienie. Po zdemontowaniu tłoka zauważyłem rysy na jego powierzchni (zdj.). Czy nadaje się ten tłok do eksploatacji? Nie chciałbym wrócić za chwile do tego. https://obrazki.elektroda.pl/6195854600_...
Jaki zapach spalin ,jeżeli pokonujesz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to będziesz miał majonez na korku wlewu oleju . Ile tego oleju Ci ubywa na 1000km . Zobacz czy nie ma gdzieś wycieków na zewnątrz . Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próbą olejową.
po przechyleniu na prawa strone kopci na biało i bierze olej prosze o pomoc
Umówiony jestem na kapitalke silnika, po wymianie szklanek zaczął kopcić na niebiesko, a klekot wydobywał sie z urwanych łopatek kolektora ssacego, po wymianie cisza i spokój. Czy wymiana szklanek miała jakieś znaczenie ze zaczął kopcić?chodzi jak zegarek, tylko kopci i bierze olej, przed wymianą brał olej ale nie kopcił. Zawory zaczeły inaczej pracować...
Witam mam problem z silnikiem do zagęszczarki strasznie kopci (bierze olej ) pierscienie wymienilem ... Zaóważylem że jak przechyli się zageszczarkę do przodu to po chwili dziala normalnie.. pomyślałem że może trzeba wymienić też zawory ...
Niebieski dym silnik prawdopodobnie bierze olej. Wyciąg wtryskiwacze i sprawdź na przyrządzie. Sprawdź układ paliwowy silnik nie może się zapowietrzać ,ewentualnie pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500. Rozkręcił kolektor ssący... I albo zrobili to w Holandii albo handlarz w Polsce. Auto jak dostaje więcej powietrza znacznie lepiej pracuje Czyli za bogata mieszanka z dodatkiem oleju i się brzydko spala ;( Miałem to samo, nierówna praca, biały dym za samochodem i mechanik mówi od razu, że pierścienie,...
Na miejscu kolegi sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach i zrobił próbę olejową (ponowne sprawdzenie ciśnienia po wlaniu do cylindra niewielkiej ilości oleju). Jeśli wskazania będą się znacznie różniły to niestety do robienia pierścienie. Przy braniu litra oleju na 1000 km silnik powinien dość wyraźnie kopcić. Jeśli nie kopci a oleju ubywa w takiej ilości...
Sam przewód odmy był czysty. Motorek to samo czyli po odstaniu 2-3 dni odpala i spaliny są czyste, do momentu przejechania kilometra - zaczyna kopcić jak smok. Będę go dzisiaj rozbierać zobaczę jak wygląda cylinder, tłok, głowica. Dodano po 1 Ogólnie mogę nazwać sytuację połowicznym sukcesem 😆 Po wymianie tłoka, głowica nie jest zawalona taka...
Cześć wszystkim. Opisze na prentce moj problem. Dotycz on silnika 2.5t benzyna w Volvo xc90. Historia zaczęła sie większe mrozy. Auto stało pod chmurką i chciałem je schować pod dach. Odpalił normalnie, popracował trochę i zgasł. Myślałem, że na gaz się przełączył coś zamarzło i zgasł. Odpaliłem ponownie i zostawiłem na benzynie ale już zaczął wtedy...
Te silniki lubią brać olej i wcale nie widać żeby kopciły, taki ich urok. Jakim olejem zalałeś?
Jak bierze olej i do tego kopci na niebiesko przy ostrym traktowaniu. To silnik do remontu przeważnie pierścienie do zmiany, tłoki pewnie też. Blok co najmniej do honowania. Sprawdź jeszcze odmę czasem tamtędy się dostaje olej.
Nie musi być olej w IC. Turbina pobiera olej z silnika i może przepuszcza w tłumnik wydechowy. Czarny dym i iskry z wydechu objawy na turbinę. P.S. to tylko moje podejrzenia To jak to zdiagnozować? Sprawdzając stronę wydechową przy turbinie? Poza tym oleju powinno ubywać, a tak nie jest EDIT: Dowiedziałem się, że w tej co iskry i czarny dym trochę...
Z odmy nie dymi, na monowtrysku nie widzę oleju. Silnik po porannym postoju nie kopci nic. Po jakichś 10 min pracy zaczyna się zadyma...
Więc tak mam Audi A4 rocznik 2000. Przebieg 240 tyś. Mój problem jest następujący: Gdy jechałem do domu nagle stracił moc po chwili zaczął kopcić niebieskim dymem i wyskoczyła kontrolka ''brak oleju''. Gdy dojechałem do domu sprawdziłem ile jest oleju i nic nie było. Wlałem 1litr oleju i dalej nic tam nie ma. Zapaliłem silnik chwycił od razu. Rozrząd...
Witam, kupiłem przedwczoraj motor yamaha xt 600 1990r. mocy ma tyle żeby pociąg pociągła ( przesiadłem się z dt80), ale do rzeczy jak ją kupowałem było wszystko ok, zimna zagadała za 1 kopem i prawie 0 dymu a trochę na niej pojeździłem podczas jazdy testowej, ale jak ją już do siebie przywiozłem zdążyła ostygnąć i się zaczęło, za kilka dziesiątym razem...
Hej. Ponieważ nadal nie bardzo wiedziałem gdzie włożyć ten walec po lewej złożyłem silnik na próbę. Ten adapter to w końcu znalazłem gdzie powinien być. Ale silnik strasznie kopci. Bierze na pewno olej. Mam pytanie jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego i drugie pytanie czy ułożenie pierścieni na tłoku cylindra ma jakieś znaczenie? Ja...
Urwana była nóżka od komputera silnika a olej brał silnik samochód został sprzedany
Mój Fiat fiorino z 2012 roku z silnikiem 1.3 po odpaleniu zaczyna dymić na niebiesko z bardzo gryzącym zapachem spalin! Słuchajcie, zrobiłem regenerację dpf , mam nowy olej filtry, łańcuch itp porobione. Najdziwniejsze jest to ze jak już ruszę i go przegonie to po paru minutach przestaje kopcić i wszystko wraca do normy!! Oleju nie bierze ani grama!!...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
na oleju silnikowym nie zatrzesz to jasne ale przepracowany olej silnikowy niewiadomego pochodzenia (bo nie sądzę żebyś nadążył z wymianą i wlewaniem tylko w swoim aucie) może (ale nie musi) zawierać drobinki metalu , jeśli to przefiltrujesz zanim wlejesz do baku to ok , w innym przypadku same kłopoty . stare dizle z autobusów kopcą na czarno , widziałem...
wydaje mi sie ze powinno mi sie udać bez demontazu silnika. Jest tam co rozbierac wiec moze sie uda ;) Wlasnie jak turbo dmucha olej wraz z powietrzem to chyba powinno wplywac negatywnie na prece silnika ;)
Witam pilnie potrzebuję opinii fachowców posiadam przedstawiony w tytule cud techniki jakim jest palio 1.2 8v rok 2001 przebieg 101 tys benzyna +LPG od 20 tys km. Problemy zaczęły się w chwile po założeniu gazu po dłuższej trasie zagotował się silnik później w krótkim czasie wydmuchało uszczelkę pod głowicą - spaliny "pompowały" układ chłodzenia oraz...
Witam. Mam poważny problem i brak mi już koncepcji mianowicie:silnik jak w tytule kopcił na siwo brał olej więc rozebrany zrobione tłoki(jeden napęknięty),pierścienie (na dwóch tłokach zapieczone)uszczelniacze zaworów i prowadnice, turbo sprane, pompowtryski po sprawdzeniu wszystko złożone i tu rozczarowanie kopci tak samo jak przed robotą, pytam znawców...
A czy czasem w spalinach nie czuć przepalanego oleju? Niebieski dym może świadczyć o tym że silnik bierze olej.
Auto naprawiali fachowcy Dopytam: czy przypadkiem założyli ponownie tą uszczelkę? I drugie pytanie, czy przed pobytem w tym warsztacie auto brało płyn i kopciło? Auto super odpala , pracuje równo , ma normalną moc , olej jest normalny , zaczyna kopcić po odpaleniu a po rozgrzaniu się układu wydechowego kopcić przestaje . Więc zadyma jest od płynu chłodzącego...
Wyjaśniło się dokładnie dlaczego nie było ciśnienia. Głowica - złom! W miejscu gdzie jest czarna powstał taki "krater" że po splanowaniu 1mm dalej jest nierówna. Potrzebuje porady. Nie wiem czy warto pchać się w naprawę czy jednak szukać silnika. Używana głowica to koszt około 1000zł. Cały czas się zastanawiam jak to wszystko zniosły pierścienie, głownie...
. Moja teoria jest taka, że podczas wymiany poprzedniej uszczelki założono źle nową i auto brało olej głowicą. :| Bzdura. Jeśli kopci po przegazowaniu, to masz silnik do remontu - zbyt duży luz tłok/pierścienie/cylinder. Nie wmawiaj sobie że się tanio wykpisz.
Były robione pomiary ciśnienia na cylindrach jest ok a czy taki efekt może dawać zła listwa wtryskowa od 2.0? czasami zauważyłem że w kopci też na czarno. I dlaczego na Lpg nie kopci wogole na zimnym silniku i nie szarpie nim? Wtedy też powinien brać olej. Dziwna sprawa
Panowie pomocy wpompowałem już w ten samochód ponad 3 tysiące i nic jak było tak jest ale zacznijmy od początku Primera 19 Dci 2004 przebieg 198 tys samochód przy 2 tysiącach obrotów zaczyna szarpać i kopcić siwym dymem więc pojechałem do panów z boscha odpowiedz była prosta tubina bierze olej plus świece bo też były do dupy ok no to robimy koszt prawie...
z powodu jak wyzej - po wymianie uszczelniaczy dalej kopcił i brał olej w momencie kiedy po hamowaniu silnikiem dałem na gaz. pierscienie olejowe do wymiany jak mniemam. auto poszło jako uszkodzone, straciłem dość sporo ale cóż. w uk nie miałem mozliwosci zeby sobie to naprawić
Napisz jaki konkretnie silnik? może świece,przewody? a bierze olej?
Skoro kopcił to olej brał, więc chyba naprawa samej głowicy nie wiele da.
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! Trochę w życiu się zrobiło i widziało ale dymu z wody jeszcze nigdy - to tak OGÓLNIE rzecz biorąc :) wtrysk to czarny dym. Wtrysk drogi przyjaciulu jak leje to spalanie się spóźnia, im niższa temperatura komory tym bardziej (wolniejsze odparowanie). Widziałeś kiedyś kolor...
To że silnik pożera olej nie oznacza że zaraz będzie kopcił jak zasłona dymna. Ile go bierze? W aucie jest LPG? Zazwyczaj przy zasilaniu silnika LPG nie widać dymienia tak jak przy PB. Przy LPG warto sprawdzić czy nie ma wycieku na wężach od parownika - tam często leci na łączniach. Nie wierze w wycieki oleju i brak śladu po nich - olej nie wyparuje...
Czyli spala ON w za małej ilości powietrza... Sprawdź cały dolot od sprężarki i intercooler, może kamieniem dostał i ma dziurkę... Otwórz maskę, podnoś obroty powoli na jakieś 2500rpm. Trzymaj w tym czasie ściśnięty wąż przy kolektorze... powinien powoli twardnieć z podnoszeniem obrotów. Do tego sprawdź wszystkie opaski na połączeniach gumowych węży...
Wtryski zawsze możesz sprawdzic na maszynie, ale jak kopci na niebiesko to znaczy że olej bierze, kopci przy zejsciu obrotów czy bardziej przy dodawaniu ?
Najprawdopdobniej zimeringi na wale korbowym ale simeringi też pewnie nadają się do wymiany A gdzie on znajdzie w tym silniku ?
No to znalazłeś swój wyciek oleju... jakby Ci palił oleju 2l/1000km to dymiłby na niebiesko jak dwusuw. Jeszcze nie; to raptem litr/500km - wychodzi 0,2l/100km, czyli na jakieś 6- 7 litrów benzyny. Skoro zaczyna kopcić przy 3 tys. obr, to znaczy że wyrzuca olej odmą - silnik na złom. Dziwne to, bo jak mi poniak palił 1l/1000km to tak dymił na niebiesko,...
Nikt na forum nie wie w jakim stanie jest twój silnik, a o tym nic nie piszesz. Bierze olej, kopci, są wycieki ile nim zrobiłeś KM ? a jak kupiłeś i jest stan to zrób parę stówek i zobacz co ten silnik warty. Jak w miarę chodzi to lej połówkę 10W.
te silniki lubią olej po wymianie uszczelniaczy i zaworów może nie będzie kopcił ale olej i tak będzie brał
tak właśnie myślę zeby nic nie robić, bo za robocizne uszczelniacze + pierścienie ponad 400 zł wiec musze sie liczyć z kosztem ok 600 zł a to niezbyt wdzięczny wkład.zauważyłem ze strasznie dużo bierze na krótkich odzinkach 0k 20km...to przez zimny silnik?? a przez zle ustawiony pasek może brać olej??
Witam serdecznie niedawno kupilem Passata b6 silnik 1.8tsi przejechane ma prawie 290000. Rok produkcji 2010. Samochod pali idealnie niec nie dolega nie przeryw jednak przy dodawaniu gazu kopci i dymi na czarno. Silnik CDAA oczywiscie bierze olej ok 1l na 1000km ale powiniej dymic na niebiesko lub bialo niebiesko a dymi jak diesel. Co moze byc tego przyczyna...
Witam, otóż kiedyś kupiłem używany silnik do mojego traktorka. Zaczoł brać olej, kopci, może i troche słabszy się zrobił wiec postanowiłem zrobić remont. W cylinder poprzedni właściciel wcisnoł tuleje, teraz ja chce wymienić pierścienie i może nawet tłok ale jak go poszukać w sklepach? Czy jestem skazany na zakłady które dorabiają tłoki i pierścienie?...
Witam, mam problem z moją laguną II 3.0 V6 + LPG. Problem jest następujący: Odpala normalnie, a po chwili jazdy, zazwyczaj przy obrotach ok. 2tyś lub przy podjeździe pod górkę zaczyna mrugać kontrolka check engine, auto wyraźnie traci na mocy i gubi paliwo na 3 pierwszych cylindrach (te z przodu silnika) czasami gubi na pierwszym i trzecim, a czasami...
nie telepie silnikiem? bierze olej lub płyn chłodniczy?
Witam nabyłem nie dawno lagune, w aucie wymieniłem silnik przed wymiana stary silnik normalnie odpalał w miarę równo chodził ale pukał brał olej i mocno kopcił dlatego go wymieniłem po wymianie przykręceniu wszystkiego,podpięciu wszystkich kostek rozrusznik kreci, pompa paliwa podaje,kontrolki na liczniku gasną oprócz STOP ale silnik nie odpala. autko...
Witam, od jakiegoś czasu po zainstalowaniu LPG samochód zaczął się dławić. Na początku było to sporadyczne, podczas przyśpieszania (juz na ok 2600 obr/min) samochód zaczynał szarpać, obroty spadały do zera, zapalały się kontrolki i ponownie zapalał, jechałem chwile normalnie i znów ta sama sytuacja, zapalała się kontrolka oleju. Zjechałem, zobaczyłem...
Witam. Nie dawno kupiłem ładne Vento ale z nieznanych mi powodów cały monowtrysk jest w oleju tak że jest w rurze dolotowej od filtra powietrza.Przez to silnik lekko osłab i przy około 4tys obr/min zaczyna lekko kopcić na niebiesko.Skąd on się tam bierze i czy tak ma być PS Jeśli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego...
a jak odpali to kopci cholernie przez chwile jak by świece zalało. Bierze mi olej silnik i wiem że mam uszczelniacze do wymiany. Jak wiesz to czemu tego nie zrobisz? Same się nie wymienią.
Witam MAM PROBLEM Z MOIM ROMETEM otóż niedawno zmieniałem siemeringi bo brał olej do silnika bo kopcił niemiłosiernie i ubywało oleju z przekładni. założyłem również inny wał (nie nowy) bo klin od magneta zaczął wybijać dużą dziurę na wale. po tych wymianach KONIEC za nic nie mogę go ustawić raz udało mi sie to jako tako przez chwilę chodził, ale nie...
Jeżeli silnik bierze olej to ciśnienie sprężania może być wyższe nawet niż w nowym silniku, spotkałem się z tym Pozdr
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
A turbinka czasem nierozszczelniła się jak bierze olej to tendy może też w wydech cedzić wtedy kopci na niebiesko
Witam. Pacjent 1.9 tdi. Silnik brał olej, około 1,5 litra na 10 tys. km. Kopcił przy odpaleniu na niebiesko, po minutowej przejażdżce to mijało. Poszły szklanki wraz z wałkiem. Teraz mam dwie opcje: 1 - Zdjąć głowicę i wsadzić całą nową kompletnie zregenerowaną górę, czy.. 2- Kupić słupek, ponoć w idealnym stanie, miesięczna gwarancja rozruchowa I teraz...
Jak silnik kopci i bierze dużo oleju to albo się auto sprzedaje, albo zmienia się silnik, albo robi remont jeśli się da. Co tanie to drogie ... i albo dajemy kasę na olej albo na silnik.
co do tego dymienia, to musi brac olej jak silnik zimny to na niebiesko a jak się rozgrzeje to biało.
Witam posiadam smaxa 2,5 turbo, silnik bierze olej od pełnego do minimum na jakies 500 km. Nie kopci nie ma niebieskiego dymu itp, moc moim zdaniem bez zmian, pracuje równo. Olej to motul 5w30 eco energy. Wydaje misię też że im bliżej wymiany tym tego oleju pobiera więcej ale pewności nie mam a olej wymieniam co jakieś 8000 w tym silniku. Pytanie czy...
Bardzo fajny samochodzik z troche innym wyglądem. Niestety też lubi przyrdzewieć. Silniki 1.5 nie są jakoś bardzo ekonomiczne (miasto 10l/100 trasa 6-7l/100). Zwróć uuwagę na ewentualne wycieki czy kopcenie na niebiesko bo ten silnik lubi olej brać (taki urok). Wiadomo trzeba auto obejrzeć, ale śmiało można o nim powiedzieć, że porządny japoniec. Zawieszenie...
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Na tyle ile mogłem zajrzeć koło zaworu zmiennych faz jest w miarę sucho, lekkie przypocenie. No i linia podziału głowicy jakby sucha. Może to wali gdzieś z odmy? Usterka pojawiła się dość nagle, silnik nie kopcił, nie brał oliwy a teraz raz na tydzień muszę dolać bo wywala usterkę niskiego stanu oleju. Nie widać żeby przepalał olej. W weekend zacznę...
Witam, mam kosiarkę B&S 6KM która już ma z 5 lat i dość mocno kopci podczas pracy (bierze widocznie olej), był lany wcześniej jakiś tam olej do kosiarek. Obecnie mam pod ręką Castrola Magnataec 5w40 i zastanawiam się czy jak go wleję to dobije silnik ? - tak czy siak już się cała kosiara rozlatuje a kosztowała 2600- :( Prosiłbym o radę.
Wolę dmuchać na zimne. A tutaj mnie nic nie kosztuje się kogoś zapytać. Dodano po 1 To wiesz czego może to być wina? bo jakby olej brał to by chyba ciągle kopcił. Nie wiem jestem dopiero początkującym kierowcą.
To jest tak zawsze że mimo że jest mocny dynamiczny zbiera się bardzo fajnie nie przegrzewa się tylko kopci i ten olej pobiera to silnik do remontu? Może tylko pierścienie, czytałem że te silniki zawsze olej brały i to norma w G. Nie mam żadnych problemów z tym silnikiem tankuje tylko gaz co 500 km i tak od grudnia zrobiłem 24 tys
Witam mam problem z moim kawasaki, na 100km z silnika ubywa ponad litr oleju. Zostawiłem odpalony motor na czystym betonie, nie wyciekła nawet kropelka. Kopci tylko na ssaniu gdy jest zimny więc raczej oleju nie spala(miałem kiedyś escorta który brał olej to było to czuć i widać) ma ktoś jakiś pomysł gdzie się podziewa ten olej
Co jest z moim silnikiem ?: po tym jak się przegrzał 3 razy ( była zatkana rura doprowadzająca powietrze ) teraz kopci z tłumika (chyba bierze olej ?) a jak się nagrzeje to stuka w gaźniku (spalanie detonacyjne ). Co mu jest??
kolego nie wiem na 100 % co i jak dokładnie ale mechanik który to robił ustawiał zawory na tzw mijankę a DEB chyba na 1.20 co do tulei i tłoków to mówił że są w idealnym stanie tzn na tulejach sa takie jakby skośne szlaczki zero podrobień... widocznie kiedyś już coś było robione bo uszczelka pod głowicą była z 2 wcięciami... co do chipa to robiła to...
Najgorsze chyba jest to, poprzedni właściciel zapewniał mnie że silnik jest po remoncie, wał po regeneracji, nowy cylinder itp., tylko że chyba to tak naprawdę nie miało miejsca. Zastanawiam się jak to jest możliwe, że ten silnik działał nawet OK, nawet z tym odwróconym tłokiem o 180 stopni. Sprawdzając cylinder nie wyczułem żadnych progów są, tylko...
Poz 12 i 13 Sądzę iż to skutek a nie przyczyna. Brakuje mu paliwa, wiec sprawdź ciśnienie bo przy 7.69 ms powinna mieć z 5 tyś obrotów. Poprawność połączenia przewodów paliwowych, oraz drożność, jak i filtr paliwa. Opowiedz, co się dzialo wcześniej przed awarią, historie znasz? Jak kompresja? Kopci, olej bierze?
Dla mnie wygląd zewnętrzny towaru świadczy o czasie jaki był użytkowany. Jeżeli oddam radio nowe do naprawy, a oddadzą mi taki sam model, tylko zniszczony zewnętrznie, to też może być, byle byłby sprawny? Chyba nie bardzo. Może tą listwę, którą mam teraz ktoś użytkował kilka lat i przejechał na niej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Na pierwszej listwie...
Czarny Dym zdrowy dym.....jak na niebiesko kopci to chyba olej zaczyna brac.....na siwo to płyn z ukladu chlodniczego sie przedostaje do komory spalania,,,
Po pierwsze silnik nie może mieć wycieków. Wyobrażasz sobie te kałuże oleju pod autem? Po drugie co ci to przeszkadza że bierze olej, jest 10000000 dizli co bardziej kopcą.
(Po co wymieniałeś turbo? wystarczyło je wyczyścić w momencie przejścia w tryb awaryjny odczytaj błąd i wszystko będziesz wiedział jeżeli będzie to przeładowanie tak jak pisze T 5 to masz turbo do czyszczeni) Turbo wymieniłem bo miał dołek przy przyśpieszaniu i myślałem że pomoże ale też okazało się że były już wżery czyli brało olej
witam. problem polega na tym że kupiłem c385 i jechałem nim na kołach 130km, po przejechaniu około 40-50km zauważyłem że po tłumiku od samej góry zaczyna ściekać co dziwne czysty olej. Sprawdzałem kilkakrotnie podczas jazdy(po odczekani na postoju na zgaszonym silniku) stan oleju w silniku i nie zauważyłem aby go ubywało, z odmy pokazało się raptem...
Witam, mam ten sam problem co ty. Nissan Almera 1.5 dci 2003 po regeneracji turbiny przed brał olej średnio 1,5 l na 1000 km po regeneracji turbiny nic się nie zmieniło. Wyciekow oleju nie ma silnik suchy, nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym.
Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo już nie mam sił do mojej Vectry. Autko chodzi super jak jest zimne, jak się troszkę rozgrzeje, to zaczyna szarpać a na gazie strzela, aż urwało rurę dolotową. Byłem już u kilku fachowców i sami nie wiedzą. Jeden stwierdził, że to wina uszczelki pod głowicą. Rozebraliśmy i nic ale zrobiłem calą głowicę. Drugi stwierdził...
silnik kopcić kopcić silnik brać montaż
czyszczenie obudów matrycą chunghwa rezystancja uzwojenia indukcyjnego
firmware selecline firmware selecline
Scania R440 – lokalizacja bezpiecznika lewego światła drogowego, CEU, F11/F13, F54/F55 Schemat połączenia stacyjki z rozrusznikiem Skoda Fabia 1.4 16V – przewody, kolory, zabezpieczenia