Dymi na jaki kolor? Są ubytki płynu?
Niebieski dym świadczy o tym że silnik spala olej, turbina może kończyć swój żywot, może puszczać na uszczelnieniach zaworów, przez uszczelkę głowicy lub pierścienie na tłokach, jeśli chodzi o ciężkie odpalanie,jaki przebieg ma Twój silnik?
Ford kuga mk1 2009 diesel 136km - cięzko odpala , trzeba kręcić kilka kilka lub kilkanaście sekund na 2-4 razy - bez względu na temperaturę . Świece żarowe nowe sprawne w 100 % - pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona - ok . Czy może to być wina rozrusznika - kręci i to dość dobrze , ale dziwnie świszczy - inaczej jak w innych Kugach , których przez ostatnie...
Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, co jest, że auto ciężko odpala. Wtryski po regeneracji, pompą też i czujniki na listwie. Z góry dziękuję Dodano po 1 Dodam, że po odpaleniu trochę szadkuje przez ok. 10 sekund, a potem jest ok, nie kopci ani na czarno, ani na niebiesko.
Dzień dobry. Mam problem z odpaleniem na zimnym silniku w samochodzie Fiat Ducato 2.8 JTD z 2002 roku, przebieg 165 tys. km. Zauważyłem, że gdy temperatura otoczenia wynosiła powyżej 15°C, auto odpalało bez problemu. Obecnie, przy niższych temperaturach, samochód uruchamia się dopiero po użyciu plaka. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów z odpaleniem....
Samochód ogólnie mówiąc jeździ w miarę ok. Spalanie na trasie przy 120km/h około 5.23L (autostrada). Na zimnym jak i na ciepłym pracuje prawidłowo, obroty zawsze równe, nic nie faluje. Silnik ma jeszcze moc, fakt, tym pudełkiem nie da się jeździć więcej jak 120km/h (bo jest strasznie głośny) lecz maksymalna to około 170 (sprawdzane) więc jeszcze jakoś...
Witam mam problem z samochodem jak z tematu. Więc jeśli chodzi o szczegóły, na chwilę obecną, po uruchomieniu, przy zimnym silniku samochód jedzie w porządku, ma moc wszystko jest jak trzeba. Po przejechaniu ok. 10-15km jest taki objaw, że zupełnie traci moc, przyśpiesza jakby miał 50KM i ledwo wchodzi na obroty. Czasem tą moc odzyskuje, jak się zgasi...
objawy: na zimnym silniku kręci i odpala ok, na ciepłym silniku: raz kręci i odpala od razu raz na jakiś czas, nawet kilka razy z rzędu kręci ciężko, tak jakby kompresja na tłoku była za duża i rozrusznik nie daje rady, rozrusznik i akumulator ok, trochę kopci na wolnych obrotach na dłuższym postoju, podczas jazdy w normie auto na vagu nie wykazuje...
Siemka. Octavia 1 1.6 sr akl 102/75 VAG: camshaft position (hall) sensor g40 - 03-00 no signal. Czujnik położenia wału wymieniony wcześniej na ORI, czujnik położenia wału na jakiś inny ale błąd przy nim nie wyskakiwał. Niby czujnik wałka do wymiany ale coś mi nie pasuje, bo objawy to zwiększone zużycie paliwa, śmierdzi paliwem przy odpalaniu oraz kopci...
Witam. Mam ten sam problem, silnik crd 2.5 2001, jeśli tylko temperatura spadnie blisko zera, muszę długo kręcić silnikiem żeby zapalić, a jak juz odpali to kopci na biało, po chwili przestaje. Na ciepłym sw tego nie ma, nawet na zimnym po wczsniejszym odpaleniu. Co sie może dziać? Dzięki za info
Dzień dobry, W swoim samochodzie marki VOLVO V50 2.0D z 2006r. (zamontowany DPF) z przebiegiem ok. 307 tys. km posiadam problem z dymieniem na szaro/biało i wysokim spalaniem. Ten problem występuje tylko, gdy silnik osiągnie temperaturę około 70°C. Samochód odpala normalnie, zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku. Nie puszcza "bączka" przy odpalaniu...
Jeszcze dodam nie traci na mocy dobrze się zbiera nie kopci Nic nim nie trzepiie pięknie odpala na zimnym i ciepłym silniku.Czy może być również jeszcze coś zabite nagarem ? I to być powodem? Jak był wymieniany nowy to stary miał sporo syfu nagaru na sobie i w miejscu gdzie się go przykręca. Niebyło czyszczone można powiedzieć nic nawet nie wiadomo...
Witam serdecznie, nie wiem co się dzieje z moim Passatem, mianowicie co 2 sekundy spadają obroty i wracają do normy. Na zimnym silniku potrafi zgasnąć, przy czym kopci na ciepłym ciągle się tak wahają na postoju i podczas jazdy szarpie. Po podłączeniu do kompa nie wykazuje błędów. Nowy zawór n 75, nowy EGR, nowa przepływka, czujnik temperatury płynu...
pozatym jeszce kopci na bialo nieprzepalona ropa. jak morna sprawdzic ten regulator?
Witam. Posiadam paska z 1997r auto na zimnym silniku ciężko uruchomić i czasem to muszę 2min kręcić żeby zaskoczył. Auto ciężko pali na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po odpaleniu nie kopci i podczas jazdy nie zauważyłem jakiegoś dużego spadku mocy. Z dnia na dzień auto coraz słabiej paliło i teraz to drugi raz będę wyjmował rozrusznik bo najpierw...
Witam , posiadam audi a4 b5 z 2000 r , silnik ajm na pompowtryskach i od ok 3 miesięcy audi zaczęło lekko dymic na niebiesko przy dodaniu gazu a 3 dni temu kopcil jak lokomotywa na zimnym silniku na ciepłym mniej wiec zawiozłem go do mechanika który powiedział że to może być (nie wiem czy dobrze pamiętam ) pompa przetłaczająca ,mówił że olej dostaje...
Niestety również obawiam się problemu z pompkami. Ale miałem nadzieję na inne - czytaj tańsze - rozwiązanie tego problemu. Zrobiłem dzisiaj rano logi statyczne dla zimnego silnika. Temp. na dworze -6 do -7 stopni (odczyt na termometrze za oknem i w aucie pokazuje tyle samo): Blok 01 - grupa 007: temp. paliwa -4,2 temp. zasys.powietrza -4,5 temp.płynu...
Witam. Mój Osiołek ma problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Odpala zawsze, ale chodzi nierówno, strasznie kopci - od czarnego dymu się zaczyna, a później się robi szary. Wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło! Na zimnym silniku odpala elegancko, za każdym razem. Silnik 1,9 D DW8. Dzięki z góry za podpowiedzi.
Jeśli założymy że faktycznie tak jak piszesz domex32 z tym wytopieniem komory spalania to chyba nie byłoby różnicy na zimnym czy ciepłym silniku, a tu na zimnym wszystko normalnie zapalanie, moc, zero kopcenia równiutko pracuje. Mechanik u którego aktualnie jest auto wybadał ze awaria zaczyna się dokładnie gdy osiągnie 61 stopni do 60 ok a o stopień...
Witam, mam ten sam problem tylko że audi 1.9 TDI 90 km pompe miałem uszczelnianą i regulowaną a problem jest nadal... Zauważyłem że nie tylko na zimnym tylko jak postoi tak z 3 godz to już ma problem. Po nocnym postoju jak długo kręci i odpali, to wystarczy że go zgasze i odpalam na nowo to już bez problemu, wiec myślę że coś z paliwem,że gdzieś ucieka...
Witam, mam problem z moim Volvo V50. Mianowicie po odpaleniu słychać i widać na obrotomierzu, że silnik nierówno pracuje i strasznie kopci niebiesko-białym dymem. Da się też wyczuć intensywny zapach spalin. Podczas jazdy na zimnym silniku samochód wyraźnie szarpie. Po przejechaniu niewielkiego dystansu problem ustaje i silnik pracuje cicho i równo,...
Witam! Minęło już sporo czasu a mazda jak działała tak działa dalej! Wymieniłem ostatnio wtryski na inne regenerowane lecz nie przyniosło to żadnych efektów, jest jeszcze gorzej niż było. Mazda na zimnym silniku szarpie strasznie jak się jedzie na zimnym czuć jak ten silnik aż tak jakby podskakuje. Na ciepłym na wolnych obrotach jest lepiej trochę niż...
Witam posiadam Hyundai Getz 1.1 2005r. + LPG od 1,5 roku serwisowane co 8000 km od kilkunastu dni włączam silnik po odpaleniu silnika na benzynie pochodzi 2 sekundy i sam gaśnie jeżeli się tak zrobi około 3 razy to silnik odpali będzie chodził dłużej i gaśnie znów, jeżeli znów się go odpali to silnik będzie chodził ale jak doda się gazu to on zaraz...
Cytuje: ..."Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy)....
2.5 tdi v6, 2002 rok. Nie kopci nie dymi pali ładnie na ciepłym i zimnym .
Obroty tylko falują na zimnym i ciepłym .Nie kopci pali bez problemu niezależnie czy ciepły czy zimny.
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Witam. problem polega na tym, że autko przy odpalaniu trzeba długo kręcic rozrusznikiem, gdy odpali pracuje na bardzo wolnych obrotach i nie reaguje na pedał gazu. po kilku chwilach wszystko jest ok. Objaw jest duzo intensywniejszy na zimnym silniku (12h na podworku przy temp ok 5st) Gdy ciepły trzeba kręcic krócej niz na zimnym lecz tez nie jest to...
Wymuszone wypalanie nic niepomogło. Dodano po 1 Przy okazji nie traci mocy nie kopci odpala bez żadnych problemów na zimnym jak i ciepłym silniku.
Tak ,czuć zapach paliwa w spalinach przy zimnym silniku ,ale mam wrażenie ,że i przy ciepłym silniku również ,byłem dzisiaj u następnego mechanika ,który podpiął komputer i stwierdził ,że nie ma żadnych błędów ,stawiam do niego we wtorek i ma sprawdzać krok po kroku ,może ten spec coś wymyśli :(
Posiadam Renault Midlum 270 dci (265KM) 2005r. w starej budzie. Auto jest słabe, przy mocnym wciśnięciu gazu słychać jakby nierówno pracował oraz widać że trochę kopci (ale niezbyt mocno, bo jest to widoczne tylko nocą gdy ktoś za mną jedzie, w dzień niczego nie widać). Przy delikatnym operowaniu pedałem gazu pracuje równo. Auto zapala normalnie na...
Witam. Jestem a właściwie byłem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI 110 PS AFN. Mianowicie moje szczęście skończyło się, gdy wystąpiły problemami z autem. :( Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego auta. Próbowałem krok po kroku rozwiązać problem. Niestety nie udał się:(. Pierwszą przyczyną był brak napięcia na świece, zacząłem...
Witam od niedawna mam mascotta 2007r 3,0 120km. Od początku tygodnia jest taki problem że na ciepłym silniku nie odpala na listwie CR ciśnienie dochodzi tylko do około 130bar. na zimnym jest wszystko ok chwilkę trzeba pokręcić ale gdy po 3-4 obrotach ciśnienie dojdzie do 200-250bar auto odpala. Ktoś ma jakieś pomysły ? auto jak już odpali to ciepłe...
Napisałeś że kopci ale nie napisałes jakiego koloru jest ten dym. Jak samochód odpala na ciepłym i zimnym silniku? Pompa ustawiona na zegar?
https://obrazki.elektroda.pl/6593100500_... Witam.Mam kolejny problem z Deutzem,Dziś wyjechałem ciagnikiem na drogę po może 200 m ciągnik stracił moc (pod niewielką górkę ledwo na 2 biegu)po chwili odczekania (około 1 min)ciągnik odżył i wszystko wróciło do normy.I tak jechałem kilka razy za każdym razem to samo.W ciągniku wymieniłem...
Było tak: znajomy kupił po baaaaaaardzo okazyjnej cenie peugeota 406 '98 1,9 TD z padniętą turbiną (rzeka ojeju). Pojechaliśmy po autko, zablokowaliśmy zasilanie i powrót oleju do turbiny, i przywieźliśmy autko. Jest tak: na zimnym silniku samochód pali niemal na dotyk, na ciepłym można rozładować aku a silnik nawet nie kichnie. Silnik gaśnie po osiągnięciu...
Jeżeli nie kopci na ciepłym silniku to się nie czepiaj uszczelniaczy.
Po dłuższym czasie miałem wolną chwilkę i podjechałem do innego mechanika, który stwierdził wypalone gniazda zaworowe na 2 i 3 cylindrze. Trzeba zrzucić głowicę i oddać do regeneracji. Jedyny plus w tym wszystkim jest taki, że sprzedający silnik zgodził się pokryć połowę kosztów naprawy. Więc wyjdzie mnie tyle jakbym od razu kupił dobry silnik w normalnej...
Szarpanie silnika jest objawem tego że silnik nie pracuje na jeden tłok. A to z kolei świadczy o braku lub złym grzaniu świecy albo lejącym wtryskiem i to wszystko. Wtedy auto kopci przy zimnym rozruchu. Jest to bardzo powszechne. Zauważ że samochód kopci do momentu ustania nierównomiernej pracy a przy ciepłym silniku objawy znikają. Też mam volvo w...
Witam Mam taką sprawę z moim paskiem w sumie to stało się w obrębie kilku godzin jak silnik ostygl. Przyjechałem samochodem potem odpalam 2 raz a tu dziwny dymek jak ruszam. Ale są jeszcze jedne schodki jak odpalam samochód rano nie chce odpalić od razu tylko kręci jakiś czas i nawet na zegarach zapala mi się kontrolka oleju. I wtedy puszczam i drugi...
naprawa-pomp.com Dzięki za odpowiedź. U mnie kąt żądany i rzeczywisty jest właściwy, dawka właściwa, jedynie dawka biegu jałowego za wysoka, błędów brak. A silnik jak jest zimny pracuje nie równo do 2000obr/min kopci białym dymem. Powyżej 2000obr/min silnik pracuje równo auto ma moc i przyspieszenie na ciepłym silniku wszystko jest ok nawet poniżej...
Witam mam taki problem z fordem Mondeo mk3 2.0 .. w zimę się za kopalem się w śniegu... Próbowałem wyjechać powoli to nic nie dała . Jak porzodnie mu depnelem na drugim biegu to wyjechał ale jak już wyjechałem to samochód nie miał mocy i tylko się wkrecal na obroty 2.5 dalej nie chciał .. i zaczął kopcic trochę na ciemny kolor no ciepłym silniku ......
Witam. Powracam do tematu swojego silnika. Turbina po regeneracji. Przed naprawą puszczało olej na intercooler, po naprawie cały dolot od turbo do przepustnicy suchy. Kolejna rzecz to zmierzyłem ciśnienie sprężania na ciepłym silniku. Licząc cylindry od rozrządu: nr1-30bar, nr2-22bary (po próbie olejowej 35bar), nr3-30bar, nr4-31bar. Moje pytanie: czy...
Klapa gasząca to i na ciepłym były by cyrki. Co widzi komputer jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodzącego, paliwa i co najważniejsze jaki kąt wtrysku?
W tym trupie co mam teraz to jest tak:34, 33,34 i... 20. Przy zimnym silniku po uruchomieniu kopci jak diabli(pewnie przez ten jeden cylinder bez tłoka :)) przez około minutę, później przestaje. Ale ogólnie to złom bo jest gdzieś szczelina gdzie olej pcha się w płyn chłodzący. Ale konkretnie to mam rozumieć to tak: jak jest mniej więcej po równo(czyli...
Równie dobrze, brak kompresji, podparty zawór, pęknięta głowica. Uszczelka nie, na zimnym i ciepłym silniku byłoby tak samo. Sprawdź czy silnik nie został przegrzany.
Witam. Problem polega na tym że moja mazda 626 1998r 2.0 16V benzyna w gazie (sekwencja) z 280tys km przebiegu (gaz od 3 lat) mocno kopci po dopaleniu. Jest gęsty biały dym. mam kiepski wech i nie umiem rozpoznac co to...płyn chłodniczy nie ubywa. gdy silnik sie rozgrzeje przestaje tak mocno kopcic. Nie ma problemu z odpaleniem na zimnym czy na ciepłym...
Witajcie: Zacznę od tego że auto odpala na zimnym jak ŻYLETA - zaś na ciepłym odpali na 2sek i zgaśnie (czytałem o tym że rozrusznik / temperatura itp)... Film dla zobrazowania problemu: https://filmy.elektroda.pl/37_1616268460... Film na GD https://obrazki.elektroda.pl/8898357400_... https://obrazki.elektroda.pl/7405004300_...
Z doświadczenia, bo też kiedyś miałem tą astre. Na ciepłym zawór działał na zimnym się zacinał. W tym przypadku na pewno to nie EGR, wywaliło by kontrolkę check engine.
Kąt wtrysku ustawiony pompa ok? Hmm napisz co mechanik rozumie pod pojęciem ok. Napisz jaki masz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa, czy sa jakieś błędy itd. To, że niby ok nic nie dowodzi. Kopci na jako niebiesko? Więcej info jeśli ktoś ma Ci jakoś pomódz.
kopci zimnym kopci cieplym zimnym kopci zimnym silniku
lexia sterowniki interfejsu karta podczerwień pilot odwrotny
tester rezonatorów kwarcowych agregat prądotworczy
Schemat ładowania i balansera dla wkrętarki 7,2 V Schemat balansera dla ogniw Li-Ion 2S: pasywny i aktywny