Przykładowo: W komórce A2 formuła: =JEŻELI(B2="";"";1) W komórce A3 formuła: =JEŻELI(B3="";"";MAX($A$2:A2)+1) Kopiujesz formułę z kom. A3 w dół i masz L.P. w kol. A. dla niepustych komórek w kol. B. Mogą być przerwy w kol. B.
Mam propozycję, ale z ograniczeniami. Założenia są następujące: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w sąsiednich komórkach będą liczby (lata) niekolejne. 2. Przed pierwszą liczbą musi być co najmniej jedna komórka pusta. 3. Liczba komórek jest zadana z góry (formuła nie jest dynamiczna)....
W pierwszy poście było napisane, że formuła miała zwracać pierwszy dzień pracujący. Zauważyłem, że źle napisałem, bo zwracała bieżący dzień. Żeby oprócz bieżącego dnia pracy, zwracała kolejny pracujący (przy założeniu, że nie ma więcej niż dwa dni wolne w kolejności), to formuła powinna być na przykład następująca. =JEŻELI(TEKST(PRZESUNIĘCIE(D...
Ciezko sie trochu domyslec o co dokladnie pytasz, ale jesli dobrze zrozumialem to w arkuszu rok2005 w dowolnej komorce wstaw: =JEŻELI(Rok2000!AI3=1;Rok2000!AP3;"") i bedzie kopiowalo zawartosc AP3 pod warunkiem wartosci "1" w AI3, Prawie to samo co wyzej tyle ze nawiasy gdze indziej.
Witam. Otóż chcę przenosząc formułę o jeden wiersz w dół, aby komórki w formule zwiększały się o 100 a nie o 1. Tzn. w komórce B1 mam formułę sumującą A1:A100, kopiując tą formułę do komórki B2, formuła zwiększa mi się względnie o 1 czyli A2:A101, a chciałbym aby zwiększała się o 100 czyli A101:A200. Szukałem trochę, ale nic nie znalazłem. Czy tak się...
W kolumnach L,N,O,P masz "normalne" formuły, które odwołują się tylko do danych z bieżącego wiersza. Takie formuły można kopiować bez ingerencji w inne formuły. Excel nie ma problemu z ich kopiowaniem. Jeśli chodzi o formuły z kolumn A i C, to one zawierają odwołania do innych wierszy i przy wstawianiu wierszy (a także usuwaniu) Excel nie wie, do czego...
Można spróbować przy pomocy funkcji wbudowanych, ale trochę tego dużo. Próbka na 60 wierszach. W B2 wpisujesz =A2 a dalej kopiowana formuła, jak na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/3680479800_1... W kolumnie C osiągniemy to samo wspomagając się takim[syntax=vb]Sub Co10() wrsSrc = 2 wrsDst = 2 Cells(wrsDst, 3) = Cells(wrsSrc, 1) Do...
Po skopiowaniu: Zakładka "Data -> Edit Links -> Change source" i trzeba wybrać plik w którym się aktualnie pracuje. Mam niestety angielskiego Excela http://obrazki.elektroda.pl/2271428100_1...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
czyli np.: =arkusz1!A1 jak przeciągnę tą formułę w bok (poziomo), to excel automatycznie w następnej komórce skopiuje dane z komórki B1, czyli =arkusz1!B1, a chciałbym żeby w następnej komórce była wartość z komórki A2, czyli =arkusz1!A2 Hmm, to jeszcze byłoby wykonalne. Jeśli kolumny po kolei w jednym wierszu, to skąd wiadomo gdzie ostatnia komórka...
Excel 2007 - działa i kopiuje wartości bezproblemowo - formuła =JEŻELI(A1;A1;B1) Czyżby błąd w MsOffice 2010? A może jakaś ukryta opcja?
Trzecia opcja jest taka, jak w #6.
Spróbuj: =JEŻELI(MOD(DZIEŃ(A7);7)=0;SUMA(ADR.POŚR... Oczywiście formułę kopiujesz od wiersza 7 w dół.
Witam W pierwszej linii wzoru jest inny
Można to zrobić na wiele sposobów - mniej lub bardziej elegancko. Np. obszary danych w arkuszach źródłowych oznaczasz nazwami, powiedzmy Z1_A1, Z1_A2, Z1_A3, Z2_A4, Z2_A5, Z2_A6 (zaznaczyć obszar, później Wstaw/Nazwa/Definiuj). Tworzysz pusty skoroszyt Zeszyt3.xls z arkuszami Arkusz1 .. Arkusz6. W kolejnych arkuszach wstawiasz w pierwszej komórce obszaru...
Podmień [syntax=vb]Range("A2:A500").Select[/synt... na [syntax=vb]Range("A2:A" & Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Select[/syntax]
Witam W kolumnach A oraz E znajdują sie formuły. w kolumnach B C D -> dane, które zmieniają się w zależności od raportu, który się wygeneruje. Chodzi o to by po wygenerowaniu raportu makro brało formułę z komórki A2 i do kopiowało do końca. i analogicznie z formułą w kolumnie E komórka E2. Teraz pomyślałem, że "formuła" mogła by być zaszyta w makro...
Skoro kopiujesz formułę z błędem #ADR, to w wyniku też dostaniesz błąd. Nie widzę tu nic dziwnego...
Pan pisal = formuły liczące znajdują się od komórki AO11 do GG5000 = może to malo być "do DD5000", bo dalej jest całkowicie pusty Jest to cała masa formuł, początkowo próbował do iterować tylko formuły - zabiera zbyt dużo czasu. Ale jeśli przyjmujemy pewne ograniczenia, to sprawa może być. ale to jutro na nową głowę. jeden więcej rzeczy zaufanie, że...
Wpisywałeś ręcznie czy kopiowałeś formułę podaną na forum? U mnie nie wyskakuje błąd, chyba że pomylę dwukropek ze średnikiem, wtedy mi dopiero wyrzuca błąd.
23 Cze 2012 15:56 podałem plik "Kwota na tekst.xls" - wystarczy żeby używać Arkusz bazowy i kopiować formułę. Jeśli nie o to chodzi, najlepiej prześlij jakiś plik z przykładem i opisem jak ma działać.
marek003 Kopiuje formułę ostatnia data i coś nie chce znaleźć Możesz wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa
Koledzy dobrze radzą, ale to trzeba wdrażać od początku projektu. Więc na przyszłość trzeba to zaplanować inaczej. Tymczasem jednak potrzebne jest rozwiązanie doraźne, polegające na kopiowaniu tego co jest. Na razie to jest ilość danych, z którą Excel sobie poradzi, ale jak danych będzie przybywać, to kopiowanie będzie trwało coraz dłużej. Ponieważ...
Na szybko to to zrobisz w Excelu: kopiuj-wklej jako tekst z pliku tekstowego do kolumny A w Excelu, a w kolumnie B taka funkcja: =FRAGMENT.TEKSTU(A1;ZNAJDŹ("... & ":" & FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;ZNAJDŹ(&quo... Przeciągasz...
Witam Mam dwa pliki Excela dajmy na to plik A i plik B. W pliku A są wpisywane dane i chcę żeby automatycznie się kopiowały do pliku B. Więc tak wchodzę na plik B zaznaczam komórkę A1 daję = i zaznaczam trzy komórki w pliku A (bo chcę sumę z tych trzech komórek) i na razie wszystko jest OK. Ale teraz chcę żeby w pliku B w komórce B1 była suma kolejnych...
https://obrazki.elektroda.pl/1561315800_... Wpisujesz formułę przy pierwszej pozycji, resztę kopiujesz.
Spróbuj z "=" w FormulaLocal nie tu: YTD(i,j) = TemplateYTD.Cells(i,j) a tutaj cCellYTD.FormulaR1C1Local = "=" & YTD Ale przydałby się arkusz z przykładem...
To w komórkę kolumny C =JEŻELI($komórka_B=$komórka_E;$komórka_F... To w komórkę kolumny D =JEŻELI($komórka_B=$komórka_E;$komórka_G... Jak wpiszesz to przeciągasz w dół formułę (kopiujesz formułę) Sprawdź czy to o to Ci chodziło.
Witam, Mam plik w Excelu do liczenia ilości punktów za zadania i ocena. Plik jest dostępny w sieci. Mamy tam kilka wierszy. Wiersz 9 jest pusty, nie ma żadnych formuł w komórkach, z tym że, jak wpiszemy punkty w komórki zadań od 1-5 np po 1 punkcie to w komórce I9 Wypisze nam sumę i w komórce J9 słownie. Jak zrobić aby powyższa formuła była kopiowana...
Piszesz w sposób tak mętny, że trudno Ci pomóc. Dlaczego nie używasz normalnych adresów komórek, tylko nadajesz jakieś własne dziwne adresy, że potem trudno się połapać o co chodzi. Piszesz cały czas o polu (komórce) D12, ale to jest w arkuszu F12 (chyba o tę komórkę chodzi?). Nie wiadomo, czy jest Ci potrzebna tylko ta jedna formuła, czy chcesz ją...
Zaznaczasz komórkę i ustawiasz kursor w dolnym prawym rogu aż się zmieni na plus i ciągniesz na dół. Formuła kopiuje się na kolejne komórki.
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
Zadziałało, ale tylko w przypadku jednego wiersza, pociągnięcie w dół formuły powoduje przesunięcię zakresu w dół za każdym razem o wiersz. Pewnie to banalne, ale nie wiem jak kopiować formułę, żeby wyszukiwany parametr się zmieniał, ale zakres pozostawał taki sam. :) https://obrazki.elektroda.pl/9974754200_... https://obrazki.elektroda.pl/1918696000_...
W jaki sposób mógłbym ustawić żeby przy kopiowaniu pomiędzy każdą kolumną były te znaki Tego się nie da magicznie ustawić :not: Można natomiast wykorzystać do przygotowania odpowiedniej treści kopiowanych komórek albo formułę np jak na zrzucie 965333 która po wklejeniu do edytora tekstowego da pożądany efekt 965334 Albo można wykorzystać makro do preparowania...
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
Witam. Mam pytanko. Męczę się strasznie z kopiowaniem formuł. Chodzi głownie o to ze chce pobrać ceny które są w kolumnie i żeby formuła pobrała mi je do wiersza. Nie wiem jak zrobić żeby automatycznie skopiowało do wszystkich komórek, muszę to robić ręcznie a to wydłuża moja prace. Zaokrąglanie do 9 już opanowałem a tego nie potrafię. Proszę o jakąś...
Co rozumiesz przez: aby nazwa firmy w formule dynamicznie zmianiała się wg. danych z kolumny z firmami ? Chodziło mi o to, że jak kopiuję formułę poprzez przeciągnięcie, to żeby mi w formule zmianiała się nazwa firmy (lista firm w jednej kolumnie). Faktycznie wystarczyło nazwać kolumnę i podać tą nazwę zamiast konkretnej komórki.
Ponieważ nie ma odpowiedzi, zakładam że nowe dane będą uzupełniane u dołu. W pliku propozycja rozwiązania za pomocą "poprawności danych". W kolumnie A sprawdzanie w jednej kolumnie. Formułę można kopiować także do innych kolumn. Dane zaczynają się w wierszu 1. Sprawdzanie trójkami w kolumnach D do F. Te formuły muszą być dopasowane do kolumn, więc trzeba...
... i jest to troche klopotliwe za kazdym razem 67 razy wstawiac formule. Chodzi o to, ze podaje np 10 liter i odrazu dostaje informacje ile razy dana litera wystepuje. Przecież formuły mozna kopiować - zwróć uwage na znaki $ w formułach przy kopiowaniu Przedstawiam ci przykład - tylko że w formuke wykorzystałem cały arkusz1 co poważnie wpływa na czas...
Oczywiście można zbudować odp formułę w oparciu o chociażby funkcję: ADR.POŚR. Najprościej (z pewnością szybciej niż ręczne poprawianie): skopiuj swoją formułę w dół, a następnie zaznacz i usuń nadmiarowe wiersze.
Logika Twoich formuł jest dość trudna do ogarnięcia, bo jak zdążyłem się zorientować, schematy logiczne formuł różnią się, więc nie można tych formuł wprost kopiować. Niemniej zapis każdej formuły jest mocno nieoptymalny i np. formułę z B2 można zapisać np. tak: [syntax=text]=JEŻELI(LUB('zmiana I'!E3={1;3;5;7;10;12;14;16;18;20;25});'z... I'!$B$3;$AA$1)&...
Nie ma formuły więc sie nie liczy "sama". Albo po dodaniu nazwiska najnormalniej kopiuj komórkę z formułą średnią z komórki wyżej (Stajesz myszką na komórce do skopiowania łapiesz za prawy dolny róg komórki - wskaźnik myszy zmieni się na plusik - i przeciągasz w dół). Lub zamiast samej formuły średnia() wpisz we wszystkich komórkach średniej warunek...
Dżiekie bardzo za pomoc działa super. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ powiększyłem obszar kopiowania do zakresu d6:J11 formuła działa ale niestety kopiuje tylko 1 raz jakie parametry muszę jeszcze zmienić żeby kopiowało tyle razy ile jest wskazane w komórce c6
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
Można jeszcze połączyć VBA z funkcjami arkuszowymi, podobnie jak to robiłeś z pojedynczą wartością. W VBA definiujemy funkcję Tablica, która przekształci Twój tekst z komórki na stałą tablicową (kolumnową). [syntax=vbscript]Function Tablica(s As String) s = """" & Replace(s, ",", """,""") & """" Tablica = Application.Transpose(Evaluate("{" & s & "}"))...
Pierwsza sprawa to na pewno wyrzuć funkcję Jeżeli() i pozostaw tylko warunki. Możesz zapisać go w jednej funkcji Oraz(). Druga sprawa to jak zostawisz wszędzie te $ to nie będziesz mógł łatwo kopiować formuły/warunku. Adres bezwzględny pozostaw tylko przy adresie S$4 =ORAZ(B3>5,0;B3<6,0;C3<S$4) Tak zapisany warunek wpisz do formatowania warunkowego...
Wpisujesz formułę w C1, zatwierdzasz w/w kombinacją klawiszy i kopiujesz w dół. Ot i cała filozofia :)
Po co ochrona, jesli np. przed tym(zamykaniem) "użytkownik przez przypadek kasuje jakąś formule"? W kazdym razie mozna uzyc zdarzenia[syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) For Each s In Me.Sheets s.Protect 'ew. haslo Next Me.Save End Sub [/syntax] Ale lepiej mieć zapasowe arkusze i przed zamknięciem kopiowanie formuł, lub, jeśli...
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
ActiveSheet.Range("A2:E300").Copy Destination:=.Cells(LastRow + 1, 1) Podmień na [syntax=vbscript] ActiveSheet.Range("A2:E300").Copy .Cells(LastRow + 1, 1).PasteSpecial xlValues Application.CutCopyMode = False[/syntax]
Cóż, taka już natura Excela... Pewnie wklejają się wszystkie odfiltrowywane wiersze, tylko jeden pod drugim, począwszy od pierwszego widocznego. Jak po tej operacji zdejmiesz filtr, to wszystkie odfiltrowywane wartości z kolumny A powinny być w kolumnie C, tylko jedna pod drugą. Nic na to nie poradzisz, trzeba po prostu być ostrożnym przy używaniu filtra...
Może być w ten sposób? (kolumny pomocnicze można ukryć) Co prawda załączyłaś dane gdzie zawsze był nr transakcji ale działa też jak go wykasujesz -uwzględnia to. edit: podmieniłem trochę formuły by było łatwiej kopiować w bok. Może trochę utrudniłem zrozumienie formuły ale... Główna formuła np. dla "a" w danym miesiącu to: =SUMA.ILOCZYNÓW((C1:C10000="a")*1;(A1:A1...
Trochę ruchu kombinowanego, i u mnia to działa. Musiałem zmodyfikować plik comp.mod, zamiast 'Pusty arkusz. xlsx ' poprawiono na 'Pusty arkusz. xlsm ' Przycisk 'Wklej do Excel' należy nacisnąć co najmniej 0,5 s.
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
Oj, Leon45 , ciężki z Ciebie przypadek. Załączasz plik w niewłaściwym formacie (bez makr), ja mam tę funkcję wpisywać za każdym razem od nowa? Poza tym nie czytasz, albo nie pamiętasz co się do Ciebie pisze. Kilka postów wcześniej napisałem: Jeśli chcesz mieć pewność, że po zmianie koloru formuła się przeliczy używaj Malarza formatów, czyli kopiuj formatowanie...
Jeśli chodzi o klasyczne odwołanie, to nie jest to możliwe, gdyż odwołanie zwraca tylko wartość komórki, bez formatowania. Ponadto, nawet z użyciem VBA, komórka zawierająca formułę musi być sformatowana jednolicie (to znaczy można sformatować całą komórkę, ale nie poszczególne znaki). Szkoda, że nie dałaś pliku załącznika, bo wtedy łatwiej można by...
Pozwala uzyskać kolejne liczby przy kopiowaniu formuły w dół. Tutaj jako argument funkcji DATA. W tym przypadku zmiana roku (w kolumnie A) zaktualizuje tabelkę. W Twoim arkuszu można jeszcze prościej. W pierwszej komórce wpisujesz datę (wg. ustawień systemowych): 1-1-2011, w drugiej: 1-2-2011, zaznaczasz obydwie i przeciągasz w dół...
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej załączyć plik niż obrazek, bo można przetestować rozwiązanie i ewentualnie zmodyfikować szczegóły. W tym przypadku formuła zawiera błędnie zapisane warunki: zamiast "=M46" powinno być M46 albo $M$46, w zależności od tego jak formuła będzie dalej kopiowana, zamiast "=O46" powinno być O46 lub $O$46, zamiast...
Kopiowanie formuł jest właściwością tabeli i w zasadzie sposób odwoływania się nie powinien tu mieć znaczenia. Mnie jednak po przekształceniu zwykłego zakresu w tabelę, to od razu nie zadziałało, dlatego zmieniłem sposób odwołania. Można też raz skopiować formułę, a potem powinno już działać automatycznie. Jeśli po wpisaniu czegoś do kolumny C chcemy...
Ta formuła wyszła dość ciężka, może ktoś wymyśli jakieś uproszczenie. Przez wprowadzenie nazw można by było skrócić zapis, ale czas przeliczania się nie zmieni. W bloku dotyczącym dnia 27.04.2020 formuły zawierają odwołania do danych z kolumny F. Te formuły można kopiować w ramach tego bloku. Gdyby chcieć utworzyć z tego nowy blok, należałoby jedną...
Ten układ danych jest bardzo niedogodny do obliczeń. Dane powinny być umieszczone w kolejnych wierszach w taki sposób, żeby w tej samej kolumnie były analogiczne dane. Inaczej obliczenia stają się nieczytelne i trudno kopiować formuły. W załączniku próba rozwiązania z kolumnami pomocniczymi po prawej stronie. Uwaga: w I27 inna formuła.
Formuła dla komórki B5 (bez kopiowania jakichkolwiek danych do dodatkowych kolumn): [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS(Arkusz2... i poprzeciągaj w prawo i dół.
VBA nie obsługuje polskich nazw formuł, tylko ich angielskie odpowiedniki. Najprościej zrobisz to tak, że włączasz rejestrator makr, wpisujesz w Excelu formułę i kończysz rejestrowanie. Potem przechodzisz Alt+F11 do kodu, wchodzisz w moduł i odnajdujesz ostatnie zarejestrowane makro. Z niego kopiujesz wspomnianą formułę, ewentualnie poprawiając jej...
Na początek terminologia: w Excelu skoroszyt (czyli to co jest zapisane w pliku) dzieli się na arkusze (nie zakładki). Co do meritum pytania. Można takie kopiowanie zrobić hurtem (od razu wszystkie komórki). Wtedy należy użyć funkcji TRANSPONUJ i jako argument podać cały zakres do skopiowania. Jeśli masz starszego Excela trzeba to zatwierdzić tablicowo...
Mam problem z formatowanie warunkowym w Excelu 2010. Pracując wcześniej w wersji 2003 było OK. Przykład. Mam dwie kolumny z danymi liczbowymi. Powiedzmy w kolumnie A i B. Jeżeli wartość w kolumnie A1 jest większa niż B1 zastosuj formatowanie warunkowe np wyróżnienie kolorem czcionki. Wpisanie tej formuły jest OK, ale już skopiowanie tego formatowania...
Witam, Jezeli ma Pan dane z kilku miesięcy i chce Pan sumować przedziałami, to posługując się funkcją SUMA.JEŻELI musi Pan zawsze uwzględniać różnice sum, na przykład jak chce Pan liczyć luty, to trzeba wziąć wszystko co było przed 1.03. i odjąć od tego to, co było przed 1.02. itd., na przykład: =SUMA.JEŻELI(B:B;"<2013-03-01";C:C)-S...
Witam Tworze rejestr złożonych zamówień. Mam kolejne pliki xls a w jednym katalogu o wystandaryzowanej nazwie PE_001_2012 i każdy kolejny plik ma kolejny numer PE_002_2012 itd. Pliki są wystandaryzowane i muszę wyciągnąć dane z poszczególnych/tych samych komórek w kolejnych plikach aby stworzyć rejestr. W tej chwili kopiuje formułę w każdy kolejny wiersz...
Nie rozumiem. Z $ będzie stały adres komórki, a Ty przy kopiowaniu w kolumnie potrzebujesz zmieniać nr wierszy. Formuła kopiowana bez stałych w kolumnie np. B będzie się odnosić do kolejnych komórek w kolumnie A. Musisz mieć dane w kolejnych wierszach. Robisz błąd w założeniach. Musisz mieć dane w kolejnych wierszach kolumny N aby formuła dała w tych...
To wszystko co piszesz plus ten załączony plik nie mają wielkiego sensu. Chcesz kopiować coś do arkusza, którego nie ma. Poza tym jak kopiujesz - to po skopiowaniu masz to samo, a Ty piszesz coś o kopiowaniu sumy - nie ma czegoś takiego. Sumę trzeba wpierw obliczyć - albo w arkuszu źródłowym i wtedy można to skopiować, albo w arkuszu docelowym, odwołując...
A co konkretnie ta funkcja ma kopiować? Tekst? Do tego wystarczy formuła. Formaty komórek? Obrazki?
Zakładam, że w każdym wierszu będą dwie kontrolki zależne. W Excelu 365 na karcie Wstawianie znajduje się pole do wstawiania tych kontrolek. [syntax=text]Wstawianie > Kontrolki > Pole wyboru[/syntax] Aby wstawić kontrolkę należy zaznaczyć komórkę (lub komórki) i kliknąć przycisk. Standardowo kontrolka jest powiązana z komórką, a w tej komórce...
Dzień dobry, Chciałem się włączyć do dyskusji, chociaż trudno zaproponować szybkie rozwiązanie przy tak dużej liczbie danych. Nie chcę proponować VBA, są pewnie lepsi od tego specjaliści, natomiast formuły Excela można na pewno zoptymalizować. Ale najpierw pytanie, czy w przykładzie kolumna I w arkuszu "wynik" zawiera spodziewany wynik? Warunek jest...
Witam, mam problem gdy kopiuję tabelkę z formułami z jednego pliku i chcę wkleić do innego pliku pojawia się komunikat o błędzie i wklejają się tylko wartości. Adresy komórek nie są zabezpieczone, ale w każdym dokumencie są te same, wersje excela są te same, tryby chronione są wyłączone, nie za bardzo wiem co się dzieje.
Witam potrzebuje kilku porad odnośnie excela 1. Formułę lub makro do automatycznego wstawiania formuły przy kopiowaniu arkusza. Przykład: w arkuszu2 w polu B2 jest formuła =DANE!H5 czyli przenosi mi wartość z arkusza DANE pola H5 i teraz przy kopiowaniu arkusza2 i zmianie nazwy na arkusz3 chce żeby w polu B2 była formuła =DANE!H6 itd. 2. formułę lub...
W M1 jest formuła, która się zmienia po dodaniu wierszy.
Witam, Mam problem z kopiowaniem formuły w dół, chodzi o to ze mam dwie daty i chce policzy jaka jest różnica dni miedzy nimi, wychodzi mi wartość w pierwszej komórce ale formula nie kopiuje się w dół, to znaczy nie odświeża ( chce by macro samo liczyło ile jest wierszy). Druga spraw to później przypisanie tych dni do odpowiednich koszyków. Plik w załączniku....
"=RC Tak Nie wiem jeszcze czy okaże się szybsze, ale warto spróbować. Jeżeli podłączysz makro pod skrót klawiszowy (obsługiwany jedną ręką), np w stylu CTRL+D to wbrew pozorom będzie to szybsze niż to co teraz robisz. A szybciej nie osiągniesz nic więcej bo przecież też żeby wkleić wciskasz ctrl+v. Po prostu stajesz myszką na danej komórce, wciskasz...
Dobry wieczór, Formułę można uprościć zastępując sumy podobnych wyrażeń formułą tablicową. Formułę wprowadza się do jednej komórki klawiszami Ctrl+Shift+Enter, a później kopiuje w dół. Mam wątpliwość co do celowości liczenia VAT w przypadku biletów bezpłatnych. O ile się nie mylę zawsze w wyniku otrzymuje się zero, a te obliczenia to połowa formuły....
Dobry wieczór, Formuły otoczone nawiasami klamrowymi są to formuły tablicowe. Formuły te działają w inny sposób niż formuły zwykłe. Zatwierdza się je nie samym Enter, lecz kombinacją Ctrl+Shift+Enter. Komórki z tymi formułami można kopiować w całości w zwykły sposób, natomiast gdy poddaje się je edycji trzeba na końcu użyć Ctrl+Shift+Enter. Formuła...
Niech kolega się zastosuje do tej pomocy http://support.microsoft.com/kb/217440/p... Mi kiedyś pomogło przy Microsfot Excel 2000 (9.0.3821 z SP.1) (W moim przypadku zostały zastąpione nowsze biblioteki starszymi, co "praktycznie" nie powinno mieć miejsca ;) I to w os Win2003 ) Ps. Swoją drogą dalej używam tego pakietu ponieważ nie ma problemu z kompatybilnością...
Dobry! mam formułę, która kopiuje mi zawartość opisu a tabeli (VLOOKUP) do komórki. Kłopot polega na tym, że niektóre wartości nie mieszczą się w komórce i muszą utworzyć dwie lub trzy linie tekstu. Automatyczna wysokość wiersza nie rozpoznaje zwrotu jako tekst i pokazuje tylko jedną linię. Jak to zmienić, żeby wysokość wiersza dostosowała się do zawartości?...
Zadziałało dodanie .Formula, jednak nie tak jak bym chciał. Przykładowo jeśli w komórce C2 jest formuła =jeżeli(a2>B2; prawda), to wszędzie w nowych miejscach jest dokładnie to samo. A mi zależy aby po skopiowaniu komórki np C2 i wklejeniu do komórki F3 formuła się zmieniła na jeżeli(a2>B2; prawda), tak jak przy kopiowaniu ręcznym formuły do innej komórki.
Dzień dobry, Propozycja rozwiązania w załączniku. Wynik jest w dwóch wariantach: w arkuszu DATY w kol. E tzw. megaformuły (dla tych co nie lubią używać nazw), w kol. P formuła z użyciem nazw (patrz Menedżer formuł). Preferuję ten drugi wariant, jako bardziej czytelny. W proponowanym rozwiązaniu nie uwzględniłem "aktualnego miesiąca", bo to dodatkowa...
Witam Mam problem ze zrobieniem pętli dla poniższej procedury w Excelu: Sub Przycisk30_Kliknięcie() Rows("3:3").Select Selection.NumberFormat = "General" Range("A2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=Arkusz2!R W tej chwili zmieniam R[1] na R[2], R[3] .... R[500], i mam w tym momencie bardzo długi kod. Jak można by załatwić ten problem pętlą? Za wszelkie...
Formułami możesz to zrobić np. tak: [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS($A$1:$D... jest formuła tablicowa do komórki A11. Kopiujesz ją w dół jak długo będą wyniki. Szukany tekst jest w A10. Zwróć uwagę na sposób zapisu...
Witam, proszę o pomoc. Jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o VBA. W pliku znajduje się X zakładek. Ze stałego pola w każdej zakładce chciałbym skopiować dwie wartości, tak aby dane pojawiały się w formie tabeli. Znalazłem poniższy skrypt, ale zamiast wartości kopiuje formułę z arkusza źródłowego. Z góry dziękuję za pomoc S [syntax=vb]Sub test() 'Change...
Piszesz taką formułę =Dane!C1 I kopiujesz ją w bok i dół Jeżeli o to chodzi.
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Możesz zastosować funkcję PRZESUNIĘCIE. Formuła tablicowa obejmująca 13 komórek w jednym wierszu. Po zatwierdzeniu przez Ctrl+Shift+Enter można kopiować w dół. Jeśli masz Microsoft 365, to nie trzeba zatwierdzać tablicowo. [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(B2;0;PODAJ.PO...
Jeśli macie pomysł/rozwiązanie Proponuje w komórce B28 formułę 1141705
Naprzemienne kolory zrealizujesz formatowaniem warunkowym. Formuła: =MOD(WIERSZ();2)=1 Co rozumiesz pod pojęciem A po kolejnym użyciu nie kopiowało nagłówka tabeli tylko wstawiało wyszukane rekordy Z nagłówkiem nie ma problemu, wystarczy sprawdzić czy jest i kopiować warunkowo (gdy nie ma). Natomiast nic nie wiadomo co to za "wyszukane rekordy".
nie bardzo rozumiem ta formuła ładnie kopiuje szukany tekst do kolumny obok a potrzebuję żeby go wycięła z tej kolumny w której go znalazła
Potrzebny przykład arkusza. W tej chwili nie wiadomo skąd kopiować, dokąd kopiować i gdzie szukać tej komórki zawierajacej "DANE TECHNICZNE". Jeśli to ma być faktycznie kopiowanie, to potrzebne makro, jeśli wystarczy odwołanie, to prawdopodobnie można to załatwić formułą.
Witam wszystkich, mam następujący problem. Mam skoroszyt w którym mam pozapisywane dane dotyczące komponentów w module i potrzebuję kopiować to (formuła, makro) do innego skoroszytu na podstawie wpisanego tam do komórki numeru modułu. Najlepiej żeby dało się ręcznie ustalać która komórka gdzie ma się znaleźć. Przykład podałem w pliku z tą różnicą że...
Żeby przy kopiowaniu w bok nie wchodzić w każdą formułę i poprawiać nr kolumny z której pobierasz dane (w twoim przypadku np 3 na 4 itd) możesz zastosować funkcję NR.KOLUMNY() (nie wiem jak jest po angielsku) Funkcja ta zwraca wartość kolumny w jakiej sie znajduje więc jeżeli np główna formuła Vlookup będzie w komórce D6 to zwróci wartość 4 więc twoja...
Tak, jako formuły możesz użyć wartości z kolumny J Np: http://obrazki.elektroda.net/8_124780652... Formatowanie (wszystkie 3 warunki) ustawiasz na pierwszej komórce (K5) i przeciągasz/kopiujesz w dół. Natomiast obliczenie ilości dni (J5) lepiej wykonać formułą: =L5-DZIŚ() skopiowaną w dół. Komórkę B3 może ktoś wyczyścić...
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
Teraz jest OK dzięki wielkie. Dodano po 19 Witam ponownie kolejne pytanie. Jaką zastosować formułę kopiowania całych kolumn. Wpisuję daną cyfrę w żółte pole i automatycznie kopiuje się cała kolumna z tabeli B odpowiadająca wpisanej cyfrze do tabeli A. Witam poradziłem sobie poprzez funkcję Wyszukaj.pionowo.
Dobry wieczór, A po co Panu dwie formuły, które wykonują to samo zadanie? Różnica jest tylko taka, że pierwszą formułę (z poprzedniego pliku i z kolumny B w tym pliku) wprowadza się do jednej komórki, a potem kopiuje w dół, a ta druga formuła obejmuje od razu cały zakres danych. W ogóle jak widzę takie formuły, to resztki włosów stają mi dęba. Ludzie,...
Moja propozycja: 1. Najprościej byłoby zastosować formuły w arkuszach źródłowych, następnie przez: kopiuj > wklej specjalnie > wartości -umieścić wyniki w arkuszu docelowym i usunąć pierwszą kolumnę (Arkusz3 załącznika). Lub inaczej: kopiowanie kolumny źródłowej, wstawienie formuł, kopiuj-wklej specjalnie. 2. Zastosowałem wbudowane formuły łańcuchowe...
excel kopiować formuła kopiować formuła komórka makro kopiować komórka formuła
cyfra moduł czujnik czarny czujnik zielony piasta łożyska
Schemat serwisowy Panasonic PM22 - gdzie znaleźć? Pralka Samsung wyłącza się po 10 minutach prania