Zadanie polega na tym żeby skopiować z arkusza nr 1 (Data), tylko te kolumny z którymi pokrywają się nagłówki znajdujące się w arkuszu nr 2 Zadanie polega na tym czego nie dopowiedziałeś. Czy kopiowane mają być wszystkie, czy tylko wyfiltrowane wiersze, jak np. te według "Kolekcja/Seria", wyfiltrowane po "Casual" ? Wyfiltrowanych jest 4 062, a nie...
Jeżeli wpisy dla danego indeksu w kolumnach B i C nie powtarzają się, to powinno zadziałać. W tym przypadku konsolidacja działa na zasadzie sumowania, więc gdyby powtarzały się wpisy otrzymalibyśmy sumę jedynek. Aby uruchomić konsolidację należy umieścić kursor (komórkę aktywną) tam gdzie ma się rozpocząć zestawienie wynikowe, wybrać polecenie konsolidacji...
Temat zamykam. Wykorzystałam kod luzika z postu Excel Vba - Kopiowanie kolumn po nagłówkach z filtrowanych danych Działa :) Dodano po 1 Excel Vba - Kopiowanie kolumn po nagłówkach z filtrowanych danych
W załączniku.
Zamiast kopiować całą kolumnę kopiuj obszar.
Witam Potrzeba mi zrobić makro w excelu które będzie przeszukiwać arkusz w poszukiwaniu komórek w których mam wstawione jakąś liczbę np 1 i zmieniać tą jedynkę na odpowiedni tekst Pozdrawiam Dodano po 18 dodatkowo potrzebuje podobną formułkę tylko że ma przeszukiwać kolumnę czyli Range B1 do B1000 i w komórkach w których jest coś wpisane wypisuje wartość...
Witam, Potrzebuje napisać makro, ktore bedzie mialo dwie pętle. Pierwsza pobierać nazwy z nagłówka kolumn, kopiować je, przechodzic do nastepnego arkusza, tam druga pętla bedzię szukała wartośc pobranej z pierwszego arkusza, czyli nazwy kolumny. jesli znajdzie taką samą nazwe kolumny to kopiuje nagłówek z całą zawartością kolumny i wkleja ją do pierwszego...
dt1 ogromne dzięki za pomoc - wszystko śmiga doskonale! Co do KP, to chciałem, by "??" numerowały się od 1 w każdym miesiącu, ale już sobie z tym poradziłem za pomocą funkcji "=LICZ.WARUNKI". Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam!
Najprostszym sposobem jest użycie Malarza formatów. Klikasz na nagłówek kolumny (lub zakresu kolumn), której szerokość chcesz kopiować, następnie na wspomnianego malarza. Dalej klikasz na nagłówek kolumny (lub zakres) do której chcesz skopiować rozmiar i po zabiegu.
Cześć, Potrzebuję pomocy w napisaniu makra w VBA. Plik A posiada 40 kolumn (liczba wierszy jest zmienna, od 1 do 10 000), niestety ich ustawienie jest zmienne w zależności między innymi od dnia, nie zmieniają się nagłówki, chciałbym do pliku B kopiować całe kolumny w zależności od ich nagłówka (zawsze pierwsza komórka w kolumnie).
No tak. Ten pierwszy "zasilacz" u Ciebie Excel potraktował jako nagłówek kolumny :)
A co z nagłówkami, powtarzanymi wielokrotnie ? Ma być tylko jeden, czy ileś tam za każdym razem nowy i w wyniku nagłówkowy przekładaniec ? Edycja: Nie przyjrzałem się ... kopiujesz bez nagłówka ... Ale może przy pierwszym kopiowaniu powinien on być przenoszony jednorazowo ? Ręczie go wklepujesz/kopiujesz ? Edycja: Sprawdź: [syntax=vba] Option Explicit...
a co masz na myśli mówiąc "...podstawiać formuły w osobnej pętli"? Wstaw kolumny, wpisz ręcznie formuły sumowania i przepisz argumenty do makra. Po zakończeniu pętli wstawiającej kolumny i nagłówki (usuń linię z wstawianiem sum), dopisz następną wpisującą tylko formuły.
Chciałbym napisać makro No właśnie. Jeśli wiesz jak zajmie Ci to 5 minut. Chcesz się dowiedzieć, czy dostać gotowca (w takim przypadku wrzuć plik z przykładem)? Po mojemu trzeba zadziałać przy pomocy dwóch, zagnieżdżonych pętli, znając ilość kolumn (End(xltoright).column), Nr pierwszego wiersza z nazwiskiem i Nr pierwszego wiersza w arkuszu docelowym....
Przetestuj teraz [syntax=vbscript] Option Explicit Sub Checker() Dim Path As String Dim ost_wiersz As Integer, Kolumna As Integer Dim i As Integer Dim Rng As Range Dim pt As PivotTable Dim j As Integer 'zaciąganie csv Path = Application.GetOpenFilename("CSV Files (*.csv), *.csv") Application.DecimalSeparator = "." Application.UseSystemSeparators = False...
To wszystko co piszesz plus ten załączony plik nie mają wielkiego sensu. Chcesz kopiować coś do arkusza, którego nie ma. Poza tym jak kopiujesz - to po skopiowaniu masz to samo, a Ty piszesz coś o kopiowaniu sumy - nie ma czegoś takiego. Sumę trzeba wpierw obliczyć - albo w arkuszu źródłowym i wtedy można to skopiować, albo w arkuszu docelowym, odwołując...
Wszystko się da, no ok prawie wszystko. :) Kolumny są oznaczane w Excelu literą lub numerem, więc jeżeli chcesz je kopiować to nie widzę problemu. Wystarczy opanować metodę range.Copy. Jeżeli musi to być po nazwie to zapisz gdzieś (inny arkusz?) listę nazw w pętli i rób range.Find w wierszu w którym są zapisane nazwy i pobierz Column znalezionej komórki...
Dzień dobry, Opis dość nieprecyzyjny, nie wiadomo czy listy są tej samej długości, gdzie miałyby być kopiowane po wpisaniu nazwy, i gdzie ta nazwa ma być. Spróbuję coś napisać ogólnie. To rozwiązanie dotyczy Excela w którym pracuję na co dzień, myślę że w OpenOffice można stosować podobne rozwiązania. Jeśli kolumny mają nagłówki dogodnie byłoby nadać...
Załączam plik z nagłówkami z wygenerowanego pliku (nie mogę pliku, bo są dane wielu osób). W zakładce "Dane" jest zrzut z power query. W arkuszu "Selekcja" chciałbym, aby automatycznie kopiowały się całe kolumny (zaznaczone na niebiesko) z "Dane". "Tab_Selekcja" stworzę tabelę przestawną. Czy to coś pomogło?
Witam, Mam dane w lewym górnym rogu i chcę by makro kopiowało mi tak dane jak te które są pośrodku arkusza (te na niebiesko). Czyli input=dane w lewym górnym rogu, output= dane na niebiesko. Ja to zrobiłem w 2 częściach (gdyż jest to urywek większego makro które chce stworzyć i robie je w kilku częściach by się nie pogubić:) ). Pierwsze makro sprawdza...
Wcale nie musisz zmieniać źródła. Stwórz w nowym/swoim arkuszu nowego skoroszytu tabelkę z kryteriami (stwórz nową - ważne by nagłówki kolumn się tak samo nazywały) W swoim (nie źródłowym) Włącz filtr zaawansowany - naciśnij strzałeczkę w "Zakres listy" i wskaż całą tabelę w pliku źródłowym. Następnie wskaż tabelkę kryteriów w swoim pliku. Zaznacz opcje...
Witam, Zaczynam przygodę z VBA w Excel i potrzebuję Waszej pomocy, bo utknęłam. Cel makra- uporządkować dane w raporcie wg wymagań: 1.zmiana nazwy nagłówków wg schematu, 2.usunięcie zbędnych kolumn, 3.zmiana kolejności kolumn po nazwie nagłówka, 4.formatowanie i zapisanie pliku na odpowiednim zasobie. Poradziłam sobie prawie ze wszystkim. Pozostał pkt.3....
Robiłem kiedyś na swoje potrzeby taki pliczek, udostępniam go w załączniku. Zakłada on, że wszystkie pliki mają jednakowy układ i format treści. Kopiuje całe wiersze do zakładki "Wyniki". W żółtych polach podaje mu się dane do pracy, takie jak: - ścieżka do katalogu z plikami źródłowymi, - rozszerzenie plików które mają zostać wyszukane w tym katalogu,...
w Arkusz2 chciałbym skopiować otrzymane za pomocą funkcji wartości z kolumn L oraz P i wkleić je do kolumn AB:AC zaczynając od AB2 tyle razy ile wskazane jest w kolumnie R - przykład jak miałyby wyglądać dane po skopiowaniu na zdjęciu ponizej i w załączonym pliku. https://obrazki.elektroda.pl/9986617000_... Dane w kolumnach L i P są...
Możesz wykorzystać FileDialog do wybrania plików, lub Dir i pętlę Do, jeśli dane pobierasz ze wszystkich plików w określonej lokalizacji. Druga rzecz to wyszukiwanie właściwych danych. Jeśli to te same komórki we wszystkich arkuszach, to nie ma problemu. W innym przypadku potrzebny będzie jakiś klucz: Nr kolumny, unikalna nazwa w nagłówku, lub tp.
Po Bożemu powinniśmy zastosować pętlę, ale w przykładzie trzymam się pierwotnych założeń. Jeśli nagłówki są stałe, to można zastosować wyszukiwanie i przypisać zmiennym Nr kolumny odszukanego stringu. Cała sprawa bierze w łeb, jeśli nagłówki nie będą unikatowe. Zwróć uwagę na różnicę w sposobie wpisywania formuły do komórki. Składnia: "FormulaR1C1"...
oto co wielki Mikroszit o tym mówi: Konwertowanie liczb przechowywanych jako tekst na liczby Cały zakres jednocześnie W pustej komórce wprowadź liczbę 1. Zaznacz komórkę i w menu Edycja kliknij polecenie Kopiuj. Zaznacz zakres liczb przechowywanych jako tekst, które mają być konwertowane. W menu Edycja kliknij polecenie Wklej specjalnie. W obszarze...
Witam, Ma arkusz z ok 20 zakładkami gdzie układ danych jest analogiczny - zakładki noszą odpowiednie nazwy - np. LB, COR i zawierają dane w tym samym układzie w kolumnach R : W ze stałymi nagłówkami R1:W1. Dane z tych arkuszy potrzebuję przenieść do jednej zbiorczej zakładki tak aby pojawiały się tam jako wartości w kolejności jedne dane po drugich...
To można też zrobić filtrem zaawansowanym. Arkusz2 musisz sobie najpierw utworzyć i skopiować do niego wiersz z nagłówkami kolumn. Kolumna z NIPami musi mieć taki sam nagłówek we wszystkich arkuszach. Dla ułatwienia zdefiniowałem Ci nazwy obszarów, które są potrzebne. W Arkuszu2 uruchamiasz filtr zaawansowany (karta Dane). Jeśli na początku pojawią...
Podmień linijkę wklejania. Podaję cały blok copy-paste dla porównania kolRight = Range("d2").End(xl... Range(Cells(wrsLeftTop, 4), Cells(wrsLeftTop + 1, kolRight)).Copy Range(Target.Address).Offset(... 1).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode...
Witam uprzejmych forumowiczów. Od jakiegoś czasu borykam się z tematem uniwersalnego pliku, który miałby kopiować dane pomiędzy plikami pomiędzy kolumnami o takiej samej nazwie. Pliki powinny działać w sposób następujący: 1. Przycisk 1 -wskazuje plik (PA), z którego dane mają być kopiowane 2. Po wyborze pliku, z listy rozwijanej w komórce D9 należy...
Sprawdź takie makro: Cells(CC, 3).Cut zastąp linijką Cells(CC, 3).Copy . Makro działa od pierwszego wiersza, jeśli pierwszy wiersz Twojej tabeli to nagłówek, początkowe parametry CA oraz CC zmień na numer wiersza, od którego zaczynają się faktyczne dane. Makro działa do momentu napotkania pierwszej pustej komórki w kolumnie C.
Proszę. :) W poprzednim makro usuń wiersz [syntax=vb]Range("c2:c" & p) = "1" 'dopisanie 1 jako sztuka pierwsza w obliczeniach[/syntax] Natomiast w wierszach: [syntax=vb]Range("a2:b" & p).Select ' tu zaznacza wszystkie pozycje bez nagłówka Range("a2:b" & p).Copy 'kopiowanie[/syntax] zamień literkę b na c [syntax=vb]Range("a2:c" & p).Select ' tu zaznacza...
Oineh - przykładowy plik w załączeniu (chciałbym podział do nowych skoroszytów vs. kolumna K - wraz z nagłówkiem) Jeśli chodzi o odp Tomuś_P vs. VBATools to dodałem go do Excela i niestety nie mam opcji "Podziel dane tabeli na:"
Logika tego Twojego kodu jest dla mnie trudna do ogarnięcia. Na początku jesteś w arkuszu1 i sprawdzasz ostatni wiersz w kol. B - O.K. Potem w pętli przechodzisz kolejne arkusze i w każdym arkuszu: 1) znajdujesz komórki z tekstami: "Wartosc calkowita" i "Waluta", nadając im nazwy obiektów: "kWc" i 'kW". Tu pierwszy błąd: musisz szukać tych tekstów w...
Posiadam taki kod ... tworzy mi się nowy skoroszyt ... To i tak nieźle, że kod działa ... ale chyba tylko dlatego, że nie osiągnął, jak do tej pory, wartości maksymalnych: kodu nie da się czytać w tej formie To fakt ... forma wizualna przypomina raczej histogram postawiony na prawym boku - powinno być raczej coś takiego: (a i tak pewnie będą zastrzeżenia,...
Sprawę można próbować rozwiązać formułami tablicowymi. Samo "wydłubanie" nr kolumny z Nr tygodnia i datą należałoby pewnie realizować zaokrąglając w górę wynik dzielenia Nr wiersza przez 5, a to dopiero wstęp (jeśli zawsze wynik ma być dla 5 tygodni)... Znacznie prościej, wydaje się, byłoby wykonać to w pętlach w kodzie VBA. W tym przypadku, jeśli ktoś...
Witam, chciałabym usprawnić swoją pracę w excel, ale dopiero zaczynam swoją przygodę vba. Potrzebuję napisać makro dzielące dane w moim skoroszycie po kolumnie E w której mam zawarty typ i tam występuje 7 rodzajów typów. Do tej pory ręcznie filtruję po typie, kopiuję dane wraz z nagłówkiem do nowego skoroszytu i zapisuję jako filtrowany typ. Czy mogę...
Uzywam excela 2002 SP3. Wstawiam plik może będzie bardziej przejrzyście. Wpisując w Blad2 w komórce np. ''P1'' w Blad1 jest funkcja JEŻELI i zaznacza to ''X'' a później kopiuje mi wszystkie wiersze z ''X'' w kolumnie ''O'' do Blad2 zaczynając od wiersza drugiego z tym że nie wiem dlaczego ale usuwa mi nagłówek. Ogólnie chciałbym wyselekcjonować w Blad1...
Dobry wieczór, Czy koniecznie musi być makro? Nie wystarczy filtr zaawansowany Excela? Moim zdaniem dobrze się do tego nadaje, chyba że fraz do wyszukania jest bardzo dużo. Procedura postępowania: 1. Nad kolumną z danymi umieścić nagłówek np. Lista. 2. Określić szukaną frazę i umieścić ją w wybranej komórce. 3. Utworzyć kryterium, które w przypadku...
Niestety nie działa. Nie znam się za bardzo na tych makrach i pętlach, więc potrzebuję gotowca. Załączam plik w którym w kolumnach A i B mam moje dane a w E i F fragment tego jak to powinno wyglądać. Oczywiście nagłówki mogę usunąć, a kolumny pozmieniać. Każdy ciąg 36 wartości musi się powtórzyć 30 razy, pod nim kolejny itd. Proszę o pomoc :)
Moim zdaniem to działa, tylko być może źle wprowadzasz dane. InputBox z ostatnim parametrem =8 oczekuje na odwołanie, w Twoim przypadku do całej kolumny lub do jej części. Zatem jak wyświetli się okienko InputBox należy kliknąć myszką nagłówek (literę) kolumny u góry arkusza, ewentualnie wpisać np F:F, jeśli chodzi o kolumnę F. W każdym razie w polu...
To makro będzie w miarę proste, wystarczy w pętli sprawdzać kolejne komórki w pogrupowanej kolumnie, a jak dwie kolejne się różnią - skopiować zakres od...do: [syntax=vb]Private Sub CommandButton1_Click() On Error GoTo myErr Application.ScreenUpdating = False Set wsdane = ThisWorkbook.Worksheets("dane") 'nazwa arkusza z danymi ost_wiersz = wsdane.Cells(Rows.Count,...
Oczywiście da się tak jak chcesz, tylko czy nie łatwiej byłoby zmienić podejście do tematu? Można utworzyć tabelę z nagłówkami do której wpisywane byłyby wszystkie błędy - jeden błąd to jeden wiersz. W wierszu są wszystkie dane - nazwisko rodzaj błędu, kiedy itp. Na podstawie tego robisz tabele przestawną w osobnym arkuszu, filtrujesz po miesiącu -...
Dzień dobry, Ten problem dość trudno "ugryźć" formułami, bo napotykamy tu na błąd w Excelu, który trzeba jakoś obejść. Propozycja byłaby taka: Najpierw utworzyć kopię oryginalnej tabelki, wpisując formuły sumujące podane w przykładzie. Ja wprowadziłem tam tylko nazwy: "od" i "do", bo "nie trawię" takich megaformuł, ale autor może powrócić do swojej...
Dzień dobry, Sprawdzanie poprawności danych ma swoje ograniczenia i trzeba mieć tego świadomość. Działa tylko przy wprowadzaniu danych z klawiatury, nie zapobiega kasowaniu danych. Nie działa również przy kopiowaniu, poza tym daje się łatwo nadpisać przez skopiowanie komórki bez ustawionego sprawdzania poprawności. Jeśli chcemy skopiować regułę poprawności,...
Witam! Jestem dość nowy jeśli chodzi o VBA ale staram się jak mogę. Nie mogę jednak dojść do rozwiązania jednego z moich problemów. Muszę skopiować kolumnę danych z drugiego arkusza do pierwszego, jeśli nagłówek kolumny w arkuszu drugim zgadza się z nagłówkiem kolumny w arkuszu pierwszym. Czy istnieje możliwość aby makro po prostu szukało po komórkach...
Tak w kolumnie H jest zawsze liczba. Kod jest super. Nie wiem czy jestem w stanie go samodzielnie zrozumieć. Dziękuję bardzo bardzo:) Jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób zmienić kod by kopiował zawsze też nagłówki tabelki oraz aby kopiował do arkuszy od 4 wiersza.?
Witam Makro działa prawidłowo. U mnie nic się nie zawiesza. Czy dałbyś radę zaznaczyć mi w kodzie źródłowym gdzie zmienia się rozmiary tabeli przestawnej ? Jest strasznie rozjechana i ciężko coś z niej odczytać. Chciałbym ją trochę zwęzić a nie bardzo wiem jak. Dzięki za pomoc. Dodano po 21 Nagłówki podgrup są w orientacji poziomej - czy da się zmienić...
Z tym dodawaniem nowego pliku i kopiowaniem to już sobie poradziłem. Zależy mi tylko na tym żeby nazwa w tym kodzie nie była wpisana na sztywno "dokumenty 2024.xlsx" tylko np "dokumenty*.xlsx" żeby był brany pod uwagę pierwszy człon nazwy bez roku. Czy da radę przekształcić poniższy kod żeby działał w ten sposób? On Error Resume Next If Windows("dokumenty...
z każdej skopiowanej tabeli ucina ostatnie kilka wierszy A czy przypadkiem nie obcina po 4 ostatnie wiersze :?: :idea: Jeśli tak :D :arrow: to Twoja ocena: jest jedynie dostosowany do moich potrzeb jest błędna :cunning: Nie uwzględniłeś dostatecznie niniejszych uwag do kodu: jednowierszowych wsadziłeś 5 wierszowe :please:
Stworzyłem (nagrałem) makro dla pierwszej tabeli (Tabela1), które będzie formatowało poszczególne kolumny. Błędne podejście do zadania :cry: Prościej będzie dopracować sobie jedną tabelkę (template), a potem kopiować całe arkusze :spoko: Na zrzucie widać wierne kopiowanie tabeli, a w załączonym pliku makro kopiuj() 952012 952013
To nie było gotowe rozwiązanie, ale schemat podzielenia nazwy pliku, oczywiście w ten sposób możesz też podzielić nazwę pliku. Tak, potrzebna jest pętla. Mniej więcej taki algorytm musisz pomyśleć gdzie to wkleić, bo część już masz zrobione 1. Wyszukujesz plik są różne sposoby wyszukania i w związku z tym różne konstrukcje pętli. 2. Jeżeli jest plik...
Cześć, oglądam tutorialu o VBA, próbuje coś napisać, ale programowanie zawsze mnie przerastało. Proszę o pomoc przy stworzeniu makro. Posiadam plik Excel z 6 arkuszami (nazwy od A do F). W każdym z arkuszy 3 górne wiersze są zajęte przez nagłówki kolumn (dane zaczynają się od 4 wiersza). Chciałbym aby makro w pierwszej kolejności czyściło arkusz A w...
Hej Mam lekko zmodyfikowane makro, które pozwala mi specjalnie nazwać pliki w pierwszej kolumnie „xyz” która się potem kasuje z plików podzielonych więc może mieć plik inną nazwę niż zawartość docelowej 1-wszej kolumny, ale kurczę potem mam wąskie kolumny i muszę w każdy plik wchodzić i je poszerzać ręcznie do szerokości „zawartości” mimo, że w pliku...
Hmm... Na moje oko kopiujesz tylko jedna kolumnę: Sheets("check point").Cells(wrs1 + 6, 3) Co z pozostałymi (jakby brakowało jednej pętli)? Czy może być odwrotna sytuacja, że w pliku źródłowym jest w nagłówku fraza (wiersz Nr 5), która nie występuje w docelowym (rozważam szukanie w źródłowym kolejno z docelowego)?
Witam Kopiowanie danych z arkusza do arkusza można znaleźć, mój problem jest bardziej złożony w jednym arkuszu mam tabelę o ściśle określonym wzorze, ten wzór to tabela z nagłówkiem i stopką które muszą pozostać niezmienione na każdej stronie arkusza, dane są wpisywane w 8 wierszy i 10 kolumn, tabela to jedna strona A4 na wydruku, w drugim arkuszu mam...
Wydaje mi się, że na moje potrzeby jest ona zbyt automatyczna i może być tak, że będzie więcej formuł kopiować niż ja potrzebuję. Poza tym tak jak wspomniałam, nie chcę żeby formuły były widoczne, chcę je zamieniać na wartości, aby odciążyć plik. Poza tym nie chodzi tylko o taką prostą funkcję dodawania. Wolałabym, aby ktoś pokazał mi jak makro odnieść...
Pisząc "pusty wiersz" masz na myśli puste wszystkie wiersze do końca arkusza czy dosłownie, tylko jeden. W takim przypadku musisz powiedzieć co zrobić z danymi za pustym wierszem. I dlaczego chcesz kopiować tylko kolumnę A a nie od razu wszystkie 25? Jeżeli wariant 1 to schemat kopiowania w VBA może być mniej więcej taki (z pamięci, nie testowane):...
niestety po tej poprawce, dalej nic sie nie zmieniło :( :) Nie zmieniło się, bo 'offsecik' w 'totalu' 'siadł' - jest: [syntax=vbscript] .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(2, 0).PasteSpecial [/syntax] a powinno być: [syntax=vbscript] .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues [/syntax] Poza tym jest: [syntax=vbscript]...
Otwierasz kolejne pliki w pętli, w której należy umieścić licznik numeru kolumny arkusza docelowego. Jeśli znasz nazwę lub indeks arkusza źródłowego (idealnie byłoby, żeby był identyczny w każdym pliku), to przepisujesz zakres, zamykasz plik i... to wszystko. Ewentualnie powtarzasz tę samą operację dla podfolderów, o czym pisałem wyżej. Jeśli nazwy...
przycisk Pakietu Office ten guzik z logo w górnym lewym rogu -opcje programu Word- zakładka - Zaawansowane W oknie po prawej pojawia się nagłówek - Wycinanie, kopiowanie i wklejanie- wśród opcji jest wybór opcji wklejanych między nowymi dokumentami, tym samym - jak zachowywanie stylu, zwykły tekst, itd. wybierz zwykły tekst i powinno być ok
Witajcie Potrzebuję pomocy przy napisaniu kodu VBA. Mam w folderze: "zestawienia" kilkanaście plików .xlsm i .xlsx. Wszystkie pliki mają po jednym arkuszu (różne nazwy), ale nagłówki i liczba kolumn jest taka sama (kolumn jest od A do N). W tym folderze mam też utworzony plik: 2017_zbiorczy.xlsm w którym chciałabym aby dane z pozostałych plików zostały...
Szanowni Państwo, bardzo proszę o pomoc w stworzeniu prostego makra. Mam wiele folderów, w których znajdują się pliki z rozszerzeniem ".html". W każdym takim pliku znajduje się tabela o tej samej dla wszystkich plików ilości kolumn z tymi samymi nazwami nagłówków (pierwszy wiersz to nagłówki). Różnica pomiędzy tymi plikami to jedynie ilość wierszy....
Szczerze mówiąc funkcję SUMY.POŚREDNIE stosowałem dotychczas przede wszystkim w tabelach pogrupowanych (każda grupa i zagnieżdżone podgrupy mają swój nagłówek) lub przy filtrze. Nie używam jej w zakresie ciągłym. Obliczenia w tym wypadku wykonuję raczej "zwykłymi" funkcjami (SUMA, SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI etc) lub którąś z tablicowych. Nie wiem dokładnie...
Wklej do modułu pliku z linka i uruchom. Makro w tej postaci "wydłubało" 1341 wierszy. Po wszystkim wyeksportuj, lub skopiuj arkusz "Wynik" do swojego pliku. Reszta w komentarzach.[syntax=vb]Sub Yoasia() ileArk = 2 'są dwa z danymi w pliku z linku. Zmień jeśli jest inaczej. 'tu sprawdzimy czy jest arkusz wynikowy, wstawimy jeśli nie 'nie zmieniaj kolejności...
Odszukaj w kodzie taki fragment: 'jeżeli nie istnieje utwórz zakładkę o nazwie kolumny B If Not jest_zakl Then wbNowy.Sheets.Add(After:=wbNowy.... = nazwa_zakladki Set wsNowy = wbNowy.Sheets(nazwa_zakladki) wiersz = 1 'kopiowanie nagłówka wsZrodlo.Range("A1:C1"...
Witam Pisałem w innym temacie ale poproszono abym stworzył nowy temat i dokładnie opisał co potrzebuję. załączam plik z danymi wymyślonymi na potrzeby pytania ale nie ma w nim makra. Samo makro załączam w pliku tekstowym dla bezpieczeństwa. W pliku excel są arkusze : Arkusz1 , Arkusz2 , Arkusz3 W Arkusz1 są dane . Kolumn w rzeczywistości mam 16 a wierszy...
Witam, potrzebuje pomocy z excelem, w temacie: Kilka osób, codziennie wypełnia ten sam plik, jeśli chodzi o dane - nazywając go swoim nazwiskiem. Pliki codziennie są zgrywanie, w jedną lokalizację (folder) do jednego pliku pod nazwą Zestawienie (obecnie metoda kopiuj wklej). Każdego następnego dnia pliki z kolejną datą zastępują poprzednie. Chciałabym,...
A jak wtedy wygląda obciążenie procesora / pamięci? Można to sprawdzić wciskając kombinację "ALT+CTRL+DEL". Obciążenie procesora na zakładce "wydajność"; użycie pamięci na zakładce "procesy" (kliknąć nagłówek ostatniej kolumny, żeby porządkować procesy malejąco ze względu na to, jak dużo pamięci pożerają). Pytam dlatego, że - zbieg okoliczności - dziś...
Sub ZSO() Application.ScreenUpdating = False Set a = ActiveWorkbook.Sheets(1) Set b = Workbooks.Open(ActiveWorkbook.Path & "\ZSO.xlsx") l = b.Sheets(1).Cells(Rows.Count, "ap").End(xlUp).Row + 1 b.Sheets(1).Cells(2, 12) = a.Range("C15"): l = l + 1 a.Range("B23:B52").Copy b.Sheets(1).Range("ap" & l) Application.ScreenUpdating = True End Sub Pozmieniałem...
Przy takim układzie danych sugerowałbym wykorzystać zdarzenie arkusza: Worksheet_SelectionChange . Po umieszczeniu kursora w nagłówku (rok) i pobierając dzień i miesiąc z kolumny A w pierwszej pętli otrzymamy datę oraz Nr wiersza wynikowego. DateSerial(Target.Value, Month(Cells(i, 1)), Day(Cells(i, 1))) Wystarczy...
Cześć, Mam plik z danymi, który zawiera 2 arkusze. Chce, aby makro: 1. w arkuszu 1 odfiltrowało unikatowe wartości z kolumny 4 i wartości z tablicy z kolumny 5 2. utworzyło nowe skoroszyty dla każdej unikatowej wartości z kolumny 4 i wkleiło tam dane i zapisało plik 3. przeszło do arkusza 2 4. odfiltrowało dane w arkuszu 2 po tych samych filtrach, co...
Dzień dobry, Jeśli to ma być zrobione jednorazowo, można użyć Filtra zaawansowanego, jak w pliku przykładowym. Danym trzeba nadać nagłówek, potem taki sam musi być w zakresie kryterium. Jako kryterium wpisać gwiazdkę. Wybrać opcję filtrowania Kopiuj w inne miejsce. Jeśli lista nie zawiera duplikatów, można też użyć funkcjonalności Usuń duplikaty. Należy...
Witam. Mam ok 60 plików CSV (pliki tekstowe oddzielone przecinkami) znajdują się w jednym folderze. Pliki mają różne nazwy (przykładowo: 21172001 6.28.18 13.07.05) każdy plik ma tyle samo kolum (po przecinku) wiersz pierwszy: a,b,c,d,e,f,g,h,i, wiersz drugi: 1,1,1,0,0.00,0.00,N-m,0,0 wiersz trzeci: 1,1,1,0,0.00,0.00,N-m,0,0 Potrzebuję makro które: 1....
Szaleństwo ;) Spróbuj tak zacznij od start->uruchom cmd i w oknie dir *.wav >>1.txt Terasz bierzesz plik 1.txt otwierasz w notatniku wywalasz nagłówek i podsumowanie żeby mieć tylko listę plików CTRL+A (zaznacz wszystko) CRTL+C (kopiuj) Odpalasz calca z Oppen office i wklejasz toto W exelu nie wiem czy zadziała bo od kilku lat już go nie wiedziałem...
Witam, Uprzejma prośba o pomoc / podpowiedź / wyjaśnienie (na wstępie nie jestem programistą …. niestety!). 1. Formatowanie kilku zakresów jednocześnie. Chce nadać (za pomocą makra w VBA Excel) kilku zakresom danych ten sam format. Zakresy tu np: (B15:B38) (B51:C62) (B98:D112) Format to: ###,00;[Czerwony] - ###,00;- Bez tła (przeźroczyste tło)...
Od tego trzeba było zacząć. Nie obrażaj się, nic tym nie wskórasz ;) Uczulonych na myślenie przybywa ostatnio lawinowo, więc proszę nie dziwić się mojej reakcji. Teraz należy określić właściwe podejście. Ja to widzę tak (najprościej chyba): -bierzemy pierwszy nagłówek arkusza wynikowego (pętla) -odszukujemy takie same w arkuszach źródłowych (Find lub...
dziękuję za pomoc;) Z tymi numerkami przy sortowaniu to powinienem na to wpaść. :P Jestem pod wrażeniem tego , że zręcznie upakowałeś w jednej pętelce "If..then" to co ja miałem w dwóch osobnych, widać że teraz trzyma się to kupy. Odnośnie godzin to najwyraźniej nie do końca dobrze wytłumaczyłem o jaki efekt mi chodzi. w sumie to ciekawy pomysł z wywaleniem...
Tak jak Pan zrobił jest super, ale oczywiście mam problem (pamiętając żeby kopiowana tabela była w tej samej kolumnie i wierszu parzystym) żeby po skopiowaniu do mojego arkusza wyskakuje błąd "nie można używać odwołań do innych arkuszy lub skoroszytów dla kryteriów Formatowania warunkowego". a muszę zmienić odwołania do komórek gdzie jest rok i miesiąc...
Może rzeczywiście za dużo jak na początek :) Chciałem zrobić automat by jedną komórkę można było przeciągać zarówno w wierszach jak i kolumnach, ale było juz późno i mając na uwadze to że przecież możesz mieć inaczej ustawione dane porzuciłem zamysł. Na chwilę obecną można to kopiować w dół i w bok łapiąc (zaznaczając) na raz i kopiując trzy komórki....
Moje rozwiązanie - nieco inne, aby wygenerować zawartość drugiego arkusza ("Zamowienie") trzeba uruchomić Makro. [syntax=vb]Sub Makro1() ' ' Const R1 = "A1" ' pierwsza komórka nagłówka tabeli Const W = 6 ' szerokość tabeli Const Q = 5 ' kolumna z ilością produktów Const FixLP = True ' ustawić False jeśli ma kopiować LP z produktu Dim OF As Integer OF...
Dziękuję za zainteresowanie. Odpowiadam na zapytanie w kolejności. 1. Plik Excela z rozszerzeniem .xls 2. Tak arkusz ma nagłówki, które ręcznie usuwam wraz z niepotrzebnymi mi kolumnami. 3. Skrót "scr" pochodzi od słowa screen oznaczające rzut ekranu. https://obrazki.elektroda.pl/3419958100_... https://obrazki.elektroda.pl/5743212300_...
Mogę podać przykład ale wtedy rozwiążę zadanie za ciebie. Na marginesie dla 100000 nie może być "do uzgodnienia" tylko ma być procent bo nie przejdzie. Jeżeli chcesz po twojemu zostawić procent rabatu w kolumnie c to: C15 wpisz =jeżeli(B15>=A11;B11;jeżeli(B15>=A10;B10... i tak dalej Jeżeli ma być tylko kwota rabatu ( ja tak rozumiem zadanie 2 - ale mogę...
Witam Jestem totalnie zielony w temacie, a potrzebuję stworzyć sobie makro, które pozwoli na kopiowanie komórek o odpowiednią ilość wierszy - otóż mam gotowy plik z dużą bazą danych, do której kilka razy w tygodniu doklejam kolejne wiersze. W osobnym arkuszu mam utworzoną, przygotowaną do druku kartę (2 kolumny po 19 wierszy), do której podczytane są...
Ponieważ miałem chwilkę czasu to pozwoliłem sobie pobawić się z rozwiązaniem. i proponuje np tak: [syntax=vb]Sub przestaw() 'czyszczenie Sheets("Tabela").Cells.Delete Shift:=xlUp 'Obliczenia graniczne ost_wiersz = Sheets("Dane_wyjściowe").UsedRange.Rows.... ost_kol = Sheets("Dane_wyjściowe").UsedRange.Colum... x = ost_kol - 7 If x <= 0 Then...
Nic sam, nie jesteś w stanie wymyślić? Wymyślić oczywiście, że jestem w stanie. Jest tylko jeden problem, że moje pomysły "nie potrafią się" przekuć na kod VBA Dzięki wielkie. Makro działa Muszę tylko dostosować to do swoich potrzeb i zobaczyć jak to będzie chodzić jeżeli chodzi o czas. Nie chciałem zamieszczać oryginalnego pliku, bo w rzeczywistości...
... mam problem z funkcją wyszukaj pionowo (chociaż wydawało mi się, że ją znam). Funkcja powinna zwracać wartość z kolumny c jeżeli kolumna A i B są równe, czyli sprawdzam, czy w kolumnie B znajdę wartość z kolumny A jeżeli tak to wpisuję wartość z kolumny C. Ale niestety nie działa :( nie mam pojęcia dlaczego ... Funkcja ma ogólną postać: WYSZUKAJ.PIONOWO(szukana_wartość;...
Co ma wspólnego makro do zaznaczania aktywnego wiersza z funkcją, której nagłówek pokazujesz? Jak i do czego używasz tej funkcji? Zaznaczanie aktywnego wiersza masz zrobione formatowaniem warunkowym z formułą: [syntax=text]=KOMÓRKA("ROW")=WIERSZ()[/s... z tym są dwa. Pierwszy - należy właściwie zaznaczyć zakres komórek, w którym to formatowanie...
No dobra ... dla zachęty ... Założenia: 1. W arkuszu masz ileś tam pól wyboru - nie odpowiedziałeś na pytanie więc wstawiaj je sobie ręcznie, jak masz czas na to ... 2. Pola wyboru, mają nazwy ściśle powiązane z numerami wierszy, w których się znajdują, np.: "CB 2" 3. Zaczynając się od wiersza nr 2 (pierwszy wiersz to nagłówki kolumn, zakładamy że są...
Nie ma potrzeby sprawdzania czy dane nie będą się powtarzać. Zakres kopiowany z arkusza źródłowego będzie zawsze wklejany do arkusza docelowego i nadpisze stare dane z ostatniego kopiowania a w międzyczasie wierszy przybędzie. łoj ! :) ... "ażem" se narobił roboty ... :) ... Zrobiłem makro, które sortuje dane w tablicy "niearkuszowej", tj. w pamięci...
witam :) Próbuje napisać mały programik jednak cały czas mam jakieś błędy, a na niektóre rozwiązania brak mi pomysłów. To mój pierwszy program, dotychczasowe wypociny opieram na tym co wyczytałem w internecie. Chciałbym stworzyć makro w Excelu, miałby to być wykaz uwzględniający wszystkie informacje z pozostałych zakładek (które edytowane są ręcznie)....
---> kolumny automatycznie się dostosowywały do zawartości (tutaj chyba użyteczna będzie Columns ("1:18").AutoFit); ---> włączenie opcji zawijania tekstu . ---> Każda komórka była obramowana jak w pliku źródłowym ---> kolumna R zsumowała wartości z kolumn L, N, O i była zapisana w formacie księgowym. Kolumna E i F – format daty (dd-mm-yy). Jak...
Chcę aby w arkuszu produkcja kolumna N , wpisując słowo 'got.' formuła przekopiowała mi cały wiersz do arkusza zrobione. No a jak "kolumna N" nie zna dobrze VBA :?: :D To jeśli W Excelu porusza(m) się biegle szuka(m) innych możliwych rozwiązań dla uzyskania pożądanego rezultatu. Przykładowo w Excelu 2007: 1. Porządkuje skoroszyt Produkcja.xls :sprawdzam...
ale w arkuszu nie pojawia się wygenerowana lista Trzeba skopiować chociaż kawałek arkusza ;) Najprościej byłoby wywołać funkcję przed pętlą i przypisywać od razu w dwóch plikach. Jeśli chcesz kopiować tylko z widocznych kolumn (w przykładzie poniżej) zastosuj dodatkową zmienną, jeśli nie wyrzuć "kol" a podstaw "i"[syntax=vb]Dim i As Integer, raport...
Miałem o 12:00 słabo to widzę ale cóż za dużo accesa a za mało uczyłem się PHP,CSS, Za pomocą narzędzia XAMPP Control Panel uruchom usługę Apache i MySQL. Przejdź następnie do strony http://localhost i wybierz narzędzie phpMyAdmin. Wykonaj następujące czynności: 1.Stwórz bazę danych o nazwie uczniowie Zaimportuj do bazy plik baza_uczniowe.sql rozpakowany...
Próba odpowiedzi na problem Pana okondy. Ponieważ napisał Pan, że słabo zna Excela starałem się opisać wszystko dość dokładnie. Niestety, nie napisał Pan, której wersji Excela Pan używa, ale ponieważ załączony przykład jest w formacie .xls , więc przyjąłem, że jest to wersja 2003 i moje wyjaśnienia odnoszą się do tej wersji. W innych wersjach szczegóły...
Witam Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w napisaniu algorytm/sposobu, który wydaję się w miarę logiczny i prosty do wykonania…Szukałem rozwiązania jednak nie mogę znaleźć nic podobnego. Poza tym moją wiedza z zakresu VBA jest chyba zbyt skromna. Dane, którymi muszę się zając to kilkaset wierszy wpisów w tabeli. Dane źródłowe wyglądają jak w...
ad.1 W arkuszu Dane na zielono ( brane pod uwagę ) były komórki z zakresu A5:I5 ad.2 Filtr z którego pójdzie sortowanie i grupowanie był w komórce C5 ad.3 W arkuszu posortowane układały się tak jak jest ale komórki od A5:I5, by komórka startowała w posortowane była A5 ad1. Kolumny od A5:I5 w dół, czy tylko 9 komórek? (A5, B5, ... I5)? (Co z nagłówkami,...
Witam, Mam problem z edycją Makra (poskładanego z kilku znalezionych, nieco edytowane). Makro tworzy już dodatkowe arkusze zmieniając ich nazwę. Wybiera i zapisuje dane od 2 wiersza w nowych arkuszach. Chciałbym jednak by zaciągał również pierwszy wiersz z arkusza "OPIS" jako nagłówek. Zależy mi również na tym, by automatycznie edytował również szerokość...
kopiowanie kolumn nazwy kopiowanie kolumn excel excel kopiowanie kolumn
domofonu kolory kabli rozgałęźnik multimedia octavia deska rozdzielcza
lafayette atena hulajnoga elektryczna
Jak obliczyć moc wzmacniacza WS 432? Wzór i dane Zamienniki dla Sanken SI-1125HD: STK i inne opcje