Zerknij wpierw tutaj, czy cokolwiek by ci się nadało do adaptacji pod twoje potrzeby: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witaj. Sprawdź załącznik. Checboxy zastąpione czymkolwiek w kolumnie (może być X, może być cokolwiek poza pustym polem). Poprawność stawiania xów czy innych jest sprawdzana na bieżąco, więc jeśli spróbujesz postawić iksy dla dwóch różnych zamówień to wyjdzie błąd już w momencie stawiania. Nie jestem pewien, po co numer wiersza, wystarczy że masz w tabeli...
Jak masz posortowane dane po A i B to wystarczy zrobić kolumnę pomocniczą łączącą dane z kolumny A i B A potem wykorzystać "Sumy częściowe" excela http://obrazki.elektroda.pl/9375537100_1...
Sprobuj [syntax=vb]Sub zamowienie() Dim lista As Variant, ostWs As Long Dim kalk As Workbook Set kalk = ThisWorkbook 'Myslim ze tu ma byc wydruk lista = Array("I7", "I9", "L3", "I10", "K33", "J33", "L33") Application.ScreenUpdating = False Workbooks.Open Filename:=("D:\ZEST_ZAM.xlsx") With Sheets("ZEST_ZAM") ostWs = .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row...
Na początek: Ad.1 i 3 Wstaw nowy moduł do pliku 'z_którego_kopiuje.xls' i wklej poniższy kod [syntax=vba]Option Explicit Sub KopiujAle() Dim fd As FileDialog, wkb As Workbook, test As String Set fd = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... With fd .InitialFileName = ThisWorkbook.Path .AllowMultiSelect = False .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excela",...
Przy założeniach że w arkusz1 dane w kolumnie A rozpocząć 3 wiersz, tabela na arkusz2 rozpoczyna się w 2 wiersze =INDEKS(Arkusz1!A:A;(WIERSZ()-2)*45+3)
Cóż, taka już natura Excela... Pewnie wklejają się wszystkie odfiltrowywane wiersze, tylko jeden pod drugim, począwszy od pierwszego widocznego. Jak po tej operacji zdejmiesz filtr, to wszystkie odfiltrowywane wartości z kolumny A powinny być w kolumnie C, tylko jedna pod drugą. Nic na to nie poradzisz, trzeba po prostu być ostrożnym przy używaniu filtra...
Po tym opisie wydaje mi się, że nie potrzebne jest w ogóle makro. Prawdopodobnie dało by radę zrobić to formułami. Załącz plik z przykładowymi danymi i zobaczymy co da się zrobić.
[syntax=vb] Sub myCopy() Dim wb As Workbook, ws As Worksheet ara = Array("D3", "C7:C32", "F7:F32") Set wb = Workbooks.Open("43.01.xls") For Each sn In ThisWorkbook.Sheets ark = sn.Name If ark Like "A-*" Then Set ws = wb.Sheets(ark) For Each rng In ara sn.Range(rng).Copy ws.Range(rng) Next End If Next End Sub [/syntax]
Prościej jest użyć 'vbNewLine'.
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
A kopiowanie formatowania nie wystarczy? Pytanie jest bardzo nieprecyzyjne. Kiedy to kopiowanie miałoby nastąpić - na życzenie, po zaznaczeniu komórek do skopiowania, czy automatycznie - gdy zmienia się coś w komórce (to jest trudniejsze)? Poza tym, czy komórka zawiera coś oprócz tego koloru, co ma być pominięte przy kopiowaniu? Czy chodzi tylko o kolor...
Mam już rozwiązanie: należy zaznaczyć komórki, Ctrl+G -> specjalnie -> tylko widoczne komórki: i wtedy albo kopiuj albo usuń itd.
Prototyp. Chcemy aby, po wpisaniu danych w dowolną komórkę pustego skoroszytu, excel sprawdził, czy w skoroszycie pierwszym To nie jest dobry pomysł, żeby za każdą zmianą w jakiejkolwiek komórce przeszukiwać arkusz z pliku z danymi. No chyba, że plik otworzymy przy otwieraniu pliku głównego.
Na tej liście w Arkuszu1 brakuje komórki z kolumny E. Mam nadzieję, że to nie przeoczenie. Ponieważ łatwiej jest kopiować po kolei, więc wykonuję to jedno dodatkowe kopiowanie w pętli, a później nadpisuję skopiowaną wartość. A tak w ogóle to powinien być Twój załącznik! Proponuję taki kod (też uruchamiany dwuklikiem w wierszu, z którego chcemy kopiować):...
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem w przypadku wartości stałych, wpisywanych z klawiatury jest stosowanie grupowania arkuszy. Wtedy w obu arkuszach jest dokładnie ta sama zawartość. Pozwala to również na formatowanie komórek, ukrywanie i odkrywanie wierszy, usuwanie i wstawianie wierszy. Trzeba tylko zadbać, żeby wiersze sobie odpowiadały. Poprawki...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Bez załącznika i możliwości przetestowania kodu, to jest błądzenie po omacku. W Twoim kodzie nie wiadomo, co oznaczają: [syntax=vbscript]cCellYTD, measures[/syntax]Nie wiadomo, który arkusz jest aktywny w momencie wykonywania kodu. Oznaczenie YTD, jeśli ma być użyte jak zaproponowałem, musi być pojedynczym tekstem formuły, a nie tablicą. W tej formule,...
[syntax=vbnet]Sub Bazy() On Error Resume Next Dim a As Worksheet, b As Worksheet Set a = Sheets("Baza danych A") Set b = Sheets("Baza danych B") a.Select owa = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row owb = b.Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row For x = 5 To owa w = "" w = Application.Match(Cells(x, 2), b.Range("C5:C" & owb), 0) + 4 If w > 0 Then Cells(x,...
Strasznie to wszystko zakręcone, a na dodatek niepotrzebnie komplikujesz sobie życie... Tak naprawdę to by to wszystko można zrobić na funkcjach, bez użycia VBA. No, ale... Zacznijmy od tego że poprzednie makro się wywalało, bo w złym miejscu umieściłeś sprawdzanie warunku: jeżeli masz zdarzenie Change wywoływane zmianą w arkuszu, to jeżeli w tym zdarzeniu...
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
No, w takiej formie to można już coś tam pokombinować... Zobacz pliki z załączników. Po kliknięciu przycisku "Import order" możesz wybrać plik z zamówieniem - ważne, żeby miał taki układ danych, jak w testowym zamówieniu. Plus wszystkie rzeczy, o których wcześniej mówiłem - wyjątkiem jest lista klientów w pliku produkcyjnym - jednak nie musi być taka...
Witaj Sub ddd() Dim OstW As Long Dim kom As Excel.Range Application.ScreenUpdating = False With Sheets("Arkusz1") OstW = .Cells(Rows.Count, "F").End(xlUp).Row For Each kom In .Range("F4:F" & OstW) If kom.Value = "tak" Then Range("B" & kom.Row).Copy...
Sprobuj np. od E19 do góry E19 =JEŻELI(CZY.LICZBA(A19);E20;A19)
Sorry, nie mogę się powstrzymać :please: a czym się różnią usługi nr 4, że różnicujesz VAT :D jedna z materiałem własnym, a druga z powierzonym :?: :D Różnią się... Jak napisałem to jest arkusz czysto symboliczny i przykładowy. Rzeczywisty cennik dotyczyć ma usług związanych z elektryką. Tu natomiast zainstalowanie głupiego gniazda/kontaktu zależnie...
Witam, Może tak:
Formuła w kolumnie A =JEŻELI(D1=0;"";D1) Resztę wierszy przeciągnij w dół lub =D1 jeśli nie będzie pustych komórek w kolumnie D
Wystarczy podpiąć poniższe makro :) Sub Kopiowanie() ' ' Kopiowanie Makro ' Makro am 18.12.2009 von xbaj aufgezeichnet ' Dim i As Long, wiersz As Long wiersz = 1 For i = 2 To Worksheets.Count Worksheets(i).Activate Range("M25").Select Selection.Copy Worksheets(1).Activate Range("A" & wiersz).Select...
Witam, jestem nowa na forum, potrzebuje pomocy z excelem, jeśli to możliwe jak najszybciej, do rzeczy: Tworzę skoroszyt do dystrybutora paliwa, mam zakładki do każdych pojazdów oddzielnie, najważniejsza zakładka jest "dystrybutor", w tej zakładce jest "zużycie paliwa". Chciałabym, aby automatycznie z poprzednich arkuszy "Razem dział." przechodziły tylko...
ups... niebardzo wiem nigdy zadnego makra nie robilem...a takeze akcess to coś nowego także może cos bliżej????
Temat do zamknięcia, problem rozwiązany. Dzięki za odpowiedzi.
Witam Mam pewien problem w arkuszu "Dane" wpisuję sobie w H3 date czyli np. "2012-04-01" w arkuszu "Sheet2" tworzy mi się kartka z kalendarza w której mam zaznaczone przeglądy maszyn w miesiącu KWIECIEŃ 2012 (np 2t = co dwa tygodnie, albo 3m = co 3 miesiące) Jeżeli teraz zmieniam datę na maj czyli "2012-05-01" to komórki w których miałem wpisane dni...
Jestem początkujacy. Moze ktos mi pomoze. w folderze "dane" mam wiele plików excelowych o róznych nazwach (np G12.xls,S-12 itd). W folderze "wzor" mam plik "wzór.xls". Potrzebuje aby makro skopiowało nazwe pliku z folderu "dane" pliku np G12.xls, kopiując plik "wzór.xls" zapisując w folderze docelowym "docel" z taka sama nazwa np G12.xls albo 2017-G12.xls....
Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie ? Aby skopiować dane z jednego arkusza do drugiego w programie Excel w sposób automatyczny, możesz skorzystać z kilku różnych metod, w zależności od tego, jakiej funkcjonalności oczekujesz. Oto kilka przykładów: 1. Formuła odwołująca...
Przestało mi działać kopiowanie komórek w arkuszu. Zaznaczam komórki, ctrl-c i nie pokazuje się obwódka. Po ctrl-v kopiuje się zawartość komórek bez formuł. Zaznaczam ponownie komórki, ctrl-c i dopiero za drugim razem jest obwódka. O co chodzi? I jak się pozbyć tej uciążliwości?
Dzięki podpowiedź. Mam jedno pytanie jak obejść błąd, że nie można wkleić scalonych komórek z wytypowanego zakresu. Niestety kopiowany szablon ma takie komórki a nie mogę się ich pozbyć Pozdrawiam
Wychodzi dokładnie to samo, tzn. przy odjęciu jednego wiersza działa, inaczej nie. Dzisiaj zmieniłem adresy komórek i o dziwo działa :D Dziwne, ale skuteczne :D Chciałbym jeszcze ażeby przy wpisywaniu komentarza excel pomijał puste komórki i wpisywał następną niepustą. Da radę? POZDRO I DZIĘKI! :)
JacekCz jest zatwardziałym wrogiem Excela i jak zwykle przesadza. Jasne, że lepiej jeździć mercedesem niż małym fiatem... 90 komórek to nie jest dużo dla Excela. Dużo to byłoby 10 tysięcy albo więcej. Jednak trzeba pamiętać jak działa Excel i co ma się w arkuszach poza tymi przenoszonymi komórkami. Standardowo po zapisaniu każdej kolejnej komórki Excel...
Być może ktoś jest w stanie pomóc Rozumiem, że masz tajne dane i dlatego nie załączyłeś żadnego przykładowego pliku :cunning: Jeśli tak to proponuję otworzyć wyszukiwarkę elektrody, wpisać np. "vba kopiowanie danych" :idea: - i wybrać sobie najbliższe do Twoich założeń rozwiązanie :D
Jedyne operacje jakie są planowane na tym pliku to: - dodawanie usuwanie i ukrywanie odkrywanie wierszy - kopiowanie wierszy poprzez zaznaczenie całego i wklejanie w ten sam sposób wartości do nowego dodanego wiersza (tutaj wiem już że skopiowane wartości z zaznaczonego całego wiersza i wklejenie ich do nowo utworzonego nie są zapisywane w historii...
Witam, Czy jest sposób na kopiowanie tylko samych wartości komórek w excel-u (przez przeciąganie), tz. aby do komórki docelowej kopiowane była wartość z komórki kopiowanej ale formatowanie (kolor, obramowanie,itd.) pozostawało bez zmian w docelowej komórce ? pozdrawiam.
Jak zrobić kopiowanie danych z pliku X do pliku Y Excela za pośrednictwem przycisku w pliku pomocniczym Z Excela Czyli np. X(B5) do Y(C6) ; X(D7) do Y(H5) itd w sumie kilka komórek do skopiowania. Dane kopiowanych komórek zawsze będą takie same. Pliki X i Y mogą być otwarte ale idealnie byłoby jakby z poziomu arkusza w pliku Y można było wybrać (wskazać)...
Witam Musze przekopiować wiele pojedynczych komórek z jednego arkusza do drugiego. Kopiowanie danych musi się odbywać z zachowaniem formatowania i odniesienia do list słownikowych. Kopiowanie odbywa się po jednej komórce ponieważ makro musi być uniwersalne i pod parametry w i k, poz i kol_doc wpisywać zadane wartości. Przy poniższej operacji trwa to...
kurczę, widzę że trafiłem na prawdziwego wirtuoza ;-) Dzięki za szybką odpowiedź, faktycznie taka funkcja powinna spełnić moje oczekiwanie. Mam 2 pytania: 1. jaki sposób mam dodać funkcję którą dla mnie stworzyłeś? 2. czy funkcja będzie się tyczyć wszystkich komórek w dokumencie czy tylko tych do których zostanie dodana?
Witam wszystkich i proszę o pomoc ... Opis: przygotowuję skierowanie na badania. W jednej z komórek przed nazwiskiem kierowanego znajduje się tekst "Pana / Panią". Chciałbym, aby działało to na zasadzie "niepotrzebne skreślić" - w zależności od płci kierowanej osoby, żeby odpowiednio skreślone zostało słowo "Pana" lub "Panią". W innym arkuszu mam listę...
Witam, potrzebuje napisać makro, które przeniesie wszystkie dane z wyjątkiem pierwszego wiersza do pliku CSV w tym samym katalogu. Kłopot w tym, że w niektórych komórkach mogą znajdować się średniki (;) co sprawia że obecne makro którego używam wydziela mi z takich komórek nową kolumnę w pliku CSV. Czy jest sposób by komórka zawierająca średnik nie...
Ale po co kombinować z makrami tam, gdzie wystarczy wpisać raz formułę i skopiować ją do kolejnych komórek w kolumnie?
Z przycisku. Rozpracowałem sobie pozostałe makra przez Rejestrator. Tylko to kopiowanie mnie przerosło
witam wszystkich, Mam prawie skończoną część swojego projektu, jednak brakuje mi małej modyfikacji makra. Otóż makro nie do końca prawidłowo kopiuje zawartość bloku. Potrzeba mi, żeby po wypełnieniu całego pierwszego bloku danych, makro kopiowało poniżej następny blok, ale w skopiowanym bloku przenosiły się tylko wartości nagłówków oraz wartości z komórek...
Niestety, nie bardzo mi oto chodziło. Otóż mam plik: Zeszyt2, w którym podaje się dane wejściowe w jednej komórce, następnie wykonywane jest w tym pliku skomplikowane działanie i wynik wyświetlany jest w drugiej komórce. Takich danych wejściowych mam dużo, ale wynik jest wykonywany tylko z danymi z jednej komórki i podawany też tylko w jednej. Działanie...
A gdybym wywoływał procedure kopiowania z kolumny C do D w Arkusz1 poprzez workscheet change ale komórek w zakresie a1:a6 arkusza 2 to jak do tego się zabrać? dodatkowo tylko zmieniony wiersz powinien się przeliczać tj zmiana w Arkusz2 A1 uruchamia kopiowanie formuły w Arkusz2 z C1 do D1.
Nazwy miesięcy określone są od 1 do 12. Po znalezieniu miesiąca trzeba by zejść jedna komórkę w dół i zaznaczyć kilkanaście komórek w dół. Skopiować i wstawić w inne miejsce w tym samym arkuszu. Ogólnie kopiowanie do strony wydruku z komórek ukrytych
CTRL+SHIFT+" (CUDZYSŁÓW) Aby skopiować wartość z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły CTRL+` (POJEDYNCZY CUDZYSŁÓW) Aby przełączać się między wyświetlaniem wartości komórek i formuł komórek Znalazłem tylko takie określenia. Sprawdź jaki format ma komórka po tej operacji. Przed użyciem tego skrótu za pewnie miałeś format komórki jako...
Witam Proszę o pomoc w napisaniu makra które by ułatwiło mi pracę i skróciło czas jej wykonywania. Mam następujący problem W bazie danych mam 4 arkusze i chciałbym stworzyć makro które wstawiało by 5 wierszy pod każdą nazwę kraju w Arkuszu o nazwie Kraje1 i Kraje2, następnie z Arkusza Kraje1 lub Kraje2 (nie ma znaczenia z którego bo lista zawsze jest...
Witam Chciałbym nawiązać do rozpoczętego tematu. Potrzebowałbym dodać do kodu dodatkową funkcje taką aby kopiowanie odbywało się nie tylko do arkusza 2 ale również do arkusza 3. I najlepiej by było gdyby te dane w arkuszu 3 były zabezpieczone przed jakąkolwiek edycją. z góry dziękuję za pomoc.
Witam Myślałem że rozwiązałem problem a tu nic, zacznę wiec od przypomnienia kopiuje z jednego arkusza do drugiego (wksdo) dane. Set wksdo = Application.Workbooks("Baza.xlsx").Sheet... Dane są pobierane z pojedyńczej komórki, wklejane w innym skoroszycie do komórki scalonej z czterech komórek, która nosi nazwę "status". Jeśli w menadżerze nazw...
Witam Mam mały problem, może ktoś pomoże. Mam skoroszy excel np A Mam w nim dane powiedzmy komórki od A1 do G1. Chciałbym żeby dane z komórek B1 c1 d1 kopiowały się do innego pliku Excel bądź nowego skoroszytu. Ale to nie problem. Problem w tym że nie mogę skopiować danych z komórek o pierto niżej. Plik jest codziennie aktualizowany więc pisać makro...
To jest tylko około 2 000 rekordów. Ma kopiować dane ze wszystkich komórek z wiersza powyżej. Wstawianie nowego wiersza ma być tylko , jeżeli w kolumnie G w komórce jest liczba >1. Np. jezeli jest liczba 5, to ma dodać 4 wiersze, a w wierszu gdzie jest 5, to ma zamienić liczbę na cyfrę 1. Chcę aby to można było zrobić na dodany przycisk odśwież. (ma...
Witam Serdecznie. Potrzebuję stworzyć dwa makra przypisane do przycisków. 1. Skopiowanie komórek B4,D4,E4, K4 z arkusza Brudnopis do arkusza Dane_NAGRODA w pozycje A2.B2,C2, H2 - czyli B4doA2, D4doB2 i tak dalej w kolejności. Chciałbym aby kopiowanie było ograniczone do momentu aż skończą się nazwiska w kol E w arkuszu brudnopis. Nazwiska przenoszone...
Jeśli będziesz pamiętał o tym, żeby oznaczyć wiersz wpisany ręcznie, to da się bez VBA. Być może w v >2007 można to zautomatyzować (czytałem coś o funkcji ISFORMULA). Powrót do pierwotnego układu, polega na skopiowaniu komórek wiersza powyżej i usunięciu jedynki z kolumny M.
Witam! Jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich! Przeglądałem to forum i wiele rozwiązań zastosowałem w moim skoroszycie, jednak nie potrafię poradzić sobie z takim problemem: chodzi o kopiowanie wiersza z jednego arkusza do drugiego w zależności od daty zawartej w jednej z komórek. Chodzi o przekopiowanie danych z KP i KW do raportu kasowego. Kopiowane...
W takim razie mamy zupełnie odmienne wyniki testów :!: Z testów, które robiłem gdy pisałem o optymalizacji (dane dla 2000 wierszy ): - kopiowanie komórek pojedynczo ( z jednej kolumny ) - czas 5.26 - 5.6 s, z czego czasy krótsze dla liczb, a dłuższe dla komórek z tekstem. - kopiowanie komórek pojedynczo ze wszystkich 7 kolumn - czas 36.8 - 37,18 s ....
Dane z niepustych komórek kolumny D w arkuszu 'WROWADZANIE...' mają być kopiowane do odpowiednich wierszy w arkuszu '2020'. Dokładny sposób opisałam właśnie zmiennymi, bo inaczej trudno mi to wyjaśnić. Np. D7 (arkusz 2)- kolumna J (arkusz 1) D8 (arkusz 2)- kolumna L (arkusz 1) D9 (arkusz 2)- kolumna N (arkusz 1) ... To w którym wierszu ma być wpisane...
Jeżeli we wszystkich plikach arkusze są jednakowe to wystarczy w głównym pliku w odpowiednich komórkach powstawiać odwołania do komórek w plikach pozostałych. I tak: w pliku głównym (zakładam, że pierwsza data jest w komórce A2) w komórce B2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce C2 wpisałbym "=[nazwa_pliku]nazwa_arkusza!B2" w komórce...
Witam, Od pewnego czasu próbuje znaleźć rozwiązanie do bardzo czasochłonnego procesu kopiowania.. Przejdę do rzeczy. Mam plik (Excel), w którym posiadam indeks kolumn, oraz wierszy, niech: A2: PH1, A3: PH2 . . itd aż do np. . A1013: PH1012 oraz (indeks wierszy) B1: c01 ; C1: c02 ... itd aż do... CZ: c... Adresy poszczególnych indeksów np. C14 jest równe...
Dziękuję za uwagi. Muszę nieco doprecyzować: nie jest konieczne użycie formatowania specjalnego, przenosi się też formatowanie walutowe. Przy okazji, formatowanie specjalne nie zostaje zachowane w swojej oryginalnej wersji, tylko komórki docelowe zostają sformatowane formatem walutowym. Zapewne Excel uznał formatowanie specjalne użyte w moim pliku za...
Szkoda, że nie chcesz załączyć przykładowego pliku, bo w ten sposób zmniejszasz swoje szanse na uzyskanie optymalnej pomocy, a potencjalnych pomagających zmuszasz do wypytywania o wszystkie szczegóły. Z tego co teraz napisałeś zrozumiałem, że arkusz "Generator cen" zawiera jakieś formuły, które mają być użyte do przeliczenia danych z arkusza "301" i...
Witam Jestem jeszcze zielony w makrach excel, dlatego potrzebuję Waszej pomocy. Chciałbym stworzyć makro kopiujące dane z wielu plików excel do jednego pliku zbiorczego. Założenia: 1. Wiele plików dawców *.xls o różnych nazwach znajdujących się w tym samym folderze 2. Kopiowanie z pliku dawcy z zakresu arkusza "Tabela wyników" z komórek A2 do D51 3....
To jest 400 komórek do przekopiowania x 2 Napisałem z arkusza2 komórka C1 do arkusza1 komórka C18 itd
Post pod postem, ale jakoś chcę zwrócić uwagę autora :) Tak z niedzielnych nudów zacząłem kombinować z tymi pętlami. A jak już jest (prawie) gotowe, to wrzucam. Może się przyda... Warunkiem jest umieszczenie pracowników w odpowiednich wierszach zgodnych z Nr ewidencyjnym i Lp. tzn jeśli Pani Monika ma NrEw. 2 i jest w 4 wierszu (Lp 3), to tak musi być...
Witam, bardzo serdecznie:) Makro wysypało mi się teraz trochę w innym miejscu. Niby prosta rzecz do zrobienia, tak mi się wydaje, skopiowanie zakresu pojedynczych komórek i wklejenie ich, żeby stały jedna obok drugiej w jednym wierszu zaczynając od komórki A1 (arkusz Excel). Makro w arkuszu Excel działa i wygląda mniej więcej tak: "Selection.PasteSpecial...
Witam Po pierwsze, to Excel zgłasza problem https://obrazki.elektroda.pl/8874196900_... Gdzie ta formuła ma kopiować sumę tych komórek? W tej wynikowej komórce będzie ciąg literek "W" dla weekendów, a dla innych dni "u" i "l".
Cześć, mam problem. Potrzebuję wiedzieć jak zrobić makro, które polega na ściąganiu danych z innego pliku. Ma wejść w inny plik, znaleźć konkretne słowo, przejść 5 komórek w prawo, skopiować wartość i wkleić w konkretne miejsce, potem przejść z tej piątej komórki na siódmą komórkę od tej znalezionej i skopiować ja w konkretne miejsce. Makro ma działać...
OK. Teraz mam pilne zadanie, w godzinach wieczornych coś do rozwiązania. ... Tu to jest [syntax=vb]Sub copyNumKs() Dim bd As Range, bs As Range, r& With Sheets(1) Set bd = .Cells(1, 5).Resize(.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, 1) End With With Sheets("wydruk") Set bs = .Cells(1, 2).Resize(.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, 2) End With For r = 2...
Jeśli chodzi o kopiowanie pomiędzy tabelkami, to wystarczy, zdaje się, WYSZUKAJ.PIONOWO. Układ w lewej tabelce nie pozwoli na kopiowanie przez przeciągnięcie, W takiej sytuacji najlepiej formułę mieć w 2-gim schowku (ctrl+c w polu formuły, nie w komórce), wklejać i podstawiać argument przez kliknięcie w komórkę z 1-szej kolumny.
Witam, puszkuje rozwiązania VBA, który może w odpowiedni sposób ułożyć dane w jednej tabeli (zakładka pliku Dane_po) na bazie danych z zakładki Dane_przed Założeniem jest że mam listę klientów (zakładka pliku Dane_przed) z ich danymi (kolumny od A do H) oraz dodatkowe dane w następnych kolumnach (od I do N). W bazie docelowej mam również listę klientów...
Potrzebuje pomocy w napisaniu makra w excelu, kopiowanie danych z jednego pliku excela do drugiego excela w petli gdzie jest wiele plików. Wyjaśniam o co mi chodzi. Mam plik excel nazwany np dane1.xls ( dane2.xls, dane3.xls itd tych plików mam ponad 200 w folderze) z kilkunastoma arkuszami oraz plik wzor.xls. ( Potrzebuje wyciągnąć z pliku dane1.xls...
Proszę podać przykład oczekiwanego rozwiązania. Ja tu widzę w Arkuszu1 "DANE TECHNICZNE" w komórce A60, "INNE WARIANTY" w komórce A65. Pomiędzy tymi komórkami w kolumnie A są tylko teksty, w innych kolumnach w tym zakresie wierszy formuły zwracajace błędy. Nie wiem co w tej sytuacji należy kopiować i co to znaczy "wklejał do jednej komórki w arkuszu3"...
Ładny obrazek. To do testów w Paincie? Cześć, nie ma sensu pisać takich komentarzy, więc nie rób tego, jeżeli nie masz nic wartościowego do dodania. Dzięki. *Update* Dodaje załącznik oraz zdjęcie jak chciałbym aby to wyglądało po naciśnięciu "Copy" A jeżeli chodzi o przycisk "Clear" to ma on również swój kod, ale obawiam się, że skopiowany przycisk...
Przy imporcie dużych ilości danych, Excel powinien je automatycznie rozdzielić na kolumny lub arkusze. Ilość komórek w arkuszu (E2007) to (ilość wierszy * ilość kolumn) 17179869184...
Wklejam tekst w skoroszyt i excel automatycznie zmienia mi wartości na zgodne z formatem daty. Nie pomaga preformatowanie wszystkich komórek na tekstowe przed wklejaniem. Excel zmienia wtedy format z Tekstowe na Ogólne a w jednej kolumnie na Data. Kopiuję tabele ze strony www więc nie moge danych wcześniej preformatować (np. dodając apostrof). Kopiowanie...
Potrzebuję pomocy z plikiem. mam tabelę w arkusz1 te dane chciałbym kopiować. następnie dwa arkusze DANE i DANE2 te strony mają być puste. potrzebuję pomocy w automatyzacji kopiowania zawartości Arkusz1 do kolejnego arkusza począwszy od arkusz4. potrzebuję kopię arkusz1 z wyczyszczoną zawartością komórek .. Kod towaru, nazwa opis, wydana i numer partii...
Witam, Posiadam plik z ok 30 akruszami, w których dane posortowane są w identycznych kolumnach zaczynających się od komórki O12 we wszystkich arkuszach. Jedna z kolumn np. S12 sortuje dane w systemie 0-1. tzn 1 dane spełniają dany warunek, 0 dane nie spełnią warunku. Jak w łatwy sposób można doprowadzić do sytuacji w której dane z 30 arkuszy pojawiają...
Chciałbym zautomatyzować trochę moją codzienną pracę , codziennie w excel dodaję nowe arkusze "x", Arkusz jest kopią dnia poprzedniego "x-1" ale nazwę musi mieć dnia obecnego "x" Nowa zakładka ma dane stałe, takie same jak w zakładce x-1 oraz dane z komórek dnia poprzedniego. Można to zawrzeć w jednym makrze ?
A co z ilościami, ceną i wartością? Która ilość ma znaleźć się na PZ? Sucha się "sama" liczy, czy wpisujesz ręcznie? Czy kopiowanie danych z aktywnego wiersza, czy z ostatniego. Które dane są wymagane, a które można pominąć (PZ tworzona jest mimo niewypełnionych komórek wiersza)?
Usiadłem (wreszcie) nad tym i tak sobie myślę: Jeśli pierwszy dzień miesiąca wypada w środę, to w systemie 5/1 dzień wolny ma brygada, która pracowała w ostatni czwartek poprzedniego miesiąca. Nie ma tu stałych, więc po czym w takim razie biedny Excel ma się orientować? Systemu 6/2 nawet nie próbuję analizować :) Należałoby mu jakoś (InputBox, wartość...
Przepraszam, faktycznie podałem mało informacji, ale pisząc post zakładałem, że problem jest już rozwiązany, nie szukałem pomocy, chciałem osobom, którym Excel sprawi podobne kłopoty zasugerować, co może pomóc. A to ma sens na dużym poziomie ogólności, wątpię, żeby kod tu wiele pomógł, zwłaszcza mało zaawansowanym użytkownikom makr, takim jak ja. Do...
Witam, mam problem gdy kopiuję tabelkę z formułami z jednego pliku i chcę wkleić do innego pliku pojawia się komunikat o błędzie i wklejają się tylko wartości. Adresy komórek nie są zabezpieczone, ale w każdym dokumencie są te same, wersje excela są te same, tryby chronione są wyłączone, nie za bardzo wiem co się dzieje.
W załączniku.
Tak jak Pan zrobił jest super, ale oczywiście mam problem (pamiętając żeby kopiowana tabela była w tej samej kolumnie i wierszu parzystym) żeby po skopiowaniu do mojego arkusza wyskakuje błąd "nie można używać odwołań do innych arkuszy lub skoroszytów dla kryteriów Formatowania warunkowego". a muszę zmienić odwołania do komórek gdzie jest rok i miesiąc...
Zaimportowałem plik raportu miesięcznego magazynu do Arkusz1 , mam w nim trzy kolumny : nr dokumentu, nr zlecenia i wartość. W pliku występuje co losową ilość wierszy podsumowanie danego zlecenia. Potrzebuję makro wyszukujące wiersz w którym w komórce (pierwsza kolumna) wystąpi tekst „Razem konto” a następnie zostanie wykonane kopiowanie...
Witam Mam taki problem. Z arkusza1 mam skopiować określony zakres komórek do arkusza2. Miejsce kopiowania tej zawartości do arkusza2 ma spełniać dwa warunki: 1.Ma skopiować pod wybranym miesiącem 2.W kolejny pusty wiersz W załączniku mój arkusz, ale coś mi nie tak kopiuje tzn nie w te miejsce gdzie trzeba. Jak by się dało jeszcze zrobić to wolałbym...
Witam, Excel 2003. Mam taki oto wzór: =JEŻELI(CZY.BŁĄD(JEŻELI([1.xls]Arkusz1!$... 3231";"3231";JEŻELI([1.xls]Arkusz1!$L$12... 231";"231";"Błąd, sprawdź wybór """)));"błąd";JEŻELI([1.xls]Arkusz1!$L$1... 3231";"3231";JEŻELI([1.xls]Arkusz1!$L$12... 231";"231";"Błąd, sprawdź wybór"""))) Jak widać są odwołania do plików zewnętrznych. Problem...
Najpierw opis, potem problem. Przykładowy Excel 2013 o nazwie "POMOC" w nim są komórki scalone i nie scalone, niestety tak musi być. Przykładowo z folderze o nazwie "AAA" mam 2000 plików Excela o różnie zapisanych nazwach (imie i nazwisko, data itp.)a wyglądzie w środku jak plik o nazwie "POMOC".. W folderze "AAB" jest plik Excela o "BAZA". W "Bazie"...
Cześć, W jaki sposób mógłbym przenieść dane z jednego arkusza w tym wypadku Nowe dane do arkusza obliczenia odpowiednio dostosowując formatowanie komórek do arkusza docelowego i ustawiając odpowiednią kolejność danych. W arkuszu Obliczenia w kolumnie rachunek dane są przechowywane jako tekst natomiast w Nowych danych jako numer lub ogólne. Dodam, że...
Witam, Spróbuję opisać problem. Wpisuję formułę do komórki odnoszącą się do komórki w innej zakładce tego samego skoroszytu np.: ='bilanse miesięczne'!B22. Teraz, ponieważ jest sporo takich komórek chętnie przeciągnąłbym w dół formułę do kolejnych komórek ALE; przeciągając Excel domyślnie przenosi formuły pionowo czyli B23, B24, B25 itd. Niestety odniesienia...
Ale Tobie pozostawiam modyfikację. Bo jakbym miał patrzyć na kopiowanie 60000 komórek tobym dostał oczopląsu. Przeróbka nie jest skomplikowana więc jestem pewien, że dasz sobie z tym radę. Dla ułatwienia dodam, że najprostsza to dwie linijki kodu. :D
Sprobuj[syntax=vb]Sub Zbior_dane() Dim dane As Range, bk As Workbook, sh As Worksheet, r& Dim plik$, f As Variant f = Application.GetOpenFilename("Pliki Excel ,*.xls*", , "Wybierz plik") If f = False Then Exit Sub Set dane = ThisWorkbook.Sheets(1).Cells pth = CurDir & "\" plik = Dir(pth & "*.xls*") r = 1 While plik <> "" Set bk = Workbooks.Open(plik)...
Powiem że wszystko super do policzenia gdyby nie ten Lunch :) Tu się zaczęła zabawa. :) "Se wymyśliłeś" :) W załączeniu przykład. Dla pewności sprawdź każdy przypadek. Funkcja zmienia działanie wyłącznie na słowo "Lunch" (i nie przewiduje dwóch lunch'ów) Chciałem by to było w miarę uniwersalne w związku z tym potrzebny jest w tabeli wiersz nagłówka...
Witam, mam taki kod makra, i chciałbym żeby zawartość komórek kopiowała się do innego pliku. Gdzie powinienem wstawić ścieżkę dostępu? Sub save() Dim cokopiujemy As String Dim linia As Integer ' jesli jest puste, wyswietl komunikat "UZUPEŁNIJ POLA" If (Range("F6") = "") Then Range("N8")...
excel kopiowanie komórek excel kopiowanie komórek ukrytych kopiowanie komórek
antena satelitarna ustawienie corab paliwa yaris przetop metalu
amica daw7123dcb latarka parkside
Kontrolka silnika w Hyundai Tucson - przyczyny i diagnostyka Buderus GB212 a regulator Bosch CT 200 – kompatybilność, EMS Plus, funkcje, ograniczenia