Jeśli nie robisz tego często, może wystarczy Kopiuj > Wklej Specjalnie z zaznaczoną opcją "przemnóż" (wcześniej mnożnik trzeba skopiować, zaznaczyć przemnażany zakres, ppm i wybrać wklej specjalnie)
Lepiej opisz konkretne zadanie które ma ten arkusz wykonywać bo może to się da załatwić lepiej. Chodzi o wybranie jakichś konkretnych danych spełniających określony warunek? To można zrobić np. przy pomocy tabeli przestawnej.
W Excelu 2003 kopiowanie danych spod filtra kopiuje także dane ukryte, a nie tylko widoczne rekordy. Nie chcę w tej chwili sprawdzać, ale chyba / być może ten problem nie występuje w Excelu 2007 (albo myli mi się z Open Office - tam na pewno kopiują się tylko widoczne rekordy przy autofiltrze). Aby uniknąć tego kopiowania ukrytych rekordów wchodzi się...
Zbliżone działanie do pożądanego :D tj. przenoszenie danych z katalogu do oferty przy pomocy dwukliku (makro działa pojedynczymi wierszami - oczekując na wpis ilości do oferty :ok: patrz na zrzut ) 978389 Drugie makro w "ofercie" usuwa wybrane wpisy (wybrany indeks :!: ,a przy okazji ilość :D ) 978391
Otwórz plik źródłowy i plik docelowy, w źródłowym zaznacz określoną komórkę i kliknij kopiuj, w docelowym natomiast wybierz komórkę docelową i kliknij prawym i wybierz "wklej łańcuch" (tłumaczone z duńskiego, w polskim może byś trochę inaczej) Pozdrawiam
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Najprościej, zapisać nową 1. zaznacz w innym miejscu arkusza lub w innym arkuszu zakres równy żródłowemu 2. napisz "=" 3. zaznacz zakres źródłowy 4. wpisz o ile ma się zwiększyć. Np "+2" 5. zatwierdź Ctrl+Shift+Enter (formuła tablicowa) http://obrazki.elektroda.pl/5481118400_1... 6. Ctrl+c (kopiuj) 7. Ctrl+Alt+v (wklej specjalnie), wybierz:...
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
Dzień dobry, Opis dość nieprecyzyjny, nie wiadomo czy listy są tej samej długości, gdzie miałyby być kopiowane po wpisaniu nazwy, i gdzie ta nazwa ma być. Spróbuję coś napisać ogólnie. To rozwiązanie dotyczy Excela w którym pracuję na co dzień, myślę że w OpenOffice można stosować podobne rozwiązania. Jeśli kolumny mają nagłówki dogodnie byłoby nadać...
Jeżeli to operacja jednorazowa to: w excelu 2003 i niżej : Zaznacz kolumnę z danymi. Menu Dane - Filtr ... - Filtr zaawansowany. Zaznaczasz kopiuj w inne miejsce. Okienko z warunkiem zostawiasz puste. W okienku celu ("Kopiuj do:") zaznacz pierwszą komórkę gdzie ma być wklejona lista. zaznacz "Tylko unikatowe rekordy" i wciśnij ok. w excelu 2007 i wyżej...
Co do daty, to rozumiem, bo tam elementem formuły jest DZIŚ(), które jutro będzie miało inną wartość, a Ty chcesz zachować zapis pierwotny. Natomiast w kolumnach A i C nie widzę takich elementów dynamicznych, więc nadal nie wiem po co te odwołania cykliczne. Zakładam, że nie są potrzebne. Działanie Excela nie zawsze jest przewidywalne. Dużo czasu zajęło...
Zastosuj formatowanie warunkowe. Zaznacz pierwszą komórkę zakresu (kolumny), z menu wybierz: Format>Formatowanie warunkowe i jako warunek wybierz: 'Formuła'. W okno formuły wklej wyżej opisaną i ustaw formatowanie komórki wg uznania. Następnie sformatowaną komórkę kliknij prawym pm, wybierz kopiuj, zaznacz zakres (kolumna z nazwiskami), w którym formatowanie...
Tu jest szukanie ostatniego, niepustego ActiveSheet.Paste , to wcześniej powinieneś wybrać (Select) lewą, górną komórkę obszaru, lub cały, o tym samym rozmiarze zakres. Nie mam Twojego pliku docelowego, więc pisze wszystko "na czuja". Musisz analizować otrzymany "materiał do przemyślenia" i sygnalizować co, w której linijce nie działa prawidłowo.
Dzień dobry, Chciałem się włączyć do dyskusji, chociaż trudno zaproponować szybkie rozwiązanie przy tak dużej liczbie danych. Nie chcę proponować VBA, są pewnie lepsi od tego specjaliści, natomiast formuły Excela można na pewno zoptymalizować. Ale najpierw pytanie, czy w przykładzie kolumna I w arkuszu "wynik" zawiera spodziewany wynik? Warunek jest...
Powiem tak na szybko: :) Znaj moje dobre serce :) W załączeni przykład z różnymi układami. Wybierz który ci pasuje ewentualnie połącz w jedno. Ponieważ jest możliwość wielu wystąpień jednego tematu na chwilę obecną nie wiem jak to ugryźć bez wiersza pomocniczego (wiersz 2 - ukryty w arkuszu1 [komórka kopiowana w bok - w prawo]) I druga rzecz w w funkcji...
Być może ktoś jest w stanie pomóc Rozumiem, że masz tajne dane i dlatego nie załączyłeś żadnego przykładowego pliku :cunning: Jeśli tak to proponuję otworzyć wyszukiwarkę elektrody, wpisać np. "vba kopiowanie danych" :idea: - i wybrać sobie najbliższe do Twoich założeń rozwiązanie :D
Witam wszystkich, jestem początkująca w pisaniu makr i VBA i mam problem z kopiowaniem części kolumny. Może był już poruszany ten temat ale go nie znalazłam, ani nie znalazłam odpowiedzi w podobnych. Napisałam kod metodą prób i błędów ale nie działa tak jak chcę. Kopiuje wybrany zakres z kolumny ale wkleja go gdzie popadnie. Chodzi mi o to żeby zakres...
Na początek: Ad.1 i 3 Wstaw nowy moduł do pliku 'z_którego_kopiuje.xls' i wklej poniższy kod [syntax=vba]Option Explicit Sub KopiujAle() Dim fd As FileDialog, wkb As Workbook, test As String Set fd = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... With fd .InitialFileName = ThisWorkbook.Path .AllowMultiSelect = False .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excela",...
Oczywiście makra mogą (prawie) wszystko. :) Ja czegoś takiego raczej bym wolał nie robić. Przemyśl jeszcze raz czego naprawdę potrzebujesz. Może pomogą Ci w tym poniższe uwagi. Nie lubię niczego uruchamiać "wejściem" w komórkę, działa "topornie". Robię to tylko jeżeli nie ma innego (prostszego) wyjścia. Zwykle lepiej działa normalny przycisk uruchamiający...
Po kliknięciu komórki np. C16 ma się utworzyć arkusz o tej nazwie tj. "C16"? Czy raczej arkusz z nazwą projektu? Jeżeli to drugie, to zamiast używać tabeli przestawnej proponuje: 1. utworzyć arkusz z polem/formantem kombi dla którego źródłem danych będzie pole (kolumna) "nazwa" z arkusza Dane. Po wybraniu elementu z listy zwraca się pozycję tego elementu...
Witam uprzejmych forumowiczów. Od jakiegoś czasu borykam się z tematem uniwersalnego pliku, który miałby kopiować dane pomiędzy plikami pomiędzy kolumnami o takiej samej nazwie. Pliki powinny działać w sposób następujący: 1. Przycisk 1 -wskazuje plik (PA), z którego dane mają być kopiowane 2. Po wyborze pliku, z listy rozwijanej w komórce D9 należy...
Jeżeli wpisy dla danego indeksu w kolumnach B i C nie powtarzają się, to powinno zadziałać. W tym przypadku konsolidacja działa na zasadzie sumowania, więc gdyby powtarzały się wpisy otrzymalibyśmy sumę jedynek. Aby uruchomić konsolidację należy umieścić kursor (komórkę aktywną) tam gdzie ma się rozpocząć zestawienie wynikowe, wybrać polecenie konsolidacji...
Metoda PasetSpecjal z klasy Range nie powiodła się. No pewnie, że się nie powiedzie. Podałem tylko przykład, a nie rozwiązanie. Zanim wykonasz Selection.PasteSpecial, musisz wybrać arkusz i komórkę, do której wklejanie nastąpi...
Jak zrobić kopiowanie danych z pliku X do pliku Y Excela za pośrednictwem przycisku w pliku pomocniczym Z Excela Czyli np. X(B5) do Y(C6) ; X(D7) do Y(H5) itd w sumie kilka komórek do skopiowania. Dane kopiowanych komórek zawsze będą takie same. Pliki X i Y mogą być otwarte ale idealnie byłoby jakby z poziomu arkusza w pliku Y można było wybrać (wskazać)...
Potrzebuję pomocy przy stworzeniu makra do kopiowania zakresu komórek z Arkusza1 do Arkusza 2. Wybieram np. komórkę Arkusz1:D7. Makro kopiuje komórki C7, D7,E7,F7,G7 i H7 i wkleja je do Arkusza2(C15, H15). Wybieram drugą komórkę np. Arkusz1:D25 i makro wkleja zaznaczony obszar do Arkusza2 w kolejny wiersz(C16, H16). Makro powinno działać tylko przy...
plik chce dowolnie wybrać Application.GetOpenFileName Wiesz, jak napisać kod do otwierania pliku, a nie wiesz, jak skopiować dane z jednego do drugiego? Nie rozumiem chyba.
zaznacz komórkę w III kolumnie - złap za prawy dolny róg i przeciągnij do końca w dół ( lub zaznacz komórkę j.w., ppm - kopiuj - zaznacz resztę kolumny - ppm wklej specjalnie - z otwartego podmenu wybierz - formułę )
Znalazłem kod, który kopiuje komórki, które zawierają wybrany tekst "tak" i wkleja to do nowego pliku. Teraz walczę nad implementacja tego do mojego excela ;) [syntax=vbscript]Sub kopiuj_do_nowego_pliku() Dim x&, y&, last_row&, wks As Worksheet, wkb As Workbook Set wks = ActiveSheet Set wkb = Workbooks.Add last_row = wks.Cells(wks.Rows.Count, "d").End(xlUp).Row...
Otwórz plik 'zeszyt1'. Włącz nagrywanie makra. Otwórz plik H:\DANE\Dane.xlsm, wybierz arkusz 'BBB, zaznacz zakres 'A2:F2000'. Naciśnij 'kopiuj'. Otwórz okno pliku 'Zeszyt1'. Kliknij na arkusz 'AAA'. Kliknij w komórkę A2'. Kliknij 'wklej' i zapisz makro, które potem będziesz wykorzystywał.
1. Następnym razem rozpocznij nowy wątek. 2. jak już makro zadziała, to dane się kopiują Jakim cudem? Kolejność działań: 1. Open (po otwarciu skoroszyt jest aktywny) 2. Wybranie arkusza - Sheets().Select 3. Kopiowanie - Range().Copy 4. Wybranie skoroszytu docelowego - Workbooks().Activate 5. Wybór arkusza docelowego - Sheets().Select 6. Wybór lewej,...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
O które "dwie pozostałe komórki" chodzi, bo już się w tym gubię. Można to jeszcze odwrócić. Może tak będzie wygodniej. W komórkach J3:L3 byłyby formuły (ewentualnie można je ukryć), natomiast w komórkach C3:E3 można wprowadzać dowolne wartości. Po zmianie wyboru w A3 komórki C3:E3 wypełniają się wartościami wyliczonymi formułą, ale można to nadpisać...
Witam! Potrzebuję pomocy z odpowiednim zaprogramowaniem makra. Opisuję dokładnie czego potrzebuję - mam w pliku 2 arkusze : "m-ki" gdzie w kolumnie A mam kolejno wypisane materiały a w kolumnie B do każdego materiału mam przypisany index "karta wadliwe" jest to karta finalna, do której chciałbym aby po podwójnym kliknięciu w wartość z komórki A w karcie...
Witam, Zastanawiam się czy jest możliwość stworzenia kodu w vba w excelu który będzie wyglądać następująco: 1. Po naciśnięciu przycisku otwiera się okno gdzie wybieram wiele plików xls z różnymi datami (maksymalnie 31) 2. Po wybraniu tych plików program kopiuje dane z określonych komórek np "A2:J2" wybranych plików (z zamkniętych plików) w nowy arkusz...
kopiować wartość wskazanej komórki do kolejnej pustej komórki w kolumnie innego pliku Co znaczy "do ... komórki w kolumnie innego pliku" ? Tam jest kilka kolumn, gdzie w pliku źródłowym będą komórki-dawcy danych do zestawienia ? I co znaczy "wskazana komórka", będziesz zaznaczać myszakiem daną komórę i po wciśnięciu przycisku/wybraniu makra ma przenosić...
Dlaczego przesyłasz pdf-a, a nie plik Excela (ja zresztą tego pdf-a nie umiem otworzyć, pisze że uszkodzony)? Słownik u mnie Arkusz2 kol. A. "nazwa" zdefiniowana w Menedżerze nazw definicja: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(Arkusz2!$A$1;... Lista pomocnicza "lista" w Menedżerze nazw - definicja: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(Arkusz2!$D$1;...
Dobry wieczór, Czy koniecznie musi być makro? Nie wystarczy filtr zaawansowany Excela? Moim zdaniem dobrze się do tego nadaje, chyba że fraz do wyszukania jest bardzo dużo. Procedura postępowania: 1. Nad kolumną z danymi umieścić nagłówek np. Lista. 2. Określić szukaną frazę i umieścić ją w wybranej komórce. 3. Utworzyć kryterium, które w przypadku...
udało się rozwiązać problem, ale mam jeszcze jedno pytanie. Co zrobić żeby dane pobrane z formuły INDEX i MATCH po zapisaniu w folderze były stałe ?. To znaczy jak na przykład osoba której prześlę ten plik, a nie ma dostępu do pliku źródłowego widziała wygenerowane wcześniej dane w komórkach ? Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem z funkcją...
Jeżeli "stoisz" w jednym arkuszu to możesz sie odwoływać do komórek bezpośrednio, np : Cells(1, 1).Value = "Id" Żeby sie odwołać do innego arkusza to możesz to zrobic tak: x=Sheets("Arkusz1").Cells(2, 2).Value Arkusz możesz wybrać po nazwie jak w tym przykładzie albo po indeksie. Jak nie znasz ani tego ani tego to operator musi wskazać, znajdż odpowiednie...
Dzień dobry, Jeśli to ma być zrobione jednorazowo, można użyć Filtra zaawansowanego, jak w pliku przykładowym. Danym trzeba nadać nagłówek, potem taki sam musi być w zakresie kryterium. Jako kryterium wpisać gwiazdkę. Wybrać opcję filtrowania Kopiuj w inne miejsce. Jeśli lista nie zawiera duplikatów, można też użyć funkcjonalności Usuń duplikaty. Należy...
Przy tablicach nie używa się select. A co chcesz potem robić z tą tablicą? Zawsze możesz odwoływać się do komórek arkusza jak do tablicy: For i = 1 To 5 for j = 1 to 5 MsgBox i & ", " & j & " = " & Worksheets("Arkusz1").... j) next j Next i Ewentualnie możesz zapisać dane do zmiennej typu RANGE, do...
Na początek zmień nazwę pliku i zmień tak samo nazwę w kodzie. Powinno działać, cudów nie ma. W następnym kroku możesz wybrać plik za pomocą Application.FileDialog, zapamiętać, otworzyć plik i dalej robić to co chcesz. Parametry i sposób użycia Application.FileDialog znajdziesz łatwo na stronach MS albo pytaj.
Faktycznie, mój błąd, Już poprawione. ( Zmiana "Model1" na "proj1" ). Czyli po wybraniu w kolumnie N arkusza :"koszty" np. model1 i po uruchomieniu makra, z arkusza "koszty" do arkusza "Lista wybierania zapasów" mają być skopiowane komórki, odpowiednio B6:B13 do pierwszej wolnej komórki kolumny D , oraz D6:D13 do kolumny E.
Witam! Potrzebuję pomocy z poprawnym wstawieniem lub modyfikacją obecnego makra. Aktualne makro po aktywowaniu kopiuje wybrane wartości z kilku różnych kart w kolejności alfabetycznej kart, jeśli w kolumnie C jest konkretny dostawca. Teraz w załączonym pliku potrzebuję w ostatniej karcie "podział na kolory" wstawić (lub przekształcić obecne) makro,...
Bo właśnie dowiedziałem się, że bez problemu i to sprawdziłem działa, można zaznaczyć całą tabelkę, wybrać kopiuj i w dowolnym innym programie chociażby graficznym wkleić, ale tabelka jest obrazem typu screen, czyli komórki nie są liniami, ale wypełnionymi białym tłem tabelką, a ja wciąż chciałbym wyeksportować jak gdyby samą siatkę tabelki, coś w rodzaju...
Witam, Nie mam pojęcia jak się do tego tematu zabrać. Mam pole kombi (1,2,3). Po wybraniu 1 powinien otwierać się inny plik do którego kopiowane byłyby dane z niektórych komórek arkusza z polem kombi. Po wybraniu 2 chciałbym automatycznie wysłać email na ściśle określony adres z wartością komórki z bieżącego arkusza w temacie i treścią wiadomości z...
mogl by mi ktos pomoc Musisz spróbować zrozumieć jak działa makro - utwórz sobie plik xlsm (z którego będziesz uruchamiał makro) i albo nagraj wszystkie czynności, które chcesz żeby automatycznie były wykonane, albo wnikliwie przeanalizuj krok po kroku (wyobraź sobie, że przed klawiaturą siedzi jakiś lammer i Ty musisz mu dokładnie wytłumaczyć co ma...
Witam, Mam problem z Excelem... Muszę zrobić "program" opierający się na excelu/VBA i mam problem. Ogólnie program ma pomagać w układaniu diet oraz ma służyć za "bazę danych" dietetyka. Już mówię z czym mam problem... w skoroszycie "baza produktów" mam produkty z zawartością wszystkich składników mineralnych itp. chcę, żeby po tym jak ktoś wybierze...
Oto rozwiązanie jest ono gotowe. Myślę, że o to chodziło. W ekselu nie ma zmiennej ani instrukcji for chyba, że ktoś napisze makro. Ale można wypełnić komórki danymi trzeba najpierw w pierwszej komórce wstawić początkową wartość (w tym wypadku 1) a następnie menu>edycja>wypełnij>serie danych... i dalej wypełniamy odpowiednio pola. Wykonanie tego polecenia...
Przykład na formułach i formatowaniu warunkowym: 1. W komórkę E4 wstaw formułę: [syntax=vbscript]=DATA(D1;MIESIĄC(DATA.W... & " 1"));1)[/syntax] 2. W komórkę F4 wstaw [syntax=vbscript]=E4+1[/syntax] i przeciągnij na prawo do ostatniego dnia. 3. Sformatuj wyświetlanie samego dnia ustawiając format niestandardowy -> d 4. Zaznaczasz dni 1-31, wybierasz...
kopiować wybrać komórka excel wybrać komórka makro kopiować komórka
pomiar elektromagnesu rozrusznika przestrajanie unitra at9100 projektor zasilanie
17mb97 firmware 17mb97 firmware
Wyłącznik termiczny kosiarki John Gardener 1300 W – lokalizacja i opis usterki Wzmacniacz stereo – lewy kanał cicho, charczy, masa – jak wyrównać głośność?