Schemat w jakim sensie? Chodzi ci o rysunek katalogowy z wyszczególnieniem części? http://obrazki.elektroda.pl/1056555300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678482100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2631877400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7664685600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4411531100_1...
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
Zużycie pompy i przedmuchy do skrzyni korbowej
Wał musi być prosty. W przypadku FS44 będą siadać łożyska, dla układu korbowo-tłokowego raczej nie ma zagrożenia, przy delikatnym skrzywieniu osi wału. Dlatego że wał jest jednostronny. Wał się pewnie skrzywił, przy zdejmowaniu koła magnesowego? :D
W takim przypadku lepiej zredukować wagę tłoka niż ponownie wyważać zespół korbowy oczywiście przy zastosowaniu nieoryginalnego tłoka. Przypominam że producent przewidział różnice wagowe w tłokach (wymiary naprawcze tłoków, sworzni). Zespół korbowo-tłokowy jest przygotowany na pewne niedoskonałości wykonania w procesie produkcji i montażu. Wszystko...
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
(at)adams-sl kwestia jak jest rozwiązane smarowanie i układ korbowo-tłokowy teraz dam elektroniczny presostat chyba przerost formy nad treścią, im mniej elektroniki w prostym urządzeniu tym lepiej.
Tylko układ korbowo-tłokowy dawałby znać na każdym zakresie obrotowym. Dodam, że po osiągnięciu temperatury roboczej ten dźwięk ucicha.
Jest to odpowietrznik komory korbowej silnika (odma), powinien być podłączony do łącznika pomiędzy filtrem a gaźnikiem. Być może ktoś to odłączył nie bez powodu, za duże przedmuchy w komorze korbowo - tłokowej, Warto się temu przyjrzeć dokładniej.
Witam. Tuning 4T nie jest taki prosty jak 2T. Trzeba by zmienić fazy rozrządu, aby silnik miał czym "oddychać" przy takiej prędkości obrotowej, być może trzeba będzie "odchudzić" elementy rozrządu, zastosować inne sprężyny itd. Istnieje coś takiego, jak średnia prędkość tłoka i jest to zależne od jego skoku. Może to stanowić ograniczenie wtedy, gdy...
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Witam, chciałbym zaprojektować do szkoły układ korbowo-tłokowy napędzany przez solenoid. Patrząc po filmikach na youtube wydaje się to dość proste, ale zanim się za to zabiorę chciałbym wiedzieć, czy musi być zachowana jakaś zależność między wałem korbowy, korbowodem a tłokiem(a raczej jego maksymalnym wychyleniem)? Jeśli chodzi o materiały to planuje...
Jazda bez "tego" nie jest korzystna choćby dlatego że to do niej są odprowadzane resztki oleju. Rezonator jest na obudowie filtra powietrza.Przedmuchy z układu korbowo-tłokowego odprowadzne są /w uproszczeniu/między filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
Popatrzcie na zdjęcie, tłok ma wydarty płaszcz odpowiadający szerokością okna i tak sobie to okno frezowalo tłok aż w końcu tak zahaczylo że uszkodziło tłok urywajac go. Nie ma śladów powyżej tej rysy. Bo tam okno nie drapalo tloka I to wydaje się najbardziej sensownym wytłumaczeniem. Części zamówione, jak przyjdą to wstawię zdjęcia do porównania....
to chociaz podac kilka potencjalnych powodow Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
Ale takie przepełnienie uszkadza układ korbowo-tłokowy do takiego stopnia, że korba bokiem wychodzi i wypycha lub uszkadza uszczelnienie wału (simeringi) w silniku i nie tylko wału. Czy kolega mógłby dalej kontynuować wywody?
Cały zmontowany układ tłokowo-korbowy wkładasz od dołu bloku, jak np. w wartburgu. Cylindry na pewno mają stożkowe poszerzenia otworów dla wprowadzenia pierścieni.
czyli jak cylinder nie pracuje No niestety wydaje mi się że coś jest z układem korbowo-tłokowym także ja proponuję zrzucenie głowicy wyjęcie tego czwartego cylindra i weryfikacja co się stało trudno mi powiedzieć bez rozbierania się nie da tym bardziej że wynika jak zamieniłaś wtryski to nic nie daje więc to raczej nie wtrysk
Kolego co ty tutaj wychodzisz tak daleko. Mowa jest o próbie naprawy. A ty gdzie byś chciał dojść? Przecież pisałem 100 części i 100 za robotę dla paproka. To już 200zł . Nowy silnik po rabatach z zeszłego roku za 500- 550 kupisz. A to połowa ceny dziechciarstwa. Jak jeszcze na firm kupisz odliczysz VAT i wrzucisz w koszta do tego amortyzacja to już...
Zdjąć miskę i sprawdzić układ korbowo-tłokowy w poszukiwaniu luzów.
Nie kompresor i nie rozrząd bo tam nie ma dodatkowych obciążeń z powodu deptania po gazie. Albo taki dźwięk spalania albo coś w ukladzie korbowo tłokowym. Wstawię taki off top. Mojemu koledze w kombajnie podczas pracy rosleciała się pompa oleju. Naprawione na polu, odpaliło, smarowanie ok ale stuka od tamtej pory już kilka sezonów. Jakoś się nie rozleciał....
. Sprężarka od r134a ma za dużo wydajność i za słaby układ korbowo tłokowy dla czystego propanu. Co ty gadasz? Różnice ciśnień między R290 a R134a są niewielkie i na spokojnie to będzie pracowało. 80°C, 25 barów dla 134 i 30 barów dla 290. 0°C 1,9 bara dla R134r i 3,7 bara dla R290. Gdzie sprężarki samochodowe mają max HP 3 albo 3,2MPa. Nie są to czynniki...
Witam. Jak w temacie. Samochód Peugeot 207 CC 1.6 16V THP, silnik EP6DT 2007 rok 150KM. Interesują mnie momenty dokręcania podpór wału i korbowodów, koła zamachowego, koła pasowego wału, schemat rozrządu, schemat układu korbowo-tłokowego, instrukcja dokręcania głowicy. Ogólnie wszystkie dane potrzebne do złożenia silnika od podstaw. Z góry dziękuję.
Taki silnik się odpala bez obciążenia układu korbowo-tłokowego, czyli świeceout żeby go odprężyć, paliwo "zakręcone", w takim stanie ma nabić ciśnienie oleju.
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Ale nabija do 6 i się wyłącza czy dalej pompuje a ciśnienie nie rośnie? Jak to 2 to zużyta sprężarka - układ korbowo tłokowy lub zaworki
Witam Mnie zainteresuje raczej sam silnik spalinowy. Czy jest to coś z serii Tecsumen no i ile ma pojemności? Bo jeżeli zastosowałeś w/w silnik to przy dodatkowym obciążeniu myślę że jego żywot nie będzie zbyt długi. Sam pzrez 3 sezonu używałem takiego, jednak trawa powyżej 15 cm wykończyła układ korbowo-tłokowy i łożyska po zdawczej stronie wału.
Pytałem o wałek rozrządu. Rozumiem, że na opory podczas rozruchu wpływ mają jedynie opory w układzie korbowo-tłokowym?
Jeśli silnik nie "gada" na samostarcie to znaczy że jest problem w układzie : rozrząd - układ korbowo-tłokowy.
To co ma rysunku to sprężarka tłokowa a nie śrubowa. Zmiana ruchu obrotowego na posuwisto-zwrotny następuje za pomocą wału korbowego i korbowodu. Akademia Atlas Copco jest dostępna ma forum. Tam wszystko opisane na temat sprężonego powietrza.
Nie żartujcie, bo te (fiatowskie) silniki nie są złe. Przede wszystkim mają sporą rezerwę wytrzymałości układu korbowo-tłokowego.
spasowanie elementów w silniku nie jest poprawne Prócz spasowania elementów jest jeszcze paręinnych możliwych przyczyn: uszczelniacze zaworów i prowadnice, odma, pęknięcie kanału olejowego w głowicy, wypadnięcie jakiejs zaślepki itd. gładzie i pierścienie? Oglądanie gładzi i pierścieni to jedna z ostatnich czynności jakie bym na tym silniku planował....
specjalnie dla Tzoka Tak, ale to specyficzny przypadek, bo to 1-cylindrowy 2-suw. Układ korbowo-tłokowy, ma znaczną masę i spory skok, więc w stosunkowo lekkim motocyklu energia odbierana na ciągłą zmianę kierunku tłoka daje zauważalny efekt hamowania silnikiem, do tego silnik ten dysponuje znikomym momentem obrotowym, więc przełożenia na skrzyni są...
Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
... mam takie pytanie, jak zauważyłem to tylko w jednym miejscu na odcinku 5-10cm zauważalne jest delikatne przesiąkanie oleju. Czy mogę postąpić w następujący sposób: opróżnić miskę z oleju, oczyścić benzyną ekstrakcyjną (zwłaszcza miejsce sączenia) i po przesuszeniu tego miejsca nałożyć silikon wciskając "z brzegu" nie odkręcając miski. (mam nadzieje...
Lej minerał bo ukł korbowo tłokowy jest stary, proste
Wracając do tematu - poszukajmy jak można byłoby zamienić ciśnienie na ruch obrotowy, tak by zwiększyć wydajność :) Nijak. Układ korbowo-tłokowy dawno temu został poznany od podszewki...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Wiem że standardowo silnik ma 3 pierścienie. Dwa uszczelniające i jeden zgarniający. Tak doszedłem do wniosku że patrząc na wzór na moc silnika, uwzględniając wsp. suwowości, średnie ciśnienie użyteczne, liczbe cyl., pr. obrotową to tak naprawdę jedynym czynnikiem jakim można regulować moc...
Moc to nie wszystko, jest jeszcze moment obrotowy. Oplowskie 1.6 jak by rozkręcić do 13 tysięcy to by wypluł z 200KM tylko problem leży w masie układu korbowo-tłokowego i jej wyważeniu by korba nie wyszła bokiem.
W wielu autach wypchnęłoby bagnet. Jego się nie przykręca. Podczas pracy silnika w komorze korbowo-tłokowej powinno panować delikatne podciśnienie, które doszczelnia bagnet. Podejrzewam, że instrukcja obsługi urządzenia powinna powiedzieć, w jaki sposób przeprowadzić poprawny test.
To strzelanie to na 100% nie robi przepływka. Jaki to masz silnik - tzn. kod? Trzeba by zobaczyć osprzęt i rozrząd, czyli zlokalizować miejsce trzasków. Może się coś urwało lub wyrobiło, nawet w głowicy lub skrzyni korbowo-tłokowej. Auto jeździ normalnie? Spalanie się nie zwiększyło?
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
Witam,posiada ktoś może schemat układu tłoko-korbowego oraz układu chłodzenia citroena c3
Schemat dokręcania wału korbowego i korbowodów silnik Hyundai Matrix 1.5CDRI TRZY tłokowy
Kolego grzeniuw temat ogarnięty. Sporo nerwów mnie to kosztowało. Ciśnienie sprężania mierzyłem własnym sposobem, przy zachowaniu idealnej wielkości komory spalania. Stopnia sprężania liczonego przez konstruktorów tego silnika. A wystawanie rozpylacza prętem fi 7 z odpowiednią stopką na dole, gdzie opierała się o głowicę. I przenosiłem to na wtryskiwacz....
zmierz czestotliwość stuku, porównaj z obrotami silnika, bedzie wiadomo czy to od rozrządu czy układu korbowo tłokowego.
Generalnie sam możesz zrobić obróbke głowicy oraz korekte mas układu korbowo - tłokowego, jeżeli naturalnie wiesz jak sie za to zabrać, możesz też odciążyć koło zamachowe. Wyważanie układu korbowo - tłokowego wraz z kołem zamachowym polecam powierzyć wyspacjalizowanym zakładom, jednak nie twierdze że nie da sie tego zrobić samemu - tutaj jednak wchodzi...
Jeśli nie odpala na plaku, to na 99% uszkodzone jest coś w rozrządzie lub układzie korbowo-tłokowym. Oczywiście pod pojęciem odpalania rozumiem stukowe spalanie i kupę dymu z rury :)
1) Jak napisałeś, niższe obroty->wolniej kręci pompka->niższe ciśnienie oleju->gorsze smarowanie 2) Moment obrotowy (na układzie korbowo-tłokowym) jest odwrotnie proporcjonalny do prędkości kątowej wału przy stałej samej mocy i prędkości pojazdu, co oznacza, że aby silnik dał z siebie X koni mechanicznych przy prędkości obrotowej 1500rpm na układ korbowo-tłokowy...
jeżeli różnica pomiedzy cylindrami jest wieksza niż 1bar to znaczy że jest układ tłokowo -korbowy, nierówno zużyty i obciążenia na korbach jest niejednakowe i zuzycie bedzie następować bardzo szybko albo coś było kombinowane np. z głowicą lub ktoś wymienił tłok, zróbcie równiez próbe olejową, te 19 to graniczna wielkość ,jak jest 19 to czeka remont...
Pasować pasuje ,ale ma subtelną różnice. Różni sie masą uklądu korbowo tłokowego. Mocniejsze silniki mają mniejsze przeciw-wagi na wale itd
Co chcesz osiągnąć wiedząc gdzie znajduje sie srodek ciężkości korbowodu? Bo jeżeli chcesz poprawić wyrównoważenie pracy silnika, musisz brać pod uwagę caly układ korbowo-tłokowy, a nie poszczególne korbowody, na ich środek ciężkości tak na dobrą sprawę nie ma sie wpływu... Korbowody powinny mieć zbliżoną masę- odchyłka wynosi 15- 20 gram, dopuszczalne...
Gwoli ścisłości- należy unikać obracania wału w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów (eliminujemy wtedy wpływ ewentualnych luzów układu korbowo- tłokowego na wynik pomiaru).
Do autora tematu: W moim przypadku zacieranie silnika w jednym przypadku było spowodowane gażnikiem o mniejszej średnicy gardzieli, zbyt mało mieszanki smarowało układ korbowo tłokowy.
Sucha miska olejowa będzie nawet bardzo odpowiadała producentom :) . Mokra ma tę zaletę, że jest idiotoodporna a w suchej co jak co ale standardy obsługi muszą być mocno wyśrubowane. W motocyklach, które mają znacznie wyższą maksymalną prędkość obrotową, lekką zwartą konstrukcję korbowo-tłokową zapewnienie odpowiedniego ciśnienia oleju nie jest specjalnie...
W pamięci sterownika defekt spójności sygnału wał-wałek. Diagnoza: kolizja w układzie korbowo-tłokowym pociągnęła za sobą zerwanie klina na wałku rozrządu. Czapka w górę :)
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
Kolego kobert44 chyba wiem jak pomóc. W moim niemodyfikowanym silniku była podobna sytuacja, silnik reagował tylko do około 3/4 manetki a później nic, gdy odkręcałem jeszcze bardziej to było słychać ten dzwięk jakby ciągnięcia (dokładnie ten sam jak przy niskich prędkościach się ostro odkręciło manetkę). Odpowiem od razu koledze bidguma bo pytał się...
Po wkręceniu świecy daje się obrócić wałem czy staje na dębowo? Może po prostu świeca jest źle dobrana i za bardzo wchodzi w cylinder blokując tłok w okolicy GMP? Sama benzyna z ON nie powinna nic namieszać w układzie korbowo- tłokowym.
Jeszcze jedna sprawa - przy takim, jednofazowym obciążeniu prądnicy trójfazowej moment obrotowy na jej wale (wirniku), ma charakter zmienny - wzrasta i maleje co 120° , co ,,wspaniale'' wpływa na niedotarty chiński silnik (układ korbowo tłokowy i rozrząd. To zjawisko moim zdaniem jest marginalne w porównaniu z różnicami sił działających na korbowód...
Po czym kolega poznał że zawory są sprawne i zawór zwrotny? Sam układ tłokowo/korbowy wytrzymuje parę kompletów płytek zaworowych (sprężynek)
No ja też trochę próbuję polemizować.Jeśli chodzi o hałas,to taki tępawy dźwięk w takim cyklu jakby co 6,miarowo zwłaszcza przy zwiększonej dawce.Nie wiem może to problem w układzie korbowo-tłokowym,może rozrząd.Miałem na myśli pracę wtryskiwaczy na zaniżonym ciśnieniu,może wtedy głośniej pracują.Ja wiem że to tylko dywagacje.
No tak - stosunek mocy do objętości w przypadku TZS jest super ;) No i dwa, że generalnie są to silniki o dość prostej konstrukcji - parę stopni sprężania, jeden-dwa wałki, kilka stopni turbinowych - żadnych tam układów korbowo-tłokowych, rozrządów, zaworów ;)
wszystkim prosze o porade zrobiłem remont silnika kama 178f od zagęszczarki. silnik złozony na znaki , wymieniony układ korbowo-tłokowy itp. po zlozeniu silnik nie odpala , pompa niby podaje paliwo ale jak ręcznie sie kreci wałem napędowym to wtrysk nie podaje dopiero jak kręcę mechanicznie np. wieirtarka to wtrysk sie odzywa rozpyla ale nie odpala...
Witam jak w Temacie Poszukuje schematu momentu do kręceń śrub głowicy oraz układu korbowy tłokowego do MAZDA CX7 2007 2.3 TURBO benzyna zaczynam remont silnika a straciłem autodate 😐 ... za pomoc z gòry dziekuje.
Witam serdecznie. Poszukuję informacji na temat silnika chevroleta 6,5 V8 TD dotyczących montażu po naprawie głównej interesują mnie momenty dokręcania śrub układu korbowo tłokowego oraz informacje na temat prawidłowego montażu tłoków z korbowodem.
w jakich samochodach były te silniki M50B29? To nie jest jakaś wersja usa? w żadnym. to jest stroker na bazie m50b25 , z układem korbowo tłokowym z silnika m52b28 , a w moim przypadku z tłokami z m43b19 w celu "naturalnego" odprężenia. czyli w sumie to odpręzony stroker-hybryda...
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Wymyśliłem sobie dosyć dawno temu taki projekt na bazie silnika z fiata 126p 650 ccm. Powiększyć pojemność do 700 ccm (układ korbowo tłokowy z bisa, w seryjne cylindry dać do wprasowania tuleje od bisa) - już czesciowo zbudowany. Głowica z CC700 (ponieważ ma wieksze zawory w porównaniu z bisem) i turbosprężarka od Smarta, oczywiście zasilanie gaźnikowe,...
Co oni za pola mają? Kamieniste. Silnik z długim skokiem korbowodu i ciężkim układem korbowo -tłokowym, rozpędzone to wszystko do 2 tys obr. i nagle wyhamowane w ułamku sekundy - moment skręcający na wale jest wtedy potworny - najczęstsza przyczyna urwanych wałów, tudzież tzw. kolan.
Jak chcesz ciśnienie rzędu 52 barów to raczej obstawiam pompę wyporową, czyli tłokowa, membranowa lub śrubowa. Będzie miała większą sprawność niż pompa odśrodkowa. A z tym brakiem ściśliwości wody to gdzie jest zaleta? Bo i tak większość pracy wykonuje para która jest ściśliwa. A w przypadku wykroplenia się wody w cylindrze może dojść do blokady hydraulicznej...
Panowie wszystkie elx-y po otwarciu kotka robią psyt ponieważ tam jest zamontowany pochłaniacz par paliwa przez co układ korbowo tłokowy wysysa powietrze [opary paliwa] z baku Zobaczcie sobie na schemacie że bak[odpowietrzenie] połączony jest z podstawką pod gaźnikiem Ten sam układ zamontowany jest w cc 700 aisan
Ale będzie mniejsze obciążenie tłokowo-korbowe..
Biegi należy tak dobierać, żeby silnik pracował w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Dla większości Diesli jest to około 1500...2000 obr/min, dla benzyniaków 2000...2500 obr/min. Nie wymieniłeś marki ani modelu samochodu, bo np.: Porszak 911 lubi być kręcony wyżej (taki żarcik). Jazda na wysokich biegach z małymi powoduje większe obciążenie układu...
Wykorzystanie silnika tłokowo-korbowego o wewnętrznym spalaniu do celów domowych ma sens raczej z akumulatorem, zasobnikiem ciepła i pracą godzinkę dziennie, bo pobór prądu się zmienia, chodzi też o trwałość (na normalnych obrotach około 10000 godzin). Trzeba też zapewnić mu wstępne nagrzewanie (zużywa się przy zimnym starcie). Eleganckim rozwiązaniem...
Witam. Alternatywą jest jeszcze kupno używanej sprężarki na czynnik HFC. Ja w sprzęt którego był w zasadzie do złomowania ładowałem 134a i bez wymiany oleju niektóre z tych urządzeń działaj kilka lat, ale generalnie w starych sprężarkach copelanda czy bitzera robie przegląd ( wymiana uszczelek przegląd głowicy )i jeśli nie ma luzów na układzie korbowo...
żeby padły pierścionki przy tym przebiegu to musiałby być mocno przegrzany , japoniec i przy takim przebiegu to nie powinien wykazywać jakichkolwiek oznak zużycia w układzie korbowo-tłokowym a poza tym to skąd bombelki w cieczy chłodzącej? takie zużycie oleju może wynikać z faktu tłoczenia przez pompę olejową do np cylindra. sprawdź świece oraz to co...
AKWARIUM. Pompka do napowietrzania itp. akwarium wykonana pomysłowym domowym sposobem urządzenie to jest napędzane silniczkiem (np.krokowym) z zastosowaniem przekładni na ruch korbowo tłokowy połączony z membraną i zaworkami lub zapadkami urządzenie dość wydajne, praktyczne i pomysłowe. Sam podobne mam przy podobnej zasadzie wykonania lecz na jeden...
Witam. Podczas pracy silnika na średnich obrotach ( bez obciążenia ) słychać metaliczne stuki. Na innych obrotach oraz podczas koszenia ( obojętnie na jakich obrotach ) stuków nie słychać. Czy te objawy to skutek luzów w układzie korbowo-tłokowym czy też jakiś element jest poluźniony ? Nie mogę tego teraz dokładnie sprawdzić bo będę miał do niej dostęp...
witam po pierwsze jeżeli wszystkie maja ten sam wygląd np osad występuje tylko na stożku izolatora , elektrody są czyste , i suche to silnik pracuje poprawnie , jeżeli jedna z nich jest wyrażnie inna od innych to można wnioskować iż żle pracuje ,jezeli świece są czarne to albo masz za bogata mieszankę albo albo niedogrzany silnik, jeżeli świece sa tłuste,...
Napisałeś, że silnik po remoncie. Jeśli wymieniane były pierścienie tłokowe i ewentualnie także tłoki czy panewki na wale, korbowodach to wstrzymaj się jeszcze trochę. Zrób z 1000km i zobaczysz czy się poprawia z tą mocą. Ten spadek mocy może być spowodowany zwiększonymi oporami układu korbowo-tłokowego. Jeśli poprawił się rozruch zimnego silnika to...
Które sprężarki od stara? Podaj model. Butla 50L wystarczy wytrzyma 10 at bez problemu, można zastosować odolejacz od C330 jednak polecał bym te dedykowane juz do kompresorów lakierniczych (nawet najtańsze). Zawór bezpieczeństwa musisz mieć aby nie rozerwało butli ani przewodów. Wyłącznik ciśnieniowy lepszy - oszczędzasz prąd, układ korbowo tłokowy...
Unikałbym silników przerobionych na większą pojemność. To zawsze szybciej zużywa układ korbowo tłokowy. Ja bym brał, coś z prostą ramą, jednym śladem, prostymi kołami, całymi (ile się da) plastikami (chyba, że chcesz zrobić je pościągać i zrobić rata). Reszta, to części zamienne. Szukałbym czegoś na kształt klasycznego motocykla, w którym jest jak najmniej...
Trochę trudno to ogarnąć. Czytam, że przed awarią silnik zużywał niewiele oleju. Skoro głowica przygotowywana przez "dobry zakład" to niby dobrze przygotowana. W układzie korbowo-tłokowym nic nie zmieniło się. Rozumiem, że nie stwierdzono nadmiernego lub awaryjnego zużycia cylindrów. Nic nie piszesz o dymie lub oleju na wydechu. Czyli chyba krasnoludki....
Odświeżam temat Przed chwilą sprawdziłem wkońcu ten obrotek, i tak: po zapaleniu gabloty pokazuje jakieś 300 obr, a powinien chyba drugie tyle z tego co wiem, lub jeszcze trochę więcej , choćby z tego względu, że został wyważony cały układ korbowo-tłokowy :D Więc trzeba chyba jednak zmienić jakiś kondensator na 2x większy... Wiem, że się powtórze w...
http://astra.autokacik.pl/ Polecam troszkę poczytać. Ja mam 1.6 8V MPI(C16SE) Astra 1.6Si i często w sklepach robią zdziwioną minę, że MPI 8V 100KM i 93r. dopóki nie popatrzą w katalogi. Miałem na myśli stuki silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Przecież rozrząd nie ciągnie samochodu. Pracę wykonuje układ korbowo-tłokowy.
dam Ci link z poradą - dotyczy ona silnika ALH ale w AGR ustawia się tak samo : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... niestety nie masz VAG-COM więc będzie trudno go prawidłowo ustawić a jego prawidłowa wartość to podstawa w silniku diesla więc ustaw tak aby zimny silnik odpalił a następnie i tak będzie wymagał on korekty...
Silniki tłokowe na pewno nie mają większej mocy i sprawności niż turbina parowa, bo mnóstwo traci się w układzie korbowo-tłokowym. Gdyby tak było, to każda elektrownia miała by silnik tłokowy, a nie turbinę. Także silnik elektryczny wg tego pomysłu nie będzie miał dużej mocy i sprawności, gdyż na jeden obrót wypadnie jeden impuls siłowy. Przecież np....
Jeśli wszystkie informacje są miarodajne to nie jest optymistycznie. Związek z benzyną chyba tylko taki, że silnik pracuje przy uruchamianiu, czyli zimny. Wymieniłeś pompę ale pytanie , czy na dobrą? I warto wiedzieć, czy poziom oleju odpowiedni. Lecz generalnie oznacza to niedosmarowanie silnika spowodowane brakiem wydajności pompy lub nadmiernymi...
Witam. Tutaj oprocz wymiany samego tłoka trzeba wymienić rowniez tuleję tłokową oraz niewykluczone, ze padnieta tez jest panewka tłokowo korbowa.
..Przestań ustawiać ten zapłon na oko tylko sprawdź dokładnie np. stroboskopem jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu i czy przyspiesza przy zwiększeniu obrotów..ja stawiam tutaj jednak na stuki wynikające ze spalania detonacyjnego(stukowego), a kontrolka oleju to bedzie zapewne drugie uszkodzenie.Niestety spalanie stukowe bardzo źle wpływa na przyszłość...
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Nóż uruchamia się od razu czy jest dołączany ? Jak silnik to może luzy w układzie tłokowo-korbowym.
Witam może ktoż udostepnić mi schemat taki jak w temacie z góry dziekuję
Podczas jazdy mojemu znajomemu w XC90 2004r. zaczął głośno stukać silnik.Pierwsze przypuszczenie padło na układ korbowo-tłokowy ale okazało się że koło zamachowe które w automacie jest delikatne popękało.Po zdjęciu miski przy nieruchomym wale koło miało ok. 7mm luzu.Koło odkroiło się przy śrubach wału i popękało przy śrubach do sprzęgła hydraulicznego.Moje...
Witam kochani.Taki oto problem w silniczku. Stuk dobiegający z okolic 1 cylindra, do złudzenia przypominający stuk na układzie korbowo-tłokowym, coś w stylu panewka czy sworzeń tłoka. Stuk bardzo wyrazisty i głośny ach strach go palić. Muszę to przeanalizować na spokojnie. Występują może jakieś wady w tych silniczkach , lub oczywiste awarie ? :arrow:...
Mam problem jak w temacie, na rozgrzanym oleju na wolnych obrotach ciśnienie w granicach 2 bary jednak przy prędkości roboczej rośnie tylko do 3,2 bara i wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu. Silnik mam rozebrany, wałek i wał przemierzone i są OK panewki pójdą do wymiany ale nie były tragiczne, gdzie szukać przyczyny? Dodam, że silnik został rozebrany...
przedawkowanie oleju nie uszkadza uszczelniacza musi byc wadliwy uszczelniacz No to coś nowego. Zwiększenie poziomu oleju powoduje zmniejszenie ilości powietrza w skrzyni korbowej, co pociąga za sobą zwiększenie pulsacji ciśnienia pochodzącego od poruszających się elementów układu korbowo-tłokowego, a stąd już prosta droga do "wyciśnięcia" uszczelniacza....
podajnik tłokowy kompresor tłokowy kocioł tłokowy
pompa paliwa xsara schemat betoniarka android zawiesza
termet kocioł 17mb55 ves315wnds
Montaż podgrzewania tylnej kanapy w Volvo XC90 Zmywarka Amica ZIA 6415 - niedziałający przycisk start