Tak jak napisałem Wycięcie w tłoku, idzie od strony wtryskiwacza ogólnie tj. filtra powietrza. Tłoki masz już założone na korbowody.
Jeden pod drugim, tak aby tworzyły jedno wgłębienie. Stopki są obrabiane razem z korbowodem, kiedy są przykręcone. Z tego też powodu nie powinno się ich zamieniać z innymi korbowodami.
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Oba tak samo. Dłuższa część idzie prawą stroną silnika.(prawa strona z pozycji kierowcy) https://www.youtube.com/watch?v=_4cmtDns...
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Niestety musisz rozebrać obudowę rozrządu i zdjąć pompę wtryskową. Potem po zdjęciu koła napędu kompresora i pompy wtryskowej możesz wybić wałek i dopiero wtedy wymieniasz korbowód kompresora.
A mógłby ktoś jeszcze podrzucić moment dokręcania korbowodów i panewek głównych?
Po umyciu na starej tulejce znalazłem numer 50001730 Po wpisaniu w google wyskakuje tulejka korbowodu c 330
Za niska uszczelka pod głowicą. Silnik się rozgrzewa korbowody wydłużają i pukają po nagrzaniu.
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
Tak są to zawleczki śruby korbowodu ale jak kolega pisze trzeba zrzucić miskę i zobaczyć co tam się dzieje.
Z jaką siłą dokręcić śruby łożysk głównych i korbowodów w 360-3P.
Witam Potrzebuje schematu budowy silnika gdyż rozebrałem taki i nie wiem w którą strone idzie wykorbienie korbowodów(zamki panewek idą w strone pompy wtryskowej czy w strone rozrządu)
A czy tulejki korbowodów były dobre nie wybite
Pierwsze trzeba sprawdzić gdzie trzyma, czy dobrze zrobione. dobrze złożone. Może być jeden korbowód krzywy i już jaja się robią. Trzeba szukać drogą eliminacji i tyle.
Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa. Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe. Fabrycznie założona tulejka na...
Miałem kiedyś uszkodzoną końcówkę wtryskiwacza i na wyższych obrotach przypominało odgłos luzu na tulejce korbowodu.
Ciekawe jeszcze jak wygląda reszta panewek, czy zacierał się na wszystkich, czy reszta idealna a ta jedna nie , bo może korbowód przy wyciąganiu był w miejscu panewki młotkiem poczęstowany.
Sworznie w C330 pasuje się pod korbowód a nie pod tłok. Każdy szanujący się zakład który regeneruje korbowody przed przystąpieniem do regeneracji będzie od Ciebie wymagał sworzni które spasuje z korbowodami. Zakładanie pierwszych lepszych nie polecam.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Tu masz pozycję z której możesz skorzystać http://chomikuj.pl/Mariano1/*e2*96*ba+Ur... Tłoków i korbowodów nie można zakładać tak jak się chce. Kto to rozbierał.
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Miejsce montażu korbowodu dowolne grunt by był on kompletny. Nie zamieniać części z innym korbowodem. Przez wszystkie klawiatury idzie spieniony olej?
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
(at)zaz13 Dziękuję. Coś dopasuję ewentualnie wytoczę coś na wymiar. Mam jeszcze pytanie, czy śruby łożysk głównych wału wymienić na nowe czy dać te które były, nie mają fabrycznie zabezpieczeń i nie wiem czy wkręcić na niebieski klej czy bez kleju. Jak się teraz to robi? W instrukcji warsztatowej piszą tylko o wymianie nakrętek stopy korbowodu, o głównych...
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
Sprawdź sprężyny zaworów , bo pęknięte dają takie objawy , na każdym zaworze są po dwie. Sprawdź ciśnienie sprężania - był przypadek że woda znajdująca się na tłoku podczas odpalania ugieła korbowód ,a piszesz że podczas deszczu trochę wody się mogło wlać.
Witam mam taki problem z Ursusem c-330 mianowicie występuje metaliczne pukanie w okolicach tłumnika pukanie narasta wraz z dodawaniem gazu. Na wolnych obrotach nie słychać tego stukanie. Dodam że wymienione zostały korbowody zestawy naprawcze czyli tuleje tłoki panewki na 100% sprawne
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Z tego, co mój ojciec rozkminia (mechanik gwarancyjny POM ursus, FMŻ) to wystarczy, że stopki źle założyłeś zamkami albo zamieniłeś stopki z korbowodów i już w większości c-330 pojawia się problem. Jeżeli jesteś pewny, że dobrze wszystko złożone to zamień stopki w korbowodach - jeżeli nie pomoże to tak jak koledzy radzą - najpierw dół a później góra.
Też tak mam .Temperatury na ciepłym są takie same a zimny pali na jeden .Wyrównałem je na ciągniku na pompie.Dlatego zmierz kompresję ,może być krótszy korbowód albo pęknięta tuleja.A nie masz czasem dwóch podkładek pod wtryskiwaczem.
kilka osób opisywało przypadek poluzowania się nakrętki koła pośredniego rozrządu i stuki a nawet wysunięcie się osi do środka silnika i uszkodzenia silnika :( czyli sciągać miskę i ewentualnie odkręcić stopy korbowodów i sprawdzić luzy na sworzniach
kompresja ok jest wyjście i wejście dla wody pewnie zrobię mały zbiornik a co do oleju to po prostu go zaleje do miski Kolego ja mam tak zalane :) tyle żeby korbowód sie zanurzył tylko daj specjalny olej sprężarkowy
Nagraj film. U mnie stukało jakby zawory nie wyregulowane, okazało się, że klin prawie ścięty na wałku rozrządu. Było dobrze, ale jeszcze słychać było takie dziwne dudnienie. Natomiast po regeneracji korbowodów (główek) silnik pracuje jak zegareczek.
We wtorek (nigdy nie zaczynam od poniedziałku) oddaję blok do osiowania oraz wał do szlifu, myślę też nad tym żeby wycentrować korbowody, oczywiście nie podlega dyskusji że korbowody dostaną nowe tulejki pod swożnie tłokowe.
Witam. Właśnie remontuję URSUSA C-360 i robię kapitalke silnika. Chciałbym się dowiedziec po którym szlifie jest wał. Panewka wału 50501090NO25 Panewka korbowodu 50503940
Sytuacja ta powtarza się na dwóch pompach wtryskowych, za pierwszym razem muszę trochę przytrzymać rozrusznikiem żeby C360 zapalił. Później już pali na dotyk. Ursus po wymianie korbowodów, regeneracji rozrządu, wtrysków, głowic itp. Przed remątem było to samo. Zaczęło się tak dziać gdy oddałem pompe do regeneracji, bo sekcje puszczały i po przywiezieniu...
Niewiem czy dobrze mysle ale przydała by sie wydajniejsza pompa oleju. Ta jest wystarczająco wydajna, pozostaje tylko kwestia zwiększenia ciśnienia, no i wiercenie korbowodów do natrysku oleju na denka tłoków.
Mam problem z silnikiem od c330.Mianowicie stuka coś z przodu ale przenosi się na wal.Na początku myślałem ze to półpierścienie dystansowe na wale ale nie problem ten sam sprawdzałem panewki ok,tuleje na sworzniu korbowodów nowe robione fachowo.Kosz tego nie robi co to może być? dodaje filmik: https://youtu.be/b6r5ZCKvMrs
Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.
Kiedyś tak mieliśmy w ostrówku ale też i w c-360 . Nie pamiętam który uderzał w głowice ale ona nie trzymała ciśnienia . Słychać było stuk na zimnym jak i ciepłym silniku . Co do ostrówka to wybiła się tulejka w główce korbowodu , a w c-360 panewka korbowa i troszkę wał .
Kolega ma jakieś doświadczenie w skradaniu silników np URSUS C360/1224 lub 1614 ? Ksiazka do napraw John Deere 6300 jest droga, ale jest ...
Wiem o tym, dlatego napisałem na tym forum, jedna z osób mi tu pisała że turbo sprężarkę należy zamontować, jeśli chodzi o doładowanie w granicach rozsądku, wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować...
Jeśli nie ma naprężeń i nie działa na ten kawałek żadna siła, to poxipol z powodzeniem się nada. Kiedyś w FSO urwało mi korbowód i wywaliło dziurę w bloku. Zrobiłem remont silnika, a ten kawałek przykleiłem na poxipol. Trzymało wieki.
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka. Żart chyba. Albo luz w układzie mechaniki -tłok/korbowód, wał/podpora, albo zwyczajnie wtryskiwacz na złom. Od tego bym zaczął - od zamiany wtryskiwaczy miejscami.
Zgodnie z numerem katalogowym: 0050/10-391/0 Półpanewka korbowodu N000 0050/10-391/1 Półpanewka korbowodu N025 I wymiar naprawczy 0050/10-391/2 Półpanewka korbowodu N050 II wymiar naprawczy 0050/10-391/3 Półpanewka korbowodu N076 III wymiar naprawczy 0050/10-391/4 Półpanewka korbowodu N100 IV wymiar naprawczy 0050/10-391/5 Półpanewka korbowodu N125...
jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.
Tłuc może luźny wyrobiony tłok o ścianki cylindra, sworzeń korbowodu, Korbowód na mimośrodzie lub mimośród albo wszystko na raz. Remont się kłania. Możliwe też że sprzęgło kłowe jest wyrobione skoro wybija dźwignię ale raczej blokada nie trzyma. Ten pionowa dźwignia.
Nie w tej chwili ale od zawsze. I nie jestem przekonany czy "szyje" Mi w 4011 wyleciał korbowód za pompą wtryskową wywalił dziurę na pięść. Wspawany był z takiego samego materiału kawałek. Jakiś czas trzymało potem pękło. Naciąłem pęknięcia na 5 mm głęboko i skleiłem tym http://obrazki.elektroda.pl/6476944800_1... Trzymało 10 lat i pewnie...
Możliwe że w główce korbowodu wybiła się tulejka i stąd słychać stuki pod obciążeniem. Możliwe, że problem leży w panewkach, ale jeśli ciśnienie jest poprawne, to mało prawdopodobne.
4 cylindrowy wał lekki i jedynie ursus 360 4garowy miał taki z układem 1=4 /2=3 , zużycie tego chyba się mierzy po grubości miejsc na korbowód , przy zabytkowych motorach i tych nowszych 1 cylindrowych to się łapie za korbowód i nawala w miejsce gdzie jest główka , jak strasznie dzwoni to zużyty a jak mało i ma małe luzy to dobry ale co to takich to...
witam kupiłem silnik do ursus c 330 miał być niby niedawno po remoncie okazało się że był ktoś zrobił taki remont że wymienił panewki jedynie na korbowodach a te na czopach głównych były wytarte do brązowego. i tu moja prośba po zdemontowaniu panewki znalazłem numer panewki pierwszy rząd B 1D drugi rząd 50103920N075 i tu moje pytanie po którym szlifie...
Panewki korbowodów wymieniam przy każdym demontażu stopy. Śruby korbowodowe jak i szpilki głowicy to w zależności od przebiegu lub jeżeli mam taką informację to ilości demontaży.
Tu sprawdzałam i nie mogę znaleźć tego co chcę jest M9x1,25. Była np. do odpowietrzników chłodnicy BMW lub śruba korbowodu Renault 1,9dCi F9Q. Ale ta, której szukam musi mieć gwint na całej długości trzpienia i najlepiej łeb sześciokątny. Może ktoś kupował M9x1?
Na wał to może dobrał byś pierścienie wewnętrzne od łożysk igiełkowych ale wówczas korbowody nie wejdą a tyle wału nie sposób zeszlifować aby wyszedł nominał o ile w ogóle wymiary się zgodzą . Szlif wału przy tego typu korbowodach też odpada chyba że będziesz je tulejował . Tak to jest z współczesnymi pompami . W starych można zmienić łożysko i po problemie...
Hmm, zużycie ciągnika, ale on pali na raz bez tak zwanego "hehłania". To znaczy że sprężanie masz dobre, ale mi chodziło o zużycie powierzchni smarnych. Prawdopodobnie półpanewki korbowodów i/lub wałka rozrządu. Choć w tym silniku nie wiem jak rozrząd jest zrobiony. Głupie pytanie... sprawdzałeś ostatnio poziom oleju?
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Wymienione zostało: -szlif wału -nowe wszystkie panewki -nowe korbowody -nowe tłoki pierścienie i tuleje -pompa i wtryski były regenerowanie a potem sprawdzone w 3 różnych serwisach i ok. -zregenerowane głowice, -nowy wałek rozrządu, I jeszcze pewnie coś
myślę założyć od c 330 korbowody i wtedy założę panewki od c 330 tylko teraz główkuje jaki szlif na wale mam p 0,25a w c 330 to chyba r1 może ktoś pomuc
Być może masz podobny problem co ja kiedyś. Dałem wał na szlif do ZNMR z odbiorem kompletu panewek. Nie sprawdzałem zgodności numerów względem szlifu, ciśnienia oleju nie mierzyłem. Po wyjechaniu w ciężką wiosenną pracę ciągnik zaczął delikatnie stukać. Po zdjęciu misy oleju okazało się ,że na korbowodach ma luzy. Po zdjęciu panewki okazało się ,że...
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie do "mechaników" :) Dawno, jakieś 17 lat temu uległ awarii Ursus 360. Wiem tyle że korbowód wybiło bokiem rozrywając bloki. Wtedy jeszcze świętej pamięci dziadkowie wymienili w nim praktycznie cały silnik, został stary rozrusznik, pompa paliwowa i inne drobiazgi. Z 15 lat temu pękła kolumna kierownicza i tak wciśnięty...
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Założę się że jeszcze niemożliwie klepie. Raczej cała góra będzie do wymiany. A z praktyki wiem, że wszystko trzeba zrobić: tłok, cylinder, pierścienie, główka korbowodu przynajmniej. Często i zaworki w głowicy puszczają. Co prawda nie ma to wpływu na olej ale bardzo obniża sprawność, tym bardziej im większe jest ciśnienie w instalacji.
Nie piszę jak to nazwałeś "głupot". Ta sprężarka może i mieć oryginalnie smarowanie ciśnieniowe z silnika spalinowego który ją napędzał. Po zdjęciach trudno to jednoznacznie ocenić. Nie zmienia to jednak faktu, że to HS11. Wersja ze smarowaniem rozbryzgowym(własny olej) jak i ciśnieniowym(olej z silnika) oprócz sposobu dostarczania oleju niczym się...
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
Widziałem raz w życiu ja mój sąsiad kończył c 330 i mu wodę miarką od oleju wywalało ale to potem był remont i trudno powiedzieć konkretnie przez co ale orał nią do końca Remont tak zrobił że korbowód bokiem wyleciał tak więc jak nie masz pojęcia o robocie to sie nie bierz Skoro piszesz ze blok pęknięty to nie dziw się że masz mix-a w chłodnicy i w...
Wyleciał mi korbowód w 4011 razem z pompą wtryskową, zrobił dziurę na pół pięści. Zmniejszyłem trochę jego średnicę, wspawałem w dziurę w kilku miejscach a reszta klej. Trzyma ponad 20 lat!!! Postęp poszedł tak do przodu przez ten czas że dziś kupić klej który to załata jest chwilą. Zaklej to sam a nie nabijaj kabzy spawaczowi którego robota ma szanse...
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
Witam! Pacjentem jest ursus 3512 i występują w nim dwa mankamenty: 1) Drobne wycieki oleju na wyjściu WOM. Czy mógłby ktoś przybliżyć jak się dobrać do tego uszczelniacza? Próbowałem dzisiaj to rozebrać, ale po zdjęciu osłony, okazuje się, że chyba konieczne jest zdjęcie całego zaczepu ze względu na to, że śruba dwustronnie gwintowana, która go wzmacnia...
Mam blok do c-330 po szlifie na panewki R-ki. Do tego mogę dorzucić dwa korbowody i zestaw nowych panewek głównych R. Są to panewki grubsze stosowane jak N-ki się w czasie eksploatacji obrucą w bloku. Do bloku sa włożone nowe tuleje. Po za tym blok nie ma pęknięć i sądząc po małej korozji w części wodnej to był mało używany. Dla zainteresowanych mogę...
Uszczelniacze tulei są prawdopodobnie winne twojej usterce. Tam puszcza wode do oleju. Czeka cię zwalenie głowic, misy olejowej odkręcenie korbowodów wyjęcie tłoków potem tulei i weryfikacja co tam piszczy. Albo uszczelniacze tulei albo wżery w bloku. Roboty w pytę. Można zdjąć misę na początek nalać wody i patrzeć od spodu z której tulei woda się leje...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Ostatnio silnik był cały rozebrany, wał, koło zamachowe i korbowody były wysłane do firmy pod Lublinem zajmującej się wyważaniem dynamicznym i pod tym kątem zostały te podzespoły sprawdzone, wagi zostały nieznacznie poprawione. Tłoki trafiły na wagę ale tu wszystko oki. Oczywiście osiowość była sprawdzone.
Sprawdzałem korbowody, panewki sworznie a nie sprawdziłem wysokości tulei, są na 0 z blokiem a powinny z tego co pamiętam od 0,02 do 0,06 powyżej płaszczyzny bloku , nie wiem jaki może mieć to wpływ na całokształt, na pewno ma wpływ na kompresję i na to że wydmuchuje uszczelki po kilku godzinach.
Wał nie był ruszany tylko spradzane korbowody bo jak sie okazało to wał był wczesniej robiony tak stwierdził mechanik a jak z tym było to nie wiadomo bo ja go kupiłem takiego złoma do remontu i nic nie wiem owczsniejszych remontach
Gdyby było ciśnieniowe to , wał korbowy byłby wiercony , by smarować łożysko . Nie wiem jak z korbowodem i jego główka . czy tam też kanał czy na górę rozbryzg. Widziałem gdzieś na forum ( nie pamiętam jakim ) smarowanie pod ciśnieniem wykonane przez twórcę . Estetyki tam nie było ale pewnie działanie tak . Sprężarki np w Ursusach 330 , wcześniej 28...
Robione było dosłownie wszystko, wałek rozrządu został stary, zakład w tyczynie osiował blok i mieli sprawdzić wałek rozrządu, wymieniony nie był, czy sprawdzili pewności nie mam. Luzu wzdłużnego na wale nie ma, korbowody troszkę jak by luźne ale takiej wiedzy nie mam żeby to zweryfikować. Silnik składałem sam, przez tydzień czasu po godzinach, bardzo...
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
No spox pomysł. Jestem za... tylko gdzie taki silnik znajdę...?? Jest jeszcze jedno, mniej efektowne wysjście- korbowód http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... A jeśli chodzi o moje pomysły to cóż... - gobo flower (mój własny, prosty projekt) - wildmoon (uproszczony przeze mnie) - fajny efekt kuli - fire storm no i oczywiście szperacz Jak...
Witam. Dzisiejszego dnia moja sprężarka uległa awarii otóż jeden z uszczelniaczy nie wytrzymał i olej zaczął wyciekać jak woda z kranu. Po zdemontowaniu sprężarki i i rozebraniu jej wymieniłem oba uszczelniacze( ten drugi też był do wymiany, bo też lekko przeciekał, lecz było to mało zauważalne). Po skręceniu okazało się, że nie mogę poruszyć wałem....
Nie widzę nic złego w tym że zamontował manometr wszystkie duże ursusy,mtezety i małe iwany go mają seryjnie montowanego i co wszystkie się zacierają?A bizon ma nawet 2 czujniki jeden na zegar a drugi na klakson.Zegar jest o wiele lepszy od kontrolki zwłaszcza jak się jeździ starym rupem bez obrazy.Miałeś 6 atm przy zatarciu trochę to dziwne motor był...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Witam. Zatarł mi się silnik w Ursusie 914 na korbowodzie. Ciągnik mam prawie od nowości. Wał nominalny. Niestety po zatarciu, na tym czopie jest niemal milimetr ubytku, co skutkuje tym, że wał nie wyda IV szlifu na tej korbie. Czy ktoś z forumowiczów napawał wał do C-385 lub innej maszyny? Jeżeli tak to jaki warsztat polecanie? Czy gra jest warta świeczki?...
No pewnie i w krótkim czasie w ciężkiej robocie jeżdżąc na tych obrotach będziesz remontował silnik. W 60-ce koło zamachowe i całe sprzęgło jest wielkie i ciężkie lepiej dla silnika jeździć na około 1800 obrotów a zmagazynowany w kole zamachowym moment obrotowy pomaga przeskoczyć chwilowe obciążenia przekraczające moc silnika oszczędzając go i to sporo....
To czym ten mechanik szlifował ten wał pilnikiem? Po pierwsze to trochę złe jednostki ciśnienia Kolega podaje. Po drugie to nie gdybać tylko zmierzyć wał mikrometrem w dwóch płaszczyznach i będzie wiadomo. Pomierzyć czujnikiem korbowody z panewkami i bez panewek, to samo obudowy łożysk głównych w bloku. Po trzecie w jakim stanie są łożyska wałka rozrządu....
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Kolego jak chcesz więcej mocy zamontuj turbine i masz 100% pewności że podkręcona pompa nie będzie źródłem kopcenia na czarno. Piszę całkiem serio. Turbiny na pewno nie będę montował, ten silnik ma służyć przez długie lata po remoncie a nie. Przerabiać tłoki i korbowody, dorabiać chłodnicę oleju, bawić się w kombinowanie z kolektorami. Nie jest to...
Nie wierzę w to absolutnie. Mtz ma biedę osiągnąć 40 kilometrów przy obrotach 2600 gdzie przy 2200 jedzie około 32. Więc 60-ka która przy przy 2200 jedzie około 25 km/h nie ma szans nawet zbliżyć się do 40-ki. Długoletnia jazda już na obrotach 2600 tym ciągnikiem z czasem pourywa korbowody tak że przy 3000 tyś to ja ci powodzenia życzę. Turbina na prędkość...
ursus korbowód tuleja korbowód ursus korbowód kosiarki
mitsubishi falownik triak przekaźnik tomtom traffic
hasło odblokować telefon kupię diagnoskop
Symbol kropli wody na wyświetlaczu Saeco - jak usunąć? Wymiana płyty głównej w centrali Satel CA-10