zwali, jak króciec nie ma garbika, albo opaska jest za słabo skręcona. Sek jest w tym,ze krociec ma garbik i opaska mocno skrecona byla...Zrzucenie weza nie bylo niczym sygnalizowane np.wzrostem temperatury.Sprawdzono mi czy uszczelka nie poszla jakims przyrzadem zakladanym na miejsce korka chlodnicy z niebierskim plynem co sobie przypominam.Testy...
do cujniczka nie trzeba spuszczac plynu , trzeba tylko odkrecic korek chlodnicy zeby odprezyc uklad , zakrecic spowrotem nastepnie wykrecic czujnik i szybko na jego miejsce wkrecic nowy
dam ci radę jeśli nie wiadomo co to zaczynaj od tanich rzeczy ... to sa wlasnie te "tansze" rzeczy , coprawda mogloby to byc potwierdzone wczesniejsza drobazgiowa diagnoza ,ktorej raczej w tym przypadku widocznie nie mozna wykonac ....lecz nagrzewnica to ta tansza wersja usterki ;) . Co z zaworem "bypass" nagrzewnicy , znajduje sie na prawej ramie...
Napisales,ze wymieniles korek. Upewnij sie,ze korek chlodnicy jest sprawny i szczelny. Wiekszosc zamiennikow korka jest tak wykonana,ze szczelniejszy bylby kartofel wlozony do zbiorniczka. Proponuje zakup nowego ori korka. A jesli chlodnica jest z jakiegos taniego zamiennika,to osiagniecie szczelnosci przy korku graniczy z cudem.
Mialem nisana 100 i po odpaleniu w chlodnicy pojawialy sie babelki. Korek na chlodnicy. Przyczyna okazala sie przepalona uszczelka glowicy.
tzn ? odkrecic korek od chlodnicy czy cos ?
witam mam bmw 318is coupe i od pewnego czasu gdy zagrzeje mi sie silnik w chlodnicy jest duze cisnienie, gdy korek jest odkrecony to przy rozgrzanym silniku wyrzuca wode, a jak zakrece korek chlodnicy to weze sa sztywne , i przy wiekszych odcinkach gotuje mi sie woda, co jest?? czyzby uszczelka pod glowica, bo tak mysli moj kolega, prosze o odpowiedz...
witam -maly korek na chlodnicy po lewej stronie u gory(na srubokret).pozdrawiam.
To mnie zaskoczyłeś taką odpowiedzią. Zastanawiałem się chwile nad prawdopodowbnymi przyczynami i wydaje mi się że zablokowany termostat i /lub unieruchomiona pompa wody dała by taki efekt. Więc podmień termostat i gdy nie pomoże to zajmij się pompą, jeśli robisz to sam to zadbaj o odpowietrzenie układu przez plastikowy korek w chłodnicy ( odkręć korek...
Gdyby to byla uszczelka pod glowic Giento zauwazyl by spadek mocy silnika (nizsze sprezanie na jednym cylindrze), ewentualnie ubytek plynu chlodzacego, jezeli ma korek w chlodnicy to takze oleiste plamy w plynie, oraz pocacy sie korek olejowy (pod korkiem oleju gromadzi sie bialawy nalot wraz z kroplami plynu )
wymien kolego korek wlewu płynu w chlodnicy Co to miałoby niby dać?
WITAM --czy ktoś wie czy ford escort posiada korek w chlodnicy do spuszczania plynu chlodniczego ? Regulamin pkt 10.9, 11. Popraw temat! <Błażej>
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Lejesz caly czas borygo?Ja kiedys zalatwiłem escorta w ten sposób ze wymieniałem caly plyn borygo na petrygo ale gdzies tam jeszcze dostało w silniku i sie zmieszaly i szlak mi trafił pompę wody i korek w chlodnicy.Te płyny sie gryzą ze sobą.Poszło boczna dziurka na pompie i sie lała woda okropnie wtedy.
Witam Tak jak w temacie chcilbym sie zapytac jak spradzic czy korek od chlodnicy funkcjonuje dobrze nie kupujac nowego.Mam proble w swoim samochodzie i mysle ze to korek kiedy go zamykam robi sie cisnienie i wypycha plyn do gory a kiedy jest otwarty to wszystko jest ok a i jeszcze powylaczeniu auta robi sie to dalej.I z tego co widze to termostat jest...
witam zalałem dziś wode na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie weże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest ,i po chwili zaczeło gotować wode ,wygląda na to jak by sie cały czas zapowietrzał ale w tak krótkim czasie żeby zagotował wodę , korek od chlodnicy jest dobry,dzieki za porady
Bardzo prawdopodobne że zapowietrza ci się układ chłodzenia. Sprawdź stan korka chlodnicy, dolej płynu, także do zbiorniczka. W starszych poldkach był jakiś problem z przelotem przez orginalny od samochodu wąż gumowy, miał za małą średnicę wewnątrz aby wystarczało na nagrzeanie parownika
Witam wszystkich . Pacjent jak wyżej problem po nagrzaniu gdy jest zakrecony korek od zbiornika wyrównawczego zasysa przewód górny od chlodnicy, gdy odkręcę korek wywala płyn górą .Do tej pory wymieniłem korki , zwaliłem głowice została zalozona nowa , po planowaniu i sprawdzeniu na szczelność i problem występuje nadal .Ma ktoś może jakieś pomysły -...
Dzis sprawidzielm te przewody .Oba zarowno gumowy jak i aluminiowy sa tej samej temperatury tzn takie letnie .Tak jak wspomialem wydaje mi sie ze kompresor sie nie zalacza ,bynajmniej nic na to nie wskazuje .Dodam tylko ze w momencie kiedy odkrecilem plastikowy korek na chlodnicy klimy to na wentylu pojawily sie pecherzyki powietrza .Ciekawe rowniez...
Dzieki za odpowiedzi. Generalnie to wymienilem korek od chlodnicy i odpowietrzylem go na nagrzewnicy/chlodnicy. Nie dotykalem termostatu bo nie bylem pewny ktora sruba jest od odpowietrzenia. Sprawdzilem 2 dni po wymianie i troche ubylo plynu ale niewiele. Swoja droga musze to sprawdzic bo tak troche olalem temat po tej wymianie i pierwszym sprawdzeniu....
Wystarczy wykrecic korek zaslepiajacy gniazdo termowylacznika na chlodnicy i wlozyc z powrotem termowylacznik. A nie było to napisać jakieś pół roku wcześniej? :D
Hmmm nie powinno byc wiekszej mocy ze wzgledu na to ze przekroj jest taki sam lub wiekszy a jezeli polepszylo się cokolwiek to chyba prawie niezauwazalnie. Np ja wywalisz na chwile filtr powietrza to tez ci się polepsza osiagi. Dla tych niewielkich zmian ludziska wsadzaja filtry stozkowe. Przekroj ten sam ale nie jest nadmuchiwane powietrze(zbyt uboga...
Przyczyną gotowania może być przepuszczający korek chłodnicy.Miałem tak w starym Audi 80 (1983r, 1,6 benz).
płyn spuszczasz korkiem w chłodnicy wody.Jak odkręcisz na dole chlodnicy i ją opróżnisz to najpierw spłynie z nagrzewnicy która jest wyżej niż korek spustowy.System naczyń połączonych ,było w podstawówce na fizyce.
kupilem ze 3 dni temu nowy korek do chlodnicy i jak na razie nie ubywa mi tego plyni az tak jak wtedy i bulgotanie zniknelo (przynajmniej tak mi sie wydaje :) ). pojezdze jeszcze pare dni i jak nic sie nie bedzie dalej dzialo to bede sie cieszyl. ale teraz mam nowy problem, mianowicie strasznie grzeje mi sie moj kadecik, temperatura dochodzi prawie...
Sorry za opoznienie w czasie. GT_194 Na bagnecie nic nie mam, bynajmniej nie moge niczego zauwazyc. Pod korkiem oleju po 20km. trasy mam cos takiego, a robie 5 dni w tygodniu 2x20km. Rano wydaje mi sie ze mocno kopci na bialo na wolnych obrotach przez pierwsze ~6km. Po odkreceniu korka chlodnicy i przygazowaniu na rozgrzanym silniku nie widac babli...
Witam. Mam problem z samochodzikiem wyzej wymienionym a mianowicie dzisiaj urwal mi sie korek ( mozliwe ze to korek do zlewania cieczy ^^ )przy samym gwincie w chlodnicy po lewej stronie na dole. W korku jest gwint ktory sie wkreca w ten zacisk, probowalem go wyciagnac srubokretem ale nie dalo rady. Zdemontowalem chlodnice i okazuje sie ze gwintu tam...
Ja mam ten sam problem co jakis czas wymieniam korki w chlodnicy i w zbiorniczku i trzeba dokladnie odpowietrzyc uklad.Napewno masz stary uklad wyrownawczy i on dzial na zasadzie podcisnienia czy cos takiego , ja sie juz zastanawialem czy nie przerobic ten uklad na taki jak jest w nowszych Poldkach
Moze niebyc kranika.. zdejmij dolny wąz z chlodnicy
Witam Problem ze wskazaniem temp plynu chlodzenia. Ciagnik stoi w garażu. Temp w garażu 20 stopni, przed odpaleniem wskazuje tyle co na zdjeciu. Jaka jest podziałka tego wskaznika i wskazanie wg zdjęcia ? . Podczes pracy ciagnika wskazówka przekracza temp czerwonej kreski (90stopni). Chlodnica jest zimna. Plyn w chlodnicy gorący ale da sie spokojnie...
korek http://sklep.dixi-car.pl/korek-zbiornika... czujnik http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-tempera... Dodano po 1 nie raczej nie fakt że płyny maja rużne właściwości ale nie aż komplikowały by sprawe. jeszcze ten korek czy on jest podciśnieniowy zobacz czuy jak...
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
To wymień termowłącznik. Oczywiście korek musisz mieć szczelny , bo jak nieszczelny to lipa.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego glowice ktory jest podlaczony do zbiornika ,przy pracujacym silniku powinna z niego plynac woda ,jesli jest zapchany w chlodnicy powstaje korek powietrzny co powoduje zatrzymanie krazenia i wypychanie wody do zbiornika,mialem taki przypadek w volvo 840 wymienili uszczelke pod glowica i...
Ostatnio zaobserwowalem po zapaleniu sie lampki od temperatury dotklem chlodnicy-byla zimna, odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego zaczelo cos bulkac na wylączonym silniku i chlodnica odrazu zrobila sie goraca moze to was na cos naprowadzi bo ja nie mam pojecia dzieki
W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina lokomotywy, pierwsze pytanie smierdzi zalewanym...
Auto odpala normalnie, ma moc, nie ubywa oleju ani plynu chlodzacego, mimo to przy odpalaniu wali klebami bialego dymu przez kilka sekund a po nagrzagrzaniu leciutenko - prawie nie zauwazalnie. Podejrzewalem uszczelke pod glowica ale stan oleju nie ulega zmianie, plyn w chlodnicy pod korek, w zbiorniczku wyruwnawczym pomiedzy min. a max. weze wodne...
prawdopodobnie poprzednia naprawa byla albo niezbyt dobrze zrobiona albo g.... uszczelka a sprawdzic .mozna na wech.czy czuc spaliny po odkreceniu korka od chlodnicy/ oczywiscie nie na goracym silniku/ czy sa babelki w plynie itd. niektore plyny maja taka wlasciwosc ze sie pienia . a powiedz mi zapowietrza cie sie uklad .nagrzewnica dziala? Dodano po...
Witam, Przy jeździe z predkoscia 100 km/h i powyzej temperatura pracy silnika wskazuje 100 stopni. Temperatura ta nie spada. W mieście ten problem nie wystepuje. Silnik pracuje w okolicach 90 stopni. Po przekroczeniu włącza się dmuchawa i schładza do nieco poniżej 90 stopni. Co to może być? Wymieniłem uszczelke pod głowica- w plynie chlodzacym pojawil...
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
Witam, Mam problem z ubytkiem płynu chłodzącego( audii a3 2010rok) Po jezdzie jak otworzę maskę ma powiększoną o objętość. Po chwili zaczyna opadać. Po ostygnięciu ubywa w okolicy 0.5cm od stanu który zaznaczyłem markerem. Korek zbiorniczka był wymieniany, chlodniczka wymieniana. Nie ma oleju w zbiorniczku wyrownawczym, majonezu na korku od oleju nie...
OK, ale mimo wszystko przewody od turbo trzeba wszystkie sprawdzic. Wszystkie obejmy. Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. Nie zaszkodzi tez zajrzec pod korek oleju, czy jest czysty, czy przypadkiem uszczelka pod glowica nie padla. Plynu nie ubywa w chlodnicy?
Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy...
czesc! Polskich zamienniki termostatow sa juz dwa. Jeden taki jak opisujesz a drugi to totalna pomylka. Ten lepszy polski widzialem ale jak mam byc szczery to wyglada az za solidnie :) w stosunku do oryginalu. A jak termostat wymienialem to wtedy jeszcze polskich zamiennikow nie bylo. Wogole to zamienniki sa roznej jakosci. Ostatnio kupowalem korek...
korek posiada wewnatrz zawor nadcisnieniowy ktory powoduje ujscie gazow gdy np. pusci' uszczelka pod glowica i cisnienie wzrosnie do kolo 1Bar.poto zeby nierozsadzilo chlodnicy. jesli bedzie nieszczelny to bedzie ciagle ubywac plynu bo bedzie odparowywal przez nieszczelnosc
Musisz po prostu na zimnym silniku wylac plyn z silnika odkrecajac dolny waz do chlodnicy i uprzednio otwierajac wewn.auta suwak regulujacy temp.wewn.auta na "gorace",odkrec korek na zbiorniczku i korek odpowietrzania na prawym blotniku.wylej plyn.zalej na nowo-pamietaj zeby powoli wlewac plyn do zbiorniczka.wlewaj dotad az przeleje sie przez wezyk...
sprawdz szczelność węzy zbiorniczków, korka w chlodnicy i zbiorniku wyrównawczym, zalezy tez jak stosujesz plyn chlodzacy ja raz kupilem w markecie to po tygodniu musialem wlac praktycznie calosc zbiornika ubytek bylk wiekszy niz polowa zawartosci, przeszedlem na markowy i jest ok Dodano po 50 te tansze zwaieraja mniej związkow chemicznych a wiecej...
nalej dwie butelki doktor olej, do chlodnicy nalej uszczelniacza ukladu chlodniczago to moze naprawi tymczasowo problemy ale to moze byc uszczeka pod glowica
Tak teraz jeszcze myślę że w kilku czyściłem spływ z odmy (ten cienki gumowy wężyk), był zabity nagarem, i by pasowało do tego co piszesz. Czyli ciśnieniem jakie się wytworzyło w skrzyni korbowej podrzucił sobie oliwę do góry. Wyciągam te odmy (tak mi lepiej wymontować alternator) i zawsze leje się z nich olej. i co jeszcze jest dziwne podniosl sie...
Witam! 1.termostat wymieniony-dobrze 2.sprawdzić wiskozę tj. jeśli przy nagrzanym silniku przy zwiększaniu obrotów wentylator nieznacznie przyspiesza lub daje się dość łatwo zatrzymać jakimś patykiem - wiskoza uszkodzona Jeśli na wylocie chłodnicy temperatura płynu niewiele jest mniejsza od wlotu - uszkodzona wiskoza 3.Wymienić korek chłodnicy.Ciśnienie...
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Nikt nie dorabia zbiorników chłodnic z blachy aluminiowej ? Pewnie w Pl. to bylo by droższe od zakupu nowej chlodnicy. :cry:
no jezeli cos paruje to jest nieszczelne.jest taki srodek w proszku stosowany do uszczelniania chlodnic.wsyp go do zbiorniczka wyrownawczego, a najlepiej wylej plyn z silnika rozrob go z tym proszkiem i znow zalej motor.nie zapomnij odpowietrzyc ukladu.Bo inaczej sie nie da(podejrzewam ze nie masz korka wlewu plynu na chlodnicy)
Powierzchnia bloku była w dobrym stanie. Nie było ubytków. Dzisiaj zauważyłem że gdy wyciągnę termostat to po zalaniu chlodnicy płynem przy odkręconym korku na odpalonym silniku nie wyrzuca płynu a przez przewód powrotny leci płyn. Jeśli jednak ręką ścisnę wąż od termostatu to zaczyna wywalać płyn a przez cienki przewód nie leci już płyn
przy odkręcaniu korka (przy gorącym silniku ) "odsapuje" płyn który co kilka odkręceń na trasie muszę uzupełniać. Termostat i czujnik temp. na chlodnicy nie były sprawdzane. Czy bez zakupu nowych można to sprawdzić ?
Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z T5 1.9tdi brs . Przy dłuższej jeździe ze zwiększoną prędkością wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego . Robiłem już 4 razy test na uszczelkę . Wymieniony był zbiorniczek i dwa korki drugi jest oryginalny . Ominięta została chlodniczka spalin. Dodam że auto nie gotuje się, temperature trzyma 90. Wentylator...
Moze go trza dobrze odpowietrzyc wpierw.Pomocne przy zalewaniu plynem moze byc odkrecenie czujnika temperatury w glowicy termostatu- lac plyn az zacznie wyciekac otworem po czujniku , dodatkowo gniesc dolny waz chlodnicy .Oczywiscie przy tym ogrzewanie otwarte na max (jest zaworek na nagrzewnicy).
uruchomic auto na biegu jałowym,odkrecic korek od zbiorniczka,przy chlodnicy uzupełnic płyn do maximum (nie ma co za duzo)odkrecic odpowietrznik na przewodzie gumowym przy grodzi idacym do nagrzewnicy,czekac az pojazwi sie płyn w odpowietrzniku elentualnie dolewac do zbiorniczka o ile spada ponizej minimum,jak po dłuzszym czasie sie nie pojawia plyn...
te kostki ktore widzialem i kable sprawdzilem, czujnik ten co w chlodnicy kupilem nowy... teraz w sumie nie ma problemu bo jest zimno ale latem w korku temperatura rosla... dopiero gdy klima chodzila to dzialal drugi wentylator i spadala temp do normy...
Pod akku jest sterownik wentylatorów klimy i chlodnicy przy okazji sprawdź czujnik temperatury. Warto byłoby sprawdzi też same wentylatory u mnie padł od chlodnicy wymieniłem a w wentku od klimy do przesmarowania łożyska. Wymieniłem sterownik op akku i przewody.
Lamelki wszystkie są ok. Auto mam od niedawna wiec płyn nie był jeszcze zmieniany ale zauważyłem ze korek od zbiornika wyruwnawczego jest nieszczelny i czasami po odkreceniu korka na włączonym silniku nie ma prawie żadnego ciśnienia. Czy to może być przyczyna przegrzewania się na światłach ??
Witam, ostatnio widze na korku od wlewu oleju wode, doslownie krople tak jak by para sie osadzala tylko nie wiem z kad? woda jest przezroczysta a w chlodnicy mam niebieska wiec może to nie z chlodnicy? nie mam pojecia o co chodzi. czy tak moze sie dziac od LPG? Pozdrawiam
zobacz jaki masz kolor korka (od spodu) wlewu paliwa - jezeli masz biala lub podobną maź to masz wielkiego pecha - uszczelka pod glowica. (biala maź - zemulkowany olej przez wode [ plyn chlodniczy ] ) jak inny np: brazowy to jest ok. jescze jedno poszukaj odpowietrzacza układu chodzenia moze byc np: gdzies w chlodnicy lub innym miejscu. uszczelka w...
panowie a jest akis korek spustowy do spuszczania płynu z tylko bloku silnika - bo przy wymianie termostatu -mimo iz z chlodnicy i całego ukł spusciłem cały plyn ok 5l jak sie wdawało - po odkreceniu termostatu z blkou wylało sie jeszcze dobre 2 litry ???
Jestem prawie na 100% pewien ze monter zle sie wpial w uklad chlodzenia, bo jesli bys mial uszkodzony termostat to taki sam objaw bys mial na benzynie i gazie. Ja mam gaz u siebie i nawet w najwieksze mrozy przy jezdzie na gazie mam temperature w granicach 85-90 stopni. Jedz do goscia niech ci poprawi a nie zaslaniaj chlodnicy zadna tektura bo wjedziesz...
Mam mx3 mazde v6 i jak jezdzilem na wodzie w chlodnicy bylo ok tylko zrobilem plukanke silnika wymienilem oleje plyny itd po chwili capucino w zbiorniku chlodnicy. Na bagnecie i korkach oleju i plynu nic nie ma, nie kopci nie faluja obroty, po odpaleniu na poczatku slychac jak by woda chlupnela w kabinie i po chwili przestaje. I mam pytanie jak bym...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego.
Witam posiadam Golfa 4 kod silnika AXR 1.9TDI mam problem poniewaz ubywa mi plyn chodniczy po przejechaniu 500 km a jak odkrece korek od zbiorniczka wyrównawczego to plyn pojawia sie w normie czy to moze byc wlanieta chlodniczka egr?
witam za nim zaczniecie co kolwiek rozbierac sprawdz przewod odpowietrzenia chlodnicy prowadzacy do zbiornika ,na pracujacym silniku musi z niego leciec plyn jesli nie leci to znaczy sie ze jest zapchany i w chlodnicy tworzy sie poduszka powietrza ,przez co woda wypychana jest spowrotem do zbiornika i wowczas wysadza ja przez korek,znam to z praktyki...
Mam problem gdy vito sie zagrzeje i zalonczy sie wentylator chlodnicy jeszcze dobrze sie nie rozbuja i silnik gasnie, po chwili zapali,w korkach zdarza sie czesto.Badalo trzech fachowcow, komputer nie pokazuje blendow,POMOCY moze ktos mial podobne zdarzenie.DZIEKI ZA KAZDA PODPOWIEDZ.
tak tylko ze wczesniej załączał się jak np. postałem w korku a teraz tylko przekręce stacyjke już kręci i tak podczas całej jazdy
Witam , mam problem z moja astra a mianowicie podejrzewam ze mam nieszczelna uszczelke pod glowica. Dochodze do takiego wniosku poniewaz;ubywa mi wody w chlodnicy mam majonez na korku z wlewu oleju, rano gdy jest zimny po odpaleniu pali na 3 cylindry dopiero po lekkim przegazowaniu jest lepiej czyli wydaje mi sie ze z powodu plynu z chlodnicy ktory...
Sprawdz czy weze do chlodnicy z gory i z dolu sa gorace jesli nie to walniety termostat- nie otwiera sie,co do pompy odkrec korek w biorniczku wyrownawczym i sprawdz czy przelewa sie plym jesli tak to pompa jest ok jek nie to wiadomo.
Zależy jak poszła uszczelka albo czy i jak pękła głowica na płaszczu wodnym, najprościej będzie odkręcić korek od zbiorniczka płynu przegazować obserwując czy nie pojawiają sie pęcherzyki powietrza i bulgotanie, czasem uszczelka tak walnie że szczeliwie olej nie dostaje się do układu chłodzącego i na odwrót, sprawdź jak piszę to sprawdzony sposób :)
W oleju kaszy nie ma. Nie dymi na biało. Teraz mam podejrzenie dziurawej chlodnicy. Zsanawia mnie tylko dlaczego jest pusta. Termosat powinien się otwierać a nawet po jeździe chłodnia pusta a węże miękkie. Teraz zalałem chłodnice pod korek i sprawdze czy zleci z niej płyn.
Czyli sprobowac najpierw dokladnie to wyczyscic, czy lepiej wymienic od razu cewke? Zapomnialem jeszcze dopisac, ze zauwazylem ostatnio, ze w chlodnicy mam resztke plynu, balem sie ze to moze miec rowniez cos wspolnego z uszczelka pod glowica. Sprawdzalem korek od oleju - jest czysciutki, ale z tego co mi wiadomo plyn sam z siebie nie "wychodzi" :)
witam mam problem z cieniasem 700 gdy juz samochod zlapie temperature silnika ok 90 stopni to zaczyna mi wyciekac plyn ze zbiorniczka wyrownawczego od chlodnicy jaki to moze byc powod?? czy w korku od tego zbiorniczka trzeba dziurke mala wywiercic czy co??
Więc tak kupiłem pompe na szrocie ,jednak po demontazu starej nie widze róznicy w obrotach i zebach czy to znaczy ze jednak to termostat ? W jakich obrotach ?? Naprawdę ktoś kupuje pompe wody na szrocie ? to tak jak byś kupił rorząd z uzywanego auta ze szrotu:-) nowa w tanszym zamienniku np termoteca kosztuje ok 50zł-80zl zalezy który rodzaj bo są...
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
to jest motor 65 km Oleju nie przybywa i korek od oleju jest czysty czyli pewnie bedzie to co mowisz za co juz dziekuje A w takim razie jak to bylyny te oringi badz chlodniczka to mozna tym samochodem przejechac ok 300km?? Bo koleżanka musi wrocic nim do domu.
Po odpieciu rury od chlodnicy trzeba bylo odkrecic odpowietrzniki na obudowie termostatu i rurze do nagrzewnicy oraz, oczywiscie, korek zbiorniczka wyrownawczego. Bez tego w ukladzie tworzy sie podcisniene, ktore nie pozwala na jego oproznienie. Odpowietrzanie klasyczne: odkrecic odpowietrzniki az wyleje sie plyn bez powietrza (najlepiej z dodatkowym...
Witam. Panowie u mnie to samo. Ogrzewanie raz działa raz nie działa. Płyn pod korek wywala nawet na zimnym silniku po 2 dniach stania. Wymieniony korek i termostat. Umyty układ specjalnym środkiem. 2-3 jest dobrze a później jakby układ się zapowietrzal od środka. Test na spaliny robiony 2 razy i wynik negatywny. Nie kopci, nie szarpie. Płyn czysty i...
sprawdz czy dziala wentylator chlodnicy oraz termostat , jesli przebieg wiekszy 50000 km wymien termostat napewno juz nie dobry, sprawdz czy nie jest pekniety zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy. zwroc uwage czy rano zapala rowno na wszystkie cylindry
Trzeba by pociachać ten początkowy tekst bo o wymianie rozrządu z pompą nie doczytałem. A jak z rozkładem temperatur na wężach wchodzących/wychodzących z chłodnicy jak i na samej chlodnicy góra/dół) podczas 100C+? Jest wszystko rowniemiernie gorące czy nie? Odkręcanie na ciepłym silniku korka to raczej dziwne podejście do diagnostyki - mówisz że po...
o wskazniku nie pomyslalem, ale raczej jest dobry, bo jak dlugo w korku stoje, mi normalnie pokazuje jak silnik sie nagrzewad do 90 stopni i potem chodi wiatrak na chlodnicy, takze raczej wskaznik jest oki.
mam 700-tę i mialem dokladnie ten sam problem,wciaz temp.70.stopni i nic wiecej,slabe ogrzewanie. sprawa na 100%dotyczy termostatu,ale i zapowietrzenia ukladu. Zrob tak: - temp.ogrzewania w srodku auta ustaw na FULL - odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego - odkrec korek przewodu odpowietrzania -spusc plyn z ukladu po odkreceniu przewodu dolnego chlodnicy...
Witam.Mam problem z renault premium 440 dxi z 2005 roku BEZ RETARDERA.Auto zakupione 2 miesiace temu i od samego poczatku mam z nim problem.Auto po plaskim nawet z obciazeniem nie wzbudza zastrzezen,ma moc i male spalanie.Problemy dopiero zaczynaja sie gdy jest jakas wieksza gorka,auto zaladowane,lub mocne przyspieszanie.temperatura idzie do gory,ogrzewanie...
Koledzy, kupilem nowy stary wóz jak w tytule. Po paru tygodniach dostrzegłem niski poziom płynu w zbiorniczku przelewowym chlodnicy. Dolalem do odpowiedniego poziomu, jednak po 3 tyg poziom ponownie sie obniżył do minimum, dolalem ponownie, łącznie 2 dolewki jakieś pół litra. Dostrzegłem ze korek od zbiornika wyrównawczego nie jest oryginalny tylko...
bylem u gazownika na komputerze wyszedl blad sondy lambda skasowal go nie mial programu do kasowania bledow z skrzyni bo tak twierdzi ze to moze byc jeszcze to(zreszta powiedzial mi ze zaduzo wymagam od tego silniczka),( jestem laikiem elektrykiem i moze dlatego i to pierwszy moj automat ) mam jeszcze jeden problem, dolalem full plynu do chlodnicy przejechalem...
dziekuje, auto nie bylo dotykane od salonu , instalacja wentylatora zawsze dzialala, zreszta jak to sobie wyobrazasz, po dzwonie nagle elektryk postanawia zamienic chlodnice na taka ktora nie ma korka i zmienia komputer aby mial sterowanie przekaznikiem ? moim zdaniem jest balagan w schematach peugeota
Witam.Mam taki problem: w moim samochodzie nie załącza się wiatrak w chlodnicy,a gdy wlaczam klime to temperatura wzrasta prawie max.po od kręceniu korka zbiorniczka wyrzuca płyn chłodniczy. Proszę o pomoc gdzie szukać problemu... P.s-zalozony nowy termostat (razem z czujnikiem w obudowie) czy jest gdzieś jeszcze jakiś czujnik temp.?
Mam problem z moim oplem ostatnio pękł mi maly przewód oo magistrali, przy okazji zauważyłem że zasysa mi przewód od chlodnicy do termostatu. Pomyslalem że jest słaby i trzeba wymienić obydwa. Po wymianie zasysa mi przewód który idzie od chlodnicy do bloku. Na zimnym silniku stan chłodziwa w zbiorniku jest do połowy po rozgrzaniu stan max. Dodam że...
Mam problem z audi a4 1.9 110km AFN wywalilo mi płyn z chlodnicy mechanik stwierdził ze uszczelka pod glowica poszła. Teraz mam zplanowana glowice, nowy rozrzad i pompę wody, nowy termostat, nowe wisko, nowy korek od zbiornika. Auto działało przyjechałem 1000 km bez warjacji spokojna jazda bo nowa uszczelka. Do wczoraj było wszystko ok. Teraz przy każdym...
Ma Pan jeszcze ten samochod? Bo ja w 2018 taki kupilem. Ale teraz dopiero poprawilem mu chlodzenie poniewaz ciagle wlaczal sie wentylator. I wywalalo plyn bo silnik sie przegrzewal. Ale wskaznik temperatury nic zlego nie pokazywal. I zrobilem po swojemu. Przed wymiana, z nowego termostatu wywalilem ta grubsza sprezyne zeby mogl sie on otwierac. Zostawilem...
witam wszystkich serdecznie. Jestem posiadaczem krolowej lawet czyli Laguny II 1.9 dci z 2005 roku.Od pewnego czasu mam problem z uzyskaniem cieplego powietrza wewnatrz pojazdu.Auto dmucha zimnym powietrzem.Probowalem odpowietrzyc uklad poprzez odpowietrzniki na wezu wchodzacym do wewnatrz kabiny,pod termostatem oraz odpowietrznikiem przy chlodnicy....
witam. Mam fiestę 94r 1.3 benzyniak. Mam wymienioną chłodnicę, problem pojawia się tu że wentylator chłodnicy nie chce się kręcić, woda w zbiorniku już mi parowała i tryskała, wszystko gorące, a wiatrak i tak się nie kręci. Podpinałem go na sucho, wiatrakiem kręciło. Temperatura silnika wskazuje na normie. Próbowałem już nagrzać silnik z otwartym korkiem...
a moze poprostu masz uszkodzony termostat ??? spada podczas jazdy bo uklad jest caly czas otwarty, postoisz w korku - temp idzie do gory, a gdy znowu ruszysz to spada. jezeli przy 65C masz cieple przewody do chlodnicy to twoj termostat juz puszcza. sprawdz to !!!
Witam. Mam problem odnośnie wentylatora chłodnicy, problem polega na tym że nie włącza się on kiedy powinien i w cieple dni gdy stoję w korku to zagrzewa mi się woda i nie mogę kontynuować dalszej jazdy, wentylator działa bo sprawdzałem go na "krótko". Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Golf z 1985 roku poj 1.8 chociaz to chyba znaczenia nie ma. Teraz w te goretsze dni zaczyna mi silnik lapac wyzsze temperatury,szczegolnie w miescie przy mniejszych predkosciach czy korkach. No i niestety temperatura czasme dochodzi prawie do 100 C a wentylator sie nie wlacza. Jak go zepne na krotko, znaczy wyjme wtyczke z chlodnicy i polacze styki...
Witam uzytkownikow forum jak i Carnivali. Problem jak w temacie. Zadnych typowych objawow tzn. Olej czysty plyn czysty babli nie ma . Test CO2 OK. Nie dymi nie kopci . Temperatura OK nawet w trakcie wywalania plynu. Chlodnica nowa korek i termostat rowniez. Jeszcze zastanawiam sienad pompa wody ale tak mozna wszystko powymieniac. Jedyne co to twarde...
uszkodzony korek chlodnicy płynu chlodnicy odpowietrzenie chlodnicy
odgłosy luzie makro kolor komórki st500dm002 1bd142
freetz master technics overload
Termet Silver Pro 20 kW - Ciągła praca pompy z regulatorem pokojowym Kierunkowskaz zwarty do masy - co to oznacza?