A stąd że to Polo żony autora................ i kiedyś cierpialo na korek zbiorniczka plynu hamulcowego. No chyba że to inne jakieś.
Otwarty korek zbiorniczka plynu wspomagania :) Oddalem do poprawy, ale nie chce wejsc w dodatkowe koszta (jestem w plecy juz o regeneracje).
wymien kolego korek wlewu plynu w chlodnicy
plyn wrze i to konkretnie, slychac , widac i czuc, zniornik wyrownawczy nie da sie dotknac, po odkreceniu korka wywala plyn
Korek od plynu sprawny? Jest cisnienie w ukladzie?
Tzn wyglada to tak jakby przy zakręconym korku w codziennej eksploatacji nie zaciągalo płynu. Ściągając wężyk od zbiorniczka do pompki na zakręconym korku plyn nie uciekal. Dopiero luzując zakretke zaczyna lecieć. Czy może pompka nie zasysac ? Sprzęgło wciskasz płynem który już jest w pompce, a do pompki powinna wpływać z drugiej strony ze zbiorniczka...
nie wiem co Wy z tym zderzakiem, w lagunie II przednie prawe- zdjac korek zbiorniczka plynu, zdjac plastikowa pokrywe i mamy dostep co prawda trudny ale jest, przednie lewe- zdej pokrywe aku potem zdjac plastikowa pokrywe i juz, pozdrawiam
Witam Ostatnio zauważyłem że odkrecajac korek zbiorniczka plynu wyrownawczego na zimnym silniku ciśnienie rośnie i płyn zaczal sie podnosic. Czy to tak powinno wyglądać?
Witam Pojawil mi sie brazowy nalot na korku od plynu chlodniczego obserwuje caly czas wody nie ubywa w zbiorniczku plyn jest czysty w miare podcisnienie sie zadne nie robi w ukladzie chlodzenia oleju trzyma stan auto ma moc i idzie jak wsciekle jakies pomysly ? Uszcelka pod glowica ?
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Termostat,korek,pompa wody...
odpowiertznikiem ukladu jest korek wlewu plynu, jesli skacze sa dwie przyczyny ,termostat lub czujnik temperatury podlaczyc skaner i zerknac na temperature w sterowniku silnika w tym silniku sa dwa osobne czujniki na deske i na sterownik temperatury wtrysku .Pozdrawiam
Witam, mam problem z niedawno nabytą kijanką a mianowicie problemem są twarniejące przewody ukladu chlodzenia. Po rozgrzaniu slychac w zbiorniczku babelkowanie a kiedy usiluje odkrecic korek wlewu plynu wtedy bulgotanie w zbiorniczku jest dużo większe. Co to może być?
Gdyby to byla uszczelka pod glowic Giento zauwazyl by spadek mocy silnika (nizsze sprezanie na jednym cylindrze), ewentualnie ubytek plynu chlodzacego, jezeli ma korek w chlodnicy to takze oleiste plamy w plynie, oraz pocacy sie korek olejowy (pod korkiem oleju gromadzi sie bialawy nalot wraz z kroplami plynu )
-zdejmij odp.kolo -odkrec korek wlewu plynu hamul. do zbiorniczka i dolu zacisku ham.jest male zabezpieczenie wykonane z drutu-zdejmij je za pomoca kombinerek -wybij mlotkiem bolec zabezpieczajacy zacisk przed otwarciem(ten bolec ktory zabezpiecziny byl ta druciana zawleczka) -odchyl zacisk do gory i wyjmij klocki hamulcowe -zaloz nowe klocki -zeby...
Witam posiadam astre h gtc 1.7 cdti mam taki problem od kad wymienilem wezyk ze przy odpaleniu wsysa mi plyn chlodniczy musze odkrecic lekko korek wtedy syknie i plyn wraca i tak za kazdym razem co moze byc przyczyna?
Mogą być - a ile potrzebujesz dolać oleju na 5 czy 10tys km? Napisz ile procent zapylenia filtra dpf. Po 5 czy 10 minutach pracy silnika odkrecajac korek od plynu masz duże cisnienie w układzie? Sprawdz czy była wymieniana pompa adblue. Nie ma błędów zczytanych z tablicy czy z urządzenia diagnostycznego? Pozdrawiam i przepraszam z nik korzystam z telefonu...
Ja sugerowalbym sprawdzic pompe czy pompuje: odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i zobacz czy plyn przelewa sie w zbiorniczku. Pozdrawiam [/list]
Witam!!! panowi mam taki problem w moim 307 sw hdi 90 km ktorego nie dawno zakupilem problem jest taki ze zapala mi sie kontrolka od plynu zagladam pod maske i nie ma go w zbiorniczu po odkreceniu korka plyn wraca i jest ok na jakies 100km. czy to moze byc uszczelka
to bulgotanie slyszysz z chlodniczki nagrzewnicy nie przejmuj sie tym , jak bedziesz mial zimny silnik poluzuj korek wlewu plynu i zerknij na jego poziom , w tym momecie zejdzie z niego podcisnienie zakrec korek dobrze przekrec na gorace pokretlo chlodniczki w kabinie i dobrze przegon silnikiem az do otwarcia termostatu , bulgotanie powinlo ustapic...
Panowie ale piszczy mi sygnal i wyswietla o zbyt niskim poziomie plynu chlodzacego.odkrece korek i jakies kilka dni jest dobrze.potem znowu to samo,
1 wcale nie musi byc walniety termostat skoro przed wymiana bylo ok. 2 nie trzeba otwierac ogrzewania w srodku bo sterowanie nie jest zaworem lecz klapkami. 3 plyn nie trzaba wlewac powoli. Otworzyc zawor odpowietrzenia silnika i wlewac plyn az sie zaczie wylewac i potem zakrecic a zostawic odkrecony korek wlewu plynu i odpalic bestie. Od czasu do czasu...
Lejesz caly czas borygo?Ja kiedys zalatwiłem escorta w ten sposób ze wymieniałem caly plyn borygo na petrygo ale gdzies tam jeszcze dostało w silniku i sie zmieszaly i szlak mi trafił pompę wody i korek w chlodnicy.Te płyny sie gryzą ze sobą.Poszło boczna dziurka na pompie i sie lała woda okropnie wtedy.
Upuść ciśnienie na rozgrzanym silniku, zakręć korek i zrób ogniem ze 20 km i zobacz czy węże z powrotem zrobią się twarde a płyn opadnie.
Witam. Co moze byc i gdzie szukac przyczyny?Na panelu kontrolnym swieci lampka brak plynu w zbiorniczku spryskiwacza przednich szyb,napewno jest to maly problem ale denerwuje ta swiecaca lampka.W zbiorniczku jest prawie plynu pod korek,lampka zapalila sie w czasie jazdy po wybojach.
Witam.Najlepij sprawdzic to w ten sposob.Odkrecic korek wlewu plynu chlodzacego.Odpalic silnik.Wraz ze wzrostem temperatury poziom plynu bedzie sie podnosil.I to bedzie OK,ale jezeli pojawia sie babeli powietrza do tego troszke smierdzace spalinami to uszczelka pod glowica,jezeli to diesel moze byc to rowniez sama glowica.Osad na korku oleju zdarza...
Witam Z tego co piszesz to uklad dalej jest zapowietrzony Silnik musi byc nagrzany do 90 stopni i wtedy odpowietrzaj W renowkach sa takie problemy tylko wowczas jak jest uklad zapowietrzony A termostat sie nie otworzy jak nie ma go co nagrzac Odkrec korek wlewu plynu zapal silnik i jak bedzie podnosil sie poziom odkrecaj odpowietrznik Pozdrawiam
nadal nic - katalizator przeczyszczony, mieszalnik gazu odszlamowany... zauwazyłem, że strasznie szybko silnik sie grzeje i jak odkrecam korek zbiornika plynu chlodzacego to bardzo mocne powietrze z niego uchodzi a potem rośnie płyn i wywala go góra!! Auto zachowuje sie jakby nie mialo mocy... Nie wiem co mu dalej jest :cry:
Witam posiadam leona 1.9 tdi 110km problem w tym ze gdy auto sie zagrzeje do 90 stopni to syczy ze zbiorniczka plyny chlodzacego i zauwazylem ze wywala z niego plyn a jak odkrece korek to plyn sie unosi tak ma byc ?
Witam posiadam leona 1.9 tdi 110km problem w tym ze gdy auto sie zagrzeje do 90 stopni to syczy ze zbiorniczka plyny chlodzacego i zauwazylem ze wywala z niego plyn a jak odkrece korek to plyn sie unosi tak ma byc ?
Nie wiem jak wy ale ja przewaznie plyn do spryskiwaczy robilem sam. Wody z kranu prawie pod korek i troche plynu do mycia naczyn. Jakos nic sie nie pienilo na szybie. W zimie dochodzilo jeszcze do tego pol buteliki denaturatu. Fakt ze smierdzialo strasznie ale na takim plynie mialem ponad 4 browary w kieszen ;]
A moze poprostu dolac 0,5l plynu do stanu. W manach i mercedesach wiem ze prawie pod sam korek musi byc nalane.
Tzn czy otwiera sie na chlodnice ? Tak
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
dzis wyminilem pasek napinacz i pompe wody ale plyn stary wlalem bo byl dobry poprostu w miare czysty i temperture do - 20 wytrzyma (sprawdzone urzadzeniem). Ale efekt jest taki sam jak i przed wymiana bo myslalem o pompie wody ze cos nie tak ale bylo ok .Odlkrecilem korek do wlewu plynu i zagrzalem auto zakrecilem . Leci gorace powietrze nie jest oszalamiajace...
(dodam że wymieniłem olej - pod korkiem wlewu miałem "masło") to oznacza zemulgowany olej , najczesciej przyczyna jest uszczelka pod głowica o ile istnieje równiez ubytek plynu chlodniczego , lub nieszczelny korek oleju (łapie wilgoc z powietrza),wtedy poziom plynu nie ulega zmiane
Jedno jest pewne. Maz na korku wskazuje na olej w plynie chlodniczym. Jeszcze nie slyszalem zeby maz sie zrobila od mieszania plynow. Rob test co2. Albo od razu rwij glowice.
nastepny raz wlej plyn lds do poziomu base zakrec zbiornik drugim korkiem z wentylkiem, zrob cisnienie w zbiorniku 0.5bara wypalisz papierosa a autko w minutke sie odpowietrzy samo. pozdrawiam :D
Witam. Mam problem z ubywanie płynu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygląda tak że jak zauważę że w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu trochę poniżej minimum, wtedy dolewam płynu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygląda to tak że czasami jeżdżę z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa...
czy nie powinien on byc gdzies w poblizu maglownicy? niestety nie widze tam zoltego korka, co ciekawe na maglownicy umieszczony jest zbiorniczek i korek ale od plynu hamulcowego. nie mam pelnego dostepu do maglownicy, bo przyczepiony jest komputerek od gazu i ida wiąchy kabli, ale jak badalem reka to nic nie czuje. Czy jest mozliwosc ze dostep jest...
Korek dobrany prawidłowo dla ciśnienia.
Odpowietrzaj tylko na zimnym silniku, bo się oparzysz, podczas odpowietrzania korek od zbiorniczka ma być odkręcony.
WITAM --czy ktoś wie czy ford escort posiada korek w chlodnicy do spuszczania plynu chlodniczego ? Regulamin pkt 10.9, 11. Popraw temat! <Błażej>
Skad bierzesz tempwrature silnika. Z testera czy wskazan licznika. Bo to co pokazuje zegar ma sie nijak do temperatury silnika. Wydaje mi sie ze troche przesadzasz. Jakby sie grzal za bardzo to by wywalilo plyn korkiem.
Witam! Nalej plynu do ukladu i najpierw zlokalizuj wyciek.Usuniecie korektora spowoduje zmiane sterownosci samochodu szczegolnie na lukach.Przewody elastyczne i rurki kupisz bez problemu.Pozdrawiam.Stefan.
A6c6 3.0 tdi 240km 2008 rok Probl2m z układem chlodzenia Problem jest tak że na postoju działa ogrzewanie w kabinie ale w czasie jazdy leci zimne powietrze. Natomiast po przejechaniu się i przy próbie odkręcenia korka od zbiorniczka wywala plyn chlodzniczy. Test na upgrade robiony 2 razy nwgatywny, zbiornik wraz z korkiem wymienione na oryginal, termostat...
sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego, odkrec korek od wlewu oleju, zobacz czy nie ma bialego nalotu tzw. mleka. jesli tak, to uszczelka pod glowica. moze byc sonda lambda rowniez.
Witam byc moze przy wymianie termostatu zle ustawino nit do odpowietrzenia. Proponuje obejzec termostat i zwrocic uwage na to by termostat byl tak zamontowany zeby ten nit byl w najwyzszym punkcie. Przy goracym silniku jak otworzysz maske powinienes slyszec lekki sykot z pod korka wlewu plynu (para wodna) jesli nie syczy to sprobuj wymienic korek
ale na otwartym zbiorniku gazujac nie wyrzuca plynu.. Na początek... Wymień korek na nowy.
FORD FIESTA JAS 1.3 ENDURA Przegrzany silnik Witam. Jestem posiadaczem w/w forda. Byl wyciek plynu chlodniczego i auto zostalo przegrzane. Po ostudzeniu i zalaniu woda (kranowka) odpalilem auto i zaczelo strasznie dymic z wydechu,mimo to postanowilem kawalek przejechac, przy 90-110 km/h bylo ok zanim nie zwolnilem i zaczelo sie od nowa -dym z rury gaslo...
zrob tak:odpal samochod chwile niech pochodzi po czym odkrec korek na clodnicy a najlepiej na zbiorniczku wyrownawczym i daj gazu. jezeli widoczny bedzie efekt bulgotania lub wysadzania plynu to na bank uszczelka.sprawdzic mozesz tez olej.jezeli na bagnecie widoczne sa "dwa stany"czyli woda i olej to tez wskazuje na uszczelke.byc moze wymienil na podrobke...
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
Witam posiadam Leona z 2002r 1.6 bcb z lpg Mianowice gdy odkręciłem korek z wlewu plynu poczułem dziwny zapach cos jak by gaz..lecz na włączanymi gazie w zbiorniczku nie unoszą się żadne pęcherzyki powietrza gazu,posiadam osobno reduktor oraz podgrzewacz (wężownica) instalacja autronic spalanie gazu takrze w normie więc troche dziwne to wszystko..pozdrawiam
Witam... Pompa wody plus rozrzad wymieniony przy stanie 160 tys. czyli od wymiany przejechalem okolo 2 tysiecy...zawsze to robie gdy zakupie jakis dylizans :| Po zakupie auta wszystko bylo ok. do momentu kiedy zachcialo mi sie dolac plynu. Wyszedlem na parking i za szybko odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego. Auto jednak dobrze nie wystyglo.Wywalilo...
Glowice planowalem, węże twardnieja i jak jezdze z zakreconym korkiem to raz woda znika i po odkreceniu korka wychodzi powietrze i plyn sie pojawia a dzis np. Przed wyjazdem z pracy bylo malo plynu i dolalem do maxa i po przyjechaniu do domu znowu sprawdzalem to plyn byl i jak odkrecikem korek to znowu poszlo powietrze i zbiorniczek zrobil sie pelny...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
Witam Maly update : Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci. Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami. Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila. To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie. Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno. Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego,...
parametry sie zgadzają, plyn jest pod korek, zasilanie nie bo nowy akumulator
witam wszystkich w koncu znalezlem temat z moim problemem :p mam c4 grand picasso 2.0 150km diesel z 2016. kupilem jakies 3 mies temu. przebieg 86tys. ostatnio wyskoczyly 3 alerty: urea, serwis i silnik po przejechaniu ok 50km dodatkowo info o zablokowaniu zaplonu po 1100km pierwsze co zrobilem to dolalem 5l adblue. (korek nie byl zassany, plynu troche...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
nie ma po co bo mozesz dostac w twarz rozgrzanym plynem
Witam. Problem z opel vivaro 1.6 2018r. Autko ma przebiegu 395tys. Problemem jest to że przy dodaniu gazu w zbiorniczku sporo ubywa płynu chłodniczego. Gdy odpuszczę gaz wraca. Po przejechaniu 200km płynu w zbiorniczku juz nie ma. Ale jak odkręcę korek ucieknie cisnienie to plyn wraca. Ale nie tyle co go było. Ktoś może przerabiał ten temat? Dzięki...
koledzy ja sprawdzilem tylko filtr powietrza i jest czysciutki na korku od oleju tez nie ma bialego nalotu tak jak i na korku od plynu chlodniczego a oleju mi znika na okolo 100 kilometrow jakies od 0,5 do 1 litra
Musisz po prostu na zimnym silniku wylac plyn z silnika odkrecajac dolny waz do chlodnicy i uprzednio otwierajac wewn.auta suwak regulujacy temp.wewn.auta na "gorace",odkrec korek na zbiorniczku i korek odpowietrzania na prawym blotniku.wylej plyn.zalej na nowo-pamietaj zeby powoli wlewac plyn do zbiorniczka.wlewaj dotad az przeleje sie przez wezyk...
i jeszcze dzis zauwazylem,ze malo ma oleju i jakis dziwny osad w plynie na korku i wkolo..i plywa olej w plynie...
Dziękuję za odpowiedź. Tak myślę, ale chyba to nie przejdzie, gdyż przelew chłodnicy (tuż pod korkiem wlewu plynu) otwiera się tylko w chwili wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia. Inaczej, odszczelnia się dół korka na sprężynie celem przelania płynu do zbiorniczka. Tutaj nie ma typowego zbiornika wyrównawczego. Najwyższym punktem jest wlew w chłodnicy.
witam wszystkich serdecznie. Jestem posiadaczem krolowej lawet czyli Laguny II 1.9 dci z 2005 roku.Od pewnego czasu mam problem z uzyskaniem cieplego powietrza wewnatrz pojazdu.Auto dmucha zimnym powietrzem.Probowalem odpowietrzyc uklad poprzez odpowietrzniki na wezu wchodzacym do wewnatrz kabiny,pod termostatem oraz odpowietrznikiem przy chlodnicy....
Na serio? Ale w czym ten korek wyrównawczy za !0 zł byś wymienił panie mechaniku?
Panowie coś mi sie wydaje ze to bedzie jakas powazniejsza usterka. Dzisiaj po przejechaniu malego dystansu ale rozgrzaniu auta znowu do temp okolo 95 stopni stwierdzilem ze odkrece korek od zbiorniczka plynu i sie zdziwilem bo nie bylo takiego charakterystycnego syku od cisnienia. tak jakby nie bylo tam cisnienia... Czy to pompa wody szwankuje?? Jutro...
do cujniczka nie trzeba spuszczac plynu , trzeba tylko odkrecic korek chlodnicy zeby odprezyc uklad , zakrecic spowrotem nastepnie wykrecic czujnik i szybko na jego miejsce wkrecic nowy
jutro jeszce sprawdze drugi.Ten z góry wiem ze byl ciepły..A układ powinien byc odpowietrzony..Bo tak jak wczesniej pisalem odkrecilem korek i plyn sie przelewal.Dobrze to zrobilem?? Tak sie na forum doczytalem ze ktos robil..
Nie zapominaj, ze jest to uklad cisnieniowy. Przy 1.4 bara (tyle jest przewidziane) weze beda twarde i przy otwarciu korka prawie zawsze bedziesz mial wycieki plynu. Jesli nie ma wyzucania plylu przez korek i poziom sie utrzymuje, to prawdopodobnie wszystko jest w porzadku. Oczywiscie, test CO2 nie zaszkodzi.
no jezeli cos paruje to jest nieszczelne.jest taki srodek w proszku stosowany do uszczelniania chlodnic.wsyp go do zbiorniczka wyrownawczego, a najlepiej wylej plyn z silnika rozrob go z tym proszkiem i znow zalej motor.nie zapomnij odpowietrzyc ukladu.Bo inaczej sie nie da(podejrzewam ze nie masz korka wlewu plynu na chlodnicy)
Witam posiadam Golfa 4 kod silnika AXR 1.9TDI mam problem poniewaz ubywa mi plyn chodniczy po przejechaniu 500 km a jak odkrece korek od zbiorniczka wyrównawczego to plyn pojawia sie w normie czy to moze byc wlanieta chlodniczka egr?
Witam. Niedawno kupiłem KIA Soul 2009 r. 1.6 cvvt. Zauważyłem majonez pod korkiem oleju. Czytałem, że to normalne porą jesienno - zimową. Na bagnecie nie widzę szlamu tak samo pod korkiem płynu chłodniczego czysto i w zbiorniczku wyrównawczym też nic nie ma. Płyn chłodniczy wydaje mi się, że minimalnie ubywa. Mechanik mówi, że jeśli była by to UPG...
Moga być także inne błędy oprócz tych które wymieniłeś i też sa po tym Canie. Korek może odkrecic ale plyn będzie ciekl - dalej wystepuje zjawisko grawitacji. Może pokazywać mu dobrze w momencie sprawdzenia - plywak moze sie zawieszac i są nie właściwe wskazania.
I czy to normalne ze ucieka tamtedy plyn? Jeśli jest nieszczelne, to musi uciekać. Wyciek powinien być widoczny, jeśli tamtędy ucieka to wkręć ten korek na taśmę teflonową, tylko z umiarem żeby nie pękła nakrętka. Zobacz czy w oleju nie masz płynu.
wszystko jest OK silnik powinien pracowac na pograniczu właczenia wentylatora a maksymalnym otwarciu termostatu fordy maja to do siebie ze przacuja na takiej temperaturze a opel na takiej sprawdz jeszcze czy po odkreceniu korka wlewu plynu chłodniczego nie ma pecherzy powietrza i zapachu spalin co swiadczyłoby o uszkodzeniu uszczelki pod glowica pozdro...
Na pewno nie ubywa plynu chlodzacego ani nie wybija cisnienia przez korek. Czy ktos wie dlaczego diagbox nie pokazuje korekt przy silniku euro 5 ?
W moim przypadku czy on jest zimny czy cieply to plyn jest pod sam korek.
Audi a4b7 3.0tdi 233 km. Układ chłodzenia: Problem polega na tym że zapala mi się kontrola układu chłodzenia. Gdy zgaslem auto otworzyłem maskę płynu jak by nie było w zbiorniczku, dopiero gdy odkrecilem korek i wyplacilem powietrze plyn wrócił. Auto zostawiłem u mechanika ale jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o podpowiedź co to może być?
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Witam mam problem z wyrzucaniem plynu z ukladu chlodzenia po odpaleniu silnika plyn lekko bombluje, robiłem 5 razy test na obecność spalin w układzie nic nie wykazał, wykrencilem termostat dalej przewody twarde i wyrzuca plyn, podgrzewacz Egr też wykrenciłem żadnych zmian . Pompa wody kręci pcha plyn po układzie, chłodnica według mnie jest drozna i...
Hm... korek jest nowy, byl w zestawie z nowym zbiornikiem.
Witam! Mam taki problem w autku, podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego ciągle ubywa. wymieniony został korek, ale to nic nie pomogło i dalej jest ten sam problem. Gdy samochod sie rozgrzeje i odkrecam korek to plyn wypycha bokiem zbiornika. Prosze o rade
witam mam problem z daf xf 105 z retarderem wymienalen plyn chlodniczy na nowy po zalaniu zaczol sie problem auto nie grzalo wiec wymieniony zostal termostat i ok po 300 km zaczelo wyrzucac plyn korkiem czemu?
Tak wlasnie! dolej plynu chlodzacego mialem tak samo gdy odkrecilem korek na goracym silniku:) ucieklo go dosc sporo i mialem to co opisujesz po dolaniu jest dobrze!
OK, ale mimo wszystko przewody od turbo trzeba wszystkie sprawdzic. Wszystkie obejmy. Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. Nie zaszkodzi tez zajrzec pod korek oleju, czy jest czysty, czy przypadkiem uszczelka pod glowica nie padla. Plynu nie ubywa w chlodnicy?
Witam, jestem totalnie nie obeznany w temacie aut i prosil bym o porade badz cenne wskazowki dotyczace mojego problemu. Od jakiegos czasu zauwazylem ze na korku wlewu oleju tworzy sie jasno brazowa maz, dzisiaj odpalilem silnik i powoli odkrecilem korek, troszke pochlapalo ta mazia i moglem uslyszec taki odglos ubijania masla badz kiszonej kapusty,...
Czy aby na pewno wczesniej opisany zawor byl w kokpicie ....hmmm . Przewaznie jest pod "maska" z przodu. Z cisnieniem ..... termodynamika plynow tlumaczy wypychanie plynu po odpaleniu auta i rozgrzewaniu .Jezeli wywala plyn prze odpowietrznik ...dopiero wtedy powinines sie tym zajac.( Takie testy powinno sie robic na kompletnie rozgrzanym silniku ,...
olej ok, wyciekow nigdzie nie widac. sasiad (mechanik) z ktorym dzis testowalem auto kazal obserwowac czy plyn ucieka, czy oleju nie przybywa, czy jakies weze nie sa twarde i czy nie ma za duzego cisnienia pod korkiem od plynu chlodniczego. pozostawil 3 opcje: - odpowietrzenie o ktorym nikt nie pomyslal heh i mowil ze to najbardziej prawdopodobne bo...
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
Gdyby chlodnica byla zapchana to i na wolnych obrotach raczej bys go nie wychlodzil. Jak jest rzeczywiscie zapchana to jednak najlepiej poprostu poswiecic kilka stowek i wymienic na nowa. Zacznij od najwazniejszego. Profilaktycznie wymien termostat. To element ktory sie zuzywa z czasem. Koszt niewielki ok 30-40 zl. Producent Wahler ( chyba tak sie pisze),...
Zacznij od termostatu. Jezeli plyn ucieka przez korek po wylaczeniu silnika to najprawdopodobniej winny jest termostat
W samochodzie miałem bład na komputerze, wyswietlalo mi diesel additive minimum level czyli albo brak plynu eloys lub uszkodzony czujnik w korku wlewu paliwa. Pojechalem do serwisu, uzupelnili plyn do pelna, zaplacilem 850zł ale w serwisie stwierdzili ze jest jeszcze uwalony czujnik w korku i trzeba go wymienic za 600zl zrezygnowalem. Po uzupelnieniu...
A dobrze odpowietrzyles uklad?Najlepiej wyciagnij zawleczke od czujnika temp. i lekko go podnies (ostroznie jest na oringu i trza go kiwac na boki zeby podciagnac).Co do uszczelki to nie jest jedyny wyznacznik ze padla (olej w plynie lub na odwrot)wystarczy ze przepalil sie rant na styku z plaszczem wodnym i kompresja laduje ci uklad i robi korek powietrzny.Co...
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
Możliwe ,że słabo odpowietrzone , ale po wymianie termostatu przy otwartym korku wlewowym plynu odpaliłem auto i pracował kilka minut żeby pompa wypchnęła powietrze . Wcześniej miaem opa i tam była śruba którą odpowietrzało się układ chłodzenia . orda mam 1 raz i nie wiem gdzie się odpowietrza układ chłodzenia.Wracając do sprawy: zaworek w korku był...
odkreć korek wlewu płynu dodaj gazu i zobacz czy poziom plynu sie podniesie. Jeżwli płyn zostanie wyżucony znaczy to o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.Jeśli nie to zmień korek w zbiorniczku.Pozrawiam Dodano po 1 P.s dolej płynu tak zeby zbiorniczek był pełny
kontrolka plynu wyciek plynu wymiana plynu
przebarwi kolor daewoo ustawienia serwisowe radio kondensator trzeszcz
Wybór kabla do przyłącza domu 710m 17kW Iskrzenie w wkrętarce Makita - przyczyny i rozwiązania